Jump to content

Danko77

Members
  • Content count

    41
  • Joined

  • Last visited

About Danko77

  • Rank
    Il Nuovo

Profile Information

  • Location
    Nis

Previous Fields

  • Garage
    N/A
  1. Evo par slikica gratis kako izgleda ta patnja.
  2. Uh, evo da završim problem otklonjen zahvaljujući hrvatskom forumu kao i našem da nije bilo saveta majstor bi me odrao, i ko zna šta sve izmislio i naplatio. Ovako sam dobro prošao samo 100e novi senzor 80e i ruke 20e što je minimalno za ovako složen proces. Problem je bio u tome što je ovaj No name majstor okačio ogroman Fiatov znak ispred radionice a ne zna kako se senzor menja, niti ima dijagnostiku tj ima nešto ali to je kinesko. Kapiram da je ovakvih mešetara od majstora puna Srbija. Ima dva procesa koja se moraju ispoštovati pre samog početka i pri kraju posla koji su presudni. Ostalo je čista mehanika. 1. Točkovi moraju biti ravno ključevi izvučeni i volan zaključan kleme skinute sa akomulatakatora. Zatim ide mehanika skidanje volana i ostalih zajebancija. Kada se sve ovo odradi senzor staviti gde mu je mesto ali pritom se izvuče osigurač nultog položaja i zub senzora se zarotira u levu stranu verovatno do crtice na senzoru, dok ne upadne u osovinu volana. Pažnja nikako u desno! Ako se navrti zub senzora u desno onda volan neće raditi biće potpuno tvrd i auto će se ponašati nenormalno tj neupravljivo što je bilo u mom slučaju. Kako kažu No name kvazi majstori što u levo da se rotira nema logike na forumima svašta pišu i to su gluposti. Inače lik je hteo da seče plastiku oko volana da bi mu sve upalo kako treba ;). Kada me je napokon saslušao i zarotirao senzor u levo volan je po sklapanju normalno počeo da se okreće servo je radio kao i siti servo, lampice nisu gorele što mi je bilo dovoljno da shvatim da je senzor ispravan. Međutim auto je i dalje vukao u stranu kao bik a pogotovo u siti servo modu.( Vukao je u levo ovoga puta). Meni je bilo bitno da sve radi normalno a ostalo je samo bilo da se kalibriše volan jer normalno zbog pogrešnog postavljanja gubi se nulti položaj. Kalibrisanje volana je kao reglaža točkova samo što to radi obučeni električar ili automehaničar sa solidnim kompjuterskim softverom na laptopu ili autodijagnostici. Posle sam otišao kod čoveka koji zna to da radi i on je povezao komp i vratio senzor u nulti položaj i pobrisao 4 greške koje su se javile prilikom vraćanja kleme. Šta želim da kažem celom pričom a to je nikako ne raditi zamenu senzora u nekim ne proverenim servisima dobro se raspitati ko to ume i ko to radi svakodnevno! Ako treba platite i + 20e skuplje nego da odete kod nekog ne vašom krivicom ko ima Fijatov znak na kući a nikada to nije radio a kaže da je radio. Na ovom linku koji sam gore postavio čovek je lepo opisao ceo postupak i kaže da se može namestiti i bez kalibracije da sve to funkcioniše kako treba ali naravno kalibracija volana je poželjna...
  3. Evo najnovije informacije i problema odem danas kupim novi senzor pošto mi se polovni nije isplatio nikako sa cenom i montažom platio sam ga oko 9000din šatro italijanski na njemu piše mexico u KIT Komerc-u. Oteram auto kod lika da mi ga montira za 20e bez kalibracije. Lik ga montirao u nekom No name servisu, sledeće više ne gore lampice na displeju ali volan uopšte ne reaguje, još teže se mota servo ne radi auto vuče u stranu neče plastike oko volana da mu nalegnu užas... Izgubio celi dan lik kaže dođi sutra pa ćemo srediti, e sada ne znam da nije još više pokvario ili je loš novi senzor pošto je bio u italijanskoj kutiji ali bez kese i oko prstena je senzor bio oguljen. Evo slike i zamolio bih za pomoć da nije crko i motor serva u PM...
  4. Sad sam zvao KIT komerc kažu novi senzor oko 10.000din ali prvo moram na dijagnostiku da vidim koje su greške. Uzgred gde može da se nabavi ELM327 original. Trenutno mi na tabli pokazuje crtice na displeju što znači neki kvar. Jbg uvek sam više za novo jer auto nije za preprodaju. Hvala VZR najbolji si forumaš. Evo jednog interesantnog i jako detaljnog članka sa hrvatskog foruma u kome je sve opisano I slikama predočeno simptomi I zamena senzora. Baš je nezgodno promeniti senzor jer se skida ceo volan, eh što nisu releji samo... http://italia-corse.com/forum/index.php?topic=37213.0
  5. Evo da se zahvalim VZR na detaljnim uputstvima, što se tiče OBD ELM327 BT uređaja, i biću malo precizniji. Ja sam povezivao ELM327 na OBD port kod osigurača tj u kutiji osigurača ispod volana tj sa leve strane volana. Siguran sam da je moj BT ELM327 bio čista kineska kopija nije mogao da se poveže na 2 android telefona na jedan se možda i povezao preko BT ali nije očitavao ništa, koliko se ja sećam. Poštovao sam proceduru a probao i 2-3 različita appa. Inače ELM je bio crni sa nalepnicom plavo žuta koliko se sećam. A taj model je bio najviše hvaljen na YouTubu. To sam biiip kinesko uzeo na Aliexpesu za neke bedne pare oko 5$ neka akcija cene pred novu godinu. Mada i drugi isti nisu bili mnogo skuplji. E sad da ne tupim mnogo dao sam drugaru da proba na nekim Francuzima čisto da vidim da li je ispravan i on kaže da je čitao Francuze ali Italijanska vozila nije hteo da čita konkretno Stilo i Punto moj. E sad što se tiče problema od tada nisam dirao ništa jer je servo radio recimo ok retko kada je bagovao. Sad već imam problema. Evo primera od danas upalim auto servo ne radi lampica za Siti gori zelena neće da se isključi na prekidaču, volan težak užas. Odvezem se tako do grada parkiram upalim auto opet sve radi. Kad je auto hladan nekad mogu da ga palim i gasim više puta ali ne reaguje servo. Posle kraće vožnje sve se vrati u normalu. Taj problem imam uglavnom leti kada su visoke temperature javlja se i zimi ali ređe. U svakom slučaju treba mu dijagnostika i podešavanje city serva. Napomenuo bih da vozim zimske gume i da mi je akomulator 45 ampera zimus kupljen. Čitao sam negde da hoće da zeza i zbog slabog akomulatora. Pritisak u gumama je ok ali su ipak zimske.... Crvena lampa za problem gori... Videću na tehničkom pregledu pošto mi ističe reg. ako hoće da mi očitaju za iste pare ako ne moraću u servis fiatov naravno ne ovlašćeni da mi očita šta je problem. P.S ne bih voleo da mi zabaguje servo u nekoj lakat krivini;)
  6. Zadnji put kada sam ga povezao na OBD Elm327 Blutut nije hteo da čita Punta. Druge modele automobila je čitao. Povremeno pali crvenu lampicu za poziciju volana. Tako ga vozim od kad sam ga kupio i nemam problema većih 2 puta mi je riknuo servo u vožnji ali odmah stanem upalim ugasim auto i sve ok. Vrlo retko se dešava obično leti. A na siti servu vuče u stranu,palim ga jedino kad uparkiravam. Volan ne stoji ravno u siti servo modu.
  7. Pozdrav drugari, imam problem kad uključim City servo auto vuče u stranu čim ga isključim sve ok, city servo radi ali auto vuče u stranu dok je uključen city servo. E sad zanima me da li je relej riknuo ili senzor pozicije volana. Auto je bio na reglaži ok trapovi i ostalo. Servo normalno radi i auto ide pravo ko po šinama. Hoće ponekad da zabaguje servo i da se isključi ali jako retko. Fiat Punto Mk2 2003 veliki farovi mtj1.3
  8. Punto mk.2 - kako skinuti retrovizor?

    Imam problem da skinem retrovizor mnogo je zapekao onaj plastični prsten. Pitam se kako to odvrnuti i na koju stranu??? Gledao sam u videu neki odvrnu sa dva šrafcigera a neko onim tankim klještima. Neće prsten da mrdne ni 1mm u bilo koju stranu gadno zapekao izgleda. Naprskao sam WD40 pa ću videti sutra:( Da li postoji specijalni ključ i kako ste vi uspeli da zamenite vaše retrovizore? tj da li ste se namučili sa prstenom... Pozzz.
  9. Meni povremeno pali lampicu dešavalo mi se i u vožnji da rikne servo ali jako retko tada stanem i upalim auto i proradi. To mi se dešavalo i na Opelu. U City modulu mi auto vuče u stranu na malim brzinama a normalno ne! Tako izbegavam City servo samo kad uparkiravam. Inače auto ide redovno na reglažu, i dobro je podešen da drži pravac. Hoće da pali lampicu ako je loš ili manji od propisanog akumulator, loše gume, slab pritisak u gumama ili ne uravnotežen pritisak tj nesrazmeran. Onda ako je loša reglaža ili ako je nema. A mislim da je generalno ako mnogo pali i blokira dibidus riknuo motor serva tj senzor pozicije volana i treba ga zameniti, ali jbg mislim da je oko 150e nov u Kit Komerc-u...
  10. Pozdrav drugari zanima me kako se skida plastika retrovizora radi farbanja. Danas sam malo studirao i video da nema nikakvog proširenja kao npr kod Volkswagen-a i drugih modela. Pa bih zamolio za savet kako i sa koje strane nategnuti plastiku da izađe a da se ne polomi neki jezičak. Inače Fiat Punto MK2. 2003. Hvala.
  11. Ništa strašno najveći problem su bili brisači jer su bili zapekli u PM ali malo WD-a i malo čekanja i lagano skidanje su postigli rezultat. Inače drugar je držao haubu na pola tako da je skidanje i vraćanje bilo bez problema. Napomenuo bih da su gumene žabice malo zajebane koje idu u vodni plastični kanal na samom kraju kanala kod A stuba sa obe strane. Što se tiče plastike oko maglenki lagano se izvuče plastikom nekom da se ne ošteti farba tj lak posle se lagano vrati na mesto i udari rukom da lepo upadne na mesto... Skidanjem te plastike se mogu zameniti i sijalice maglenki... Drže se na tri šrafa.
  12. Pozdrav društvo zanima me kako se skida ona plastika kod maglenki želeo bih da je ofarbam, isto tako me zanima kako se skidaju brisači da bih izvukao vodni kanal radi farbanja.
  13. Ova metoda sa kesama za smeće mi se najviše sviđa samo ne znam čime naprskaju staklo? Meni već ne radi pola zadnjeg grejača jer kad je lik lepio nije obratio pažnju a možda su i stari, kako se oni opravljaju jel se leme?
  14. Pozdrav dugari, Evo ovih dana policija brutalno kažnjava vozače koji imaju folije na staklima, kazne su brutalne pa me zanima kako jednostavno i bez mnogo cimanja ukloniti folije sa stakala. Gledao sam razne trikove na jutubu ali me zanima vaše iskustvo. Servisi traže 40e za tu uslugu što nije malo.
  15. Fiat Punto - koji akumulator?

    Nisam imao nekog izbora u kupovini a i novac je bio bitan stavio sam neki bezimeni od 45A udarne snage 360 zaverglao auto i upalio je iz cuga. Po nekoj mojoj proceni od standardnih do 50A može stati u kutiju. Danas je -15 pa ću videti kako će da pali. Mislim da će akomulatorčić fino da odradi posao za te pare ako se redovno održava tj dopunjuje strujom i vodom. Inače plaćen je 53e bio je Boš isti ali cena brutalna 80e i jaču udarnu moć je imao za samo 40 tj 400 a ovaj je 360. Evo i slike. Inače bivši akomulator je bio 50Ampera i udarne moći 360 i iste veličine Italijanski neki. Prošla zima je bila brutalna i ko nije dopunjavao strujom akomulator ove zime je ugasio...kao npr. Ja. Što se tiče vađenja akomulatora sve se završi ključem 10.
×