Jump to content
FAS Goran
italiano

Fiat Nuova Bravo - saveti/mišljenja/iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Posted (edited)
23 hours ago, Mare25 said:

Ima puno pitanja i odgovora, mene samo zanima ako neko ima volje da mi ukratko samo kaze o 1.4 tjet od 120ks par stvari (mislim samo na restyling model, znaci 2010+)

Posto sam ti vec linkovao ovu temu na drugom mestu, a vidim da su pitanja bas bazicna - apsolutno drugarski savet je da odvojis trunku vremena i iscitas bar zadnjih 15-20 strana.

Pretrcaces to cas posla, a sve sto te zanima pise do u najsitnije detalje. Ako vec ne poznajes model, samo moze da ti koristi i da te uputi sta tacno da gledas prilikom kupovine. Vizuelno, tehnicki, dijagnostikom, uz savete i iskustva vlasnika, slike, grafikone, potrosnje, tabele, kakve razlike nosi koja verzija... I sadasnji i bivsi vlasnici, ulozili smo prilicno vremena i truda da drugarski pokusamo da pomognemo svim zainteresovanim ubuduce.

Ovako cekas neciju dobru volju da po 100 puta ponavlja istu stvar ili da u najbolju ruku dobijes skrte odgovore skuckane na brzinu na telefonu. Zamisli da sada svaki novi registrovani i zainteresovani clan dolazi i pita jedno te isto - i tako deceniju i po unazad, koliko ova tema postoji. Opet kazem, cisto drugarski savet ;) , bar bih ja za toliko odvojio minimalno svog vremena da se informisem za kupovinu. A materijala, hvala Bogu ima.

 

Apropo SpritMonitora, meni se pokazao kao izuzetno pouzdan, sta god da sam gledao.

Naravno, odbace se najnizi i najvisi rezultati, pa od njih uzmu u obzir clanovi sa sto vise cepovanja.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
U vezi Spiritmonitora, ne znam gde ova dvojica žive, ali su moji idoli!

 

IMG_20240109_132902.thumb.jpg.a595b676e9b79b7948e7cafe4987bf71.jpg

 

Ja sam na 7.1

Moj kum letos uzeo Toyotu Corolu sedan i odma zapucao na more u hrvatsku i kad se vratio, oduševljen potrošnjom. A inače vozi penzionerski. Izašlo ga nešto ispod 6 litara. Ali, ne lezi vraže, došao septembar, a on skoro u centru BGa živi, ostade mu prosek potrošnje od letovanja u lepom sećanju.

 

BTW kaf me neko pita koliko mi auto trošiја, ofmah kažem 10 i to je to.

 

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad sam po kupovini auta isao da zamenim svecke i termostat kao pripremu za ugradnju plina, pita me majstor "jesi li siguran da hoces da se zezas sa plinom, ne trosi puno T-Jet". Sto je istina ako ga ganjas po magistralama i autoputevima, 6-7 litara opusteno.

Ali kako udjes u BG guzvu, ispod 9.5 tesko ide, jos ako su kratke relacije tesko da se vidi ispod 10.5 po blesimetru (boardu)...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ma da je i 9L na otvorenom potrosnja, taj 1.4 tjet mi je tako nekako siguran motor, jos uvek ga ugradjuju i na novim modelima fiatovih auta, i sta je tu realno najskuplje na njemu? Plivajuci i turbo, sve ostalo koliko sam razumeo manje vise kosta kao na GP-u, mozda za nijansu vise neki pojedini delovi kao sto su nosaci motora. Znam da necu bankrotirati ako ga uzmem.

Radije bih vozio auto koji trosi vise, nego da mi crkne neki deo kao na bmw-u pa da mozes komotno da se roknes.

I to mi se zapravo najvise svidja kod fiata. Trenutno imam gp-a, i menjao sam termostat, pumpicu brisaca, sva 3 nosaca motora i sve to me izaslo 150 eur STO JE SMESNO, naspram neke druge marke gde jedan deo kosta ko pola tih stvari koje sam ja menjao.

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ajde ovako, da si malo iščitao forum video bi da su neki članovi radili turbine i izduvne grane, neki i problematične menjače, a neki i set kvačila sa zamajcem i takooo...nije da mračim al ima svačeg nečega na ovom forumu ispisanog, što članovi nesebično delili u temama vezanim za Tjet, Brava, Deltu kao i delu foruma gde predstavljaju svoje automobile.
Ako misliš da ćeš kupiti žabara i vozati se sa 300€ u džepu, koji su ti ostali nakon šopinga, pa, mislim da neće moći, sem ako ubodeš neki odličan primerak.
Elem, mali i veliki servis su najjeftinije stavke, ali i jedan nosač motora može da te košta jedno 150€ npr, prednji diskovi sa pločicama još toliko ili malo više, a o modelima sa digitalnom klimom, pa još ako crkne neki motorčić.....igranki nema kraja..
Ovaj forum postoji dugo i pisano je mnogo i o svemu jer svi smo mi imali neke dileme pre a neki i nakon kupovine i osnovno pravilo je da pravila nema, pogotovo kod polovnjaka.


Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja tu opet vidim da najskuplje izadje samo plivajuci i turbo. A na menjac mislim samo na fiatov i restajling modela brava 2. Sve ostalo sto sam izguglao izadje po 30-40ak evra. Jedino ako mislis na sve nove OEM delove, onda da.

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ubodes dobar primerak, po nekom pravilu moras solidno i da ga platis. To ne iskljucuje da ces imati besplatnu voznju (mozda neko vreme), no kolega je kupio na forumu jedan od, po meni, besprekornih Brava koji je zaista dobro odrzavan kod Gorana pa opet dosao njemu na red set kvacila, 2x gornji cilindar kvacila, uskoro plocice i diskovi napred... 

 

Realno gledano, cim se potegne prica o Bravu, Delti ili GP/Evo, odmah u startu je jasno da je najmladji od tih auta star skoro 10g, odnosno primerci sa kraja proizvodnje.

 

Da li treba kupiti auto star 10g+  i da ti ostane 200-500e sa strane ili ne, to je stvar licnog izbora i u to necu ulaziti. 

 

U polovan auto ulaganja uvek ima, a vala ima i u nov (kasko, sig.srafovi, servisi u ovlascenom znatno skuplji od onih kod tvog majstora ali avaj garancija itd isl...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Istina, ali da ga jeb*m, auto nudi toliko puno za taj cenovni rang restajling modela od 4-5k evra naspram kompeticije tog godista kod nas za te pare. Jednostavno mi se cini kao jako dobar izbor. Verujem, ima auta tog godista za dosta jeftinije odrzavanje, manje potrosnje i slicnog, ali ni jedan ne pruza toliko koliko ovaj model pruza. Na UK fiat forumima svi kazu da je auto underrated.

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Reacher Gilt said:

pazariš li neodržavan krš, koštaće te i para i vremena i živaca, zato oprez!

Da citiram samog sebe, samo treba redosled okrenuti. 

Nije sve u ceni (delova), kao što i debljina živaca nije kod svih nas ista.

 

Znači, oprez prilikom kupovine, jer znaš onu : strpljen-spašen. ;)

A ne kao ja što sam uradio, pogledao jednog, i odma' tog i pazario. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ako pogledas cene audija recimo, a4 2008. sa dosta preko 200k km kosta od 8,5 soma pa na vise za neki opremljeniji i bolji primerak, jel realno platiti toliko auto na kome svasta moze da ti crkne i to svasta kosta bar x2 u odnosu na fiata, ovako kupis bravo 2010+ znaci mladji od audija, sa pristojnom km , koji nista losiju (ne toliko losiju shodno razlici u ceni) voznju ne pruza od tog audija, nema nista losiju opremu i ne ide nista losije od tog istog audija ako posmatramo realno taj audi ne opravdava nicim duplo ili cak 3x vecu cenu od brava istog godista sem imena i statusnog simbola. Mozda ce se uvrediti vlasnici gospodara prstenova ako ih ima ovde ali ovo su cinjenice. U sam izgled vozila ne zalazim, ukusi su razliciti nekom je i ferari ruzan auto a nekom multipla lepa. Tako da ne vidim mnogo prepreka u kupovini Brava jer sve to i da te zakaci da menjas sto je pobrojano u prethodnim postovima ce manje kostati nego to isto da te saceka na audiju, vw-u ili kojim god drugim "jacim" brendovima.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

APSOLUTNO NA TO I MISLIM! Naduvane cene Nemackih automobila zbog stare slave, a fiat-a matori pljuju zbog stila koji je bio apsolutni promasaj i sto su 90ih trgovali sa Rusima za celik loseg kvaliteta. 

To i jeste stvar, jednostavno ne vidim apsolutno nista bolje u tom cenovnom rangu i godistu osim brava.

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo ti je naslednik Stila na našim ulicama. Naravno da nudi dosta za te novce, nemam nameru da te odbijam od kupovine, al pitao si oko servisa pa si takav odgovor i dobio. Dosta nas ovde vozi Brava samo različitih motorizacija. Ja se za sad nisam pokajao što sam baš Brava uzeo.
Da, Tjet važi za robustan i zahvalan motor

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj komsija pre manje od godinu dana je kupio Bravo 2007 ili 2008 god, dizel 120ks. Dao oko 3000eur. I ulozio oko 1200 eur. Amortizeri, gume, grejaci, nebo, itd, razno. Ali ga auto odlicno sluzi i on je veoma zadovoljan.

Vozio sam ga par puta. Odlicno ide, i po krivinama je kao na sinama. Pohvale za dinamiku voznje.

Jedino sto se meni, a tek njemu ne svidja je niska pozicija sedista. On ima po vise kg..na stomaku.

Inace sve pohvale za Bravo

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
20 minutes ago, Reacher Gilt said:

Fokus, 308, astra J?

Nadji mi Astru J do 4500 eur, da je minimum 2010 godiste i da je benzinac. Nema.  308 benzinski agregati nisu bas najpouzdaniji kao njihovi dizelski agregati, em trose i vise od brave em im je losije ubrzanje od 0 do 100, a to je inace najgori motor koji je bio ugradjivan u pezo. Za 2010+ fokusa ne mogu nesto lose reci, ali nije im neki enterijer niti eksterijer a ni izbor benzinskih motora kod nas, a iskreno za njih ne znam ni cene delova kao ni samu dostupnost istih uspored fiat brava.

25 minutes ago, ISV_01 said:

A sta tek mozes od Alibabine opreme u Brava da ubacis...eeeee

Au jebo*e pa nisam znao da ima 18 stranica sve za Brabinja, ovo mi izgleda super 

 

https://www.alibaba.com/product-detail/For-FIAT-Key-Case-Cover-Shell_1600474258375.html?spm=a2700.galleryofferlist.normal_offer.d_title.40a262a4E2bMDj

Edited by Mare25

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
7 hours ago, ostoja said:

Ako u startu gledas preko, u principu nemas potrebe da se mnogo opterecujes, uglavnom je to sto pise.  Vise obrati paznju da sve funkcionise (DPF, katalizator, klima ako je automatska, da nije vidno pokrivljen pa ga razvlacili).

 

Koliko sam upucen, 1.4 tjet je najprostiji turbo motor koji postoji, koliko znam (makar mislim) varijanta od 120ks ima samo turbo i plivajuci od tih skupljih delova? I takodje je fiatov menjac dok varijanta od 150 je m32 opel?

Video sam jedan po meni lep primerak, ali vidim da je brzo i otisao.

 

 image.thumb.png.12173f6e48c2d5c5a3d6524e69778b77.png

 

Edited by Ivan
Prebaceno, sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Izbegavaj 140KS MultiAir u svim godistima, potencijalno preskupa igranka.

I 120KS i 150KS imaju M32 menjac do 2010 (restyle). Posle 2010 je FPT menjac (al to ce @Ivan mnogo kvalitetnije da ti objasni od mene), a takodje i bolji kvalitet izduvne grane, ne puca kao na pre 2010 modelima.

 

Pa ako mozes, gledaj restyle od 2010 naovamo (mislim da si onda ogranicen samo na 120 konja, 140 je MA).

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ovo sad malo vuce van teme, izvinjavam se adminu ako mu bode oci, samo da dodam ovo :D. Upucen sam u multiair i koliki je to promasaj. Nisam znao, znaci moram juriti sve preko 2010, hvala! Strpicu se onda do sledece godine, probacu cak jos malo da skupim novca, mozda za taj neki period izadje nesto jako dobro.

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne moras juriti, nego zbog problematike menjaca i pucanja izduvne grane je bolje traziti ristajl, jer su ti problemi ublazeni ili (mahom) reseni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ovo sad malo vuce van teme, izvinjavam se adminu ako mu bode oci, samo da dodam ovo :D. Upucen sam u multiair i koliki je to promasaj. Nisam znao, znaci moram juriti sve preko 2010, hvala! Strpicu se onda do sledece godine, probacu cak jos malo da skupim novca, mozda za taj neki period izadje nesto jako dobro.
MultiAir rules!

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
8 hours ago, Bule222 said:

Dobro znaci ja nemam potrebe neke velike da se cimam oko fiat brava i kilometraze jer to nije neki premium auto? Ukoliko sam dobro razumeo razgovor izmedju tebe i Ostoje?

 

Znaci kolko sam video za 1.4 tjet sa kilometrazom 130-150k km (2008-2009)  neka realna cena im je 2800-3400 eur

Drugar prodaje, odlican autic, ocuvan, uradjen veliki servis, sva 4 amortizera sa oprugama, remontovan menjac, sredjeni motorici klime i jos svasta nesto, 2 seta tockova.... Kupio je Leona Cupru pa mu je ovaj auto visak. 
https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/23626208/fiat-bravo-14-t-jet?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0

 

Untitled.png

 

Edited by Ivan
Dodat PrintScreen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
On 4/8/2024 at 4:20 PM, Bule222 said:

Upucen sam u multiair i koliki je to promasaj.

Toliki je promasaj, da vec u trecoj iteraciji sistema (kao MultiAir III) ide u FCA turbo benzince, od 1.0 T3 FireFly, preko 1.3 T4 od 150 ili 180 KS, do onih 2.0 sa po 280 KS u Alfama.

Zavisi ko sta voli, ako se gleda iskljucivo jeftino odrzavanje, od T-Jet ti je jos bolji 1.4 FIRE atmosferac od 90 KS :) . Da opet kupujem Bravo, licno bih opet birao iskljucivo restyle, iskljucivo Sport verziju i bez trunke bojazni opet MultiAir sa novijom revizijom jedinice. A u nekoj Giulietti pogotovo, verziju od 170 KS. Za moje afinitete, primetno lepse se vozi od T-Jet (pogotovo na tezinu Brava), manje trosi, a apropo "famozne" MA jedinice, svojevremeno sam izneo svoju racunicu za nekoliko godina posedovanja. Samo na razlici u potrosnji u odnosu na npr. T-Jet 150 (1-1.5l na 100 km), ustedeo sam za MA jedinicu iz originala (plin nikako nisam uzimao u razmatranje ni u jednoj opciji motorizacije).

A (potencijalni) problem moze da se resi i za daleko manje (ko je u prici), a moze i da se ne desi nikad - pri cemu si onda samo "u plusu". MA ne vozim vec drugu godinu, a iz skorijeg iskustva kolege, vidim da su cene jedinica kod ovlascenih otisle poprilicno uvis, kao i sve drugo.

Ako se gleda restyle turbak, a da nije sa MA - kod Brava ostaje samo T-Jet 120. Sa resenim bubicama, boljim menjacima, itd... Apsolutno se slazem da je taj Euro 5 120 (najbolje sa kraja produkcije i zbog godista) neki best-buy u smislu odnosa performansi, potrosnje, redovnog odrzavanja, jednostavnosti i cena potencijalnih kvarova. O svemu je pisano detaljno i po vise puta, samo treba procitati.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...