Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Alfa Romeo 159 - iskustva, saveti pre kupovine

Recommended Posts

On 1/1/2021 at 8:29 PM, Dule 021 said:

Al na VW grupaciji je menjac misaona imenica. 
159 ima pretesku rucicu menjaca. 

 

Nema. Krajeve sajli treba podmazati, a to retko ko uradi. Ja jesam i čudo se desi, trajalo je od tog trenutka, pa dok je auto bio kod mene, recimo preko 5 godina.

 

Sad imam VW menjač, još sa (fabrički) malo skraćenim hodom od Audi TTS, pa mogu da cenim iz tog ugla. Jeste lakši i brži, ali meni bi lično prijao da ima malo jaču oprugu, kao što je imala 159, ako smem da zanovetam. Postoji rešenje u aftermarketu, da ga još skrati i time i malo oteža.

 

On 1/1/2021 at 9:17 PM, danijel55 said:

Stoji,menjac je kao puter.

 

Oba menjača kad je sve kako treba, uvlače sami ručicu u brzinu. Na Alfi je malo teže uz duži hod, ali oba su sasvim dobra.

On 1/2/2021 at 7:37 PM, neshaoct said:

vremenom se navođenje podatka o ubrzanju do stotke (svakog auta na svetu) pokazalo kao najbolji način da se na prvu loptu bilo kome objektivno predstavi koliko je neki auto startan/brz

Vremenom su se u priču uključila i druga ubrzanja, a danas se kod baš brzih auta više gleda koliko mu treba od 100 do 200, nego iz mesta do 100...

On 1/2/2021 at 7:39 PM, vagenovac said:

Niie bitno 0-100 da bi se trkao, vec kao pokazatelj performansi automobila ;)

 

Zapravo je pogrešan podatak, jer je najmanje koristan u pokazivanju performansi, a što su kola postajala jača vremenom, to je postao manje relevantan, jer sve više zavisi od sile trenja, a manje od KS. 

 

Na zeperu da biram _jedan_ podatak koji bi mi najviše rekao o performansama određenog automobila, bi bio 80-180.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve sam podmazao, i onu plastičnu kuglu ili kako bih je nazvao, sve što mrda sam štrcno sprejem za lanac motocikla (ostaje lepljiva mast, očigledno pogodna i za ovaj slučaj).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/5/2021 at 1:39 PM, nidza said:

Nema. Krajeve sajli treba podmazati,

Vidi, ja sam dosad imao bar deset Alfi 159 i na svakoj je menjac bio isti i tezak. 
Samim tim ili to ne valja ili je takav menjac a pre ce biti ovo drugo. 
E sad s druge strane zavisi sta je tebi lako jer meni je to jedan od losijih menjaca sto se tice prebacivanja jer  sam navikao na mnogo mekse prebacivanje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam podmazao krajeve koje idu na menjač onako kolko sam mogao da priđem običnom tovatnom mašću.Posle sam napravio jednu kraću voznju i oseti se da ide lakše.

Prbaću kad budem imao vremena da uradim komplet podmazivanje pa javljam rezultat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/5/2021 at 12:55 PM, nidza said:

 

Drastično skine remap, mnogo više nego koliko se KS dobije na valjcima.

 

80-120 sam merio 4.4s sa zimskim, 4.7s sa letnjim gumama. Merenje je rađeno GPS baždarenim Torque Pro preko OBD, u 4oj brzini. Menjanje treća četvrta je uvek bilo za nijansu sporije nego kad se pričepi u 4-oj.

 

Polazak iz mesta je bio i ostao užasan, jer izražen lag u odzivu na gas ima dizelka, iako ga remap značajno skrati.

 

Maksimalna brzina ode na preko 235, ali to je totalno nebitno, koliko međuubrzanja.

Zeperfs laže nenormalno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je baaaš dosta. Jesi li ti to lepo merio, pa nije Ferari!

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, rocket said:

Zeperfs laže nenormalno. 

A da li laze konzistentno, ili svaki auto random?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa Stilom sam imao nabolje ubrzanje od 80-120 kmh za 6 sekundi. Po zeperfs-u ispada da je brži i od bmw i od alfe. Znači da lažu za sve. Jedino gde nisam prestigao njihovo vreme je od 0-100kmh. Sva međuubrzanja su lažna. Nije teško proveriti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeper odličan generalno, ali za starija kola bude šaroliko. Sad, da li je do merenja tad, ili danas taj auto nije isti onaj kao pre 15 godina, možda mu je malo zatvoren EGR, izbačen DPF, a možda i malkice čipovan, pa je brži, ko će ga znati.

Oni ne mere ništa, već su samo baza podataka iz dostupnih novina koje su radile merenja. Obično su bolji rezultati gde je bilo više izvora.

Meni je vrlo koristan i vozila sa odgovarajućim odnosom kg/KS obično imaju i adekvatne performanse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si. Ja samo kažem da ne treba gledati njihove podatke ozbiljno. Možda samo orjentaciono. Uostalom svakog koga zanima može da isproba bar ubrzanje od 80-120 jer je lako i da uporedi sa njihovim podacima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po fabrickim podacima  jedan moj auto ide 8,3 s a po Zepferu 7,7s.

Razlika bas velika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je daleko bitnije kako auto ubrzava od 60 do 80 ili od 80 do 100 ili od 80 do 120....to nam svima stalno treba a sprint od 0 do 100km nikada (meni licno) ili skoro pa nikada.

Vozio sam ovih dana na otvorenom zeninu Fabiju 1.0 na TNG, kosa mi se dizala na svaku pomisao na preticanje, za grad je odlicna, za vangrada horor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, Ivan BG said:

Meni je daleko bitnije kako auto ubrzava od 60 do 80 ili od 80 do 100 ili od 80 do 120....to nam svima stalno treba a sprint od 0 do 100km nikada (meni licno) ili skoro pa nikada.

Činjenica da je ubrzanje iz mesta do stotke obavezan podatak za svaki auto koji je napravljen u poslednjih barem 60-70 godina, nesumnjivo znači da taj podatak objektivno vredi, bez obzira na subjektivne stavove treba li nekome taj podatak uopšte, ili ne.

 

- Tom McCahill.

Može da se progugla to ime i njegov časopis. On je prvi uveo takvo merenje...i vrlo brzo je faktički postalo obavezni standard u autoindustriji.

Čovek je bio genije jer je uveo standard merenja koji je lako razumeti, upamtiti, i međusobno odmah uporediti ''iz glave''.

Kad ti neko kaže da neki auto ide 9 sekundi do stotke, a drugi 10 sekundi do stotke, svi mi veoma lako, odmah znamo da je onaj prvi auto bez sumnje brži/startniji.

Podaci o međuubrzanjima ne daju tu sliku jasno jer ih po definiciji ima mnogo više, pa onda još u različitim stepenima prenosa za isti auto, i zato njihovim pukim navođenjem nije moguće kod prosečnog čoveka stvoriti sliku u njegovoj glavi koji je auto brži.

 

Zato je od 0 do 100 standard i zauvek će biti...bez obzira na njegovu manju svakodnevnu (upotrebnu) vrednost u odnosu na cifre za međuubrzanja.

Quote

Between 1946 and 1975, when he died, Tom road-tested over 600 cars and, together with Ken Purdy, helped make car fanatics of two generations of enthusiasts--who still reckon a car's performance is best demonstrated by its 0-to-60-mph figure.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Ivan BG said:

Meni je daleko bitnije kako auto ubrzava od 60 do 80 ili od 80 do 100 ili od 80 do 120....to nam svima stalno treba a sprint od 0 do 100km nikada (meni licno) ili skoro pa nikada.

Vozio sam ovih dana na otvorenom zeninu Fabiju 1.0 na TNG, kosa mi se dizala na svaku pomisao na preticanje, za grad je odlicna, za vangrada horor.

Ko je brži od 0-100, brži je i od 80-120. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Dule 021 said:

Po fabrickim podacima  jedan moj auto ide 8,3 s a po Zepferu 7,7s.

Razlika bas velika.

 

Ovo nije velika razlika, pre svega, a pritom ne poseduješ nikakve merne instrumente, nego nešto priručno podložno grešci. 

 

Koji auto je u pitanju, otkad ga imaš, i koju kilometražu ima vozilo?

 

1 hour ago, rocket said:

Ko je brži od 0-100, brži je i od 80-120. 

 

Bože sačuvaj.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ko je brži od 0-100, brži je i od 80-120. 

Nije to bas tako.

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, nidza said:

 

Ovo nije velika razlika, pre svega, a pritom ne poseduješ nikakve merne instrumente, nego nešto priručno podložno grešci. 

 

Koji auto je u pitanju, otkad ga imaš, i koju kilometražu ima vozilo?

 

 

Bože sačuvaj.

 

Posedujem merne istrumente koji su precizni. Precizniji od štoperice. Uzmeš lepo i ti i izmeriš i sve ti bude jasno. Bolje nego da teoretišemo ovde

14 minutes ago, Flex said:


Nije to bas tako.

Sent from my SM-J530F using Tapatalk
 

Nego kako je? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet se vracam na pricu o atmo benzinskom i turbo dizel motoru. 80 - 120 ce kod dizela biti mnogo lakse i brze, iako je taj atmo benzinac brzi 0-100.

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uporno se imislja topla voda i to na silu.

 

Dakle 0-100 je odlican pokazatelj performansi, ako poredimo par motora slicne koncepcije i jedan ubrzava za 7s, drugi za 9s, a treci za 11s do stotke, tu je vrlo jasno kako ce stvari stajati i u medjuubrzanjima, isto kao i kod ubrzanja iz mesta.

 

Mislim mozemo se sad baviti nekim granicnim slucajevima, gde npr. 4x4 mrcina od 2-2.5t bolje ubrzava do stotke od nekog laganog hecbeka slicne snage sa prednjom vucom, pa je jedan brzi do 100, a drugi posle 100.

 

Takodje medjuubrzanje najvise zavisi od obrtnog momenta, za normalnu voznju, za vecinu ljudi vecinu vremena, tj. uvek kada pri maksimalnim obrtajima i maksimalnoj snazi.

 

Isto kao sto iz deklarisane maksimalne brzine mozes da vidis u poredjenju sa nekim drugim autom koji ce biti brzi pri vecim brzinama i koji ce bolje ubrzavati.

 

Mozete isto tako reci da je maksimalna brzina beskoristan podatak jer velika vecina nece nikad voziti maksimalnom brzinom i ne zanima ih da voze maksimalnom brzinom pogotovo ako je to preko 200kmh.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...