Jump to content
Goran
vaskez

Usvojen novi ZOBS & prateći akti

Recommended Posts

Šta donose izmene Zakona o saobraćaju: Autonomna vozila i novine za oldtajmere

 

tesla aa.jpg

 

Vlada Srbije je usvojila Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima. Izmene i dopune Zakona pokrivaju oblasti od autonomnih vozila do kamiona koji izbegavaju auto-puteve. Izmenjenim zakonskim predlogom, pored ostalog, omogućava se pravni okvir za testiranja autonomnih vozila na putevima, saopštila je Vlada Srbije.

 

Predložene izmene i dopune, prema navodima Vlade, rešavaju i pitanje deficita profesionalnih vozača, s obzirom na to da se veliki broj mlađih vozača opredelio za rad u inostranstvu. Kada Zakon bude usvojen u Skupštini, on će otkloniti prepreke za prepravke upotrebljavanih motornih vozila, kada se prilikom njihovog uvoza utvrdi da nisu u potpunosti usaglašena sa jedoobraznim tehničkim uslovima, navode iz Nemanjine. Takođe, izmenama su obuhvaćene i odredbe o prelazu puta preko pruge gde se, po ugledu na razvijene evropske zemlje, uvode dvobojni semafori koji su se pokazali kao efikasnije rešenje i u skladu sa tim uvođenje novog signalnog pojma kojim se učesnik u drumskom saobraćaju informiše da je uređaj na putnom/pružnom prelazu u kvaru i da je zato potrebna povećana opreznost.

 

''Ovim izmenama Zakona pojašnjava se, takođe, i pojednostavljuje postupak utvrđivanja vozila od istorijskog značaja (oldtajmera) i uspostavlja osnova za razvijanje tehnologije autonomnih vozila, a istovremeno se omogućava i sprovođenje Programa ePapir'', piše u saopštenju.

Kada je reč o kaznenim odredbama, pooštravaju se kazne za nepoštovanje znaka ''obavezan smer'' za teretna vozila koja u tranzitu kroz Srbiju izbegavaju korišćenje auto-puta zbog naplate putarine, čime štete putevima nižeg reda i ugrožavaju bezbednost saobraćaja na tim deonicama. Putarina za celu deonicu autoputa Subotica-Beograd-Preševo (za teretna vozila) iznosi 14.470 dinara, a predložena najviša kazna je 50.000, odnosno 25.000 dinara ukoliko se plati u roku od osam dana od dana prijema kazne.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene zanima ovo o oldtajmerima i ovo o prepravkama

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozači spremajte se: u septembru stižu nova pravila

 

citroen polovni 1.jpg

 

Izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima konačno su usvojene na Vladi i očekuje se da se najkasnije u septembru o njima izjasne i poslanici Narodne skupštine. Zato vam Polovni automobili predstavljaju sve izmene, kako bi vas na vreme upoznali sa svim novinama, novim kaznama, ali i olakšicama. S obzirom na to da ima dosta novih propisa, predstavićemo ih u tri teksta. Ovo je prvi deo.

 

Uvoz polovnjaka van EU tržišta

Krećemo od onog što nam je najsrodnije, tržišta polovnjaka. Naime, kako nam je rečeno u Upravi saobraćajne policije, predviđena je novina za polovna vozila koja se uvoze, a koja nisu usaglašena sa jednoobraznim tehničkim uslovima. Govorimo dakle, o vozilima koja bi se uvozila iz Amerike, Kine ili neke treće zemlje. Odmah da pojasnimo: sam Zakon ne propisuje dozvolu uvoza, već samo stvara uslove da ova promena može da zaživi. Konkretno, Agencija za bezbednost saobraćaja će po usvajanju izmena ZOBS-a u skupštini doneti izmene Pravilnika o ispitivanju vozila, čime će se precizirati uslovi koja će vozila morati da zadovolje da bi mogla da budu registrovana kod nas. Kako Polovni automobili saznaju, usvajanje novog pravilnika očekuje se u toku ove godine. Kad nove odredbe budu počele da se primenjuju, Agencija će izdavati Uverenje o ispunjenosti uslova za učestvovanje u saobraćaju, ukoliko se prethodno utvrdi da vozilo ispunjava odgovarajuće zahteve.

 

Bez nepotrebnih dozvola i troškova za manje prepravke

Ovu promenu smo najavili još u martu mesecu. Naime, za manje prepravke na automobilu, kao što je recimo zatamnjivanje stakala ili ugradnja kuke za vuču neće više biti potrebna potvrda proizvođača o saobraznosti, koja se da podsetimo kod nekih naplaćuje i do 100 evra, niti će biti obavezan tehnički pregled. I ovde moramo da preciziramo: spisak svih prepravki za koje neće biti potrebna tehnička dokumentacija, biće takođe definisan novim Pravilnikom o ispitivanju vozila, koji je trenutno u izradi i za koji je zadužena Agencija za bezbednost saobraćaja. Za sada je izvesno da će to biti zatamnjivanje stakala i ugradnja kuke, ali se svi nadamo da će biti još olakšica.

 

Opraštanje prekršaja kad i kako?

Kad smo kod olakšica, prema predlogu koji je sada u skupštinskoj proceduri saobraćajni policajac će moći da umesto kazne vozaču koji je načinio prekršaj izda upozorenje, ali pod uslovom da taj vozač nije u prethodne dve godine evidentiran kao učinilac prekršaja iz oblasti bezbednosti saobrćaja. Takođe, upozorenje, moći će da se izda samo jednom i MUP će o tome voditi evidenciju. Naravno, pitanje koje se nameće jeste za koje će prekršaje policija moći da nam progleda kroz prste? Odgovor je da su to takozvani lakši prekršaji iz članova 333 i 334. ZOBS-a, za koje je predviđena kazna u novčanom iznosu od 3.000 ili 5.000. dinara. Međutim, ovde moramo da ukažemo na jednu vrlo važnu činjenicu: U toj grupi prekršaja nalaze se i upravljanje vozilom pod dejstvom alkohola (manja prekoračenje dozvoljenih promila), određena prekoračenja brzine i nevezivanje pojaseva. Za takve prekršaje policija neće imati toleranciju i zato će posebnim podzakonskim aktom biti propisan tačan spisak svih prekršaja za koji će moći da se izda upozorenje. 

 

Privremeno oduzimanje vozila - za one najgore

Vozilo će moći privremeno da se oduzme od vozača koji je uhvaćen u težem prekršaju, ali koji je u prethodne dve godine čak dva puta osuđivan za iste takve prekršaje. Jasno je dakle, da ova odredba nije usmerena ka prosečnim vozačima, već ka onima koji jednostavno nikako neće da se dozovu pameti. Kod ove odredbe tačno se zna za koje prekršaje saobraćajni policajac može da izrekne meru privremenog oduzimanja vozila:

  • prolazak na crveno svetlo semafora dva ili više puta u vremenskom intervalu od 10 minuta;
  • preticanje kolone od najmanje tri vozila preko pune linije;
  • upravljanje vozilom sa više od 1,20 promila alkohola u organizmu;
  • odbijanje vozača da se podvrgne testiranju na prisustvo alkohola ili psihoaktivnih supstanci u organizmu;
  • prekoračenje brzine na putu u naselju za više od 70 km/h, odnosno na putu van naselja za više od 80 km/h,
  • prekoračenje brzine u zoni škole i zoni 30 za više od 60 km/h;
  • prekoračenje brzine u zoni usporenog saobraćaja za više od 50 km/h;
  • kretanje noću na neosvetljenom delu puta bez ijednog uključenog svetla na vozilu;
  • preticanje vozila koje se na pešačkom prelazu zaustavilo da propusti pešaka;
  • nezaustavljanje vozila na pešačkom prelazu na kom se nalazi pešak, iako je vozilu zabranjen prolaz semaforom ili znakom ovlašćenog službenog lica;
  • preticanje kolone vozila pod pratnjom;
  • upravljanje vozilom bez položenog vozačkog ispita (bez izdate vozačke dozvole);
  • upravljanje vozilom u vreme trajanja zaštitne mere zabrane upravljanja motornim vozilom;
  • upravljanje vozilom u vreme trajanja isključenja tog vozila iz saobraćaja;
  • upravljanje vozilom u vreme dok je vozač isključen iz saobraćaja;
  • prevoz deteta mlađeg od 12 godina u krilu vozača ili na mestu koje nije predviđeno za sedenje.

I još jedna važna napomena: Vozilo može privremeno da bude oduzeto od strane policije samo do okončanja sudskog postupka. Međutim, podsećamo da naše zakonodavstvo (Zakon o prekršajima) u teoriji dozvoljava i trajno oduzimanje vozila, ali je to posebna tema.

 

Autor: Petar Veličković

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saobraćajni policajci u Srbiji nosiće kamere na uniformama 

 

kamera mup.jpg

 

Deo saobraćajnih policajaca od 1. septembra imaće kamere na uniformama, najavljeno je danas iz MUP.

Kamere na uniformama od 1. septembra koristiće pripadnici saobraćajne policije koji kontrolišu saobraćaj na deonici auto-puta kroz Beograd kao i oni koji kontrolišu saobraćaj presretačima. Kako se navodi, pristup podacima imaće samo ovlašćeni pripadnici saobraćajne policije, a snimljeni video i audio materijal čuvaće se 45 dana nakon čega će se automatski brisati.

 

Građani će biti obavešteni o snimanju

''Policijski službenici saobraćajne policije biće dužni da koriste kamere prilikom obavljanja policijskih poslova, i biće dužni da obaveste građane da se to postupanje snima audio i vizuelno'', stoji u saopštenju MUP. Ambasador SAD Kristofer Hil uručio je danas u prisustvu ministra unutrašnjih poslova Bratislava Gašića 60 pomenutih kamera za uniforme Upravi saobraćajne policije. ''Ovo je pilot projekat - uvođenje kamera za uniforme u redovan rad saobraćajne policije s tim što nam je u planu da u narednom periodu dodatno povećamo broj kamera sa ciljem da one budu deo osnovne opreme svakog saobraćajnog policajca'', rekao je Gašić. Dodao je da će policajci te uređaje nositi na vidljivom delu uniforme i snimaće kompletnu intervenciju.

 

Dokaz za policiju i građane
''Ove kamere beleže ceo postupak kontrole učesnika u saobraćaju i uveren sam da će zaštititi integritet policajaca, ali i građana od eventualnih zloupotreba. To znači da će policajci koji postupaju u skladu sa zakonom profesionalno pristojno i časno za to imati i dokaz. Takođe građani će imati dokaz u slučaju da smatraju da prema njima nije postupano u skladu sa zakonom'', rekao je Gašić. Ministar je rekao da će korišćenje kamera za uniforme doneti višestruke benefite i da je to dokazano na iskustvu 13 evropskih zemalja članica Roudpola.

 

Zahvaljujući ambasadoru Hilu na pomoći, Gašić je istakao da je donacija kamera za uniforme obezbeđena zahvaljujući ambasadi SAD i Biroa Stejt departmenta za međunarodnu borbu protiv narkotika i sprovođenje zakona. Hil je rekao da je nošenje kamera na uniformama novina u policijskom radu, ali da je to novina koja unapređuje delovanje i podiže transparentnost rada policijskih organa. Dodao je da saradnja Ministarstva unutrašnjih poslova Srbije i SAD traje već nekoliko decenija i da su SAD posvećene toj saradnji sa srpskim vlastima kako bi doprineli boljoj bezbednosti svih građana.

 

preuzeto sa - blic.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog kojih će 18 prekršaja policija oduzimati vozila

 

158306-voznja.jpg

 

Zakon o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, kojim se uvode strože kazne kao što je oduzimanje vozila, stupio je na snagu.

Policija će ubuduće privremeno oduzimati vozila počiniocima najtežih prekršaja koji su u prethodne dve godine već načinili teži saobraćajni prekršaj. Građani bi trebalo da pročitaju usvojene izmene i dopune zakona u kojima se navodi zbog kojih tačno 18 prekršaja će se nesavesnim vozačima oduzimati vozilo:

  • vožnja pod dejstvom alkohola sa više od 1.2 promila,
  • odbijanje alko-testiranja ili droga-testiranja,
  • prekoračenje brzine za više od 80 km/h van naselja,
  • prekoračenje brzine za više od 70 km/h u naselju,
  • prekoračenje brzine za više od 60 km/h u zoni škole ili zoni 30,
  • prekoračenje brzine za više od 50 km/h u zoni usporenog saobraćaja,
  • prevoz deteta mlađeg od 12 godina na mestu vozača,
  • prevoz deteta mlađeg od 12 godina na mestu koje nije predviđeno za sedenje (prtljažnik, instrument tabla, zadnja polica, spoljni delovi vozila i sl.),
  • prolazak kroz najmanje dva crvena svetla na semaforu u razmaku kraćem od 10 minuta,
  • preticanje kolone vozila preko neisprekidane (pune) linije,
  • vožnja bez položene ijedne vozačke kategorije,
  • vožnja tokom mere zabrane upravljanja vozilom,
  • vožnja nakon oduzimanja vozačke dozvole zbog nakupljenih kaznenih poena,
  • vožnja za vreme privremenog isključenja iz saobraćaja,
  • vožnja noću na neosvetljenom putu bez ijednog uključenog svetla na vozilu,
  • preticanje ili obilaženje vozila koje se zaustavlja ili se zaustavilo radi propuštanja pešaka na pešačkom prelazu,
  • preticanje kolone pod pratnjom,
  • nepropuštanje vozila pod pratnjom.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, Vesić ni kocke na Trgu Republike u Beogradu nije znao da (pre)složi, niti su potrajale 100 godina kako je najavio, tako da je logično koliko će kvalitetne biti i sa njegove strane najavljene izmene ZOBS-a ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne budi siguran. Tako su i najavljivanje negde 2014. godine ograničenje za mlade vozače sa snagom na 80 kW, pa su to posle baš tako i uveli.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne shvatam, apsolutno, šta je svrha tog ograničenja!?

Ako neko napuni 18 godina i postane punoletan, odgovoran za svoje postupke, šta ti onda njemu / njoj ograničavaš!? Onda, to znači, da ta deca - ljudi, nisu sposobni da rasuđuju razumno, pa bi, po toj istoj logici, trebalo da im se ukine mogućnos da stupaju u seksualne odnose, da piju alkohol, da se venačavaju itd. Ili, recimo, mogu da žive zajedno, ali da ne spavaju u istom krevetu, jer nisu sposobni, da brinu o kontracepciji u dovoljnoj meri.


Da li je realno da smo postali skupina koju vodi ekipa poluinteligenata, vrlo često, pretpostavljam, nije sigurno, sklonih drogama, alkoholu, hedonizmu svake vrste, a oslobođenih empatije prema sunarodnicima i osećaju za zajednicu / narod / državu.

 

Jbm mu mater, znaju se pravila u saobraćaju. Saobraćajna policija je tu da nadgleda saobraćaj i sankcioniše one koji krše propise. ENDE. Kakva je razlika da li ti imaš 18 ili 58 godina!?

Ja mislim da te propise nameću osiguravajuće kuće, kao što su spustili granicu sa 0.5 na 0.2 i siguran sam da je to urađeno isključivo zbog osiguravajućih kuća. Oni su izračunali, da je recimo, 60% ljudi, koji su napravili prekšaje, saobraćajne nezgode imalo oko 0.5 % alkohola. I onda, to su uglavnom manji udesi, gde su osiguranja isplaćivala velike sume novaca, smanjenjem sa 0.5 na 0.2 u prvoj godini osiguranja su zaradila milijarde u dinarima!

 

PIH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je sto se "lece" posledice, a ne uzroci. Uzrok nije ko je koliko godina, nije ni kakav je zakon, nego cinjenica da zakon se ne primenjuje uvek i na svakog. Naravno dublji uzrok je kolektivan izostanak bilo kakvog morala, s obzirom da su ljudi spremni da prodaju svoj obraz za sitne novce i da uopste misle da je obraz na guzici...

 

Ali lakse je prodavati muda za bubrege da se nesto radi nasumicnim konstantnim promenama zakona koji ne menja u praksi nista, ali lepo zvuci u teoriji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabraniti šleperima da se pretiču na auto putu :blink:. Pa gde da se pretiču ako ne na auto putu gde je najbezbednije i za njih i za ostale vozače. Ne znam ko im smišlja takve gluposti ili ih sami smišljaju, ne znaš šta je gore.

 

To ograničenje snage za mlade vozaće je uvek bilo nebulozno. Svaki dan viđam klince u raspadnutim Puntima, Korsama, 206 i sličnim "malim" automobilaima kako se manijače po gradu. Zar je bitno da li ima 60 ili 160 konja ako ga vozi konj? Imaš dozvolu, imaš ličnu kartu, odgovaraš za svoje postupke, kakva ograničenja. Ograničava te zakon pa ako nećeš sam da se ograničiš ima ko hoće. 

 

A naplata putarine gde god se može me ništa ne čudi. Čudi me da nije počela mnogo ranije Još malo će da nam naplaćuju svaki put kad zaverglamo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To za zabranu preticanja već ima po Jevropu,a za ostalo,privilegovani ne hebu zakon ni pre ni posle ove uredbe,a sitna raja i tako već voza slabija vozila.Danas gledam BMW 525 F11 karavan sa početničkom nalepnicom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To što Jevropa nešto propisuje ne znači da je mnogo pametno i da odmah moramo i mi. Pa pola te Jevrope već proteruje skutere sa ulica jer su shvatili kakve su to samoubice a mi ih tek uvodimo zakonom na ulicu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, ortakov said:

 

Ja mislim da te propise nameću osiguravajuće kuće, 

Naravno!

Osiguravajuće kuće daju smernice dizajnerima automobila. I tko zna šta još!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Pa problem tu i tamo sa klincima jeste cinjenica da su da tako kazemo skloniji divljanju nego sto ce ti isti klinci biti kada nakupe jos koju godinu zivota, i zivotnog iskustva.
 Naprosto, mozak NE funkcionise isto sa 18, 28, 38, 48, 55. (javicu za tri godine kako je sa 58 :) ). E sad - ako je neko dovoljno veliki sa 18 da moze da glasa, da moze da dobije vozacku - to sto ces eventualno nekog naterati da sedne u mali / slab auto - u principu nece imati za rezultat povecanje generalne bezbednosti u saobracaju.  Eventualno ce se pomoci nekome da brze stigne do raja ili pakla, ovisno o tome gde vec ide - jer naprosto nije bio u mogucnosti da ga izvuce slab motor - a iz situacije iz koje bi ga jaci motor izvukao.
 Saglasan sa time da to sto neki zakon postoji bilo gde na svetu - pa i po eu - ne znaci nista i ne govori ama bas nista o tom zakonu osim bas toga - da je taj i takav zakon na snazi u eu, i to je to. Ne cini ga postojanje na bilo kojoj tacki planete dobrim ili losim.
 Uzgred, NISAM siguran da je smanjenje lokanja sa nekadasnjih 0.5 nesto specijalno smanjilo krckanja. Eventualno se samo povecala lova koja se nabere od kazni za te prekrsaje.
 Posto sam duzi deo zivota bio izmedju ostalog nocni muzicar - znaci ja se vracam kuci ono, u kasnu noc/rano jutro. - i kolicina nesreca pored kojih sam prosao, a i bi-bi-ji koji su prozujali pored mene - sigurno nisu vozili vozaci koji su bili umesto na dozvoljenih 0.2, pijandure na 0.3 - nego su evidentno vozili likovi demolirani od alkohola i tu i tamo koksa.
 secam se lik je popeo bubu na drvo kod sajma jednom... ...jedan na autoputu kod kapije na nbg popeo je auto gore na onaj nasip (auto tu sa puta prvo ide dole u jarak - e pa frajer ga je popeo gore... (poginuo je).

 i meni se javlja da ce se revnosno implementirati bilo kakva dodatna naplata, da opet ko ionako nikad ni za sta ne odgovara, niti zakoni vaze za ponekog - ni nece ni dalje, a za nas prostu raju ce i da vazi i da se primenjuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povodom zakona, bili smo u Grčkoj, pre nedelju - dve i gledam, kako su oni grci budale, voze nebezbedno one električne troninete, nemaju nalepnice, pa to je čudo jedno. LUD NAROD, nema nalepnicu, ne mogu da verujem!!! Svakih 5 sekundi pogine po jedan na trotinetu, a da su kao naši, smisli kako da se trotinetisti obezbede, spasili bi hiljade života! A, ne, to padaju perači prozora svakih par sekundi... mada, ni ovi grci nisu ništa bolji, dok ne uvedu nalepnice, ima da ginu ko muve!

 

Ovo je sve čisto zajebavanje i ništa drugo.

 

A primera, milion.

Sećate li se onog rama, što se stavlja na traktor, kako bi se spasili traktoristi! Bilo na emisiji sat, država podržava projekat, drnde mrnde, registrovana domaćinstva, besplatno dobijaju itd. I onda, neka budala izađe i kaže, mi smo ovo razvijali godinu dana!? EJJJJ, čelični ram su razvijali godinu dana!

 

Aj da vidimo, koliko traktorista pogine za 1 godinu! Onda, da vidimo, koliko ih je poginulo u tom tipu traktora (inače, taj ram, koji su razvijali godinu dana može da se montira samo na IMT 533 i 539).

 

Već sam pisao, cena polaganja je skoro 1000€ !? Pa jeste vi normalni, vozački ispit je kurs i svako ko može da prođe psihofizičku proveru to može da nauči za 15 ak dana a da se usavršava narednih par godina, lagano.

Samo je potrebno uvesti red, da ljudi ne divljaju, da počnu da poštuju propise, onda će se početnici lako uklopiti u saobraćaj. Ko baš ne može lako da savlada, može da ide u auto školu, svi ostali, bukvalno sa roditeljima, komšijama, lagano, tablica L na auto i teraj, dok ne naučiš. Prijaviš se, provozaš se sa čika policajcem i on ti napiše da li možeš ili ne da voziš. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta ima pocetnik da se uklapa? Ako zna da vozi onda je polozio ne? :D Mislim znam da u praksi nije tako, ali treba bolja obuka onda i stroziji uslovi za polaganje, a i realno da se izbije iz glave ljudima ideja o tome da je imati vozacku svacije pravo. Nije, to je samo privilegija sposobnih. Ja kad sam polagao isao sam po komentarima mnogih kod jednog od najgorih instruktora. Zasto je bio najgori, zato sto je ljudima otvoreno govorio da bolje da odustanu ako nisu sposobni. Ja kad sam posle 10og casa napravio prvu gresku, dobio sam komenar da napravicemo pauzu nedelju dana da razmislim da li je voznja nesto sto bih ja mogao da savladam. Moja ulica je jedna od popularnijih za vozanje auto skola zbog sirine, male kolicine saobracaja i blizine poligona, ja tu nisam isao ni jednom. Prvi cas je bila voznja kroz najprometnije ulice u gradu i tu sam se vozao 20 casova, od toga smo odstupili samo da bi otisli na poligon. Al zato kad sam polozio, sestra me odnela da dignem vozacku i od onda vozim bez ikakvih prilagodjavanja i nikad nisam imao neki stres idem tamo ili vamo, mislim slusam ljude sa decenijama iskustva kako im je naporno ici za BG jer su iz manjih gradova. Moji prijatelji su isli kod boljih instruktora pa su godinama savladjivali voznju i prvih par meseci su bile psihicke pripreme danima unapred jer ce se sesti za volan naredni vikend...

 

Tako da ocigledno nije problem do zakona nego primene istog.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se vrtimo u istom krugu, ali se ne slažemo, oko nekih stvari. 

Recimo, istina je da nije obaveza da svako ima vozačku dozvolu. A onda, oni koji imaju vozačku dozvolu, ponašaju se kao da niko drugi ne treba da dobije tu vozačku dozvolu i oni koji su fizički manje sposobni, ne bi trebalo da učestvuju u saobraćaju.

Da li je početniku lakše da se uklopi u saobraćaj, ako svi daju žmigavce, voze do maksimalne dozvoljene brzine (ako je ograničenje 50 km/h, onda se vozi DO 50 km/h a ne obavezno tom brzinom ili kako bi neki rekli, 10 - 15% se toleriše !?) !

Isto tako, stariji ljudi, jednostavno, oslabio je vid, oslabili su refleksi, ali su ljudi još uvek funkcionalni, imaju potrebe, želje, a smanjene mogućnosti. Da li treba da ih pobijemo ili isključimo iz saobraćaja zato što mladim trkačima smetaju ljudi koji su malo sporiji!? Tu ne pomaže zakon, to se uči kući, a to, očigledno nedostaje, empatija prema drugima, podrška slabijima itd. Ja se sećam, uvek sam navijao za slabije u tuči, fudbalu ... pretvorili smo se u zverinjak... 

Onaj film Balkanska pravila, sve više liči na našu stvarnost, ali svakodnevnicu.

Pritom, recimo, početnici su u obavezi da voze 10% sporije od maksimalno dozvoljene brzine! I onda, sad, neko, ko je tek položio, treba da vozi do 27 km/h ili do 45 km/h u zavisnosti od mesta i onda, nalete na nestrpljivog idiota, eto problema.

U tome je stvar i za to ne postoji zakon, jednostavno, mi smo postali go...na, svako svoju guzicu gleda i koga boli q za bilo koga ko nije sa nama.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako neko nije sposoban nesto da radi, onda ne treba to da radi, pa moze neko da se oseca koliko god hoce uvredjenim. Niko ne kaze da treba biti sposoban za F1 trkanje da bi ucestvovao u saobracaju, ali daleko smo i od toga da nam je u saobracaju samo onaj ko je zaista sposoban da vozi.

 

Ne kazem da svako mora da vozi na nekom nivou koji ja mislim da posedujem ili da nema mesta za gresku, ljudski je gresiti i svakome se moze desiti, desilo se i meni, ono sto meni smeta je sto kako u zivotu, tako i u saobracaju iz nekog razloga nesposobni zavredjuju najvise benefita. Problem je sto se sve gleda kroz prste i sto su pojedinci toliko nesposobni da misle da ni jednu gresku nisu napravili e takvi ljudi nikad nece nauciti redovno i ne treba da voze. Kad napravis gresku treba da ti je urezu u mozak da i posle 20 godina znas ga si jednom pogresio i da ne uradis to ponovo.

 

Doziveo sam da izbegnem 2 saobracajne nesrece gde su na kraju drugi poginuli iz gluposti, doziveo sam da me pokusaju namerno ubiti jer oni misle da je zmigavac pravo da imaju prednost pri izlasku sa parkinga, imam nula tolerancije za vozace koji nisu zavredeli ni lekarski da predju, a ne dozvolu da dobiju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se polako približavam trećem dobu i primetio sam da sporije reagujem, slabije vidim, da su mi refleksi slabiji .... i šta sad, treba me isključiti iz saobraćaja? Zašto? Da bi neko mogao da vozi 70 - 80 tamo gde je ograničenje 50!? Ili da neko može da se prestrojava levo - desno, jer, eto, njemu se žuri!? 

A onda, od mog poreza, taj isti nedojebani klinac dobije lekarsku pomoć kad napravi biiip !? i bezobrazluku nema kraja, hoće da mi zabrani da vozim !? 

 

Neće to baš da ide tako ;) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam sto potenciras da zagovaram da imaju pravo da voze samo ljudi koji voze 80 po gradu? Gde sam ja to rekao? Treba da postoji odredjen prag sposobnosti koji bi svaki vozac trebao da savlada, ko nije sposoban za to ne treba da vozi, ne vidim sta je toliko tesko shvatiti u toj izjavi. Kod nas je svako ko upise polaganje, tom je zagarantovano polozeno. Mozda ne iz prvog puta, ali zato ne znam nikoga ni ko nije barem iz 4 puta polozio i to se hvale kako su im progledali... Takodje bih i zabranio takva polaganja, 1 pasti moze da se desi, ko 2 puta zaredom padne nek se ladi jedno godinu dana na klupi.

 

Kad padnes neki prag sposobnisti i treba da te iskljuce. Zakonski i jeste nakon 65 godina ide se na lekarski na proveru psihofizickih sposobnosti. Naravno velik broj prolazi lekarske preko veze.

 

Kakve bre nebuloze da neko uci osnove voznje nakon polaganja xD To ko da u skoli ti zakljuce sve petice, a ti im obecas da ces nauciti sve na raspustu xD Mislim tvojom logikom onda treba da pustimo pijane i drogirane isto da voze, jer jbg imaju lose sposobnosti za volanom u takvom stanju, ali svako treba da ima pravo da vozi.

 

Ne vidim sta je problem u prestrojavanju levo desno? Zakonski je dozvoljeno preticanje po gradu sa obe strane, ja se prestrojavam stalno kada ljudi voze ispod dozvoljene brzine i odbijaju da isprate zeleni talas.

 

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...