Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Imam Lanciu Deltu 2 sa tim istim motorm kao u bravu 1.6 16v sipao sam Elf 10W40 , mislim da je cena bila oko 600din/l  , i evo nikakav problem i dalje posle par hiljada km nije pocrnelo ulje skroz.Motor je u dobrom stanju nema neke velike potrosnje ulja.Taj motor potice od bloka 128A000 samo ima 2 bregaste tako da nije zahtevan po pitanju ulja, Od domacih/regionalnih nekako mi Optima najdraza dok sam vozio jugice samo to sam sipao i nije bilo problema , hteo sam i sad u Deltu da sipam Optimu 10W40 ali nije bilo, tako da ne moras davati neke sulude pare na skupa ulja svako prosecno 10W40 zavrsava posao pa ti odluci koje.

Edited by Markoni Bg

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, stex_pb said:

Nikad nisam umeo da prepoznam šta je dobro ulje a šta loše. Samo sam gledao preporučenu oznaku

Teško da iko to može prepoznati,  laboratorija neka eventualno nakon dužeg testiranja. Sve se svodi na speciifikacije, iskustva iz upotrebe određenog ulja i  naravno originalnost. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima sada akcija 4+1 za ravenol, krusevacki Valvoline (FAM) je takodje jeftin. 

 

Edited by Home

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, NIXIE said:

Teško da iko to može prepoznati,  laboratorija neka eventualno nakon dužeg testiranja. Sve se svodi na speciifikacije, iskustva iz upotrebe određenog ulja i  naravno originalnost. 

Pa ako slušaš savete ono koje sipaš nikad nije dobro :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, stex_pb said:

Pa ako slušaš savete ono koje sipaš nikad nije dobro :D 

Ma gledam samo šta je fabrika predvidela za motor. Kad je ulje po prodavnicama bilo manje-više sumnjivo, uzimao sam domaće ulje na Nis ili Lukoil na Lukoil pumpama, a Valvoline sam uzimao u Metrou. Mislim da sam i ELF jednom sipao isto kupljeno u Metrou. :D Sve su to bila obična mineralna ulja koja su se menjala na 5000km i sva su bila dobra. Sad je mnogo kritičnija situacija sa novim motorima. Tu se ne sme puno pogrešiti.

A tu su i DPF na dizelima pa ulje mora biti odgovarajuće.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, shuxx said:

@OMP

Javi mi sta ti treba. Koje ulje. Prodavnica mi je usput. Mada evo ti br tel. Pitaj
FAM NIŠ. O18294212. Raspitaj se za cenu.

Sent from my SM-A536B using Tapatalk
 

hvala, nema potreb da jurim negde van jer imam i ovde FAM prodavnicu nego mi nije nesto usputna da svratim i vidim sta ima

 

1 hour ago, NIXIE said:

Verovatno jeste jer je tada bilo manje originalnog ulja od falsifikovanog. A možda je motor već bio na izdisaju zbog tog tuninga i načina upotrebe 

Ne, optima je menjana na maloj km ispod 10k, vozena je mislim 3 zamene i onda castrol, znaci taj motor je presao mozda 30+ km sto je malo a kad je otvoren posle problema sve novo u njemu sem sto je lezaj jedan ili dva zeznuo, tako da nije optima upropastila motor vec verovatno taj castrol....inace motor je ozbiljno pripremljen kod poznatog tjunera za trkacke jugice, mnogo para i vremena ulozeno u taj motor, odabir delova, itd. secam se da je za te pare mogao da kupi drugi auto ali covek voleo to da sredi i ulagao u juga.

48 minutes ago, MiloshBg said:

@OMP

FAM, tj Valvoline imas u Delmax prodavnicama. 

znam ali od kako se delmax preselio na drugu lokaciju ne idem na taj kraj pa nista i ne uzimam kod njih

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam za jos jednog juga kojem je motor prolupao nakon sipanja navodno castrola , to je vertovatno tada naletelo na trzistu neko djubre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U  mojoj bivšoj firmi je zaribao motor  na Audi A6 ubrzo po sipanju  nekog "Castrol" ulja. Castrol sigurno nije bilo, a šta je bilo pitaj boga. Prodavalo se svašta. Morao se menjati motor, uništen je bio.

Edited by NIXIE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna zanimljiva stvar je da ga nisotec nema na aprovel listi kod vw ali ga ima na sopstvenoj ambalazi.

3f343fa29a4d8c483dd1295faee1d6f1.jpg

184f4534deaff3c14b7cb402cf1cca4a.jpg

 

Bas zbog ovakvih stvari mi domaci proizvodjaci nikada nisu ulivali poverenje.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, stex_pb said:

Ako je uspeo da zariba od ulja, to onda i nije bilo ulje. Ko zna šta je bilo u toj kanti..... 

Pa stalno su to sipali, dok ga nisu sredili. Imali su više vozila, kamiona i građevinskih mašina, sami su redovne servise radili i nešto od popravki. Od automobila je bio koliko se sećam  još jedan A6, jedan A8, neki BMW, par Jugića i Škoda Felacio. Verovatno je bilo još problema zbog fake ulja ali sam brzo napustio to društvance. To je početak ovog veka bio.

Edited by NIXIE

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, stex_pb said:

Nikad nisam umeo da prepoznam šta je dobro ulje a šta loše. Samo sam gledao preporučenu oznaku i ništa više. Nikad mi auto nije trošio više nekog ulja samo zbog drugog proizvođača, nikad nisam osetio razliku u zvuku ili bilo čemu. Potrošnja uvek ista, ili mi je bio produvan motor pa guta svako ili nije trošio ni jedno.

Na Astri sam sipa "osloglašeni" GM gotovo 100000km, trošio ga 200 grama od zamene do zamene. Ubediše me jednom da sipam čini mi se neki Valvolajn duplo skuplji da "vidim razliku". Razlike nema. U Fiata sipam seleniju jer je po Fiat specifikaciji uvek ima tamo gde kupujem. Da vozim neki jednostavniji motor a ne MA sipao bih Nisotec......

Upravo tako, odgovarajuće ulje i teraj. 

Kad je dobar motor, sve je kako treba, kad je motor loš, možeš šta hoćeš da sipaš, isto je.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, MiloshBg said:

To nisu odobrenja, to su placene specifikacije. 

Piše da su odobrenja,a sve sevdanas plaća

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Što se tiče navedene nisotecove 10W-40 polusintetike sa slike - ona nema odobrenje tj. Approval od VW-a po navedenim VW normama 501.01 i 505.00, (tj. nema ni jedno odobrenje za pobrojane norme) nego Nisotec tvrdi da to ulje zadovoljava specifikacije pobrojanih norme (što je uobičajena praksa među proizvođačima ulja).

To dakle znači, da nema zvanično odobrenje za navedene određene norme, ali da to ulje (najverovatnije) zadovoljava specifikacije tih normi.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, neshtry said:

Piše da su odobrenja,a sve sevdanas plaća

Ovo je placena specifikacija 

shell helix ultra hyundai.jpg

 

A evo i tog istog ulja gde nije placena specifikacija ili kako ti kazes odobrenje!

ultra 5w30.jpg

 

 

Jos jedan edit. Kad je fiat poceo da koristi Selenia Eco2 tj 0w20 ulje za benzinske motore, tog ulja mesecima nije bilo u Srbiji... Sta mislis koje su ulje sipali u ovlascenim servisima? Ja znam za jedan servis u kom sam radio i u kom sam ja doneo odluku koje cemo ulje sipati u te motore... a ponovicu Selenie nije bilo u Srbiji! Sipali smo Shell 0w20 ARL sa specifikacijom samo za Reno motore. To je placena specifikacija od strane Renoa i samo za njihova vozila. To ulje je isto sto i Selenia Eco2.

Sta bi ti radio ako bi se drzao samo placenog odobrenja ili cega god a odobrenja od strane Fiata nije bilo sem kod Selenije a nje ni na vidiku....?

Da sipamo drugu gradaciju smo mogli, ali nismo smeli zbog garancije...

Edited by MiloshBg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pozadini istog ovog ulja isto imas kako ti kazes "placene specifikacije"

 

I ne samo na ovom nego na svakom ulju ima neka odobrenja -"placene specifikacije"

 

Nije upitno to odobrenje sto pise na ambalazi (lakse je kupcu da odabere ulje) ali je upitno da li ga stvarno ima i od proizvodjaca automobila, posto evo nisotek na svoju ruku lepi na svojoj ambalazi odobrenje a u stvari ga nema od proizvodjaca automobila. Sto ne mora da znaci da je sliucaj samo sa Nisotekom, vec to sigurno rade i mnogo veci proizvodjaci ulja.

 

Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/29/2023 at 12:08 PM, MiloshBg said:

To nisu odobrenja, to su placene specifikacije. 

Zapravo ni jedno ni drugo, semantika je u pitanju. Ovim proizvodjac ulja tvrdi da zadovoljava ove navedene nivoe, ali nema zvanican approval ovih proizvodjaca automobila (nije poslao uzorke ulja i novac za sertifikaciju). Kad i to urade onda dobije pravo da napise npr VW505.01 APPROVED, a pojavi se i na VW/Audi/Skoda/Seat sajtu pod sekcijom approved ulja.

Tako da cete cesto videti ulja koja imaju 2-3 specifikacije APPROVED, i jos nekoliko "performance level" ili samo "level" ili samo ime standarda ali BEZ approved reci. Za ovo prvo imaju potvrdu proizvodjaca automobila, za ovo drugo samo proizvodjac ulja tvrdi da je nivo potreban dosegnut, ali nije verifikovan od proizvodjaca automobila.

Tako bar mi ostade urezano citajuci Stalkerove blogove pre par godina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako god ali mislim da nije zgodno sipati u automobil neko ulje koje nema odobrenje proizvodjaca jer ukoliko dodje do nekih problema sa motorom iz ovlascenog servisa bi odmah sve svalili na korisnika jer nije koristio ulje sa odobrenjem za taj motor, dok krajnji korisnik pri kupovini lepo vidi da pise 501.00/502.00

Pa ti posle juri Nisotek da ti plate popravku motora :)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za aute pod garancijom samo fabrička ulja.U novija što bolja.U kante poput moga Punta ili starog Brava,samo česta zamena i sveže ulje i filteri,motor je izhaban,pa ishaban, kako god ga okreneš…

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...