Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

Kompanija Rivian na tržištu od septembra

 

rivian 2020 01.jpg

 

Kompanija Rivian koja će proizvoditi električne automobile bi mogla u septembru da se pojavi na tržištu sa vrednošću oko 50 milijardi dolara. Verovali ili ne, vrednost Riviana će biti oko 35 puta veća od vrednosti Tesle 2010. godine.

 

rivian 2020 02.jpg

 

Rivian ima veliki broj investitora koji su milijarderi, dok njihova fabrika uveliko radi i uskoro nam stižu i pri primerci električnih automobila, a evo šta je potrebno znati o njima. Osnovani su 2009. godine u saveznoj državi Mičigen u Americi, a njihov osnivac Ar Džej Skerindž je tada imao samo 26 godina i završavao je MIT, prestižni tehnički fakultet. Tada je Tesla bila jedina kompanija koja je pravila električne automobile. Prvi projekat je gospodin Skerindž unišito 2018. godine jer se nije dovoljno izdvajao i na tržištu ne bi bio primamljiviji od konkurencije. Dakle, Rivian planira već na leto Tesli da ''baci rukavicu u lice'' sa vozilom od 750 KS koje može iz punjenja da pređe 645km, a cena mu je oko 67.000 dolara, dok se planira i kamionet koji će biti jeftiniji.

 

rivian r1s 1.jpg

 

Kompanija je još 2019. godine najavila produkciju 100.000 vozila, tj električnih kombija za Amazon kompaniju koje će isporučiti do 2030. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko kilometara godišnje prelaze električni automobili?

 

169763-bmw i3 444.jpg

 

Mnogi vlasnici električnih vozila su zadovoljni svojim automobilima, kuju ih u zvezde i govore da im nema ravnih. Međutim, možda će studija koju su sproveli Univerziteti Čikago, Kalifornija, Dejvis i Berkli dati odgovor na pitanje otkuda tolika ljubav prema električnim automobilima. Krenućemo odmah sa zaključkom, električna vozila u proseku godišnje prelaze oko 8.500 kilometara što je upola manje od američkog proseka. Ili, samo oko 24 kilometra dnevno. Znači, manje se putuje, verovatno su i kraće deonice u pitanju pa i nema problema sa punjenjem, čekanja na punionicama...

 

Kako su naučnici došli do tog podatka?

Prateći potrošnju električne energije u 57.290 domaćinstava za koja su znali da imaju električne automobile. Ekstrapolacijom su utvrdili vezu povećane potrošnje električne energije i pređenih kilometara. U Americi se 85% automobila puni kod kuće.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne puštaju električne automobile u podzemnu garažu

 

211437-garaza.jpg

 

Lokalni portal InFranken.de javlja da su vlasti u nemačkom gradiću Kulmbachu odlučile da zabrane vlasnicima električnih automobila parkiranje sa njihovim vozilima u jednoj podzemnoj garaži. Do odluke su gradski čelnici došli u dogovoru sa vatrogascima, a povod je bio požar u podzemnoj garaži u kojoj je pre par meseci izgoreo - jedan automobil sa benzinskim motorom. Sad vam se sve može činiti čudnim, ali ima tu neke logike. Strah je baziran na činjenici da električni automobili gore duže i da je požar teže ugasiti. Sa dugotrajnim plamenom postoji mogućnost da betonski delovi garaže popucaju i da se armirano gvožđe otopi.

 

Još jedna garaža u Nemačkoj ima ista pravila, a navodno se spremaju i brojne druge zabrane. O svemu se oglasio i Nemački autoklub (ADAC):

''Ako se i drugi garažni operatori ugledaju na Kulmbach, to bi bio kobni zastoj u širenju električne mobilnosti u Nemačkoj. Požar na vozilima nije isključen, ali to se odnosi na sve vrste pogona. Nema dokaza koji ukazuju na to da će električni automobili, sa ili bez posledica nesreće, goreti više od automobila sa motorima SUS. Prema vatrogasnim službama i osiguravajućim kućama, ne postoje značajne razlike u pogledu procene rizika. Rizici prilikom punjenja električnog automobila u podzemnom parkingu su minimalni, pod uslovom da je električna instalacija i punionica profesionalno instalirana i održavana. Za sada nema informacija da električni automobili gore češće od onih sa dizelskim ili električnim motorima, ali u obzir treba uzeti da je električni vozni park mnogo mlađi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foxconn će sa Fiskerom proizvoditi električne automobile

 

194825-fisker suv.jpg

 

Appleov proizvođač iPhonea - tajvanski proizvođač elektronike Foxconn - praviće električne automobile s kalifornijskim proizvođačem automobila Fisker. Dve kompanije su potpisale memorandum o razumevanju za zajedničku proizvodnju više od 250.000 vozila godišnje. Iako tačno mesto još nije utvrđeno, izvršni direktor Fiskera Henrik Fisker rekao je da postoji veoma dobra šansa da će početna proizvodnja biti u Americi, delom i zato što Foxconn već ima fabriku u Viskonsinu.

''Tamo imaju fabriku i prilično puno zemljišta sa puno mogućnosti za proširenje'', rekao je u intervjuu. ''Nismo doneli konačnu odluku o tome, ali to je očigledno.'' Saradnja sa Foxconnom je namenjena Fiskerovom drugom modelu - električnom automobilu čija proizvodnja će početi u četvrtom tromesečju 2023. godine, saopštile su kompanije. Automobil će se praviti na osnovi vozila koje je razvio Foxconn, a prodavaće se u Severnoj Americi, Evropi, Kini i Indiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

90% Aston Martin modela će biti elektrifikovano do 2030. godine

 

aston na struju01.jpg

 

Kako prenose britanski mediji, Aston Martin je predstavio planove za elektrifikaciju 90% svoje linije do 2030. godine, sa priključnim hibridnim i potpuno električnim modelima koji dolaze u narednih nekoliko godina. Izvršni direktor kompanije Tobias Moers je izjavio da će Aston Martin lansirati i potpuno električni automobil do 2025. godine.

 

''Električni pogon je deo našeg putovanja i našeg proizvodnog plana za budućnost. Trebali bismo nešto postići do sredine decenije - to je osnovni cilj. To je vremenski period i mislim da je presudan.'' DBX SUV će pokrenuti ovu promenu kao deo Astonovog poslovnog plana transformacije ''Project Horizon'' i biće pokrenut ''pre 2024. godine'', prema Moersu, dok je pogonski sklop superautomobila marke Valhalla u fazi ponovnog razmatranja. Prošle godine, Aston Martin je ojačao odnos sa Mercedesom, jer je nemačka marka povećala svoj udeo u britanskom proizvođaču automobila na 20% pružajući Astonu pristup Mercedesovoj tehnologiji električnih automobila, uključujući elektromotore sledeće generacije i tehnologiju baterija.

 

''DBX PHEV će se pojaviti pre 2024. godine, ali moramo izvršiti adaptaciju svih Mercedesovih tehnoloških transfera, a za to je potrebno vreme - ali 2023. to ćemo imati'', rekao je Moers. Takođe se raspravlja o ponovnoj proceni pogonskog sklopa superautomobila Valhalla sa centralnim motorom. Prvobitno je otkriven sa dvostrukim turbo V6 benzinsko-električnim pogonskim sklopom koji je dizajnirao Aston Martin. Međutim, Mercedesova pogonska jedinica je takođe moguća. Moers je tim povodom prokomentarisao: ''Valhalla će svakog trenutka dobiti redizajn - verovatno je to nešto drugačiji pogonski sklop, jer sa sporazumom o tehnologiji sa Mercedesom postoje i druge šanse za nas u vezi sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Ali i dalje imamo elektrifikovani pogonski sklop, i dalje imamo zaista tehnologiju koja oduzima dah. Ali prvo moramo da razgovaramo sa našim klijentima i moramo da kupcima pokažemo novu Valhalu, da tako kažem. To ćemo učiniti tokom sledeća tri do četiri meseca.''

 

Takođe je malo verovatno da će aktuelni modeli DB11, Vantage i DBS biti elektrifikovani. ''Na tržištu su nekoliko godina i treba im osveženje. To je ono što trenutno radimo.'' Moers je istakao da bi bilo koja verzija ovih vozila sledeće generacije mogla da bude potpuno električna. ''Imaćemo restilizaciju do kraja 2022. početka 2023. za ove automobile i još uvek imamo istu platformu. Nisam srećan što nemamo nikakvu elektrifikaciju, ali radimo na tome. Za sledeću generaciju nema izlaza, to bi apsolutno trebalo da bude BEV, i to ćemo razmotriti.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Wuling Hong Guang Mini EV je hit koji košta 3.750 evra

 

hong 03.jpg

 

Broj prodatih primeraka jeftinog kineskog električnog automobila sa cenom od, preračunato 3.750 evra, premašio je broj prodatih Tesla automobila u Kini. Taj veoma kompaktni automobil se pokazao kao pravi mali hit i doneo je kineskom proizvođaču automobila, SAIC Motoru, veliki prihod. Hong Guang Mini EV sa značkom Wulinga u Kini, proizvodi se u saradnji sa američkim proizvođačem automobila General Motorsom. Samo u prošlom mesecu broj prodatih automobila se udvostručio u poređenju sa brojem prodatih Tesla automobila. Iako je najpopularniji model za 3.750 evra, uz doplatu od oko 400 evra može da se dobije model koji ima ugrađen sistem klimatizacije.

 

hong 02.jpg

 

Prema rečima stručnjaka, iako kaska za Teslom u smislu dometa jer sa jednim punjenjem prelazi tek 160 km (ali, sasvim dovoljno za grad), kvaliteta i veličine, mali električni automobil to nadoknađuje na polju cene i svoje veličine. Zbog veličine automobil je moguće parkirati bilo gde i praktičan je za velike i natrpane kineske gradove. Mali električni EV se prodao u 25.778 komada samo u januaru, dok se Tesla, za poređenje, prodao u 13.843 komada. Iako je velika razlika u broju prodatih automobila, prodaja električnih automobila više klase je u velikom porastu u Kini gde je kompanija Tesla samo u prošloj godini povećala prodaju za duplo.

 

hong 01.jpg

 

Dobar rezultat Tesle se pripisuje lokalnoj proizvodnji jer Tesla svoje automobile za kinesko tržište proizvodi u Šangaju što znatno utiče na smanjenje cene i zato se najpopularniji Tesla Model 3 može prodavati po relativno niskoj ceni od oko 32.000 evra. Zbog dobre prodaje u Kini moguće je da ćemo malog Hong Guanga videti i u drugim krajevima sveta, pa tako i kod nas.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šest razloga zašto biste vozili električni automobil

 

211730-ev.jpg

 

Bez CO2 ili drugih atmosferskih zagađivača, to je jedino prihvatljivo rešenje. Održivost je možda glavni razlog vožnje potpuno električnim automobilom, ali nikako nije jedini. Osim zbog dobrobiti planete postoje i prednosti za vozače. Korišćenjem električnog automobila u bilo kom velikom gradu se štedi puno vremena i novca.

 

1. Kažite doviđenja saobraćajnim gužvama

Sposobnost izbeći tipične saobraćajne gužve je jedan od podsticaja kojima sve više gradova nagrađuje korisnike električnih automobila. U mnogim evropskim gradovima je dozvoljeno voziti autobuskim trakama. Posebno je zapažen slučaj Madrida, gde možete voziti trakom posebno rezervisanom za posebna vozila ili za ekološke automobile, čak i samo sa vozačem. Zahvaljujući ovoj meri, ako živite u predgrađu, možete smanjiti svoje dnevno putovanje na posao za oko 30 minuta dnevno. Za mnoge korisnike to je glavni razlog izbora električnog automobila.

 

2. Jednostavno parkiranje

Drugi veliki svakodnevni izazov za vozače u velikoj većini gradova je pronalazak mesta za parkiranje. Zbog toga sve više i više gradova nudi vozačima električnih vozila posebne pogodnosti, poput besplatnih ili jeftinijih rezervisanih parking prostora. Mogu da se parkiraju u plavoj i zelenoj zoni bez plaćanja i bez vremenskog ograničenja.

 

3. Vožnja u sam centar grada

Gotovo 300 evropskih gradova ima zone sa niskim emisijama. A taj broj raste. Španski zakon o klimatskim promenama, na primer, obavezuje sve gradove sa više od 50.000 stanovnika da naprave zone sa niskom emisijom i ograniče saobraćaj sa većim emisijama do 2023. Električni automobili su rešenje ograničenja u gradovima.

 

4. Napunite i vozite

U Evropi već postoji više od 150.000 javnih naplatnih mesta za punjenje strujom. Gradovi su svesni da moraju da izgrade električnu mrežu za punjenje strujom, te daju podsticaje za postavljanje punionica u kućama i firmama. Osim toga, hoteli, restorani i trgovački centri nude parking mesta s dopunjavanjem strujom kupcima potpuno besplatno.

 

5. Idite dalje za manje

Istovremeno, električna vozila imaju sve veći domet, pa novi gradski električni automobili imaju domet do 350 kilometara. Otprilike 100 km vožnje električnim automobilom košta vas oko 1 evro, naravno zavisno od države do države.

 

6. Kupovina subvencijama, manji porez

Cilj je masovno širenje električne mobilnosti uz pristupačne cene električnih automobila. Međutim, električna vozila su još uvek skuplja od onih koja su opremljena motorom SUS, pa je zato ključna direktna podrška njihovoj kupovini, koja se kreće od 3.000 do 5.000 evra. Štaviše, postoje različite poreske olakšice u posedovanju i upravljanju električnim automobilom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo planira da do 2030. u potpunosti pređe na proizvodnju električnih automobila

 

volvo-xc40 beli.jpg

 

Volvo je saopštio da do 2030. godine planira da pređe na prodaju samo električnih automobila kako bi iskoristio prednosti tržišta koje ubrzano raste. Svi ostali modeli sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, uključujući hibride, biće postepeno izbačeni iz ponude, saopštila je ova kompanija. ''Nema dugoročne budućnosti za automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem'', izjavio je Henrik Green, šef odeljenja za tehnologiju ove kompanije, prenela je agencija DPA. On je rekao da je 2030. godina odabrana pod uticajem snažne potražnje za elektrifikovanim automobilima u prethodnim godinama i ''čvrstog uverenja da je tržište vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u opadanju''.

 

Volvo je predstavio i novi električni automobil C40 Recharge. Volvo je prošle godine predstavio svoj prvi potpuno električni model, a sada je svetskoj javnosti prikazao još jedan automobil sa pogonom na električnu energiju (o C40 Recharge više klikom ovde). Kompanija želi da do 2025. godine polovinu njene globalne prodaje čine automobili sa električnim pogonom, a ostatak modeli sa hibridnim pogonom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslin kineski rival Nio pogođen nestašicom čipova, mora da smanji proizvodnju

 

210254-NIo 2021 06.jpg

 

Kineski proizvođač električnih automobila Nio prinuđen je da smanji proizvodnju vozila za četvrtinu. Zbog globalne nestašice čipova, Nio će smanjiti proizvodne kapacitete sa 10.000 na 7.500 automobila mesečno, u drugom tromesečju ove godine, piše CNBC. U kineskoj kompaniji očekuju da će biti u migućnosti da ponovo povećaju proizvodnju tek u julu, kako bi dostigli maksimalni kapacitet fabrike za 2021. od 150.000 vozila. Kako kažu, ukoliko uspeju da sledeće godine uvedu još jednu smenu, 2022. bi mogli da završe za 300.000 izrađenih automobila. Poređenja radi, najveći konkurent u ovoj klasi električnih automobila, kompanija Tesla, navela je da je kapacitet njihove fabrike u Šangaju već dostigao 250.000 vozila godišnje. Nio je u januaru kupcima u Kini isporučio 7.225 automobila, dok je u februaru prodao 5.578 vozila. U toj kompaniji su ranije prognozirali da će u prvom tromesečju 2021. isporučiti između 20 i 25 hiljada automobila.

 

210255-NIO 2021 02.jpg

 

Nio je u januaru predstavio svoju prvu električnu limuzinu, model ET7, kao konkurenta Teslinom Modelu S. U Kini se prodaje za 378.000 juana što je oko 58.380 dolara, ali, to je bez baterija, koje su možda i najskuplji deo automobila. Kada dodamo i baterije, automobil košta oko 448.000 juana iliti 69.200 dolara. Novi model će u prodajne salone stići naredne godine. Kineski proizvođač ističe da nije odustao od planova da se do kraja 2021. pojavi sa svojim automobilima i u Evropi, ali za sada nije objavio tačan datum.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen 2030. planira da prodaje 70% električnih automobila

 

211026-vw id6 04.jpg

 

Poslednjih dana proizvođači automobila kao da se nadmeću ko će više promovisati električnu mobilnost, odnosno da se razdruži sa starim svetom benzinaca i dizelaša.

Sada se javio i Volkswagen koji najavljuje da će do 2030. godine prodavati čak 70% električnih automobila i tek 30% onih ostalih, uglavnom benzinaca. Šef marke Ralf Brandstätter najavljuje da će tako biti u Evropi, a u Kini i Americi će odnos još uvek biti 50:50. Takođe, Golf, Tiguan, Passat i T-Roc će sigurno dobiti naslednike, ali to neće biti slučaj sa monovolumenom Touranom, koji nakon aktualne generacija odlazi u istoriju. Svi ovi modeli biće elektrifikovani i dobiće plug-in hibridne verzije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljena Toyota ''X prologue''

 

toyota x prologue.jpg

 

Toyota je objavila prvu zvaničnu sliku modela pod nazivom ''X prologue'', a radi se o njihovom prvom potpuno električnom SUV-u na baterije (BEV). Da je reč upravo o takvom modelu saznali smo još početkom decembra prošle godine kada smo objavili i siluetu budućeg SUV modela Toyote. Tada još nismo znali njegovo komercijalno ime, a da li će se on zvati baš ''X prologue'' za sada nije službeno potvrđeno.

 

toyota bz.jpg

 

U svakom slučaju, moramo da sačekamo 17. mart i najavljenu svetsku premijeru, kada ćemo saznati sve detalje novog srednje velikog potpuno električnog SUV-a baziranog na e-TNGA platformi. Zahvaljujući pametnom dizajnu nova platforma je veoma svestrana i lako prilagodljiva za niz proizvoda. Osnovno načelo arhitekture je da brojni ključni elementi ostaju fiksni dok se drugi razlikuju. Ovaj pristup omogućava odstupanje u širini, dužini, međuosovinskom rastojanju i visini vozila.

 

Nova e-TNGA platforma koja je razvijena u saradnji sa Subaruom, takođe može da se definiše sa pogonom na prednje, zadnje ili na sva četiri točka te sa širokim rasponom kapaciteta baterija i elektromotora koji odgovaraju raznim tipovima vozila i profilima upotrebe. Korišćenjem ovog svestranog pristupa može da se smanji vreme razvoja različitih varijanti proizvoda i paralelno razvijaju pojedinačni modeli. Ovaj novi model je već razvijen i spreman za proizvodnju, koja će biti u Toyotinoj fabrici ZEV u Japanu. Isto tako, već je poznato da će Toyota u Evropi do 2025. godine lansirati više od 60 novih ili ažuriranih elektrifikovanih modela, a do tada se očekuje da će više od 70% prodaje biti hibridi, te sa po 10% PHEV, BEV i FCEV modeli.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko košta vožnja električnog automobila sa kraja na kraj kontinenta?

 

ford mach-e put.jpg

 

Sa prosečnom autonomijom od oko 400 km, savremeni automobili na struju i dalje nisu previše praktični za duža putovanja, ali je u zemljama sa razvijenom infrastrukturom brzih punjača moguće preći rute i od nekoliko hiljada kilometara, uz povremena zaustavljanja radi dopune baterije.

 

Serhio Rodrigez je obavio jedno takvo putovanje prešavši skoro 4.000 km sa kraja na kraj severnoameričkog kontinenta. On je u električnom Ford Mustangu Mach-E First Edition krenuo sa obale Pacifika, iz Kalifornije, da bi put završio u Džordžiji koju zapljuskuju vode Atlantskog okeana. S obzirom da je deklarisana autonomija ovog automobila oko 435 km, a ruta duga tačno 3.907 km, bilo je tu dosta zaustavljanja radi dopune baterije.

 

Preciznije, Rodrigez je proveo čak 586 minuta (skoro 10 sati) na brzim punjačima. Kada je na kraju podvukao crtu, put ga je koštao 159,85 dolara (oko 134 evra), koliko je morao da plati za potrošenu struju na punjačima. Poređenja radi, isto putovanje modelom Ford Escape sa trocilindarskim 1.5 benzincem koštalo bi oko 200 dolara (167 evra), što znači da je uštedeo 40-ak dolara. Ipak, vreme je novac, pa je veliko pitanje da li ova ušteda opravdava 10 sati izgubljenih tokom punjenja baterije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan i Mitsubishi pripremaju električni model

 

nissan-imk.jpg

 

Kako pišu japanski mediji, Nissan i Mitsubishi pripremaju mali električni automobil koji bi se u Japanu prodavao već od sledeće godine. U vesti se navodi da ova dva proizvođača zajednički razvijaju električni ''kei car'', koristeći zajedničku platformu i baterije. Za sada nema konkretnih detalja sem da bi autonomija sa jednim punjenjem baterija trebalo da iznosi oko 200 km. Na kraju, cena ovog modela bi trebalo da iznosi manje od dva miliona jena (15.415 evra), odnosno sa uračunatim subvencijama oko 1.500.000 jena (11.560 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna Toyota SUV na sajmu u Šangaju

 

212277-toyota bz.jpg

 

Toyota je saopštila da će sledećeg meseca na sajmu automobila u Šangaju izložiti potpuno električni SUV napravljen na e-TNGA platformi. Japanci su ovaj električni SUV potvrdili još krajem prošle godine kada je najavljen pod kodnom oznakom BZ (Beyond Zero). Treba napomenuti da će u Šangaju premijeru imati predprodukcijski model, dok konačna serijska verzija stiže kasnije.

 

BZ bi trebalo da bude veličnom sličan aktuelnoj Toyoti RAV4, ali će imati duže međuosovinsko rastojanje, prostraniji enterijer i kraće prepuste. Nova e-TNGA platforma je inače razvijena u saradnji sa Subaruom, a nudiće mogućnost verzija sa prednjim, zadnjim ili pogonom sva četiri točka, kao i smeštaj baterija različitog kapaciteta. Sem toga, koristiće se za modele sa različitim međuosovinskim rastojanjem, rasponom točkova, dužinom i visinom. Proizvodnja novog Toyotinog električnog SUV-a će se odvijati u Japanu, a prodavaće se i u Evropi. A kada tačno stiže na tržište još nije poznato.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen ima ambiciozne planove sa e-vozilima

 

vw id.4 teaser.jpg

 

Električni automobili su još uvek skupi, a veliki su i problemi sa snabdevanjem tržišta dovoljnom količinom baterija. Nemački koncern Folksvagen ima međutim ambiciozne planove sa e-vozilima, piše Deutsche Welle. Volkswagen se sve više ugleda na Teslu. Nemački koncern do 2030. namerava da izgradi šest novih fabrika za proizvodnju baterija za električne automobile. Planira se takođe i stvaranje evropske mreže stanica za brzo punjenje baterija na vozilima. Uz pomoć sopstvene mreže fabrika u kojima se proizvode baterije, nemački koncern želi da se uključi u popularizaciju e-vozila. Sa većom ponudom, cene takvih automobila trebalo bi da padnu. Najveći evropski proizvođač na taj način direktno napada američkog rivala Teslu.

 

volkswagen id3 01.jpg

 

Kako je u ponedeljak (15.3.) potvrđeno iz Volkswagena, taj koncern za sedištem u Volfsburgu sarađivaće sa firmama poput Nortvolta iz Švedske. Partneri su već počeli da grade prvu fabriku u nemačkom Zalcgiteru, a druga će biti mestu Šelefteo na severu Švedske. Do 2030. bi proizvodnja trebalo da počne na još četiri lokacije. Šef Radničkog saveta u Folksvagenu Bernd Osterloh i premijer pokrajine Donje Saksonije Štefan Vajl (obojica su članovi Nadzornog odbora Folksvagena) zalažu se za to da se na tlu Savezne Republike Nemačke izgradi još jedna dodatna fabrika.

Strategija VW-a je jasna: jednim potezom rešiti nekoliko problema - pre svega stabilno snabdevanje na duži rok. Slično kao i u poslovima sa proizvodnjom čipova, na svetskom tržištu događaju se problemi sa isporukama delova, a evropska automobilska industrija umnogome zavisi od azijskih partnera.

 

196746-vw id3 slika.jpg

 

Drugi aspekt koji igra važnu ulogu u kalkulacijama VW-a je obim proizvodnje. Sa njegovim porastom troškovi proizvodnje u sopstvenoj režiji trebalo bi da opadaju, a pad troškova proizvodnje baterija omogućio bi nemačkom koncernu da e-automobile na tržištu ponudi po pristupačnijim, nižim cenama od sadašnjih. Ta strategija može se protumačiti kao frontalni napad na Teslu. Šef američke kompanije Ilon Musk saopštio je da bi nova Teslina fabrika pored Berlina trebalo istovremeno da postane i najveća svetska fabrika baterija za e-automobile. Amerikanci su ujedno najavili da ubuduće mušterijama žele da ponude više modela u segmentu srednje i kompaktne klase, a to su upravo segmenti u kojima dominira Volkswagen.

 

Šest Gigafabrika

Sudeći po aktuelnim planovima, u šest VW ''gigafabrika'' do 2030. bi mogle da se proizvode baterijske ćelije ukupne energetske vrednosti od 240 gigavat-sati (GWh) godišnje. To bi u proseku bilo 40 GWh po fabrici. Premijer Donje Saksonije Vajl rekao je da bi, prema njegovom mišljenju, ''za najmanje jednu fabriku VW-a dobra lokacija bila obala Donje Saksonije''. On pritom pre svega cilja na energiju vetra, jer proizvodnja baterija bi trebalo da se odvija uz pomoć ekološki obnovljive energije, uz minimalnu emisiju ugljen-dioksida. Planira se da se baterije većim delom i recikliraju i zato i stranka Zelenih pozdravlja namere VW-a.

 

Koncern je, osim toga, najavio da, u saradnji e energetskim koncernima BP/Aral iz Velike Britanije/Nemačke, odnosno Ibedrolom iz Španije i Enelom iz Italije planira da znatno proširi mrežu punionica električnih automobila u Evropi. Do 2025. bi trebalo da bude instaliramo oko 18.000 punktova za brzo punjenje baterija. ''Punjenje baterije bi trebalo da bude jednostavno kao i točenje goriva'', najavio je šef koncerna Volkswagen Herbert Dis. Zajedničkom inicijativom bi 2025. bi, prema planovima nemačke firme, trebalo da bude pokrivena otprilike trećina potreba na tržištu javno dostupnih punionica u Evropi.

 

Program štednje

Pre objavljivanja planova o ekspanziji u oblasti elektro-mobilnosti, potvrđeno je da je uprava VW-a sa Radničkim savetom postigla dogovor i oko koncepta kojim bi trebalo da se smanji broj zaposlenih. List Handelsblat, pozivajući se na izvore iz koncerna, piše da se da je reč o oko 5.000 radnih mesta. VW neće početi da masovno deli otkaze, jer će se broj radnika smanjivati u skladu sa socijalnim planom i zaštitom egzistencije radnika. To znači da će VW svojim radnicima ponuditi na primer odlazak u prevremenu penziju po povlašćenim uslovima, kao i neke druge koncepte dogovorene u saglasnosti sa predstavnicima radnika. Ako se radnici ipak u dovoljnom broju ne odluče da prihvate ponudu koncerna, posmatrači ne isključuju mogućnost da se na njih poveća pritisak da ipak napuste firmu. VW se za taj korak odlučio zbog strukture troškova. U poređenju sa konkurencijom, oni su, kako tvrdi menadžment, previsoki. Zato su u decembru čelni ljudi nemačke firme odlučili da do 2023. smanje fiksne troškove za 5%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW-ovi električni modeli radikalno drugačiji od 2025. godine

 

bmw 100 2.jpg

 

BMW grupa će ući u treću fazu tranzicije ka elektrifikaciji, počev od 2025. do kada planira da proda dva miliona elektromobila širom sveta. Pod nazivom ''Neue Klasse'' (nova klasa), što evocira na popularne BMW limuzine i kupee iz šezdesetih i sedamdesetih, nova era će iznedriti novu generaciju električnih pogonskih sklopova, usvojiti ''radikalno novi'' pristup po pitanju održivosti i uvesti novu softversku platformu.

 

Prva faza u BMW-ovom procesu transformacije je započela s lansiranjem ''Project i'' programa, u okviru kojeg su plasirani prvi elektrifikovani modeli i istražene nove teritorije u oblasti softvera i ''digitalne interakcije sa vozilom''. Druga faza je uključivala ''Power of Choice'' (moć izbora) strategiju, unutar koje su svi BMW-ovi modeli dostupni s različitim pogonskim sistemima, od konvencionalnih, preko hibridnih, do čisto električnih. Sada, u trećoj fazi, BMW će razviti i u ponudu staviti ''potpuno novo korisničko iskustvo, koje nikada nije viđeno u serijskim vozilima''. Usredsređivaće se na novi pristup platformama, koji podrazumeva ''regionalizovane tehnološke blokove'', što će omogućiti prilagođavanje tehnološkog sistema svakog vozila u skladu sa regionom u kojem će se prodavati.

 

BMW će takođe predstaviti novi ''prvi digitalni'' pristup, koji će ponuditi individualno skrojena ažuriranja i nove funkcije tokom životnog ciklusa vozila, u okviru čega će kompanija ostvarivati dodatne prihode. Prvi korak u ovom procesu biće ovogodišnje predstavljanje novog iDrive sistema kompanije osme generacije u iX SUV-u, koji pruža brza bežična ažuriranja. Do kraja ove godine, u BMW-u kažu da će imati najveću svetsku flotu ''vozila sposobnih za instaliranje novih ili ažuriranje postojećih funkcija bežičnim putem''.

 

Neue Klasse modeli će se drastično razlikovati od aktuelnih BMW-ovih automobila po pitanju dizajna, sa ''proporcijama koje se razlikuju od prošlih'' i naglaskom na aerodinamičkoj optimizaciji i većem unutrašnjem prostoru u odnosu na trenutne elektromobile bavarske marke. Kompanija će takođe primeniti modularni pristup diferenciranju pogonskih sklopova, sa varijacijama istog sistema koji se koristi za najpristupačnije modele, pa sve do performantnih perjanica sa ''M'' oznakom. Sistem će se zasnivati na novorazvijenom konceptu baterija, koji koristi ''optimizovani'' dizajn ćelija u cilju ostvarivanja značajno poboljšane efikasnosti i smanjenja proizvodnih troškova.

 

BMW nagoveštava da će zadržati ''tipično vozačko iskustvo karakteristično za BMW'' i kada je o novoj generaciji elektromobila reč, ali će sve biti pojačano upotrebom naprednih sistema asistencije i sposobnošću autonomne vožnje. Proizvodnja konvencionalnih pogonskih sistema će se postepeno ukidati u skladu sa ambicijama BMW-a vezanih za elektrifikaciju, dok će broj čisto električnih modela rasti za 20% godišnje između 2025. i 2030. Do ovog trenutka, kažu u koncernu, najmanje 50% globalne prodaje će se odnositi na elektromobile.

 

Kompanija je takođe nagovestila nastavak posvećivanja razvoju vodoničnog pogona, tako da će krajem godine lansirati ograničenu seriju X5 sa dotičnim sklopom, koji će isporučivati 375 konja. Ipak, šef kompanije, Oliver Cipse, rekao je da vidi potencijal da ovaj model postane serijski u budućnosti. BMW će nastojati da smanji razvojne troškove FCEV tehnologije na vreme, do vremena kada će na globalnom planu biti proširena i poboljšana infrastruktura, kako bi se na viši nivo postavila izvodljivost i održivost ove tehnologije kada je o tržištu serijskih automobila reč. ''BMW grupa nikada nije zadovoljna postignutim, to je ono što je izdvaja od ostalih. Ovaj duh će karakterisati i ''Neue Klasse'': visoka tehnologija na četiri točka za kupce koji žele da za samo pet godina iskuse kako će izgledati mobilnost u 2030.'', kaže Oliver Cipse.

 

Do 2023  grupa će imati 12 čisto električnih modela u prodaji na globalnom planu, nudeći najmanje jedan električni automobil u 90% svojih trenutnih tržišnih segmenata. U okviru ove strategije, Mini će postati čisto električna marka do ranih 2030-ih, lansirajući poslednji SUS model 2025. dok u isto vreme možemo očekivati i čisto električne modele Rolls-Roycea. Održivost će odigrati ključnu ulogu u revidiranoj strategiji po pitanju modela. Automobili iz ''Neue Klasse'' programa će koristiti reciklirane materijale u što većoj meri, gde god je to moguće. Da bi se izbeglo mešanje materijala tokom procesa reciklaže vozila, kompanija će takođe povećati upotrebu ''monomaterijala'', što će osigurati da veći procenat sastava vozila uđe u krug reciklaže.

 

Koncept koji će biti vesnik novog pristupa proizvodnji vozila, biće prikazan na Salonu automobila u Frankfurtu, u septembru ove godine. Do 2030. BMW planira da smanji emisiju ugljen-dioksida po kilometru za 40%, i to za svaki od svojih modela, u skladu s čim će ujedno izvršiti restruktuiranje lanca snabdevanja, kako bi ublažio negativan uticaj na životnu sredinu koji vrši proizvodnja baterija za električna vozila.

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW želi do 2025. da postane lider u proizvodnji električnih automobila

 

vw id4 proizvodnja.jpg

 

Volkswagen grupa radi punom parom na elektrifikaciji svojih modela i ima ambiciozne planove u ovoj deceniji. Cilj je da do 2025. nemački auto-gigant postane najveći proizvođač električnih automobila na svetu. Prvi prolazni cilj je već krajem ove godine, u kojoj bi trebalo da kupcima isporuči milion vozila na struju. Prema istom planu, do 2030. električni automobili trebalo bi da čine 60% ukupne prodaje vozila VW grupacije. Ovo saopštenje stiže neposredno nakon što je Volkswagen potvrdio da će u Evropi izgraditi najmanje 6 gigafabrika, kako bi osigurao snabdevanje pogonskim baterijama za svoje električne modele. Planirani pogoni će imati proizvodni kapacitet od 240 gigavat sati godišnje. To je ekvivalentno količini baterija dovoljnih za opremanje preko 5 miliona električnih automobila Volkswagen ID.3, u osnovnoj verziji tog modela. Prve dve fabrike će se nalaziti u Nemačkoj i Švedskoj, a lokacije preostalih pogona za sada nisu poznate.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeekr, električni premium brend kineskog Geelyja, napada Teslu

 

geometry-a 1.jpg

 

Geely, vlasnik kompanija Volvo, Lotus, Lynk&Co, Proton, Terrafugia i LEVC kao i 50% vlasnik Smarta pokreće ambiciozni brend Zeekr, posebno za američko i evropsko tržište. Sve veća ekspanzija električnih automobila je prilika za uzlet kineske autoindustrije, jer je većina proizvodnih kapaciteta za električne automobile postavljena upravo u Kini.

 

Najveći kineski koncern Geely, koji je omogućio preporod švedskoj marki Volvo, a preuzima i Mercedesov brend Smart (prelazi potpuno na struju), konačno je objavio start novog premium brenda za električne automobile Zeekr. Geely u svom portfelju već ima električni brend Polestar koji je u vlasništvu kompanije Volvo, a koji je u vlasništvu Geelyja. Ovo je potpuno novi projekat, koji se razvija u saradnji sa vodećom kineskom kompanijom za internetski servis Baidu.

 

Kinezi razvijaju sledeću generaciju luksuznih i inteligentnih električnih automobila, napravljenih na novoj platformi SEA (Sustainable Experience Architecture) za zadnji i 4×4 pogon, prilagođenih drugoj i trećoj generaciji autonomne vožnje i dometa 500 kilometara. Glavni cilj je Tesla pa se najavljuje da će Zeekr već 2022. ponuditi automobile koji će nadmašiti Tesline modele, a biće povoljniji. Glavna prepreka tržišnoj ekspanziji na američko i evropsko tržište mogu da bude samo carinske i poreske prepreke.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seat najavio gradsko električno vozilo

 

seat ev.png

 

Seat je najavio da će 2025. godine na tržište lansirati gradsko električno vozilo. Kako se navodi u saopštenju, sa ovim automobilom kompanija će ući u segment od oko 20-25.000 evra, neophodan za omogućavanje pristupačnosti elektromobilnosti širim masama. Proizvodni pogon u kome će se proizvoditi ovo vozilo biće objavljen u narednim mesecima.

 

Na godišnjoj konferenciji za medije, kompanija je predstavila i ambiciozan plan nazvan Future Fast Forvard, zamišljen da vodi elektrifikaciju automobilske industrije u Španiji. Ključni pokretač ovog plana je proizvodnja gradskih električnih vozila u Španiji od 2025. godine. Predsednik Seat-a Vaine Griffiths je izjavio da ''želimo da proizvodimo električne automobile u Španiji počev od 2025. godine. Naša ambicija je da proizvodimo više od 500.000 gradskih električnih automobila godišnje u Martorellu, takođe za Volkswagen grupu, ali potrebna nam je jasna posvećenost Evropske komisije.''

 

Urbani električni automobil je veliki projekat u pogledu potencijalnog volumena. Predstavlja važnu prekretnicu na putu ka održivosti i borbi protiv klimatskih promena, a ima za cilj da postane motor za transformaciju španske automobilske industrije. Tokom godišnje konferencije za medije, Vaine Griffiths je takođe najavio da će Cupra lansirati Tavascan 2024. godine. Cupra Tavascan će biti drugi 100% električni model marke, nakon Cupre Born krajem ove godine. ''Naš san će se ostvariti: Cupra Tavascan će biti stvarnost. Na osnovu MEB platforme Volkswagen grupe, biće dizajniran i razvijen u Barseloni, a na evropsko i prekomorska tržišta će stići 2024. godine'', objasnio je Griffiths. Cupra Tavascan (ime je dobio po ski centru u Kataloniji, na granici sa Francuskom), u formi koncepta predstavljen krajem 2019. godine, je potpuno električni automobil koji kombinuje elemente crossovera i sportskog coupea.

 

cupra_tavascan 1.jpg

 

Tavascan concept je dugačak 463 cm, ima dva elektromotora sa ukupno 306KS, a sa jednim punjenjem baterija od 77 kWh može da pređe oko 450 km. Takođe, tu je i pogon na sva četiri točka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche se izjasnio o ideji električnog monovolumena

 

212488-porsche 02.jpg

 

Porsche je još 2018. godine napravio Vision Renndienst, a zbog popularizacije električnih automobila mnogi su se pitali da li sledi novo iznenađenje iz Porschea. Odgovor je dao sam Porsche za globalni Autoblog. Izjavili su da se kompanija neće upuštati u nove izlete po pitanju gradskih automobila, makar izgledali poput konceptnog monovolumena.

 

212489-porsche 01.jpg

 

Porscheov šef globalnog dizajna Detlev von Platen izjavio je da će participirati samo tamo gde je ''moguće definisati sportsko vozilo''. Šteta jer ovaj koncept bi bilo zanimljivo videti i na putu.

Renndienst je Porsche osmislio 2018. godine, a prvi put ga je javnosti prikazao krajem prošle godine. Vozačka pozicija je centralna, kao u McLarenu F1, ali može da preveze i šest osoba.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lexus concept najavljen za 30. mart

 

212508-lexus c2021 03.jpg

 

Lexus je svoj novi električni koncept automobil prvo najavio još u decembru prošle godine, pa je onda početkom februara objavio još nekoliko najavnih slika, a sada je potvrđeno da će njegova premijera biti održana 30. marta. Međutim, Lexus i dalje ne saopštava ime svoje najnovije studije koja bi trebalo da ima formu sportbacka, sa visinom crossovera.

 

lexus c2021 02.jpg

 

Jedna od slika otkriva i zadnji deo, sa osvetljenim LEXUS natpisom, integrisanim spojlerom i LED svetlima.

 

lexus c2021 01.jpg

 

U svakom slučaju, novi koncept će imati i Direct4 electrični sistem razvijen za električna vozila ove marke. Pored toga, Lexus ovom studijom najavljuje i svoj novi pravac i namere u budućnosti, odnosno početak ''sledeće generacije Lexusa''. Prvi serijski model tog novog Lexusovog talasa bi svetsku premijeru trebalo da imao krajem ove godine.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

SAIC R ES33

 

saic r02.jpg

 

SAIC je za ovogodišnji sajam u Šangaju najavio i novi električni koncept automobil R ES33. U pitanju je studija sa tehnologijom autonomne vožnje koja je razvijena u partnerstvu sa kompanijom Luminar.

 

saic r01.jpg

 

O samom konceptu za sada nema mnogo informacija, osim da raspolaže sa 285KS i da autonomija sa jednnim punjenjem baterija iznosi oko 700 km (po NEDC ciklusu).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni BYD Yuan Pro

 

212557-byd yuan 3.jpg

 

Kineska kompanija BYD predstavlja obnovljenu verziju svog električnog modela Yuan. Restilizovani model nosi naziv BYD Yuan Pro, a odlikuju ga izmenjeni prednji deo, doterana zadnja svetla, novi točkovi i modernija unutrašnjost (digitalni instrumenti, unapređeni multimedia sistem sa 10.1-inčnim ekranom osetljivim na dodir, novi multifukcionalni volan...).

 

byd yuan 2.jpg

 

Automobil je dugačak 4.375 mm, širok 1.785 mm, visok 1.680 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2.535 mm, dok su točkovi od 16 inča (gume 205/60 R16).

 

212558-byd yuan 1.jpg

 

Za pogon se brine elektromotor sa 136KS i 210 Nm, a sa jednim punjenjem baterija od 50.1 kWh autonomija iznosi 401 km (po NEDC ciklusu).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...