Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

Hertz rasprodaje oko 20.000 električnih vozila

 

239879-hertz 01.jpg

 

Rent-a-car firma Hertz Global Holdings rasprodaje oko 20.000 električnih vozila, uključujući Teslu, iz svog voznog parka u SAD nakon dve godine od uključivanja EV automobila u svoju ponudu. To je znak da opada potražnja za električnim vozilima. Hertz će se umesto toga odlučiti za vozila na gas, saopštila je kompanija, navodeći kao razlog veće troškove u vezi sa sudarima i oštećenjima električnih vozila, iako je imala cilj da 25% svog voznog parka čine električni automobili do kraja 2024. godine.

 

Hertz je ograničio obrtni momenat i brzinu na svojim električnim automobilima i nudio ih je iskusnim vozačima, kako bi se lakše prilagodili nakon što su određeni korisnici imali frontalne sudare, rekao je izvršni direktor kompanije Stiv Šer (Stephen Scherr). Američka rent-a-car kompanija svojom odlukom potvrdila je da opada interesovanje za EV automobile, a proizvođači kao što su General Motors i Ford smanjili su planove proizvodnje. Analitičari kompanije Morgan Stanley ocenjuju da je potez Hertza još jedan znak da očekivanja od električnih vozila moraju da se ''resetuju naniže.''

 

Iako vožnja električnog automobila podrazumeva uštedu troškova goriva, postoje skriveni troškovi za njihove vlasnike. To su pre svega troškovi za popravke. Hertz je planirao da naruči još 100.000 automobila Tesla i 65.000 vozila od švedske kompanije Polestar tokom narednih pet godina, ali sada se trudi da popravi profitabilnost postojećih električnih automobila u svom voznom parku. Nemačka rent-a-car kompanija Sixt saopštila je u decembru da nije kupovala Tesla automobile od 2022. godine i da rasprodaje vozila te kompanije ''kao deo redovnog procesa uklanjanja vozila''. Sixt planira da se drži svog plana elektrifikacije voznog parka na 70% do 90% za iznajmljivanje u Evropi do 2030. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni automobili se još uvek suočavaju sa više problema nego konvencionalni

 

Lucid Sapphire 04.jpg

 

Novi modeli električnih automobila nailaze na 79% više problema nego njihovi konvencionalni pandani, otkrivaju rezultati istraživanja Consumer Reports-a. Međutim, evo zašto analitičari kažu da se radi samo o privremenim ''dečjim bolestima.''

 

Potražnja za električnim automobilima konstantno raste. Tako kažu podaci Međunarodne agencije za energiju (IEA). Globalno, tvrde u ovoj organizaciji, na električna vozila se odnosilo 14% prodaje novih vozila u 2022. (u poređenju sa 9% u 2021.). U SAD, trećem najvećem tržištu električnih automobila posle Kine i Evrope, činili su 11% prodaje novih vozila u septembru 2023. a u istom mesecu su prešli brojku od milion prodatih električnih vozila prošle godine. Međutim, najnovije godišnje istraživanje pouzdanosti automobila Consumer Reports-a pokazuje da su električna vozila u proseku manje pouzdana od benzinskih i hibridnih modela. Na osnovu odgovora vlasnika više od 330.000 vozila, istraživanje je pokazalo da su se električna vozila iz poslednje tri godine suočila sa 79% više problema u poređenju s konvencionalnim ekvivalentima. Taj nalaz ne bi trebalo da predstavlja iznenađenje, kaže Džejk Fišer, viši direktor Consumer Reports-ovog odeljenja za testiranje vozila. ''Većinu električnih automobila danas proizvode ili stari proizvođači koji su novi u EV tehnologiji ili kompanije poput Riviana, koje su nove u proizvodnji automobila'', dodao je on. ''Nije iznenađujuće što se javljaju dečje bolesti, tako da će im biti potrebno izvesno vreme da isprave greške.''

 

Nisu svi električni automobili isti

Što se tiče pouzdanosti, nisu svi električni automobili kreirani jednako. Čini se da je manje važno kako su nastali a više kada.

Uzmimo u obzir da je Rivian, koji je 28. na CR-ovoj rang listi pouzdanosti, sastavljenoj od 30 marki, isporučio svoja prva vozila tek u oktobru 2021. Zatim, uporedimo to s Teslom, koji je 14. na listi. Iako brojni brendovi koji se nalaze na vrhu uključuju hibridne modele, Tesla, koji je osnovan pre 20 godina i isporučuje vozila potrošačima više od decenije, najveći je proizvođač električnih vozila. Pored toga, Model Y i Model 3 uživaju u statusu ''preporučeni'' od strane Consumer Reports-a. Konačno, može biti važno koju vrstu vozila vozite. Određeni modeli, poput kamioneta, naišli su na kritike jer ne mogu da drže korak sa svojim benzinskim ''kolegama.''

 

Električni automobili su skuplji za popravku - ali samo privremeno

Verovatno su se mnogi zapitali - a šta je sa troškovima?

Pozivajući se na proučavanje servisiranja i popravki 19 miliona vozila We Predict (sada deo J.D. Power-a) iz 2021. Kelley Blue Book izveštava da ''iako električna vozila koštaju manje na planu održavanja, jer zahtevaju manje redovnih procedura, njihova popravka košta više u odnosu na benzinske ekvivalente.'' Prema dotičnom izveštaju, električna vozila su bila 2.3 puta skuplja za servisiranje od benzinskih tokom prva tri meseca vlasništva, odnosno 1.6 puta skuplja u okviru godinu dana. Međutim, primarni pokretač ovog dodatnog troška je rad. Trenutno postoji deficit mehaničara sertifikovanih za servisiranje električnih vozila, tako da su oni s licencom i dalje veoma traženi, a samim tim i - skuplji.

 

Takođe im je potrebno 1.5 puta više vremena da rade na električnim vozilima nego benzinskim, jer je potrebno više vremena da se dijagnostikuju i izvrše popravke. Nedavno je Mitchell, firma za upravljanje potraživanjima i štetama, koja se bavi i rešenjima za popravku automobila i P&C industrijom, prijavila je da se u trećem kvartalu prošle godine, na rad odnosilo 49.7% troškova popravki električnih automobila, u poređenju sa 41% za benzinski pogonjena vozila. Ipak, treba imati u vidu da se ovo smatra kratkoročnim problemom. Kako popularnost elektromobila bude rasla, tako će se povećavati broj kvalifikovanih tehničara. Popravke u slučaju sudara takođe su skuplje. Prema Mitchellu, troškovi popravke električnih vozila i dalje su veći od onih u slučaju konvencionalnih modela. U trećem tromesečju 2023. godine, primera radi, popravka električnog vozila koštala je 950 dolara više nego automobila s benzinskim motorom.

 

Budućnost izgleda svetla

Naravno, ovo možda nije važno za većinu kupaca električnih automobila. Prema globalnom istraživanju iz 2023. kupci električnih automobila su prvenstveno motivisani visokim cenama goriva, brigom o životnoj sredini i ekološkim penalima za automobile s motorima s unutrašnjim sagorevanjem. Samo 22% je izjavilo da je zabrinuto zbog tekućih troškova. Ostaje da se vidi da li će električni automobili postati pouzdaniji i jeftiniji za popravku u odnosu na benzinske. Ipak, proizvođači će bez dileme rešiti sve sporne stavke u svojim modelima, dok je za očekivati da se troškovi u okviru radnog sata smanje kako se bude povećao broj kvalifikovanih, licenciranih tehničara. Budući da pouzdanost nije primarni motivacioni faktor za kupce elektromobila, budućnost je verovatno još uvek i te kako svetla za njih.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/18/2024 at 8:51 PM, neshaoct said:

 

Potražnja za električnim automobilima konstantno raste. Tako kažu podaci Međunarodne agencije za energiju (IEA). Globalno, tvrde u ovoj organizaciji, na

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

čuj konstantno raste

nameću elektro automobile pa se onda hvale kako konstantno raste, kakav marketing.

 

eno prvi čovek Toyote smatra da udeo elektroautomobila neće preći 30% jer i danas ozbiljan broj ljudi nema električnu energiju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis CEO: Veliki popusti su uništili profitabilnost jednog proizvođača automobila

 

stellantis fabrika.jpg

 

Potražnja za električnim automobilima slabi na važnim tržištima, neki proizvođači nude popuste i niže cene. Treba se rešiti zaliha i podići prodajne brojke, ali zbog toga mnogi proizvođači ulaze u rizik. Karlos Tavares (Stellantis CEO), ovo vidi kao opasan razvoj događaja.

 

''Ako snizite cene, a da pritom ne uzimate u obzir stvarne troškove, doći će do krvoprolića'', rekao je slikovito izvršni direktor Karlos Tavares za Financial Times. Njegova kompanija je jedna od najprofitabilnijih u industriji. Drugi proizvođači automobila mogli bi da uđu u probleme, što ih čini mogućom metom preuzimanja. ''Znam kompaniju koja je brutalno snizila cene i čija profitabilnost se brutalno urušila'', rekao je ne ulazeći u detalje. Posmatrači iz industrije ovo vide kao aluziju na Teslu. Autoindustrija ulazi u najizazovniju fazu s električnim vozilima.

Naime, nakon godina stabilnog rasta, brojke u Evropi nisu toliko optimistične. Pogotovo će biti izazovno nemačku tržište. Tamošnja vlada je naime odlučila da ukine subvencije za kupovinu električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

LG Energy ove godine očekuje slabiju potražnju za el. vozilima

 

hyundai adventure 01.jpg

 

Proizvođač baterija LG Energy Solution (LGES) prognozira slabiji rast prodaje na globalnom tržištu električnih vozila (EV) u ovoj godini zbog očekivanog blagog usporavanja severnoameričkog tržišta. Dobavljač proizvođača automobila, uključujući Teslu, General Motors i Volkswagen, ostvario je u četvrtom tromesečju operativnu dobit od 252 miliona dolara, veću za 43% nego u istom periodu prethodne godine. U odnosu na prethodna tri meseca više je nego prepolovljena zbog slabe potražnje za električnim vozilima (EV) u Evropi. Potražnja za električnim vozilima i cene baterija bi trebalo da se smanje, ali samo privremeno.

 

Prihod mu je u periodu od oktobra do decembra bio manji za 6.3% u poređenju sa istim periodom godinu ranije, pokazuju poslovni rezultati, objavljeni u petak. ''Globalno tržište EV-a bi ove godine trebalo da raste po stopi od oko 25%, pod uticajem nekoliko faktora, uključujući prognozirani rast severnoameričkog tržišta od 30% do najviše 35%'', kaže se u saopštenju LGES-a. Potražnja za električnim vozilima i cene baterija bi trebalo da se smanje, ali samo privremeno budući da proizvođači vozila agresivno spuštaju cene i najavljuju cenovno povoljnije modele, procenjuju u južnokorejskoj kompaniji. Ukazuju i na kontinuirani pad cena metala koji bi trebalo da smanjii troškove baterija, što će iznova podstaknuti proizvođače vozila da napune zalihe. Među faktorima rizika za ovu godinu izdvajaju izmene u planovima proizvođača automobila o tempu prelaska na električna vozila, sve veću konkurenciju u Evropi i političku neizvesnost, uključujući američke predsedničke izbore krajem godine.

 

Prognoze južnokorejskog proizvođača se nadovezuju na upozorenje njihovog klijenta Tesle da u ovoj godini očekuje naglo usporavanje prodaje. I Hyundai je signalizirao pogoršanje klime na tržištu električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domet električnih automobila raste

 

208657-bmw ix01.jpg

 

U aktuelnom Ecotestu Nemačkog autokluba (ADAC) testirana je paleta od 39 novih električnih automobila. U tu svrhu, ADAC koristi test cikluse koje je sam kreirao, kombinujući WLTP potrošnju i cikluse vožnje na autoputu. To je korak bliže stvarnosti od WLTP merenja, koje proizvođači koriste za određivanje svojih zvaničnih brojki dometa.

 

Prema ADAC-u, domet je 2023. u proseku bio sedam kilometara veći u odnosu na prethodnu godinu. Za ispitane električne automobile prosečno je iznosio 393 kilometra. Poređenja radi, 2021. električni automobili imali su prosečan domet od 333 kilometra, onda je 2022. bio veliki rast pa zatim manji rast prošle godine. Među električnim automobilima ispitanim 2023. godine, Hyundai Ioniq 6 imao je najveći domet u ADAC-ovom merenju od 555 kilometara. Ukupno osam od 39 električnih automobila (20.5%) imalo je domet od najmanje 500 kilometara. BMW iX xDrive50, koji je ispitan 2022. postigao je najveći domet do danas sa 610 kilometara.

 

Aktuelni Ecotest ADAC-a takođe pokazuje da u većini slučajeva raskošniji domet nije postignut ugradnjom većih baterija ili nove tehnologije baterija, nego smanjenjem potrošnje energije zbog efikasnijih motora i bolje aerodinamike. U proseku su testirani električni automobili trošili 19.7 kWh/100 kilometara 2023. godine, dok je 2022. godine potrošnja bila 21.1 kWh/100 km. Na Ecotestu sprovedenom 2023. Hyundai Ioniq 6 bio je najekonomičniji s potrošnjom od 15.5 kWh/100 kilometara. VW e-Up ima ukupno najnižu izmerenu potrošnju do danas od samo 13.7 kWh/100 kilometara zabeleženu na Ecotestu 2021. Sa druge strane, Audi Q8 e-tron Sportback 55 imao je najveću potrošnju na Ecotestu 2023. sa 24 kWh/100 kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda do 2030. planira nove električne automobile početnog nivoa

 

honda sustaina c-concept 01.jpg

 

Izvršni direktor priznaje da su im ''potrebna pristupačnija električna vozila''.

 

Honda je spremna da proširi svoju novu porodicu električnih automobila 0 Series na početnim nivoima, i to električnim zamenama za modele poput Jazza i Civica. Linija će biti lansirana sa serijskom verzijom koncepta Saloon 2026. godine, nakon čega će ubrzo uslediti blisko srodni SUV model. Iako kompanija nije dala vremenski okvir za nastavak širenja, šefovi su potvrdili da će početni modeli na kraju postati deo asortimana. Hondin šef automobilskih operacija Šinđi Aojama rekao je za Autocar: ''Pred kraj 2020-ih, to je ono što želimo da realizujemo.''

 

Izvršni direktor Toshihiro Mibe se složio: ''Da bismo povećali obim, potrebni su nam pristupačniji električni modeli.'' Rad kompanije na smanjenju troškova i težine baterija u električnim automobilima bez sumnje će biti od ključnog značaja za održivost malih, pristupačnih električnih vozila. Međutim, Mibe je predložio da ''umesto smanjenja baterije (veličine), želimo da razmišljamo o tehnologiji baterija'', nagoveštavajući mogućnost da različita tehnička rešenja igraju ulogu u ovom programu. Mibe je rekao da ''čak i da smo zajednički razvijali, bio bi izazov'' izbaciti pristupačan EV na tržište u velikom obimu. ''Odlučili smo da sami radimo na pristupačnom EV'', dodao je on. ''Honda ima druge alternativne strategije da ovo ispuni.''

Kompanija je nedavno nagovestila svoju viziju malog, pristupačnog EV sa konceptom Sustaina-C, retro stilizovanog EV-a koji je inspirisan starom Hondom City i koji se bavi održivošću pomoću akrilne karoserije koja se može reciklirati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka studija zaključuje da su električni automobili mnogo ''čistiji'' od benzinaca

 

cupra born.jpg

 

Proizvodnja električnih automobila je energetski intenzivna i u većini slučajeva još uvek zahteva kobalt i nikl, čija razgradnja može da bude praćena velikom štetom za okolinu. Električna energija koju pokreću električni automobili trenutno samo delimično dolazi iz obnovljivih izvora energije. Kritičari zato ponovo postavljaju pitanje da li su električni automobili zaista ekološki i klimatski prihvatljiviji?

 

Studija u ime Savezne agencije za okolinu Nemačke razjašnjava ove sumnje kroz nove brojke.

Prema rezultatima, električni automobili registrovani 2020. su oko 40% manje štetni za okolinu od automobila s benzinskim motorom, s tim da je do 2030. moguće povećanje te brojke do 55%. Za potrebe studije, Institut za istraživanje energije i okoline Heidelberg je ispitao ne samo rad vozila, već i njihove ukupne emisije, kao što je proces proizvodnje. Osim emisije gasova staklene bašte, naučnici su uzeli u obzir potrošnju energije, resursa i vode, kao i emisije zagađujućih materija u vazduhu, vodi i tlu. S brzim širenjem proizvodnje električne energije iz obnovljivih izvora, ova klimatska prednost će se povećati. Uopšteno, koncepti baterijsko-električnih vozila za sve tipove vozila i godine proizvodnje su superiorniji u pogledu emisija gasova staklne bašte i kumulativne potrošnje energije, kaže se u izveštaju.

Sve veća potražnja za skupim i retkim sirovinama kao što su kobalt, nikl i litijum može se zadovoljiti sa više recikliranja u budućnosti. Za recikliranje kritičnih sirovina za baterije, EU postavlja posebne zahteve u svojoj regulativi o baterijama, poput zahteva da od 2026. oko 90% korišćenog kobalta mora da bude reciklirano.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni automobili se sve brže pune

 

xpeng g9 003.jpg

 

Velika većina vlasnika električnih automobila traži da njihovi automobili imaju velike brzine punjenja, a sada je NAF (Norveški autoklub) sproveo testiranje s kojim je potvrdio da se punjenje električnih automobila stvarno ubrzalo za samo pola godine.

 

Tokom velikog testa punjenja električnih automobila sprovedenog ove zime pod nazivom El Prix 2024, devet od 23 automobila se napunilo od 10% do 80% za manje od pola sata. Xpeng G9 je bio najbrži, a slede ga Lotus Eletre, Nio EL6 i Nio ET5. ''Sada su zaustavljanja zbog punjenja impresivno kratka. Budući da automobili sve brže pune bateriju, jedva da imate vremena za odlazak u WC pre nego što možete da nastavite putovanje'', kaže Nils Sødal, viši savetnik u NAF-u, u saopštenju za javnost. Xpeng je tokom testa uspeo da napuni model G9 za 19 minuta, što je prema NAF-u minut kraće od navedenog vremena punjenja, dok je Lotus zaostao sa 22 minuta. Lotus je takođe imao najveću testnu brzinu punjenja od 327 kW. ''Ovo pokazuje da su se velike stvari dogodile s punjenjem vozila u prošloj godini. Nekoliko automobila s velikim paketima baterija sada uspeva da se veoma brzo napuni na stanici za punjenje'', kaže Sødal.

 

Vreme punjenja 10%-80% (najbrži):

  • Xpeng G9 - 19 minuta
  • Lotus Eletre - 22 minuta
  • Nio EL6 - 23 minuta
  • Nio ET5 Touring - 24 minuta
  • Kia EV6 - 24 minuta

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliki pad prodaje novih električnih automobila u Nemačkoj

 

vw id7 04.jpg

 

U Nemačkoj je u februaru 2024. novoregistrovano 217.388 putničkih automobila, što je povećanje od 5.4% u odnosu na prošlu godinu. Udeo automobila na benzinski pogon je iznosio 35.5% i porastao je za 2.3% u odnosu na godinu ranije.

Udeo dizel automobila u statistici registracije iznosi 19.4% i povećan je za 9.7%. Sa druge strane, udeo električnih vozila je smanjen za čak 15.4% i činio je samo 12.6%. Hibridi i plug-in hibridi su porasli na 17.6% odnosno 22.3%. Veliki pad prodaje novih električnih automobila je bio očekivan. Država je ukinula subvencije za kupovinu električnih vozila od početka ove godine, a očigledno su i proizvođači rasprodali zalihe iz prošle godine koje su nudili sa velikim popustima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni automobili će do 2027. biti jeftiniji u proizvodnji od benzinaca i dizelaša

 

Mirafiori.jpg

 

Električna vozila biće jeftinija u proizvodnji od automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem do 2027. zahvaljujući novim proizvodnim tehnikama i nižim troškovima baterija, rekao je Pedro Pacheco, potpredsednik istraživanja u firmi Gartner.

 

Troškovi baterija padaju, ali troškovi proizvodnje padaće brže zbog inovacija poput gigakastinga, u kojem se veliki delovi automobila liju kao jedan komad, umesto da se koriste desetine zavarenih spojeva i sredstava za spajanje. Tesla, koju Pacheco i drugi stručnjaci navode kao predvodnika inovacija u smanjenju troškova montaže, bio je pionir u gigakastingu. Stopa usvajanja električnih vozila se usporila na brojnim ključnim tržištima, uključujući SAD i Evropu, a stručnjaci kažu da će za proizvođače automobila biti ključno da izbace jeftinije modele. Pacheco je rekao da samo gigakasting može da smanti cenu karoserije u beloj boji za najmanje 20%. Druge uštede će doći korišćenjem baterije kao strukturnog elementa, rekao je Pacheco. Troškovi baterija padaju već godinama, rekao je, ali pad troškova sklapanja je novi faktor koji će dovesti električna vozila u paritet sa benzinskim i dizel automobilima brže nego što se mislilo, rekao je Pacheco za Automotive News Europe.

 

Novi proizvođači poput BYD-a i Tesle mogu da priušte smanjenje cena jer su njihovi troškovi proizvodnje dovoljno niski da to učine bez prevelike štete po krajnji rezultat, rekao je Pacheco. Gartner još uvek predviđa snažan rast prodaje električnih vozila, pri čemu će polovina svih automobila prodarih 2030. biti električni. Ali Pacheco je rekao da tržište ulazi u period preživljavanja najsposobnijih u poređenju sa ranijom zlatnom groznicom za proizvođače električnih vozila. Opisao je 2024. kao godinu tranzicije na evropskom tržištu električnih vozila, sa kineskim kompanijama poput BYD-a i MG-a koje grade svoje prodajne mreže i linije, dok će stari proizvođači automobila poput Renaulta i Stellantisa lansirati jeftinije modele.

Brojni startapovi za električna vozila su naišli na teškoće u prošloj godini, uključujući Nio, koji i dalje beleži ogromne gubitke, Polestar, čija cena deonice je oštro pala otkako je izašla na berzu i Lucid, koji je smanjio svoju prognozu proizvodnje za 2024. za čak 90%. Drugi proizvođači u poteškoćama su Fisker, koji je u pregovorima sa Nissanom, i HiPhi, koji je nedavno obustavio rad na šest meseci. Gartner predviđa da će 15% firmi u lancu vrednosti električnih vozila koje su osnovane u prošloj deceniji propasti, posebno one koje zavise o kontinuiranom spoljašnjem ulaganju da bi nastavile poslovanje.

 

''Krećemo se u novu fazu u kojoj električna vozila ne mogu više da se prodaju na bazi podsticaja. Ona moraju da budu sveobuhvatno izuzetan proizvod u poređenju s automobilima sa motorima s unutrašnjim sagorevanjem.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trunka realnosti u moru bajki o elektricnim automobilima.

Putovanje Novi Sad-Portoroz sa Ioniq 5 - iskustva, trajanje puta, troskovi, punjaci, neophodne aplikacije, itd.

Test by Miodrag Piroski (Vrele gume):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seat ne dovodi u pitanje tranziciju na električna vozila

 

seat el01.jpg

 

Seat, koji kao što znate pripada VW grupi, trenutno u svom programu nema električni automobil. Međutim, za izvršnog direktora Waynea Griffithsa to nije razlog da dovodi u pitanje električnu mobilnost.

Nekadašnja Seatova marka Cupra, a danas samostalni brend, ima električno vozilo (Born). Šef marke Griffith Seat je za Autogazette rekao da se razmišlja o električnom automobilu. Volkswagen planira početni model na struju za manje od 20.000 evra od 2027. a tu se negde vidi i Seat. Griffiths, s obzirom na klimatske promene, tvrdi da nema smisla dovoditi u pitanje postavljene ciljeve, niti samu elektromobilnost. Seatov šef želi širu podršku politici e-mobilnosti, primera radi poreske olakšice, kakve postoje u Kini i Americi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Direktor BMW-a smatra da se kupcima ne može na silu nametati električna tranzicija

 

bmw i4 001.jpg

 

Izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse je rekao da bi Evropska Unija trebalo da preispita svoje ciljeve emisija. Regulatorni pritisak na proizvođače automobila da smanje emisije CO2 pojačava se sledeće godine.

 

''Verujemo da je sveobuhvatna revizija zakona o CO2 floti u EU ključna'', rekao je Zipse tokom godišnje konferencije o rezultatima kompanije. BMW je objavio da je smanjio emisije CO2 svoje cele flote na prosečnih 20% ispod svog potrebnog evropskog cilja za 2023. godinu. Zipse je rekao da će pooštravanje ciljeva CO2, koji zahtevaju 25% smanjenje emisija iz voznog parka novih putničkih automobila prodatih u Evropi, u poređenju sa brojkama iz 2021. godine, biti teško za industriju. Volkswagen grupa je takođe pozvala EU da ublaži zahteve. Poziv na reviziju je ponovio izvršni direktor Renaulta Luca de Meo u otvorenom pismu zakonodavcima EU. Nepoštovanje novih pravila EU pokrenuće kaznu od 95 evra (za proizvođače automobila) za svako vozilo registrovano u EU, pomnoženo na godišnjem nivou sa svakim g/km CO2 iznad cilja.

 

Zipse je rekao da je BMW bio na dobrom putu da postigne strože ciljeve za 2025. jer je forsirao povećanje proizvodnje električnih vozila na 20% svoje ukupne proizvodnje. Prošle godine 15% globalne prodaje BMW-a bilo je električno, objavila je kompanija.

Uprkos BMW-ovom stavu o postizanju ciljeva, Zipse je upozorio na otpor kupaca prema politici Evropske Unije koja gura električne automobila. ''To je slobodna odluka miliona kupaca'', rekao je Zipse. ''Nije to samo kao energetska infrastruktura gde možete nešto isključiti pritiskom na dugme, a zatim se nešto drugo događa automatski.'' Zipse aludira na to da se kupcima ne može nešto nametati na silu.

 

BMW je protiv carina na kineske automobile u Evropi

 

Izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse se izjasnio i protiv podizanja carina na kineske električne automobile koji se uvoze u Evropu, nazivajući pretnju evropskoj automobilskoj industriji prenaduvanom. Zipse je poslednji izvršni direktor jednog proizvođača automobila koji je protiv podizanja većih trgovinskih barijera (carina na kineske automobile) i prati slične izjave svojih rivala u Mercedesu i Volkswagen grupi. ''Evropska automobilska industrija, kada je u pitanju BMW Grupa, nije masovno oštećena uvozom kineskih automobila, niti je u interesu EU da dodatno nameće carine na te proizvode'', rekao je Zipse novinarima. Zipse je opisao kao prenaduvan strah da bi Kina mogla ozbiljno da poremeti evropsku prodaju automobila.

 

''Niko ne može tek tako doći na tržište veliko poput Evrope i tek tako ga preuzeti'', kaže Zipse. Ali BMW-ova perspektiva nije ista kao i kod nekih drugih proizvođača. Mnogi od njih nemaju interese na kineskom tržištu, a deluju u drugom tržišnom segmentu, jeftinijih automobila. Tu je najveći pritisak kineskih marki poput BYD-a ili MG-ja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Skoro pola vlasnika električnih auta u SAD-u se želi vratiti na benzin

 

NAJNOVIJA studija potvrđuje kako elektrifikacija ne ide očekivanim tijekom.

 

To je posebno vidljivo u SAD-u, gdje je početni entuzijazam posljednjih mjeseci lagano splasnuo, što je rezultiralo i padom prodaje pojedinih električnih automobila. Mnogi proizvođači revaloriziraju svoje poslovne planove i muku muče s prelaskom na struju. 

Najnovija studija, pod nazivom 2024 Mobility Consumer Pulse, koju potpisuje McKinsey & Co, otkriva da se 46% vlasnika električnih vozila u SAD-u želi prebaciti na benzince. Kao glavni razlog izdvajaju neadekvatnu infrastrukturu za punjenje. 

Tako njih 35 posto krivi nedovoljno razvijenu javnu mrežu, 34 posto vlasnika tvrdi da su troškovi posjedovanja električnog vozila i dalje previsoki, a 32 posto vlasnika kaže kako su električna vozila previše utjecala na njihov način vožnje na dugim putovanjima.

Ostali razlozi koje su vlasnici naveli uključuju nemogućnost punjenja kod kuće (24 posto), stres zbog brige oko punjenja (21 posto) i zahtjeve za mobilnošću punjenja (16 posto). Samo 13 posto reklo je da ne uživaju u iskustvu vožnje.

Podsjetimo, u SAD-u postoji 183.000 javno dostupnih punjača za električna vozila. 

Evo kako drugi stoje
Amerikanci nisu najviše razočarani električnim automobilima. U Australiji čak 49 posto vlasnika električnih vozila razmišlja o povratku na pumpu. Brazil je treći na listi - 38% vozača električnih auta u toj zemlji se želi vratiti na benzin.

Na suprotnom kraju spektra je Japan, gdje bi se samo 13 posto vlasnika htjelo vratiti vozilu pokretanom motorom s unutarnjim izgaranjem. Ostale zemlje ispod svjetskog prosjeka su Italija (15 posto), Francuska (18 posto), Njemačka (24 posto) i Kina (28 posto)."

 

https://www.index.hr/auto/clanak/skoro-pola-vlasnika-elektricnih-auta-u-sadu-se-zeli-vratiti-na-benzin-evo-razloga/2577990.aspx?index_ref=naslovnica_magazin_ostalo_d_0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amerika nema adekvatnu infrastrukturu za elektro vozila, a gde smo mi, "sreca" pa ima malo ev kod nas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je verovati medijima, naš Predsednik je pre 2-3 dana izjavio: "Imaćemo probleme sa strujom jer zbog razvoja i električnih automobila trošimo tri puta više struje nego pre".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraš testovi električnih automobila



Sent from my 23021RAA2Y using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/1/2024 at 1:49 PM, moron said:

Ako je verovati medijima, naš Predsednik je pre 2-3 dana izjavio: "Imaćemo probleme sa strujom jer zbog razvoja i električnih automobila trošimo tri puta više struje nego pre".

Trenutno obaramo rekorde po uvozu struje ko da je januar, a nemamo elektro vozila :D

Jutros u Vojislava Ilića neka mečka SUV, puni se na produžno. A ono visi sa zgrade preko drveća do auta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/17/2024 at 2:11 PM, stex_pb said:

 

Jutros u Vojislava Ilića neka mečka SUV, puni se na produžno. A ono visi sa zgrade preko drveća do auta :D

Eto Srpskog paradoksa! Ima para za suv mečku a stanuje u golubarniku!  

Kupi električni auto da bi "štitio okolinu" a puni ga strujom iz termoelektrane bez filtera. 

I bez računanja reciklaže ja mislim da el auto više zagađuje nego dizel do kraja radnog veka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...