Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada
neshaoct

Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

Recommended Posts

Mislim da od redizajna nema ništa. Tofas se nalazi u velikim finansijskim problemima, a pitanje je da li ce im Tavarez dati novac za facelift.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat je bas ocajan na svim poljima,ubiše ih svi ,meni se Tipo dopada,al vecina evropljana nedeli isto misljenje kao ja,dal je konkurencija bas toliko bolja i daju vise,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipoov redizajn mnogo kasni. Propuštena prilika da se početni (ne)očekivani uspeh eksploatiše. Redizajn je morao biti ranije i u ponudu, pored motora i zanimljivije unutrašnjosti, donese pomoćne sisteme za kojim svi lude! Ovako ostao je ni tamo, ni tamo. Ko želi auto od a do b uzeće Dačiju, ko želi više i izdvojiće višu svotu, ali za više ljudi žele što više tehničkih džidžabidža! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako. Uostalom, kao i sve u FGA/FCA od 2007/2008

Share this post


Link to post
Share on other sites

Redizajnirani Fiat Tipo stiže na jesen 2020. godine

 

188186-fiat tipo 02.jpg

 

Fiat će se u 2020. fokusirati na elektrifikaciju svoje game, ali će stići i redizajnirani model Tipo, prenosi B92. Tipo će pre svega dobiti nove LED farove i branike, unapređen enterijer sa 10.25-inčnim multimedijalnim ekranom, brojnim bezbednosnim sistemima, ali i dugo očekivane nove motore. U planu su novi 1.0 turbo-benzinski Firefly u verzijama sa 100 i 120 KS, a verovatno i 1.3 agregat sa 150 KS u Sport verziji. U ponudi će i dalje biti i 1.6-litarski turbodizel MJT sa 120 KS, a još nema informacija o uvođenju manjeg 1.3 MJT. Tipo će verovatno dobiti i hibridni pogon sa 12V i 48V sistemom baziranim na Firefly motorima. Osveženi Tipo bi trebalo da se pojavi na jesen sledeće godine, a u prodaji će biti od decembra.

 

Fiat_Tipo_Mirror 01.jpg

 

Iako Tipo beleži pad prodaje na sredini svog životnog ciklusa, u Fiatu veruju da je sposoban da ostvari dobre rezultate na tržištu u C segmentu. Novi Tipo je debitovao 2015. godine, a italijanski mediji očekuju da će ostati na tržištu do 2024. FCA je već najavio investiciju od 200 miliona evra u unapređenje proizvodnog pogona u fabrici Tofaš u Turskoj gde se pravi. U Fiatu očekuju da redizajnirani Tipo svojom pristupačnom cenom pokupi deo kolača i u B segmentu do dolaska novog Punta planiranog za 2021. godinu. Nakon što sledeće godine prestane proizvodnja Alfa Romeo Giuliette, Tipo će biti jedini italijanski predstavnik u C segmentu, ne računajući krosovere. To je dodatni adut Fiata u dobru prodaju Tipa poučeni iskustvom sa Lanciom Ypsilon koja beleži rekordne rezultate otkako je ostala usamljena u B segmentu povlačenjem Punta i Alfa Romeo Mito modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, neshaoct said:

a verovatno i 1.3 agregat sa 150 KS u Sport verziji.

Znaci ima jos nade za Tipa :) . Nije mi bilo jasno zasto su prvobitne price bile da ce se sa novim motorima ograniciti samo na T3 FireFly 1.0 (trocilindras) i opet na famoznih 120 KS. Kada vec imaju T4 1.3 koji uveliko ide npr. u Renegade, gde je iz njega izvuceno 180 KS i cini mi se 285 Njutna. A po snazi slican benzinac od 140-150 KS su imali i u prethodnim generacijama svojih Compacta, to su sve vise neki proseci za tu klasu.

Uz malo vise promena u dizajnu i kvalitetu enterijera, modernije i dinamicnije detalje eksterijera i pre svega nove motore i dosadasnju politiku cena, verujem da moze ponovo da povuce prodaju. Nisu trebali da cekaju ovoliko vremena i pad prodaje na 80-ak hiljada, iduce godine verovatno na 60-70k jedinica u Evropi. Tada ce uci vec u 6. godinu na trzistu, a mislim da ce se restyle voditi kao MY21.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po svemu sudeci od Tipa fl nema nista. Partner u Bursi je u ogromnim finansijskim problemima i prije ce biti da se Bursa zatvori za godinu - dvije nego da dodje Tipo fl. 

Novi Doblo ce ici 2021. na Berlingo platformi i praviti se u PSA fabrici, i to je odlican nacin da se Bursa zatvori. 

Tavarez sigurno Turcima nece dati novac da bi proizvodili jos 3-4god Tipa, jer bi to bilo neisplativo. 

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipo se povampirio :D u novembru: 6.423 komada u Evropi. Do sada ukupno 77.277 komada, za 11 meseci prethodne godine.

Tako da ce se ipak dobaciti do cca 80.000 komada u Evropi, koje smo i "gadjali" u prognozama jos pre godinu dana. Ili identican pad od cca 20% i drugu godinu za redom (zakljucno sa Q3 je imao cak i -25% u poredjenju sa Q3 2018.):

 

1.thumb.jpg.795a090041ba5feb5bbdfc9578656378.jpg

 

Bilo bi lepo ako neko ima da doda i podatke za Tursku. Da vidimo kako tamo stoji Aegea i saberemo ukupne rezultate prodaje za Type 356/357/358.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Egeu, bestsellincar blog kaže +51% u odnosu na 2018.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2020 Fiat Tipo More

 

Fiat-Tipo more02.jpg

 

U želji da održi interesovanje za svojim modelom Tipo, Fiat je sada na evropskom tržištu kompletnu gamu Tipa ponudio sa novim ''More'' paketom. To znači da je ''More'' paket dostupan uz sva tri karoserijska oblika (hečbek, sedan i karavan), kaa i sa Street, Mirror, Lounge, S-Design i Sport opremom.

 

Fiat-Tipo more01.jpg

 

U praksi ovaj novi paket čini Tipo Sport i S-Design nešto sportskijim, kod Lounge opreme dodaje opremu zaslužnu za više komfora i bezbednosti, a kod Tipa Mirror i Street dodaje još više tehnologije.

Tako su Tipo Sport i Tipo S-Design sa ''More'' paketom dobili na dinamičnijem izgledu (crni kontrastni krov i Moparovi 18-inčni Sportalu točkovi u crnj boji), Tipo Lounge je bogatiji za Xenon prednja svetla, zatamnjena stakla i standardni Safety paket, Tipo Mirror sada odlkuju i zatamnjena stakla, automatska klima i zadnji parking senzori, dok Tipo Street može da se pohvali crnim enterijerom, UConnect sistemom i kožnim volanom. Gama motora obuhvata 1.4 atmosferski benzinac sa 94KS, 1.4 T-Jet (turbo-benzinac) sa 120KS, 1.3 MiltiJet turbo dizel koji razvija 95KS, kao i 1.6 MultiJet sa 120 konja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izbaceni su rezultati prodaje za decembar, tj. za kompletnu 2019. Pa evo kako stoje stvari za Evropu, u Compact klasi koju pratim.

Kao sto prokomentarisah ranije - Tipo se "povampirio" :) krajem godine, za novembar+decembar zabelezio je prodaju od 14.000 jedinica. Posto je kraj godine uvek tanji sa prodajom, licno sam ocekivao duplo manje cifre za ta dva meseca. Tako da ga je to poguralo da ipak prebaci 80.000 komada koje sam pominjao na pocetku godine - tacno 84.789 komada u Evropi. Ili, drugu godinu uzastopno pad od -17% (u odnosu na 102.000 u 2019. i 123.000 u 2018.). Zahvaljujuci stagnaciji i30 i prodaji na kraju godine, Tipo je ipak uspeo da ne "zglajzne" na 11. mesto (u jednom trenutku je imao cak -25% u odnosu na 2019. i najveci pad prodaje u Top 10):

 

Untitled.thumb.png.a5cd4a20ebf3e15c6fbf5ef1d6a45e66.png

 

Model je vec nekoliko godina na trzistu, pa sam kreirao grafik odnosa prodajnih cifara za Fiatove Compacte u ovoj deceniji, u Evropi: Stilo & Nuova Bravo & Tipo. Mozda jos nekome bude interesantno da pogleda:

 

Untitled1.thumb.png.d523cad4f5467a466dcff0f5ae41333f.png

 

Inace je zbog najezde Crossovera i zastarele ponude vecina Compact modela u padu sa prodajom. Dok ne stignu zvanicna poredjenja i statistike, za ono sto na brzinu bacih pogled izgleda ovako:

 

1. Golf, 411k kom. Iako je VIII tek stigao i drugu godinu za redom model ima pad od po -35k - i dalje suvereni vladar klase;

2. Focus, 224k kom. Novim modelom se uglavio medju vodece Nemce, +25k kom u odnosu na 2019.;

3. Octavia, 218k kom. Vrlo slican rezultat kao proslogodisnji, uz +2k kom;

4. 308, 141k kom, -12k kom u odnosu na 2019.;

5. Astra, 136.638 kom, navodim tacan broj jer je prodato 16 kom vise od Leona :D. A pad od -22k kom u odnosu na 2019.;

6. Leon, 136.622 kom, maltene deli 5. mesto, odlican rezultat za model koji odlazi i u januaru je zamenjen novim, -3k kom ;

7. Corolla, 133.000 kom. Novi model i naravno rast, sa Aurisom bi Toyota izgurala na jos +23k kom. Ili ukupno na 4. mesto;

8. Megane, 129k kom. Pad od -9k kom, za jedno mesto;

9. Ceed, 100k kom, rast za cca +30k kom;

10. Tipo, 84k kom; Pad od -18k kom ili -17%;

11. i30, 75k kom; Pad od -4k kom;

 

Summa summarum - Golf, Focus i Octavia vidno odskacu sa prodajom od preko 200.000 komada.

Vecina Compact modela je u padu ili stagnira, a u najvecem plusu su Focus i Ceed sa +30k kom sa novim modelima.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i zvanicne statistike i poredjenja prodaje u 2019. Otprilike sam i ja dobro rucno poredjao i prokomentarisao u postu iznad :) .

Za redosled u narodnoj Compact klasi samo treba izbaciti 3 Premium Compacta (na 4., 10. i 11. mestu), posto su napravili zajednicku listu.

Tipo je na pomenutom 10. mestu, 84.789 komada, -17% u odnosu na 2018.:

 

Untitled.thumb.png.5768d3e70c8e680465f728c5acf4ff22.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipo/Egea lani isporučen u 147 839 primjerka. To je skoro identičan broj kao i 2018. 

 

Tofas ima rekordnu maržu u 2019. unatoč nešto smanjenoj proizvodnji. Proizveli su oko 264k automobila.

 

Za Tipo FCA najavljen početak proizvodnje za Q4 ove godine.

 

Evo ima sve u Tofas izvješću za 2019. godinu:

https://tofas.com.tr/en/InvestorRelations/Presentations/Documents/AnalystPresentationDecember2019.pdf

 

Isto tako je ovaj četvrtak Mike Manley potvrdio da GSE motori dolaze ove godine u Tipa.

 

Ja sam davno pisao i 10" Uconnect. To je naravno novi Uconnect 5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A samo 1.0 tri cilindra GSE 120 ks, jel? 

 

Bilo bi interesantno da oprave nesto pandan 500x Sportu :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, N.N. said:

tako je ovaj četvrtak Mike Manley potvrdio da GSE motori dolaze ove godine u Tipa.

 

Jel oba GSE motora ili samo manji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ranije se vrtela prica da ce u Tipo ici samo T3 (999 ccm motori). Sto mi nekako i pije vodu, s obzirom na to kako je model pozicioniran.

U Evropi im prodaja pada za cca 20.000 komada u zadnje 2 godine (otprilike 1/3 su sedani, a 2/3 HB i SW). S obzirom na to i da je auto u startu pozicioniran kao low budget, sa slabijim motorima max sa 120 KS (T-Jet i 1.6 MultiJet) - 1.0 FireFly se tu taman uklapa.

S druge strane, koliko mu je pala prodaja u Evropi, maltene identicno je porasla u Turskoj. Sto i sam videh u Istanbulu - Aegea je tamo dominantna iskljucivo u sedan varijanti, HB i SW maltene da ne postoje. I ono sto je najbitnije - Turci voze maltene samo na dizel, cena mu je tamo bagatelna. Tako da je prilicno Aegea na taksiju (gde menjaju brojne Linee i poneku Albeu) i sluzbenih, naravno dizelki.

Tako da im je verovatno i upitno "guranje" nekih jacih benzinaca (T4 1332 ccm ide i po 180 KS npr. u Renegade), u ovakvoj trenutnoj strukturi prodaje Tipo/Aegea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos jedno pitanje, zasto se u sedan ne ugradjuje Tjet? I da li ce mozda novi 1.0 GSE ici u sve karoserijske verzije ili opet samo u HB/SW?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...