Jump to content
FAS Euroauto Goran

vzr

Members
  • Content Count

    60
  • Joined

  • Last visited

About vzr

  • Rank
    Regolari

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    NS
  • Interests
    Automata & Electrical Engineering, Electronic, Computer Science

Previous Fields

  • Garage
    Fiat Punto 1.2 16V Dynamic & Yugo Florida 1.3 EFI

Recent Profile Visitors

863 profile views
  1. TL; DR; Digitalna dvozonska klima (Denso Bizona) je povezana na CAN magistralu i ima preprogramirane dijagnosticke rutine koje redom pozivate dok ne utvrdite sta tacno nije kako treba. Svaki aktuator, taster, ventilator i senzor (cak i simboli na displeju) moze ponaosob da se testira, tako da nemorate razvaljivati celu instrument tablu da bi proverili da li vam svi aktuatori (klapne) rade.
  2. Evo bas pre koji dan kod mene na puntu je doslo vreme za zamenu donjeg nosaca menjaca (u daljem tekstu reket). Stari se skroz rasuo u parame i parcadi, bukvalno sa 2 prsta moze da se pomera ceo menjac levo desno. Za zamenu sam kupio novi AKRON, cena je bila 16 evra + dostava. Sto se tice procesa zamene, nema nikakve zajebancije jer taj vijak koji prolazi kroz veci deo reketa nosi masinski navoj, pa se stim u skladu sa njim i postupa. Bez obzira koliko je zapekao pazljivim rukovanjem neces ostetiti navoj a u pucanje ovog vijka iskreno sumnjam (ako je vijak fabricki, i ako nije namerno). Ako imate iskustva sa masinski navijenim vijcima ovo ce biti "piece of cake", ako nemate iskustva samo polako frtalj kruga napred pa isto toliko nazad, kad malo popusti pola kruga napred pa frtalj nazadi tako dok ne izadje, najvaznije je paziti da se ne pregreje, praviti pauze nakon svakog punog kruga, nije lose ni malo ga ohladiti WD sprejom. Ono drugo, na sta bih zeleo da skrenem paznju, je da sam ranije vidjao po oglasima polovne, reparirane i "ojacane" rekete, za koje savetujem da se izbegavaju. Neko se dosetio pa nalio gumeni filament u unutrasnjost velikog kruga na polovnom reketu i to prodaje kao "ojacan". Naravno ovo je glupost - reket je fabricki dizajniran tako kako jeste sa razlogom i treba da se menja kad dotraje da bi se sacuvalo nesto drugo, mnogo bitnije, npr kvacilo, cija ce korpa popiti sve i jedan radijalni udarac koji bi normalan reket absorbovao jer to mu je to jedan od zadataka.
  3. Izgleda da je @danilonacic u pavu. Ako se cuje samo prilikom alnasovanja, onda je nesto u alnaseru, automat alnasera ili lezajevi.
  4. Hajde da se uozbiljimo i suzdrzimo od odgovora dok ne dobijemo makar informacije koje vozilo je u pitanju, cisto da bi se ovaj formum rasteretio suvisnih odgovora (kojih ima na pretek), cesto zbunjuje ljude koji su u potrazi za informacijama. @Pedda Kao prvo, nisi nam rekao ni najosnovinje, da li je u pitanju benzinac ili dizel. Ako je dizel, moramo znati da li je MultiAir ili JTD. Ako je benzinac, moramo znati da li je FIRE (16v), SOHC (8v), ili HGT. Takodje te molim da malo detaljnije opises taj "zvuk", da li podseca na lupkanje, grebanje, sistanje, da li je isprekidan, koliko je glasan, najbolje bi bilo da ga snimis telefonom ali dobro sad. Postoje neki specificni uzroci za svaki agregat, ali ne zelim da ti dajem bilo konkretan odgovor dok ne dobijem vise informacija, iz istog razlgoa iz kojeg ti lekar nebi rekao nista dok ne sazna kojeg je pola pacijent, koliko ima godina, da li ima ostalih tegoba i sl.
  5. Iz ovga zakljucujem da nisu sajle vec sinhron te brzine koja ti pravi probleme. Mala i jeftina stvar ali izuzetno nezgodna za zamenu jer moras skidati menjac i rastavljati ga u parame i parcadi, i uz to menjati dihtunge, ulje, semeringe...
  6. Nece odgovarati ni komp, ni instalacija, ni BSI, ni IMMO, moze se prepakovati ali bi osim motora morao dosta toga da izmenis od isntalacije. Kako god da okrenes, jeftinije je i bolje ostati na 16v, bez obzira sto imas gratis 8v
  7. Definitivno ima prevelik pad napona, usleg cega se cajgeri nanovo anuliraju a tabla resetuje (trepce ti sat). Proveri napon na klemama / stanje akumulatora prilikom punjenja (nom. 14.2 - 14.8 VDC). Takodje proveri koliki je pad napona u trenutku verglanja. Ako imas mogucnost isprobaj kako se ponasa sa drugim, dobro napunjenim akumulatorom. Ako nije ovo prvo, moguce je i da alnaser povlaci previse struje pri verglanju (kakvi su mu lezajevi?).
  8. vzr

    Prenosivi OBD2 konektor?

    Neverovatno, o kakvom standardu je rec? Mozes li da mi das ISO ili DIN reg.broj? Licno mislim je to neka praksa, koja nema veze sa standardima. Na novom vozilu ces time ponistiti garanciju. Ukoliko si iz UK, za modifikaciju EOBD porta odgovaras pred zakonom. U drugim delovima EU, neces dobiti kasko bez dijagnostickog pregleda gde se utvrdjuje tacan broj rezervnih kljuceva, broj prepisivanja eproma stanje imobilajzera i drugo. EOBD je defakto standard koji mora biti ispunjen da bi registrovao novo vozilo na teritoriji citave EU - isto kao sto moras imati farove na tacno propisanom mestu, tacno propisane boje i jacine, tako i EOBD port mora imati propisani pinout.
  9. Nisam narocito kompetentan za MultiAir, ali se necu ustrucavati da iznesem misljenje. Ja to apsolutno ne preporucujem. Ako (prema uputstvu) zimi treba da se koristi jos redje ulje (leti SAE10W-40, zimi SAE5W-30), gusce ulje mozda moze da stisa varijator, ali ne moze da ga remontuje, pa se ne isplati preci na losije podmazivanje u zimskim uslovima zarad smanjenja buke iz varijatora - to je puko prikrivanje simptoma koje sa sobom nosi dodatne rizike. Jedino pravo resenje je pretres/remont/zamena varijatora. Ne vredi pricati o tome sta se desi kada varijator crkne jer sve zavisi u kojoj meri je crko, simptomi idu od blago povecane potrosnje i COX emisije pa sve do kompletne nemogucnosti postizanja visih obrtaja, cak i detonacija. Sto se buke tice, od zveckanja na hladnom startu (neki izvori tvrde da je ovo normalno) pa sve do lupanja koje ne prestaje ni kad se motor ugreje.
  10. Mozda treba da se odlepi ona plocica na kojoj je odstampan raspored brzina pa bi ispod nje trebalo da se nalazi vijak koji drzi kuglu u mestu. Nisam siguran da je kod tebe ovako, ali mozes probati
  11. Da, tacno tako bih ja poceo. Prvo bih skinuo plocu BSI-a, i pazljivo je pregledao pod jakim svetlom i mikroskopom (trazio bih fizicke defekte). Ako nista nije sumnjivo, pokusavao bih da proverim testpointe tako sto bih uzeo svoj ispravan BSI i ovaj njegov pa bih uporedjivao vrednosti koje izbacuje unimer i osciloskop. Ali iskreno, jako sam skeptican da bih ista uspeo da napravim jer licno mislim da se neko potrudio da ovo sj**e sa do daske.
  12. Ako EOBD nema napajanja (a nema jer bi ELM inace makar svetleo), DELPHI, Examinator, VAG-KKL, ELM, Galetto nece raditi... Napajanje EOBD uticnice se moze sabotirati na konektoru ECU-a, ako je bas problem preseci testpoint na PCB-u BSI-a, za nekog ko se bavi prekucavanjima kilometraze ili virginizacijom to bi trebalo da je svakodnevica. Diode koje "tinjaju" - to nema veze ni sa kakvim otporom (diode nemaju otpor kao fizicko svojstvo!!!), to se desava zbog nekih drugih stvari i nije univerzalno prihvatljivo (ako se desava kod tebe, onda kod tebe postoji problem sa instalacijom ili galvanskim efektom ili ko zna sta) ali to je sad teski offtopic... Bonus: Za pristup ABS/Airbag/AC/Parking Senzor/CVT - sve to moze da se radi i preko ELM-a, koristi se odgovarajuci adapter ili jednostavno preko VAG-KKL-a sa switcherom. To ne moze brate, to je djunta sa sitnim nutom... Da bi stavio drugi instrument panel, mora uraditi Proxi alignment a kako ce to uraditi kad nema OBD? A ni BSI ne moze da menja, jer u njemu se nalazi dekoder imobilajzera, morao bi da radi virginizaciju ili da zameni komplet ECU, BSI, kontakt bravu i kljuceve ili da skine EEPROM sa starog BSI-a i da ga stavi u novi, a ko zna u kakvom je stanju to uopste. Nista ovde nije jeftino ni za zivce a ni ovako, i obzirom n asve navedeno, ja nebih ni prihvatio da radim ovakve stvari, niti znam ikoga ko bi prihvatio od ovih sto znam da su kompetentni za tako nesto.
  13. Najmanje jedna stvar je sigurna: Check Engine lampica mora da svetli kada das kontakt, upravo iz razloga da bi video da je ispravna kao i ostale bitne stvari. Ako ne svetli na kontatku, verovatno je neko odlemio tu diodicu kao sto si i sam pretpostavio, jer one ne crkavaju gotovo nikada. Dakle, kad neko uradi ovakvu stvar (odlemi check engine), naravno da ce postarati da sabotira i EOBD interfejs, ali ovo moze na mnogo kreativnih nacina i tesko da ti mozemo pomoci. Ako ELM ne svetli kad ga ubodes u slot, verovatno je samo presekao napajanje samog EOBD porta ali ajd znaj. Zao mi je sto cujem da si od skoro postao vlasnik ovog vozila, jer sva ova sranja ljudi rade da bi prikrili pravo stanje - kilometrazu, dijagnostiku ili poreklo vozila.
  14. Ako je kod tebe 4 brzinski ventilator sa manuelnom klimom (zuta lampica) i Punto MK2B onda bi trebalo da je ovako: Osiguraci: F06 i F07, to su oni veliki, mogu biti od 30 do 50 ampera u zavisnosti od modela i opreme (single speed / 4 speed air blower, AC automatska/manuelna) Relej: R11

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...