Jump to content
Goran
bojan.uskokovic

Fiat (Grande) Punto Evo 1.3 MJet 85 - kratak neravnomeran rad hladnog motora

Recommended Posts

On 9/6/2020 at 4:07 PM, Nikola JTD said:

...I mana sa kojom dosta nas ovde muci muku, a niko nema resenje je da auto kad se upali hladan prvih ( u mom slucaju 3-5 sec ) malo neravnomerno radi, skakucu obrtaji po 200rpm gore dole. Gorana sam konsultovao za to, i rekao mi je covek da Evo puntici kojima se ukloni dpf i egr imaju obicaj da prave taj siptom. To naravno nista ne remeti rad auta, vec je nus pojava, ali svakako manja glavobolja od maltretiranja sa dpf i egr koji se ovde moraju iskljuciti i software-ski...

Veoma posten opis, a lep je i auto!

Ali majstor nema pojma zasto se stresa, ujutru odmah posle paljenja.

Ja sam čudo video dok i taj problem nisam rešio.

 

 

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da pise da se dizne testiraju na hladno , a taj bag se i manifestuje samo u prvih par sekundi hladnog starta, i nije vazno da li je napolju -20 ili plus 40 isto se ponasa apsolutno. To je bukvalno dok izbrojis do 4 i sve se unormali. Iskreno zbog 4sec njegovog malo neravnomernijeg rada da se izgubi toliko vremena, novca, i zivaca je totalni nonsens bar za mene. Jedino ako su problemi bili visoko izrazeni, ili su sputavali normalno koriscenje automobila ili iziskivali visoku potrosnju ... sto kod mene hvala Bogu nije slucaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemojte mene držati za reč da li je to ispravno testiranje dizni ili ne, niti ja želim bilo šta da tvrdim, samo znam da se u mom slučaju ispostavilo da je ipak bilo ispravno zameniti dizne. Za nekoga te minimalne promene u performansama rada motora, ne znače ništa, ali za taj savršeni euro 5 sistem sa dpf znače mnogo. To variranje posle jutarnjeg paljenja me i nije toliko nerviralo a i nije bilo toliko strašno, ali te regeneracije, česte regeneracije, svakih 150 km u gradu, ili 250 na otvorenom, su već problem i zbog odvratnog dima i smrada, blam me da ga vozim po gradu kada upali, a drugi bitniji razlog je nalivanje goriva u karter,  i brza kontaminacija ulja. Većina u tom slučaju reši da ukloni dpf i tako se otarasi navedenog problema, ja sam samo rešio da otklonim uzrok. 

Sada radi kao sat, izuzetno mirno i tiho, a regeneracija se proredila duplo, pre je i imao vidne čadji na auspuh kada jače načepim papuču gasa, a sada ništa. Uradiću inspekciju senzora diferencijalnog pritiska, kao i senzora temperature dpfa, kupio bih i novi dpf, ali mi je to previse.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/2/2020 at 12:34 AM, Nikola JTD said:
Iskreno zbog 4sec njegovog malo neravnomernijeg rada da se izgubi toliko vremena, novca, i zivaca je totalni nonsens bar za mene. Jedino ako su problemi bili visoko izrazeni, ili su sputavali normalno koriscenje automobila ili iziskivali visoku potrosnju ... sto kod mene hvala Bogu nije slucaj.


Eh, šta može neispravna dizna da ti napravi, ne dao ti bog... tako da žmurenje na problem sa njima apsolutno nije rešenje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je i egr i dpf na off. Ulje koliko sam zapazio nema izrazite promene, isto kao i kod svih automobila koje sam do sad vozio s tim sto mi je Goran preporucio mislim Shell ulje da sipamo i primetio sam jos mirniji rad. Moj puntic recimo se apsolutno ne cuje da radi u leru ( nije elektro auto ali kao da sedite u benzincu ). Vibracije na leru kada auto stoji su 0, ali zaista ne znate da sedite u dizelu. Niti na volanu, niti na rucici menjaca. Da je do dizni, auto bi caktao, nemirno radio, dimio pri punom opterecenju, trzao u voznji itd itd... Svako ima pravo da drugacije razmislja naravno , ali na auto od recimo 4000e uloziti 1500e da bi proradio kako valja je previse. Da je to auto od 10.000e pa ok na tu cifru mi ide logika, ali ovako ne. Mozda je zapao los primerak ali je onda racionalnije oboriti cenu 500e i prodati ga nekom ko to nece ni primetiti niti ga to opterecivati nego stici cenu auta sa popravkama...

Edited by Nikola JTD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo kažem da neispravna dizna koja naliva gorivo može da napravi ogroman problem, te nije preporučljivo razmišljati "baš me briga što malo treska u leru par sekundi"
Kolega je imao ta skupa ulaganja zbog loših dijagnoza majstora (dijagnoza u oba smera i u svakom smislu ), mogao je da reši problem za daleko manje para.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citajuci tvoj post, i evo posle servisa i dijagnostike, ja imam isto problem sa diznama (da nisam kaparisao ovaj moj plavi 1.3mjtd GP, uzeo bi od @Nikola JTD njegov beli) sad mene zanimaneko od iskusnijih koji su vec resavali problem dizni, da li se one repariraju? Posto sam zvao bosistu tu kod mene u Subotici i rekao mi je da je reparacija dizni od 10-15k din po dizni, u mom slucaju 3 dizne imaju velike korekcije, cak 1,3mg na jednoj...

A @bojan.uskokovic kaze  da je pricao sa proizvodjacem i da nema rezervnih delova itd, mislim da su i u mom puntu te 351 dizne.... sad da li da nosim na reparaciju ili ne? ili da se kockam sa ovima iz Sapca sa oglasa sto kazu "proverene" dizne na  prodaju itd....

Inace da, i kod mene se manifestuje crni dim, na preko vec 2000 obrtaja i taj neprijatan miris....i onako grub rad motora, i nekako mi glasan, predpostavljam da je to sve zbog dizni...i kontam da su i moje dizne ovakve kakve su isprljale i egr, i usisnu granu i verovatno dpf... za sada auto ide dobro, potrosnja je ok, (juce bio do NS, auto put  SU-NS-SU, prosek mi je 4,4 na bordu drzao sam tempomat izmedju 120-130km/h), kontam da bi bila i manja da su dizne ok

Edited by sibisi666

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sibisi666

 

Ima rezervnih delova, samo ih nemaju svi Bosch servisi.

Testiranje dizni može da se radi i na toplo, tj. postoje radni stolovi koji to omogućavaju, ali ih opet nemaju svi Bosch servisi. U konkretnom primeru, kao što reče @Nikola JTD to nije neophodno jer se ovaj problem ionako pokazuje dok je motor hladan.

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos da dodam, ovaj bosista u subotici testira dizne pod pritiskom i visokom temperaturom, i ugradjuje iskljucivo Bosch delove, kako on kaze, e sad ja ni ne znam kakve i koji brend dizni imam u autu, ali je u pitanju 2011. godiste GP 1.3mjtd 62kw....

bojane, koliko si ti platio dizne? i da li si uzeo sve 4 nove? i ako moze neki kontakt da mi ostavis? eventualno da te pitam jos neke pojedinosti

hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne moraju se uzimati komplet druge dizne, ima rezervnih delova. :thumbup: 

 

16 minutes ago, sibisi666 said:

...cak 1,3mg na jednoj...

To nije prevelika korekcija, tj. do 2 (u plus ili minus) se dizne obično ne diraju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa slicno, ne verujem da tu ima neke spektakularne razlike. (Mislim u ceni remonta)

Edited by skile86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto vise saznajem, vidim da je vrlo "interesantna" problematika sa diznama od Euro5 MultiJet, pa naovamo. Pisalo se i na temama o kupovini, konkretno i za ovaj model i razliku na 1.3 Euro4 (GP) i Euro5 (Evo i Punto MY12) motorima...

Cuh i u praksi nekoliko, po dzep potresnih, prica sa diznama na 2.0 MultiJet II (JTDm-2) od 150KS, koji sam upravo gledao i za sebe prilikom prethodne kupovine. Da su ljudi na kraju morali da uzimaju nove ili "kao nove" polovne dizne. Cene su isle od cca 500 evrica za polovnjake, pa navise.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sibisi666

Ne diraj nista dok auto radi. Veruj mi, otvorices pandorinu kutiju, pare lete u nebo, gubis zivce i vreme, majstori zavlace jer ne znaju sta je problem. Saltaju od pumpe do dizni, pa na kraju otvaranje motora kao sto je kolega gore pisao. Zasto? Da ne bi smrdeo kad ga upalis, i da bi par sekundi radio mirno? Nije to zamajac, pa lupa i odes zamenis da bi glava bila mirna. Ovo je drugaciji problem, i nasi majstori nemaju resenja ( tipa , e to je, garantujem ti da cemo resiti, ne nagadjanja... )

 

Edited by Ivan
Popravljen tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma da, verujem da je pandorina kutija u pitanju :) ali ono saznanje da mi auto grubo radi i dimi crno ko blesav...i smrdi....hteo bi to da dovedem u red nekako, a pogotovo sto ovi sviraju penisu da se nece moci registrovati auto ako toliko bude dimio...a eur5 je kao....pa bih da razresim to sto pre..a kontam da ce i potrosnja biti nesto manja, itd, znaci  spreman sam da ulozim tih 300-400 eur da sredim dizne ako je ce to biti to. Zato sam i postavio pitanje je; neko vec repaprirao dizne i da kaze da li to pije vodu. 

Inace volim da mi sve bude sredjeno na autu, zato i jesam na ovom forumu, jer sam ljubitelj fiata :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni taj prvi bosista i jeste rekao da ima novi uložak za 351 diznu, nabavlja ga poverljivim kanalima. Pošto se posle intervencije ništa nije promenilo, ma ni najmanje, pozovem najjače bosch servisere u Srbiji i oni mi demantuju njegove tvrdnje. Verovao bih njemu da se išta promenilo, ali to nije bila istina, jer sam porazgovarao sa njegovim kolegom, gde mi je on odgovorio da ne preterujem sa detaljima jer mi je on postavio uložak od slične dizne i da su tu razlike minorne i da i to mora da ŠLJAKA. Uložak je naplatio 100 e, ali i dalje ne znam da li ga je zaista promenio i tako. Sarađivao bih ja sa tim renomiranim servisima, ali je to preskupa igra za mene, jer su tražili da im dam svoje dizne i da dobijem fabrički repariranu, ma šta to značilo, a tvrde da ih ne repariraju oni, već šalju negde u fabriku naše i dobijamo druge reparirane i to bi me koštalo oko 1000 e.

Gospodin bosista iz NS mi je drugarski napravio ponudu na nekih do 800e, ja sam na kraju kupio za 600 e nove sve četiri iz Fiata, a čuo sam za neke varijante kineskih ili nekih drugih kopija, gde se pominjala konkretno Subotica, kao grad odakle se mogu nabaviti neke kopije, ali to su samo priče koje nisu proverene.

Poštovane kolege,

ne kucam ovo čisto da nešto napišem, niti da ispadnem pametan, već samo kucam iz razloga da znate kako sam ja prošao i da zajedno napravimo nekakav zaključak.

Nipošto ne bih voleo da nekoga nagovorim da kupi dizne, a on recimo imao problem sa podizačima recimo, ili nekim elektronskim sklopom.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa 600 eur za nove dizne nije puno para, ako mene pitas...ako mi ovaj za reparaciju trazi po komadu od 100-120 eur po dizni , a nova je 150 eur...

Moracu da ispitam ja to za kineske dizne u Subotici..ko ih valja i koliko kostaju, da se ne bi neko slucajno zajebao i kupio tako nesto...

Da li imas kontakt , mislim od koga si kupio dizne? da li je to jednostavno poruciti? ili je proces neki nabavke ?

hvala

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto se pominje reparacija dizni i cena da dodam i ja koju. Raspitivah se nesto oko dizni za A4 B8 2.0 (zapalo lose gorivo a strucnjaci tvrdili da su dizne pa zvao da se informisem) i reparacija je 80 - 140e u proverenom servisu (Auto centar Goran, Pajsak) po dizni i rade sa original Bosch delovima.

Ispade isto kao za 1.3 mjet cenovno.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam zasto se iscudjavate :) , poenta nije u kubikazi motora nego kolika im je zaje*ancija/dostupnost delova za remont.

@sibisi666

Izvinjavam se unapred za off - otkud "s konja na magarca" ;) ? Sta bi sa 2.0 Bravo Sportom kupljenim u KG, ako se dobro secam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možemo da se čujemo da porazgovaramo detaljnije, ako bude mogao ponovo da donese, učiniću toliko.

Gledao sam kutije iz boscha sto stižu, a na ovoj beloj kartonskoj kutiji stoji nalepnica Fiat rikambi original i bar kod koji kada skeniras, na guglu ti odmah izbaci da se radi o dizni za 1.3 motor 62kw euro 5 sa start stop sistemom, što mi ukazuje na to da je ipak originalna dizna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...