Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

U Francuskoj za dve godine utrostručena prodaja električnih automobila

 

citroen c4 03.jpg

 

Prodaja hibridnih i električnih automobila u Francuskoj je za poslednje dve godine povećana tri puta, a za to su delom zaslužne subvencije koje država daje za njihovu kupovinu. Električni automobili su 2019. godine činili 2.5% svih prodatih automobila, dok je ove godine je njihov udeo porastao na 7.5%. Iako će tranzicija automobilske industrije biti duga, za sada je na pravom putu o čemu svedoči i 125.000 odobrenih bonusa ove godine, u poređenju sa 117.000 prošle i 50.000 2019. godine, saopštilo je Ministarstvo za ekološku tranziciju Francuske.

 

Na putevima Francuske je u junu 2021. godine bilo više od 620.000 električnih i hibridnih automobila, izjavila je generalna sekretarka Nacionalne asocijacije za razvoj električne mobilnosti Sesil Gube. Ona je dodala da na tržištu danas ima 200 različitih modela električnih automobila, u poređenju sa 60 koliko ih je bilo 2018. godine. Francuska vlada je u okviru plana oporavka od pandemije usvojila mere za podršku kupovine vozila koja manje zagađuju životnu sredinu. Jedna od tih mera su bonusi za kupovinu električnih automobila čiji je cilj da se podrže domaćinstva dajući im kupovnu moć. Proizvođači automobila su takođe ubrzali proizvodnju električnih vozila, posebno jer su suočeni sa brojnim novim propisima, uključujući strože standarde za emisije uglje-dioksida.

 

Da bi podržala povećanu prodaju električnih automobila, Francuska će do kraja 2022. na svim delovima mreže autoputeva postaviti stanice za punjenje, najavio je nedavno ministar saobraćaja Žan-Batist Džebari. Francuska je jedna od najbolje opremljenih zemalja u Evropi kada su u pitanju stanice za punjenje budući da se u njoj nalazi više od 20% svih stanica u EU. U okviru francuskog plana oporavka vrednog 100 milijardi evra, 30 milijardi je namenjeno ekološkoj tranziciji. Pored toga, Francuska će dobiti 39.4 milijardi evra za oporavak od EU, od kojih minimun 37% mora biti iskorišćeno za energetsku tranziciju, ali je Pariz obećao da će gotovo polovinu evropskih fondova investirati u borbu protiv klimatskih promena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni automobili i plug-in hibridi u Nemačkoj prodavaniji od dizelaša

 

Autobest-Opel-Corsa-e 1.jpg

 

Nakon što su godinama električni automobili bili u velikom zaostatku, na nemačkom tržištu dešava se ključna promena. U prvih sedam meseci 2021. godine električni automobili i plug-in hibridi su bili prodavaniji od dizelaša. Registrovano je ukupno 367.905 električih vozila, što je tržišni udeo od gotovo 22.6% (zvanična statistika sabira električne automobile i plug-in hibride). Dizel vozila su imala 361.151 registraciju (22.2%). Ispred njih su benzinski motori sa 629.990 registracija (38.7%), a ostalo se uglavnom može pripisati hibridima koji se ne mogu puniti.

Trendovi su jasni, dizelaši polako gube tržišni status, a mnogi proizvođači ih zamenjuju sa hibridima i plug-in hibridima. Kupci reaguju na isti način, a treba ipak napomenuti da država finansijski subvencioniše nabavku električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Britanska portparolka za klimu tvrdi da joj je Golf dizelaš praktičniji od električnog vozila

 

golf crveni.jpg

 

Britanska vlada je među prvima najavila da će zabraniti prodaju novih dizelaša i benzinaca od 2030. godine. Zbog toga biste očekivali da će zvaničnici biti u potpunosti naklonjeni električnim vozilima. Međutim, nije uvek tako.

 

Vladina portparolka za klimu (da, postoji i takva funkcija u Velikoj Britaniji) Allegra Stratton je nedavno za Times Radio otkrila da radije vozi svoj Volkswagen Golf VI nego električni automobil. Stratton, koja živi u Londonu, tvrdi da joj je draži dizelaš jer mora da redovno putuje oko 350 kilometara da bi posetila roditelje van Londona. ''To su putovanja na kojima bih morala da stanem bar jednaput i napunim električno vozilo'', objasnila je dodajući da bi ta zaustavljanja usporila putovanje i izazvala nerijatnost za njeno dvoje male dece. Stratton su napali svi, od opozicionih političara do boraca za zaštitu klime. Šta se može, žena je samo bila iskrena. Električna mobilnost je budućnost, ali mnogi vozačima ona je trenutno nepraktična.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
dodao sadržaj sa linka

Share this post


Link to post
Share on other sites

whatcar.jpg What Car?: Test dometa električnih automobila

 

10 potpuno električnih automobila na testu - koliko mogu da pređu dok im se baterija skroz ne isprazni:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni automobili menjaju način razmišljanja automobilske industrije

 

mustang-mach-e 0001.jpg

 

Prvi motor sa unutrašnjim sagorevanjem je konstruisan 1886. Električni automobili su simultano razvijani sa benzinskim, ali su (privremeno) otišli u istoriju tokom druge decenije 21. veka. Zahvaljujući elektronici i litijum-jonskim ćelijama, elektromobili su se vratili u igru, obećavajući ulazak u ''mejnstrim'' vode. Električna vozila će sada bez ikakve dileme, dovesti do revidiranja kompletne postavke poslovanja automobilske industrije.

 

Sve se menja, ne samo tip pogona.

Sam ciklus proizvodnje automobila će morati da bude revidiran zbog zabrinutosti u vezi sa klimatskim promenama, odnosno posledičnim redukovanjem emisije štetnih gasova. Tome smo mogli do sada da svedočimo u brojnim situacijama. Neki proizvođači su se obavezali da će koristiti čelik proizveden bez emisije ugljenika. Drugi će transformisati svoju ponudu u čisto električnu u kratkom vremenskom periodu. Međutim, to nije sve, jer će pažnja biti obraćena na proizvodnju i poslovanje kao celinu.

 

Kada je reč o proizvodnji automobila, elektromotori i baterije omogućavaju kreiranje potpuno nove strukture. Paketi baterija su smešteni u pod vozila, što centar težišta čini nižim. Ove komponente takođe mogu biti strukturno aranžirane, što doprinosi smanjenju mase i redukovanju složenosti karoserije, što je demonstrirano Ford Mustang Mach-E električnim modelom, primera radi. Elektromotori su manji i efikasniji od motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Oni mogu biti postavljeni direktno na osovinu, što štedi mnogo prostora, kako ispod haube, tako i ispod sedišta. Ovi automobili mogu biti konstruisani po potpuno novim principima.

 

Tesla već sada istražuje mogućnosti proizvodnje ''megaodlivaka'', da bi strukturu vozila učinio lakšom za proizvodnju, robusnijom i teoretski preciznijom. Nažalost, kompanija je dotične projkete zasnovala na 4680 ćelijama, a problemi s njihovom masovnom proizvodnjom, odložili su lansiranje novih proizvoda konstruisanih na taj način. Kalifornijska kompanija je takođe obećala revolucionarni električni sistem, s manje ožičenja, ali tako nešto tek treba da isporuči. Iako ne ograničava sve što se može dogoditi na planu proizvodnje, sektor prodaje bi takođe mogao dramatično da se promeni. Teslin model direktne  prodaje, definitivno je poremetio instituciju prodajnih salona. Većina proizvođača automobila i dalje pokušava da pronađe način usvajanja nečeg sličnog.

 

tesla model s plaid.jpg

 

Volkswagen je jedna od kompanija koje su blizu ostvarivanja dobitne ideje sa agencijskim modelom, koji prodajne salone transformiše u kontaktne tačke s kupcima. Bez obzira na to da li kupci vozila kupuju online ili preko dilera, isporuka uvek ide preko ovih kontaktnih tačaka. Zbog toga kupci uvek znaju koliko će platiti za vozilo, a prodajna mesta uvek znaju naknadu koju će dobiti za svaku prodaju ili isporuku. Umesto prodavanja vozila sa različitom opremom, proizvođači automobila sada razmatraju implementiranje svega što imaju u sva vozila, s tim što će sistemi biti aktivirani putem softvera. To će sniziti troškove proizvodnje i povećati prihode kroz usluge koje će birati kupci. Sve dok je proces kupovine lak, a refundiranje zbog slučajnih kupovina brzo, to bi moglo dobro da funkcioniše.

 

Električni automobili bi mogli da naprave revoluciju pružajući prevoz kao uslugu. Sistem podele prevoza se u međuvremenu nije pokazao kao najsrećnije rešenje, posebno u vreme pandemije koronavirusa. Većina vozača želi automobile ne samo kao prevozno sredstvo, već i kao privatan prostor. Neke kompanije su to već predložile, sa višestrukim reperkusijama. Dotični poslovni model smanjuje potrebu proizvođača automobila za profitom kroz proizvodnju i prodaju sve većeg broja vozila, što naravno zahteva više prirodnih resursa. Zarada se može ostvariti i stavljanjem u ponudu efikasnih, robusnih i praktičnih vozila. Definitivno, već živimo u vremenu u kojem se oblikuje budućnost automobilske industrije, koja će se u potpunosti transformisati čini se brže nego što su mnogi mislili.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Održavanje električnih automobila skuplje nego servisiranje benzinaca i dizelaša

 

ford mach 005.jpg

 

Jedan od prodajnih aduta električnih automobila su njihovi, navodno, niski troškovi održavanja. Kompleksnost benzinaca i dizelaša sa mnogo pokretnih delova motora, katalizatori, pumpe, turbo…sve to zahteva više radnih sati i delova. Međutim, jedno su projekcije kako bi trebalo da bude, a drugo je realnost.

 

Održavanje električnih automobila je znatno skuplje u prvih nekoliko meseci nego servisiranje vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. U prva tri meseca troškovi su oko 2.3 puta veći, nakon godinu dana održavanje električnih vozila je 1.6 puta skuplje. Ovo je rezultat američke analize We Predict, na bazi 19 miliona vozila modelaskih godina 2016.-2021. Renee Stephens, potpredsednica We Predict, u ovoj pojavi vidi uzrok u novoj tehnologiji, koja je još uvek mnogima nepoznata. Serviseri troše dvostruko više vremena u dijagnostici problema sa električnim vozilima nego na automobilima s benzinskim motorim. Popravka traje 1.5 puta duže.

 

Međutim, još uvek postoje velike razlike među proizvođačima. Nakon tri meseca rada, troškovi usluga za Ford Mach-E su iznosili 93 dolara po vozilu, što je daleko niže od troškova sledećeg konkurenta, Audija E-trona, sa 366 dolara po vozilu. Kod Porsche Taycana to je 667 dolara po vozilu, dok je kod Jaguara I-Pace cena 834 dolara po vozilu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norveške javne službe voziće samo električna vozila?

 

200578-ford e 004.jpg

 

Norveška vlada razmatra novu direktivu koja bi od 1. januara 2022. definisala da većina javnih službi kupuje i vozi električne automobile. Predlog će sada biti podložan tromesečnom periodu za konsultacije i komentare pre nego što stupi na snagu. Prema izjavi norveškog udruženja električnih automobila Elbil, jedini izuzetak su teretna vozila koja zahtevaju veći domet nego što je trenutno dostupno i gradski autobusi na biogas. U Norveškoj je u julu registrovan 6.731 novi električni automobil, čime je udeo EV u registraciji novih automobila prošlog meseca dostigao 64%. Najuspešniji norveški model u svim vrstama pogona bio je Ford Mustang Mach E sa 898 novih registracija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krenule prve velike redukcije radnih mesta zbog proizvodnje električnih automobila

 

217139-ford fabrika.jpg

 

Tranzicija na električne automobile nosi i jednu neizbežnu nuspojavu - smanjenje broja zaposlenih u fabrikama. To važi za proizvođače automobila, ali i dobavljače. Električni automobili imaju mnogo manje komponenti nego benzinci i dizelaši. Sada su počele i prve konkretne akcije.

 

Prvo je Ford najavio ukidanje 1.000 radnih mesta u Americi. Honda je predložila prevremenu penziju i više od 2.000 radnika je to prihvatilo u Japanu. Razlika među njima je u tome što je Ford upravo otvorio svoj program. Nudiće šest meseci plate i šest meseci zdravstvene zaštite za radnike koji prihvate opciju ostanka bez posla. U Hondinom slučaju, program je otvoren u aprilu, a zatvoren u julu. Tih 2.000 radnika bi predstavljalo 5% Hondinih radnika sa punim radnim vremenom u Japanu. Osim što će primati penziju, radnici starosti između 55 i 63 godine primaće platu tri godine. Prema Nikkei Asia, prvi put u deset godina Honda je svojim radnicima u Japanu ponudila paket za prevremenu penziju. Cilj je restrukturiranje radne snage za proizvodnju više električnih vozila.

Uskoro će to slediti i drugi proizvođači automobila. Osim smanjenja radne snage, te kompanije ih mogu premestiti na druga radna mesta da bi umanjile uticaj proizvodnje električnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže električni Honda SUV

 

honda suv ev 02.jpg

 

Kako prenose britanski mediji, Honda će u naredne dve godine predstaviti drugi potpuno električni model, koji će se tako pridružiti manjem gradskom modelu Honda e. To će biti sledeći korak koji će Hondi pomoći da proširi ponudu. To će značiti ponudu u pravom segmentu za povećanje prodaje, a to je SUV.

 

honda suv ev 01.jpg

 

Novi SUV će biti sličan Hondinom e:conceptu koji je prikazan na prošlogodišnjem sajmu automobila u Pekingu, dok njegov mogući izgled možete videti na ovim nezvaničnim renderima iz britanskog magazina Auto Express. Automobil će se dimenzijama smestiti između modela Jazz Crosstar i HR-V, a ponudiće i futurističku unutrašnjost sa 12.3-inčnim ekranima, kao i kamere umesto klasičnih retrivzora. Specifikacije još nisu poznate, ali se očekuje baterije veće od 35.5 kWh i autonomija duža od 200 milja (322 km).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai planira gradski električni automobil

 

hyundai i10 nagrada.jpg

 

Hyundai će po sadašnjim informacijama u naredne dve godine kupcima ponuditi i manji gradski električni automobil. Ako se ove najave ostvare, novi električni Hyundai će se pojaviti tokom 2023. godne, sa potencijalom da na tržištu vremenom zameni aktuelni Hyundai i10 (na slici). Takođe, i Kia bi mogla da ponudi svoju verziju novog električnog gradskog vozila. Kako se očekuje, to bi mogao da bude gradski automobil sa SUV elementima, dužine 350-370 cm, sa elektormotorom do 109KS i autonomijom od oko 200 milja (322 km).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obnovljeni Tata Tigor EV

 

217358-tata tigor 03.jpg

 

Tata Motors je ponudila doteranu verziju električnog modela Tigor EV (inače dugačak 4 metra i širok 1.58 metara). Vizuelne promene se tiču nove prednje maske i branika, kao i doteranih svetala, drugačijih retrovizora, novih 15-inčnih točkova, kao i modernizovanog enterijera sa plavim akcentima.

 

tata tigor 02.jpg

 

U opremi su 7.0-inčni ekran osetljiv na dodir, Apple CarPlay i Android Auto, multifunkcionalni volan, digitalni instrumenti, zadnja kamera...

 

217359-tata tigor 01.jpg

 

Tigor EV sada ima elektromotor sa 75KS i 170 Nm, dok su baterije sada od 26 kWh (ranije 16.2 kWh). Zvanično tržišno lansiranje je najavljeno za 31. avgust.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

NE znam GDE, pa pišem ovde

 

Vozio sam se Jaguarom I pace EV 400, par ubrzanja 0-100, za celih 4sec, makina od 100K eur, autonomija 400km, unutra, FANTAZIJA

 

ne čuje se ništa, a ide ko ludo

 

vlasnik prezadovoljan, preko noći ga puni na kućnom punjaču,

 

kaže vlasnik, da vozači nisu svesni, i da je prelaz sa SUS na Elektro vozla, kao sa konja na SUS vozila, nemerljivo, neuporedivo    :thumbup:

 

osećaj 0-100, je čista fantazijaaaaaaa

 

još me drži uzbuđenjeeeee

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koj ce ti zvuk. Ionako tresti muzika. Meni se moj Z10 bas svidja zbog tihog motora. Za razliku od brundavih dizelasa.

A ovaj Jaguar, fantazija, spolja bas i ne, ali unutra, koza, bez boje, bas mocno.

A ubrzanje, ko od nas je osetio 0 do 100 za 4 sec. Zalepi te za sediste ko super lepak .

Posle izadjem, polijem Z10 sa benzinom, i gledam vatru
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudima koji vole automobile treba zvuk, uzivaju u njemu, upotpunjuje celokupan utisak. Ko ne voli automobile on kupi nesto za od tacke A do tacke B, elektricno bez zvuka ili npr. Daciju, KiJu.. :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, shuxx said:

Meni se moj Z10 bas svidja zbog tihog motora. Za razliku od brundavih dizelasa.

Ne znam koji od novijih dizelaša brunda. Nisu tihi kao benzinci i nikad neće biti ali su svakako mnogo tiši, prijatniji za vožnju, manji potrošači. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi noviji su bolji od VW Golf 2 dizel. Ali i dalje klepecu, neki vise neki manje. A zimi...tad su najglasniji...

Ali ko ih vozi, njihovo klepetanje je muzika za usi vlasnika
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, shuxx said:

kaže vlasnik, da vozači nisu svesni, i da je prelaz sa SUS na Elektro vozla, kao sa konja na SUS vozila, nemerljivo, neuporedivo    :thumbup:

Daleko im lepa kuca :D , nadam se da cu doziveti da mogu da uzivam i vozim klasiku sa unutrasnjim sagorevanjem, bar kod nas. Identicno razmislja i dosta ljudi koje znam, koji su em tehnicki potkovani, em ljubitelji automobila. A ne da (sem neospornih mogucih performansi) vozim trolejbus :D .

Nemam nista protiv elektrifikacije, ali mi se zgadilo koliko je postala isforsirana i koliko je u stvari sa nekom drugom "ekoloskom" pozadinom... A sa druge strane stoje izvori za stvaranje tolike energije, mreza punjenja pogotovo u velikim gradovima, selidba "prljavih" tehnologija (pre svega proizvodnje i recikliranja baterija) u zemlje 3. sveta, trcanje pojedinih proizvodjaca u nove tehnologije zbog problema sa postojecim motorima koji su godinama gurani pod tepih, nove ideje za profit... A koliko je to zagadjenje od saobracaja, lepo se videlo tokom Corone, kada je isti maltene kompletno obustavljen, sem najosnovnijeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

 

slično je mislio i tvoj predak, kada je došlo od prelaženja sa konjske snage na SUS motore, i bio je potpuno u pravu.

Ali ti sada u potpunosti stojiš iza SUS tehnologije.

Postavi sebe na mesto svog pretka, da ti sada braniš SUS tehnologiju, a zamisli šta će tvoji unuci npr da misle o prljavoj SUS tehnologiji, a čistoj Elektro tehnologiji.

 

Da je 100% čista, nije, niti išta što se proizvodi ne može biti.

Krave, mleko, meso, industija mesa = prljava tehnologija, ali niko ne upire prstom u nju.

Skoro je jedna plavuša na kiosku brze hrane tražila belo meso, "jer je zdravo", a guska ne kapira koliko je proizvodnja piletine prljava, i hemijski potpomognuta da bi se dobile pileće grudi par puta veće od pilećih grudi prirodno uzgajanog pileta, ukratko prljava i nezdrava.

 

Svedoci smo skoro u svim oblastima da se priroda zagađuje i uništava.

 

Reciklaža plastične ambalaže u srbiji, apsloutna sramota, gde se obrneš, svako domaćinstvo koristi plastičnu ambalažu, ogromne količine, a ništa se ne sakuplja, odvaja, recikilira.

 

 

ups, ako mi admin vidi sve ove postove, koji nemaju veze sa Z10....:rolleyes:

 

psssss nemojte mu reći....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez brige, nista ne seckamo :D .

1 hour ago, shuxx said:

Postavi sebe na mesto svog pretka, da ti sada braniš SUS tehnologiju

Ali ti sada u potpunosti stojiš iza SUS tehnologije.

Naprotiv, upravo rekoh da nemam nista protiv elektrifikacije, cistih tehnologija (ako to stvarno jesu), napretka... Imao sam priliku da (iskreno, relativno kratko) vidim neosporne prednosti tih vozila (kao sto imaju i mane o kojima se mnogo manje prica).

Ali mi smeta sva ta agresivna kampanja i bukvalno nametanje misljenja, iza koje stoje neke potpuno druge stvari. Generalno, malo se pitamo o stvarima koje sam napisao iznad, koliko je to sve zaista "cisto" i "zeleno" i koliko ce zaista svima biti dostupno ako se omasovi... I sam sam inzenjer i apsolutno podrzavam napredak, ali kao i za masu inovacija i definicija koje se bukvalno menjaju iz dana u dan, savremen covek polako od drveta ne vidi sumu. Isto mislim i za neka druga dostignuca (koja stvarno jesu tehnicko cudo, ali definitivno otupljuju i otudjuju ljude, sto vec nije tema ovog foruma).

1 hour ago, shuxx said:

Da je 100% čista, nije, niti išta što se proizvodi ne može biti

Naravno da nije, a sve me podseca (glupo poredeci) na DPF/GPF filter :D - nece ispr*eti djubre na jednom mestu, nego na drugom. Ni da se uopste ne dobacimo do tehnologija koje sve to omogucavaju, gde ce ta proizvodnja biti izmestena, gde su, koliki i koliko trajni resursi za masovnu proizvodnju - kacio sam davno ovu fotku: elektricna i3 Bembara, ispraznjena negde u australijskoj nedodjiji, prikacena na dizel agregat :lol::

 

IMG-0738.thumb.jpg.5bef7e5f7859126b9f39d27767a9ca8f.jpg

 

PS: Sta je sa razvojem gorivnih celija, tj. vozila na vodonik ;) ...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

 

Da je agresivna kampanja, JESTE.

Ali kada ne bi bila, uz visoku i ekonomski ne baš opravdanu cenu EV vozila, samo bi ih pojedinci ( dobrostojeći ) kupovali EV.

A pare moraju da se vrte.

Sumnjam da je samo  inflacija kriva što je sada cena B segmenta otišla na nivo C segmenta od pre nekoliko godina. Ali moraju da ih približe EV da bi ih iko gledao kao opciju.

 

Svedoci smo jedne ere u kojoj će doći do velike promene, uz napredak u razvoju baterija, tj načina skladištenja el energije, biće sve lakše koristiti EV. Nadam se i padu cena EV. A broj punjača, i količina utrošene el energije, polako će rasti, kao i proizvodnja iste.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do pada cena EV-a sigurno doći neće, već će doći samo do rasta cena SUS-a u cilju približavanja cena, a i i zbog ekstraprofita.

A koliko je proizvodjačima zaista loše u ova pandemijska vremena i u doba tranzicije ka EV-u koja ih "baš košta", vidi se po tome što su mnogi proizvodjači i pored svega toga u ovo doba ostvarili rekordne profite za desetogodišnje periode. Laž. Sve je čista laž. Oko njihove "muke".

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shuxx

Eto, maltene da se slazemo u svemu sto si napisao ;) .

Licno mi samo smeta ta preagresivna kampanja, jer niti su elektricna vozila toliko zelena (uzimajuci u obzir kako do te energije i resursa doci), a niti su moderna standardna vozila bas toliki pokolj. Ima prilicno drugih, daleko vecih, zagadjivaca planete. Kao sto rekoh, jedno vreme sam pratio razvoj gorivnih celija koji mi je bio daleko interesantniji, ali je to palo u zapecak najezdom i kampanjom sa EV.

 

1 hour ago, moron said:

A koliko je proizvodjačima zaista loše u ova pandemijska vremena i u doba tranzicije ka EV-u koja ih "baš košta"

Ne zaboravi i komponentase, "posebne" gume za elektricna vozila, itd...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...