Jump to content
Goran
Đurađ

Fiat Grande Panda (elektrik iz Kragujevca)

Recommended Posts

19 minutes ago, xenon said:

Komotno da pune službene pande.

Pisao sam na drugoj temi kada sam radio u Holandiji i imali smo službenog "ekološki podobnog" plug in hibrida koji je gutao 11 litara benzina.  Kabel za punjenje sam ja otpakovao iz najlona i prvi put ga napunio. Posle mene utičnice vidio nije.

Zna se koja četa neradnika radi po državnim upravama i firmama i očekivati od njih da sami pune aute je apsurdno. Bilo bi im zanimljivo verovatno prvi put nakon toga to bi predstavljalo napor. Osim toga izgubili bi dodatni prihod u vidu kartice za gorivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toči do 100%,pa neka ide život:D

Otkri nam ,koliko je klot očerupan,u odnosu na Max verziju.

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klot ima nosačmza telefon koji se povezuje sa autom, dakle nema multimediju, ima obične farove i obične štopove. Max ima multimediju sa navigacijom (ima srpski) , wireless punjač, grejač volana, šoferke, led farove i štopove 

... Generalno nisu prebogati ali su sasvim ok

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lele,i to je taj klot,čiju cenu pominju na promociji ispod 25k,a bice oko 23k kao i klot EC-3.

Da li klot,pozadi ima vesla ili su podizači na struju?

Šta je sa klimom?

Ne znam zašto je crveni klot imao antenu na krovu,ako nema multimediju?

To znači da će max biti skoro 28k,mislim to je zaista visoka cena.Ne smem ni da napišem, cenu EC-3 Max-a u Hrvatskoj od 29.5k,to je tek van svakog razuma.

Hvala za informaciju svakako.

 

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Đurađ said:

Klot ima nosačmza telefon koji se povezuje sa autom, dakle nema multimediju

Ovo se već nudi uz Doblo, Partner, Combo i Berlingo vanove kao standardna oprema i jezivo je rešenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čitajući ove cene meni ta elektrifikacija koja neće nikada zaživeti liči na šišanje ovaca.

25.000e za šta?

Šta ima u tom autu toliko skupo? Istu platformu koristi puno automobila  dakle troškovi razvoja su drastično smanjeni. Cene baterija su prenaduvane kao od zlata da se prave!  ...a pri tome nisu toliko superiorne u odnosu na daleko jeftiniju alternativu.

I ono što ne mogu shvatiti. Pa zašto na krov tih skupih govana ne stave solarni panel???

Naravno neće ga napuniti ali daće mu energije za koji kilometar dok stoji na parkingu ispred neke firme gde mu vlasnik radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Zvezdo said:

Čitajući ove cene meni ta elektrifikacija koja neće nikada zaživeti liči na šišanje ovaca.

25.000e za šta?

Šta ima u tom autu toliko skupo? Istu platformu koristi puno automobila  dakle troškovi razvoja su drastično smanjeni. Cene baterija su prenaduvane kao od zlata da se prave!  ...a pri tome nisu toliko superiorne u odnosu na daleko jeftiniju alternativu.

I ono što ne mogu shvatiti. Pa zašto na krov tih skupih govana ne stave solarni panel???

Naravno neće ga napuniti ali daće mu energije za koji kilometar dok stoji na parkingu ispred neke firme gde mu vlasnik radi.

Tačno ovo za panele na krovu sam se i ja pitao. Parkiraš ga ispred zgrade pa nek sr napuni i 10% za ceo dan pa opet super. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, ljudi, šta je vama :)

 

Pogledajte cenovnik za Nissan X-Trail. To je jedno golemo i skupo vozilo u odnosu na Grande Pandu.

 

Eh, taj X-Trail tek u drugom paketu opreme ( ACENTA ) dobije "Multimedija uređaj sa 8" dodirnim ekranom u boji"

 

https://www-europe.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/serbia/vehicles/Cenovnici/Cenovnik_T33_X-TRAIL_OKT_2023.pdf

 

U osnovnom paketu ( Visia ) nema bilo kakav "TV ekran".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nagrabusiše ljudi po evropi i svetu,bez svog punjača,i vi stalno potezete isto pitanje.

Ko nema svoj punjac,treba da bezi od BEV-a,kao djavo od krsta.

Niko vama ne brani,da stavite solarni panel na krovni nosač,ali sa panelima, a bez svog punjača,nećete stići dalje od kućnog praga.

 

 

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Đurađ said:

Tačno ovo za panele na krovu sam se i ja pitao. Parkiraš ga ispred zgrade pa nek sr napuni i 10% za ceo dan pa opet super. 

Hyundai IONIQ 5 u najvišem paketu opreme ima i solarne panele na krovu. Po tvrdnjama proizvodjača, uz idealnu osunčanost ( tamo negde u zoni Ekvatora) dnevno mogu da generišu električnu energiju u količini koja je potrebna da vozilo predje oko 5 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takva vrsta solarnog panela je ekstremno skupa,i ima jako jako malu snagu,služi za pomoć određenim funkcijama u automobilu.

Poredite automobile koji počinju od 50.000 evra,mislim da li ste realni.

Jedini jeftiniji solarni panel tog tipa ima Aptera,i oni evo preko 10 godina razvijaju takav panel,i jos nije ugledao svetlost dana.Bankrotirali,pa se dizali iz pepela zbog tog efikasnijeg panela,koji moze da pređe 40 milja dnevno,samo na struju iz panela.Njihova Aptera ima tri točka, ultra je lagana, sa ekstremno malim koeficijentom otpora, čisto da shvatite kako su postigli tih 40 milja.Pre njih nemački startap je propao na istim tim panelima za auto.

Manite se ćorava posla,i nepotrebne sekiracije.

Solarni panel može,na krovu garaže, vikendice ili kuće.Oko 17 kvadrata krova vam treba za nekih 3.5kw,i to košta od 2500-3000 evra.

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites



Čitajući ove cene meni ta elektrifikacija koja neće nikada zaživeti liči na šišanje ovaca.
25.000e za šta?
Šta ima u tom autu toliko skupo? Istu platformu koristi puno automobila  dakle troškovi razvoja su drastično smanjeni. Cene baterija su prenaduvane kao od zlata da se prave!  ...a pri tome nisu toliko superiorne u odnosu na daleko jeftiniju alternativu.
I ono što ne mogu shvatiti. Pa zašto na krov tih skupih govana ne stave solarni panel???
Naravno neće ga napuniti ali daće mu energije za koji kilometar dok stoji na parkingu ispred neke firme gde mu vlasnik radi.


Kako za šta, pa za elekrifikaciju.
Uzimanje novca za "nove" tehnologije, zaštitu životne sredini bla bla truć i navikavanje naroda na minimalizam. Ako hoćeš nešto kršteno da valja, da liči na nešto i da ima opremu, onda treba novca ko nekada za premium trojku iz nemačke.


Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitate se šta tamo ima skupo,pa hoće evropski radnik standard,bonuse,letovanja,zimovanja,da ratuje,a da to neko drugi plaća,da drugima uvodi carine i takse,dok CEO hoće milionske godisnje bonuse,e pa drugovi ,to sve mora neko da plati.

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minutes ago, moron said:

Pogledajte cenovnik za Nissan X-Trail. To je jedno golemo i skupo vozilo u odnosu na Grande Pandu.

Nije bas za poredjenje. Kod Pande imas navi ili nemas uopste radio, tj ostaje ti samo slusanje muzike sa telefona. Kod gorepomenutih vanova se opcija tunera doplacuje, i dalje moras da koristis telefon da bi slusao radio. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš tako!  za igračku na baterije (koje se ne mogu kupiti na kiosku) se je ne tako davno mogla kupiti dizel krstarica koja u konačnici manje troši i trostruko manje zagađuje. Pri tome u početnom paketu ima više opreme nego ovi sada sa max paketom.

 

Onako.... ako je netko zaboravio...

Litar goriva košta oko 100 dinara. Ostatak su nameti koji za struju još nisu uvedeni. Dakle ko misli da uštedi sa elektro vozilom neka požuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisao sam već negde, budžet Srbije se dobrano puni od nameta na goriva. Zamislite šta će biti kad to punjenje budžeta opadne za 50 i više procenata zbog elektritikacije !


Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da budem iskren većini nas bi dobro došla neka jeftina kineska igračka max brzine 60 kmh i 100 km autonomije za par hiljada eura.

Kod 90%ljudi bi zadovoljila dnevne potrebe za do posla i prodavnice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li znate, zasto su uvedene akcize za gorivo???

Da se nedira u stopu PDV-a.

Za naš ,izrazito neefikasni državni aparat,20% nije dovoljno.

Šta god da smisle,onaj ko ima svoj punjač,u većini slučajeva može da ima i solarne panele,e tu je slobodan,kao ptičica na grani.

Koga zanima matematika,i koliko moze na solar da se pređe mesečno,neka pogleda prilog Vrelih Guma,njihova privatna solarna instalacija.

Postoji takav jeftini auto,od par hiljda evra,zove se Citroen Ami,i prave ga mislim Marokanci.Nije auto,ali je kvad.Košta 6.000 evra,ali kada ga oplevi domaći uvoznik,toliko biva neisplativ,da ga nisu ni naručili.Sami su se uplašili, svoje rođene cene

 

 

 

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punjenje budžeta neće da opadne nego će da se poveća. Par% elektro vozila eto nameta na njih. Naravno uz to povećanje cena struje i akciza na struju.

A ništa nije nemoguće. Posebno brojilo za punjenje el auta sa drugom cenom struje.

4 minutes ago, xenon said:

 slobodni,kao ptičica na grani.

 

 

Misliš kao vlasnici el trotineta i folija na staklima?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može namet na EV,ali onda sledi i namet na sve Fapove i Tamiće,i na sve one koji su skinuli dpf,sve po redu,samo polako.

Sa trotinetom ili falš zatamljenim staklom,mozes da ubijes ili povredis nekoga,nije to isto.

 

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može ali takvih ima već neka kritična masa koja bi zbog toga možda izašla na ulice a to niti jednoj vladi ne odgovara.

Tako da se to još uvek gura pod tepih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto smo saznali opremu Pande,i ako pođemo od toga ,da će klot Panda, koštati isto kao i klot E-C3,u zemljama gde Citroen direktno prodaje,bez alavih dilera,a to je 23.300 evra,dolazim do zaključka,da će Citroen ,za isti novac,imati dodatno napredno vešanje,koje Panda nema.

Očekivao sam da Panda ,ili bude nešto povoljnija,ili da ima, bar nešto bolju klot opremu.

 

 

Edited by xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, xenon said:

Može namet na EV,ali onda sledi i namet na sve Fapove i Tamiće,i na sve one koji su skinuli dpf,sve po redu,samo polako.

Sa trotinetom ili falš zatamljenim staklom,mozes da ubijes ili povredis nekoga,nije to isto.

 

Nece biti specijalni namet, samo ce da ukinu pogodnosti. Nema besplatnog punjenja, nema jeftinijeg parkinga / putarine, nema subvencije. Bice doduse ogranicenja (tipa ne mozes na trajekt, ili mozes ali vise placas ili cekas specijalizovani trajekt), a cena manjka akcize iz fosilnog goriva se nadoknadjuje nadrkavanjem cene struje za sve. Pa i ko nema EV placa skuplje struju i ucestvuje u trosku.

 

Solarni paneli su jedan dobar vid punjenja ali ako radite kao pekar, nocni cuvar, Betmen... posto 90% vremena auto nece biti na istoj lokaciji kao solarni paneli u toku dana ako radite dnevni posao na drugoj lokaciji...

 

Nisam antiprotivan, samo cinjenice.

 

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...