Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

Posted (edited)

Stisni slobodno, sta te briga eto taman da dodje par kineskih raketnih naucnika - strucnjaka da ti rese problem :D taman ce i da rese problem ove zemlje posto smo u deficitu sa takvima :D jer imamo samo Jednog i nijednog drugog :D 

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav. Uskoro bih menjao porodični auto, staru Corsu C 1.3 cdti za 500L pa mi treba pomoć od strane ljudi koji poznaju model i motor šta mi je bolje da uradim jer nisam siguran.

Auto bi se vozio 90% po gradu, trenutno ne prelazim više od 10-12k godišnje a za duža putovanja imam ćaletov auto. Gledam isključivo 1.4 tjet motor jer ne bih dizela uzimao opet za gradsku vožnju, 1.4 običan je premalo konja i obrtnog momenta, twinair bih takođe izbegao, gledao bih 1.4 tjet ili benzin pa da evenutalno ugradim plin ako nisam zadovoljan potrošnjom ili fabrička ugradnja plina. 

Pitanje: Da li je bolje da nađem fabrički plin ili da uzmem benzin pa da ugradim posle sam? Kakve su razlike ako je auto prešao 150.000 na plin ili na benzin?

Isto tako, pošto je budžet od 5-8 hiljada evra, eventualno dolazi i poslednja generacija u obzir, da li je nešto mnogo bolja izuzev boljeg enterijera? 

U suštini, treba mi neko da me posavetuje šta da gledam, mada ih nema puno na oglasima iskoče sa vremena na vreme ali nisam siguran najviše oko fabričkog plina jer ne znam da li bi mi trebao i koliko košta otprilike naknadna ugradnja plina

Edited by Stevcho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nećeš naći tjet za te novce a da valja,teško i 1.4 16g...

Za grad ti je dobar i 1.4 16v,još ako ubaciš plin... fabrički plin kod nas zna da bude komplikovan za održavanje,sam ubaci,pa servisiraj kod istog majstora,samo se potrudi da bude kršten servis

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Stevcho said:

Auto bi se vozio 90% po gradu

 

13 minutes ago, Stevcho said:

gledao bih 1.4 tjet ili benzin pa da evenutalno ugradim plin ako nisam zadovoljan potrošnjom ili fabrička ugradnja plina. 

Ove 2 stvari ne idu zajedno za Tjet iskljucivo po gradu i jakoj guzvi, bar ne u mojoj glavi, sto se potrosnje tice. Pri tome Tjet nes naci tek tako. Mozda TwinAir, mada su oprecna misljenja o njemu. A i trosi fino za 2 cilindra.

 

Ako nema plin, treba dobru racunicu da napravis da li ti se isplati ugradnja i period otplate iste na plin kao i potencijalna potrosnja tog auta na plin pri npr 18km/h prosecne brzine, imajuci u vidu da je 500L  oko 1200kg tezine. 

 

13 minutes ago, Stevcho said:

, eventualno dolazi i poslednja generacija u obzir,

Tu iskljucivo ide 1.4 benzinac atmosferac u poslednju, tj restyle generaciju, ali u tom cenovnom rangu 5-8k pre ces naci prethodnu generaciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na brzim odgovorima. Ne provodim vreme u gužvi mnogo jer ne radim od 9-5 hvala Bogu, ali razumem. Kad bolje razmislim, ja i ne pređem više od 6-7 hiljada godišnje po Beogradu, a ako bih prelazio više to jer bismo putovali više van grada, ali kao što reče @neshtry verovatno je bolje da onda kupim 1.tjet na benzin pa vidim račun i ako mi se ne svidi eventualno sračunam ugradnju plina. Koliko mu dođe to sa atestom otprilike, čisto da znam potencijalni dodatni trošak?

@ISV_01 čak i korsa stara 19 godina koju vozim ima 200nm, nema šanse da mogu da vozim ženu i dvoje dece ispod toga bilo gde vam grada, tako da ili 1.4 tjet ili eventualno 1.6 dizel ali bih izbegao moderne dizele za gradski auto. Često se vozi tipa 5 minuta do frizera itd, nije to za dizela po meni.

Znači fabrički plin i nije za preporuku?

Edited by Stevcho

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Stevcho said:

korsa stara 19 godina koju vozim ima 200nm,

1.7 ? Ima smisla u malom autu. 

Kako god odlucis, mada ti se potrosnja kod Tjeta u jakom spicu ni malo nece svideti. Sa plinom je svakako lakse ali moras na papir da bacis isplativost ako ga ugradjujes, ofc kod krstenog majstora. 

 

Od dizela ne moras bezati ali ga moras produvati povremeno, neki aditiv ako ti je po zelji ili skidas DPF..kako ko zeli.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, ISV_01 said:

1.7 ? Ima smisla u malom autu. 

Kako god odlucis, mada ti se potrosnja kod Tjeta u jakom spicu ni malo nece svideti. Sa plinom je svakako lakse ali moras na papir da bacis isplativost ako ga ugradjujes, ofc kod krstenog majstora. 

 

Od dizela ne moras bezati ali ga moras produvati povremeno, neki aditiv ako ti je po zelji ili skidas DPF..kako ko zeli.

1.3 cdti (mjet)

Volim da vozim i jednostavno ne mogu da svarim auto sa manje od 200nm, ne smatram da je bezbedan kad za duži put kad trebaš nekog da pretekneš na magistrali pa zato i ne razmatram atmosferskog benzinca. Pa mi taj 1.4 tjet deluje kao i "jare i pare" bez problema dizela u gradu, a sa plinom ok potrošnja. A i ako nemam plin, nije smak sveta, staviću na papir pa ću videti. 

Stvar je što nema puno 1.4 tjet na oglasima i kad dođu često su sa fabričkim plinom, pa me zanima da li je to pouzdana kupovina?

Edited by Stevcho

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ISV_01 said:

 

Ove 2 stvari ne idu zajedno za Tjet iskljucivo po gradu i jakoj guzvi, bar ne u mojoj glavi, sto se potrosnje tice. Pri tome Tjet nes naci tek tako. Mozda TwinAir, mada su oprecna misljenja o njemu. A i trosi fino za 2 cilindra.

Ako nema plin, treba dobru racunicu da napravis da li ti se isplati ugradnja i period otplate iste na plin kao i potencijalna potrosnja tog auta na plin pri npr 18km/h prosecne brzine, imajuci u vidu da je 500L  oko 1200kg tezine. 

Tu iskljucivo ide 1.4 benzinac atmosferac u poslednju, tj restyle generaciju, ali u tom cenovnom rangu 5-8k pre ces naci prethodnu generaciju.

1.4 T-Jet 88kW od 1390kg (Delta), prosecna 18-21kmh po novobeogradskoj guzvi (kreni stani, juri se po semaforima zbog ubacivaca, cekaj po raznim parkinizima ispred prodavnica) rezultuje gradskom potrosnjom oko 10-11l benzina. Ili 12-13l plina. 

Ja sam mislio da je nesto pokvareno kod mene, ali to je to posle 6 meseci. Ubiju ga kratke voznje i velike guzve.

Cenovno to ti je oko 6-6.5l dizela.

 

Zato kad izadjes na autoput ispod 8l plina na 100 pri 130kmh. Nisam probao preko 130kmh duze od 10ak km pa nemam statisticki znacajne rezultate... Cenovno ispod 4l dizela.

 

Po gradu se plin jako brzo isplati, ali samo ako vozis auto. Ako ti stoji da vikendom odes na Bukulju (ilustrativno) i nece bas da ti se isplati jer em je manja razlika van grada, em nemas kad da napravis te kilometre "koji stede"...

 

Krstena ugradnja 550+ eura i racunaj atest jos ~125e (kad uracunas i zamenu saobracajne, sam atest je okruglo 100e). Posle gledaj gde ces sa rezervnim tockom, ali sve zaboravis kad stignes na pumpu.

ALI ALI ALI (nema vecih slova): vise puta je drzava uvalila Dzordza ljudima koji voze na plin, pa nemoj da se iznenadis ako cene raskoracno odu na jako cudne nacine. pa ti se dizelas vise isplati ipak...

 

Meni dizel sa DPF nikako ne ide za po gradu, stavise sam izbegavao dizel zbog cestih kratkih relacija... DPF problematika, a neces sa bas ni nesto ugrejati zimi sa modernim dizelom ako vozis kratke relacije 5-10km.

DPF bi mu riknuo u roku od mesec dana. A cupanje DPF i zatvaranje EGR, katalizatora, odjavljivanje AdBlue-ova... nisam u tom fazonu i ne gledam blagonaklono na isto, ali svako radi kako moze i za sta ima novac (ne podrzavam, ali razumem muku).

Kasljem kad vozim iza dizela kome nesto nije OK, bukvalno mi smeta plucima.

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

E da. Kvalitetna ugradnja plina je jako bitna. Prvo budi siguran da je na benzinu sve tip top ili krecu glavobolje i ping pong. Ja sa plinom nisam imao probleme na Stilu, na T Jetu sam imao par puta los jutarnji start, ali sveze dolivanje benzina za sad resava.

 

Fabricka ugradnja u 500L je LandiRenzo i ima skupe MED dizne, koje traju 70-100kkm i onda moraju da se menjaju, nema reparacije.

Kad kazem skupe, racunaj oko 60-80 po dizni, sto je cena celog seta od 4 komada kod STAG-a (a STAG traje slicno, nije mnogo losiji, a svakako ne 4x losiji).

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene u Hondi je Stag plinski uredjaj, odličan! Zamena sve 4 dizne je oko 130e a izdrže 70-100 kkm i opet menjaza

Generalno, ljudi pričaju da plin sjebe motor. Meni je krsten majstor za plin objasnio ovako: ako menjas filtere za plin i dizne na vreme, motoru nece biti nista ali nas narod to radi suprotno, tera dok ide pa kad crkne, onda im kriv plin!  Fiatovi motori i ventili su prilagođeni za plinske uređaje tako da nemaš šta da se cvikaš za motor. Samo obrati paznju ako budes kupovao koji vec ima plin, kakve su dizne i da li ih je vlasnik menjao, isto kao i filtere za plin. Ako nije, onda su mogući potencijalni problemi

 

1.4 atmosferac od 95 ks je sasvim dovoljan za grad a i za duze ture s tim sto se moras nauciti da ga vozis. motor nema turbo i voli da se tera visoke obrtaje. Jedina mana mu je potrošnja ulja i vazda moraš imati ulja u gepeku za dolivanje

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...