Jump to content
FAS Goran
vaskez

Usvojen novi ZOBS & prateći akti

Recommended Posts

Tu gde je pešački odmah posle stanice mislim da ni onako napisana formulacija ne dozvoljava. Mislim da sama činjenica da postoji pešački negira napisanu opciju ''...za bezbedno izvođenje tih radnji''.

Ali, tamo gde nema pešačkog, već je izgeda druga priča...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sticajem okolnosti, zbog posla, moram da vozim službenog juga tj da posle sto godina sednem za manuelni menjač

ako su za mobilno onolike kazne, kao odvlače pažnju, šta onda reći za manuelni menjač

 

manje pažnje oduzima mobilni kad kucam poruku nego kvačilo menjač, kreni stani, prva druga treća itd itd

trebalo je da se naznači da ko vozi automatika može da koristi mob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mobilni i manuelni menjač nisu ni približno za poredjenje. Osim za tebe, i one koji su do juče vozili automatike, kao i same početnike sa 2 dana vozačkog staža, za 99,99% vozača menjanje brzina je nesvesna, rutinska radnja koja ne iziskuje ni najmanje skretanje pogleda, oduzimanje vremena i remećenje koncentracije, za razliku od bilo kakve radnje sa mobilnim telefonom. Tu ne računam one "napaljene klince" koji po ceo dan ne izbijaju mobilni iz ruku, i mogu bez gledanja da rade sve moguće radnje sa njim. Ali to je neka druga priča. Tako da je ovo samo dobra šala da kucanje poruka oduzima manje pažnje nego menjanje brzina!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko uopste koristi promil svog mozga za menjanje brzina ? Mogu da uporedim to sa treptanjem, bukvalno nisi ni svestan da radis.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To su babe i zabe.

Manuelni menjac svakom krstenom vozacu daje vise kontrole u voznji i ruka se na menjacu ne zadrzi preko 3s.

 

Koliko je telefon u ruci i kako utice na kontrolu vozila? :)

 

I taj automatik ima neku samaraljku koja je nedostupna ako je desna ruka zauzeta, bila na menjacu ili na volanu. A voznja u automatskom modu je sama po sebi manja kontrola nad vozilom, makar za motorno kocenje i rev match.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za mene su covek i masina jedna celina :) (bez obzira na 20+ godina staza - uzivam u svakom saltanju, uklapanju kvacila da se to uopste ne oseti, preticanju, odsecanju krivine kao i u svakom drugom elementu tehnike voznje). Totalna sam kontra - kad vozim automatik ili sa tempomatom, voznja mi postaje zestoko smaranje.

Prethodno poredjenje mi je, sto kazu kolege, kao kad bih dok hodam razmisljao koju nogu kada da pomerim ;) . 

A za samo drzanje mobilnog u ruci u toku voznje bih jos zesce kaznjavao. Do pre 15-ak godina dosta ljudi ga nije ni imalo, a sad sve ljuti biznismeni sa neodloznim pozivima koji lelulaju levo-desno po putu ili sa naglim reakcijama kad podignu pogled sa ekrana.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, dj90 said:

sticajem okolnosti, zbog posla, moram da vozim službenog juga tj da posle sto godina sednem za manuelni menjač

ako su za mobilno onolike kazne, kao odvlače pažnju, šta onda reći za manuelni menjač

 

manje pažnje oduzima mobilni kad kucam poruku nego kvačilo menjač, kreni stani, prva druga treća itd itd

trebalo je da se naznači da ko vozi automatika može da koristi mob

Zar cemo dogurati do nivoa amerikanaca da nismo sposobni voziti manuelni menjac...

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, dj90 said:

sticajem okolnosti, zbog posla, moram da vozim službenog juga tj da posle sto godina sednem za manuelni menjač

ako su za mobilno onolike kazne, kao odvlače pažnju, šta onda reći za manuelni menjač

 

manje pažnje oduzima mobilni kad kucam poruku nego kvačilo menjač, kreni stani, prva druga treća itd itd

trebalo je da se naznači da ko vozi automatika može da koristi mob

Au sine, ne verujem. Samo da budem dalje od tebe kada kuckaš na mobilnom dok voziš. 

Izvini, moram da te pitam, koliko imaš vozačkog staža, i koje si godište (pretpostavljam 1990).

Ne bih voleo da te ovo snađe, dok samouvereno kuckaš dok voziš automatik. 

 

IMG-766afe968b7ceb2af4680594efc961d9-V.jpg

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, neshaoct said:

Šta se sve sme po novom zakonu?

 

 

Ovde mi je nelogično na 24:53-25:07, gde kaže da su izuzetak stara lica i invalidi, koje bi trebalo propustiti na pešačkom, čak i kada stupe na suprotnoj strani pešačkog prelaza, dok za druge to ne važi. E sad, zamislite situaciju gde moj deka sa 84 years kreće da prelazi "zebru", ili moja komšika sa obe štake u 95-oj? Dok oni stignu na pola pešačkog, ja ću uspeti da napravim još jedan krug u istoj raskrsnici. Mislim stvarno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne bih rekao da je glupost. kada se ti, ja, bilo ko od nas zaustavi da ulicu predje "penzos", dete ili osoba sa invaliditetom, samim tim mu i pomazes da bezbedno predje, tako ce i onaj sto dolazi tebi u susret da stane, ovaj iza tebe ceka...i svi srecni i zadovoljni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprotiv, često starija, slabovida i slabopokretna lica, budu zbunjena kada neko dugo stoji, jer onda tek nisu sigurna šta je naša namera. Da li ćemo ih čekati "čitavu večnost", ili ćemo svakog trenutka odlučiti da nastavimo vožnju. Uostalom, ove "novitete" u saobraćaju, treba da prate svi pešaci, pa čak i takva lica, jer u suprotnom, nadjite nekoga da sa vama učestvuje u saobraćaju, u smislu pomoći. Ako ste pak spremni, i sebe smatrate sposobnim za ravnopravno učešće u saobraćaju, onda pratite izmene, i budite obavešteni. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, cika_kole said:

ne bih rekao da je glupost. kada se ti, ja, bilo ko od nas zaustavi da ulicu predje "penzos", dete ili osoba sa invaliditetom, samim tim mu i pomazes da bezbedno predje, tako ce i onaj sto dolazi tebi u susret da stane, ovaj iza tebe ceka...i svi srecni i zadovoljni...

Prica je bila za 3 trake kao npr.N.Beograd  a ne klasičan pešački tu će biti šamaranje ko nestane bez obzira šta ovaj iz policije priča a ubedjen sam i na 3 trake ko nestane ima da mu pišu kaznu.... Nisu samo vozači problem već i pešaci koji stoje na pešačkom i razmišljaju celu večnost šta da rade još kad balave na mobilnom e tu je igranka...Što se tiče mene ja ću kao  i dosad ako zakorače na pešački stajem ko će se objašnjavati sa pandurima dal je pešak išao sporo ili brzo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

PREKORAČENJE BRZINE

 

Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima, pre izmena i dopuna koje su stupile na snagu 03.04.2018. godine, kažnjavao je prekoračenje brzine u naselju za raspon između 21 i 30 km/h u članu 332. st. 1. tč. 8. (jer je u ovom članu bilo obuhvaćeno prekoračenje u rasponu od 21 do 50 km/h). Za raspon prekoračenja između 21 i 30 km/h, bila je predviđena novčana kazna od 6.000 do 20.000 dinara, 4 kaznena poena i zaštitna mera zabrane upravljanja od 30 dana. Treba napomenuti, da se ovaj prekršaj odnosio na postupanje suprotno čl. 43. i čl. 45. ZOBS.

 

Nakon stupanja na snagu izmena i dopuna ZOBS, raspon prekoračenja u čl. 332. st. 1. tč. 8. pomeren je za 10 km/h (po novom, u ovom članu je obuhvaćeno prekoračenje više od 30 do 50 km/h u naselju). I dalje stoji da se ovaj prekršaj odnosi na postupanje suprotno čl. 43. i čl. 45. ZOBS.

 

Postavlja se pitanje, gde se sada nalazi kazna za postupanje suprotno čl. 43. ZOBS, za prekoračenje brzine u naselju više od 20 do 30 km/h?

Na prvi pogled, čini se da je to u novom članu 332a st. 1. tč. 4. ZOBS, koji propisuje da će se novčanom kaznom od 10.000 dinara kazniti lice koje postupi suprotno čl. 44. i čl. 45. ZOBS – vozač koji se u naselju kreće brzinom koja je za više od 20 do 30 km/h veća od dozvoljene.

Međutim, novi čl. 332a st. 1. tč. 4. ZOBS, koji je zamišljen za kažnjavanje vozača za prekoračenje brzine kretanja u naselju za brzine više od 20 do 30 km/h, poziva se na čl. 44. ZOBS. Čl. 44. ZOBS nema BAŠ NIKAKVE VEZE sa obavezama vozača u naselju, jer propisuje isključivo obaveze vozača van naselja!

 

Ako bi neko uočio ovu grešku, ispravio je i pravilno se pozvao na čl. 43. ZOBS, onda se postavlja još jedno pitanje. Kako kazniti prekoračenje brzine u naselju, za raspon između 20 i 30 km/h? Prekršajnim nalogom ili zahtevom za pokretanje prekršajnog postupka? Na prvi pogled, to bi trebalo da bude prekršajni nalog, jer je predviđen fiksan iznos novčane kazne.

Međutim, prekršajni nalog može da se izda za prekršaje u kojima je predviđena SAMO novčana kazna u fiksnom iznosu, jer je tako propisano u Zakonu o prekršajima. To nije slučaj sa ovim prekršajem, jer je i dalje ostalo neizmenjeno da 4 kaznena poena i 30 dana zabrane idu za svako prekoračenje više od 20 km/h u naselju.

 

Još jedno važno pitanje jeste, kakva je sudbina vozača koji su prekršaj prekoračenja brzine kretanja u naselju za više od 20 do 30 km/h učinili PRE 03.04.2018. godine?

Mišljenja sam da bi trebalo osloboditi od odgovornosti sve one koji su učinili prekršaj pre 03.04.2018. godine u započetim prekršajnim postupcima. Naime, njima se na teret stavlja da su postupili suprotno čl. 43. ZOBS i time prekoračili brzinu kretanja u naselju u rasponu između 20 i 30 km/h. Usled grešaka prilikom donošenja zakona, u ovom trenutku ne postoji prekršaj za postupanje suprotno čl. 43. ZOBS, za prekoračenje brzine kretanja u naselju između 20 i 30 km/h. U čl. 332a st. 1. tč. 4. ZOBS pominje se postupanje suprotno čl. 44. ZOBS za prekoračenje brzine kretanja u naselju između 20 i 30 km/h. Međutim, kao što je već navedeno, dovoljno je otvoriti i pogledati čl. 44. ZOBS da bi se videlo da taj član nema NIKAKVE veze sa obavezama vozača u naselju.

 

 

Srdačan pozdrav svima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka čast za objašnjenje, vidim da se dobro razumeš u ove zakone interesuje me ako znaš nešto u vezi produženja 'c' kategorije po novom će važiti 5 god.e sad da li će svako produženje morati i lekarsko da se vadi ili će samo dozvola trajati 5 god umesto sadašnjih 10 god. Ja imam 'c' i 'e' odavno ih nekoristim ali dok sam vozio ili radio taj posao vadio sam lekarsko svake 3 god 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, dach@ said:

Svaka čast za objašnjenje, vidim da se dobro razumeš u ove zakone interesuje me ako znaš nešto u vezi produženja 'c' kategorije po novom će važiti 5 god.e sad da li će svako produženje morati i lekarsko da se vadi ili će samo dozvola trajati 5 god umesto sadašnjih 10 god. Ja imam 'c' i 'e' odavno ih nekoristim ali dok sam vozio ili radio taj posao vadio sam lekarsko svake 3 god 

Poštovani,

 

Prema rešenju koje se nalazi u čl. 185. st. 1. ZOBS, osim toga što je propisano da se vozačka dozvola kategorija C, CE, C1, C1E, D, DE, D1 i D1E izdaje na rok od pet godina, nije propisano da je potrebno da se vadi lekarsko uverenje prilikom produženja vozačke dozvole.

 

Mišljenja sam da ste u pravu, kada kažete da će samo dozvola sada trajati 5 godina umesto sadašnjih 10 godina, zato što bi u protivnom trebalo da stoji dodatak koji glasi - prema nalazu i mišljenju datom u uverenju o zdravstvenoj sposobnosti, baš kao što to stoji za lica starija od 65 godina života. Ja bih svakako morao da se ogradim i napomenem da je ovo moje lično mišljenje, pri čemu za nas pravnike važi staro pravilo: dva pravnika - najmanje četiri mišljenja :).

 

Naravno, postavlja se tu još i pitanje, ako je samo skraćen rok izdavanja dozvole, koji ne prati i periodični zdravstveni pregled, čemu onda skraćivanje roka izdavanja vozačke dozvole za pomenute kategorije.

 

Takođe mislim da postojeći i važeći ,,Pravilnik o bližim zdravstvenim uslovima koje moraju da ispunjavaju vozači određenih kategorija motornih vozila" ne daje odgovor na ovu dilemu, jer u njemu nisu propisani rokovi provere zdravstvenih uslova vozača.

 

Odredba koja propisuje rok zdravstvene provere na tri godine sadržana je u čl. 189. st. 1. ZOBS, ali treba imati u vidu da se ona odnosi na lica kojima je upravljanje motornim vozilom osnovno zanimanje: ,,Vozači koji upravljaju motornim vozilom, odnosno skupom vozila kojima se obavlja javni prevoz, instruktori vožnje, kao i drugi vozači kojima je upravljanje motornim vozilima osnovno zanimanje, moraju se podvrgnuti zdravstvenom pregledu radi utvrđivanja psihofizičke sposobnosti za vozača u roku koji ne može biti duži od tri godine".

 

Ostaje da nas dvojica saznamo da li sam bio u pravu, kada budemo produžavali našu C i E kategoriju (iako mi do ovih kategorija kao dipl. pravniku nije preterano stalo da ih sačuvam, pa se preterano ne brinem).

 

Srdačan pozdrav!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čitam danas u SAT-u izgleda da od 3 jula kreće zvanično ono sa tehničkim pregledima za početak samo slikanje i 2 puta tehnički za vozila starija od 15 god.a svi ostali imaće 3 god.da dovedu auto u teh.ispravno stanje (katalizator, pdf )...

IMG_20180503_161045.jpg

IMG_20180503_161032.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosto mi toplo oko srca kad vidim da smo prvi u svetu... Zar cemo morati da srozamo svoje pravilnike na nivo EU ako budemo ulazili? Mogla bi malo EU da se ugleda na nas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 22.4.2018. at 2:39 PM, dj90 said:

sticajem okolnosti, zbog posla, moram da vozim službenog juga tj da posle sto godina sednem za manuelni menjač

ako su za mobilno onolike kazne, kao odvlače pažnju, šta onda reći za manuelni menjač

 

manje pažnje oduzima mobilni kad kucam poruku nego kvačilo menjač, kreni stani, prva druga treća itd itd

trebalo je da se naznači da ko vozi automatika može da koristi mob

Vrati se u auto skolu.Za mene je automatik ubica zabave u voznji.Prilicno dosadan.Cak mislim da na duzim putovanjima moze da doprinese da neko zaspi,isto kao tempomat.
Inace za telefon jedna stvar mi nije jasna,ne moze da se drzi u ruci a moze da se prica preko blue i handfree uredjaja.Meni uopste ne pravi problem sto drzim telefon,vec sto neki razgovor zna ozbiljno da odvuce misli sa puta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...