Dejan987 18 Posted August 2, 2019 Da ali onda cena ide u nebesa... lounge paket i t jet motor i cena 18000? Realno nikad ne bi dao te pare za fiata... Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6457 Posted August 2, 2019 Ma de, Lounge paket i 1.6 jtdm motor (skuplji od TJet) kosta ~17.000e. Doduse to je za sedan, ne znam ima li sada razlike u ceni sedan-hb kad je isti motor oprema? S obzirom da su im iste table/ekrani... Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1602 Posted August 2, 2019 Ne prodaje se ni HB sa tJet motorom, iako ima dobrih prednosti u odrzavanju ali ne i u potrosnji goriva.Ako i novi turbak zazivi u Tipu, pitanje je ko ce odvojiti 2k vise eura za njega Da ali onda cena ide u nebesa... lounge paket i t jet motor i cena 18000? Realno nikad ne bi dao te pare za fiata... bilo je nekoliko puta na ovoj temi, Lounge paket, Tipo HB i tjet kosta 2k eura vise od Tipa hb sa obicnim atmosfercem i Lounge paketom.Verovatno bi bio i isti odnos za limuzinu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17679 Posted August 2, 2019 (edited) Poenta je da se turbaci ovde nesto i ne promovisu (isti primer je bio i za 500L), samim tim su automatski manje interesantni. Zasto ne bi bilo recimo cescih akcija kao za Street, ali recimo sa T-Jet i tabletom... A voznja atmosferca i turbaka je nebo i zemlja i totalno drugaciji dozivljaj modela. Ako pricamo o kosacicama - maltene identicno odrzavanje, registracija, slicna potrosnja... T-Jet jeste motor starije konstrukcije sa nesto vecom potrosnjom u odnosu na moderne turbake (kao dolazeci GSE iliti Firefly), ali prilicno pouzdan i proveren. Ali se ovde naravno najvise gura atmo varijanta. I da, covek mi rece da je cena za pomenuti 1.6 MultiJet Lounge sedan otprilike ona koju @horvat pominje . T-Jet moze da bude samo koju hiljadarku jeftiniji. Pa u "Night of miracles" je Giulietta T-Jet (koja je ipak Premium Compact, sa DNA, MultiLink pozadi, itd...) bila od 15k, ako se dobro secam. Edited August 2, 2019 by Ivan 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6457 Posted August 2, 2019 Meni je recimo neobicno da ima puno ljudi koji bi doplatili 2k za vecu opremu, ali nikog nema ko bi doplatio 2k za jaci motor... Ok razumem sta su prioriteti danasnjice, ali stvarno je mnogo mnogo prijatnija i komfornija voznja turbaka od atmosferca... Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted August 2, 2019 8 minutes ago, Ivan said: ... A voznja atmosferca i turbaka je nebo i zemlja i totalno drugaciji dozivljaj modela. Ako pricamo o kosacicama - maltene identicno odrzavanje, registracija, slicna potrosnja... T-Jet jeste motor starije konstrukcije sa nesto vecom potrosnjom u odnosu na moderne turbake (kao dolazeci GSE iliti Firefly), ali prilicno pouzdan i proveren. Ali se ovde naravno najvise gura atmo varijanta. Ivane, mašiš poentu! Prema iskustvu ljudi sa našeg foruma, vozačima 500L i Tipo 1.4 16v gradska potrošnja ne prelazi 8l/100km (najčešće im se vrti oko 7), a na otvroenom ne može da prebaci recimo 6l/100km nikako, naravno benzina. O čemu mi onda pričamo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17679 Posted August 2, 2019 (edited) 32 minutes ago, horvat said: Meni je recimo neobicno da ima puno ljudi koji bi doplatili 2k za vecu opremu, ali nikog nema ko bi doplatio 2k za jaci motor... Ok razumem sta su prioriteti danasnjice, ali stvarno je mnogo mnogo prijatnija i komfornija voznja turbaka od atmosferca... Mislim da bi bilo vise (bar) zainteresovanih, kada bi naglasak/akcije malo cesce bile i na turbacima. I kada bi se ljudima priblizilo kolike su minorne razlike u kasnijem odrzavanju (pogotovo novih vozila), registraciji, potrosnji, dala im se prilika da na testu medjusobno uporede turbo i anemicni atmo na istom tom 1368 ccm bloku, u istom vozilu... Mislim da bi se tako mozda "otkinuli" i kupci nekog drugog brenda, a ne samo ici iskljucivo na najjeftiniju varijantu. A za prioritete danasnjice imamo onu temu "Vise nije bitan motor, nego displej", apropo dijagonale ekrana, konektivnosti i sl... Dok npr. cuveni Merc pod haubu svoje A Classe "trpa" 1.5 dCi ... Edited August 2, 2019 by Ivan 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6457 Posted August 2, 2019 Slazem se, trebalo bi da se potrude, edukuju, ponude akciju itd, ovako kad nazoves i pitas za turbo benz, ponasa se prema tebi ko da si mu opsovao majku, a ne kao da hoces da kupis auto Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1602 Posted August 2, 2019 Verovatno su u pitanju marze i ko zna sta jos. Nase trziste je statisticka greska za nove automobile, tako se i ponasaju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted August 2, 2019 Ma jel, pa kada je statistička greška zašto postoje toliki dileri i saloni za prodaju novih automobila. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1602 Posted August 2, 2019 Slazem se, trebalo bi da se potrude, edukuju, ponude akciju itd, Jest ali da ne spominju potrosnju u toj akciji Ma jel, pa kada je statistička greška zašto postoje toliki dileri i saloni za prodaju novih automobila.Pa ne bave se oni samo prodajom. Oni i uvoze rezervne delove, servisiraju, to im je mozda i glavni izvor prihoda. Clanovi su svih moguci pomoci na putu Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6457 Posted August 2, 2019 (edited) A sto mislite da je potrosnja Tjet-a tako strasna? Evo ja vozim cak neekonomicniju varijantu (euro5 spram tipov euro6) u neekonomicnijem autu (kraci final drive na alfi) i bez problema mogu da spustim do 7.5 (ima slika u mojoj temi sa mora bas), a sa pretezno gradskom voznjom i puno rada u mestu, bez start-stopa, prosek mi ne prelazi ~8.6L/100km... za 10-12 hiljada km godisnje, mislim da je sasvim sasvim razumno. Siguran sam da isti taj motor u Tipu moze da ide i do 6.5 na otvorenom i do 7.5 u gradskoj voznji (u nekom gradu koji nije BG)... I sad nemojte mi reci da atmosferac trosi manje od toga A rezerva snage uvek dobro dodje. edit: naravno, pun gas na atmosfercu i pun gas na turbaku - bice ogromna razlika, ali niko ne vozi tipa tako ... Edited August 2, 2019 by horvat 1 dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4036 Posted August 2, 2019 On 8/2/2019 at 1:26 PM, marko.jovanovic said: Ivane, mašiš poentu! Prema iskustvu ljudi sa našeg foruma, vozačima 500L i Tipo 1.4 16v gradska potrošnja ne prelazi 8l/100km (najčešće im se vrti oko 7), a na otvroenom ne može da prebaci recimo 6l/100km nikako, naravno benzina. O čemu mi onda pričamo. Pa sad, mislim da je krajnje diskutabilno ovo sto je pisano u potrosnji. Cekam male atmose na prvoj jacoj uzbrdici natovarenih za put ma moru bez nekog prethodbog zaleta kako vristi na oko 5.500-6.000 pokusavajuci da izvuce svojih 80+ ks i T.atmosa koji ce i pored toga da zalepi za sediste, slabije ali spam gore pomenutog, hoce. Dodatno, obilazenje pod istim okolnostima necu ni da uzimam u razmatranje, suludo je porediti. Sto se tice potrosnje, mizerna razlika za 1-1.5L spram onog sto motor nudi. Neka je i 10-15% skuplje odrzavanje, manje je boljki jer poticu iz istog bloka (mahom vecina elektronike i mehanike se poklapa, ali oko turba sigurno i nekih senzora sigurno ne). Ja bih prvi birao polovan auto (kada budem gledao Tipa ili slicnog u buducnosti) turbaka nego mrtvog atmosferca iz gore pomenutih razloga. Pritom govorim o osobi umerenih primanja koja ne jurca i ne divlja ali medjuubrzanje i snaga da mi natovaren izvuce brdo mi je od i te kakog znacaja. Kome je potrosnja jako bitna stavka, moze da vozi 85-90km/h i neka ne gleda vise, koji god auto da vozi i ne bitne kubikaze. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1602 Posted August 2, 2019 Moguce je i ona prica, 15k eura za Fiat benc Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17679 Posted August 8, 2019 (edited) Upravo su izbaceni rezultati prodaje u Evropi, za prvu polovinu 2019. Posto redovno pratim "moju" C klasu, evo rezultata za Tipo (bez Turske). Ukupno je prodato nepunih 48.000 komada. U poredjenju sa istim periodom prosle godine (63.000), to mu dodje oko 15.000 komada (ili 25%) manje. S obzirom da ide drugi deo godine koji je obicno sa primetno slabijom prodajom - deluje mi prilicno realno moje predvidjanje s pocetka godine, da ce u 2019. biti na sitno preko 80.000 komada (2017: 124.000, 2018: 102.000). Sto znaci da je vreme najmanje za restyle, a i planiranje novog modela, trenutni je uveliko usao u 5. godinu od predstavljanja. Pogotovo sto je u pitanju (i pored najezde crossovera) jos uvek prilicno prodavana C klasa. Evo i tabele: Edited August 8, 2019 by Ivan 3 dach@, Elra and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1602 Posted August 8, 2019 17 minutes ago, Ivan said: Sto znaci da je vreme najmanje za restyle, a i planiranje novog modela... Ako pogledas tabelu i 2017 --> 2018 im je vec trebala biti godina upozorenja a ove su vec trebali da reaguju, nekako. No, svi znamo da je Fiat trom po tom pitanju Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6457 Posted August 8, 2019 A znamo svi kakvi su faceliftovi kod italijana. Ili ih uopste ne primetis, ili bas bas jedva, ako si se uputio. Ne kazem, moze da bude i drugih znacajnih stvari, poput novih paketa opreme, novih stvari u enterijeru, novih motora, ali sve se bojim da i ako bude FL, ta brojka gore nece ici sigurno, ako bude stagnirala - bice dobro 1 Elra reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5900 Posted August 8, 2019 Uradili su facelift. Od limuzine su faceliftovali u HB i karavan Nešto mi Tipo familija liči na Bravo/Brava/Marea familiju. Trajaće to još tako. Tablu su upgradeovali, farove isto. Ne znam kakav bi facelift bio. Dok ne stave 2.0 motor ništa Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6457 Posted August 8, 2019 Nesto se pricalo o 1.0 120 ks trocilindrasu u Tipu, kao mozda najveca izmena. Ova smena iz 2018->2019 mi vise deluje kao posledica uvodjenja novog wltp ciklusa, pa kad je vec svakako sve moralo nanovo na homologaciju, ajd malo da izmenimo pakete opreme, ekran u sedanu, farove... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 8, 2019 Tipo je okasnio za neki klasični restajling. Dobijaće tako povremeno nove pakete opreme (kao što ste već pominjali veći displej za sedan verziju), nove detalje oko spoljneg izgleda i to je to. Nema ni svrhe ulagati pare u restajling ako ostaju pri tome da Tipo neće prodavati u EU od 2021. godine zbog stupanja na snagu novih euro normi koje sadašnja paleta dizel motora ne ispunjava. Nešto je o tome pisao već @N.N., koliko se sećam bilo je tu i nekih promena u planovima/regulativi. Trenutno za dizele važi Euro 6d-Temp norma, i to dizeli kod Tipa ispunjavaju. Od septembra 2020. počinje važiti Euro 6d koji je strožiji. Novi benzinci su tu (idu u 500X kao prvi Fiatov model u koji se ugrađuju), ali ne znam da li se uopšte razmišlja da idu u Tipo. Treba imati u vidu da je Tipo napravljen na produženoj platformi Grande Punta i pitanje je isplati li se dalje nju menjati kako bi podržala nove male turbo benzince. I opet, sve to raditi da bi se Tipo prodavao kad...iza 2021. još nekoliko godina? Da nije malo previše godina na tržištu čak i za jednu low budget varijanti auta u C segmentu? Tipo je Fiatu dokazao da još kako ima mesta na tržištu za jeftini auto C segmenta. To što je Fiat planirao sa Tipom tržišno je i uspeo da sprovede. Novi Tipo je prvi Fiatov auto u C segmentu u poslednjih 20 godina na kojem je Fiat zaradio pare (to nije uradio ni sa Stilom ni sa novim Bravom). Ima dosta kupaca koji hoće auto tih gabarita, ali neće da plate oko 20k evra ili više (koliko treba za iole opremljen Golf, Megan, Focus...)...a, neko mora da pravi auto i za takve kupce. Nije Fiat sa Tipom gađao vrh segmenta pa eto kao podbacio (kao što jeste davnih dana sa Stilom), nego je gađao goooomilu kupaca koji hoće auto te veličine, ali neće da plate baš mnogo više od 10-12k evra. Ono što je sada Škoda uradila sa Scalom je upravo to isto. Kako bi se u startu dosta uštedelo i oni su uzeli platformu segmenta ispod (VW Polo), ali su je produžili i povećali auto limom kako bi ''upao'' u C segment...i cena će biti debelo ispod 15k evra. Tako se dobija jeftini auto C segmenta. Scala je ono kako treba da izgleda naslednik Tipa u smislu (po)gađanja kupaca. Štedi se na svemu što kupac ne vidi (platforma, materijali), ali mu se da veliki displej i LED svetla jer se ljudi primaju na to. Fiatu treba njegova verzija Scale, a to bi ustvari bio samo logičan naslednik (po konceptu) postojećeg Tipa... 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5900 Posted August 8, 2019 Škoda je to prvo uradila sa Rapidom. Rapid je bio povoljan u odnosu šta je nudio, pozicioniran između Fabije i Oktavije. Scala je sad na početku skuplja (mislim da sam video negde cifru od 15k za neki osnovni model), ali očekujem da ode cena dole. Tipo se pojavio posle Rapida, nudio je više prostora u istom cenovnom rangu, ali je, po mom mišljenju, kasnio sa HB i karavanom. Pre neki dan sam gledao novu Elantru. Spolja je baš osveženje u odnosu na auto koji se pojavio kad i Tipo, otprilike. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 8, 2019 (edited) 37 minutes ago, andreja.micovic said: Škoda je to prvo uradila sa Rapidom... Nije jer je ostala priča samo na sedan verziji Rapida (i nekakvom pokušaju mešavine karavana i hatchbacka zvanoj Rapid spaceback). Kod Tipa imaš sve tri verzije (sedan, hatch, karavan). Pošto ta priča Škodi nije uspela jer zašto bi neko dao za solidno opremljenog Rapida 15-16k evra kada za te pare već kreće Octavia, pokrenuta je Scala priča gde se kao glavni adut ističe baš to što je hatch oblik karoserije. Pa je još marketinški veoma agresivno ''guraju'' u C segment. Preklapanje koje je postojalo između Rapida i Octavie (Rapid je prosečnom kupcu izgledao kao malo umanjena verzija Octavie, iako su to ispod lima bili dosta različiti automobili), sada više neće postojati. Kupcima će se marketinški pričati da je Scala ustvari C segment, pa će zato Scala moći da se u višim paketima opreme preklapa sa cenom za siromašnije Octavije jer je eto Scala hatch, a Octavia je limuzina...tipična Škoda ponuda modela koja joj radi posao - gađanje međuklasa. 37 minutes ago, andreja.micovic said: Scala je sad na početku skuplja (mislim da sam video negde cifru od 15k za neki osnovni model), ali očekujem da ode cena dole. Da, biće ona dosta ispod 15k evra... Edited August 8, 2019 by neshaoct izmena Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6457 Posted August 8, 2019 Treba taj segment da nazovu "BC" 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 204 Posted August 9, 2019 FCA vode diletanti i neznalice, to je bar svima jasno. Od 2012. godine izuzmemo li Giorgio platformu i GME motore ništa novo nisu stvorili. Samo recikliraju stare platforme i modele. Čak i danas kada je najezda kupaca na SUV modele, oni ne uspijevaju da održe prodaju Stelvia, Levantea, novi Grand Cherokee će tek 2021... Ali OK, Tipo je pošteno odradio svoj dio posla, vidjećemo šta će se dešavati u narednim godinama. Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted August 9, 2019 @Elra Pretjeruješ! Evo samo u razdoblju 2014.-2018., što je prošli plan, FCA je predstavio i ponudio 2 potpuno nove obitelji motora što se GME i GSE, napravili su novi aluminijski blok za 2.2 dizel, predstavljena je i ponuđena FEAD (Front End Accessory Drive) 48V MHEV tehnologije, ponuđena je P2P3 PHEV tehnologija sa EVT mjenjačom. I povrh svega toga još nova Giorgio platforma. Je li to puno ili malo? Ja bih rekao da je to dosta. U planu 2018.-2022. ćemo vidjeti 48V P2 MHEV što će reći da je električni motor dio mjenjača, zatim PHEV tehnologiju/arhitekturu za RWD vozila, eAWD PHEV za FWD vozila, potpuno nova platforma za BEV vozila... I sve ovo dolazi u 2020. i 2021. u salone diljem svijeta. Neke stvari nisam spomenuo kao potpuno novi Harman R1 infotainment baziran na Androidu. Zadržati će ime uConnect kao i ovaj sada koji je uglavnom baziran na QNX operativnom sustavu. Vozila sa njim ćemo vidjeti već pred kraj sljedeće godine. Onda će tu biti i Level 2+ i Level 3 ADAS. Što se tiče Level 3 tu su u istoj "kašeti brokava" kao Mercedes i BMW. Što imaju oni imati će i FCA. Debi na Maserati vozilima što se tiče FCA. @neshaoct MCA je dogodine kao MY21. U međuvremenu je proizvodnja Tipa službeno produžena za još jednu godinu. Trebao bi negdje naći turske vijesti u vezi toga. MCA je i pokazan dilerima negdje u 3. mjesec ove godine. Novi motori, potpuno novi infotainment. Biti će 10", ja ne znam je li 10.1" koji će biti 4:3 ili možda 10.25" koji je widescreen. Općenito je sljedeća godina kada je predstavljanje i početak prodaje MY21 modela rezervirana za pregršt MCA modela. Od Alfe Giulia i Stelvio, Maserati Quattroporte, Ghibli i Levante, pa zatim Fiat Tipo. CAPEX FCA grupacije je opet u uzlaznom trendu počevši od ove godine. Jasno je da noviteti dolaze sa određenom odgodom. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites