Jump to content
FAS Goran
Đurađ

Fiat Grande Panda (elektrik iz Kragujevca)

Recommended Posts

Posted (edited)

U tome i jeste poenta,nalegorovanih korejskih petica i šestica na balkanu.

Ljudi koji nemaju 60 tisuća ,su njihovi kupci ,ali oni koji imaju taj novac,hoće BMW,Mercedes za te pare.Mora da se leče kompleksi,a to se ne leči kvalitetom proizvoda,već značkom na haubi.

Ako odemo u drugu krajnost,da li se sećate zašto je propao projekat TATA najeftinijeg automobila u Indiji?

Jednostavno,kupci nisu hteli da kupe,nešto što se reklamira kao najjeftinije,smatrali su da je to neka vrste uvrede za njih.

Sve u svemu,danas nismo saznali ništa novo iz Kragujevca.

Ako se obistine inormacije iz Renoa,da će sledeće godine izaći Petica sa 90ks,40kwh baterijom za 25K,to će zapravo biti najozbiljniji konkurent Pandi.

Reno je tu bolje pokrio modele,90,120 ,150,215ks, oprema je takođe bolje raspoređena.Izlišno je pisati o uspeloj reinkarnaciji stare petice,to je urađeno izuzetno dobro.

 

 

 

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo izgleda ali sta bih ja promenio su farovi tj ove kockice koje svetle, ne svidja mi se taj fazon i promenio bih felne

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, shuxx said:

da imam tih para tipa 60k eur za auto

Ja bih pak kupio dizela polovnog za 20k, a ostalih 40k ulozio u nekretninu. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, shuxx said:

da imam tih para tipa 60k eur za auto, ja bih uzeo EV korenaca pre ostalih, ali ko sam ja....

Ja bih uzeo Teslu Y,bez razmiljanja...

ili malu el. Dačiju i neki sa SUS

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
13 hours ago, moron said:

Ti Korejanci u svetu električnih automobila odavno imaju tehnologiju o kojoj i premium trojka u većini svojih modela uglavnom još može samo da sanja. A o Stellantisu da i ne govorim. 

I za ono što Ioniq 5 i 6 nude za svoju cenu, oni realno nisu skupi u odnosu na konkurenciju.

Ali, sve to oko EV-a se hladi, o čemu svedoče i sve slabiji rezultati prodaje koje ima Tesla. 

Oni nemaju ništa,to što misliš da imaju,kupili su od Mate Rimca.Svoje nemaju ništa,ali su bar kupili kada je trebalo.Počelo se sa Korejskim hvalospevima bez pokrića.Pokušaj da saznaš njihovu cenu zamenskog EV motora,pa to isto uradi na primeru Tesle,pa ćeš da vidiš ko može šta da sanja.

1 hour ago, OMP said:

Lepo izgleda ali sta bih ja promenio su farovi tj ove kockice koje svetle, ne svidja mi se taj fazon i promenio bih felne

Kada budeš saznao cenu,tamo nekih 29.500 evra,promenićeš boju lica:D 

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, shuxx said:

da imam tih para tipa 60k eur za auto, ja bih uzeo EV korenaca pre ostalih, ali ko sam ja....

Imaš na oglasima salonski Ioniq 6 oglašen za samo 43.390 €. Dakle, za vrhunsku korejsku EV tehnologiju ne treba nužno 60 hiljada.

Primera radi, Škoda oktavija 2,0 TDI 150 DSG Sportline sa opcijama može bez problema da košta toliko u Srbiji ( posle fejslifta imaš samo dva paketa, Selection i Sportline ). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to je najveca fora u predstavljanju GPande. Na sve strane se govori da cena pocinje od oko 25 000eur. A to znaci da klotara kosta oko 26000 min. Plus bilo sta od opreme, ode na 29000, jedino spasava mali popust od 5000 eur, dok ima para u buzetu...

Secate se za 500L..razne akcije, popusti, krediti... I na kraju, niko ne zna dal je prosao bolje od onog sto je kupio pre 6 meseci

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, xenon said:

Ljudi koji nemaju 60 tisuća ,su njihovi kupci ,ali oni koji imaju taj novac,hoće BMW,Mercedes za te pare.Mora da se leče kompleksi,a to se ne leči kvalitetom proizvoda,već značkom na haubi

Onaj ko danas da 60 hiljada za BMW ili MB sa klasičnim SUS pogonom ( ili bilo kakav SUS uopšte ), barem neće gubiti svoje živce i svoje vreme na punjenje EV-a, niti će morati da menja životne navike ili rute putovanja da bi vozio EV.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, shuxx said:

Secate se za 500L..razne akcije, popusti, krediti

Za kredit je bilo povoljno, fiat finansiranje ili kako se zvalo, neka smesna kamatna stopa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
23 minutes ago, moron said:

Onaj ko danas da 60 hiljada za BMW ili MB sa klasičnim SUS pogonom ( ili bilo kakav SUS uopšte ), barem neće gubiti svoje živce i svoje vreme na punjenje EV-a, niti će morati da menja životne navike ili rute putovanja da bi vozio EV.

Ko sada hoće prestiž,taj kupuje BMW-a,plugin hibrida.Sigurno neće korejca EV.Životne navike ne menja,prestiž i samo prestiž,po svaku cenu.

 

25 minutes ago, shuxx said:

Da, to je najveca fora u predstavljanju GPande. Na sve strane se govori da cena pocinje od oko 25 000eur. A to znaci da klotara kosta oko 26000 min. Plus bilo sta od opreme, ode na 29000, jedino spasava mali popust od 5000 eur, dok ima para u buzetu...

Secate se za 500L..razne akcije, popusti, krediti... I na kraju, niko ne zna dal je prosao bolje od onog sto je kupio pre 6 meseci emoji1787.png

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk
 

Ništa Pandu od 29.500e ne može das spasi,tih 5.000 evra, važi i za bilo koji drugi EV,koji će imati bolji odnos dobijeno uloženo,ako Panda bude koštala kao EC-3 Max, 29.500 evrića.

Mora država da ponudi, još neku bogougodnost za domaći EV,ili bar bolju početnu cenu,ili povoljniji kredit.

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kad smo kod prodaje, voleo bih da zestoko gresim zbog Kragujevca i naseg proizvoda.

Ali mi deluje da ce se stara Panda (ili Pandina, kako su je preimenovali) i dalje visestruko bolje prodavati nego Grande Panda. Iako je koncepcijski stara maltene 2 decenije, pricam za generalno trziste.

Kao sto je 500L ubio nazalost prestanak traznje za MPV, deluje mi i da ona pocetna EV euforija polako splasnjava. Upravo ovo sto i @moron pomenu:

14 hours ago, moron said:

Ali, sve to oko EV-a se hladi, o čemu svedoče i sve slabiji rezultati prodaje koje ima Tesla. 

 

Stari 500 i Panda su u kontinuitetu "rokali" opusteno po 180.000 komada u Evropi godisnje. E sad, na Grande Pandi je verovatno daleko veca zarada po primerku.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

500L je odličan MPV, ali se pojavio na zalasku karijere MPVova, jednostavno je traznja lagano usporila. Za svim MPVovima.

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Postojeća Italijanska originalna Panda,je posebna kategorija.Grande Panda nije njena zamena.

Originalna Panda je ekstremno popularna u Italij,zbog njenih dimenzija,i troškova održavanja,ona ima kultni status.

Stelantis još nema hrabrosti da se upusti u njenu zamenu.Tu će se italijani 100% pitati.

Naravno da je EV euforija splasla u evropi,kada evropa nema niti jedan jedini ključni patent ili tehnologiju, u ovoj novoj industrijskoj revoluciji.

Pogledajte EV euforiju u Kini,nasuprot evropi, oni imaju sve od patenata ,tehnologije do ruda.

Pad tražnje za Teslom,je posledica lošeg rada u Tesli.Sve što su do sada prodali,prodali su bez marketinga,ali to više ne daje rezultata.To je prva greška.Minimalizam u enterijeru dolazi polako na naplatu,svima koji vole taj minimalizam,oni su prodali auto,ali sada su na red došli ,oni koji to ne vole,to je drugi problem.Kupci im uporno govore da hoće digitalnu instrument tablu,ili head-up ekran,ali Tesla odmahuje glavom,još su ukinuli parking senzore i ručice za migavce,e pa ko tera inat kupcima,sada ima problem sa prodajom,to je treća greška.

Kada je vlasnik Tesle ujedno i prvi čovek Tesle,kompletno poslovanje zavisi od tog čoveka,i ako kupci vezuju Teslu za ime i prezime nekoga ko vodi kompaniju,to je jako loše na duže staze.Ako im se taj neko ne svidja kao čovek,oni sve što misle loše o tom čoveku,vezuju za kompletnu firmu,i sada je to došlo isto na naplatu.To je četvrta greška.Modeli su im previše dugo na tržištu,jako sporo reaguju na promene ili promenu dizajna,a konkurencija je sve jača.To je peta greška.Od momenta kada predstave nov model,ili neku novu tehnologiju,prodje najmanje 5 godina do realizacije,u najboljem slučaju.Sa 4680 baterijama,još nisu izašli na zelenu granu,to je greška broj 6.

 

 

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 hours ago, xenon said:

 

Kada budeš saznao cenu,tamo nekih 29.500 evra,promenićeš boju lica:D 

sve i da kosta duplo manje ne bih je kupio i da imam para

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da Grande nije bukvalna zamena za Pandu.

Ali je neki moderniji koncept tog legendarnog autica koji je trebao da zavrsi posao porodici po gradu, a opet za toliko sposoban za neke krace relacije. Samo ovde u EV izvedbi.

Zato i kazem da ce biti interesantno ispratiti i uporediti prodaju necega sto je koncepcijski staro maltene 2 decenije, a opet i dalje itekako trazeno. I moderne tehnologije, do kog procenta i kojih kupaca ce imati prodju u Evropi ili Italiji konkretno.

39 minutes ago, xenon said:

Stelantis još nema hrabrosti da se upusti u njenu zamenu.

Najgore je sto deluje da se bivsi FCA sve manje i manje pita. Pod kapom Stellantisa je (bese) 14 brendova, od kojih je samo pitanje koji ce biti za egzekuciju.

Fiat ce ocigledno i dalje ostaviti kao "narodni", trenutno u novoj generaciji sa samo 2 gradska autica (postoje planovi ali znamo kako prolaze sa vecim klasama, mogu misliti tek sada kada su izgubili kontinuitet). Lancia je dobila taj jedan model (citaj Pug 208) za sada. Jedino se Alfa "batrga" sa par novih modela, sa kojima i dalje pokusavaju da je proguraju u premium segment. Ali i oni imaju "fore" jos neku godinu, do kada su im dali rok. Pa ce biti ili pukovnik ili pokojnik, isto vazi i za DS kao njihove "wannabe" premium marke.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, xenon said:

Pokušaj da saznaš njihovu cenu zamenskog EV motora,pa to isto uradi na primeru Tesle,pa ćeš da vidiš ko može šta da sanja.

 

Zamenski EV motor ? Zar ti gore nisi pisao da kod EV-a navodno jedina radnja održavanja jeste zamena filtera vazduha ? I mirisne jelkice ...  A sada dolazimo i do ( periodične) zamene pogonskog elektromotora ?

:) 

1 minute ago, Ivan said:

Najgore je sto deluje da se bivsi FCA sve manje i manje pita. Pod kapom Stellantisa je (bese) 14 brendova,

A i pored toga Stellantis sa tih svojih 14 brendova uspe da proizvede godišnje vozila kao Hyundai sa 3 brenda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene interesuje koja ce konacna cena hibridne verzije biti i da li ce drzava dati ikakvu subvenciju za nju, kao sto je npr dala za 500L.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Često se zaboravlja,da je FIAT,izuzetno jak van evrope,i dan danas.Skoro je Karlos rekao,da je od svih brendova,FIAT najprodavaniji,sa preko 1.3 miliona vozila godišnje.

Kako god bilo,Karlos je veoma sposoban čovek,i nekako je dobro što je FIAT pod Stelantisom preživeo,i polako napreduje.

14 minutes ago, moron said:

 

Zamenski EV motor ? Zar ti gore nisi pisao da kod EV-a navodno jedina radnja održavanja jeste zamena filtera vazduha ? I mirisne jelkice ...  A sada dolazimo i do ( periodične) zamene pogonskog elektromotora ?

:) 

A i pored toga Stellantis sa tih svojih 14 brendova uspe da proizvede godišnje vozila kao Hyundai sa 3 brenda.

Svaki mašinski inženjer će ti reći, da se sve projektuje za odredjeni radni vek.Kada saznaš cene za oba motora,javi da napravimo jednu analizu.:pizza:

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, xenon said:

Pogledajte EV euforiju u Kini

Broj 1 zagadjivac u svetu je Kina, mazanje ociju sa EV vozilima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, xenon said:

Svaki mašinski inženjer će ti reći, da se sve projektuje za odredjeni radni vek.Kada saznaš cene za oba motora,javi da napravimo jednu analizu.:pizza:

Samo što bih rekao da nisu projektovani za isti životni vek :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mogu ljudi da mažu i trljaju oči koliko žele,ta i takva Kina,napravila je najveću hidroelektranu na planeti zemlji.

5 minutes ago, moron said:

Samo što bih rekao da nisu projektovani za isti životni vek :)

Nažalost,nekada je bilo pravilo,da se radni vek motora javno saopštava,EU treba zakonom da obaveže proizvodjače vozila, da moraju da saopšte radni vek motora,odnosno projektovani.

Poslednje što sam gledao,bio je radni vek jednog BMW motora,samo 200.000km.

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...