Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

Posted (edited)

Stisni slobodno, sta te briga eto taman da dodje par kineskih raketnih naucnika - strucnjaka da ti rese problem :D taman ce i da rese problem ove zemlje posto smo u deficitu sa takvima :D jer imamo samo Jednog i nijednog drugog :D 

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pozdrav. Uskoro bih menjao porodični auto, staru Corsu C 1.3 cdti za 500L pa mi treba pomoć od strane ljudi koji poznaju model i motor šta mi je bolje da uradim jer nisam siguran.

Auto bi se vozio 90% po gradu, trenutno ne prelazim više od 10-12k godišnje a za duža putovanja imam ćaletov auto. Gledam isključivo 1.4 tjet motor jer ne bih dizela uzimao opet za gradsku vožnju, 1.4 običan je premalo konja i obrtnog momenta, twinair bih takođe izbegao, gledao bih 1.4 tjet ili benzin pa da evenutalno ugradim plin ako nisam zadovoljan potrošnjom ili fabrička ugradnja plina. 

Pitanje: Da li je bolje da nađem fabrički plin ili da uzmem benzin pa da ugradim posle sam? Kakve su razlike ako je auto prešao 150.000 na plin ili na benzin?

Isto tako, pošto je budžet od 5-8 hiljada evra, eventualno dolazi i poslednja generacija u obzir, da li je nešto mnogo bolja izuzev boljeg enterijera? 

U suštini, treba mi neko da me posavetuje šta da gledam, mada ih nema puno na oglasima iskoče sa vremena na vreme ali nisam siguran najviše oko fabričkog plina jer ne znam da li bi mi trebao i koliko košta otprilike naknadna ugradnja plina

Edited by Stevcho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nećeš naći tjet za te novce a da valja,teško i 1.4 16g...

Za grad ti je dobar i 1.4 16v,još ako ubaciš plin... fabrički plin kod nas zna da bude komplikovan za održavanje,sam ubaci,pa servisiraj kod istog majstora,samo se potrudi da bude kršten servis

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Stevcho said:

Auto bi se vozio 90% po gradu

 

13 minutes ago, Stevcho said:

gledao bih 1.4 tjet ili benzin pa da evenutalno ugradim plin ako nisam zadovoljan potrošnjom ili fabrička ugradnja plina. 

Ove 2 stvari ne idu zajedno za Tjet iskljucivo po gradu i jakoj guzvi, bar ne u mojoj glavi, sto se potrosnje tice. Pri tome Tjet nes naci tek tako. Mozda TwinAir, mada su oprecna misljenja o njemu. A i trosi fino za 2 cilindra.

 

Ako nema plin, treba dobru racunicu da napravis da li ti se isplati ugradnja i period otplate iste na plin kao i potencijalna potrosnja tog auta na plin pri npr 18km/h prosecne brzine, imajuci u vidu da je 500L  oko 1200kg tezine. 

 

13 minutes ago, Stevcho said:

, eventualno dolazi i poslednja generacija u obzir,

Tu iskljucivo ide 1.4 benzinac atmosferac u poslednju, tj restyle generaciju, ali u tom cenovnom rangu 5-8k pre ces naci prethodnu generaciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Hvala na brzim odgovorima. Ne provodim vreme u gužvi mnogo jer ne radim od 9-5 hvala Bogu, ali razumem. Kad bolje razmislim, ja i ne pređem više od 6-7 hiljada godišnje po Beogradu, a ako bih prelazio više to jer bismo putovali više van grada, ali kao što reče @neshtry verovatno je bolje da onda kupim 1.tjet na benzin pa vidim račun i ako mi se ne svidi eventualno sračunam ugradnju plina. Koliko mu dođe to sa atestom otprilike, čisto da znam potencijalni dodatni trošak?

@ISV_01 čak i korsa stara 19 godina koju vozim ima 200nm, nema šanse da mogu da vozim ženu i dvoje dece ispod toga bilo gde vam grada, tako da ili 1.4 tjet ili eventualno 1.6 dizel ali bih izbegao moderne dizele za gradski auto. Često se vozi tipa 5 minuta do frizera itd, nije to za dizela po meni.

Znači fabrički plin i nije za preporuku?

Edited by Stevcho

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Stevcho said:

korsa stara 19 godina koju vozim ima 200nm,

1.7 ? Ima smisla u malom autu. 

Kako god odlucis, mada ti se potrosnja kod Tjeta u jakom spicu ni malo nece svideti. Sa plinom je svakako lakse ali moras na papir da bacis isplativost ako ga ugradjujes, ofc kod krstenog majstora. 

 

Od dizela ne moras bezati ali ga moras produvati povremeno, neki aditiv ako ti je po zelji ili skidas DPF..kako ko zeli.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
12 minutes ago, ISV_01 said:

1.7 ? Ima smisla u malom autu. 

Kako god odlucis, mada ti se potrosnja kod Tjeta u jakom spicu ni malo nece svideti. Sa plinom je svakako lakse ali moras na papir da bacis isplativost ako ga ugradjujes, ofc kod krstenog majstora. 

 

Od dizela ne moras bezati ali ga moras produvati povremeno, neki aditiv ako ti je po zelji ili skidas DPF..kako ko zeli.

1.3 cdti (mjet)

Volim da vozim i jednostavno ne mogu da svarim auto sa manje od 200nm, ne smatram da je bezbedan kad za duži put kad trebaš nekog da pretekneš na magistrali pa zato i ne razmatram atmosferskog benzinca. Pa mi taj 1.4 tjet deluje kao i "jare i pare" bez problema dizela u gradu, a sa plinom ok potrošnja. A i ako nemam plin, nije smak sveta, staviću na papir pa ću videti. 

Stvar je što nema puno 1.4 tjet na oglasima i kad dođu često su sa fabričkim plinom, pa me zanima da li je to pouzdana kupovina?

Edited by Stevcho

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 hour ago, ISV_01 said:

 

Ove 2 stvari ne idu zajedno za Tjet iskljucivo po gradu i jakoj guzvi, bar ne u mojoj glavi, sto se potrosnje tice. Pri tome Tjet nes naci tek tako. Mozda TwinAir, mada su oprecna misljenja o njemu. A i trosi fino za 2 cilindra.

Ako nema plin, treba dobru racunicu da napravis da li ti se isplati ugradnja i period otplate iste na plin kao i potencijalna potrosnja tog auta na plin pri npr 18km/h prosecne brzine, imajuci u vidu da je 500L  oko 1200kg tezine. 

Tu iskljucivo ide 1.4 benzinac atmosferac u poslednju, tj restyle generaciju, ali u tom cenovnom rangu 5-8k pre ces naci prethodnu generaciju.

1.4 T-Jet 88kW od 1390kg (Delta), prosecna 18-21kmh po novobeogradskoj guzvi (kreni stani, juri se po semaforima zbog ubacivaca, cekaj po raznim parkinizima ispred prodavnica) rezultuje gradskom potrosnjom oko 10-11l benzina. Ili 12-13l plina. 

Ja sam mislio da je nesto pokvareno kod mene, ali to je to posle 6 meseci. Ubiju ga kratke voznje i velike guzve.

Cenovno to ti je oko 6-6.5l dizela.

 

Zato kad izadjes na autoput ispod 8l plina na 100 pri 130kmh. Nisam probao preko 130kmh duze od 10ak km pa nemam statisticki znacajne rezultate... Cenovno ispod 4l dizela.

 

Po gradu se plin jako brzo isplati, ali samo ako vozis auto. Ako ti stoji da vikendom odes na Bukulju (ilustrativno) i nece bas da ti se isplati jer em je manja razlika van grada, em nemas kad da napravis te kilometre "koji stede"...

 

Krstena ugradnja 550+ eura i racunaj atest jos ~125e (kad uracunas i zamenu saobracajne, sam atest je okruglo 100e). Posle gledaj gde ces sa rezervnim tockom, ali sve zaboravis kad stignes na pumpu.

ALI ALI ALI (nema vecih slova): vise puta je drzava uvalila Dzordza ljudima koji voze na plin, pa nemoj da se iznenadis ako cene raskoracno odu na jako cudne nacine. pa ti se dizelas vise isplati ipak...

 

Meni dizel sa DPF nikako ne ide za po gradu, stavise sam izbegavao dizel zbog cestih kratkih relacija... DPF problematika, a neces sa bas ni nesto ugrejati zimi sa modernim dizelom ako vozis kratke relacije 5-10km.

DPF bi mu riknuo u roku od mesec dana. A cupanje DPF i zatvaranje EGR, katalizatora, odjavljivanje AdBlue-ova... nisam u tom fazonu i ne gledam blagonaklono na isto, ali svako radi kako moze i za sta ima novac (ne podrzavam, ali razumem muku).

Kasljem kad vozim iza dizela kome nesto nije OK, bukvalno mi smeta plucima.

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

E da. Kvalitetna ugradnja plina je jako bitna. Prvo budi siguran da je na benzinu sve tip top ili krecu glavobolje i ping pong. Ja sa plinom nisam imao probleme na Stilu, na T Jetu sam imao par puta los jutarnji start, ali sveze dolivanje benzina za sad resava.

 

Fabricka ugradnja u 500L je LandiRenzo i ima skupe MED dizne, koje traju 70-100kkm i onda moraju da se menjaju, nema reparacije.

Kad kazem skupe, racunaj oko 60-80 po dizni, sto je cena celog seta od 4 komada kod STAG-a (a STAG traje slicno, nije mnogo losiji, a svakako ne 4x losiji).

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kod mene u Hondi je Stag plinski uredjaj, odličan! Zamena sve 4 dizne je oko 130e a izdrže 70-100 kkm i opet menjaza

Generalno, ljudi pričaju da plin sjebe motor. Meni je krsten majstor za plin objasnio ovako: ako menjas filtere za plin i dizne na vreme, motoru nece biti nista ali nas narod to radi suprotno, tera dok ide pa kad crkne, onda im kriv plin!  Fiatovi motori i ventili su prilagođeni za plinske uređaje tako da nemaš šta da se cvikaš za motor. Samo obrati paznju ako budes kupovao koji vec ima plin, kakve su dizne i da li ih je vlasnik menjao, isto kao i filtere za plin. Ako nije, onda su mogući potencijalni problemi

 

1.4 atmosferac od 95 ks je sasvim dovoljan za grad a i za duze ture s tim sto se moras nauciti da ga vozis. motor nema turbo i voli da se tera visoke obrtaje. Jedina mana mu je potrošnja ulja i vazda moraš imati ulja u gepeku za dolivanje

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

U vožnji po grdu nećeš imati nikakve benefite od Tjet-a u odnosu na atmosferca. Vozio sam tog atmosferca desetak dana, odličan za grad.
Ako se vozqš dosta po gradu onda atmo bez razmišljanja plus plin i da te ne boli glava. Na kraju krajeva, masa kolega ovde vozi atmo benzinca i ne žale se nešto.
Tjet je odličan motor, ali ipak troši po gradu lepo, meni Mito sa tim motorom ne može ispod 10 litara, realno oko 12 i više ako je špic a ima 1100kg


Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@ostoja

Zato i napomenuh da napravi dobru racunicu i period isplativosti kod te akrobacije. Takodje, treba i on da vidi koja mu je realcija i neki prosek, potencijalni kvarovi i delovi za TJet odzavanje, pa da vidi gde je u grubim crtama racuna. 

 

Ipak mislim da je atmo 1.4 tu u debeloj prednosti no dobro...svako gleda sta misli da mu odgovara. Istina, nema lepse stvari kad turbo zavali u sediste...

 

Ako uporedjuje sa 1.3 Corsom od 170Nm ili 1.3 (200Nm)/1.6(~300/320Nm) ili bas turbo ako je 'presavio tabak', uz gore navedene napomene kolega. Ne moze toj Corsi ni jedan dizlo da prismrdi jer em su svi auti tezi bar 200kg em imaju Euro s*anja ako iole gleda odrzavanje i potrosnju.

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jeste atmo u prednosti (jeftino odrzavanje a dovoljno snage za grad), ali ne treba skroz otpisati t jeta. Van grada ces da poludis sa atmo na 130 od urlanja motora zbog kratkog prenosa za grad. A i ne moras da vracas u 4u da bi se popeo nazad uz Bubanj Potok kad te zena nagna da ides do Ikee.

 

Stilo atmo 1.6 mi je trosio ravno litar manje u gradu, al je smarao na autoputu (i trosio vise) kad negde krenes...

 

 

Ja napisah gore zasto je u mojoj knjizi  benzinac, turbo ili atmo uvek pre nego dizel. 

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ostoja

 

"Van grada ces da poludis sa atmo na 130 od urlanja motora zbog kratkog prenosa za grad."

 

Sta je pisac hteo da kaze???

 

Nikakvog urlanja nema na 130, pa ni na 170km/h.

Provereno!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ostoja 

Turbo i atmo motor nije ravno poredjenju, pa ni da se nadju u istoj recenici sa aspekta preformansi. Zna se kako je lepo kad tirbo zalepi :)

 

@knezevic76

Mozda bi to bilo i najbolje, obzirom da covek malo prelazi godisnje (10-12k). Kolege koje imaju plin ugradjen sigurno mogu napisati koju rec sa aspekta potrosnje i isplativosti plina (guradjenog ili kupljenog sa istim) cisto da covek ima neki pregled. Doduse, ima tema vezana za ugradnju plina pa moze videti i tamo, kao i u temi vezanoj za potrosnju goriva. 

Da uzimam benz, licno ne bih ugradjivao plin jer moja godisnja km je slicna koleginoj koji kupuje auto, no to je moj izbor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minutes ago, italiano said:

@ostoja

 

"Van grada ces da poludis sa atmo na 130 od urlanja motora zbog kratkog prenosa za grad."

 

Sta je pisac hteo da kaze???

 

Nikakvog urlanja nema na 130, pa ni na 170km/h.

Provereno!

Na atmo benzincu sa "kratkom" 5om ili 6om (zbog manjka snage) nema urlanja u odnosu na turba sa dugom 6om i nizim obrtajima??? Ima, ima....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jedino ako vozis 3.brzinom umesto 6...
Da sedneš kod mene u Brava, pa u Mita oba sa 6 brzina, isti motori, samo Mito ima kraći prenosni odnos, već se vidi razlika pri većim brzinama u korist Brava, niži obrtaji i niža buka motora.
Atmo da bi išao kao ova dva iznad navedena sa istim blokom motora bez turba, mora da se čuje još više, jer što ova dva turbaka isporučuju na 1750 obrtaja atmo mora na 4500 obrtaja, a to je za 1.4 maksimalni obrtni moment.

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Hvala svima na odgovorima, otprilike sam rešio motorizaciju, gledaću 1.4 tjet pre svega benzin, ali ima sad i realno stanje tržišta - evo možda mesec dva kako gledam 500l 1.4 tjet što benzin što benzin/plin, u poslednjih dve,tri nedelje iskoči po 1 i bukvalno se odmah proda. 

Juče ja mislim da je čovek stavio 2016 ili 2017, 220.000 prešao, fabrički plin, 5500eur, crn (bonus da nije neki crveni) i otišao odmah danas, nisam stigao ni da okačim ovde da vas pitam šta mislite a kamoli da zovnem. Bukvalno sve od 1.4 tjet što se stavi se proda, tu sam i video ovaj noviji 2018 restyle 1.4 tjet benzin za 8500eur i taj je otišao za jedno 7 dana. Tako da ću ja da gledam oglase ali otprilike 2/3 što se prodaju su sa fabričkim plinom pa ću videti od slučaja do slučaja. Svakako ste mi dosta pomogli iskustvima. 
Da je samo auto za grad, uzeo bih i manji auto i običan benzin ali pošto ipak s vremena na vreme odemo negde (nadam se i više toga u budućnosti) ipak nije prijatno kada stisneš gas do kraja a ono se (skoro) ništa ne dešava i tako je manje više sa svim atmo benzincima što sam vozio i ne osećam se bezbedno u takvom autu sa dvoje male dece pozadi. 

Ako ne bih eventualno našao 1.4 tjet da odgovara u narednih par meseci, možda bi došao u obzir i 1.6 mjet, pa da mu eventualno izvadim dpf, znam da će biti problem jer žena vozi auto na vrlo kratke relacije i ne j*be sistem i regeneraciju dpf-a. Menjač i 1.4 tjet i 1.6 mjet je isti? Trebao bi da je isti i plivajući zamajac?

I koliko realno može da pređe 1.4 tjet, evo recimo taj što je imao 220.000 pravih na satu i to fabrički plin?

Edited by Stevcho

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Proveri taj crni ponovo, prelazio je 4-5k mesecno po servisnoj a poslednji upis 200k pre dve godine... Iseceno parce strane u servisnoj.

A sveza BG tablica, ganc nova, 2800 serija.

 

Iskreno meni lici na taksi, pogotovo sto od pre neki dan (il za neki dan) moraju svi biti iskljucivo bele boje pa taman vreme da ode, ne isplati se folijati ga... A mozda i paranoisem, ali je evidentno bilo da 20k servise radi svakih 4-5 meseci.

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@italiano Mene je baš razočarao 1.4, doduše u tipu, za moj ukus baš mnogo larma, a ide 'nako.

Možda je 500l bolje izolovan pa je u njemu tiši?

@Stevcho Dobro pazi ako gledaš 500l t-jet sa fabričkim plinom, ume da bude problema.

Pričao je ovde jedan kolega svoje iskustvo. Čini mi se da ga je u Nikomu uzeo.

Edited by Reacher Gilt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...