Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada
neshaoct

Kako se snalazite u vožnji po magli? / Efikasnost maglenki

Recommended Posts

15 hours ago, horvat said:
Drugari, evo malopre se vratih iz Novog Sada, po magli, ok nije najgora koju sam u zivotu video, i jedno 15 puta sam probavao sa i bez maglenki da vozim, i apsolutno ne mogu da kazem da mi nesto doprinosi. Vidim ja da se one upale, ali nista mi dodatno ne osvetli. Da li je to mozda zbog ksenona, koji sad imaju jaci snop i na dole, da li je mozda do alfinih maglenki, da li je mozda do konkretne situacije u kojoj sam bio (autoput je ipak dosta sirok), pojma nemam, ali eto, samo prenosim frisko iskustvo, s obzirom da smo diskutovali

btw... Juce pre podne otišao do Pančeva u Aviv sa familijom po magli... Baš loša vidljivost bila... Krenuli nazad oko 5 popodne znaci 10x gore nego pre podne... Vozio izmedju 50 i 60km/h a u nekim trenutcima mi se ucinilo i to mnogo... Kad sam stigao kuci imao sam utisak kao da me pregazio kamion... Toliko me ubilo tih 40ak km voznje po mraku i magli kao testo... Strasno... Takodje sam primetio ovo o cemu pricas... Nista bolja vidljivost sa maglenkama osim sto mi osvetle 1 do 1,5m ispred u širinu... Naravno bilo je ludaka koji su me obilazili...

A da... Fiat Croma je u pitanju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isti slučaj na e46.Al recimo na libri su znale da pomognu malko.

Po meni maglenke imaju namenu da bi bio bolje uocljiviji,ovako tesko da ce pomoci nesto,jedino ako je magla gusta pa da ne vidim 10m ispred auta sa oborenim svetlima,tu bi mozda doprinele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, ako ne vidite razliku sa i bez maglenki, onda magla nije mnogo gusta. Kada ne vidite par metara ispred sebe, onda dolaze do izrazaja maglenke da bi bukvalno ostali na asfaltu sto kazu starije kolege. Da li mozete da verujete da magla moze da bude toliko gusta da ne mozete da prepoznate iskljucenje sa auto puta na pumpu!? I sami znate koliko su jako osvetljene pumpe da ne mozete da ih ne primetite, a po magli u koju sam ja usao na auto putu, jedva sam video punu liniju za zaustavnu traku i bukvalno jedva prepoznao iskljucenje i pumpu. Video sam je ispred sebe tek kada sam prisao tocilicama! 

Da nije maglenki jos gore bi bilo. 

Kada je toliko gusta magla i ne treba da se vozi... Da, ali ides auto putem i udjes u maglu koj postaje sve gusca. Hoces da se sklonis jer nije bezbedno da stojis na auto putu cak ni u zaustavnoj traci, ali toliko ne vidis da ne mozes ni da zadrzis pravac niti da nadjes izlaz. Tada vidis koliko znace maglenke... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja sam uleteo u maglu na auto putu kod Backe Topole, nisam se usudio da stanem u zaustavnoj jer sam bio ubedjen da ce neko da naleti na mene tako da sam izbacio sva cetiri i vozio jedno 20-30km/h bukvalno u fazonu pipajuci travu sa desne strane i otvarajuci par puta vrata da pronadjem linije na putu, planirao sam da sidjem sa auto puta kod Cantavira/Zednika i da napravim pauzu kad sidjem u nadi da ce se malo razici, na kraju ja taj izlaz uopste nisam video, na svu srecu magla se malo stabilizovala kasnije pa sam mogao normalnije voziti i izaci na izlazu kod SU. Ovo poslednje sto sam vozio, 50km u mraku po magli gde je vidljivost od 15 do 40m je prvi put da vozim po magli otkad imam maglenke i ne mogu reci da su maglenke imale smisla gde je bilo 40m vidjivosti i stoji da pomaze samo na sirini i pomoglo je da vidim znakove pored puta, ali kad je padala vidljivost na 15m je bilo bolje, nije drasticno ali nije bio toliko beo zid ispred auta, a definitivno mi je bilo i lakse da uvidim automobile iz suprotne trake koji su imali maglenke. Ono sto bih rekao da je najociglednije sa maglenkama bilo je da mi je bilo lakse uvideti bicikliste koji idu uz ivicu puta, normalno po toj magli bez osvetljenja i iako ne podrzavam voznju po pesackoj stazi u ovakvim uslovima u sred noci bi mozda to ipak bilo pametnije da to praktikuju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U sustini su beskorisne kao sto su primetili ljudi, po jednoj bas gustoj magli sam eksperimentisao, samo maglenke i pozicija, samo kratka, kratka i duga i maglenke.

 

Cak sam bolje video oko auta linije od trake sa dugim svetlima jer je toliko gusta magla bila da se dobar deo te svetlosti reflektovao nazad, mada je mene malo zaslepljivalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravilo je da nema pravila, niti je svaki far isti, samim tim sirina, visina snopa, intenzitet svetla itd., isto to vazi za konstrukciju maglenki, a takodje ne vide svi isto, a nije ni svaka magla ista.

 

Po onoj magli juce sam imao nekog lika ispred sebe koji malo malo pipka kocnicu, ubrzava, koci, a ne smem da ga obidjem, jer em klizavo, em se ne vidi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovo je dobro opisano, i meni deluje da je tako... 

 

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vagenovac said:

 

Po onoj magli juce sam imao nekog lika ispred sebe koji malo malo pipka kocnicu, ubrzava, koci, a ne smem da ga obidjem, jer em klizavo, em se ne vidi

Slicna situacija prosle godine, maglustina, rana zora, pre svitanja, majstor ispred vozi sa dnevnim svetlima samo, a tad pozadi  nema pozicije.

Njemu osvetljena tabla, ne vidi on sto ja i ljudi iz suprotnog pravca njemu blicamo. Ubrzava do 60, pa samo zakoci do 30 u sred krivine, a meni njegove stopke samo "izrone" iz mraka i magle.

 

Sto se maglenki tice, jednom su mi pomogle po bas gustoj magli na vencu, i to vise zbog sirine snopa (da vidim ivicu), nego zbog toga sto su dalje osvetljavale. Opet, znace da tebe bolje vide oni iz suprotnog pravca.

Edited by Smireni

Share this post


Link to post
Share on other sites

MaglOVke nisu konstruisane za autoput. Tj. nisu za korišćenje pri brzinama koje se na autoputu postižu. A kad se brzina smanji, onda se svakako vidi njihova svrha. Najupotrebljivije su na krivudavim putevima kad je bitno osvetliti ivice puta. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I onda dolazimo do toga da sva ona pomagala (radar, adaptivni tempomat, praćenje linije puta) uopšte nisu glupost

 

 

 

 

Edited by neshaoct
popravio YouTube link

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, PremieRacing said:

MaglOVke nisu konstruisane za autoput. Tj. nisu za korišćenje pri brzinama koje se na autoputu postižu. A kad se brzina smanji, onda se svakako vidi njihova svrha. Najupotrebljivije su na krivudavim putevima kad je bitno osvetliti ivice puta. 

 

Tako je, ukoliko je magla tolika da i dalje moze da se vozi u granicama ogranicenja, onda to nisu ni blizu uslovi u kakvima maglenke mogu da pomognu. Sluze u uslovima kada je stvar da li ces da stanes ili nastavis dalje (mada govorim za neke maglenke koje su nisko postavljene, ne znam koliko su efikasne ove u farovima). Za ovo poslednje iskustvo, bilo je u nekim trenutcima usporavanja do 40km/h (11m/s radi lakseg poredjenja distanci) jer bukvalno nije se dalje videlo, u globalu sam vozio izmedju 60 i 80km/h (mada i to samo zato sto sam imao priliku poslednjih meseci dosta da idem tim putem, ne bih se usudio ici nepoznatim putem tom brzinom), povecavajuci i smanjujuci brzinu prema kolicini magle, pri tome sam pretekao nekoliko vozila, jedan je mene pretekao na kvarno u gradu mada posle nekog vremena sam ga sustigao, dok jedan ja se nadam da je imao ovako nesto kao sa snimka, posto sam prilicno siguran da je isao u rangu oko 120km/h, svaka mu cast, da li je stigao tamo gde je krenuo ili je bio negde u kanalu usput i da nisam skontao, nisam siguran :D

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, YUgisa said:

(mada govorim za neke maglenke koje su nisko postavljene, ne znam koliko su efikasne ove u farovima)

 

Kod punta 2 su maglenke u faru, u cosku samog fara, i potpuno nemaju smisao. Eno je nesto tek tek da se primeti. Dok Bravo ima dosta ozbiljnija svetla, imaju itekako svrhu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao ih i na Stilu u faru, kao sto neko rece sluze samo da daju sirinu snopa i osvetle ivice puta u gustoj magli.

Pripomognu kada je bas cupavo, ali su daleko efikasnije maglenke sto blize asfaltu, koje efikasnije podvuku snop pod sloj magle. Btw. dosta ljudi ne radi to ni za glavna svetla, ali i maglenke imaju svoje stelovanje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao kad ljudi kukaju da im smetaju tudje maglenke, maglenke mogu smetati drugim vozacima samo ako su rastelovane, jer one treba da imaju pad kao i kratka svetla, a ako "gledaju gore" onda bodu oci kao farovi od punta klasik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Farovi od Punta mk2b su ipak šampioni... Još ako su led ili xenon, umro si...
Imam stare Saturnusove žute farove, bile ćaletu na Audiju 100 sredinom 1980tih, jel to prolazi kod policije i na tehničkom? Baš bi bila fora na Puntu... A i korisno....
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/14/2020 at 11:50 AM, totti said:

I onda dolazimo do toga da sva ona pomagala (radar, adaptivni tempomat, praćenje linije puta) uopšte nisu glupost emoji4.png

 

 

Uvek sam se pitao da li ti likovi sto tako jure ~120+ kroz totalno gustu maglu imaju ovako nesto ili su samo kamikaze... :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, vagenovac said:

jer one treba da imaju pad kao i kratka svetla

Za putnicka vozila, definisani pad snopa je obicno 1%, tj. 10cm na 10m.

Posto mnogi ne steluju ni to osnovno, sad bez zaje*ancije :lol: - za stelovanje visine maglenki u braniku, visina snopa od zemlje treba da bude 2/3*A - 10 cm. Na 10 m rastojanja, gde je A pocetna visina snopa od zemlje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minutes ago, vagenovac said:

Kao kad ljudi kukaju da im smetaju tudje maglenke, maglenke mogu smetati drugim vozacima samo ako su rastelovane, jer one treba da imaju pad kao i kratka svetla, a ako "gledaju gore" onda bodu oci kao farovi od punta klasik.

Bogami, ja onda vidjam dosta rastelovanih. Stvarno meni bar bodu oci ne bas kao kad ti upali reflektor (duga svetla) ali bljeste kad ih koriste po vedrom vremenu/nocu ili po mokrom putu, imaju onaju odbljesak od mokre povrsine. Prilicno zivciraju, posebno kad nema magle ih pale..ono imam 'dnevno nocne maglenke l00k @ me'. Danas sa terena ( AP na radiliste a nazad preko Panceva, negde iz njiva oko Skorenovca i Plocice) u magli od 10 vozila 2 su cula za maglenke i od tih 10 njih bar 4-5 nemaju uopste upaljena oborena svetla vec DRL... Jezivo, opasno i krajnje idiotski. Dzaba gomila sistema u kolima kada pojedinci ne umeju da ih koriste ili ocekuju da bas sve bude u stilu 'sednem, kresnem, krenem'... 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/14/2020 at 1:06 PM, Ivan said:
Imao ih i na Stilu u faru, kao sto neko rece sluze samo da daju sirinu snopa i osvetle ivice puta u gustoj magli. Pripomognu kada je bas cupavo, ali su daleko efikasnije maglenke sto blize asfaltu, koje efikasnije podvuku snop pod sloj magle. Btw. dosta ljudi ne radi to ni za glavna svetla, ali i maglenke imaju svoje stelovanje .  

To sam hteo isto napisati, dobre su u slučaju totalne nevidljivosti i odlično obasjavaju ivice kolovoza belu liniju ukoliko je ima, i tada na Stilu treba isključiti glavne farove, mnogo se bolje vidi jer nema tog zaslepljujućeg belog zida ispred, a mnogo ozbiljnije su stari tip ispod branika žute. Takve san na Stojadinu imao pre nove ere.

 

 

Edited by neshaoct
pismo Foruma

Share this post


Link to post
Share on other sites

@alfini0507 Kako koje. H11 žute nisam nigde našao pa sam ih naručio. Em su generalno jeftinije i od belih em zaista imaju funkciju u magli. Jest da putuju....

Hteo sam uzeti Osram Fog Breaker ali nisam ih nigde našao, premda im je cena omanje bogatstvo. 

Žute sijalice (H1-H7) sam video ranije u Dark Shop-u i na kupujem prodajem. H11 bele imaš gde hoćeš ali žute....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod Nuova Bravo je H11 u maglenkama, kod Crome je izgleda isto.

Edited by ISV_01
H1 - H11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam frapiran brojem vozila koja po ovoj magli ne da ne koriste svetla za maglu, već im neradi ni jedno oboreno niti poziciono svetlo. Pa majku mu je...m nek potroše stoku i pola sata vremena, biće kladionice i tiketa! Stoka jedna neotesana!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...