Jump to content
FAS Euroauto Goran
srdjos

Automobili iz detinjstva

Recommended Posts

Kada ćale slupao Audi kupio je Opel Rekord...A i pre Audija je vozio Opel Rekord...

 

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

 

 

 

Opel_rekord_c_v_sst.jpgOpel_rekord_d_v_sst.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam zasto, ali nikada mi svi ti Opeli i Fordovi nisu privlacili paznju. Nemam nikakav konkretan razlog, ali su mi uvek kao brandovi bili u fazonu "nit' smrde, nit' mirisu". I tako je ostalo do dan danas, nemam bas ama bilo kakvu emociju prema tim markama.

Kao klinac sam odrastao uz porodicni Peugeot 305. Matori je sredinom osamdesetih kupio tadasnju "top specifications" :D SR verziju - kao dan danas se secam, okruglo 1472 ccm i 75 KS (obicni su bili 1290 ccm). Na njemu sam i naucio da vozim, a iako se oko njega stalno nesto cackalo, ostao je u lepoj uspomeni. Apsolutno identicna boja kao ovaj ispod, bez desnog retrovizora, sa rezervnim tockom koji se kacio odozdo:

 

68aef1f9a9c0fec1cb01e858101524b1.thumb.jpg.024600259581050213a0621e12c3f4cf.jpg autowp.ru_peugeot_305_7.thumb.jpg.85972d8461781209b99aa2668886948b.jpg 96171321_peugeot-305-sr-02(1).thumb.jpg.8c742c3362422e1e6a702ab6afa9f37c.jpg 1892868499_peugeot197930519791112.thumb.jpg.0e960c5baab458eacf997225ec32f7f0.jpg

 

Kao da sam malopre izasao iz njega, secam se "Veglia" cajgera i analognog sata, 4 brzine, sauh skroz levo. Karakteristicno "suludo" :) za Francuze - desna poluga na ablenderu su bili migavci i ka sebi sirena. A na levoj svetla u cirilicno "P" i brisaci na rotaciju, pri cemu se cela sipka uvlacila ka volanu za svaki stepen. Bio je za trzista sa otezanim uslovima, pa je pored klasicnog vazdusnog, imao i veliki uljani filter za vazduh iza suvozackog fara.

Pravio se do 1989., iza je dosla facelift varijanta - farovi su bili kontra ukoseni u odnosu na prvobitnu verziju, drugaciji enterijer...

 

peugeot-305-sr-15-01.thumb.jpg.b83abc8a31a5ff5f591926f653ec19fd.jpg 0342273a0487f2d98216922abe7ba4d2.thumb.jpg.77f8f59a79abf706bde0b952ecba5175.jpg

 

Prvog porodicnog cega se secam je bela, porodicna Buba. Kupljena nova, 1200J (J je bila oznaka za one sklapane kod nas u Jugoslaviji):

 

buba-1975-slika-98709513.thumb.jpg.89e0568b5ee0bcb55356e554f1df3e8e.jpg 432929985_1975-Volkswagen-Buba-1200J-3000E(1).thumb.jpg.8e0d731faaa41b156fce96feb23eee4c.jpg

 

Od starijih modela kojih se secam, a ne pominju se jos uvek u temi - caletov prijatelj iz Kraljeva je imao maslinastu Alfu Giuliu. Iako je krenuo Stojadin i kasnije 128-ica, u to vreme su se jos mogli videti Tristaci i Pezejci...:

 

Alfa-Romeo-Giulia-Super-Featured-Blog.thumb.jpg.282cce42077427c9599de323f581ebb9.jpg 1595103372_1979-zastava-1500-olx-ba-01(1).thumb.jpg.26d5c17540b041e28e86e406782c5eb4.jpg 1123879193_fso-polski-fiat-1500-damir-cover-1200x800(1).thumb.jpg.159f80d279aaabe93fb15d5047b63b81.jpg

 

A od onoga sto se meni svidjalo u to vreme - sluzbenjaci koje je matori vozio. Prvo je to bio Renault 30, 2.6 TX verzija - tada arlaudza sa 2664 ccm i 143 KS:

 

342feb9c5fd7100862b85bd840e9d551.thumb.jpg.463be9f5aea2f14f5a3d24725f9cf8d0.jpg 2033140406_renault-30-127-8627.thumb.jpg.791d4de0482eee8ca052edb745b0cc9c.jpg D4MkWecWwAIE8l4.thumb.jpg.d358666a7f512ba7918b4f54d3f617b6.jpg ob_10896c_30-ts-6.thumb.jpg.3bd1a84c7477705b30463421c2478507.jpg

 

Performansama impresivan auto za svoje vreme, mislim da od tog modela vucem "ljubav" ka cajgerima u dubokim kucistima :D .

Matori je tamo polovinom 80-ih vozio Renault 25. Cudo od tehnike, prelep enterijer, nakrcan elektronikom, secam se da mi kao klincu namerno ne zatvori vrata, a auto mi prica na francuskom :) :

 

cdf2d164de6432d33ce1c0e6649e593e.thumb.jpg.f9ec22244a9e7029dcd357924b97bfc0.jpg 35yrrenault25-03.thumb.jpg.fcc6f13ff7d20aea1a11beca6f50745f.jpg RENAULT-25-2029_9.thumb.jpg.25984d7568c42491d99ed8892dcc16df.jpg renault_25_4.thumb.jpg.c09f20629efab438e38d597ce9d13d29.jpg

 

Kao sto se vidi iz prilozenog, generalno imam afinitet ka francuskim vozilima, uz njih sam i odrastao, matori i danas vozi Citroena.

Ne znam ni sam kako u nekom trenutku predjoh na Zabare :D . Polovinom prosle decenije vec sam maltene kupio 307 2.0 HDi koji mi se bas svidjao. Auto godine 3-4 godine ranije (2002. cini mi se) . Ali se pojavio naostreni Stilo, napucan opremom za to doba, a kada sam probao JTD dileme vise nije bilo. I eto me jos uvek u italijanskom jatu. A posto su Zabari u autu sa novijim modelima, vrlo moguce da ce iduci auto opet biti Francuz. Iako prvenstveno gledam Compact klasu 2016+, malo je falilo da se nedavno igrom slucaja dogovorim za jedan bas lep DS5 i polako se penzionisem :D .

 

@srdjos

Alal vera za temu :unworthy: . Cudi me da nije postojala do sada, a vidim da se u njoj uglavnom pronalazimo mi iz kluba 40+ :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle toga došao je Ford Taunus, sećam se da je posle kupovine imao problema sa anlaserom...imao je i dodatno pojačalo i veeeelike zvučnikeimages.jpgc9b84619-0001-0005-0000-000001441204_w750_r1.5_fpx33.34_fpy50.jpg

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ćale je na kratko vozio i ove lepotice
Alfa Romeo Alfeta 1.6
I Alfa Romeo Alfeta 1.61978_Alfa_Romeo_Alfetta_GTV_(7254572400).jpg588a2772-cd34-4265-b895-8c2585386b95.jpgalfa-romeo-alfetta-sedan-1981.jpg5-alfa-romeo-alfetta-1982-2.jpg

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neverovatno mi je da nitko nije spomenuo Fiat 132? 

Tada često službeno vozilo dobro stojećih firmi i JNA.  Uglavnom su bile"sa 2.0 motorima a vojne čak sa 2.5 ako se dobro sećam. Slinio sam za tim autom kao dete a prvi put se provozao sa njim (ne pitajte kako)  tek u JNA! 

 

Ćaletov prijatelj  Dovezao iz nemačke BMW 2002 turbo! E to je raketa bila! Zašto je natpis turbo od napred naopačke  nitko nije znao, saznao sam tek sada 20godina kasnije. 

Kum imao Ford capri. Izgledao je kao da može da leti a na satu graviran na bednih 180!

Ajkule, Citroën DS su mi se a i danas sviđale. Bilo mi interesantno kada ih ljudi peru  i podignu a parkirane skoro leže na zemlji.  

Hrđave Alfete onako... Auto koji me je najviše impresionirao u životu i mladosti je nova novcata  Alfa 75 sa čini mi se 3.0 motorom.  Izgledala je tada kao svemirski brod a tako je i išla.  Iz Slovenije je Dovezao i kupio vlasnik prodavnice elektroničkih komponenti sa kojim sam se dobro poznavao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nestri tvoj otac je bas vozio ozbiljne automobile za to vreme.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока


Puno je vozio i puno ih je lupao...par puta ležao u bolnici...nikad ništa kobni,fala Bogu...
Bio je umetnik, vajar,uradio puno bisti raznih revolucionara i to...i ručno rađenih reklama za sajam...
Keva,dete spomeničara 41., najbolji student generacije na tehnološkom fakultetu u Beogradu,stekla popriličan ugled kroz razvoj kontrole kvaliteta u bivšoj SFRJ...
Ja sam odrastao kao da sam za zapadu,a ne u Jugoslaviji...

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepši automobili iz detinjstva:

BMW 635 CSi i Porsche 911 targa.

A automobil sa kojim sam prešao prve kilometre za volanom: svetloplava Lada 1200 standard. Samo jedno leto, do odlaska u vojsku.

Po povratku iz vojske uvezli smo Ford Taunus 1,6, zadnja serija pre Siere. Baš ovakva crvena, samo sa čeličnim felnama. To sam vozio 13 godina.

Pa posle toga zaređao svašta nešto.

 

 

Taunus 1980.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
15 hours ago, Ivan said:

Alal vera za temu :unworthy: . Cudi me da nije postojala do sada, a vidim da se u njoj uglavnom pronalazimo mi iz kluba 40+ :D .

 

pa ovi mlađi ne znaju da si u to vreme imao izbor od svega 6-7 modela svih proizvođača automobila koje je vozila obična raja i to uglavnom po CELOJ državi i svaki od njih je imao neku svoju priču :). I kad se pojavi neki redak model ili dođe rođo/komša iz inostranstva sa nekim zapadnim autom, to se meni kao klincu beležilo kao važan momenat u životu.

Danas je sve instant i hiper-produkcija.

 

 

 

Još jedan auto zbog kojeg smo kao klinci išli da ga gledamo na drugi kraj grada, jeste Opel Manta B. Nas dvojica, trojica kad nismo znali šta ćemo od sebe, sedali smo na ponike i išli na drugi kraj grada da ga gledamo i virimo kroz stakla i to ako ga nađemo parkiranog pred kućom, a obično je bio u dvorištu ili u garaži ali to nije bilo bitno, bitno je bilo da ga vidiš, makar i kroz ogradu. Elem, 80-ih prošlog veka kupio ga neki direktorčić naše velike firme, i to još u komunističkom dobu, nije je dugo vozio, možda 2-3 godine. Slupao ju je tako što je sletio u neki kanal. Posle toga je više nismo videli, ni slupanu.

 

6476759547_c881790fe4_z.jpg

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites



 
ili dođe rođo/komša iz inostranstva sa nekim zapadnim autom, to se meni kao klincu beležilo kao važan momenat u životu.

 
 
 


Tako dođu komšiji rođaci iz Švedske sa belim Opel Rekordom E, ja klinac od nekih 9-10 godina gledam sa mostića kako se raspakuju dole u garažama, a sa kasete svira Abba - Gimme, gimme, gimme... i meni se ta pesma ureže za sva vremena kao jedna od omiljenih

Narandžastu Mantu smo imali u zgradi, Senatora i Monzu u zgradi pored, ali najveća atrakcija je bio Srđanov ćale kad je dovezao beli Cadillac Fleetwood sa plavim enterijerom.

https://notoriousluxury.com/2014/02/25/requiem-for-a-legend-1976-cadillac-fleetwood-brougham/amp/

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan ovakav stajao 1983. par meseci na trgu mog rodnog grada, kao glavna nagrada u nagradnoj igri kosarkaskog kluba...Ja isao svako malo da ga gledam i mastam kako je u vlasnistvu nase porodice. Sto rekoste, malo je modela bilo, pogotovo novih a modernih koji su budili zelju i sanjali se u klinackim snovima...1f9a561109ff51dbdb1253e286a104b5.jpg

Послато са M2003J15SC помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fuego je čini mi se bio prvi auto sa daljincem na ključu za centralno zaključavanje.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Edit: tako je Screenshot_20210416-095131_Google.jpg

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Zvezdo said:

Neverovatno mi je da nitko nije spomenuo Fiat 132? 

Sećam se 132-ojke. Jednom nas je neki ćaletov prijatelj sa njom vraćao sa mora :) Fiat sa lisnatim oprugama pozadi ... Bio mi je taj Fiat lep u svakom izdanju, i sa hromiranim branicima, a i sa "plastičnim" (2000). Kao što mi se dopadao i Fiat 131 ili 127 ili ... Posle Argenta ... Ma, baš sam voleo sva vozila tog doba  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo je zapadnih automobila u zapadnim republikama koliko hoćeš...
Moj otac je najčešće išao u Našice,Pitomaču ili Karlovac po auto...bio najbolji izbor
A kupovali se i novi: Opel,VW, Renault, Peugeot i Fiat su bili raspolaganju jer smo sa njima imali kooperaciju..

Fiat 132 se sklapao u Zagrebu iz kit kompleta.
Često su ih koristili u policiji za vozila iz pratnje čuvanih osoba,imali dve ogromne sirene crvenu i plavufiat-132_3603_1.jpg

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, neshtry said:

Fiat 132 se sklapao u Zagrebu iz kit kompleta

Nisam to znao ... Ali, "brate", što su neke verzije 132-ojke rdjale  :) Nestajao je metal kao sladoled na suncu ... Realno, nije samo 132-ojka imala problem sa rdjom, ali, Italijali su svakako sa tim problemom bili prvi vrhu tada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...