Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Taj Valvolin MaxLife,sitetiku,kupuju ,na NIS pumpama,kao da im je zadnje na svetu…Valda im dobra cena….

Ja sam najzadovoljniji bio sa MOL uljem u Fiatu,ali je ono baaaaš poskupelo…

IMG_0138.jpeg

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije sporno dal je selenia kvalitetna ili ne nego sto šure sa cenom a sigurno nije bolja od drugih ulja niti je samo ona bogom dana za fiat pa ne vidim razlog sto bise placalo duplo vise, nije tu stvar ustede nego ne principa bar sto se mene tice...koliko vidim svi ovde ulje menjamo manje vise isto, na 10 k km, tu realno svako ulje odlicno odradi svoj posao, to ce potvrditi mnogi iz te branse, e sad kome je interval 15-20k km tu bi vec moglo da se diskutuje koje je zasita bolje za motor ali opet to bi morao neko strucniji i pametniji od nas da pise a mi mozemo samo da nagadjamo.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svuda osim u Srbiji…ovde svaka šuša može sebi da da na važnosti,a drugi je prihvataju i to više iz ideoloških nego iz praktičnih razloga… 

Meni su ti sa selenijom u istom rangu kao vagenovci,alfisti,zvezdaši,ravnozemljaši itd… čast izuzecima,naravno…

u fiat ovlašćenim sipaju shell ili se varam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorna ulja blog, kaže da ja Selenija  prosek, ništa spec, ja je nisam koristio. Nervira me kada me pitaju za proizvođača, i na reč FIAT, kažu, e za Fiat je Selenija.... e nije...... kod mene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to je jos uvek u narodu uvrezeno misljenje da uz odredjeni model mora i odredjeni proizvodjac ulja u suprotnom sjebaces motor :)  reno-elf, psa-total, talijani-selenia, itd. itd ja to cesto cujem i od ljudi i od prodavaca ali dobro da se ne lazemo to sto smo mi zaludjenici za svoje a i automobile uopste i sto pratimo forume, razne internet stranice i sl. pa se informisemo o svemu u daleko manjem smo procentu od onih koje automobili ne zanimaju vec im sluze samo kao prevozno sredstvo i slepo slusaju majstora ili prodavca ali i ti majstori i prodavci su cesto neuki po mnogim pitanjima, posebno prodavci u radnjama auto delova koji misle da su posisali svo znanje sveta a bez onog racunara ispred sebe ne umeju da beknu ni da razlikuju nosac motora od silen bloka npr. ali zato su nadmeni kad ih pitas nesto i pocnu da filozofiraju a pogotovo kad me ubeduju da je neka Š marka u stvari top brend jer ga mnogi "majstori" uzimaju, pa dobro reko ja nisam od tih majstora daj ti meni ovo sto ja trazim ako imas ako nemas idem na drugo mesto, ima jedna radnja gde su posebno nadobudni, gledam da ih izbegnem uvek kad mogu ali nekad bas i ne mogu, ali se obicno svede na to da im kazem daj mi to i to, ne treba ti br sasije i da gledas u komp nego daj ono sto ti trazim, pa kao kako mozda nije to to, ovde ima 3 razlicita, bla, bla, reko daj mi taj koji ti kazem i uzivaj. Zadnji put mi lik prevrce ocima i daje onako sa ubedjenoscu da sam pogresio uz konstataciju nemoj da vadis iz kese dok se ne uveris da je to to i verujem da u sebi kaze dodices ti brzo da mi vratis deo pa cu da ispadnem frajer jer sam bio u pravu :) 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/26/2023 at 3:10 PM, MS PK said:

Wr je odlicna i dan danas :D Generalno su ulja poskupela kao i sve a ovo sto je kolega postavio je ful sintetika, ta su sva oduvek bila skupa

Konkretno Selenia WR recimo uopste nije full sintetika. Nego samo ulje sa sintetskom osnovom. Najveca prednost joj je dobar TBN od 11 (Total Base Number), izuzetno bitno za nase gorivo "bogato" sumporom. Tj. sposobnost da neutralise kiseline koje nastaju u procesu sagorevanja i koje imaju visestruko negativan uticaj na motor.

Sipao sam je pre 15 godina u 1.9 JTD, posle vise sezona presao na Shell Helix Ultra na istom autu. U Bravo turbo benzinu je takodje svo vreme isao Shell, a na DS5 planiram da nastavim sa Motulom koji je bivsi vlasnik sipao. Mada i ovaj 2.0 HDi je "mrcina" od motora, robusnoscu old-school generacija u rangu Fiatovog 1.9 koji sam imao. Samo 12 godina mladji i sa je*enim :) +2 vecim Euro standardom. 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam to, nego sam rekao zbog cene da je ful sintetika oduvek bila "skupa" . A mrcina i e5 i e6 ne idu u istoj recenici nikako :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ekipi.

Došlo je vreme za redovan servis, pogledao sam specifikaciju sa prethodnog malog servisa i kupio delove za ovaj put, jer majstor nije bio prisutan da mi odradi mali servis.

E sad ono sto me je zbunilo da je ispalo da je sipana Selenia 5w40 WR, na ulju piše da je za dizel motore, a u pitanju je Fiat 500L 1.4 benz.

Majstor je kontaktirao nekog u prodaji, koji su mu rekli da je ok da ide i u benzinske motore.

Kakva su iskustva jel smem da ga ostavim ili da menjam i majstora i ulje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

To ulje uopste nema ACEA Ax ni API Sx specifikaciju i kao takvo uopste nije namenjeno benzincima. Postoje "univerzalna" ulja koja su i za dizele i za benzince (takav paket aditiva i "smesa" baznih ulja), ali WR je za cistog dizelasa. Taj iz prodaje je verovatno komercijalista i vazno mu je da gura kolicine, a ne doktor tribologije - "da da, moze to" nije adekvatan odgovor za ulje koje uopste nema specifikaciju za benzinske motore.

 

U sustini nece krepati motor od jednog intervala, bolje je od maslinovog, "razbijenog" ulja posle 15000km, ili da vozis bez ulja, ali nemoj vise takve egzibicije. Dizel ulja imaju previse (za benzince preagresivnih) deterdzenata i aditiva koji mogu da zapuse katalizator na benzincu, ili da probiju zaptivke. Ako nemas "tegobe" zameni sa uljem koje treba da ide i vozi dalje, svakako sad nema nazad, ali "u napred" pazi...

 

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mislim da je to stvarno zločinački potez, menjaj i majstora i ulje što pre. Takve paušalne procene šta se može sipati u motor su stvarno nebulozne.

 

Kad sam kupio 500L 1.3 Multijet dizel, u AK Kompresoru su na servisu neposredno pre prodaje sipali Selenia 5W30 WR, koj ne ide za taj motor Euro 6 (za bilo koje podneblje), nego ide u starije genracije tih motora Euro 4 i 5.

Otišao kod Gorana da mi zamene, sipano propisano ulje 0W30, konkretno Goran sipa Shell Helix Ultra C2/C3. Sva sreća nije mnogo vožen sa neodgovarajućim uljem. Nije to velika razlika u gustini i ostalim specifikacijama, ali ne treba čačkati mečku. Ako se  nečim ne treba igrati na autu, to je kvalitet i specifikacija motornog ulja. Može se eksperimentisati sa uljima veće gustine tek kada motor dobije veće zazore nakon poveće kilometraže, ali pre toga nikako.

Edited by NIXIE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad vec pomenu @Goran Zemun, mozda on iz iskustva zna (dugotrajne?) posledice sipanja motornog ulja namenjenog samo za dizele u benzinski motor. Ipak mu je hiljade automobila Fiat grupacije proslo "kroz ordinaciju", sto starijih sto najnovijih.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ostoja said:

Kad vec pomenu @Goran Zemun, mozda on iz iskustva zna (dugotrajne?) posledice sipanja motornog ulja namenjenog samo za dizele u benzinski motor. Ipak mu je hiljade automobila Fiat grupacije proslo "kroz ordinaciju", sto starijih sto najnovijih.

 

Hvala, pa sigurno da postoje posledice ali ja nemam tacne podatke o eventualnim habanjima. Mislim da je jako bitno sipati ulje koje propisuje proizvodjač ali isto tako mislim da su turbo motori mnogo osetljiviji na lose i ne odgovarajuće ulje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekad davno, u Golf 2 1,6D je išlo 15W40 univerzalno ulje za dizel i benzinske motore, samo sam gledao da ima onaj WV  sertifikat 505 ili tako nešto. I da nije fake, znači kupovallo se na pumpama NIS, Lukoil, pa čak i Valvoline u Metrou i sve je bilo kako treba. Danas to za ulje ne važi sigurno. Ne znam posledice sipanja pogrešnog ulja,  ali ne volim ni da razmišljam o tome.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, NIXIE said:

Nekad davno, u Golf 2 1,6D je išlo 15W40 univerzalno ulje za dizel i benzinske motore, samo sam gledao da ima onaj WV  sertifikat 505 ili tako nešto. 

Nisam gledao ni sertifikat. 

Jedini kriterijum za Golf 2 je da ulje u motoru POSTOJI  :D :D 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U ta vremena i te motore se sipalo sta se stiglo niti je ko mnogo razmisljao o gradacijama, specifikacijama i sl. niti su ti motori trazili nesto posebno, bitno je bilo novo ulje i cepaj, to se sad mnogo palamudi oko tih brojki i slova, ok treba ispostovati kad je vec moguce ali nece mu nista biti ni ako omasis malo gradaciju ili specifikaciju pogotovo kad menjas na 10k km

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Auto zvani G2 1.6D beli original Bosanski sa 2+1 vratima sam kupio od poznanika, koji je pošteno rekao motor je loš, a sve ostalo je uglavnom dobro, i tako je i bilo. Prvenstveno me zanimalo da je limarija bez mane. Vozio sam neko vreme, probao gušće ulje i slično, i saznao da od toga malo vajde ima, naročito zimi kad ga treba upaliti. U G2 sam nakon full generalke urađene kod drugara, uvek sipao kvalitetno ulje, tačne specifikacije i kupljeno na proverenim mestima. Nije ga mnogo trošio i dugo me je služio. Kupac tog auta me nije zvao nikad da se požali ili tako nešto. :D

Danas su motori otišli daleko, i ne bih nikome savetovao sa sipa bilo šta osim onoga što je propisano. Kad sam kupio Punto Grande 1.3 Multijet Euro 4 (polovan u Delti), u njemu je bilo 5W40WR Selenia. U Delti su mi sipali 5W30WR Selenia, jer je Fiat tako propisao. Nisam im verovao na reč već sam tražio i dobio pisanu potvrdu, tako da do dana današnjeg samo sam to sipao. Malo je reći da ne troši ni kapi ulja, jer takav motor ne postoji, ali par mm na šipki teško je primetiti, čak i nakon 10000km.

 

Da li se može odstupiti od fabričke specifikacije motornog ulja? Pa verovatno može malo, a nešto je oko gradacije verovatno vezano i za klimatsku zonu u kojoj se auto koristi. Međutim, posledice neodgovarajućeg ulja nisu odmah poznate jer se takve stvari mogu primetiti tek na duži rok. Ne vidim razlog da se eksperimentiše sa uljima, Glavni trošak nije ulje, nego gorivo, registracija i sve ostalo. Za ove nešto novije modele, Euro 5 i 6 koji imaju još i DPF, mislim da se mora posebno paziti.

Edited by NIXIE

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dali je problem staviti Valvoline all climate 10W-40 u Punto 2 sa 1,2 motor 8 v. Otac uzeo sad auto, napravljen servis u ovlascenom, Selenia Gold ulje ali pokazalo se da troskara ulje, oko 100 g na 1000 km. Za dopunu sta bi mi preporucili, nesto jeftinije ali ipak da ispunjava potrebne specifikacije. Hvala.

 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja ću i ove godine sipati taj Valvoline All Climate u Punta.Za 860 rad nema konkurenciju,a standard( specifikacija ) ulja je FIAT 9.55535.D2 G2,kao Selenia 20k

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo koje 10W 40, API SL, ili jos mali bolje API SN.
Ja sam sipao i FAM, Valvoline, Eko... Ali se drzim gore trazene specifikacije. Punto 1.2 8V 60 ks

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.2 traze ACEA A3 i sto kolega rece Fiatov G2 (9.55535-G2), a po fabrici ide 10-40.

 

PS: Nikakva sugestija, nego cisto znam i neke malo entuzijasticnije, koji u odrzavane i one koji ne trose ulje sipaju 5-40 sintetiku.

Iako je slicna verzija 1.2 motora, 5-40 je za kasnije verzije Puntica (Evo, MY12) vec deklarisana gradacija po fabrici, uz S2 i ACEA C3 sertifikate.

 

@Filip MK

Svakako odgovara bilo sta u okviru trazenih specifikacija, bilo kog brenda.

Spojio sam tvoje pitanje sa temom o izboru ulja, pa uz prethodne odgovore mozes da procitas i sta kolege od ranije pisu kao svoja iskustva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li netko pouzdanu informaciju zbog čega isto ulje košta 700 din u jednoj prodavnici a 1250 u drugoj ili cena između u ostalima.

Razumem razliku od stotinak dinara ali dupla razlika.... Pri tome najjeftinije u nekoj manje poznatoj a najskuplje u poznatom lancu prodavnica. Da je stara cena ili zaliha ali ima ga druga prodavnica za 750 din na pr.

Po slikama ambalaža je svuda ista.

U pitanju je total 10w50 ulje. Davno sam gledao i čudila me je tolika razlika u ceni. 

Ok gradacija je malo neuobičajena i total je ali tolika razlika mi nije jasna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...