bojan.uskokovic 22 Posted September 30, 2020 (edited) On 9/6/2020 at 4:07 PM, Nikola JTD said: ...I mana sa kojom dosta nas ovde muci muku, a niko nema resenje je da auto kad se upali hladan prvih ( u mom slucaju 3-5 sec ) malo neravnomerno radi, skakucu obrtaji po 200rpm gore dole. Gorana sam konsultovao za to, i rekao mi je covek da Evo puntici kojima se ukloni dpf i egr imaju obicaj da prave taj siptom. To naravno nista ne remeti rad auta, vec je nus pojava, ali svakako manja glavobolja od maltretiranja sa dpf i egr koji se ovde moraju iskljuciti i software-ski... Veoma posten opis, a lep je i auto! Ali majstor nema pojma zasto se stresa, ujutru odmah posle paljenja. Ja sam čudo video dok i taj problem nisam rešio. Edited October 1, 2020 by neshaoct split Topic 1 Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3650 Posted September 30, 2020 Pa budi frajer pa reci. 2 djomla and vicent reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola JTD 232 Posted October 1, 2020 Ja bih bio zahvalan za resenje problema ako iko zna? Majstor bolji nema od ovoga kod kog sam bio, ali naravno nije iskljuceno da se nesto previdi... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan.uskokovic 22 Posted October 1, 2020 (edited) Ne uspeh preko mobilnog da odgovorim. Mene su i najbolji i najgori majstori unakazili, svi se hvale svojim znanjem, i na kraju se ispostavlja da ne znaju. Bošista kaže da ne valja jedna dizna, zameni uložak u 351 dizni koji ne postoji nigde da se kupi i kaže da je sredio, ja uzmem platim, ono isto. Mehaničar kaže da nisam trebao da diram dizne, to je do glave, skine glavu kad ono sve kao novo, opere se glava, poravna, novi dihtunzi, novi set lanca, spakuje, radilica glavi, nesto ne valja, frajer ne zna ni veliki servis na ovom po malo specifičnom autu da uradi. Tvrdim da ih je malo koji znaju redosled, i da imaju levi kilo ključ. Pozove me i kaže da je uradio auto ja dodjem, kad ono auto se isto stresa kao pre raspakivanja. Oteram auto kod drugara izvadim dizne da vidim da li i dalje radilica glavi, kad ono on spakovao tako, bas ga briga. Kupim novo deklo sa uljnom pumpom, saznam redosled pakovanja i radilica se vrti kao iz fabrike kada je izašla, ali ni sada problem nije rešen. Šalju se dizne kod drugog bosiste, on ih pere i pakuje po zanatu i tvrdi da ne trebaju kodovi, ali ako hoću pravu stvar da uradim, nudi mi nove dizne sa garancijim za oko 800e. postave se te dizne oprane bez kodova, auto radi isto, ja pi..im. Skidam dizne i nosim kod trećeg bosiste, on ih testira na stolu ispred mene, štampa papire za svaku diznu i daje kodove, po njegovom testiranju konstatuje da su dizne u granicama, ali auto i dalje isto radi ujutru i regeneriše svakih 200km....Užassss..... Čujem se sa svima živima i koje znam i ne znam, konsultujem se i rešavam da kupim nove dizne. Većina mi je rekla skini dpf i ugasi ga u ecu, e skinuo bih ja to da nisam video kako se komšijski puntaći ponašaju posle skidanja i reprogramiranja. Svi se stresaju posle paljenja i prvi hladan rad im obavezno dimi, ma haos. Tek neki elektroničar je uspeo da odradi to isključivanje u ecu, da im ne dimi auto posle paljenja ili povremeno iz čista mira. Iskreno ne znam koga bih Vam mogao preporučiti da sam siguran da zna da preravlja mape. Rešim ja da kupim Multecuscan dijagnostiku, jedan prepošteni majstor iz susedne države mi objasni kako da je registrujem i sam uradim dijagnostiku mog vozila. Uz njegov nagovor kupim nove dizne iz Italije direktno RIKAMBI ORIGINAL, postavim ih, ukucam kodove i resetujem u ecu jedinici, da počne ponovno samoučenje (savet je da se pre tog reseta svi senzori kao i aktuatori očiste, kako oko usisa, tako i oko izduva). Već dva meseca auto se nijednom nije stresao ni varirao sa obrtajima ujutru posle paljenja. Regeneracija se značajno proredila, filter bih trebao da operem. Dobavljač dizni iz Italije mi je rekao da sam svoje dzaba nosio na testiranje jer svi bošisti ih testiraju na hladno, a one rade na radnoj temperaturi motora, i kada one popuste sa parametrima, da samo nove dolaze u obzir. Fabrika nije izbacila zamenske delove za te dizne, možda se nešto može naći iz kopije, ali to ništa ne valja. Ja sam, dragi moji puntaši ovako rešio svoj problem. Ne mora da znači da je i kod Vas isto. Lambda sonda igra izuzetno bitnu ulogu u idealnom sagorevanju, neke su preporuke da se menja na 160 hiljada, ali ne mora da znači da je i tada došlo do odstupanja u slanju signala u ecu, svi senzori igraju bitnu ulogu u idealnom radu motora i tada dpf neće tek tako da se zapuši. Ne zamerite mi na ovako kompleksnom odgovoru, bilo je tu još dešavanja, ipak je agonija trajala skoro godinu dana. Edited October 1, 2020 by neshaoct formatiranje 9 3 dekirs, Ivan, Ljubo Mk and 9 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Flex 1800 Posted October 1, 2020 biiip li ti zivot. Svaka cast na zivcima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola JTD 232 Posted October 1, 2020 Vidim da pise da se dizne testiraju na hladno , a taj bag se i manifestuje samo u prvih par sekundi hladnog starta, i nije vazno da li je napolju -20 ili plus 40 isto se ponasa apsolutno. To je bukvalno dok izbrojis do 4 i sve se unormali. Iskreno zbog 4sec njegovog malo neravnomernijeg rada da se izgubi toliko vremena, novca, i zivaca je totalni nonsens bar za mene. Jedino ako su problemi bili visoko izrazeni, ili su sputavali normalno koriscenje automobila ili iziskivali visoku potrosnju ... sto kod mene hvala Bogu nije slucaj. 1 dekirs reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan.uskokovic 22 Posted October 2, 2020 Nemojte mene držati za reč da li je to ispravno testiranje dizni ili ne, niti ja želim bilo šta da tvrdim, samo znam da se u mom slučaju ispostavilo da je ipak bilo ispravno zameniti dizne. Za nekoga te minimalne promene u performansama rada motora, ne znače ništa, ali za taj savršeni euro 5 sistem sa dpf znače mnogo. To variranje posle jutarnjeg paljenja me i nije toliko nerviralo a i nije bilo toliko strašno, ali te regeneracije, česte regeneracije, svakih 150 km u gradu, ili 250 na otvorenom, su već problem i zbog odvratnog dima i smrada, blam me da ga vozim po gradu kada upali, a drugi bitniji razlog je nalivanje goriva u karter, i brza kontaminacija ulja. Većina u tom slučaju reši da ukloni dpf i tako se otarasi navedenog problema, ja sam samo rešio da otklonim uzrok. Sada radi kao sat, izuzetno mirno i tiho, a regeneracija se proredila duplo, pre je i imao vidne čadji na auspuh kada jače načepim papuču gasa, a sada ništa. Uradiću inspekciju senzora diferencijalnog pritiska, kao i senzora temperature dpfa, kupio bih i novi dpf, ali mi je to previse. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13177 Posted October 3, 2020 On 10/2/2020 at 12:34 AM, Nikola JTD said: Iskreno zbog 4sec njegovog malo neravnomernijeg rada da se izgubi toliko vremena, novca, i zivaca je totalni nonsens bar za mene. Jedino ako su problemi bili visoko izrazeni, ili su sputavali normalno koriscenje automobila ili iziskivali visoku potrosnju ... sto kod mene hvala Bogu nije slucaj. Eh, šta može neispravna dizna da ti napravi, ne dao ti bog... tako da žmurenje na problem sa njima apsolutno nije rešenje. 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola JTD 232 Posted October 3, 2020 (edited) Kod mene je i egr i dpf na off. Ulje koliko sam zapazio nema izrazite promene, isto kao i kod svih automobila koje sam do sad vozio s tim sto mi je Goran preporucio mislim Shell ulje da sipamo i primetio sam jos mirniji rad. Moj puntic recimo se apsolutno ne cuje da radi u leru ( nije elektro auto ali kao da sedite u benzincu ). Vibracije na leru kada auto stoji su 0, ali zaista ne znate da sedite u dizelu. Niti na volanu, niti na rucici menjaca. Da je do dizni, auto bi caktao, nemirno radio, dimio pri punom opterecenju, trzao u voznji itd itd... Svako ima pravo da drugacije razmislja naravno , ali na auto od recimo 4000e uloziti 1500e da bi proradio kako valja je previse. Da je to auto od 10.000e pa ok na tu cifru mi ide logika, ali ovako ne. Mozda je zapao los primerak ali je onda racionalnije oboriti cenu 500e i prodati ga nekom ko to nece ni primetiti niti ga to opterecivati nego stici cenu auta sa popravkama... Edited October 3, 2020 by Nikola JTD Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13177 Posted October 3, 2020 Samo kažem da neispravna dizna koja naliva gorivo može da napravi ogroman problem, te nije preporučljivo razmišljati "baš me briga što malo treska u leru par sekundi" Kolega je imao ta skupa ulaganja zbog loših dijagnoza majstora (dijagnoza u oba smera i u svakom smislu ), mogao je da reši problem za daleko manje para. 1 Grafit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
sibisi666 21 Posted October 3, 2020 (edited) Citajuci tvoj post, i evo posle servisa i dijagnostike, ja imam isto problem sa diznama (da nisam kaparisao ovaj moj plavi 1.3mjtd GP, uzeo bi od @Nikola JTD njegov beli) sad mene zanimaneko od iskusnijih koji su vec resavali problem dizni, da li se one repariraju? Posto sam zvao bosistu tu kod mene u Subotici i rekao mi je da je reparacija dizni od 10-15k din po dizni, u mom slucaju 3 dizne imaju velike korekcije, cak 1,3mg na jednoj... A @bojan.uskokovic kaze da je pricao sa proizvodjacem i da nema rezervnih delova itd, mislim da su i u mom puntu te 351 dizne.... sad da li da nosim na reparaciju ili ne? ili da se kockam sa ovima iz Sapca sa oglasa sto kazu "proverene" dizne na prodaju itd.... Inace da, i kod mene se manifestuje crni dim, na preko vec 2000 obrtaja i taj neprijatan miris....i onako grub rad motora, i nekako mi glasan, predpostavljam da je to sve zbog dizni...i kontam da su i moje dizne ovakve kakve su isprljale i egr, i usisnu granu i verovatno dpf... za sada auto ide dobro, potrosnja je ok, (juce bio do NS, auto put SU-NS-SU, prosek mi je 4,4 na bordu drzao sam tempomat izmedju 120-130km/h), kontam da bi bila i manja da su dizne ok Edited October 3, 2020 by sibisi666 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9692 Posted October 3, 2020 (edited) @sibisi666 Ima rezervnih delova, samo ih nemaju svi Bosch servisi. Testiranje dizni može da se radi i na toplo, tj. postoje radni stolovi koji to omogućavaju, ali ih opet nemaju svi Bosch servisi. U konkretnom primeru, kao što reče @Nikola JTD to nije neophodno jer se ovaj problem ionako pokazuje dok je motor hladan. Edited October 3, 2020 by neshaoct Quote Share this post Link to post Share on other sites
sibisi666 21 Posted October 3, 2020 Jos da dodam, ovaj bosista u subotici testira dizne pod pritiskom i visokom temperaturom, i ugradjuje iskljucivo Bosch delove, kako on kaze, e sad ja ni ne znam kakve i koji brend dizni imam u autu, ali je u pitanju 2011. godiste GP 1.3mjtd 62kw.... bojane, koliko si ti platio dizne? i da li si uzeo sve 4 nove? i ako moze neki kontakt da mi ostavis? eventualno da te pitam jos neke pojedinosti hvala 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9692 Posted October 3, 2020 Ne moraju se uzimati komplet druge dizne, ima rezervnih delova. 16 minutes ago, sibisi666 said: ...cak 1,3mg na jednoj... To nije prevelika korekcija, tj. do 2 (u plus ili minus) se dizne obično ne diraju. 1 alfini0507 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfini0507 1811 Posted October 3, 2020 10-15k/dizni za 1.3mJet??? Pa koliko je za 1.9mJet 110kw? Quote Share this post Link to post Share on other sites
skile86 559 Posted October 3, 2020 (edited) Pa slicno, ne verujem da tu ima neke spektakularne razlike. (Mislim u ceni remonta) Edited October 3, 2020 by skile86 Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfini0507 1811 Posted October 3, 2020 Auuu... Mislio sam da je to jeftinije... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19942 Posted October 3, 2020 (edited) Sto vise saznajem, vidim da je vrlo "interesantna" problematika sa diznama od Euro5 MultiJet, pa naovamo. Pisalo se i na temama o kupovini, konkretno i za ovaj model i razliku na 1.3 Euro4 (GP) i Euro5 (Evo i Punto MY12) motorima... Cuh i u praksi nekoliko, po dzep potresnih, prica sa diznama na 2.0 MultiJet II (JTDm-2) od 150KS, koji sam upravo gledao i za sebe prilikom prethodne kupovine. Da su ljudi na kraju morali da uzimaju nove ili "kao nove" polovne dizne. Cene su isle od cca 500 evrica za polovnjake, pa navise. Edited October 3, 2020 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola JTD 232 Posted October 3, 2020 (edited) @sibisi666 Ne diraj nista dok auto radi. Veruj mi, otvorices pandorinu kutiju, pare lete u nebo, gubis zivce i vreme, majstori zavlace jer ne znaju sta je problem. Saltaju od pumpe do dizni, pa na kraju otvaranje motora kao sto je kolega gore pisao. Zasto? Da ne bi smrdeo kad ga upalis, i da bi par sekundi radio mirno? Nije to zamajac, pa lupa i odes zamenis da bi glava bila mirna. Ovo je drugaciji problem, i nasi majstori nemaju resenja ( tipa , e to je, garantujem ti da cemo resiti, ne nagadjanja... ) Edited October 3, 2020 by Ivan Popravljen tag Quote Share this post Link to post Share on other sites
sibisi666 21 Posted October 3, 2020 ma da, verujem da je pandorina kutija u pitanju ali ono saznanje da mi auto grubo radi i dimi crno ko blesav...i smrdi....hteo bi to da dovedem u red nekako, a pogotovo sto ovi sviraju penisu da se nece moci registrovati auto ako toliko bude dimio...a eur5 je kao....pa bih da razresim to sto pre..a kontam da ce i potrosnja biti nesto manja, itd, znaci spreman sam da ulozim tih 300-400 eur da sredim dizne ako je ce to biti to. Zato sam i postavio pitanje je; neko vec repaprirao dizne i da kaze da li to pije vodu. Inace volim da mi sve bude sredjeno na autu, zato i jesam na ovom forumu, jer sam ljubitelj fiata Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan.uskokovic 22 Posted October 3, 2020 Meni taj prvi bosista i jeste rekao da ima novi uložak za 351 diznu, nabavlja ga poverljivim kanalima. Pošto se posle intervencije ništa nije promenilo, ma ni najmanje, pozovem najjače bosch servisere u Srbiji i oni mi demantuju njegove tvrdnje. Verovao bih njemu da se išta promenilo, ali to nije bila istina, jer sam porazgovarao sa njegovim kolegom, gde mi je on odgovorio da ne preterujem sa detaljima jer mi je on postavio uložak od slične dizne i da su tu razlike minorne i da i to mora da ŠLJAKA. Uložak je naplatio 100 e, ali i dalje ne znam da li ga je zaista promenio i tako. Sarađivao bih ja sa tim renomiranim servisima, ali je to preskupa igra za mene, jer su tražili da im dam svoje dizne i da dobijem fabrički repariranu, ma šta to značilo, a tvrde da ih ne repariraju oni, već šalju negde u fabriku naše i dobijamo druge reparirane i to bi me koštalo oko 1000 e. Gospodin bosista iz NS mi je drugarski napravio ponudu na nekih do 800e, ja sam na kraju kupio za 600 e nove sve četiri iz Fiata, a čuo sam za neke varijante kineskih ili nekih drugih kopija, gde se pominjala konkretno Subotica, kao grad odakle se mogu nabaviti neke kopije, ali to su samo priče koje nisu proverene. Poštovane kolege, ne kucam ovo čisto da nešto napišem, niti da ispadnem pametan, već samo kucam iz razloga da znate kako sam ja prošao i da zajedno napravimo nekakav zaključak. Nipošto ne bih voleo da nekoga nagovorim da kupi dizne, a on recimo imao problem sa podizačima recimo, ili nekim elektronskim sklopom. 3 MS PK, alfini0507 and Grafit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
sibisi666 21 Posted October 3, 2020 pa 600 eur za nove dizne nije puno para, ako mene pitas...ako mi ovaj za reparaciju trazi po komadu od 100-120 eur po dizni , a nova je 150 eur... Moracu da ispitam ja to za kineske dizne u Subotici..ko ih valja i koliko kostaju, da se ne bi neko slucajno zajebao i kupio tako nesto... Da li imas kontakt , mislim od koga si kupio dizne? da li je to jednostavno poruciti? ili je proces neki nabavke ? hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Flex 1800 Posted October 3, 2020 Posto se pominje reparacija dizni i cena da dodam i ja koju. Raspitivah se nesto oko dizni za A4 B8 2.0 (zapalo lose gorivo a strucnjaci tvrdili da su dizne pa zvao da se informisem) i reparacija je 80 - 140e u proverenom servisu (Auto centar Goran, Pajsak) po dizni i rade sa original Bosch delovima. Ispade isto kao za 1.3 mjet cenovno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19942 Posted October 3, 2020 Ne znam zasto se iscudjavate , poenta nije u kubikazi motora nego kolika im je zaje*ancija/dostupnost delova za remont. @sibisi666 Izvinjavam se unapred za off - otkud "s konja na magarca" ? Sta bi sa 2.0 Bravo Sportom kupljenim u KG, ako se dobro secam? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan.uskokovic 22 Posted October 3, 2020 Možemo da se čujemo da porazgovaramo detaljnije, ako bude mogao ponovo da donese, učiniću toliko. Gledao sam kutije iz boscha sto stižu, a na ovoj beloj kartonskoj kutiji stoji nalepnica Fiat rikambi original i bar kod koji kada skeniras, na guglu ti odmah izbaci da se radi o dizni za 1.3 motor 62kw euro 5 sa start stop sistemom, što mi ukazuje na to da je ipak originalna dizna. 1 sibisi666 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites