Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

Samo te gledam kako pustas coveka da se bespotrebno muci :P .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pročitaću sve lepo oko folija.

Nego jedno praktično pitanje, kako se isključuje hill holder ili kako se već zove što me secka kad idem unazad na nizbrdici, mnogo me nervira. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili koci rucnom. Znam tacno o cemu pricas, bas zna da smara kada treba brzo da se parkiras nizbrdo na tesnom mestu. A, koliko se secam, isto se desava i kada se parkiras unazad uzbrdo, pa popustas nizbro po malo.

Sto rece kolega, Hill Holder je integrisani deo ESP sistema i ne moze se iskljuciti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da to je to. Smaranje kad se parkiram. :D

Pitaću Gorana, oni su mi isključili pištalicu za pojas na moj zahtev. Mislim vezujem se ja i svi ostali moraju ako hoće da se voze, nego me nerviralo. :D

Edited by NIXIE

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minutes ago, NIXIE said:

isključili pištalicu za pojas na moj zahtev

Dobro, to upozorenje je banalno i gasi se u podesavanjima instrument table, koliko se secam.

A Hill Holder je integrisani deo ESP, mislim da to nece ici bas tako :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod Honde je to lako :) Odvežeš sigurnosni pojas i Honda te taj (bezbednosni ) "nemar" odmah kazni sa privremeno "isključenim" Hill Holder-om ( dok se opet ne zavežeš ). Eto šta si ti glupi "Japanci" :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Ivan said:

A Hill Holder je integrisani deo ESP, mislim da to nece ici bas tako :) .

Pitaću, ako ne može, šta da se radi, trpeću. U principu na uzbrdici se parkiram otprilike svaki treći dan, kad dođem kasno pa nema mesta na parkingu ispred zgrade.

3 hours ago, moron said:

Kod Honde je to lako :) 

Pretpostavljam da kod Fiata to tako ne funkcioniše. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dobro, to upozorenje je banalno i gasi se u podesavanjima instrument table, koliko se secam.
A Hill Holder je integrisani deo ESP, mislim da to nece ici bas tako  .
Onda je lako, iskljucis bilo koji deo esp-a :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo sedma godina, ko nov!

Razmisljao da uzmem nesto staro za novo ali odustao em zbog nenormalnih cena em sto sam shvatio da mi ne treba nista bolje, bar za trenutne potrebe.

Ideja je bila da uzmem novi auto a mini-autobus da preuzme supruga, tako bi ostao u familiji...;)

Pezo 206 smo prodali, uzeli Clio 4 koji je odlican.

I tako ja zadrzah 500L...:clap:

Mislim da emotivno ne bih podneo rastanak, cesto se setim tvoje boli...:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

@italiano,  @moron voli 500L, i rado ga se seća ... :thumbup:

 

Kako sam se ja grdno razočarao kad su pokazali prve tizere za novog Šumadinca. Beše Tadić, Dinkić, ne sećam se više. Kad sam ga posle uživo video baš me se lepo dojmio, a vremenom mi je nekako i ušao u oko onako visok, a bucmast. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@italiano

Meni večeras supruga ( skoro ničim izazvana ) kaže "da nismo trebali prodati našeg fićka". Nisam joj rekao ništa, jer "svršenu poslu mane nema". 

Čuvaj svoj taj "mini-autobus" ! To više naći nećeš.

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, italiano said:

Evo sedma godina, ko nov!

Razmisljao da uzmem nesto staro za novo ali odustao em zbog nenormalnih cena em sto sam shvatio da mi ne treba nista bolje, bar za trenutne potrebe.

 

Ista me muka muci :D 

Samo sto ja i gledam polovno visu klasu. Da naleti neki Stelvio za do 10ak hiljada doplate i sa dobrom opremom verovatno ne bih odoleo, a do tad se sa uzivanjem vozim.

 

Imam i savet za tebe: Ugradi kameru, postane auto zanimljiviji na par meseci :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima. Voleo bih da kupim 500L twinair 0.9 cng. Vozio sam jedan i veoma mi se dopada. 
Da li bi neko mogao da me detaljnije uputi na šta bih sve trebalo da obratim pažnju prilikom odabira konkretnog modela? 
Ako medju vama postoji neko ko se detaljnije razume u ovaj model, molio bih da me kontaktira, u slučaju da je voljan da mi pomogne u odabiru vozila. Ja bih rado platio takvu uslugu, jer je moje poznavannje automobila krajnje skromno, a tražim auto za porodicu koji planiram da vozim narednih desetak godina.

Edited by Milan Mrvka

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Milan Mrvka

Kao sto ti napisah u onoj nepotrebno otvorenoj temi - TwinAir je dvocilindras (uz sve svoje specificnosti), sa komplikacijom u vidu dodatne MultiAir jedinice (elektro-hidraulicni sistem koji omogucava varijabilni rad usisnih ventila u nekoliko modova). U toj verziji dodatno ima i turbo, ali uprkos tome na verziji sa CNG, 500L ima vrlo skromne performanse. Cak bih se usudio da kazem i da je podmotorizovan, sa 80 KS i obrtnim od 140 Njutna. Voznja jeste jeftina, ali uz problematiku CNG, sa manjkom tocionih mesta, itd...

Cisto licno misljenje - ako su ti dovoljne ovako skromne karakteristike motora i trazis benzinca uz nizak trosak odrzavanja i voznje - uvek bih pre isao na neku proverenu varijantu u praksi. Recimo standardni 1.4 cetvorocilindras od 95 KS (FIRE) ili za bolje performanse njegova turbo varijanta u vidu T-Jet 120. Oba odlicno podnose plin ako se gledaju nizi troskovi potrosnje, daleko veca dostupnost tocionih mesta... Motori koji su zapreminom i snagom vise odgovarajuci za vozilo tih gabarita i tezine (B-MPV). Sigurno je i izbor takvih vozila po oglasima daleko veci.

TwinAir Turbo je em egzotika, em sa potencijalno skupim kvarovima, a ni za kakav dobitak u performansama. Sto se ustede na gorivu tice, vrlo lako moze da se desi da neki od skupih kvarova MultiAir jedinice ili turba (nisam siguran da li imaju i plivajuci zamajac kao jaci turbaci, sumnjam), jednostavno pojede tu ustedu na gorivu.

Licno ne vidim nikakvu prednost kupovine tako malog i komplikovanog agregata u gabaritnijem vozilu. Ali da ne pametujem posto sam prvi vozio 1.4 MultiAir (ali sa svesnim rizikom jer sam dobijao pre svega na performansama i nizoj potrosnji) - ako ti se bas toliko svidja, "go for it" :) . Na forumu imamo i iskusne i proverene majstore koji mogu da pregledaju i kazu ti do u detalje oko te motorizacije (ostatak problematike za 500L je vec razlozen u sitna crevca za ovu punu deceniju). Da ne reklamiram nikog, iscitaj bar zadnjih par strana i sve ce ti se samo kas'ti:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/5125-fiatlanciaalfa-romeo-servisi-dileri-pozitivna-i-negativna-iskustva/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Ivan said:

@Milan Mrvka

Kao sto ti napisah u onoj nepotrebno otvorenoj temi - TwinAir je dvocilindras (uz sve svoje specificnosti), sa komplikacijom u vidu dodatne MultiAir jedinice (elektro-hidraulicni sistem koji omogucava varijabilni rad usisnih ventila u nekoliko modova). U toj verziji dodatno ima i turbo, ali uprkos tome na verziji sa CNG, 500L ima vrlo skromne performanse. Cak bih se usudio da kazem i da je podmotorizovan, sa 80 KS i obrtnim od 140 Njutna. Voznja jeste jeftina, ali uz problematiku CNG, sa manjkom tocionih mesta, itd...

Cisto licno misljenje - ako su ti dovoljne ovako skromne karakteristike motora i trazis benzinca uz nizak trosak odrzavanja i voznje - uvek bih pre isao na neku proverenu varijantu u praksi. Recimo standardni 1.4 cetvorocilindras od 95 KS (FIRE) ili za bolje performanse njegova turbo varijanta u vidu T-Jet 120. Oba odlicno podnose plin ako se gledaju nizi troskovi potrosnje, daleko veca dostupnost tocionih mesta... Motori koji su zapreminom i snagom vise odgovarajuci za vozilo tih gabarita i tezine (B-MPV). Sigurno je i izbor takvih vozila po oglasima daleko veci.

TwinAir Turbo je em egzotika, em sa potencijalno skupim kvarovima, a ni za kakav dobitak u performansama. Sto se ustede na gorivu tice, vrlo lako moze da se desi da neki od skupih kvarova MultiAir jedinice ili turba (nisam siguran da li imaju i plivajuci zamajac kao jaci turbaci, sumnjam), jednostavno pojede tu ustedu na gorivu.

Licno ne vidim nikakvu prednost kupovine tako malog i komplikovanog agregata u gabaritnijem vozilu. Ali da ne pametujem posto sam prvi vozio 1.4 MultiAir (ali sa svesnim rizikom jer sam dobijao pre svega na performansama i nizoj potrosnji) - ako ti se bas toliko svidja, "go for it" :) . Na forumu imamo i iskusne i proverene majstore koji mogu da pregledaju i kazu ti do u detalje oko te motorizacije (ostatak problematike za 500L je vec razlozen u sitna crevca za ovu punu deceniju). Da ne reklamiram nikog, iscitaj bar zadnjih par strana i sve ce ti se samo kas'ti:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/5125-fiatlanciaalfa-romeo-servisi-dileri-pozitivna-i-negativna-iskustva/

 

Hvala Vam na detaljnom odgovoru. Sad mi je barem jasno da neću kušati sreću sa tim modelom.

Uzgred, probao sam i jedan QUBO 1.4 CNG, pa me zanima kakvo mišljenje imate o tom modelu, da li je neko imao iskustva sa njim…?

Jako mi je privlačan i drugar koji vozi PANDU sa 1.4 benzincem je pohvalio motor. 
Treba mi auto najviše za grad, a kada izadjem na otvoren put, nemam potrebe da idem brže od 110-120km/h.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qubo kao putnički može lepo da izgleda. Praktičan je i prostraniji u odnosu na Pandu. U osnovi vidiš da je u svim modelima koje si naveo 1,4 benzinac, tako da nemaš dileme koji motor da gledaš. Ozbirom da gledaš 500L, malo će biti tromiji u odnosu na druge manje automobile sa istim motorom zbog razlike u težini i otpora vazduha pri većim brzinama. U odnosu na Qubo i Pandu, 500L nudi neizmerno više prostora i komfora. Svakako nećeš pogrešiti u vezi 500L i 1,4 benzincem ako ti preformanse nisu primarni uslov. Naravno, što kaže imenjak, lepše se vozi 1,4 turbo ili eventualno dizel verzije (1,3/95-1,6/105/120ks). Fiat nije nikad imao loše dizele pa nećeš pogrešiti ni njih da pogledaš, samo je uslov (kao i kod svega) da je adekvatno održavan i pregledan kod majstora pre kupovine.

 

Pošto je i meni 500L negde u malom mozgu kao potencijalni sledeći auto zbog jelte porodice, isto gledam šta se nudi po oglasima. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Milan Mrvka said:

Hvala Vam na detaljnom odgovoru. Sad mi je barem jasno da neću kušati sreću sa tim modelom.

Uzgred, probao sam i jedan QUBO 1.4 CNG, pa me zanima kakvo mišljenje imate o tom modelu, da li je neko imao iskustva sa njim…?

Jako mi je privlačan i drugar koji vozi PANDU sa 1.4 benzincem je pohvalio motor. 
Treba mi auto najviše za grad, a kada izadjem na otvoren put, nemam potrebe da idem brže od 110-120km/h.

 

Ko želi dosta unutrašnjeg prostora i praktičnosti u relativno malo dužine, 500L je veoma dobro rešenje za "porodični prevoz".

Imao sam ga skoro 8 godina i toliko sam ga puta ovde (naširoko) hvalio, da nema smisla da to opet detaljno činim. A dela njegovih dobrih osobina sam postao istinski svestan tek kada sam ga "likvidirao":)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Milan Mrvka said:

Uzgred, probao sam i jedan QUBO 1.4 CNG, pa me zanima kakvo mišljenje imate o tom modelu, da li je neko imao iskustva sa njim…?

Qubo je na varijaciji iste Small platforme kao 500L. Ali krace medjuosovinsko za 10 cm, primetno kraci za celih 30 cm, uzi 7 cm... Jedino sto ide jos u visinu u odnosu na 500L.

Vrlo je kompaktan i zgodan za grad, ima mesta ali ne kao 500L. Komsija ima putnicku verziju koju koristi za posao i super ga sluzi vec duze vremena, vozio sam ga par puta, zajedno smo sredjivali sitnice, radio mu update Blue&Me :D , 1.3 dizelcic je u pitanju. Licno ne volim te tipove karoserija ali me je sam model bas pozitivno iznenadio funkcionalnoscu, cak mi je i dizajn simpatican.

A u firmi nam je za servisno odeljenje tokom Corone hitno trebalo par vozila zbog prosirenja posla. Prvi pik od Fiata je naravno bio veci Doblo, ali (ispostavilo se nazalost) nisu mogli da ih isporuce u nekom razumnom terminu. Uzet Fiorino (tj. teretna verzija Quba) koji su jedino imali za trenutnu isporuku (kasnije smo skapirali i zasto :D). Ispostavilo se da svako malo fali trunku mesta u tovarnom prostoru (cak iako radimo sa elektronikom). Super je za po gradu, okretan, malih dimenzija, a posto sluzbeno vozim druge modele samo sam ih iz zezanja kratko probao kada su kupljeni. Takodje 1.3 MultiJet zadnje generacije, sa AdBlue naravno.

Panda je dimenzijama jos klasa ispod, jos manja Fiatova Mini platforma (mali 500, Ypsilon, Ford Ka), tj. mali gradski autic je u pitanju. Oko 20 cm krace medjuosovinsko, 20 cm kraci i nesto uzi autic cak i od Quba.

Tako da je meni ovo bas prilicna trilema i velika razlika, maltene 3 razlicite klase sto se velicine tice. Licno se uvek trudim da odmerim sta mi pasuje velicinom (klasom) i to je osnova za trazenje. Onda u toj klasi brendovi/modeli koji mi se svidjaju kao i motorizacija (benzin/dizel). Na taj nacin se pretraga znatno suzava i olaksava, lakse prate oglasi i pravovremeno reaguje na dobar primerak koji istrci.

Licno bih @Milan Mrvka seo i provozao svaki od ova 3 i odmerio sta mi treba prema svojim potrebama, porodici, itd... Ako vec nisi naravno, da ne izmisljam rupu na saksiji :) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

0.9 twinair kada crkne,često mu nema popravke,iskustvo je sa britanskih fiat foruma(tamo je 0.9 uglavnom u pandama koje su jako popularne)

qubo je baš zanimljiv autić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...