Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

Tesla Model 3 najprodavaniji električni automobil u EU tokom februara

 

model3 prodaja.jpg

 

Tesla Model 3 bio je najprodavaniji električni automobil u februaru u zemljama Evropske unije. Najpristupačniji model američkog proizvođača električnih automobila, kompanije Tesla, našao je proteklog meseca put do 5.405 vlasnika u EU, pokazuju podaci koje je objavio JATO Dynamics. Na drugom mestu po broju prodatih vozila je Volkswagen ID.3 sa 3.557 isporučenih automobila, dok je treći Renault Zoe sa 3.547 prodatih jedinica. Četvrti je električni Peugeot 208 (3.047), a peti Kia Niro na struju (2.642).

 

Među deset najtraženijih električnih automobila u Evropskoj uniji su još Volkswagen e-Up!, Hyundai Kona Electric, novi Fiat 500 na struju, Smart EQ ForTwo i Peugeot e-2008. Iako je tržište novih automobila u EU u prva dva meseca 2021. zabeležilo pad od 20%, prodaja elektrifikovanih vozila (baterijskih električnih i plug-in hibrida) skočila je za 67% u odnosu na isti period 2020. Ove dve kategorije vozila čine 13.6% tržišnog učešća u 2021. dok su u istom periodu 2020. godine držale svega 6.5% tržišta novih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni trotočkaš Daymak

 

Daymak 2.jpg

 

Ukoliko želite da vozite trotočkaša, možda biste voleli da je na električni pogon ali i da ide veoma brzo, Daymak ima vozilo baš za vas.

Kompanija je napravila vozilo sa dva sedišta, za koje navodi da ''ide kao go-kart''. Nadaju se da će imati oko 50.000 vozila u pretprodaji, a takođe su opremljena i solarnim panelima za dopunu baterije u toku putovanja, kao i punjačem za koji kompanija navodi da je bežični.

 

Daymak 1.jpg

 

Ako vam je takvo vozilo dopadljivo i možda ste zainteresovani za kupovinu, trebalo bi da date depozit od $100, kako biste rezervisali vašu porudžbinu i imali garantovanu nižu cenu kada krene u prodaju. Ipak cena vozila nije pristupačna. Deluxe verzija sa dometom od 300 km košta nešto ispod $20.000, dok je Ultimate verzija sa dometom od 480 km i ubrzanjem od 100 km/h za nepune 2 sekunde oko 150.000 dolara. Što se dizajna tiče, vozilo izgleda kao da je izašlo iz naučno-fantastičnih filmova. Proizvodnja se ipak ne očekuje tako brzo, već tek u 2023. godine jer se razvoj ovog električnog vozila finansira crowdfunding kampanjom.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear: Vodič za kupovinu električnih automobila

 

Chris Harris, na sebi svojstven način, daje savete kako izabrati električni automobil...počev od njihove cene kao osnovnog kriterijuma:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lexus LF-Z Electrified Concept

 

Lexus lfz 6.jpg

 

Lexus je svoj novi električni koncept automobil prvo najavio još početkom decembra prošle godine, pa je onda proteklih meseci još par puta objavio nekoliko najavnih slika i video klipova, dok je sada konačno i zvanično održana njegova premijera. Čemu toliko najavljivanje? Lexus naime ovom studijom najavljuje svoj novi pravac i namere u budućnosti, odnosno početak ''sledeće generacije Lexusa''. Do 2025. godine Lexus će predstaviti 20 novih ili modifikovanih modela, uključujući više od 10 potpuno električnih modela, hibridnih i plug-in hibridnih vozila.

 

Lexus lfz 5.jpg

 

Prvi serijski model tog novog Lexusovog talasa bi svetsku premijeru inače trebalo da ima krajem ove godine.

 

Lexus lfz 4.jpg

 

Kako bilo, ovaj Lexus LF-Z Electrified Concept dolazi u formu povišenog sportbacka, na novoj EV platformi, sa tankim LED prednjim i zadnjim svetlima, velikim točkovima, kamerama umesto klasičnih retrovizora, kao i elektronskim ručicama za otvaranje vrata.

 

Lexus lfz 3.jpg

 

Osim toga, tu su i minimalistički ali moderni enterijer (uz digitalnu instrument tablu, ekran osetljiv na dodir, head-up displej i steer-by-wire tehnologiju), pa stakleni panoramski krov, Digitalni ključ (omogućava porodici i prijateljima pristup automobilu bez potrebe za deljenjem fizičkog ključa), a treba napomenuti da se funkcijama vozila (poput zaključavanja i otključavanja vrata) takođe može upravljati pomoću pametnog telefona.

 

Lexus lfz 2.jpg

 

Veštačka inteligencija vozila (AI) koristi dijalog sa vozačem da bi saznala njihove lične preferencije i karakteristike ponašanja, omogućavajući davanje korisnih predloga kao što su detalji o vođenju rute i informacijama o odredištu.

 

Lexus lfz 1.jpg

 

Lekusov novi sistem ''Direct4'' omogućava slobodnu, nezavisnu kontrolu pogonske sile motora sa velikim obrtnim momentom na sva četiri točka. Prilagodiće se prednjem, zadnjem ili pogonu na sva četiri točka u skladu sa bilo kojom situacijom u vožnji. Što se dimenzija tiče, Lexus LF-Z Electrified Concept je dugačak 4.880 mm, širok 1.960 mm, visok 1.600 mm, međuosovinsko rastojanje je 2.950 mm, dok težina vozila iznosi 2.100 kg. Vozilo raspolaže sa 544KS i 700 Nm, ubrzanje do 100 km/h traje okruglo 3 sekunde, a najveća brzina je 200 km/h. Na kraju, autonomija sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija od 90 kWh iznosi 600 km (po WLTP ciklusu).

 

 

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvodnja struje iz obnovljivih izvora nadmašila onu iz fosilnih goriva

 

212764-energija 01.jpg

 

Gotovo 42.9% električne energije proizvedene u Velikoj Britaniji prošle godine je došlo iz obnovljivih izvora, dok se 38.5% odnosilo na fosilna goriva. Dakle, u 2020. je obnovljiva energija po prvi put na ''ostrvu'' nadmašila fosilna goriva. Ova analiza Departmana za biznis, energiju i industrijsku strategiju ističe da je takođe reč o rekordno niskom udelu fosilnih goriva, koji je 2010. iznosio čak 75.4%.

 

Na priobalne vetrogeneratore se odnosi najveći deo porasta učešća obnovljive energije u ukupnom miksu, što u velikoj meri može da se zahvali jakim vetrovima koji duvaju tokom godine, kao i novoinstaliranim kapacitetima. Izveštaj takođe otkriva da su kopneni i priobalni vetrogeneratori zajednički obezbedili više od polovine obnovljive energije u Ujedinjenom Kraljevstvu i 2020. generišući struju za ukupno 24,2% ukupnih potreba ove zemlje. Ukupna finalna potrošnja u 2020. je bila 13% niža nego u 2019. dok je potrošnja energije u oblasti transporta bila 28% niža. Naravno, restrikcije izazvane pandemijom redukovale su potražnju za energijom u oblasti industrije, komercijalnih usluga i transporta. Očigledno, Velika Britanija je na pravom putu da ostvari nultu emisiju do 2050. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako bi mogao da izgleda Volkswagenov električni pickup

 

212794-vw e02.jpg

 

Volkswagen mnogo ulaže u električne automobile, obećao je da će ponuditi 75 električnih modela do kraja decenije, a razmišlja se i o električnom pickupu. Sada su se pojavili nezvanični renderi koji pokazuju kako bi mogao da izgleda. KDesign AG je napravio dva rendera koja nagoveštavaju kako bi mogao da izgleda budući Volkswagenov potpuno električni pickup ako ikada dobije zeleno svetlo za proizvodnju.

 

212795-vw e01.jpg

 

Iznenađenja nema, jer se dizajn Volkswagenovog podbrenda ID dobro uklopio u formu pickupa koji ima tanka svetla koja se protežu na prednje blatobrane, elegantni nabor na bočnom profilu, zaštitu podvozja i lukova točkova te još mnogo toga. Zadnji deo automobila sadrži ID svetla koja se prostiru celom dužinom, a tu su i nabori na karoseriji koji daju nešto sportskog duha.

 

Renderi podsećau na VW Atlas Tonak Concept koji je predstavljen na Sajmu automobila u Njujorku 2018. godine, a koji je bio baziran na Volkswagenovoj MQB modularnoj platformi kao i SUV Atlas. Ipak, koncept je bio duži. Koliko je Volkswagen ozbiljan u nameri da proizvede električni pickup, za sada nije poznato. Član Volkswagenove uprave za električna vozila Thomas Ulbrich je u avgustu 2020. godine izjavio da kompanija razmatra ideju koja se odnosi na proizvodu električnog pickupa baziranog na MEB platformi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski EV osvajaju francusko tržište

 

mg zs ev.jpg

 

Kineski električni automobili ambiciozno nastupaju na evropsko tržište, a posebno u Francusku.

Tako naprimer brend MG, koja gotovo da i nema veze sa svojim dalekim engleskim poreklom, sada je 100% kineska, prošle godine u Francuskoj je predstavila gradski SUV MG ZS po objavljenim cenama od 29.990 evra za verziju Comfort, i 31.990 evra za luksuznu verziju. Proizvođač Aiways jedan je od novih igrača na sceni električnih automobila. Marka je stigla u Francusku svojim SUV modelom U5. Novi električni automobil može da se proba, a prikazana cena ide od 27.700 evra.

 

Godina 2021. biće presudna za kineske proizvođače električnih automobila. Industrija očekuje da će prodaja novih energetskih automobila (NEV) porasti za gotovo 40% u odnosu na prošlu godinu sa 1.37 na 1.8 miliona jedinica, objavilo je Kinesko udruženje proizvođača automobila (CAAM). Kina predviđa da će NEV činiti 20% godišnje prodaje do 2025. godine. Zemlja je najveće tržište za te automobile otkako je prestigla Ameriku 2015. godine, prema statistikama Ministarstva industrije i informacione tehnologije.

 

Budući da je glavni problem električnih automobila punjenje, kineske kompanije se usredsređuju na tehnologiju zamene baterija. Kompanija Nio nudi prodaju automobila bez baterija koje mogu da se iznajme ili zamene za pune. Kompanija je najavila da će uskoro lansirati stanice za zamenu baterija. To će da omogući da se instalira potpuno napunjena baterija za manje od tri minute, dok obično treba nekoliko sati da se automobil potpuno napuni.

 

Ako se donedavno kineski modeli nisu smatrali vrlo ozbiljnim konkurentima, čini se da se situacija menja. ''Pravimo automobil poput Audija e-tron, ali za upola manju cenu'', rekao je Alexander Klose,  potpredsednik AIwaysa za međunarodne poslove. Jean-Dominique Senard, izvršni direktor Renaulta upozorio je 2019. godine na rast prodaje kineskih automobila. Prema ovom bivšem šefu Michelina, trebalo bi očekivati istu situaciju kao i kod pneumatika, gde je udeo kineskih marki u Evropi porastao sa 5% na 30% između 2012. i 2018. godine. ''Bez sumnje postoji nepoverenje prema kineskim proizvodima, ali pogledajte mobilne telefone koji se danas koriste u Evropi, velika većina proizvodi se u Kini'', primetio je Alexander Klose.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže i Chevrolet Silverado EV

 

chevrolet silverado ev.jpg

 

Iz General Motorsa je stigla potvrda da se u njihovim planovima nalazi i potpuno električna verzija pick-up modela Chevrolet Silverado. Za sada je poznato da će se ovaj model bazirati na Ultium platformi i da će nuditi domet od najmanje 400 milja (644 km). Što se tiče snage, električni GMC Hummer EV recimo raspolaže sa 634KS do 1.014KS, ali bi Silverado EV mogao da bude slabiji od tog modela. Silverado EV će se proizvoditi u postrojenju Factory Zero u Mičigenu, a ostaje pitanje kada će tačno imati premijeru. U vesti se naime navodi da će se na tržištu ''pojaviti do 2025. godine''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio električni automobil od Minhena do Zagreba - nije bio srećan

 

porsche voznja.jpg

 

Nemački biznismen podelio je svoje utiske sa ovog putovanja dugog 550 kilometara. Nemački Špigl objavio je priču biznismena Tomasa Gajgera, koji je opisao svoje iskustvo putovanja od Minhena do Zagreba u električnom automobilu. Gajger je vozio Porsche Taycan, navodno najbolji odgovor nemačke auto-industrije na Tesline električne automobile, ali nije baš zadovoljan kako je sve to funkcionisalo.

 

''Od Minhena do Zagreba ima oko 550 kilometara, prema aplikaciji Google Maps vreme putovanja je oko pet sati. Mnogi poslovni ljudi dizelašem pređu takve udaljenosti u jednom potezu. Međutim, s obzirom na to da bi budućnost automobila trebalo da bude električna, a proizvođači sve više hvale nove modele baterija kao pogodne za duga putovanja, ja se, kao priznati skeptik prema električnim automobilima, odlučujem na svoje prvo dugo putovanje u vozilu pogonjenom isključivo strujom'', piše Gajger na početku svoje priče.

 

Problemi sa punjenjem baterije

Gajger se ka Zagrebu zaputio u modelu Porsche Taycan koji ima 476 konjskih snaga, a može ići i do 230 km/h. U teoriji se baterija u vozilu puni od 5% do 80% kapaciteta za 22.5 minuta, a puna je do kraja nakon nekih pola sata. Zvanični podaci kažu da autonomija vožnje sa punom baterijom iznosi do 484 kilometara, piše Gajger. Ipak, pokazalo se da baš oko punjenja baterije ima najviše problema. U Minhenu je, uz mnogo muke, uspeo da napuni bateriju veče pre puta, te dodaje da bi sa dizelašem samo svratio na benzinsku pumpu i za 5 minuta imao pun rezervoar goriva. Još jedno negativno iznenađenje sledi ujutru. Kompjuter u automobilu izračunao je da sa gotovo punom baterijom Gajger može da pređe maksimalno 338 kilometara, što je značajno manje od obećana 484 kilometra.

 

''Zbog toga računar planira dva zaustavljanja za punjenje baterije na putu do Zagreba. Pet sati vožnje, koliko je procenio Google, sada se pretvara u više od šest sati putovanja'', konstatuje se u članku. Baterija se, međutim, brzo ispraznila pa je računar kod Salcburga predložilo novo punjenje, ali Gajgeru u početku nije bilo lako da nađe stanicu za punjenje. Na jednoj nije funkcionisao softver potreban za punjenje Porsche Taycana.

 

Solidarnost među vozačima električnih automobila

Postoji još jedan problem kod punjenja: ''U stvari, nikad ne 'protiče' toliko električne energije koliko je obećano, 160 kW koje je obećao navigacioni sistem ne može da se dobije. Već na početku punjenja dobijam jedva 100 kW, koji iz minuta u minut postaju sve manji.'' Gajger dodaje da se sporo punjenje baterije ponavljalo tokom čitavog puta. ''Punjenje gorivom ostaje bitna razlika u odnosno na automobil sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. U automobilu na struju moram da razmišljam mnogo više o tome i brzu traku na auto-putu mogu pravilno koristiti samo sa ispravnom strategijom punjenja'', piše on.

 

Kao simpatičnu stranu putovanja električnim automobilom, ovaj nemački poslovni čovjek navodi solidarnost među vozačima i napominje da su mu tokom punjenja uvek nudili pomoć kada bi nešto zapelo. Napominje i da mu je portir u Zagrebu, kada je konačno stigao do cilja, takođe pomogao oko punjenja. ''Putovanje se završava u kasnim večernjim satima. Suprotno prognozi koju je dao Google (16 h) i aplikaciji Porsche-Navi (17 h), u Zagreb stižemo tek nešto pre 20 časova. To je gotovo 9 sati za manje od 600 kilometara vožnje. Nema radosti, pogotovo jer se vraćam sutradan, a lov na mesto za punjenje baterije kreće ispočetka'', zaključuje Tomas Gajger u svom članku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U planu i manji električni Nissan SUV

 

nissan ev 2022 02.jpg

 

U Nissanu planiraju i manji električni SUV (veličine modela Juke), kako bi proširili svoju paletu na evropskom tržištu. To znači da stiže SUV manji od električne Ariye i baziran na skraćenoj verziji CMF-EV platforme.

 

nissan ev 2022 01.jpg

 

Očekuje se pristupačnija verzija sa prednjim pogonom, ali i top varijanta sa Nissanovim E-4ORCE električnim 4x4 sistemom. Mogući izgled ovog modela je prikazan na nezvaničnim renderima iz britanskog magazina Auto Express. Novi manji električni SUV će po sadašnjim najavama biti nešto prostraniji nego Juke, a sa jednim punjenjem baterija od 63 kWh će moći da pređe oko 400 km. Takođe, kasnije može da se očekuje i pristupačnija verzija sa manjim baterijama i skromnijim dometom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Toyota SUV na sajmu u Šangaju

 

213073-toyota bz 01.jpg

 

Toyota je saopštila da će 19. aprila na sajmu u Šangaju izložiti potpuno električni SUV napravljen na e-TNGA platformi. Japanci su ovaj električni SUV potvrdili još krajem prošle godine kada je najavljen pod kodnom oznakom BZ (Beyond Zero). Treba napomenuti da će u Šangaju premijeru imati koncept model, dok konačna serijska verzija stiže kasnije.

BZ bi trebalo da bude veličnom sličan aktuelnoj Toyoti RAV4, ali će imati duže međuosovinsko rastojanje, prostraniji enterijer i kraće prepuste. Nova e-TNGA platforma je inače razvijena u saradnji sa Subaruom, a nudiće mogućnost verzija sa prednjim, zadnjim ili pogonom sva četiri točka, kao i smeštaj baterija različitog kapaciteta. Sem toga, koristiće se za modele sa različitim međuosovinskim rastojanjem, rasponom točkova, dužinom i visinom. Proizvodnja novog Toyotinog električnog SUV-a će se odvijati u Japanu, a prodavaće se i u Evropi. A kada tačno stiže na tržište još nije poznato.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rado bi kupili električni automobil, ali je problem cena

 

bmw ix3 05.jpg

 

Evropski i američki kupci sve su skloniji kupovini električnog automobila, ali ih i dalje najviše u tome sputava njegova cena, pokazalo je istraživanje. Udeo kupaca koji razmišljaju o nabavci potpuno električnih vozila značajno je porastao, pokazala je godišnja anketa kompanije OC&C Strategy Consultants. U razdoblju od decembra do januara, kompanija je sprovela istraživanje među više od 7.500 potrošača na globalnom nivou, a promena stava kupaca vremenski se podudara sa ključnim razdobljem za auto-industriju, koja se sve više okreće električnim automobilima kako bi ispunila strože zahteve u pogledu emisije ugljen-dioksida i sustigla američkog proizvođača Teslu, dominantnu kompaniju na tržištu e-vozila.

 

U Velikoj Britaniji, Francuskoj i Italiji više od polovine ispitanika razmišlja o tome da njihov sledeći automobil bude na električni pogon. Slično se izjasnila gotovo polovina ispitanika u Nemačkoj i Americi, pokazalo je istraživanje. Njihov je udeo znatno porastao u odnosu na prošlu godinu, naročito u Velikoj Britaniji i Americi, gde je broj građana voljnih da kupe električni automobil skočio za 81%, odnosno 61%.

 

Prodaja ide najbolje u državama koje daju subvencije za kupovinu

Potrošače međutim i dalje brine cena tih automobila, koji su obično skuplji od sličnih modela koje pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Ponuda i infrastruktura za punjenje brinu ih manje nego pre godinu dana, pokazala je anketa, a najveća im je prepreka i dalje ukupan trošak nabave. Među onima koji će verovatno kupiti e-automobil, njih 69% reklo je da su spremni za vozilo na električni pogon izdvojiti maksimalno 500 dolara više nego za odgovarajućeg benzinca, pokazalo je istraživanje. Takav scenario, međutim, nije moguć bez državnih subvencija. Veću prodaju e-vozila beleže zemlje koje su obezbedile podsticaje za kupovinu, a evropske zemlje uvele su nekoliko izdašnih programa za subvencionisanje. U okviru plana ulaganja u infrastrukturu, nova američka vlada predsednika Džozefa Bajdena naglasak je stavila na povećanje broja električnih vozila u saobraćaju, najavljujući 100 milijardi dolara za dodatne podsticaje pri kupovini e-vozila, i 15 milijardi dolara za izgradnju 500.000 novih stanica za punjenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Španska Vlada će sa 400 miliona evra podržati kupovinu električnih vozila

 

seat_mii_electric 001.jpg

 

Potpredsednica Vlade Španije i ministarka ekologije Teresa Ribera izjavila je da će Vlada sa 400 miliona evra podržati kupovinu električnih vozila. Ovaj program, koji može da se poveća na 800 miliona evra, trajaće do 2023. godine, a namenjen je i fizičkim licima i kompanijama, prenosi N1. Deo sredstava biće korišćen i za instaliranje objekata za punjenje.

Ona kaže da se za kupovinu putničkih automobila može dobiti do 7.000 evra za auto i 1.300 evra za kupovinu električnog motocikla. Novina je da program takođe subvencioniše do 9.000 evra kupovinu električnog kombija. Prijavljivanje je krenulo, a cilj je da na španskim putevima do 2023. godine bude 250.000 elekričnih vozila i 100.000 mesta za punjenje. ''Ovim će se izbeći 450.000 tona ugljen-dioksida i stvoriti zaposlenje u kritičnom trenutku za ekonomiju'', rekla je ministarka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda SUV e:prototype

 

honda suv koncept03.jpg

 

Honda je prošle godine na sajmu u Pekingu izložila i novo koncept vozilo, nazvano SUV e:concept, dok je sada na sajmu u Šangaju predstavila doteranu varijantu pod nazivom Honda SUV e:prototype.

Honda SUV e:prototype je dakle automobil sa elektropogonom (detaji o njemu za sada nisu saopšteni) za koji se kaže da najavljuje pravac njihovih budućih električnih modela za kinesko tržište.

 

honda suv koncept02.jpg

 

Ovaj model između ostalog odlikuju LED prednja svetla, LED svetla za maglu i osvetljeni ''H'' logo, dok slika unutrašnjosti za sada nema.

 

honda suv koncept01.jpg

 

Takođe, automobil je opremljen ADAS-om, sledećom generacijom Honda Sensing bezbednosnih i sistema pomoći vozaču, kao i najnovijom generacijoim sistema Honda Connect. U planu je i serijska verzija, i to za proleće 2022. godine. To će biti jedan od 10 novih električnih modela koje će Honda predstaviti u Kini u narednih pet godina. Ostaje da se vidi da li će se serijski SUV e:prototype možda prodavati i van Kine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija Tesla otkrila koliko često se dešava da se njihovi automobili zapale

 

tesla opet.jpg

 

Podaci kompanije Tesla o požarima na njihovim vozilima u periodu 2012.-2020. pokazuju da se to dešavalo u proseku tek na pređenih 205 miliona milja (330 miliona kilometara). To je 10 puta veća kilometraža od proseka kada su u pitanju požari koji se dešavaju na svim vozilima u Americi, prema podacima Nacionalnog udruženja za zaštitu od požara (NFPA) i američkog Ministarstva saobraćaja.

Naime, prosek u Americi za sva vozila (bez obzira na vrstu pogonskog sistema) iznosi 30.5 miliona km. Međutim, treba imati u vidu da je prosečna starost Teslinih automobila relativno mala, odnosno da su ta vozila znatno mlađa od američkog proseka. Tesla je takođe objavio i rezultate za prethodne periode: 2012.-2018. (273 miliona kilometara) i 2012.-2019. (281 milion kilometara), koji ukazuju da se prosek vremenom povećava.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Libanu predstavljen prvi 100% električni automobil

 

quds rise liban01.jpg

 

U Libanu koji je zahvatila nezapamćena ekonomska kriza i čija elektromreža je među najlošijima u svetu, u subotu je javnosti predstavljen prvi ''100%'' električni automobil proizveden u toj zemlji. Ovo je ''prvi domaći automobil'', rekao je inicijator projekta Džihad Mohamad, palestinski preduzetnik rođen u Bejrutu, na predstavljanju u okolini Khaldea, južno od Bejruta. Automobil futurističkog oblika je nazvan ''Quds rise'', što je naziv za Jerusalim, na kome je naslikan Hram na steni, na Platou džamija u Svetom gradu, ''u celosti'' je libanski proizvod, dodao je Mohamad. Masovna proizvodnja ovog automobila treba da počne na leto, rekao je Mohamad.

 

Pošto je stekao bogatstvo u sektoru telekomunikacija u Kanadi i u građevini u zemljama Persijskog zaliva i u Iraku, palestinski preduzetnik je odlučio da okuša sreću u automobilskoj industriji. U Libanu, gde su nakon građanskog rata 1990. gotovo svakodnevni prekidi u snabdevanju strujom, stanovnici moraju da imaju svoje agregate jer na otklanjanje kvara treba da se čeka i više od 12 sati. Ista sudbina čeka i Mohamada. Stotinjak stanica za punjenje koje planira da postavi širom zemlje će se priključiti na privatne agregate koje će u doglednoj budućnosti pokretati Sunčeva i energija vetra. Cena automobila je 30.000 dolara (24.800 evra) ili 360 miliona libanskih funti po kursu na crnom tržištu, nakon sloma domaće valute koja je za 18 meseci izgubila više od 85% vrednosti prema zelenoj novčanici.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda objavila kada planira prelazak na električne automobile i vodonik

 

Honda-e.jpg

 

Najnoviji u nizu proizvođača automobila koji je objavio svoje dugorčne planove je Honda. Dakle, 2040. godine Honda će prodavati 100% vozila na električni pogon i pogon na gorive ćelije vodonika. Plan je da se do 2030. godine prodaje ukupno 40% tih vozila, a do 2035. godine 80%. U ovim projekcijama treba primetiti da Honda ozbiljno računa na vozila pokretana gorivim ćelijama vodonika što je jasan signal da ta tehnologija nije otpisana. Štaviše, i evropski planovi distribucije vodonika planiraju veliku pokrivenost na celom kontinentu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Magna ulazi u proizvodnju električnih vozila

 

MagnaInternational.jpg

 

Magna International će razviti modularno električno vozilo sa izraelskom startap kompanijom REE Automotive, što će kanadskom proizvođaču delova pomoći da se uključi u rastuću industriju proizvodnje električnih automobila. Kompanije su se dogovorile da zajedno dizajniraju vozilo, obave inženjerski posao i naprave ga na platformi kompanije REE. Električna vozila moguće je praviti prema tačnim specifikacijama ''globalnih tehnoloških kompanija i izgrača iz oblasti e-mobilnosti'' dok ubrzavaju svoj ulazak na tržište, navodi se u zajedničkom saopštenju dve kompanije.

 

Lokacija i vremenski okvir za početak proizvodnje, kao i finansijski uslovi, nisu otkriveni. Saopšteno je da će dve kompanije deliti potencijalne prihode u budućnosti. Startap firma je potpisala sporazume o narudžbi oko 260.000 vozila koja će koristiti njenu platformu. Magna je ranije pominjana kao potencijalni partner kompanije Apple u razvoju autonomnog električnog vozila. Kanadska firma već pravi automobile prema ugovorima sa BMW-om i Land Roverom. Prošle godine je napravila zajedničku kompaniju sa LG Electronicsom za pravljenje električnog pogona u nameri da zauzme svoju poziciju u rastućem tržištu električnih automobila. Magna pravi sve - od šasija i automobilskih sedišta do senzora i softvera.

 

REE Automotive, sa sedištem u Tel Avivu, je jedna od mnogih novih startap firmi koje se bave električnim vozilima i baterijama. Njena tehnologija, koja obuhvata pogon, ogibljenje i kočnice - integriše se u ravnu modularnu šasiju koja može da primi različlite baterije i iskoristi se za različite tipove vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoanaliza.jpg AutoAnaliza: Linzda M3

 

Potpuno električni kineski automobil. Košta od 7.000 do 10.000 evra.

Ima 5.5 konja, ide do maksimalnih 55 km/h, baterija mu je 8 kWh i dok se ona ne isprazni može da pređe 60-100 kilometara. Za punjenje mu treba 6-8 sati (klasični kućni priključak), i ako se to radi tokom noći (na jeftinijoj tarifi) puna baterija košta 10-15 dinara:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Kini predstavljen električni automobil koji prečišćava vazduh

 

aira.jpg

 

Kao da električni automobili nisu sami po sebi dovoljno dobri, Hedervik studio dizajnirao je novi koncept električnog vozila koje prečišćava vazduh, prenose svetski mediji. Ovaj studio bavi se inovativnim dizajnom održivih, ekoloških i prilagodljivih rešenja, a osim zapanjujućih zgrada i objekata na javnim površinama, svom bogatom portfoliju sada mogu dodati i električni automobil. Tvorcima ovog modela nije bilo dovoljno da stvore bilo kakav električni automobil već su želeli auto koji čini nešto korisno za životnu sredinu, pa je otuda njihov prvenac pravi vazdušni filter na četiri točka.

 

Koncept Aira, kako su ga nazvali njegovi tvorci, po prvi put je predstavljen 22. Aprila, na sajmu automobila u Šangaju. Ovaj model biće opremljen najmodernijim HEPA filterom koji će koristiti protok vazduha kroz vozilo u pokretu i tako prečišćavati vazduh. HEPA filter karakteriše visoka efikasnost u prečišćavanju PM10 i PM2.5 čestica, polena, prašine i neprijatnih mirisa koristeći najnoviju tehnologiju i aktivni ugalj, a filter integrisan u Airo biće idealan za prečišćavanje izduvnih gasova drugih vozila.

 

Pored toga što Airo ne zagađuje okolinu i uz to prečišćava vazduh, ovaj model ima i niz drugih novina koje su ga učinile pravom atrakcijom na pomenutom sajmu automobila. Prednja sedišta moguće je rotirati za 360 stepeni, a podesiv je i sto idealan za porodični ručak ili jednostavno partiju karata tokom putovanja. Ukoliko put potraje, možete i da odspavate jer će se sedišta transformisati u udoban krevet za dvoje. Dizajneri ovog modela primetili su da vozila veći deo svog životnog veka provode na ulici, ali ne u pokretu već parkirana. Zato će budući vozači Aira imati priliku da duže uživaju u ovom višenamenskom četvorotočkašu koji će se lako pretvoriti u mesto za ručanje, zabavu i spavanje.

 

Ovaj električni automobil imaće i autopilota visoke pouzdanosti, što potvrđuje činjenica da će vozač bez bojazni moći da okrene leđa volanu i bezbedno stigne na željenu destinaciju. Predviđa se da će novi kineski brend IM Motors započeti proizvodnju ovog automobila 2023. godine, a dizajneri Hedervik studija odlučni su da ovaj koncept do tada dovedu do savršenstva.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Project Trinity

 

vw trinity 02.jpg

 

Volkswagen je objavio neke nove detalje vezane za Trinity Project, njihov budući najveći električni model za koji se kaže da će postaviti nove standarde koji se tiču dometa, brzine punjenja i softvera. Po nekim najavama, to će biti mešavina crossovera, hatchbacka i sedana, uz određene sličnosti sa I.D. Vizzion konceptom od pre nekoliko godina. Međutim, Trinity Project će se u proizvodnji pojaviti tek 2026. godine u Wolfsburg fabrici, i to sa Nivo 2 sistemom autonomne vožnje (tehnički će već biti spreman i za Nivo 4 koji će biti aktiviran kasnije).

 

211913-vw trinity 01.jpg

 

Trinity Project će biti na vrhu njihove game električnih vozila, pri čemu će se bazirati na novoj arhitekturi (biće jedan od prvih VW modela koji će koristiti novu Scalable Systems Platformu). Automobil će po najavama koristiti najnoviji električni pogonski sistem, tehnologiju baterija i najmoderniji softver (nove karakteristike će se nuditi uz doplatu i biće dostupne kroz over-the-air unapređenja). Jedan od priorieta je da automobil ponudi veoma dugačku autonomiju sa jednim punjenjem baterija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko vozača će zameniti svoje električne automobile?

 

Chevrolet Bolt EUV.jpg

 

Nekoliko naučnika sa Instituta za saobraćajne studije Davis Univerziteta u Kaliforniji je proučilo koliko ljudi koji su kupili električna vozila se vratilo na automobile na benzinski pogon. U svom radu objavljenom u časopisu Nature Energy, Scott Hardman i Gil Tal opisuju istraživanje i rezultate.

 

Prethodno istraživanje je pokazalo da se približno 20% ljudi koji kupe hibridno ili potpuno električno vozilo vrati na vozila na klasično gorivo. U ovom novom istraživanju Hardman i Tal su pokušali da otkriju zašto se to dešava. Kako bi saznali više o tome istraživači su poslali ankete na adrese preko 14.000 ljudi koji su kupili ili unajmili EV u Kaliforniji od 2012. do 2018. Dobili su odgovore od 4.167 domaćinstava, od čega je samo 1.842 donelo odluku o njihovom sledećem vozilu.

 

Otkrili su da 1.458 onih koji su odgovorili na njihova pitanja planira da zadrži električno vozilo ili kupi automobil sa istom tehnologijom. Međutim, kao što su otkrile prethodne studije, takođe su otkrili da se približno 20% ispitanika vratilo ili planira da se vrati na vozilo na benzinski pogon. Uglavnom su to ljudi iz manjih domaćinstava od onih koja planiraju da nastave da koriste električna vozila, a zbog toga su imali uglavnom samo jedan automobil. Bili su i mlađi, imali su manje plate i verovatnije su ih iznajmljivali. Takođe je verovatnije da su ženskog pola.

 

Što se tiče razloga zbog kojih su neki korisnici želeli da odustanu od svojih električnih vozila, najčešći razlozi su domet vožnje i nepraktičnost punjenja. Oni koji su spremniji da odustanu od električnih vozila, primetili su istraživači, imali su više teškoća sa punjenjem vozila. Ovaj rezultat je zanimljiv, ali treba napomenuti i da je reč o Kaliforniji u kojoj nema oštrih zima i pada dometa električnih vozila. Možda bi u nekim drugim državama rezultat bio još nepovoljniji za električna vozila. Kada je električno vozilo jedino u domaćinstvu očigledno je to nekim ljudima problem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top Gear izabrao najbolje električne automobile

 

top gear ev.jpg

 

Najbolji od najboljih dolazi iz Porschea, a najveće iznenađenje je u jednoj drugoj kategoriji. Top Gear nastoji da sebe prikaže u ekološki prihvatljivijem svetlu. Sazreli su, a električni automobili im više nisu odbojni. Naprotiv, u njima vide budućnost, a kako bi popravili svoju sliku u javnosti, čak i biraju najbolje električne automobile.

 

A u tom izboru najzanimljivije je što je u kategoriji najsvestranijih vozila pobedio Polestar kao najbolji all-rounder. Magazin hvali inovativni dizajn, enterijer, minimalistički eksterijer i veoma zabavnu voznu dinamiku. Šveđanin sa kineskom adresom im se očigledno veoma dopao. ''Polestar 2 se izdvaja. Ne zato što je savršen, već zbog svog uglađenog karaktera koji daje to malo duše. Ako je budućnost električnih vozila zasnovana na ovakvim pionirskim pokušajima, onda je budućnost zaista svetla. I poput zvezde koja nosi njegovo ime, Polestar predvodi put'', rekao je Tom Ford ispred Top Gear-a sipajući hvalospeve. Recimo i da je kao apsolutni pobednik proglašen Porsche Taycan u Cross Turismo izdanju.

 

Celu priču o najboljim električnim automobilima pogledajte u nastavku:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Kia e-Niro

 

Samo 13 cm kraći od modela Sportage, a ide jedino na struju. Jača varijanta ima bateriju od 64 kWh, domet do 455 kilometara, elektromotor pravi 204KS. Slabija verzija ima manju bateriju od 39 kWh, domet joj je do 290 kilometara i njen elektromotor pravi 130 konja.

Faktički je ovo isti auto kao Hyundai Kona:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saudijska Arabija želi da kreira svoju industriju električnih automobila

 

lucid 2022 07.jpg

 

Saudijska Arabija želi da kreira svog ličnog proizvođača automobila, sudeći prema poslednjim informacijama iz izvora bliskih temi. Poznato je da je ova zemlja uposlila savetnike iz Boston Consulting Group, koji će istražiti njene opcije po pitanju aktiviranja novog proizvođača električnih automobila. Prvi čovek za odnose sa javnošću glavnog novčanog fonda kraljevine potvrdio je da oni tragaju za različitim modelima koji mogu osloboditi njihovu zemlju zavisnosti od naftnih polja, što dovodi do razvijanja specifičnih projekata vezanih za buduće planeve usavršavanja idustrije električnih automobila.

 

Javni investicioni fond Saudijske Arabije poseduje mali udeo u kompaniji Tesla, ostvaren 2018. godine, ali je prodao svoje deonice pre neverovatnih događaja koji su vezano za nju počeli krajem 2019. i trajali čitavim tokom 2020. godine. Investicioni fond Saudijske Arabije upumpao je jednu milijardu dolara u Lucid Motors i trenutno se nalazi u pregovorima sa kompanijom radi otvaranja njenog proizvodnog pogona u gradu Jedahu.

 

Tokom jedne konferencije za medije krajem januara, menadžer odnosa sa javnošću Investicionog fonda kraljevine, Jasir Al Rumajan, izjavio je da njegova zemlja nastoji da prihvati sve dogovore tokom ove i sledeće godine, zbog dodatnog proširenja proizvodnje na lokalnom nivou. ''Sada se nalazimo u procesu razvijanja električnih aviona'', izjavio je prvi čovek za medije ispred fonda Bloomberg publikaciji. ''Vezano za automobile, mogu reći da postoji više od jednog projekta prema kome mi sada težimo i koji će biti izvedeni ove ili najkasnije sledeće godine.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...