Jump to content
FAS Goran
italiano

Fiat Nuova Bravo - saveti/mišljenja/iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Ne,nije tako

Jedan je tjet a drugi multiair tjet,odnosno,jedan je sa običnim 1.4  16v  koji ima turbo,a drugi ima i multiair jedinicu sa varijabilnim ventilima i turbom,da se plastično izrazim,jer ima tu još mnogo toga…

@Ivan upomoć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cekaj, zar multiair nije u 140ks varijanti bravo-a, a ne 150ks? 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Bule222 said:

Hvala unpred svima na odgovorima, i usput se izvinjavam ako je ovakva tema vec otvorena na ovom delu pod foruma.

Ovaj podforum je za stari Bravo/Bravu/Mareu i to za tehnicke probleme.

Imas podforum za kupovinu vozila i u njemu temu o Nouva Bravu od 178 strana, u kojoj pisemo od 2009.

Sve sto te zanima je tu ispisano do u sitna crevca (redovno odrzavanje, cene, potrosnja, kvarovi, saveti za kupovinu), pa prelistaj bar ono sto pisemo u zadnje vreme:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/43370-fiat-nuova-bravo-savetimišljenjaiskustva-pre-kupovine/

 

3 hours ago, Bule222 said:

Cekaj, zar multiair nije u 140ks varijanti bravo-a, a ne 150ks?

Tako je. Verzije od 120 i 150 KS su T-Jet, sa IHI VL37 i VL36 turbinama.

Ono sto je bitno je da su do restyle to Euro 4 motori, sa problematicnim Opelovim M32 menjacima (Fiatova oznaka C544).

Od restyle su to Euro 5 motori, sa novim italijanskim FPT C635 menjacima koji su se pokazali kao znatno robusniji.

T-Jet 120 nastavlja zivot kao Euro 5, a T-Jet 150 zavrsava sa proizvodnjom zbog prevelike potrosnje i Euro normi. I menja ga pomenuti MultiAir Turbo 140, Euro 5 motor na istom 1368 ccm bloku ali sa MA elektro-hidraulicnom jedinicom, varijabilnim usisom u 5 modova rada, kao i Garrett 1238 turbom.

3 hours ago, Bule222 said:

Da li u svakoj varijanti od 150ks ide sportski paket opreme?

Ne, zavisilo je od zelje kupca. I sve najjace verzije (T-Jet 150, MA 140, MultiJet 165) mogu biti u nizim paketima opreme (Dynamic, Emotion). A i obrnuto, slabije motorizacije su mogle da imaju nesto od Sport paketa (ali bez nizeg vesanja, bez Sport moda, bez duplih cevki izduva i sl.). Procitaj malo, sve imas u gore navedenoj temi.

Iz svog odlicnog iskustva od 5 godina sa bivsim autom, uvek bih isao na restyle verzije Brava (2010+) i Euro 5 motore, nove menjace, ispravljene bug-ove, bolju izolaciju i materijale u enterijeru. I iskljucivo "prave" Sport verzije naravno (motorizacija+vesanje+Sport mode+oprema) - totalno drugi i daleko bolji dozivljaj jednog istog modela.

 

PS: Nepotrebno otvorenu temu spojicemo sa postojecom.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/8/2023 at 9:49 PM, Ivan said:

a T-Jet 150 zavrsava sa proizvodnjom zbog prevelike potrosnje i Euro normi.

 

kolika je ta prevelika potrosnja u realnosti?

koja je fora da delta na papiru trosi manje sa istim motorom i skoro 100kg vecom tezinom nego bravo??

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licno volim da pogledam SpritMonitor, za model i motorizaciju koji me zanimaju. I uglavnom se to u realnosti poklapalo sa onim sto sam dobijao, najcesce potrosnja bude po 1-1.5l veca od fabrickih bajki, ako pricamo o kombinovanoj naravno.

Evo pogledao sam ti poredjenje Brava i Delte 150 - razlika je nepunih pola litra vise za tezu Deltu. Tj. blizu 9l kombinovane.

24 minutes ago, OMP said:

kolika je ta prevelika potrosnja u realnosti?

Takodje u praksi, posto poznajem dosta Fiatista - konkretno 150 Euro 4 T-Jet verzija, oko litar vise u proseku (u nekim slucajevima i par dl vise), u odnosu na Euro 5 MultiAir naslednika slicne snage i sa vecim obrtnim.

Veci problem je bila potrosnja po gradu, koja je u iole vecoj guzvi opusteno isla u dvocifrene vrednosti, sto je automatski vuklo i problem sa zadovoljavanjem Euro normi. Zbog cega je i izbacen iz produkcije kada je krenula primena Euro 5, pre nepunih deceniju i po.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro, sta je kome prihvatljivo je vec individualna kategorija. Iz iskljucivo tehnickih razloga, manjka obrtnog u odnosu na konkurenciju, Euro normi (potrosnje i zagadjenja) se ne pravi od 2010.

Neosporno robustan, jednostavan i dobar turbo motorcic indirektnog ubrizgavanja, starog kova - ali kao i legendarna 1.9 naftarica, uveliko svedok jednog proslog vremena.

JTD je prestao da se pravi pre 20 godina, MultiJet na istom 1910 ccm bloku pre 15 godina (TwinTurbo je poziveo trunku duze), T-Jet 150 takodje pre skoro deceniju i po...

Iskreno, nisam ni dan danas ljubitelj ovih modernih dzidza, downsize trenda, gomile elektronike i ekologije, motora godine koji u praksi posle par godina pr*nu u cabar... Ali na to smo jednostavno naterani i sa svakim novim modelom koji biramo, stvar oko izbora se samo komplikuje, plus nam stize i struja... Zato bih za nesto iduce uzeo sto mladje i sto vise klasicno i terao dok moze :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo potrosnje Delte tjet 150hp u prethodnih 7000km. Ugrubo pola je grad, pola otvoreno.

U gradu jos nisam imao situaciju da predje 10l, uglavnom se vrti oko 9.

Ja sam zadovoljan, obzirom na gabarit auta, potrosnja i vise nego korektna.

1234.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/8/2023 at 9:49 PM, Ivan said:

isao na restyle verzije Brava (2010+) i Euro 5 motore, nove menjace

Bato, da smanjiš malo doživljaj s taj euro5 i problematični M32. :D

Pa brate, kako ja da prodam ovog mog u oglasima pored takve reklame? :lol:

I starinska verzija od 88KW može da posluži. Jeste, stizaćeš do stotke za par sekundi više, trošiće ti koju litru više, al' preživi čovek svašta za svoj vek. 

Nije neki primer, al' evo za ovih par godina i oko 30K koliko je ovaj moj kod mene, nikakvih problema ni sa IHI turbom, ni sa M32. :thumbup:

Jeste MA sport bio vrh ponude u brava u svoje vreme, ne sporim, al' nije baš da ih pretiče po oglasima.

Kod kupovine svakog polovnog auta je mnogo bitnije u kakvom je stanju konkretni primerak nego kakav je bio taj model kao nov.

Znam da ništa novo ne rekoh, al' nema veze, nekako mi lakše sad kad sam rek'o. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je Novi Sad u pitanju, onda mi je to OK, pošto u BGu, moj drugar vozio do skoro Deltu 150ks i 9litara potrošnju se ne seća kad je video. Sve ispod 10 je video kad ide na more :)
Primera radi AlfaRomeo MiTo benzin 145ks je letos imao potrošnju 9litara a od septembra i kad su završili odmori se ne spušta prosek ispod 12-13 litara prave beogradske vožnje. Da naglasim da je 90% vožnje strogi centar BGa i par kilometara radijus oko istog uglavnom u špicevima.
Moj Bravo 1.4 140ks je prosek 8litara na pređenih 1240km, čep metoda, kombinovane vožnje. Problem je što ga ja ne vozim penzionerski, dakle može i nešto niža potrošnja za oko litar i izbegavam špiceve po BGu.

Što se tiče kolege koji je potegao ovu temu i troškova održavanja, sve je poskupelo i delovi i ruke generalno, tako da između T-Jeta i MultiAir sem MA jedinice (ako crkne), ostalo je skoro pa isto. Ako ćeš noviji bravo posle restajlinga, nemaš veliki izbor, ili TJet 120 ili MultiAir. Razlika u potrošnji je na strani MA 1-2 litra plus što MA može biti dosta štedljiviji od TJet ako se vozi baš racionalno(penzionerski).
Realno nećeš pogrešiti bilo koju verziju da uzmeš posle restajlinga.

Послато са 2203129G помоћу Тапатока

Da se narovežem na kolegu pre mene, MA Sport je vrlo teško naći u oglasima, zašto je to tako, pojma nemam, mada i sa TJet nije ništa bolja situacija. Ili ih je bilo malo u prodaji ili su ljudi zadovoljni i neće da ih prodaju.

Realno, sama potrošnja, tj razlika u potrošnji od 1-2 litra ne bi trebala da ima neki prevelik uticaj u odlučivanju pri kupovini, barem za mene. Jedino što treba sesti i provozati te motorizacije i videti kako se ponašaju i šta više leži.

Послато са 2203129G помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Ivan said:

Zato bih za nesto iduce uzeo sto mladje i sto vise klasicno i terao dok moze :D .

Pozdravljam tvoje razmišljanje, al mlađe je obično i skuplje, pa ko koliko može, toliko se i pruža. ;)

 

10 minutes ago, knezevic76 said:

Problem je što ga ja ne vozim penzionerski

Nije problem nego apsolutno normalno, taj auto je napravljen da se ne vozi tako. :lol:

Kad budeš penzos, vozićeš k'o penzos, i to sigurno neće biti takav auto. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima jedna scena, vozio sam kuma i sina mu jedan dan, pita me kum da vidi kako ide Bravo, i ja ga stisnem .....kaže kum, auu kako ovo ide a sin će mu sa zadnje klupe "ima ćale nešto i do vozača!"

Mislim da je te nedelje ostao bez džeparca

Послато са 2203129G помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.4 MA u delti ne ide bolje nego tjet u grande puntu, u najmanju ruku su isti a i gp je cak malo bolji iz nizih obrtaja, 20 konja razlike kod delte nista ne znace jer je dosta teza, potrosnja ista kao gp, kod brava je pretpostavljam ista stvar.

Koga god sam provozao u gp svi se oduseve kako ide i ja sam stvarno zadovoljan i sad mi je problem naci nesto sto ce ici bolje a ne losije, uzeo bih djulietu ali 120 konja ne znam kako se vozi u tom autu sigurno je slabije od punta, MA mislim da bi bila prava mera sa 170 konja, al eto samo taj MA bih izbegao ako bih mogao, TBI bih najradije ali ???

Delta mi nesto ne igra ulogu jer mi je velik auto ali mozda ako izleti neka a Bravo sta znam nisam bas neki fan tog auta, mada ako bi izleteo neki dobar u dobrom paketu mozda bih pazario

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo i Punto ne mogu da se porede ni po čemu, ako izuzmemo motore, barem po mom mišljenju. Od prostora, pozicije sedenja, same udobnosti.....jednostavno klasa više, a da ne govorimo o aerodinamici i stabilnosti pri većim brzinama.

A opet isto tako Delta je za neke stvari u prednosti u odnosu na Brava, oprema, gepek.......

A opet npr Giulieta ima nezavisno vešanje , što nekome možda ne znači ali je velika razlika u odnosu na Brava ali i kraće brzine, kao i svaka Alfa pa je i potrošnja veća......

 

 

Послато са 2203129G помоћу Тапатока

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knezevic76 kad uporediš sadašnjeg benzinca sa prethodnim 1.6 dizel Bravom, koja ti je razlika u potrošnji ? Mislis li da kad za mesec dana izracunas jeftiniji litar benzina naspram manje potrošnje dizela ipak računica bude da je dizel isplativiji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno , ako gledamo isključivo matematiku uštede na gorivu, da je dizel isplatljiviji.
U mom slučaju oko 1500-2000 dinara mesečno više troši benzinac, na ovu moju mesečnu kilometražu (600-1000km).
Kad je bila manja razlika u ceni između ta dva derivata, isplatljivost je rasla u korist dizela, nema tu velike filozofije.
Al opet, dizela sam vozio penzionerski, a ovog sve samo ne penzionerski. Mora se i to uzeti u obzir da dizela ne znam dal sam dva puta poterao preko 140 u mesec dana, a benzinac na nedeljnom nivou nije dva dana ispod 140.
Jednostavno mi dizel u Bravo ne budi tu želju da ga stiskam. Ide on lepo sa 120ks, al nije to taj filing kao npr dizel BMW koji sam imao.
Da nije Ivan prodavao Brava, i dalje bi vozio tog dizela, auto bez zamerke.
Čak mislim da se cene održavanja ne bi razlikovale, ako poredimo dizlo euro 5 i MA benzinac.
Mali servis je tu negde, veliki je skuplji kod dizela i to skoro duplo, MA ima iridijumske svećice i MA jedinicu, Dizlo ima te dizne što kad tad stignu na sređivanje. Oba imaju turbinu, benzinac je lakši u nosu nekih 50kg pa mu je trap malo rasterećeniji...
Eto svi se kunu u stari 1.9 Dizlo, ali meni je 1.6 baš baš ostavio dobar utisak.
 

Da treba da biram dizel, apsolutno 1.6 sa 120ks. Manje troši nego 1.9 120, više obrtnog momenta (isti obrtni kao 1.9 sa 150ks) mirnije radi.
Da sad mi neko nudi nov dizel ili nov benzinac, uzeo bi benzinca, ali samo sa turbo, nikako atmosferac.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Axic said:

kad uporediš sadašnjeg benzinca sa prethodnim 1.6 dizel Bravom, koja ti je razlika u potrošnji ?

Evo ti npr. samo poredjenja potrosenog goriva i cene po kilometru. Cisto da se vidi razlika u trenutnoj ceni benzina i dizela (ne poredim vozila, posto je DS5 veci i tezi).

Pet godina voznje MA u Bravu, kombinovana okruglo 7.00 l, cena voznje malo jace od 9 EUR na 100 km.

DS5 za 8 meseci, 6.26 l kombinovane u istim uslovima, trosi manje ali je i na 100 km skuplje, skoro 10.5 EUR. Zahvaljujuci ovoj suludoj ceni dizela (Stilo JTD mi je za deceniju u vlasnistvu bio na 6.1 l kombinovane):

 

Untitled.thumb.png.f25a80867ffc4d1122aeec51d297d1f9.png Untitled1.thumb.png.2b23c72f1511651d19adfb95f455eb61.png

4 hours ago, Reacher Gilt said:

Bato, da smanjiš malo doživljaj s taj euro5 i problematični M32. :D

Pa brate, kako ja da prodam ovog mog u oglasima pored takve reklame? :lol:

I starinska verzija od 88KW može da posluži. Jeste, stizaćeš do stotke za par sekundi više, trošiće ti koju litru više, al' preživi čovek svašta za svoj vek. 

Nije neki primer, al' evo za ovih par godina i oko 30K koliko je ovaj moj kod mene, nikakvih problema ni sa IHI turbom, ni sa M32. :thumbup:

Bato, sto se tice Euro 5, pa imas i u Bravu T-Jet Euro 5 u toj varijanti, sa C635 menjacem :P .

Sto se tice MA, davno sam ostavljao svoju kalkulaciju prilikom kupovine i poredio sa T-Jet 150. I na koliko predjenih km godisnje i vlasnistva se samo na konto razlike u potrosnji isplati da se MA jedinica kupi cak i nova kod ovlascenih (a ima i 2-3 puta jeftinijih solucija za sredjivanje). Ako posluzi bez problema, ta razlika samo ostaje u dzepu. Da ne pricamo koliko se lepse vozi, veci obrtni, snaga kroz pun raspon obrtaja, zbog cega sam ga na prvu i kupio.

To glediste mi je kao kad bi recimo kod dizela svi ostali na 1.9 JTD - jbg, noviji imaju DPF, pa AdBlue, pa 100 drugih zezalica... Jeste taj 1.9 legenda, ali je problem sto ga je vreme pregazilo u smislu modela u kojima se mogu naci, to su vec minimalno 20 godina stara vozila. Isto vazi i za Euro 4 T-Jet, sve veci problem ce biti starost vozila, a ne sam motor koji je poprilicno robustan i dobar.

 

Na kraju krajeva, pricam cisto tehnicki i iz licnog iskustva i iskustva drugara sa svim tim motorima. Meni ni iz dzepa ni u dzep, niti sta prodajem niti kupujem niti reklamiram :D .

Cak vrlo verovatno da vise nikada necu nista ni kupiti iz FCA grupacije, s obzirom na ocajnu trenutnu i planiranu ponudu modela.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Ivan said:

Pet godina voznje MA u Bravu, kombinovana okruglo 7.00 l, cena voznje malo jace od 9 EUR na 100 km.

DS5 za 8 meseci, 6.26 l kombinovane u istim uslovima, trosi manje ali je i na 100 km skuplje, skoro 10.5 EUR. Zahvaljujuci

 

7l u proseku na 100km te kosta 10.7 evra ako se ne varam, znaci skoro isto kao taj dizel sa 6.26l potrosnjom koja u novcima izadje tacno 11 evra na 100km.

Ili imas neki jako dobar kurs evra ili si nesto omasio u racunici :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

10 minutes ago, ChobbyNS said:

Ili imas neki jako dobar kurs evra ili si nesto omasio u racunici :D

Ako se pazljivo procita, prilozio sam i PrintScreen iz SpritMonitora. Sto znaci da je prosek naravno racunat po tadasnjim cenama, u trenutku unosenja u SpritMonitor. 

Voznja benzinca je za moj dzep bila jeftinija 1.5 EUR na 100 km (za te dve potrosnje u razlicitim vozilima). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MS PK Iznenadjen i uvredjen :D

 

Ok,ok, valja samo restajl MA & C635 ili eventualno t-jet, al' samo ako je euro5  ... ;)

 

Odo da preparkiram svoj slabašni euro4 t-jet od bednih 88Kw, ako da Bog pa krhki M32 potrevi u brzine ne raspavši se pritom. :p

 

Jerbo su na njemu letnje gume, za razliku od kevinog fokusa na kom su nove save allseason. Nisam ih još terao po mokrom, pa da vidim šta kažu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au, nisam znao da ste tako osetljivi :D

Moji komentari su cisto tehnicke prirode, na osnovu solidno predjenih km (ne teoretisem a da nisam seo u nesto) i iz najbolje namere. Sednes, provozas i sve ti se samo kaze. Nigde nisam napisao da nesto ne valja, naprotiv. Nego sta se lepse vozi i manje trosi. 

I zasto restyle i sta je sve doradjeno (pogotovo ono sto se ne vidi na prvu) i zasto koja motorizacija i zasto Sport... 

Naravno da ce svako izabrati ono sto je njemu bitno. Samo sto dozivljaj jednog istog modela moze da bude du*e i glava. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Ivan said:

Au, nisam znao da ste tako osetljivi :D.

 

5 hours ago, Reacher Gilt said:

Iznenadjen i uvredjen :D

Takoretji ozlojedjen ! :D

 

Najbolji je onaj kog imaš/voziš. Dakle u mom slučaju, bolje i slabiji t-jet pod streju, nego jači i bolji MA negde. :thumbup:

 

@city misliš pedufili ? :stuart:

 

Evo u to ime malo straga ...

nb-4688.thumb.jpg.2ee8fb43f0b383458f6372a848b1715f.jpgB-4932.thumb.jpg.92142c0cdb38440df876c4c3489c090f.jpgB-4943.thumb.jpg.a5eb15125e68045ad54310973a4a06cd.jpg

 

a pazi kad nije ni off  ...:lol:

 

edit: Primetimo kako mu fali jedna cev sa dva izduva na kraju, koja sama po sebi dodaje još ~15Ks, minimum, a koja je u pravog Sporta default oprema. :D

edit II: a kako sam u posedu još jedne te donje plastike, ima da napravim cevku sa četiri izduva, džast in spajt ! :p

Edited by Reacher Gilt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...