Jump to content
FAS Euroauto Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

58 minutes ago, srgor said:

Molio bih te, i sve ostale koji se smatraju stručnim, za komentar tog 1,4 motora. Za ono što je činjenica, lišena subjektivnih utisaka.

Činjenica je da je Fiatov atmosferac 1.4 16v ugrađen, do sada, u pitaj Boga koliko miliona automobila. On je jedan od motora na koji se Fiat najviše oslanjao. Nije to nov motor u Tipu, pa da se ne zna kakav je.

Fiat Punto, Lancia Ypsilon, Fiat 500 (do skoro je sa tim motorom bio početni nivo ponude Fiata 500 za USA), Fiat Stilo, Fiat Nuova Bravo, Fiat Grande Punto, Fiat Panda, Fiat 500L, Fiat Nuova Tipo, Lancia Musa, Fiat Idea...verovatno sam neki model zaboravio. Iz ovoga vidiš da je taj motor veoma široko raspostranjen u okviru grupacije, i to kroz poslednjih skoro 20 godina. To niko ne radi sa motorom koji nije ok. Npr. motor pre njega, 1.4 12v koji se nije pokazao ok, je bio samo par godina u upotrebi...i izbačen je.

 

Atmosferac 1.4 16v nije veliki potrošač benzina. Ustvari jeste. Ne, nije...onako, osrednju potrošnju ima. Ustvari, mnogo troši. Ne, da se ispravim...on je jedan od najekonomičnijih motora. :D 

Da pojasnim - nije veliki potrošač benzina ako je npr. u Fiatu 500, Fiat Pandi, Lanciji Ypsilon... On je ''onako'' potrošač benzina ako je npr. u Grande Puntu. On veoma lako postane ozbiljan potrošač benzina ako je u Stilu, ili novom Tipu, ili 500L-u. Vidiš kako u Grandeu nije upamćen kao veliki potrošač, a u 500L-u jeste. A, 500L je ispod lima isti taj Grande Punto, to je ta platforma. Ali, aerodinamika je drugačija (koja je rezultat segmenta automobila kojem 500L pripada), težina je takođe veća...i op...ode potrošnja.

 

Sad na sve to dodaš želje i potrebe pojedinca kada je način/stil vožnje u pitanju, i vidiš da je previše promenljivih...

Motor kao motor nema konstrukcionih problema. Ali se različito ponaša u različitim automobilima sa različitim stilovima vožnje onoga za volanom.

 

Konkretno, u novom Fiat Tipu, sa maaaalo jačom nogom na gasu, ode na 10 litara po gradu. Ako vozač tog novog Tipa voli da pretiče po magistrali, ili voli da vozi brže na autoputu, moraće da drži motor 1.4 16v u tom Tipu na većim obrtajima...odnosno, trošiće ulja više (i dalje u graniciama fabričke norme).

Ako je to vozač koji dolazi iz jačeg auta, još posebno ako je vozio jači turbo motor...on će reći dosta lošeg o bilo kom atmosfercu sa manje KS nego što je do juče vozio, pa tako i o ovom 1.4 16v.

Ako je to vozač koji je do juče vozio Punto Classic 1.2 8v, ili bilo koji sličan auto sa nekim atmo motorom sa 60-70 konja...njemu će Tipo da leti. Pričaće o Tipu kao autu koji ima sportsku osobinu. :D 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jao, moje sramote, jutros sam stisnuo gas, da se izvučem iz gužve i od daveža, na semaforu od bivše lakat krivine prema borči. JEBI GA, nisam zabo gas do kraja, išao sam do 3500rpm, a ispred mene novi Tipo karavan, ide jbt, jari ga, sa mojim tempom smo bili na jednakom rastojanju. Reko mora da je 1.6mjet 120ks ili TJET. Stajemo na semaforu, matori otvara prozor, odmah kaže 1.6mjet od 120ks. Kaže stiso ga na vr gasa. Reko važi :D Al vidi se da zna, odma me je pitao jel 2.0TDi 140KS, iako moj auto nema nikakve oznake pozadi. 

Kažem mu svaka čast, obično sa tipom dave ko ranjeni puževi. 

Evo duela sa Golfom 2.0tdi 140ks.

http://www.zeperfs.com/en/duel6143-1200.htm

Tako da je 1.6mjet prava mera :lol:, a ja moram uskoro na remap, ovako se više ne može, jbt došlo vreme da i za Tipa moram da patosiram gas. 

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

e Mare moras onda da nabavis GTI,nema druge

taj 1.6 od 120 je odlican motor MJET,prava mera za Tipo,a sta mislis kako ide Musa sa tim motorom il Midea

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može Musa da ima i 300ks, ne mogu da vozim to. Al da ne spamujemo. Inače izgleda da taj 1.6mjet zaista ima 320Nm. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za skoro sve konkurentske modele iz klase nađoh dimenzije enterijera (znate ono, prostor za glavu, kolena, širina u laktovima, ramenima), jedino za Tipa nisam uspeo, ni u jednoj varijanti. Ako neko zna ili pronađe neka javi. Znači prave mere, ne ono može da stane ovaj ili onaj. Pogotovo mi je bitno za zadnju klupu.

Edited by srgor

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/15/2019 at 7:35 PM, marko.jovanovic said:

Jao, moje sramote, jutros sam stisnuo gas, da se izvučem iz gužve i od daveža, na semaforu od bivše lakat krivine prema borči. JEBI GA, nisam zabo gas do kraja, išao sam do 3500rpm, a ispred mene novi Tipo karavan, ide jbt, jari ga, sa mojim tempom smo bili na jednakom rastojanju. Reko mora da je 1.6mjet 120ks ili TJET. Stajemo na semaforu, matori otvara prozor, odmah kaže 1.6mjet od 120ks. Kaže stiso ga na vr gasa. Reko važi :D Al vidi se da zna, odma me je pitao jel 2.0TDi 140KS, iako moj auto nema nikakve oznake pozadi. 

 

a zamisli da si naleteo na Mideu 1.9 mJet chipovanu i da te tako izvozala :o :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahhhah, kako da ne, postoji midea 1.9JTD od 100ks, nema druge, i ta ne može da ima više od 140KS. Samo ne znam ko bi Mideu tako vozio (sem mene). Manite me Midee, treba joj ili otpad ili servis, sva trese i klapara. Nemam više snage da se bavim nosačima motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogu reći da se radi na Tipu MCA. Imati će u ponudi infotainment sa većim ekranom od bilo kojeg aktualnog FCA modela koji se prodaje u Europi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/13/2019 at 3:44 PM, Sasa_NS said:

Ja i dalje mislim da je najbolja ponuda u stvari sedan 1.4 u top paketu opreme (Lounge) za 12.500. emoji4.png Sve od opreme plus moderniji interijer kao kod hatcha. Uz još poneku doplaticu - ma, bombonica od auta. :)

Da, juče i potvrđeno da su namerno tako napravili. :) Kad sam pitao zbog čega su u Tipo HB ''Street'' stavili verziju sa manjim centralnim displejem (kao u osnovnim verzijama Tipo sedan), rečeno mi da su namerno tako uradili jer bi u protivnom ''ubili'' Lounge verziju, tj. njenu ponudu za 12.500 evra.

On 3/22/2019 at 11:16 AM, spaad said:

To je softverska promena i može se vratiti kad god hoćeš. Ali ako počnu da sitničare  bolje je da nemaju info o mogućnosti izmena,  što duže.

Rekoše i za ovo da znaju da može da se naknadno namesti AA, tako da slobodno pišite o tome...nije to tajna za ovlašćene servise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.stojanov.rs/wp-content/uploads/2016/03/Tipo-5D-1.pdf

 

Redovno vidjam po cenovnicima boje : crvena metalik, plava metalik i perla siva (koja mi izgleda kao sampanj). Medjutim nikada al bukvalno nikada nisam video aute u tim bojama. Sada ih vec ima poprilicno. A sto je najcudnije, vidjao sam recimo pastelno crvene Tipo-e, a te boje ni nema u cenovniku. 

 

Video sam do sada, tamno sivu metalik, srebrnu metalik, pastelnu belu, bronzanu metalik, crnu i jednom tu pastel crvenu koja ne postoji kao... Nista posebno, izgleda kao 500L crveni, standard. 

 

Da li neko sta je stvar sa crvenom, plavom i perla sivom metalik? Jesu li uopste dostupne, ili ih samo nasi ne lageruju, pa se ni kupci ne cimaju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam danas kod mene video plavi sedan lounge metalik , ali ni nalik onoj boji iz kataloga. Isto kao i crvena. Nije kod nas samo, svugde je tako po EU. Bar po slikama koje kače po forumima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, znaci to sto sam video crvenu se prodaje kao metalik, ali je nesto 'tanko' ono metalik :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav dobri ljudi!

Već tri dana čitam svaki post ovde... Svih 47 strana... I nigde ne nađoh informacije o Tipu sedan 1,4 95ks...

Danas sam išao da probam taj auto... Po meni je ok, ipak je novo novo...

Taj model može da se uzme za 3.300 učešća i 100e mesečno na 84 meseci, imajući u vidu da bi auto uzeo za duži vremenski period... Oprema je family pack... Toliko mogu da se ispružim...

Godina proizvodnje je 2018, ali 0km je na satu...

Ne nađoh informacije o potrošnji, barem ne od ljudi koji imaju taj Tipo...

Ta me informacija baš zanima...

Ako iko može iz iskustva da mi da informacije, bio bih mu zahvalan. Zaista sam blizu kupovine tog modela...

Pozdrav i hvala

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Himera Dok se ne jave renomiraniji i upućeniji, ja ću da probam da rezimiram sve ono što sam čuo i pročitao. Motor koji je išao u dosta Fiatovih modela poslednjih gotovo 20 godina. Dosta iskustava iz Fiata 500 L kojeg dosta ima po našim ulicama. Potrošnja i do 10 l po gradu, motor konstruisan tako da dosta troši ulje, nije greška, tako je urađen, kažu pouzdan, trajan motor lak i jeftin za održavanje. Često šaltanje i nužna vožnja ma visokim obrtajima da bi išao valjano, prostran pozadi, staju troje odraslih bez muke, gepek ogroman ali s malim svetlim otvorom pa je pakovanje malo otežano. U svakom slučaju najbolja ponuda trenutno za običan svet, ali svakako ne i idealna i savršena. Hatchback je 11000, čini mi se ima malo bolju opremu nego family pack kod sedan verzije.

 

Dopunite me o ispravite ako nisam dobro savladao gradivo. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad sam sa porodicom otisao na sajam i pogledali: opelov, pezoov, citroenov, fiatov, fordov i vwagen stand, odluka je pala na citroena c elysse 1,2 82KS sa metalik srbrnom platinum  bojom za 11500 evra. Od opreme ima:

 

Quote

– ABS + REF + AFU + svetla upozorenja kod iznenadnog jakog kocenja + ESP + ASR

– Vazdušni jastuci za vozaca i suvozaca, bocni vazdušni jastuci
– Indirektna detekcija pritiska u pneumaticima
– Indikator promene stepena prenosa
– Elektricni servo upravljac podesiv po visini
– Vozacevo sedište podesivo po visini
– Klima uređaj
– Daljinsko centralno zakljucavanje
– Dugme za otvaranje prtljažnih vrata na daljinskom upravljacu
– Otvaranje prtljažnih vrata iz unutrašnjosti vozila
– Otvaranje poklopca rezervoara iz unutrašnjosti vozila
– Naslon zadnje klupe deljiv u odnosu 2/3 – 1/3
– 5 naslona za glavu
– Džepovi na poleđini prednjih sedišta
– Prednji elektropodizaci stakala
– Obrtomer, putni racunar, 12V uticnica
– Radio CD MP3 sa 2 zvucnika
– Dnevna svetla
– Branici u boji karoserije

– Rucke vrata u boji karoserije
– Spoljni retrovizori u boji karoserije
– Ukrasni poklopci od 15″
– Set za popravku pneumatika
– Hromirane unutrašnje rucke na vratima
– Elektropodesivi i grejani spoljni retrovizori
– Prednja svetla za maglu
– Regulator / limitator brzine
– ISOFIX® kopce na zadnjim bocnim sedištima
– Automatsko zakljucavanje vrata i prtljažnika prilikom startovanja (automatska deaktivacija u slucaju nezgode)

– Naslon za ruke između prednjih sedišta sa ostavom
– Upravljac obložen kožom
– Rucica rucne kocnice obložena kožom (samo kod manuelnog menjaca)
– Elektropodizaci zadnjih stakala
– Connecting box (USB + Blootooth sa 4 zvucnika)
– Klima uređaj sa digitalnim prikazom

- Aluminijumske felne od 16"

 

U petak idem da ga podignem, hvala vam na svim savetima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel moze neko ko ima 17 inca alu felne na tipu da mi slika izbliza cepove?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel si gledao peugeot 301 u najacem paketu opreme sa dizel motorom 1.6 hdi 13000 e? Moj zet uzeo,prvo je hteo tipa ali presudio dizel motor... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene nije c elise impresonirao,ima ga moj dobar drug,uzeo ga jesenac...ali dopada mi se format auta.

Dacia Logan/Sandero ima puno više opreme za te pare i isto toliko plastike

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Ja sam hteo hecbek auto kao golf polo sa 1,0 TSI od 90KS ( ako se nevaram ) sa odlicnim paketom opreme i garnitiurom zimskih guma sa felnama za 12000 evra. Cerka i supruga su me nadjacali mada ni ja nisam ostao ravnodusan prema izgledu limuzine c elysse. Sto se performansi motora tice u svakom slucaju zivahniji je od pezoa  206 1,1l sa 60KS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije preterano živahan,tu je negde sa grandepuntom 1.2...
U zdravlju ga vozio
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno, srećna kupovina čika Nikola, nadam se da ćete biti zadovoljni! 

Ali... Iskreno, jel ste isprobali taj auto, sa tim motorom?

I iskreno, mislim da je Tipo mnogo kvalitetniji auto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam mogucnosti da ga isprobam po Beogradu sa ukljucenom klimom, sobzirom da nisam ostar vozac nadam se da ce me pored izgleda ( jer volim izgled limuzine ) zadovoljiti i udobnost voznje. Kad ga preuzmem postavicu slike...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...