Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Pisu ljudi a ne strucnjaci :D Generalno jeste skupa bila oduvek mislim da je to glavni razlog. Benzinski motori su bili skloni trosenju ulja pa su ljudi imali manju potrosnju sa nekim drugim uljima, odatle je po meni ta prica najvise. Imas pisano dosta o tome na temi. Najcesce se sipa i dalje Shell koliko vidim. Ja sam u dizela sada slucajno skroz sipao Eneos inace sam uvek koristio Seleniu.

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa verovatno je preskupa. A kvalitet, nešto ne verujem da je sad lošiji nego pre 23god. Treba dobro proceniti da li menjati provereno ulje sa nekim jeftinijim,  jer sa ovim cenama goriva razlika u ceni ulja nije mnogo bitna. 

Jedino u slučajevima povećane potrošnje ulja, verovatno se može neko vreme koristiti neko drugo ulje, veće viskoznosti od originala. 

Na G2 1.6D sam se jedno dve godine provlačio nekako sa 20W50 Long Life Valvolin-om. Standardno je išlo 15W40. Onda je išla generalka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam ovde citao vecina sipa Shell ili Syntium... generalno mi cena nije bitna ali ako ima nesto sto je "kvalitetnije" od Selenie a u tom je nekom cenovnom rangu zasto ne probati default_).gif Svakako na ovom menjaju cu ostati jos na Selenii jer imam kanticu od 2 litara neotvorenu.... ali na sledecoj zameni iskreno se razmisljam da probam Shell HX7 jer vidim da je hvaljen ovde a tu je u ceni sa Seleniom...

 

 

Jer za sve ove godine vrednog rada treba ga malo nagraditi :)

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja evo vec drugu godinu sipam Valvoline 5w40 ( ne znam tacnu oznaku ali pandan specifikaciji WR 5w40 ) i koliko uspem toliko i istocim. Inace i FCA serviseri pored Shell-a koriste i Valvoline. To tvrdim za AKK i AK Kole. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako redovno menjaš,dobro je  NISOTEC ulje za 500 i kusur dinara.Sve više ga ljudi sipaju i ne žala se…Niti je nešto dobro, niti je loše,a jeftino…

Drugo,Mol ulja su super,ali su i skupa

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno da ti kazem vezano za nisotec nesto ga bas i ne bi sipao po ovoj ceni.

 

4 litara Niosteka izadje oko 2200 dinara, Selenia je tu isto negde sa cenom oko 2500 din Shell kosta 2800 pa ono pre bih sipao za taj novac Shell nego li Nisotec...

 

Da je Nisotek 4 litara 1500 din pa ajde i da probam ovako to njihovo poslovanje mi nije jasno, jer su sa cenama kao "premium" brendovi a ustvari su Nisotek default_).gif

 

Ne kazem da je Nisotek lose ulje ali ono pretarase ga sa cenama default_).gif

 

Edit:

 

Sad videh da ima i Valvoline 5 litara za 3000, sto je isto po meni ok cena pa cak i total je tu negde sa cenom i onda Nisotek da sipam, pa zasto bih default_).gif

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih ja tek tako otpisao NISOTEC i sl. domaca ulja. Na drugom forumu postoji tema bas o uljima pa evo samo citat na konto domacih ulja u ovom slucaju FAM-a koji je i konkretno testiran...e sad sto je vecina nas skepticna pa vise veruje nekom stranom brendu to je posebna prica

 

Quote

Već sam pisao traktate po nekoliko foruma o FAM.

Činjenica je da oni koji distribuiraju ili zastupaju Valvoline - favorizuju njega u odnosu na FAM. Već sam pisao par anegdota, o tome kako je izgledalo kada tražim famovo ulje. Najblaže rečeno - najveća većina onih koji prodaju maziva ne znaju detalje normi, imaju najčešće sasvim maglovitu predstavu o viskozitetu ulja, i apsolutno nemaju pojma o mehanizmima (zaštitnog) delovanja/uticaja aditiva na delove motora. Čast izuzecima.

Da ponovim da ne bude zabune - Valvoline ulja se blendiraju u Holandiji, ne u Kruševcu.

Onome koji kaže da se FAM nije pokazao... - priložiću eksploatacionu laboratorijsku analizu ulja Fenix Energy PSA 5W-30 iz svog motora urađenu na 8000 km i na oko 13000 km (tj. koliko se sećam, na 270 sati i na 520 sati rada motora). Te analize su urađene pre nekih 7-8 godina. Kada sam ih video, postao sam sasvim siguran da drugo ulje neću koristiti dok mogu da nabavim famovo. Btw, koju godinu ranije od tada sam nakon prve izmene sa totalovim Quartz 9000 5W-40 ulio Fenix Premium 5W-40.

Potrošnja ulja za nijansu niža nego sa quartz, ali najverovatnije iz razloga što je taj motor pre toga više izmena imao sa polusintetikom 10W-40, pa je eventualno kvalitetniji quartz u prvoj izmeni logično dao nešto veću potrošnju ulja. Ipak, može da bude i greška merenja u pitanju. Nakon te epizode sa famovom 40icom, izabrao sam gore pomenuto ulje po ACEA C2 koncipirano po odgovarajućoj PSA normi koja je takođe autorizovana (i favorizovana u Evropi) za taj motor, najpre iz razloga što se vozaju kraće vožnje po Beogradu, i što vozačica ne vozi previše oštro.

Tom vozilu sa 1,4 HDI motorom, koje je uveženo iz Francuske pet godina staro (bilo dostavno), se desetakak godina (prešavši oko 140.000 km, uglavnom po Beogradu) sipa pomenuto famovo ulje po ACEA C2.

Obaška, kada se kritičarima pokaže zvanično odobrenje ili npr. zvanična lista (npr. VW-a) na kojoj se nalazi neko famovo (i/ili npr. optimino) ulje - više nemaju argumente, osim da zaćute.

Generalno uzevši - to da je neko ulje korektno je lako dokazivo jer sa mašinom u eksploataciji nije bilo problema, a ocena da nije korektno (ili se tzv. nije pokazalo...) može imati gomilu uzroka izvan sastava tog ulja.

Po pravilu, razliku prave razlike u eksploataciji i održavanju, neopevano više nego razlike među različitim brendovima ulja koja zadovoljavaju iste norme/specifikacije.

Quote

Konkretne, tj. dve analize ulja - nisu plaćene novcem, one su urađene između ostalog jer se (tada) jedan od standardnih ACEA testova vršio na DV4TD tj. 1,4 HDI motoru, a određeni ljudi iz tadašnjeg fama su prepoznali moju sistematičnost u evidenciji o potrošnji ulja, pređenoj kilometraži i prosečnoj brzini. Inače je famova laboratorija i tada bila sertifikovana za analize koje su izvodili. Tadašnji rukovodilac/šef/šefica te laboratorije, fiziko-hemičar, mislim da je sada direktor famovih postrojenja (u Valvoline-u), inače ima isto ime i prezime kao i poznata teniserka - Ana Ivanović. Nisam imao neposredne kontakte sa tom šeficom, o rezultatima analiza.

U vezi toga koliko se mora biti stručan - verovatno je odgovor što stručniji. To podrazumeva da je potrebno znati gornje/donje tj. kritične granice parametara. Ako date krv na analizu, osim rezultata dobijete i referentne vrednosti, i donekle možda nešto možete pretpostaviti, a ako uložite puno truda i čitate medicinsku literaturu možda ćete to na nešto višem nivou moći da tumačite. Sa manje znanja možda se neko dovede i u zabludu.
Za komplikovanije analize, tipa npr. FTIR spektroskopije mora se biti dobro (akademski) obrazovan.

U određenim/mnogim slučajevima sasvim je dovoljna najosnovnija analiza ulja, npr. da se odredi TBN i viskozitet. Ta dva parametra mogu biti dovoljna da kažu koliko se sa nekim uljem može još preći, ili to da nije više za upotrebu. Verujem da osnovna analiza ne košta više od koju hiljadu dinara, a detaljnije možda do oko stotinak evra, možda i manje.

Pomenute analize su urađene u vreme kada je dr Steva Dimitrijević (tada još uvek nije bio doktorirao), šire poznat kao Stalker, bio poprilično aktivan na svom blogu i par foruma. http://motornaulja.blogspot.com/
Kasnije je bio angažovan od strane Total Srbija pa je za njihov sajt napisao par vrlo korisnih tekstova.

Na CBC forumu ima nick expendable, pa se dole mogu videti njegove opservacije u vezi pomenutih analiza iz mog motora. Na žalost tynipic je izgubio skenove analiza a i moje slike merača, pa možda nekada to i potražim na računarima.

https://cbc.rs/forum/teh-dokumentacija- ... oru/page39

Huh, tek sada vidim da se teralo do 15,000 km :oops:

Izgleda da sam bio napravio i lapsus u svojoj poruci na cbc-u, pa sam napisao Dole su analize ulja iz mog motora na 8000 km - trebalo bi da stoji Gore su analize (dakle u u citatu Steva govori o analizi na 8000 km, a nakon skena koji je izgubljen govori o analizi nakon 15000 km)

Koga interesuje, moglo bi da mu cela ta tema bude vrlo informativna, obaška Stalkerov blog.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se razumemo ne kazem da je nisotek lose i da ga ne treba uzeti u obzir ali kad je po cenovnom rangu gde su shell,

total, selenia, valvoline i drugi, naravno da nisotek ne uzimam za ozbiljno. Sta da im radim moraju malo da prorade na marketingu da ih i domaca publika zavoli.A ne da bude prvi sinonim za nisotek SAE30

 

Jer ipak to treba da se sipa i brava starog 23 godine i necu da mu sipam nisotek da ga nipodnistavam

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to je ono sto mi placamo kod ostalih pomenutih brendova. Placamo ime, brend... 

FAM je imao dobra ulja, ali je problem bila zastarela tehnologija a sa tim i raspon ulja. 

PS. Valvoline je kupio FAM. 

 

Uostalom koliko fabrika na svetu proizvodi bazna ulja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strani brendovi su meni upitnog kvaliteta kod nas, koliko je bilo prica o fals uljima pa i onaj magacin gde bese dal u madjarskoj koji su provalili da punio jedno isto ulje u razlicite kante poznatih brendova itd. Sve se vise razmilsljam o nisotec, mol, omv i sl. uljima nego o ovim opste poznatim.

Koliko znam baze svi koriste manje vise iste, fora je samo u aditivima koje svaka firma dodaje

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam u punta 1,2 - 8v sipao zadnja dva, možda i 3 puta ulja sa EKO pumpe i nisam primetio ništa loše :) 

Istina, punto je prešao 90 ak 000, godišnje pređe do 5 - 6 000 km ali u užasnim uslovima, jako kratke relacije sa puno startovanja.

Kantica od 4 l nekog 5w-40 ili 5w-30 je oko 1700 - 1800 din 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nista ne fali ni Nisotec, ni FAM uljima. Nego se sve preporucuju strana ulja.

Ja sam nekoliko puta koristio FAM. Nista lose nisam primetio. Sad stavljam EKO jer ga dobijam na Eko pumpi za poene pri kupovini.

Svako ulje koje ispunjava specifikaciju proizvodjaca, zavrsava posao.

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slides je generalni uvoznik za Petronas, odnosno Seleniu a između ostalog i Paraflu itd... tako da su manje šanse da njihova ulja budu falš nego nekih drugih mnogo zvučnijih imena, pogotovo limenke......

Послато са 2203129G помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako. Uzimao sam limenke od 2l godinama za GP.  Selenia 5W30WR. Sad ih više nema, samo plastične crne boce. Skupo ili ne, nije mi bilo toliko bitno,  samo da sam miran. Ko sumnja može verovatno pitati Slodes kome prodaje to ulje pa tamo kupiti. A možda i ne daju takve informacije, ne znam. 

I Paraflu UP G12 sam uvek uzimao.

A za 500L ću verovatno ostati na ovom Shell Helix Ultra CT 0W30 što sipa Goran servis. Trebalo bi da je bolje od Selenia i svakako originalno.

Edited by NIXIE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citajuci sve ovo dosao sam do zakljucka da jedino mogu da ga pocastim sa jos 2 litara originala Selenie kod "Sorosa - Slodesa" ili da ga iznemadim nekom Seleniom 5w40 jer se vozi samo na kratkim relacijama i iskljucivo grad... Ovo ostalo mozda nekad ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

@guzva nema potrebe da brines oko Nisoteca, lepo je kolega @OMP napisao a ja samo da ti prenesem da ujak preko 10 godina otkad ima pezoa 307 1.6 HDI sipa samo Nisotec ulje. Pug i dalje radi kao sat a ima blizu 300k km na satu.

 

Ako bas neces domaća a hoces nesto slicno Selenia ulju onda uzmi u Slodesu Syntium 1000 barem mu je tako ranije bila oznaka a sad vidim da se pojavljuje pod oznakom 800 za 10w40.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, guzva said:

Iskreno da ti kazem vezano za nisotec nesto ga bas i ne bi sipao po ovoj ceni.

 

4 litara Niosteka izadje oko 2200 dinara, Selenia je tu isto negde sa cenom oko 2500 din Shell kosta 2800 pa ono pre bih sipao za taj novac Shell nego li Nisotec...

 

Da je Nisotek 4 litara 1500 din pa ajde i da probam ovako to njihovo poslovanje mi nije jasno, jer su sa cenama kao "premium" brendovi a ustvari su Nisotek default_).gif

 

Ne kazem da je Nisotek lose ulje ali ono pretarase ga sa cenama default_).gif

 

Edit:

 

Sad videh da ima i Valvoline 5 litara za 3000, sto je isto po meni ok cena pa cak i total je tu negde sa cenom i onda Nisotek da sipam, pa zasto bih default_).gif

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Kod mene je litra selenije 860 rsd,4l je 3400 ,, litra shella 1200 rsd dakle pakivanje od 4l nemaju,Nisotec na (čestim) akcijama je 2000 za 4l,odnosno 500rsd za 1L.Eto kakva je računica kod mene…Ja sam uzeo Valvolin MaxLife na NIS pumpi za 3x700rsd ,za moj auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam u Z10 koristio FAM. Prvo, domaci je, drugo zaista je u klasi Selenije. A selenija uopste nije neko spec ulje, prosek klasa. Trece jeftinije je. Cetvrto 90% voznje mi je van grada. Peto, original, nema kopije. Kupljeno u orodavnici koja prodaje FAM itd.

Ima blog, motornaulja koji treba da se malo procita. I da se stavi prst na celo. FAM ulja su sasvim ok.

Ko vozi po gradu, kratke ture, neka menja cesce.

U mnogo cemu, srbi pate za brendovima.

Ne vezano za temu, rekao sam sebi da nikada vise necu kupiti patike Nike, Adidas,Reebok Puma.

Precenjeno. Svako ih ima. Budi drugaciji

Jos kad udjem u prodavnicu delova, i za Z10 pitam. Odmah mi nude Seleniju.

Ni oni sami neznaju da je vazna gradacija, tip ulja, oznaka, standard. .ma sipaj samo seleniju...ostalo nije vazno..

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sad treba da menjam ulje u jednom autu i mislim se bas da to bude nisotec ili fam mada fam je dosta digao cenu i retko se nalazi jer su ukinuli proizvodnju istog pre pola godine, ima ga na nekim privatnim pumpama ali je cena prilicno blizu drugim brendovima, nikako da odem do njihove prodavnice i vidim dal tamo ima, nije mi nesto usputna pa me mrzi da idem.

Krusevacki jugoprevoz, u sve svoje autobuse godinama, mozda i decenijama, koriste samo Fam ulja.

Sa druge strane Elf je takodje povoljno ulje, uvek i bilo, a dobro i cini mi se malo zapostavljeno kod nas, tj mahom se vezuju za reno program kao da je bogom dano samo za reno ali ispunjava i standarde za mnoge druge marke.

Optimu sam cuo isto da je stalker a i pomenuti kolega kog sam citirao sa drugog foruma takodje pohvalio ali optimu ne vidjam u prodaji sem u 15 i 10w40 varijantama iako imaju 5w30 i 5w40 ili ja nisam obratio paznju...svojevremeno kad smo vozili jugice, drugar imao jugo sa prilicno nasviranim 1.5 motorom, koristio iskljucivo optima ulje a taj jugo je uvek vozen u obrtajima, nekom prilikom ga neko ubedi da predje na castrol, posle par hiljada motor prolupao, e sad dal je direktno povezano sa zamenom ulja ili nije nebitno ali par godina na optimi nista nije falilo.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OMP

Javi mi sta ti treba. Koje ulje. Prodavnica mi je usput. Mada evo ti br tel. Pitaj
FAM NIŠ. O18294212. Raspitaj se za cenu.

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam sada slucajno uzeo Eneos 10/40, kanta 4l je kostala 3000din.

Prosla zamena mi je isto slucajno bio Texaco, on je prosle godine bio jos jeftiniji, 5l koliko se secam oko 2500din ali kod uvoznika.

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, OMP said:

nekom prilikom ga neko ubedi da predje na castrol, posle par hiljada motor prolupao, e sad dal je direktno povezano

Verovatno jeste jer je tada bilo manje originalnog ulja od falsifikovanog. A možda je motor već bio na izdisaju zbog tog tuninga i načina upotrebe 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikad nisam umeo da prepoznam šta je dobro ulje a šta loše. Samo sam gledao preporučenu oznaku i ništa više. Nikad mi auto nije trošio više nekog ulja samo zbog drugog proizvođača, nikad nisam osetio razliku u zvuku ili bilo čemu. Potrošnja uvek ista, ili mi je bio produvan motor pa guta svako ili nije trošio ni jedno.

Na Astri sam sipa "osloglašeni" GM gotovo 100000km, trošio ga 200 grama od zamene do zamene. Ubediše me jednom da sipam čini mi se neki Valvolajn duplo skuplji da "vidim razliku". Razlike nema. U Fiata sipam seleniju jer je po Fiat specifikaciji uvek ima tamo gde kupujem. Da vozim neki jednostavniji motor a ne MA sipao bih Nisotec......

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene Oduseve komentari, tipa sa ovim uljem mirnije / tise radi...

Ja sam na 6 meseci menjao ulje. Na 10 k km. I sad ja treba da se secam kako je zvucao motor pre 6mes sa novim uljem....
A onaj sto ga menja na godinu dana, taj ima odlicno pamcenje. ...svaka mu cast.

A ako porede, ono staro i ovo novo posle zamene. Da. Primeti se razlika.

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...