Jump to content
FAS Goran
the_reaper

O akumulatorima...

Recommended Posts

Sa Exide akumulatorima imam pozitivna iskustva. Iskreno, i drugi proizvođači su radili korektno, nije bilo nekih problema. Kad je bilo zaključavanje zbog kovid a, auto je stajao (punto) i tada je crkao exide. Mali akumulator, mora da bude takav, malo je kućište. Odneli na reklamaciju, bukvalno mesec pred istek garancije, posle par dana dobili nov i taj još uvek radi.

Glavna fora, pored toga što je normalno, da je ispravna instalacija i punjenje, jeste da se povremeno skine akumulator i napuni na kućnom punjaču. Obzirom da žena vozi jako kratke relacije, dnevno upali barem 4 - 5 puta auto a ne pređe više od 10 km. U takvim uslovima, kakav god aku da imaš, mora da se isprazni i pokvari se.

Sada uzmem, povremeno, skinem ga i dopunim i evo, treća godina, radi bez problema.

Pre neki dan sam skinuo fabrički aku sa 500L, da dopunim, stoji napolju, nikada nije punjen, radi. Kada sam ga stavio na punjač, vidim da je negde na polovini životnog veka. Verovatno je i pred kraj, brzo se napuni, a kada se napuni, kad prenoći, ponovo prikači na punjač, padne mu kapacitet na pola. 

Obzirom da je benzinac, radiće verovatno još neko vreme.

Za Scudo sam pre zime, odnosno pre puta, stavio exide 77aH, taj je bio po katalogu :) 

Sad su u svim automobilima exide akumulatori :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

danas je 24.01.2024 i moj exide je i dalje u zivotu. verovali ili ne otkako je krenuo ovaj minus svako veče nakačim ga na punjač direktno na kleme i ujutru upali bez problema, ima li ko luđi? :D

Podseća me na 90te. Mi smo na Bubi Vartin akumulator koristili 14 godina na taj način. Ko je sad luđi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko često ste ga punili? :)ja moj ne skidam, podignem haubu, nakačim punjač, spustim haubu i to je to. minut posla a kad pregura ovaj minus ima on još par god da gura B)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja da imam produzni da dohvati sa 13og dole na parking pa jos 10-100m do auta, (zavisi gde je) pa meni bi akumulator trajao duze od auta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za ceo svoj život i vozački staž nikad, ali nikad nisam dopunjavao akumulator. Stavim, crkne, kupim nov. Naravno, retko kad mi auto stoji na oarkingu vipe od dva-tri dana dnaga ne upalim.
Ko ima garažu ili dvorište, treba po nekad da malo osveži aku.

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, knezevic76 said:

Za ceo svoj život i vozački staž nikad, ali nikad nisam dopunjavao akumulator. Stavim, crkne, kupim nov. Naravno, retko kad mi auto stoji na oarkingu vipe od dva-tri dana dnaga ne upalim.
Ko ima garažu ili dvorište, treba po nekad da malo osveži aku.

Sent from my SM-A546E using Tapatalk
 

 

Inace se preporucuje da se dopuni tu i tamo, cak i kad je sve ok. Kad me mozak ne izda, ja ponesem punjac do matoraca al u poslednje vreme to ispade da nisam uradio 2 godine... A ovde u zgradi nema nacina sem bezicnog :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam dva pa kada oslabi skinem,osvežim, a stavim drugi.Vozim
puno kratkih relacija,što je smrt za akumilatore,pa moram da dopunjavam.Ispražnjen akumilator nije automatski i loš.Napunjenost akumulatora može da zavisi od x stvari


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bukvalno uvek dopunjavam kada primetim da nešto nije u redu. Desilo mi se da sam akumulatoru produžio život još 2 godine time što sam ga napunio kad je oslabio umesto da sam ga odmah zamenio.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ostoja said:

A ovde u zgradi nema nacina sem bezicnog

Pa obećali su punjače na svim pumpama!

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, salevs said:

Koliko često ste ga punili? :)ja moj ne skidam, podignem haubu, nakačim punjač, spustim haubu i to je to. minut posla a kad pregura ovaj minus ima on još par god da gura B)

 

Ja se isto pridrzavam punjenja kod kuce. To radim 2 puta godisnje, jednom pred zimu i jednom na prolece ali za razliku od kolege ja sa Exide imam jako lose iskustvo dok sa Topla akumulatorima izuzetno pozitivno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exide, bar ovo sto se nudi kod nas, nije ni blizu kvaliteta kao pre 10-15 godina.

Na par vozila su nam njihovi tadasnji "X-tra +" i "Premium" modeli, od po 70 i kusur Ah (mislim 75 i 77 Ah), gurali po 7-8 godina bez problema.

Ovo sad se maltene svelo na to ko daje duzu garanciju, jer jaca cena odavno ne opravdava kvalitet ni kod jos drugih par brendova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce uzeli 2 aku za firmu..

62Ah 580 udarna snaga za Sandera 1.5dci, Yuasa, 3g garancije, cifra 10800rsd

 

AGM neki za Caddy 2019 2.0tdi 90ks, cifra 17 crvenih, 3g garancije.

 

Zvao u jos par radnji za razlicite proizvodjace, kod svih 3g garancije a da nije tipa Topla, Varta, Bosh i drugi koji su mnogo skuplji. 

 

Ne smem ni da pogledam koliko kosta nov za mog Brava...otisle cene u nebo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nisu EFB (za micro-hibrid 1 i Start&Stop) ili AGM (za micro-hibrid 2), nisu jos ni toliko strasne cene akumulatora.

Za nekog "normalnog" benzinca ili starijeg dizela nije bas toliko otislo, koliko neke druge stvari.

Skoro je Energizer za jedan 1.4 100 benzinac placen tu negde oko 7.000 din sa povratom za stari (cca 60 Ah). Garancija 3 godine.

Premium serije Exide sam jos pre 15+ godina uvek placao bar 100 EUR. Tada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milsim da sam pisao već, al sam ovaj put namerno uzeo akumulator a da nije nekog poznatog brenda, već ruski Akom EFB, ako vozilo nema SS garancija je 43 meseca, ako ima SS zaboravio sm koliko je garancija ;) ali mislim da je 36m.

EFB Polietilenski separator sa fiberglas platnom (upijajući separator)

-Snižena količina elektrolita (povišene struje hladnog starta)

-PANČ tehnologija Ca/Ca (smanjena korozija pozitiva, nisko samopražnjenje, snižena potrošnja vode)

-Životni vek dvostruko duži u odnosu na konvencionalne tehnologije starterskih akumulatora

-Podnosi nagle promene temperature, odlične performance na (-40) i eksterno (+50)

-Podnosi u stacionarnom pražnjenju čak 240 ciklusa (u odnosu na std. baterije sa max.120 ciklusa)

-EFB separator (skraćeno vreme punjenja po intezivnom pražnjenju)

-Za mikro-HIBRID vozila sa ugrađenim Start&Stop sistemima

-Akumulator za automobile sa START-STOP sistemom

-Za automobile opremljene velikim brojem potrošača (dopunska svetla,pretvarači, jaka ozvučenja…)

-Ugrađen indikator za brzu kontrolu napunjenosti akumulatora (magic eye)

– Potpuno bez održavanja

PS s obzirom količinu kinskih gadžeta u svom vozilu, idealan za@ISV_01 (videti par stavk iznad)
65f360382e079833032aeba74483f621.jpg

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knezevic76 Deo u uputstvu koji predvidja ugradnju ovog akumulatora u slucaju velikog broja potrosaca je da se obavezno postavi strujomer

 

Kad mu dam kontakt, komutator preko strujomera skonta potrosnju ovog kinesko-gadzet centra od jedno 95kWh ima kindla da mu oblajzne, naizmenicni skljokus da punkne i sam da se prijavi za pod presu, dok ce meni da stigne racun od EPSa :cry:

 

---

Nego sta nego rusko...imao Reactor, pozitivna iskustva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videh danas u Lidlu punjac za akumulator, malo duzi od kutije cigareta sirine pola kutije. Mislim da je onaj "pametan" da moze da se ostavi aku na njemu sam iskljuci. Cini mi se ispod 2000 din. Hteo da kupim a onda mislim koji ce mi, nov je aku a i onako nisam jos bio do servisa ne mogu da skinem - klemu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam konkretno taj iz Linde, ali sa pametnim punjacima tipa Ctek ne moras ni da skidas kleme, nece prebaciti 14.4V sto auto svakodnevno vidi i preko alternatora. Samo ne cackaj program za "reconditioning", on dize jedan deo na 15.6V.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, city said:

Videh danas u Lidlu punjac za akumulator, malo duzi od kutije cigareta sirine pola kutije. Mislim da je onaj "pametan" da moze da se ostavi aku na njemu sam iskljuci. Cini mi se ispod 2000 din. Hteo da kupim a onda mislim koji ce mi, nov je aku a i onako nisam jos bio do servisa ne mogu da skinem - klemu :)

Pre sam za neki klasican jer kad sam pre nekoliko godina hteo da kupim taj lidlov bila su 2 vracena pored kase sa istim oštećenjem, pretanak kabl ka onim štipaljkama i na tim krajevima popusti. Zato sam za iste pare tad uzeo Vilager u Tehnomaniji, em dopunim akumulator em mi znaci nekad za okretanje praseta na vikendici. :D

 

преузимање (8).jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razmišljao sam o ruskim akumulatorima, pre nego sam kupio ovaj Exide za Scudo i zvao ovde neku radnju u kraju koja radi te akumulatore, kaže nemaju ih, neki problem, sankcije, transport, rat u Ukrajini, jbm li ga, pa sam odustao.

Inače, ta tehnologija je stara više od 100 godina, nema razloga da ne znaju glupi aku da naprave, pritom, sirovine, olovne ploče i kiselinu imaju u izobilju a pritom im trebaju kvalitetni aku za one njihove pustare gde je minus 000 pola godine.

Imao sam i neki aku Topla, plavi (obično su crveni) i bio je odličan, tj radio je posao :)

 MIslim da danas nema loših akumulatora, barem tih "običnih". Čak bi pre uzeo neki najjeftiniji, koji ima one čepove. Pred zimu ga dopuniš, za dve godine ispereš i zameniš kiselinu i traje bar 5 - 6 godina u takvom načinu održavanja :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...