Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

Troškovi održavanja i popravki EV dvostruko manji u odnosu na konvencionalna vozila

 

207285-ev.jpg

 

Podaci su ''majka'', a kada je reč o informacijama u vezi sa frekvencijom popravki na automobilima, Consumer Reports raspolaže sa više podataka nego bilo ko drugi. U svom novom izveštaju, čuvena publikacija je zaronila dublje u informacije iz svojih studija pouzdanosti iz 2019. i 2020. vezanih kako za konvencionalne, tako i električne automobile. Nakon ''bistrenja'' svih brojki, Consumer Reports kaže da ''vozači elektromobila u proseku štede 50% na održavanje i popravke tokom životnog veka vozila u odnosu na vlasnike benzinski pogonjenih automobila''.

 

Kris Harto, viši saobraćajni analitičar CR-a kaže: ''Vlasnicima električnih automobila nije potreban vaučer da bi od svog servisera dobili upola niže troškove održavanja i popravki, jer je to kod njih standardno. Ove uštede imaju dug put ka eliminisanju razlike u početnim troškovima. Električnim automobilima jednostavno nije potrebno tako obimno održavanje kao vozilima pogonjenim SUS motorima, i mada popravke ne moraju nužno biti manje skupe, one su ređe potrebne'', objašnjava Gejb Šenar, saradnik direktora CR-ovog Auto Test centra specijalizovanog za ispitivanje električnih vozila. ''Pored toga što su lakši i jeftiniji za održavanje, mnogi električni automobili pružaju bolje ubrzanje u poređenju sa tradicionalnim pandanima, a uz to ne emituju polutante u atmosferu.''

 

U svrhu svog istraživanja, Consumer Reports koristi referencu od 200.000 milja (320.000 kilometara), da bi predstavio normalan servisni život jednog automobila. Na toj osnovi, podaci prikazuju prosečne troškove po pređenom kilometru/milji, vezane za popravke električnih, plug-in hibridnih i benzinski pogonjenih vozila.

 

tabela0001.jpg

 

Treba istaći da su troškovi plug-in hibrida u suštini isti kao baterijski pogonjenih automobila, što pruža podršku ideji vožnje PHEV-a, ukoliko još uvek niste spremni da sednete za volan nekog elektromobila. Baš kao što marihuana može biti kapija za ulazak na teritoriju nekog težeg narkotika, tako i plug-in hibrid može biti uvod u vožnju uz pomoć ''elektrona'', koji su u službi uklanjanja straha ljudi od elektromobila. Naravno, u prvonavedenom slučaju se radi o krajnje negativnoj, a u slučaju automobila pozitivnoj pojavi. Naredna tabela prikazuje procenjene ukupne troškove popravki tokom eksploatacije vozila.

 

tabela0002.jpg

 

U odvojenoj studiji, Consumer Reports saopštava da električni automobili u poroseku doprinose emisiji ugljen-dioksida 60% manjoj u odnosu na konvencionalna vozila. ''Pored redukovanja emisije gasova staklene bašte, elektromobili mogu doprineti i smanjenju negativnog uticaja na kvalitet vazduha jer nema polutanata kao što su azotni oksidi, ozon i čađ, koji stvaraju smog i mogu da izazovu respiratorne oblasti.'' Konvencionalni automobili uglavnom koštaju manje od svojih električnih pandana, ali sa druge strane, koliko košta vaše zdravlje? Da li je sve to vredno života naše dece? Ne radi se samo o tome što su troškovi održavanja elektromobila upola manji u odnosu na one sa SUS motorima, već je i cena električne energije upola manja od cene benzina, koje su trenutno apsurdno niske (u Americi). Niski troškovi održavanja, niski operativni troškovi, dobrobit na ekološkom planu - sve su to relevantni argumenti u korist električnih automobila.

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW sa kineskim partnerima ulaže 15 miljardi evra u električna vozila u Kini

 

vw id4 2021 03.jpg

 

Volkswagen je objavio da sa tri kineske kompanije planira da uloži oko 15 milijardi evra u električnu mobilnost u Kini do 2024. godine. VW će sa tri kompanije koje je osnovao sa kineskim FAW Groupom, SAIC Motorom i JAC-om do 2025. u Kini napraviti 15 električnih i hibridnih modela koji imaju elektromotor i standardni motor sa unutrašnjim sagorevanjem. U oktobru će nemački div u dve kineske fabrike početi da proizvodi električna vozila. Baterije će nabavljati od kineskih firmi CATL, Guoxuan i A123.

SAIC, najveći proizvođač automobila u Kini, odvojeno je danas objavio da do 2025. planira da na tržište izbaci gotovo 100 modela automobila sa pogonom na nove izvore energije. Grupa obuhvata električna vozila koja se napajaju iz baterija, vozila sa elektromotorom i klasičnim motorom i vozila sa vodonikovim ćelijama. Hibridni modeli imaće petinu udela u novih gotovo 100 modela, a desetina će otpadati na vozila sa vodonikovim ćelijama, naveo je šef kineske firme Wang Xiaoqiu. Gotovo 60 modela biće SAIC-ovi brendovi, najavio je Wang.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruski električni automobil Kama 1

 

207314-kamaz ev02.jpg

 

Ruski mediji su objavili slike električnog gradskog automobila koji je nastao saradnjom kompanije KamAZ i Politehničkog univertziteta u Sankt Peterburgu. Ovo je navodno samo jedna od dizajnerskih opcija i nije konačna, a treba reći da su paneli karoserije od kompozitnih materijala. Mada slika unutrašnjosti nema, ona je po svemu sudeći predviđena za dve osobe. Kako se procenjuje, ovo električlno vozilo (sa radnim nazivom Kama 1) bi sa jednim punjenjem baterija moglo da prelazi i do 300 km.

 

kamaz ev01.jpg

 

Ruski mediji prenose nezvanične procene da bi KamAZ sa proizvodnjom jednog ovakvog vozila mogao da startuje do 2023. ili 2024. godine, ali sam proizvođač navodi da trenutno nemaju planove za serijsku proizvodnju putničkih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi rekord električnih automobila u Norveškoj

 

206796-vw id3.jpg

 

Septembar 2020. godine bio je veoma uspešan u smislu prodaje električnih i elektrifikovanih automobila u Norveškoj, a nekoliko modela je zabeležilo odlične rezultate. Najjprodavaniji je bio Volkswagen ID.3, a slede Tesla Model 3 i Polestar 2. Ukupno je prodato 12.689 električnih automobila, što je za 75.6% više nego u istom mesecu prošle godine i veoma blizu apsolutnog rekorda od 12.746 prodatih primeraka u martu 2019. godine. Rekord je postavljen u pogledu udela električnih vozila u ukupnoj prodaji, koji je u septembru iznosio 81.6%. Prema ovom trendu, automobili sa konvencionalnim motorima uskoro bi mogli potpuno da nestanu u Norveškoj.

 

Vozila sa baterijama ostvarila su tržišni udeo od 61.5%, a plug-in hibridi su dostigli 20.1%. Prema ovim podacima, prodaja plug-in hibridnih modela od početka godine povećana je za 60% uprkos pandemiji korona virusa, dok je popularnost vozila koje imaju samo baterije opala za 3%. Ukupna prodaja od početka godine porasla je za 10% na 67.531 elektirčnih i elektrifikovanih vozilo. Volkswagenov novi ID.3 činio je u septembru 12.8% registracija svih novih vozila u Norveškoj.

Lista izgleda ovako:

  1. Volkswagen ID.3 - 1.989
  2. Tesla Model 3 - 1.116
  3. Polestar 2 - 937
  4. MG ZS EV - 672
  5. Audi e-tron - 542

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li će Norveška biti prva zemlja u kojoj će se voziti isključivo električni automobili?

 

199155-vw id3 zvuk.jpg

 

Kada je reč o ekspanziji električnih automobila, Norveška se često koristi kao primer za ugled. Ne bez razloga. U septembru je čak 61.5% svih novih prodatih automobila u toj zemlji bilo na struju. To predstavlja značajan skok u odnosu na 2019. kada je 42.4% isporučenih novih automobila koristilo električnu energiju kao jedino pogonsko gorivo. Takođe, ovaj podatak je ohrabrujući za vladu Norveške koja je zacrtala da do 2025. u potpunosti obustavi prodaju automobila sa motorima na fosilna goriva. Ako se ovakav trend prodaje električnih vozila nastavi, a za sada nema naznaka da se to neće dogoditi, ukoliko žiivte u Norveškoj za najviše pet godina više nećete moći da kupiti novi auto sa SUS motorom.

 

Istina, benzinaca i dizelaša će još biti na putevima, ali će samim protokom vremena ova vrsta vozila polako izlaziti iz upotrebe, pa se očekuje da se zadrže samo u malom broju, uglavnom kao oldtajmeri i kolekcionarski primerci. Najveći evropski proizvođač automobila, Volkswagen, se ubrzano prilagođava vladinim planovima i nalazi svoju računicu. Kako je saopštio lokalni uvoznik VW vozila, taj proizvođač očekuje da će već 2021. godine čak 90% Volkswagena prodatih u Norveškoj biti na struju, da bi 2023. taj broj iznosio svih 100%, čime bi nemački auto-gigant dostigao zacrtani vladin cilj dve godine pre roka. Tome u prilog idu i podaci o prodaji automobila iz septembra. Električni Volkswagen ID.3 koji je na norveško tržište stigao tek prošlog meseca, odmah je postao najprodavaniji model u spetembru, ispred Teslinog Modela 3 i modela Polestar 2.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja električnih vozila u EU će se ove godine utrostručiti

 

204302-jaguar i 1.jpg

 

Za sve veću prisutnost električnih automobila u Evropskoj uniji su zaslužne regulative koje ograničavaju emisije štetnih gasova. Sledeće godine svaki sedmi automobil prodat u EU bi trebalo da bude elektrifikovan, ali da bi se trend nastavio EU mora da povećava restrikcije na emisije. Evropska nezavisna stručna grupa za čistiji transport, Transport & Environment, objavila je svoju analizu evropskog tržišta električnih automobila. U njoj je vidljivo da je prodaja e-vozila u Evropskoj uniji u porastu i tokom ove godine, uprkos pandemiji i usporavanju ekonomije. Kao glavni uzrok tome vide nove propise kojima EU sve ambicioznije ograničava emisije štetnih gasova.

 

Ove godine je tako otprilike svaki deseti automobil prodat u EU bio 100% električni ili plug-in hibrid, a do kraja godine se očekuje daljnje ubrzanje njihove prodaje. Ukupno bi u 2020. godini na tržištima EU trebalo da se proda trostruko više električnih i elektrifikovanih automobila nego prošle godine. Trend će se najverovatnije nastaviti i u 2021. godini, za kada T&E predviđa da će svaki sedmi novi automobil biti moguće zakačiti na e-punjač. Sa novim regulativama EU već su se uskladili PSA Grupa, BMW, Volvo i zajedničkim snagama FCA grupa i Tesla. Sa druge strane, Renault, Nissan, Ford i zajednički posmatrano Toyota i Mazda su vrlo blizu ostvarenju cilja u pogledu prosečne emisije novih automobila na tržištu Unije.

 

Od onih koji još uvek zaostaju po pitanju ekologije ističu se Volkswagen, Hyundai-Kia grupa, Daimler i Jaguar-Land Rover. Svi oni imaju određene planove za ubrzanu elektrifikaciju game i primetno je da im prodaja u e-segmentu ili raste ili bi uskoro trebalo da počne da raste. Ono što zabrinjava analitičare jeste veliki rast popularnosti SUV-ova, vozila koja u principu ispuštaju natprosečno više štetnih gasova, a čiji udeo u prodaji u EU je porastao na čak 39% u prvoj polovini godine. Zato, da bi se pozitivan trend smanjenja emisija i elektrifikacije prevoza nastavio, preporučuje se daljnje ''stezanje'' regulative, postavljanje još ambicioznijih ciljeva i smanjenje dozvoljenih prosečnih emisija po proizvođaču u periodu od 2025. do 2030. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako bi trebalo da izgleda električni Mercedes EQE

 

207915-Mercedes EQE 02.jpg

 

Britanski magazin Auto Express je objavio nekoliko novih rendera kojima pokazuje kako bi trebalo da izgleda električni Mercedes EQE o kome se priča već duže vreme.

 

Mercedes EQE 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fisker i Magna potpisali ugovor o proizvodnji električnog modela Ocean

 

fisker-ocean 02.jpg

 

Nakon Memoranduma o razumevanju, američki Fisker je sada sa kompanijom Magna International potpisao i ugovor koji podrazumeva proizvodnju električnog Fiskera Ocean u Magna fabrici u austrijskom Gracu. Pored toga, Ocean će dobiti i Magna Steyr EV platformu, dok proizvodnja Oceana u Gracu treba da počne u poslednjem kvartalu 2022. godine. Ugovor takođe predviđa i da Magna Steyr preuzme 6.2% vlasništva u Fiskeru.

 

199148-fisker ocean 01.jpg

 

U Fiskeru po ranjim informacijama razmatraju i mogućnost proizvodnje ovog električnog SUV-a u SAD-u i Kini. Iz Fiskera je inače u martu ove godine već stigla najava da će od 2022. godine SUV model Ocean ponuditi i kupcima u Evropi. Tačnije, prvo će se nuditi u Nemačkoj, Norveškoj i Danskoj, a kasnije i u drugim zemljama.

 

Ocean je svestrano električno vozilo sa dva elektromotora (bazna verzija ima 306KS), litijum-jonskim baterijama od 80 kWh (80% kapaciteta se napuni za oko 30 minuta), i autonomijom od 402 do 483 km. U vesti se navodi i da će postojati i snažnija verzija koja će od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzavati za manje od 3 sekunde. Ovaj SUV dužine 464 cm po najavama odlikuju i najprostraniji enterijer u klasi, veliki ekran osetljiv na dodir, digitalna instrument tabla, head-up displej i dva bežična punjača. Takođe, biće dostupni i opcioni točkovi od 22 inča, solarni paneli na krovu i autonomne mogućnosti, kao i pogon na sva četiri točka. Što se cene tiče bazni Ocean će u Americi koštati 37.499 dolara (bez lokalnih subvencija), dok će cena za Evropu biti saopštena naknadno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je razlika u dometu Tesle tokom zime i leta

 

tesla model 3 2019 (1).jpg

 

Razlika u dometu u hladnim i toplim vremenskim uslovima je jedna od najčešćih tema kada se priča o električnim automobilima.

Zato je InsideEV's napravio dva testa aktuelnog Tesla Modela 3. Jedan test je napravljen u zimskom periodu, a drugi u idealnim vremenskim uslovima kako bi se utvrdilo da li postoji razlika i koliko sama temperatura utiče na bateriju.

 

Testovi su odrađeni na ruti između Rima i italijanske opštine Forli, pa se tako mogu izvući podaci o potrošnji u gradskoj vožnji, potrošnji na otvorenom putu, ali i autoputu. Zimski test je sproveden tokom januara kada je prosečna temperatura iznosila oko 6° C, a letnji je sproveden nedavno sa prosečnom temperaturom 26° C, što se ujedno smatra i idealnim uslovima za električne automobile. Tesla Model 3 je u idealnim vremenskim uslovima srušio rekord po efikasnosti sa potrošnjom od samo 11.9 kWh na 100 kilometara. Sa druge strane, u zimskim vremenskim uslovima je ta potrošnja iznosila 14.7 kWh/100 km što je značajna razlika, ali još uvek u specifikacijama koje prikazuje Tesla.

 

To je razlika od 23.5%, odnosno ako Tesla navodi da Model 3 ima domet od 409 km, zimi je taj domet smanjen na prosečnih 315 kilometara. Međutim, navedeni domet od 409 kilometara je izračunati prosek od strane WLTP-a, a isti se u realnim uslovima pokazao prilično većim. Tako je primera radi tokom letnjeg testa Tesla imao maksimalni domet od čak 540 kilometara. Takođe treba uzeti u obzir da je InsideEV's radio ove testove u realnim uslovima, pa su tokom zime konstantno bila upaljena svetla, a u unutrašnjosti je celo vreme bilo uključeno grejanje. Osim toga, kao i na standardnim automobilima, većoj potrošnji doprinose i zimske gume pa takva razlika ne bi trebalo da čudi. InsideEV's je prešao oko 1.050 kilometara po testu , a je potrošnja na punionicama u letnjem testu ukupno iznosila 10.02 evra, a na zimskom testu 12.17 evra. Iako je razlika u procentima prilično velika, ovakvi troškovi su izuzetno mali u poređenju sa troškovima kakve bi napravili prosečni benzinski ili dizel automobili.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen počinje proizvodnju električnih automobila u Kini

 

vw id4 1.jpg

 

Tri meseca pošto je objavio da odustaje od izgradnje fabrike automobila u Turskoj vredne 1.3 milijarde evra, Volkswagen je nedavno najavio da će u Kini, zajedno sa tri tamošnje kompanije do 2024. investirati 15 milijardi evra u proizvodnju električnih automobila. Novim ulaganjem, čija realizacija počinje ovog meseca, postaće takmac američkoj Tesli koja je iz svoje fabrike u Šangaju već lansirala prva vozila. O otvaranju nove fabrike u kojoj bi proizvodili 300.000 klasičnih automobila više nema ni reči.

 

Kako podseća Politika, samo pre godinu dana VW je bio u potrazi za novom lokacijom za fabriku u kojoj bi proizvodio Passat, Superb i neke druge Škodine modele. Za investiciju od 1.3 milijarde evra borilo se više zemalja regiona: Srbija, Rumunija, Bugarska i Severna Makedonija, ali je izbor pao na Tursku. Međutim, početkom jula ove godine iz nemačkog giganta je saopšteno da odustaju od te investicije zbog pada tražnje za novim automobilima uzrokovanog pandemijom. Volkswagen u prvoj polovini ove godine ima operativni gubitak od 800 miliona evra, dok je u istom periodu prošle godine poslovao sa dobitkom od 10 milijardi evra.

 

Sa druge strane, potražnja za automobilima u Kini se ubrzano oporavlja zahvaljujući kupcima koji žele da, umesto javnog prevoza, koriste sopstvena vozila, saopštio je VW, upozorivši međutim da se prodaja neće oporaviti tako brzo u drugim delovima sveta. Nemci su najavili da će ovog meseca u dve kineske fabrike početi da proizvode električna vozila i da će baterije nabavljati od Kineza. Oni sa tri kineske kompanije planiraju da proizvedu 15 električnih i hibridnih modela koji imaju elektromotor i standardni motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

Nameće se i pitanje kako je Nemačkoj Kina dobar partner kada njen gigant pokreće proizvodnju na Dalekom istoku, i to u saradnji sa kineskim kompanijama, a nije tako poželjan partner kada želi da ulaže u Evropi. Ljubodrag Savić, profesor Ekonomskog fakulteta, kaže da kada govore da Kina nije poželjna u Evropi oni ne misle na sebe, već na zemlje kao što je Srbija. Oni Kinu na ovom prostoru vide kao svog konkurenta, ali kada je reč o njihovom interesu, zažmure na oba oka. Tada im nije važno ni to što Kina ne poštuje pravila Svetske trgovinske organizacije i još mnogo toga. Razlog za Volkswagenovu investiciju od 15 milijardi evra u Kini on objašnjava činjenicom da su troškovi proizvodnje neuporedivo manji, a Kina je svetska radionica u kojoj može sve da se napravi i rade sve kvalitetnije. Sa druge strane, kinesko tržište je u ekspanziji.

 

Kapitalizacija tržišta u Kini je neverovatna i oni gaze krupnim koracima napred. Prema oceni našeg sagovornika, VW će veliki broj tih automobila prodavati u Kini, dobar deo u Aziji i manji deo u Nemačkoj. ''Nemci su donekle priznali da su promašili, jer dok su Amerikanci razvijali električne automobile oni su stvarali vozila koja treba da koriste vodonik. U toj trci su izgubili i sada su prinuđeni da prihvate tehnologiju Amerikanaca, to jest Tesle. Svi veliki gledaju svoje interese i niko ne voli da bude samo na jednoj strani. Nemačka je velika uređena zemlja koja planira dugoročno, koja ume nekada da promaši kao kod ovog automobila, ali uglavnom se opredeli kako treba. Naravno da oni imaju mnogo primedaba na ponašanje Kine, ali da bi opstali i da bi njihova vozila bila konkurentna, nemaju drugog izbora'', kaže Savić. Profesor navodi da nemački radnik košta 1.500 evra, a kineski je četiri puta jeftiniji. Fiksni troškovi koji postoje nezavisno od toga koliko proizvedu automobila su niži. Kina može sve da napravi brzo, da ih prati i taj automobil će biti do 30 procenata jeftiniji nego da ga proizvode u Evropi.

 

Kompromis sa sindikatima

Upitan kako će VW objasniti svojim sindikatima ovakav zaokret, Savić odgovara: ''Nemački sindikati su se izborili da imaju partnerski odnos sa poslodavcima. Ako nemačka kompanija ostvari bruto dobit od 8%, dogovor sindikata i poslodavca je da se on podeli na ravne delove. Pola ide za plate radnika, a pola vlasniku''. Nikome, dodaje, ne pada na pamet da to promeni jer će imati dva miliona radnika na ulici. Tamo postoji socijalna odgovornost i fer odnos između sindikata i poslodavaca. Teško je vreme i ne vredi sindikatima da insistiraju na svojim zahtevima ako njihova kompanija umre.

 

''Verujem da će napraviti kompromis. Oni su zaostali u proizvodnji električnih automobila i sa velikim zakašnjenjem ulaze u taj proces. Ali, Nemci umeju da rešavaju društvene probleme bez potresa'', navodi on i dodaje da će VW neke delove proizvoditi u Nemačkoj. ''Zadržaće, ako ništa drugo, stratešku poziciju u proizvodnji određenih delova jer ih je globalizacija naučila da ne mogu sve da prave u Kini, koja bi ih onda držala u šah-mat poziciji. Naučili su lekciju'', kaže, i naglašava da je odustajanje od otvaranja fabrike klasičnih automobila u Turskoj svetski trend proizvodnje električnih vozila. Klasični automobili će, prema njegovim rečima, još neko vreme biti dominantni, a kupovina električnih će biti subvencionisana kao što je već počelo da se radi. Zbog novih tehnologija industrije 4.0, ti klasični materijali će polako odlaziti u istoriju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cena električnih vozila i onih na fosilna goriva će se izjednačiti do 2024. godine

 

fiat 500e 05.jpg

 

Iako su električna vozila danas osetno skuplja od klasika na fosilna goriva, čak i uz nemale subvencije, ta razlika se smanjuje, a uskoro bi trebalo i da nestane. Prema najnovijoj studiji koju je uradila investicijska banka UBS, već 2022. godine bi razlika u ceni trebalo da se smanji na tek 1.900 dolara, dok bi razlika u ceni trebalo da se u potpunosti istopi do 2024. godine. UBS je do zaključka došao nakon analize kretanja cena baterija kod sedam najvećih proizvođača.

 

Baterije su najvažniji deo u formiranju cene automobila jer učestvuju i sa do 40% u ceni električnih vozila. Očekuje se da će cena baterije do 2022. godine pasti na manje od 100 USD/kWh. Padom cena električnih vozila njihova popularnost će porasti. Do 2025. godine njihov tržišni udeo bi mogao da poraste do 17%, a već 2030. godine će dostići 40% na globalnom nivou, procenjuju u UBS-u. ''Nema puno razloga za kupovinu automobila na fosilna goriva iza 2025. godine'', kaže UBS-ov analitičar Tim Bush. Kaže da će pad cena baterija biti poslednji ekster u kovčeg kada je primena motora sa unutrašnjim sagorevanjem u pitanju, a time će pod znak pitanja doći i konkurentnost hibrida. Drastičan rast popularnosti električnih vozila se već vidi na tržištu EU i Kine. Nezavisni analitičar Matthias Schmidt zato procenjuje da će ove godine u EU biti prodato milion elektrifikovanih automobila, od ukupno 11 miliona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je najprodavaniji električni automobil u Kini

 

hong 03.jpg

 

Do sada se uglavnom na tržištu pojavljuju novi električni automobili koji su izuzetno skupi i nedostupni prosečnom kupcu. Međutum, stvari se konačno menjaju u pravom smeru, a u njima predvodi Kina. Na tragu kineskih poteza je električni automobil Wuling Hong Guang Mini EV koji je najprodavaniji električni automobil u Kini. Tamo košta 4.162 dolara što je preračunato oko 3.520 evra. Najbolje opremljeni primerak se prodaje za 5.607 dolara. Prodaja je krenula odlično tako da je prošlog meseca prodato 15.000 primeraka ovog automobila. Već tom brojkom je postao najprodavaniji električni automobil u Kini nadmašivši Teslu (Model 3).

 

hong 02.jpg

 

Mora se međutim naglasiti da električni automobil Wuling Hong Guang Mini EV nema ni jedan vazdušni jastuk, za klima uređaj je potrebno posebno doplatiti, a ima domet manji od 200 km, što je za gradsku upotrebu sasvim dovoljno. Mala kombi-limuzina može da preveze četriri osobe. Pokreće ga jedan elektromotor snage 17.4 KS i 85 Nm uz najveću brzinu 100 km/h. Na raspolaganju su dve baterije, prva 9.2 kWh dometa 120 km, i druga 13.8 kWh dometa 170 km. Prtljažnik je zapremine 741 litra uz preklopljen naslon zadnje klupe. Dugačak je 2.917 mm, širok 1.493 mm, visok 1.621 mm uz međuosovinsko rastojanje 1.940 mm.

 

hong 01.jpg

 

Od pojavljivanja na kineskom tržištu interes kupaca za ovim električnim automobilom izuzetno raste što pokazuje velik broj primljenih narudžbina (više od 50.000). Statistika prvih kupaca ovog automobila pokazuje da ga kupuju oni koji kupuju prvi automobil u životu uopšte sa glavnom namerom korišćenja u gradskoj vožnji, što je idealno rešenje za zagušene ulice kineskih gradova. Dakle mali je, ali je električan i košta samo 3.520 evra, međutim kada bi i zadovoljio sve tehničke norme za Evropu cena bi mu sasvim sigurno bila bar dvostruko viša. Ne treba zaboraviti da na tržištu ima puno bicikla koji su skuplji od ovog automobila (3.520 evra). Međutim, kineski pristup razvoju malih gradskih automobila ograničenog dometa ali niže cene, jedini je pravi pristup masovnijoj proizvodnji i kupovini EV za prosečnog vozača u svetu, pa bi na taj potez trebalo da se ugledaju i i drugi svetski proizvođači automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Aston Martinu žele da elektrifikovani modeli do 2024. čine više od petine njihove prodaje

 

Aston-Martin struja.jpg

 

Iz Aston Martin su saopštili da očekuju da će elektrifikovani modeli do 2024. godine činiti više od 20% njihove globalne prodaje. Takođe, šef kompanije Tobias Moers je potvrdio da na tržište tokom 2023. godine stiže i plug-in hybrid verzija luksuznog SUV modela DBX.

 

Budući da su Aston Martin i Mercedes postigli sporazum o proširenju saradnje (Mercedes će vremenom takođe povećati i svoj u deo u Aston Martinu sa 2.3 % na možda 20%), Aston Martin bi mogao da u svojim modelima upotrebi i Mercedesovu plug-in hybrid tehnologiju. Nakon Valhalle, Aston Martin će prikazati i elektrifikovani Vanquish, dok potpuno električni model sa znakom Aston Martina stiže 2025. ili 2026. godine, i to sa Mercedesovom tehnologijom. Ranije je inače Aston Martin planirao da svoj prvi električni model ponudi 2021. ili 2022. godine (sa Lagondinim znakom), ali se od tih planova sada odustalo. Na kraju, Moers je nagovestio da će Aston Martin 2023. godine predstaviti novi sportski model koji će najverovatnije zameniti DB11.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi e-tron GT na novim slikama

 

audi e tron 2021 03.jpg

 

Audi će uskoro i zvanično predstaviti serijski e-tron GT koji je inače u formi koncepta pre dve godine promovisan na sajmu automobila u Los Anđelesu. Nemci ovim modelom planiraju da konkurišu Teslinom Modelu S, a kako se najavljuje serijska proizvodnja će početi još tokom ove godine. Proizvodnja će se odvijati u Neckarsulm fabrici u Nemačkoj gde se inače pravi i Audi R8.

 

audi e-tron 2021 02.jpg

 

Po nekim ranijim najavama, serijski Audi e-tron GT će imati pogon na sva četiri točka, a autonomija će iznositi oko 400 km.

 

audi e tron 2021 01.jpg

 

Takođe, u pitanju je veoma dinamičan automobil, uz raniju najavu da će 80% kapaciteta baterija moći da se napuni za oko 20 minuta (baterije su od 96 kWh). Audi još nije saopštio specifikacije serijskog modela ali se očekuje da će imati dva elektromotora sa približno 590KS (koliko je imao koncept). Audi e-tron GT u koncept verziji je dugačak 496 cm, širok 196 cm, visok 138 cm i ima međuosovinsko rastojanje od 290 cm. Koncept je do 100 km/h ubrzavao za 3,5 sekundi, dok je najveća brzina el. ograničena na 240 km/h.

 

Audi je takođe potvrdio da će istovremeno sa regularnom verzijom biti lansirana i top varijanta nazvana RS e-tron GT. RS e-tron GT će biti prvi potpuno električni automobil koji će razviti Audi Sport, pri čemu će se odlikovati aero body paketom (uključujući proširenja blatobrana i agresivni zadnji difuzor), kao i krovom od ugljeničnih vlakana, novim točkovima i modifikovanim oslanjanjem. Audi RS e-tron GT će imati tri elektromotora (dva pozadi i jedan napred) i baterije od 95 kWh, dok će snaga iznositi oko 700KS. Očekuje se ubrzanje do 100 km/h od oko tri sekunde i autonomija od nekih 400 km.

Dok će e-tron GT koštati oko 89.000 evra, RS e-tron GT bi trebalo da ima cenu od oko 133.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford obećava pristupačan električni automobil od 20.000 dolara

 

ford mach 2022.jpg

 

Ford se neće utrkivati sa Teslom ili Porscheom čiji električni modeli imaju šestocifrene dolarske cene.

Ford je pre jednog veka ispisivao istoriju sa svojim Modelom T, kao prvim pristupačnim serijskim automobilom koji je Amerikancima omogućio individualnu mobilnost. Stotinak godina kasnije, sa novim čovekom na čelu Džimom Farlijem, američki proizvođač želi da nešto slično učini u eri električnih vozila.

 

U intervjuu za Wards Auto, Farli je otkrio da Ford nema ambiciju da pravi električne modele od 100.000 dolara i više, već da im je namera da ponude kupcima nešto pristupačnije automobile na struju, čija se cena kreće od 20.000 do 70.000 dolara. To znači da će odustati Ford odustati od trke sa Teslom, Porscheom ili Mercedesom čiji električni modeli imaju šestocifrene cene u dolarima. Ford je nedavno lansirao električni Mustang Mach-E, koji se uklapa u pomenuti cenovni razred (20-70 hiljada dolara). Ovaj krosover je u septembru pojeftinio, pa u Americi košta od 42.895 dolara u verziji sa zadnjim pogonom, dok se First Edition verzija prodaje od 58.300 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je moguće napraviti pristojan električni automobil od 8.000 evra?

 

baojun e300.jpg

 

Jedan od nedostataka električnih modela je što su i dalje preskupi, čak i kada su u pitanju gradski automobili. Ne i kada je reč o kineskim vozilima na struju, koja su znatno jeftinija od ekvivalentnih evropskih. Ipak, postavlja se pitanje da li je njihova niska cena posledica kompromisa sa kvalitetom.

 

Svedoci smo da poslednjih godina u Kini buja produkcija električnih modela, a neki od njih su stigli i u Evropu. Baojun E300 za sada nije, ali ovaj mali gradski auto na struju svakako zaslužuje pažnju. Fully Charged je testirao ovo vozilo u Šangaju, a utiske možete pogledati u videu na kraju teksta. Reč je o automobilu zajedničke kompanije tri proizvođača SAIC, General Motorsa i Wulinga. Proizvodi se u dve verzije - kraće od 2.62 metra, i duže od 2.9 m. Cena manjeg vozila startuje od 8.200 evra, a većeg od 10.700 evra. Autonomija u vožnji sa punom baterijom prema NEDC standardu je do 305 km, u realnosti je to nešto manje. Za pogon je upotrebljen elektromotor od 56 KS, a snaga se prenosi na zadnje točkove maksimalna brzina je 100 km/h, što je sasvim dovoljno za gradske uslove vožnje i za kraće izlete.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi RS e-tron GT

 

208512-audi rs e-tron.jpg

 

Audi će uskoro i zvanično predstaviti serijski e-tron GT koji je u formi koncepta pre dve godine promovisan na sajmu automobila u Los Anđelesu. Nemci ovim modelom planiraju da konkurišu Teslinom Modelu S, a kako se najavljuje proizvodnja će se odvijati u Neckarsulm fabrici u Nemačkoj gde se inače pravi i Audi R8. Po nekim ranijim najavama, serijski Audi e-tron GT će imati pogon na sva četiri točka, a autonomija će iznositi oko 400 km.

 

Audi e-tron GT u koncept verziji je dugačak 496 cm, širok 196 cm, visok 138 cm i ima međuosovinsko rastojanje od 290 cm. Audi je takođe potvrdio da će istovremeno sa regularnom verzijom biti lansirana i top varijanta nazvana RS e-tron GT. RS e-tron GT će biti prvi potpuno električni automobil koji će razviti Audi Sport, pri čemu će se odlikovati aero body paketom (uključujući proširenja blatobrana i agresivni zadnji difuzor), kao i krovom od ugljeničnih vlakana, novim točkovima (do 21 inča), podešavajućim oslanjanjem i karbon-keramičkim kočnicama.

 

Audi RS e-tron GT će imati dva elektromotora i litijum-jonske baterije od 93.4 kWh (bruto), dok će snaga iznositi 598KS (uz overboost funkciju 646KS i 830 Nm). Najavljuje se da će ubrzanje do 100 km/h iznositi manje od 3.5 sekundi, kao i da će najveća brzina biti el. ograničena na 250 km/h. Što se tiče autonomije ovog 2350 kg teškog automobila, pominje se domet od 400 km, kao i podatak da će za punjenje 80% kapaciteta baterija na brzom punjaču biti potrebno oko 22 minuta. Na kraju, RS e-tron GT bi trebalo da ima cenu od oko 138.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja električnih i hibridnih automobila u EU više nego udvostručena

 

mini se 01.jpg

 

Tržište električnih i hibridnih automobila u Evropskoj uniji cveta zahvaljujući državnim podsticajima, objavilo je udruženje evropskih proizvođača automobila. U prvih devet meseci ove godine je prodato oko 570.000 električnih i hibridnih vozila, 122% više nego u istom prošlogodišnjem periodu, saopštava ACEA. Pandemija koronavirusa je ipak ostavila traga na tržištu novih modela automobila, koje je palo 28.8% u poređenju sa istim prošlogodišnjim periodom. Najviše ''zelenih automobila'' je prodato u Nemačkoj, Francuskoj i Švedskoj, ukupno 204.500, 111.000 odnosno 56.500.

Prodaja benzinskih automobila je pala više od 38% na 3.5 miliona. Gotovo isti procentni pad je zabeležen i u kategoriji dizelaša, uz prodata dva miliona vozila sa dizel motorima. U trećem tromesečju udeo prodatih benzinskih i dizelskih automobila je pao na oko 75% sa 88.6% u istom prošlogodišnjem periodu, pokazuje izveštaj udruženja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preko 70% dece želi da njihovi roditelji kupe električni automobil

 

Peugeot-e-2008 1.jpg

 

Znamo da se želje dece često razlikuju od želja roditelja, a novo istraživanje u Velikoj Britaniji pokazuje da bi upravo deca takođe mogla da utiču na odluku prilikom kupovine automobila. Naime, prema studiji koju je odradio Peugeot, deca podstiču svoje roditelje da budu ekološki svesniji a to uključuje i kupovinu električnog automobila! Da - da se pitaju deca, više od polovine njih želi da njihovi roditelji kupe električni, ili bar hibridni automobil.

 

Istraživanje je sprovedeno na 1.250 ispitanika starosti između 7 i 12 godina i naravno na njihovim roditeljima. Čak 72.2% njih tvrdi da roditelji uzimaju u obzir njihove ideje i želje prilikom većih kupovina kakva je naravno i kupovina automobila. Pritom više od 2/3 ispitanika smatra da su električni modeli i hibridi dobri za očuvanje planete. ''Sjajno je videti sledeću generaciju kupaca automobila toliko zainteresovanu za potpuno električna i hibridna vozila, koja pritom razumeju pozitivan uticaj tih vozila na okolinu. Imajući ovo na umu, zaista je pozitivno kroz naše istraživanje videti koliko deca utiču na odluke o kupovini koje donose njihovi roditelji'', izjavio je David Peel iz Peugeota, piše Car Advice.

 

Ipak, ponekad je stvarnost nešto drugačija. Iako su električni automobili želja, potencijalni vlasnici prvo moraju da provere različite parametre - poput onog da li mogu da pune automobil u svojoj kući ili žive, primera radi, u soliteru, a punjača nema kilometrima od kuće. U tom slučaju naravno da električni automobil još neće doći u obzir dok se ne izgradi infrastruktura koja bi omogućila normalno funkcionisanje. Isto tako, problem mogu da budu i finansije, budući da modeli s velikim dometom još uvek nisu dostupni velikom broju potencijalnih kupaca. Ipak, jasno je u kom smeru ide auto industrija, a ovo istraživanje samo pokazuje da proizvođači moraju da ulaže u električne modele budući da će ispitanici koji su u ovim anketama želeli da njihovi roditelji kupe električare za 10-15 godina i sami biti na tržištu kao potencijalni kupci.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Monarch iz Rusije

 

monarch 001.jpg

 

Ruska kompanija Monarch je objavila osnovne detalje o svom luksuznom električnom automobilu, uz najavu da će za njega uskoro početi da prima i narudžbine.

 

monarch 002.jpg

 

U ponudi će biti dve verzije, i to S200 i S400. Broj u imenu označava snagu u kW što znači da će Monarch raspolagati sa 272KS odnosno 544KS.

 

monarch 003.jpg

 

U ponudi će se naći baterije od 60 i 80 kWh, dok će autonomija iznositi 400 km.

 

monarch 004.jpg

 

Što se cene tiče, početna i slabija verzija će koštati 58.000 dolara (49.100 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda komora za testiranje električnih automobila

 

skoda test struja03.jpg

 

Vreo dan u pustinji, ledena alpska noć. Ovo nije raspored nekog hiperaktivnog turiste, već jedan ciklus testiranja u solarnoj komori koja proverava koliko su otporni Škoda električni automobili. Pogledajte šta se sve dešava u solarnoj komori.

 

skoda test struja02.jpg

 

Škoda koristi ovu specijalnu solarnu komoru kako bi u periodu od 25 dana simulirala šta se dešava kada električni automobil provede četiri godine u klimatskim uslovima Centralne Evrope. Test otkriva kako se delovi i materijali u automobilu ponašaju u ovom periodu, i da li je došlo do bilo kod oblika degradacije, uključujući i vizuelnu degradaciju.

 

skoda test struja01.jpg

 

''U Volkswagen grupi samo Audi i Škoda imaju komoru za ispitivanje električnih automobila. Audi solarna komora je u Kini, a naša je malo modernija i ima više sigurnosnih sistema'', izjavio je Petr Sobotka, šef sektora za tehnologiju materijala i specijalna merenja.

 

Uslovi u pustinji

Komora, za koju je bilo potrebno nešto više od godinu dana da se izgradi, pažljivo je izolovana soba opremljena sa setom od 28 emitera svetlosti snage 2.5 ili 4 kW. Ovo su metal-halogenidni emiteri svetlosti čija je svetlost približna sunčevoj svetlosti. Emiteri imaju životni vek koji traje okvirno tri testa, a zatim svi moraju da se zamene. Pored komore je prostorija sa posebnim klima uređajima i ''mozgom'' za kontrolu napajanja. Komora omogućava modeliranje različitih temperatura, vlažnosti i uslova sunčeve svetlosti. ''Možemo, na primer, da simuliramo pustinjsku klimu ili ledenu noć u planinama. Tokom testa možemo da menjamo postavke između vrućeg dana u Arizoni sa temperaturom od 42° C u senci i intenzitetom sunčeve svetlosti do 1000 w/m2, klime na Florida sa ekstremnom vlažnošću i hladne alpske noći kada se temperatura snizi na -10 °C'', rekao je Dalibor Kopač, koordinator testa, opisujući šta sve test uključuje. Ceo postupak se kontroliše iz kontrolne sobe koja je od komore odvojena debelim zidom. Osoblje će uskoro moći da nadgleda testove i pomoću mobilnih telefona.

 

Prvo bezbednost

Imajući u vidu ekstremne uslove koji su postavljeni tokom ispitivanja (neki delovi automobila mogu da se zagreju do temperature od 110 °C), bezbednost je na prvom mestu. Soba je puna senzora koji mere temperaturu. Termo-kamere izvan komore nadgledaju automobile koje tehničari pripremaju za testiranje ili su upravo završili test. Komora je opremljena sigurnosnim sistemom koji zaustavlja test ako postoji bilo kakav nagoveštaj problema.

 

Kako se sprovodi test?

Prvih 15 dana testa simulira se vruća i suva pustinjska klima u Arizona stilu. Svaka 24 sata tokom dva dnevna ciklusa automobil je izložen intenzivnoj sunčevoj svetlosti do 1000 W/m2, temperaturi okoline od 42 °C i vlažnosti ispod 30%, a tokom dva noćna ciklusa temperaturi od 10°C. Na kraju svakog dana period od jednog sata planiran je za servisiranje na temperaturi od 23°C, kada tehničari mogu da uđu u komoru da provere stanje vozila i promene neispravan senzor. U poslednjih deset dana testa simulira se vlažna klimu na Floridi. Tokom dnevnog ciklusa temperatura se vraća do 42°C, ali ovog puta se relativna vlažnost vazduha penje iznad 60%. Zatim se temperatura u komori hladi do uslova alpske noći na minus 10°C.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni ''Landjet'' iz VW Grupe će se praviti u Hanoveru

 

audi aicon 02.jpg

 

Nemački mediji pišu da VW Grupa priprema novi električni top model (pod kodnom oznakom ''Landjet''), a koji će biti ponuđen u verzijama pod brendovima Audi, Porsche i Bentley. Sve tri verzije će se proizvoditi u VW fabrici u Hanoveru, budući da su Audijeve fabrike previše male za ovaj projekat. Kako stvari sada stoje, u pitanju je veliki električni SUV sa tri reda sedišta (za sedam putnika), sa autonomijom koja će sa jednim punjenjem baterija iznositi do 650 km. Prvo će se pojaviti Audijeva verzija, i to 2024. godine, dok one sa znakom Porschea i Bentleya stižu nešto kasnije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko košta punjenje baterija električnog automobila?

 

elektricni park.jpg

 

Jedan od mnogih razloga za ulazak u električni automobilski univerzum je i ušteda. U mnogim slučajevima, električna energija je jeftinija od tradicionalnih goriva poput benzina i dizela, ponekad čak više nego dvostruko. Kako prenose Vrele Gume, sve zavisi od toga gde i kada punite baterije svog automobila, tako da su pred nama odgovori na neka ključna pitanja. Podaci su vezani za Veliku Britaniju.

 

Koliko će me koštati da automobil punim kod kuće?

Po Go Ultra Low kampanji za električna vozila, podržanoj od strane vlade, oko 90% vlasnika elektromobila baterije svojih ljubimaca puni kod kuće. Ovo je ujedno najjeftinije. Naravno, sve zavisi od tipa automobila i tarife elektrodistributera, ali generalno troškovi neće biti ni blizu onih vezanih za vozila sa tradicionalnim pogonom. Primera radi, punjenje jednog Nissan Leafa bi trebalo da košta oko 5 evra čak i u slučaju najskuplje tarife, a obezbeđuje vožnju od preko 300 kilometara. Ono što je još bolje je investiranje u neki od najnovijih pametnih ''wallbox''-ova, uz upotrebu aplikacije na telefonu u cilju programiranje jedinice da puni samo onda kada je električna energija najjeftinija, što je obično preko noći.

 

Koliko košta instalacija stanice za punjenje kod kuće?

Možete jednostavno koristiti fabrički tropolni punjač, ali vreme punjenja je dugačko, a proizvođači ne savetuju neprekidnu upotrebu zbog opterećenja na pojedinačnoj utičnici. Zbog toga je najbolje koristiti namensku zidnu jedinicu koja može da puni do 7 kW, više nego dvostruko brže od tropolne alternative. Izvestan je broj različitih proizvođača među kojima se može vršiti odabir punjača, uz izbor vezanih (sa trajno pričvršćenim kablom za punjenje), ili nevezanih (što vam omogućava da odaberete različite utičnice i kablove za različite automobile). Bez obzira za koju varijantu ćete ''dati keš'', biće vam neophodna asistencija kvalifikovanog električara kako bi proverio da li su instalacije u vašem domaćinstvu na visini zadatka, kao i da bi instalirao kutiju.

 

Dobre vesti su da je vlada odlučna da saobraćaj učini ''zelenijim'', što podrazumeva izdašne povlastice, tako da ako imate jedinicu koju je opremio ovlašćeni instalater, tada će Biro za vozila sa niskom emisijom (OLEV) preuzeti do 75% ukupnog iznosa na sebe (maksimalno 400 evra). Naravno, cene variraju, ali uz povlastice možete očekivati da ćete za kućnu stanicu za punjenje platiti oko 450 evra. Još bolje, ako još uvek niste kupili svoj EV imajte na umu da brojni proizvođači nude besplatne zidne kutije i ugradnju u slučaju da ste kupili neki od njihovih modela.

 

Koliko košta punjenje na javnoj stanici?

Još jednom, ovo zavisi od vašeg automobila i načina na koji ga koristite, jer postoje brojne opcije kada je reč o javnim stanicama za punjenje. Primera radi, ako vam je punjenje potrebno samo u retkim prilikama i tada je moguća metoda ''plati po kretanju'', što košta iizmešu 0.15 i 0.55 evrocenti po kWh, u zavisnosti da li se koristi brzo ili ultrabrzo punjenje. Ovo poslednje košta više naravno. Instavolt radi po ovom principu, ne zahtevajući ništa više od beskontaktnog plaćanja jer kada je potrebno u potpunosti napuniti bateriju, drugi provajderi naplaćuju satnicu (efektivnu naplatu parkinga) plus naknadu po kWh za utrošenu električnu energiju.

 

Ukoliko češće prelazite automobilom duže distance na otvorenom putu, provajderi kao što je Polar nude pretplatničku uslugu, sa mesečnom nadoknadom od oko 9 evra, što vam pruža besplatan pristup ka 80% mreže od 7.000 punjača, umesto da plaćate uobičajenu naknadu. Takođe je vredno imati na umu da neki hoteli i tržni centri nude klijentima besplatno punjenje. Široka upotreba aplikacija za pametne telefone svih provajdera omogućava lako pronalaženje mesta za punjenje, pruža informacije koliko košta korišćenje i da li je ono besplatno, tako da možete da se obratite provajderu koji odgovara vašim potrebama i budžetu.

 

Mnogi proizvođači takođe nude pojednostavljen sistem punjenja, tako što pružaju pristup brojnim provajderima sa kojima imaju ostvarenu saradnju. Primera radi, Audijev E-tron Charging Service nalog pruža pristup ka gotovo 20 energetskih firmi, dok svi novi e-tron modeli dolaze sa vaučerom koji besplatno pokriva prvih 1.000 milja punjenja. Vlasnici Tesle dobijaju pristup Supercharger mreži ultrabrzog punjenja, uz izvestan broj Destination brzih punjača za lokacije kao što su hoteli. Vlasnici Modela S ili Modela X, registrovani pre 2017., takođe ispunjavaju uslove za besplatno punjenje, dok se vlasnicima starijih modela naplaćuje 0.30 evrocenti po kWh.

 

Koliko košta punjenje na auto-putu?

Nešto više ćete platiti za uslugu punjenja na auto-putevima, u velikoj meri iz razloga što se u većini slučajeva radi o brzim ili ultrabrzim jedinicama. Donedavno, Ecotricity je bio jedini provajder na ovim lokacijama sa oko 300 dostupnih punjača, ali su mu se pridružile u međuvremenu kompanije kao što je Ionity. U slučaju Ecotricityja, postoji izbor AC i DC opcija punjenja sa maksimalnih 45 minuta upotrebe. Za konekciju se naplaćuju 3.5 evra, plus 0.20 evrocenti po iskorišćenom kWh. Ipak, ako koristite Ecotricity u kućnoj režiji, u tom slučaju će naknada za konekciju biti zaobiđena. Ionity naplaćuje nešto više za ''pay-as-you-go'' kupce, ali ima komercijalnu saradnju sa proizvođačima elektromobila kao što su Audi, BMW, Mercedes i Jaguar, što vozačima automobila ovih marki pruža niže troškove.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...