Jump to content
Goran
Đurađ

Fiat Grande Panda (elektrik iz Kragujevca)

Recommended Posts

Subvencije ce se svakako ukinuti u nekom trenutku.To je sasvim sigurno i izvesno.

Gradski auto je za grad,kakvi crni trajekti,to jedino parkiranje u podzemnim garažama.

Nema te ukinute pogodnosti,koju cena noćne tarife,ne može da poništi.

Cena struje za domaćinsta,je broj 1 osetljiva tema kod nas,nema te sile koja će je povećati,zarad punjenja EV-a.

Mi nemamo izvorišta nafte,nama je vožnja na naftu ,totalna finansijska propast.Daj bože da se pređe u većem broju na EV,da se smanji uvoz nafte,pa samo to smanjenje,bi multiplikovalo uštedu u budzetu,pa nikakve akcize ne bi ni trebalo da postoje.Nama je svaki evro dat za barel nafte,dubioza u budzetu,a megavati i gigavati energije sunca,svaki dan odlaze u nepovrat.

Ne mogu da shvatim,da ljudi mogu toliko pogrešno da gledaju na stvar.Prvi borci za EV,obnovljive izvore ,treba da budu oni koji nemaju ni kap svoje nafte i gasa,a ne da kukaju i mole ruse i arape da nam daju pola procenta nižu cenu,da preživimo zimu.

Gde god se može,treba se ići na hidro,vetro i solar,i uporedo na razvoj EV infrastrukture,koja će se napajati iz obnovljivih izvora energine.To je održiva budućnost,a ne naplata akciza na naftu koju nemamo i koju uvozimo.

Norveška koja pliva u nafti,skoro pa je u potpunosti prešla na EV,a mi koji nemamo ni kap nafe,mi stimulišemo uvoz nafte, nešto očigledno nije postavljeno kako treba.

 

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nafta ne ide iz budzeta. Ali budzet ide iz akcize za naftu, a nasi to bas obilato koriste 50% cene litre goriva ide u budzet.

Ako cemo tako, ne treba ni uvoziti automobile, samo u KG da se prave za domacu upotrebu, od 100% domacih delova i materijala.

Pa mi uvozimo voce i povrce u sezoni, a nase bacamo svinjama.

Mnogo stvari kod nas nije dobro postavljeno, ne samo po pitanju nafte.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nafta za skole,bolnice,javnu upravu ide iz budzeta,a na sve to ide odliv deviza,odnosno,raste nam spoljnotrgovinski deficit.Ne mozemo kriviti EV-vozila, zato sto poslednjih 50 godina,nismo izgradili nijedno hidro postrojenje.Krivac je u nama,e ne u zaverama ,zelenim agendama i baterijama.

Naravno,treba uvoziti samo ono sto nemamo,i subvencionisati,samo ono sto je domace.

Nismo dobri domaćini,i svi drugi su nam krivi.

 

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, xenon said:

Sa trotinetom ili falš zatamljenim staklom,mozes da ubijes ili povredis nekoga,nije to ist

Nemam trotinet, ali, ne razumem otkud tolika mržnja prema toj kategoriji.

A to je ekološko sredstvo za urbani prevoz. Koje u gradu zauzima manje prostora od električnog automobila i manje troši resurse prirode za njegovu proizvodnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kragujevački Fiat Grande Panda ispod 20.000 evra (uz subvencije)

 

IMG-6719aee83cbbcce81abcb5b6c647e6e8-V.jpg

 

Za jubilej 125 godina postojanja, Fiat predstavio model Grande Panda

 

Danas je pred najuticajnijim redakcijama u Torinu, generalni direktor Stelantis grupacije, Karlos Tavares obeležio 125 godina postojanja brenda Fiat. 

Vredan jubilej je uvećan i zvaničnom promocijom modela Fiat Grande Panda koji će se proizvoditi i u Srbiji.

 

IMG-fb39361769c48f05c190c5c42684db5f-V-1024x768.thumb.jpg.db158136ca4a7b17764988ff12d2bafe.jpg IMG-f865ce7afeea5c3ec4b77b5e2451efde-V-1024x768.thumb.jpg.c95f56de6e01897db6a79d46596fbf01.jpg

 

Kako je Tavares najavio, potpuno električna Grande Panda se može očekivati po ceni ispod 25.000 evra, što znači da bi bazni model Grande Panda „električar“ kod nas mogao koštati oko 18.000 evra uz najavljene državne subvencije (za domaći model u visini od 7.000 evra).

 

Grande Panda: Novi globalni igrač brenda FIAT

Grande Panda označava povratak brenda FIAT na globalno tržište. Razvijen je na temelju 3 ključna stuba: italijanskog dizajna, globalne platforme i lokalne relevantnosti. Održivost, inkluzivnost, jednostavnost i lepota su vrednosti koje su oživele ovaj projekat, dok je dizajn inspirisan kultnom Pandom iz 80-ih godina —„plavim famerkama“ automobilske industrije, nešto savršeno za svaku priliku i za svakog kupca. Stoga je ovo društveno relevantan automobil, automobil za svakoga.

 

IMG-98c762ce60918bd77fb94e7410f6e91f-V-1024x768.thumb.jpg.e49295edccbbd11e39ae9e0b56a02e9f.jpg

 

Grande Panda je naslednik prvog Panda modela, što ga čini novim vozilom u B segmentu koje je pristupačno i pogodno za porodicu. Cena modela Grande Panda počinje ispod 25.000 evra za potpuno električnu verziju.

Dizajniran u Italiji u FIAT Centro Stile u Torinu, Grande Panda koristi jednostavnu ideju: jedinstvenu multi-energetsku platformu koja se može instalirati bilo gde u svetu, čist italijanski dizajn i mogućnost izbora najboljeg pogonskog sklopa prema potrebama kupaca, bez obzira gde se nalaze. Ukratko, novi model predstavlja tranziciju sa lokalne proizvodnje na globalni nivo.

Zahvaljujući svojim pametnim rešenjima i jednostavnoj upotrebi, biće to prvi Panda u istoriji koji pripada B-segmentu i olakšaće iskustvo vožnje kupaca brenda FIAT širom sveta.

 

Screenshot_20240711_182726_Gallery-1024x827.thumb.jpg.482963898111de9fcdc80d5db1ad90bd.jpg

 

Spiralni kabl za punjenje izdvaja se kao jedno od najinovativnijih rešenja, čineći iskustvo punjenja lakšim i urednijim nego ikada. Grande Panda je prvo vozilo na tržištu koje uključuje integrisani kabl za punjenje, koji se uparuje sa standardnim onboard punjačem do 7 kW. Spiralni kabl ima posebno kućište ispod haube, što omogućava uštedu prostora u prtljažniku i podstiče praktičnu svakodnevnu upotrebu jer je lak za rukovanje i izbegava prljavštinu tradicionalnih kablova. Ovo rešenje se izdvaja po jednostavnom procesu: nakon otvaranja poklopca, drugi korak je da se kabl izvadi i poveže sa stanicom za punjenje. Kada je punjenje završeno, moguće je lako vratiti ga u kućište zahvaljujući spiralnom obliku kabla.

Kao i njegov prethodnik, legendarna Panda iz 1980, koji je promenio način na koji doživljavamo automobil više od 40 godina, Grande Panda ima neočekivane karakteristike, kao i inovativnu i inteligentnu upotrebu prostora. Konkretno, novo vozilo se izdvaja od ostalih automobila u B segmentu zahvaljujući jedinstvenoj kompaktnosti koju omogućava njegova mala veličina.

Sa 3,99 metara dužine Grande Panda je ispod proseka segmenta ali nudi  dobru prostranost zahvaljujući svojoj kompaktnoj zapremini: na primer, prtljažnik ima zapreminu od 361 litara, a ukupni kapacitet skladišnih pregrada smeštenih ispred suvozača je 13 litara.

U suštini, Grande Panda je idealan pratilac za porodice i današnju urbanu mobilnost jer može udobno prevesti 5 osoba. Italijanski duh novog vozila prikazan je kroz njegov kultni dizajn, koji je sinonim za lepotu, a eksterijer se odlikuje posebnom kombinacijom strukturiranih linija i mekih, ali hrabrih površina koje ističu robusne lukove točkova. Sve je još upečatljivije i atraktivnije zahvaljujući prisustvu prednjih i zadnjih zaštitnih ploča u srebrnoj boji, sjajno-crnim stubovima, zatamnjenim prozorima i 17-inčnim aluminijumskim točkovima sa Fiatovim logotipom na poklopcima i upadljivim X dizajnom.

 

Kao omaž klasičnoj Pandi, Grande Panda je opremljen 3D brendiranim slovima u reljefu na vratima koja reflektuju okolinu i naglašavaju donji deo bočne strane. Grande Pandu će biti dostupna u sedam boja – crvena, bela, crna, zelena, braon, plava i žuta, u skladu sa inicijativom kompanije „Bez sive“. U unutrašnjosti, posebna počast je odana stazi zdanja Lingotto, koja je inspirisala neke elemente enterijera. Naime, komandna tabla, kao i polikarbonatni okvir koji uključuje 10” klaster i 10,25” digitalni radio, imaju jedinstven stil koji podseća na oblik staze Lingotto i stvara prepoznatljiv i evocirajući izgled.

 

 

2092165436_IMG-f865ce7afeea5c3ec4b77b5e2451efde-V-1024x768(1).thumb.jpg.8d71f10c1172152b981348ade2ac432e.jpg

 

Posebna pažnja posvećena je optimizaciji prostora, koji je iskorišćen na pametan način: na primer, na komandnoj tabli postoji 13 litara skladišnog prostora, od čega su 3 litra u samo jednom odeljku, pružajući obilje mogućnosti za odlaganje predmeta—jednostavno i genijalno FIAT-ovo rešenje koje podseća na bezvremensku “džepnu” komandnu tablu Pande iz 1980-ih.

 

Prvi član nove FIAT porodice biće dostupan u električnoj i hibridnoj verziji. Sa baterijom od 44 kWh i elektromotorom od 83 kW, električni Grande Panda nudi domet veći od 320 km u WLTP kombinovanom ciklusu, što ga čini savršenim vozilom kako za svakodnevnu upotrebu u gradu, tako i za vikend putovanja.

 

IMG-2d3f5b2ca17c7087b3746df8a9fb07ce-V-1024x768.thumb.jpg.448776443e6e6abb958c65477599333a.jpg

 

Preuzeto sa: vrelegume.rs

 

Edited by Ivan
Sadrzaj prebacen na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

22 jula je zvanično predstavljanje Pande u Kragujevcu.

 

Sve o novoj "grande pandi" iz Kragujevca: Zašto je novi model važan za "fiat" i Srbiju

 

Sve o novoj "grande pandi" iz Kragujevca: Zašto je novi model važan za "Fijat" i Srbiju


Kompanija "fiat", koja posluje u sastavu konglomerata Stelantis, predstavila je na svoj 125. rođendan u Torinu, u sedištu kompanije poznatom kao Lingoto, novi model "grande panda" koji će se proizvoditi u Kragujevcu. Novi model, u koga u Torinu polažu velike nade, trebalo bi da počne da se serijski proizvodi već ove godine.

 

Kako je najavio Olivije Fransoa, generalni direktor "fiata", "grande panda" imaće potpuno električnu i hibridnu verziju. Električna bi, prema njegovim rečima, trebalo da košta "manje od 25.000 evra", dok bi cena hibridne u Italiji bila oko 19.000 evra.

"fiat" je za 22. jul zakazao zvanično obeležavanje "uspešne implementacije projekta u Stelantis fabrici u Kragujevcu", što bi trebalo da znači i zvaničnu objavu da će se ovaj model proizvoditi u Srbiji. Proizvodnja novog modela u kragujevačkoj fabrici, imaće veliki značaj za privredu Srbije, ali i za sam "fiat".

Pogotovo ako se ostvari plan Stelantisa, koji u novi model B segmenta, polaže velike nade. "fiat" već dugo, još od penzionisanja "grande punta", nije imao model u tom segmentu automobila, iako je nekada bio veoma poznat po njemu i proizvodio automobile u milionskim tiražima. Radi se o segmentu malih (ali ne i najmanjih) automobila, koji zauzimaju najveći deo tržišta u Evropi, oko 20 odsto. Koliko je to bio važan deo automobilskog tržišta za "fiat", govori i činjenica da je "punto" (koji je jedno vreme pravljen u Kragujevcu), dostigao "tiraž" od 6,3 miliona prodatih vozila, dok je "grande punto" prodat u 2,67 miliona primeraka.

Takođe, električni automobil jeftiniji od 25.000 evra šansa je za ovu kompaniju da parira proizvođačima električnih vozila iz Kine, koji se okreću Evropi kao značajnom tržištu zbog velike konkurencije u Kini. Takođe, niža cena bila bi velika prednost u odnosu na kineska vozila, u svetlu uvođenja posebnih carina EU na kineske električne automobile zbog državnih subvencija koje Peking daje domaćim kompanijama.

Pokretanje proizvodnje u Kragujevcu uvećaće domaću proizvodnju motornih vozila i zaposlenost, robni izvoz i bruto domaći proizvod, ocenio je naučni saradnik i direktor za razvojne projekte Ekonomskog instituta u Beogradu Ivan Nikolić u novom broju biltena Makroekonomske analize i trendovi (MAT). On je dodao da novi model "predstavlja važan korak za Stelantis, a posebno "fiat", u njihovoj tranziciji ka globalnoj ponudi vozila baziranoj na zajedničkoj platformi koja može podržati različite energetske opcije, što ga čini značajnim dodatkom njihovom portfoliju i konkurentnim igračem na tržištu kompaktnih automobila".

 

PROFIMEDIA / Mauro Ujetto/LaPresse/Shuttersto / Shutterstock Editorial

 

Automobilska industrija ogroman je generator izvoza i uopšte privrednog rasta. Tako je, recimo, "fiat Srbija", dok je proizvodio model "500L" u solidnom obimu, bio ubedljivo najveći izvoznik u Srbiji, iako taj model pripada segmentu MPV vozila (monovolumen) koji su već bili na zalasku karijere kada je počela proizvodnja u Kragujevcu.

Primera radi, ta kompanija je u prvih 10 meseci 2015. godine izvezla automobile vredne 1,02 milijarde evra, a drugoplasirana kompanija po izvozu, smederevska Železara, ostvarila je izvoz od 272 miliona evra u istom periodu. Kada je tražnja za "500l" u 2017. već polako počela da opada, "fiat" je i dalje bio najveći izvoznik iz Srbije. Prema podacima za prvu polovinu te godine, "Fijatov" izvoz bio je vredan 600,4 miliona evra, a izvoz drugoplasiranog, HBIS grupe (smederevska Železara) 321,1 milion evra.

Prave razmere značaja automobilske industrije za jednu privredu mogu da se vide kroz podatke o neto izvozu kompanija u Srbiji za 2014, godinu kada je "fiat" imao rekordnu prodaju modela "500L". A taj neto izvoz znači razliku vrednosti proizvoda koji je kompanija izvezla i iznosa koji je uvezla, dakle "čist" novac koji je ušao u Srbiju od izvoza. Prema tim podacima, "fiat" je 2014. godine zabeležio neto izvoz od 436 miliona evra (izvezao za 1,365 milijardi, uvezao za 929), što je više nego neto izvoz prvih pet sledećih kompanija na listi zajedno.

 

Električna ili hibridna verzija
Za razliku od modela "500L", koji se ranije proizvodio u Kragujevcu i bio dobro ocenjen, ali koncepcijski već pomalo zastareo model, "fiat" sada u Srbiju donosi jedan od svojih najjačih aduta za svetsko tržište.

"fiat" navodi da je nova "grande panda" "ikona koja vas prati godinama", podsećajući na kultni model koji se prvi put pojavio još pre 44 godine (a u Srbiji se prve verzije "pande" odnosno "kockice" i dalje voze) i ostao jedan od najpopularnijih modela ove kompanije. Ali i jedan od najpopularnijih malih automobila u Evropi.
"Novi model dostupan je u električnoj ili hibridnoj verziji, opremljen je LED piksel farovima, ekskluzivnom gornjom pregradom za odlaganje (koja ima tri litre zapremine) i prostranom centralnom konzolom", navodi "fiat".

Iz italijanske kompanije posebno ističu da je "veseli i šareni" enterijer izrađen od reciklirane plastike, a instrument tabla u obliku bambusa prekrivena je posebnom tkaninom sa pravim bambusovim vlaknima. Kako dodaju, prostor za odlaganje ima zapreminu od 10 litara, automobil ima centralni ekran od 10,25 inča, kao i ekran instrumenata pred vozačem od 10 inča, bežični punjač, prednje senzore za parkiranje, zadnju kameru...

"Grande panda" biće pravljena u Kragujevcu na Stelantisovoj globalnoj platformi, na kojoj se proizvodi i "sitroen eC-3", paralelno sa dosadašnjom "pandom" koja je dobila ime "pandina" (na italijanskom "mala panda") i koja se proizvodi u Italiji. "Grande panda", u skladu sa svojim imenom, porasla je i sada je duga 399 centimetara, za razliku od dosadašnje koja ima 368 cm. Nova "grande panda" široka je 176 centimetara, a visoka 157. Zapremina prtljažnika je 361 litar, daleko više nego kod dosadašnje "pande" koja je imala 225 litara. Međuosovinsko rastojanje novog modela nije poznato, ali se pretpostavlja da će biti, s obzirom na druge dimenzije, oko 2,5 metra.

 

Spoljni izgled

 

PROFIMEDIA / Alberto Gandolfo/LaPresse/Shutte / Shutterstock Editorial

 

Spoljni dizajn "grande pande" oslonjen je na prvu verziju tog "Fijatovog" modela, sa mnogo kockastih formi, ne samo karoserije, već i prednjih i zadnjih svetala, koja su napred "pikselizovana". "Grande panda" donosi i jednu važnu inovaciju, kakva nije do sada viđena na električnim automobilima, integrisani spiralni kabl za punjenje koji se nalazi skriven na prednjem delu automobila i do koga se dolazi pritiskom na logo kompanije, dok je i na zadnjem delu još jedan kabl koji omogućava i brzo punjenje.

Povišenom siluetom "grande panda" koketira sa trenutno traženim krosoverima ("fiat" je najavio da će iz nje da izvede i veći model koji bi bio pravi SUV), kao i bočnim reljefom na vratima i reljefno ispisanim logom na zadnjoj strani, ali nije nagovešteno da bi uopšte mogla da ima 4x4 verziju, zbog koje je "panda" od početka bila veoma popularna.

Točkovi su veličine 17 inča, dok kockasta forma karoserije obećava prostran enterijer.

 

Unutrašnjost
U unutrašnjosti, koja je jednostavna, ali bogata detaljima, dominira komandna tabla za čiji dizajn je inspiracija bila kružna staza za testiranje na krovu Lingota. U njenoj izradi korišćena je i omiljena hrana pandi – bambus.

 

PROMO / Fiat/Stellantis

 

Ostatak enterijera je u znaku kvadratnih formi, takvi su otvori za vazduh, centralni deo volana, koji je takođe malo "spljošten" da bi izgledao kvadratno...  Tu su i dva ekrana, jedan sa komandama ispred vozača, prečnika 10 inča i drugi, malo veći, sa tzv. infotejment sistemom, koji ima 10,25 inča i može da se povezuje sa Eplom i Androidom. Prikazan je model sa šestostepenim automatskim menjačem, pa nije poznato da li će biti ponuđen i sa manuelnim prenosom.

 

Motori
Globalna Stelantisova platforma, tzv. smart kar, nudi mogućnost da automobil ima više motora, električne, hibridne, ali i samo sa unutrašnjim sagorevanje. Za sada je poznato da će "grande panda" imati potpuno električnu verziju, kao i hibridnu verziju, kombinaciju klasičnog i elektromotora.

Predviđeno je da električna verzija ima bateriju od 44 kilovatsata, motor od 83 kilovata (113 ks), a domet sa jednim punjenjem bio bi 320 kilometara.

 

PROFIMEDIA / Alberto Gandolfo/LaPresse/Shutte / Shutterstock Editorial

 

Iako "fiat" nije objavio sve detalje hibridnog pogona, "grande pandu" bi trebalo da pokreće trocilindrični benzinski motor zapremine 1,2 litra povezan sa šestostepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom i integrisanim elektromotorom, ukupne snage 100 "konja", kako je to i na drugim, sličnim modelima kompanije.

 

Preuzeto sa: nin.rs

 

Edited by Ivan
Sadrzaj prebacen na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo bi želeo da podsetim da pored toga što uvozimo naftu također uvozimo i ugalj za proizvodnju struje. 

Dobro ...uvozimo sve jer smo sje...i.

 

U vezi noćne ili bilo koje tarife. Punjenje el auta troši puno struje,  neminovan je ulazak i potrošnja u crvenoj tarifi.

 

Vozila, transport ..zagađuju to je nesporno  ali proizvodnja struje iz lošeg (boljeg nemamo) uglja zagađuje još više.  Ispravna vozila imaju filtere ali naše elektrane nemaju odnosno nisu u funkciji.

 

Znam da zvučim kao protivnik elektrifikacije ali stvari tako stoje!

Solarni paneli i punjenje el auta? Odlično rešenje za pekare i one koji rade noćnu smenu.  Dobro puniću auto makar vikendom? Da ali ako imam para za novi el auto onda imam i da vikendom odem negde sa porodicom ..... Komplikovana situacija zar ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze nuklearka, sagraditi narodnu skupstinu izmedju dva nuklearna bloka i obavezati sve politicare, vlasnike firmi koje ucestvuju u izgradnji, menadzere, projektante i izvodjace radova, kontrolore i inspekcije da dozivotno zive u krugu nuklearne elektrane. I sledece 2 njihove generacije, bez prava pogovora.

A svakih 6 meseci nagradno 7 dana boravak u postrojenju za cuvanje nuklearnog otpada.

 

Jedino tako mislim da ce to biti korektno izgradjeno i da nece da curi od prvog dana i da bude krpljeno zvakom da se ne vidi...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 godina nije ulagano u energetski sektor,a raste broj potrošača,najveći je u privredi.Šta se drugo moglo očekivati,nego da imamo manjak struje i uglja.Možemo mi da budemo protiv nuklearne energije,ali isto tako možemo da kažemo,da su Slovenci najmanje 30 godina ispred nas,u svakom pogledu.Pa oni si još u doba SFRJ,shvatili ,kolika će potreba za strujom biti u narednim decenijama.

Zapamtite dobro,ugalj ubija ljude svaki dan,a nuklearna samo jednom ili nikada.

Stotine hiljda ljudi je umrlo u Srbiji, od plućnih bolesti,izazvanih zagađenjem od sagorevanja uglja,umire se i dan danas.Koliko je para otišlo na lečenje,koliko je ljudi ostalo bez najmilijih.

To što se mi pravimo mudri,pa nećemo nuklearku,a one nam se nalaze uz granice zemlje,je samo dokaz koliko nam nedostaje prave mudrosti,pa se nismo setili,da sa nekom od susednih zemalja ,tamo uložimo novac u neki blok,pa da koristimo tu energiju.Sada smo saterani u ćošak,niti možemo brzo da izgradimo nedostajuće hidro blokove,niti imamo dovoljno uglja,jedino rešenje su najnoviji mali modularni nuklearni blokovi,nema drugog rešenja,jer nismo razmišljali na vreme.

Što se tiče EV vozila,svi javni punjači,naročito oni na javnim putevima,zakonski trebaju imati određenu snagu solarnih panela,i to je pravi održivi sistem.Danas koliko ja znam,postoji samo jedno mesto sa javnim punjačima na solarnu energiju.

Ne računam,privatne punjače,i punjače privatnih firmi,za svoje potrebe.Danas imamo subvencije za solarne panele,ali nemamo subvencije za solarne panele,u funkciji punjača,to je isto jedna vrsta nepromišljenosti,i nespremnosti da se krene u pravom smeru,opet se kasni.

 

 

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kapiram ja to, samo mi ovi naši i njihovi "stručnjaci" ne dojme uopšte 

Ako bude 10% scenario kao u Boru,hebali smo čvorka 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budući stručnjaci,koji budu radili u našim nuklearnim blokovima,biće naši ljudi iz inostranstva,sa ogromnim iskustvom,i koji rade na tim istim poslovima.Od njih će učiti naši stručnjaci iz Vinče,a sve to naravno,uz pomoć stranih stručnjaka.

Obuka je ogroman posao,kasnimo u svim segmentima,a potrošnja struje nam raste.

Svaka novootvorena fabrika,svaki novi investitor je novi potrošač struje.

Ništa nam tu solar i vetar ne znače,jer mi u istoj toj količini, te obnovljive enegrije,moramo imati balans energije,kad padne mrak ili nema vetra,neko mora tu ukalkulisanu proizvodnju,a neostvarenu da zameni.To sada rade reverzibilne elektrane,hidro i ugalj,u budućnosti i baterije,takozvani mega pakovi.To sve nije dovoljno.

Bilo smo toliko pametni,pa smo stranim solar i vetro investitorima, dozvolili,da nemaju klauzulu, da oni moraju da izvrše balansiranje svojih postrojenja,pa smo sebi napravili dodatni problem,em tim lihvarima svaki stanovnik plaća platu i profit kroz račun EPS-a,em smo dobili energiju, koju ne možemo da balansiramo,pa smo sada u velikom problemu.Tek kada smo shvatili,koliki smo katastrofalni problem napravili,neko se setio da stavi klauzulu, a sada je kasno.

Eto koliko smo mi pametni i mudri,

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, xenon said:

To što se mi pravimo mudri,pa nećemo nuklearku

Kakva topla ljudska priča.

 

Nisu ljudi apriori protiv nuklearke već su protiv da nam trenutni kadrovi vode takve ozbiljne projekte. To se takođe ne prepušta strancima. Nas nije toliko upropastilo neulaganje u infrastrukturu koliko neulaganje u kadrove, obrazovanje i školstvo. Katastrofa je krenula sa "bolonjom" i bukvalno niko nije ništa uradio da se taj proces zaustavi, samo su mu davali zamajac, glupima se valjda lakše vlada.

 

Opasna je i ova wannabe starleta u diplomatiji, možeš da zamisliš koliko bi opasan bio neki novi grčić u nuklearnoj elektrani.

 

Ramic_Javorka_psTVPink.thumb.jpg.eff1949469f48775c0632842891bd872.jpg

 

Tako da, dokle god su neki grčići i javorke ramić tu gde jesu 100% sam protiv takvog i svih sličnih projekata koji mogu da nam rade o glavi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sam hteo reći...

Šio mi ga Đura od tih naših (iz inostranstva) "stručnjaka"

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovo za solarne panele i punjenje niste u pravu
Solarni paneli ne pune direktno baterije na automobilu vec pune svoje akumulatore koji onda tu akumuliranu jednosmernu  struju pretvaraju u naizmenicnu pomocu invertera i tek onda je moguce puniti automobil
Tako da se baterije pune dokle god ima sunca a auto se zakaci kad god je zgodno vlasniku koji ne mora da bude betmen pekar ili fizikalac iz sava male

 

Solarni panel, kontroler, baterije, inverter, kucni punjac prostor za smestaj svega toga pa izadje to na 1/4 vrednosti pande

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovisi na šta misliš. Ako su paneli kod kuće akumulatori nisu potrebni ako će se puniti po danu. Ako hoćeš takav sistem to je onda kako kažeš još jedna panda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EV vozilo ima svoje baterije,nisu mu potrebne nikakve druge baterije.Iz solarnih panela uz pomoć elektronike,radi se direktno punjenje EV vozila.Već sam napisao,17 kvadrata krova je potrebno za nekih 3,5kw,snage sunca da se puni EV.

Puni se kada ima sunca,odnosno kada je u garaži.

Čitajući forum,došao sam do zaključka,da ljudi dnevno prelaze 300 kilometra,da se auto ne gasi 24h,i da je u pogonu svih 365 dana u godini.

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasao sam ovaj članak,sve je lepo objasnjeno,kako se EV puni putem solara;

https://www.tsg-solutions.com/hr/kako-puniti-ev-pomocu-kucnih-solarnih-panela/

Baterije van vozila,su samo opcija,ako se želi puniti noću,iz uskladistene energije u baterijama,ali to je preskupa opcija,odnosno nije potrebna,jer EV ima svoje baterije.Uglavnom ovakvi sistemi rade u hibridnom smart režimu.Zadate parametar, koliko želite da vam se auto napuni,koliko brzo,po kojoj tarifi,i onda sistem sam povlači struju sa panela,ako zafali ,povlači iz EPS-a,ako ste stavili cenu struje,povući će samo u jeftinoj tarifi.

Ovakvi sistemi su se najbolje pokazali u kućama,gde se solarom u realnom vremenu napajaju svi uređaji domaćinstva,bez ikakvog ugovora sa EPS-om i ostalim glupostima.Iz mreže se povlači struja,samo kada nedostaje iz solara.

To je najisplatljiviji sistem,nema višak da prodajete EPS-u,sav višak ide pravac u EV,odnosno u njegovu bateriju,i takav jedan sistem, ubedljivo je najisplatljivija varijanta,za onoga ko ima dosta potrošača u kući,igra velikih brojeva.

Takođe,kada kupujete EV,imate solar i kuću,gledate i ove oznake za EV:

V2G, V2H, V2L.

To su oznake,za korišćenje struje iz baterije EV vozila,ali u kontra smeru,da napajate kuću,ako ostanete bez struje,ili da napajate 220v uređaje ,kada ste negde na terenu.Možete i struju iz EV baterija da prodate EPS-u.

 

 

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran za zakonsku regulativu kod nas, mislim da ne smes da kacis on grid solarni sistem bez saglasnosti EPSa, cak ni zero export tip.

 

Iz iskustva sa drugog foruma, kad imas zero export sistem, inverter u saradnji sa smart meterom pusta samo onoliko energije koliko najmanje opterecena faza trosi. Npr imas 1kw, 950w i 450w opterecenje po fazama zbog potrosaca u kuci, inverter ce pustiti samo 3x450W sa sebe.

 

Zero eksport sistemi su jako tesko rentabilni jer se dosta proizvodnje "baca".

 

Mislim tehnicki je sve izvodljivo, samo je pitanje cene kostanja, da ne bude skuplja dara nego mera.

 

I najveci problem je izvesti da ti auto bude na mestu proizvodnje u momentu najvece solarne proizvodnje, jer ljudi obicno odu na posao u tom periodu, a paneli su obicno kuci.

 

Sto se tice 600w panela integrisanog na krovu auta, kod nas bi, recimo, u julu pravio ~85kWh za mesec dana ako je parkiran na osuncanom mestu. Skoro 3kWh dnevno, "besplatno".

 

I ono sto meni izuzetno smeta je sto je procedura bilo cega izuzetno komplikovana. Cak i kad sve ugradis i povezes (tj licencirani izvodjac radova), mesecima se ceka da neko dodje i aminuje sve to da se pusti u pogon.

 

Nemci imaju foru balkonskih elektrana gde sistem od jednog ili dva panela i mikroinverter se montiraju bilo gde zgodno na objekat i najobicnijom suko uticnicom povezuju na mrezu. Bez komplikovanih procedura i prilagodjenja, dvosmernih brojila, dozvola i cuda. Mislim da je limit ovakvog sistema 400 ili 800w, nisam pratio neko vreme. Jedini uslov je da mora da se prijavi sistem EPS ekvivalnetu, tj da se registruje, ali nema daljr papirologije. Taj sistem (400W) stedi  50ak kWh mesecno leti i 20ak zimi. Deluje malo, ali kad bi svako imao po jedan, skupi se to....

 

I recimo kod nemaca 400W komplet kosta 200e, eventualno jos 80ak evra za nosace i taj suko (sa druge strane, ka invertor je malo specijalniji, pa kosta). Kod nas je samo taj mikroinverter preko 200e... I panel jos 200. I ne smes da ga prikljucis jer zakon nije predvideo mogucnost.

 

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima vise emisija,ovo je najkraći prilog:

Najveći uzrok bacanja energije, su loše optimizovani sistemi,to je najčešća greška,koju svi prave.

 

Detaljan prikaz;

Njihov solar,proizvode za mesec dana ,8.000 km mesečno.

 

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, xenon said:

 

Čitajući forum,došao sam do zaključka,da ljudi dnevno prelaze 300 kilometra,da se auto ne gasi 24h,i da je u pogonu svih 365 dana u godini.

To je ono što me nervira u svakoj temi o EV. Ispada da vozimo svakodnevno po 200km. A realno retko ko ima 15-20000km godišnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne znam da li je moja matematika tacna neka me neko ispravi ako gresim
Baterija na pandi je 44kw ako uzmemo u obzir da je punimo samo 50% svaki put treba da je napunimo sa 22kw

 

Solarni paneli su oko 400w tj treba nam 10 komada za 4kw sto bi bilo oko 6 sati punjenja baterije za 22kw cena panela je oko 100e sto je ukupno 1000e
Baterija od 10kw je 7500e trebaju nam dve sto je ukupno 15000e

Inverter od 10kw je sledecih 1500e
Na ove cene dodati ruke majstora i jos neki instalacioni pribor
Kucni punjac od 11kw 1000e

Ukupno materijal 18.500e plus ruke neka bude sve zajedno 20.000 evrica

To je cena da  napunim samo 50% baterije

20.000 eura ja otprilike na gorivo potrosim za 10 godina

Ovo je sve podrazumevano u idealnim uslovima i bez gubitaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auu ,šta ja čitam:sick:

 

Koje bre crne baterije,pobogu čoveče Panda ima baterije.

 

Paneli su danas 500w.

 

Solar proizvodi DC struju,punjač-invereter pretvara DC u AC i sa AC puni prokletu bateriju u Pandi.

 

Solar uzima onaj koji ima svoj punjač,odnosno svoj krov,odnosno svoju garažu, u svojoj kući,i koristi solarne panele za napajanje celog svog domaćinstva.On će svoj višak da prebaci u EV auto,kada mu je auto u garaži.

Samo u toj varijanti solar ima ekonomsku logiku, i naravno ima logiku ako se ima veliki slobodni prostor,pa se instalirara veliki broj solarnih panela,za neki vozni park,nekog preduzeća.

 

Uzimati solar,bez svog punjača je besmisleno,čak i u varijanti, da ga punite na javnim punjačima,a po potrebi na taj solar.

 

 

 

 

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...