Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

Električna mobilnost u Nemačkoj: Automobili na struju zagađuju pet puta više nego u Španiji

 

audi e-tron 2020.jpg

 

Električni automobili ne emituju štetne gasove u vožnji. Međutim, proizvodnja električne energije je povezana sa proizvodnjom CO2, zato električni automobili zagađuju indirektno, iako mnogo manje od benzinaca, na primer. Međutim, razlike među zemljama su značajne.

U poslednjih trideset dana 34.9% nemačke električne energije je proizvedeno iz uglja, koji je njen glavni izvor energije. Zbog toga je proizvodnja električne energije u Nemačkoj jedna od onih koje najviše zagađuju u celoj Evropskoj uniji. Emisije su 535 g CO2eq po kWh. Pet puta više nego u Španiji tokom istog perioda (106 g CO2eq/kWh). Stvari se ne popravljaju puno ako uzmemo u obzir prošlu godinu, budući da su emisije još uvek iznad 500 g CO2eq/kWh, prema podacima iz Electricity Mapsa koje je obradio Hibridosyelectricos.com.

 

To se, logično, odmah odražava i na korišćenje električnih vozila. Vožnja električnim automobilom u Nemačkoj, zagađuje pet puta više nego u Španiji. Uzimajući u obzir emisije prosečnog benzinskog automobila (dodajući direktne i indirektne emisije nastale u proizvodnji benzina), u Nemačkoj trenutno vožnja električnim automobilom zagađuje samo 27% manje od benzinskog automobila. U slučaju Španije, električni zagađuje sedam puta manje od benzinskog. Dok benzinski automobil koji troši 6.5 l/100 km emituje približno 17.6 kg CO2 na 100 km, električni automobil koji se puni u Nemačkoj povezan je sa približno 12.8 kg CO2 na 100 km. Uprkos navedenom, električna vozila i dalje pružaju prednost u urbanim centrima: ne ispuštaju CO2, CO, NOx, ni leteće čestice (PM), što doprinosi boljem kvalitetu vazduha u gradovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemački san postaje noćna mora

 

230100-bmw ix5 02.jpg

 

Pre godinu dana Nemačka je najavila da će do 2030. na putevima imati 15 miliona električnih vozila. Međutim, iz današnje perspektive, čini se da od optimistične najave ipak neće biti ništa.

''Samo uz puno sreće cilj će biti tek polovično postignut'', upozorio je Ferdinand Dudenhöffer, profesor u Centru za automobilska istraživanja u Duisburgu, koji predviđa samo 7.2 miliona registracija do kraja decenije. ''Cilj savezne vlade o 15 miliona električnih automobila na nemačkim putevima do 2030. neće biti postignut, ni blizu. Sa novim smernicama za finansiranje električnih automobila, visokim cenama električne energije i rastućim cenama baterija, tržište u Nemačkoj će se u sledećih nekoliko godina urušiti'', rekao je Dudenhoffer za Politico.

 

Odluka EU da zabrani prodaju novih automobila pokretanih motorima sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. stavlja dodatni pritisak na prelaz na električna vozila. Rastuće cene električne energije takođe potkopavaju argument da je jeftinije voziti električno vozilo nego automobil na fosilna goriva. Uz to, nemačka vlada je od 1. januara 2023. smanjila subvencije za kupce električnih vozila sa 6.000 na 4.500 evra za modele jeftinije od 40.000 evra. Obećanje bivše kancelarke Angele Merkel pre više od deset godina da će imati milion čistih automobila na putevima do 2020. nije ispunjeno. Od 50-tak miliona registrovanih putničkih automobila u Nemačkoj, električnu energiju koristi samo 1.59 miliona, od čega 840.645 potpuno električnih modela, dok su ostali hibridi. Zbog svega navedenog, planirani cilj do 2030. deluje nedostižan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozači koji imaju EV i konvencionalni auto biraju električni za većinu putovanja

 

195370-nissan ev.jpg

 

Dugo vremena se činilo da je opšta mudrost da bi vlasnici električnih vozila trebalo da zadrže i vozilo koje pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem, za svaki slučaj. Međutim, novo istraživanje pokazuje da ljudi koji poseduju obe vrste vozila u stvari ne trebaju oba.

Zap-Map, servis za mapiranje stanica za punjenje električnih vozila sa sedištem u Velikoj Britaniji, pitao je 4.300 vozača električnih vozila o njihovom ponašanju u vožnji. Utvrđeno je da se među onima koji imaju i EV i automobil s unutrašnjim sagorevanjem za većinu putovanja koristi vozilo na baterije. ''Naše istraživanje već nekoliko godina pokazuje da kad jednom pređete na električnu energiju, više se ne vraćate'', rekla je Melanie Shufflebotham, izvršna direktorka Zap-Mapa. ''Ove godine smo otišli dalje da bismo pokazali da vozači koji još uvek nisu potpuno pustili svoj konvencionalni automobil, ipak odlučuju da voze svoj električni.'' To je pre svega važilo za kraća putovanja, kao što biste mogli i da očekujete.

 

Među 1.300 ispitanih ljudi koji su posedovali i EV i varijantu sa unutrašnjim sagorevanjem, 71% je odabralo električni pogon za dnevna putovanja na posao. Kada je reč o vožnji u kupovinu, odlasku u restoran i vožnji u školu, koristili su EV 85% vremena. To, naravno, ima smisla, budući da su te vožnje uglavnom unutar ograničenja dometa većine električnih vozila, pa zato ne zahtevaju posebno planiranje. Ipak, čak i na dužim putovanjima, vlasnici su i dalje preferirali svoja električna vozila. Reč je o 55% vozača vlasnika obe varijante. ''Svima koji još uvek razmišljaju o prelasku na električnu energiju, možda nisu sigurni da li je 2023. godina za to, ovo bi trebalo da bude jasan dokaz da je vreme da se odlučite!'', rekla je Shufflebotham.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna Izera iz Poljske u proizvodnji od kraja 2025. godine

 

izera 4.jpg

 

Poljska automobilska kompanija ElectroMobility Poland (EMP) je u novembru prošle godine izabrala platformu za svoja električna Izera vozila, i to Sustainable Experience Architecture (SEA) kineskog holdinga Geely. Sada stiže i potvrda da će proizvodnja prvog Izera modela krenuti krajem 2025. godine, u novoj fabrici u Poljskoj.

Izera će svoju prvu fabriku električnih vozila izgraditi u gradu Javoržno. Radovi bi trebalo da počnu 2024. godine sa investicijom od oko 1.1 milijarde evra, a cilj je da fabrika bude gotova do kraja 2025. godine, kako bi počela proizvodnja novog kompaktnog SUV-a. Pjotr Zeremba, generalni direktor EMP-a, rekao je da će se proizvodnja u velikoj meri oslanjati na lokalne dobavljače, dok će fabrika zapošljavati 2.400 ljudi. Brend Izera je inače predstavljen još u leto 2020. sa ciljem da proizvodi kvalitetna, pristupačna i praktična električna vozila.

 

izera 3.jpg

 

U okviru predstavljanja brenda Izera prikazana su dva prototipa budućih modela - kompaktni krosover (poznat pod šifrom Z100) i kompaktni hečbek (T100), njihov dizajn je kreirao italijanski studio Torino Design, dok je za konstrukciju zadužena kompanija EDAG Engineering.

 

izera 2.jpg

 

Izera je odmah objavila da će platforma za njihova električna vozila biti kupljena, a rukovodstvo EMP-a je pregovaralo sa mnogim potencijalnim dobavljačima, uključujući Volkswagen, Toyotu i Hyundai, ali su se na kraju opredelili za Geely i SEA platformu.

 

izera 1.jpg

 

Za sada nema mnogo tehničkih informacija o Izera električnim modelima, sem da će moći da ubrzaju do 100 km/h za manje od 7 sekundi, kao i da će domet po WLTP ciklusu iznositi oko 400 km. Kompanija obećava savremene elektronske sisteme pomoći, koji su neophodni za dobijanje visoke Euro NCAP ocene.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

NanoFlowCell QUANTiNO Twentyfive - električni auto bez baterija

 

nano flow.jpg

 

Švajcarski NanoFlowCell je kompanija koja se pojavila na tržištu pre nekoliko godina s prepoznatljivim konceptom električnog automobila - bez baterije, koji je koristio tečni rastvor kao gorivo. Dugo se za taj auto nije čulo, ali sada se ponovo vratio pod imenom NanoFlowCell QUANTiNO Twentyfive.  Radi se o varijanti jednog od modela koje je proizvođač predlagao, dvosedu s krovom koji može da se skine. Ovaj projekat nudi alternativu baterijskim električnim automobilima. Najzanimljivija tačka QUANTiNO Twentyfivea je bi-ION tehnologija koju koristi.

 

Da u svoje automobile ne bi postavljali baterije, koje su veoma teške i dugo se pune, kompanija se odlučila za novo rešenje.

Automobil ima dva odvojena velika reuervoara, jedan sa pozitivno naelektrisanim elektrolitima, a drugi sa negativno naelektrisanim anolitima. Obe tečnosti završavaju u selektivnoj jonskoj membrani, koja hvata energiju generisanu susretom obe čestice i tako stvara električnu energiju. Automobil bi koristio dva velika rezervoara, od kojih svaki ima 95 litara, što bi mu omogućilo vožnju od oko 1.000 kilometara pre nego što mora da napuni gorivo. Međutim, kompanija ističe da bi u proizvodnoj verziji oba rezervoara mogla da se smanje za domet od oko 800 kilometara. Sa četiri elektromotora automobilu su do 100 km/h potrebne samo 2.5 sekunde. Punjenje goriva je jedna od njegovih glavnih prednosti jer je brže od punjenja baterije, ali ima i neke nedostatke. Uz nešto nižu gustinu energije, najveći problem je što bi za ovaj sistem morala da se gradi nova mreža punionica sa tečnostima.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors razmatra električni pick-up

 

230084-chevrolet montana 01.jpg

 

Prema pisanju pojedinih američkih medija, General Motors razmatra da u svoju gamu ubaci manji pick-up sa elektropogonom. Američki proizvođač trenutno pokazuje prototip odabranoj grupi kupaca kako bi prikupio povratne informacije o modelu pre nego što rukovodioci odluče o njegovoj sudbini. Izvori ovaj model opisuju kao ''manji od Ford Mavericka i Hyundai Santa Cruza'', pri čemu je dizajn opisan kao futuristički i sportski. Takođe, navodi se da prototip ima samo dvoja vrata i ''nisku liniju krova''.

Ako dobije zeleno svetlo, ovaj još neimenovani pick-up bi se plasirao kao ''pristupačni'' EV sa osnovnom cenom ispod 30.000 dolara. Za sada nema reči o tome kada bi mogao da uđe u proizvodnju ni gde bi mogao da se proizvodi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počele rezervacije za električni Lightyear 2

 

lightyear 2.jpg

 

Holandski Lightyear je počeo da prima rezervacije za svoj novi električni model čija proizvodnja treba da počne 2025. godine. Iako kompanija govori o konkurentnoj ceni za Lightyear 2, on će biti skuplji nego što se očekivalo. Prvobitno se pričalo o ceni od oko 30.000 evra, ali se sada govori o 40.000 evra, i to bez lokalnih poreza. Ipak, holandski brend i dalje govori o pristupačnom automobilu za mase.

Kako bilo, sada je moguće rezervisati Lightyear 2, čime kompanija pravi sledeći korak ka proizvodnji. Vest je objavljena na CES sajmu u Las Vegasu. Proizvodnja ovog električnog automobila bi trebalo da počne 2025. godine.

Tehničke specifikacije još nisu objavljene, jedino je poznato da je domet približno 800 kilometara. Sada se donose konačne odluke u vezi sa dizajnom, a kasnije će Lightyear objaviti više informacija o pogonskom sistemu. Predstavljanje Lightyeara 2 će uslediti kasnije ove godine.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Političari i automobilska industrija ne razmišljaju na isti način

 

tesla motors.jpg

 

Narastajuće razilaženje među proizvođačima automobila moglo bi da poremeti planove političara vezane za električne automobile. Stručnjaci iz industrije upozoravaju da će skepticizam proizvođača automobila u pogledu masovnog usvajanja električnih solucija rasti ove godine, što je u sukobu sa uzvišenim političkim idealima s nultom emisijom.

Alarmantno je što bi sve veće neslaganje među proizvođačima automobila moglo poremetiti velike planove političara oko električnih automobila. Od 2030. samo EV i hibridi koji mogu da pređu ''značajnu udaljenost'' u baterijskom režimu s nultom emisijom, moći će da se prodaju kao novi, a sve što nije potpuno električno na četiri točka, zabranjeno je od 2035. Ono što mnogi s razlogom etiketiraju kao upitno, vezano je za planirano napuštanje hibridne tehnologije, koja je popularna, izvodljiva i koja donosi značajno smanjenje emisije izduvnih gasova. U decembru prošle godine, predsednik Toyote je upozorio da se u automobilskoj industriji ''tiha većina pita da li je električna vozila zaista u redu imati kao jedinstvenu opciju'' i da treba da budemo ''realni'' po pitanju ovog cilja.

 

Nedavno, šef BMW-a je implicitno kritikovao planove EU vezane za zabranu prodaje novih benzinskih i dizel automobila 2035. godine, objašnjavajući da ''obilje obnovljive energije, besprekorna privatna i javna infrastrukturna mreža za punjenje i pristup sirovinama'' čine suštinske uslove da bi takav projekat uspeo. Naravno, izjave poput ovih ne dolaze slučajno, ne samo što se tiče rukovodilaca velikih automobilskih kompanija, koji su tradicionalno konzervativni, takve izjave govore o stvarnoj zabrinutosti za izvodljivost planova političara oko potpune elektrifikacije vozila. U isto vreme, niko ne poriče briljantnost električnih vozila: uglađena, tiha, brza i opuštajuća, a tehnologija koja stoji iza njih je, na mnogo načina, superiornija od benzinskih i dizel motora, koji su nas pokretali tokom prošlog veka, dok je sposobnost električnih automobila da ne proizvode direktnu emisiju izduvnih gasova od posebne koristi u urbanim sredinama.

 

Međutim, ako pogledamo kako stvari stoje ''na terenu'', promene se ne dešavaju dovoljno brzo. Definitivno postoji ogroman jaz između onoga što bi političari želeli i koliko se zapravo kobalta i litijuma može iskopati za potrebe baterija za električne automobile. Na sreću, već postoji dokazano, skalabilno i pristupačno rešenje: mali, laki hibridni automobili.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vožnja električnim automobilom skuplja nego benzincem?

 

opel Ampera-e punjenje.jpg

 

Cene vrtoglavo rastu, pa i vožnja električnim automobilom postaje sve skuplja. I ne samo to, prema najnovijim informacijama na zapadu Evrope vožnja električnim automobilom u nekim slučajevima postaje i skuplja u odnosu na benzince. 

 

Tako belgijski magazin Knack ističe da je danas skuplje preći 100 km u električnom automobilu nego u modernom benzincu. Uzevši pretpostavku da električni automobil prosečno troši 20 kWh/100 km, a uz aktuelne cene punjenja od 0.62 evra/kWh, 100 km u električnom automobilu košta 12.4 evra. Sa druge, strane uporedivi benzinski auto prosečno troši 6 l/100 km, što je uz aktuelnu cenu goriva od 1.68 evra/l jeftinije od električnog vozila i iznosi 10.08 evra za pređenih 100 km. Belgijski magazin pritom upozorava da je stvar još lošija po vlasnike električnih automobila ako se puni na brzom DC punjaču, jer tada cena isporučenog kWh raste na 0.74 evra.  Nakon što je baterija napunjena važno je pomeriti automobil s punjača. U protivnom se plaća penal od 1.8 evra/h, ali i čak 15 evra po satu na brzim punjačima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo koliko brzo će se baterija polovnog EV-a isprazniti ako vozite brzo

 

nissan leaf polovni.jpg

 

Posedovanje električnog automobila je malo drugačije od iskustva posedovanja vozila s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, u smislu da morate više da vodite računa o tome gde i koliko dugo morate da punite na putu do odredišta. Ali sva ta dodatna pažnja nema smisla ako vozač ima ''težu nogu''.

 

Alex Kersten iz CarThrottle i Rory Reid, bivši voditelj Top Gear-a, odlučili su da saznaju da li će brza vožnja ''uništiti'' bateriju električnog automobila. Treba napomenuti da je eksperiment odrađen pri ledenih -3 stepeni, tako da svi znamo odgovor na to pitanje. U prethodnom videu koji je snimio Rory Reid, gde je vozio razumno, uspeo je da izvuče 106 kilometra iz baterije Nissana Leafa. Ali sada sa teškom nogom na papučici gasa i ne baš idealnom temperaturom, možemo samo da pogađamo broj. U početku, merač autonomije pokazuje domet od 42 milje (67 kilometra) u eco modu. Kad je automobil bio nov, njegova baterija od 24 kWh je nudila WLTP procenjeni domet od 90 milja (144 kilometra), što znači da je za deset godina EV izgubio 45% kapaciteta baterije. Stari Leaf uspeva da ubrza do 160 km/h prilično brzo, ali njegov domet tako i pada. Nakon samo 5 kilometra na putu, njegov domet je pao na 24 milje (38 kilometra). Kada su prošli 32 kilometra, automobil je počeo da usporava i na kraju je potpuno izgubio snagu nakon pređenih 34 kilometra.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mask sa Bajdenovim savetnicima o razvoju industrije električnih automobila u SAD

 

181069-musk boring 01.jpg

 

Izvršni direktor američke kompanije Tesla, Ilon Mask, sastao se sa visokim savetnicima predsednika SAD, Mičom Landrieom i Džonom Podestom u Vašingtonu kako bi razgovali o razvoju industrije električnih vozila i širem obimu elektrifikacije. Tokom diskusije razgovarano je o načinima kojima bi administracija SAD pomogla u razvijanju proizvodnje električnih vozila i stanica za punjenje baterija automobila, saopštila je Bela kuća. Tema razgovora su bile i podsticajne tranzicione strategije, koje bi motivisale građane SAD da prilikom kupovine novih automobila prednost daju vozilima na električni pogon naspram onih koja pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

Landrie je u administraciji predsednika SAD Džozefa Bajdena zadužen za kontrolu federalne potrošnje namenjene infrastrukturnim projektima, koje uključuju finansijsku pomoć za industriju električnih vozila. Podesta je zadužen za nadgledanje potrošnje namenjene za razvoj čiste energije i kontrolu klimatskih promena. Sekretar za odnose sa javnošću Bele kuće Karin Žan Pjer saopštila je nakon sastanka da se Mask i Bajden nisu sastali.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Suzuki eVX

 

Suzuki eVX 05.jpg

 

Maruti-Suzuki je u Indiji prikazao električni koncept automobil eVX. U pitanju je potpuno električni SUV, nastao kao deo globalne strategije elektrifikacije brenda.

 

Suzuki eVX 04.jpg

 

Odmah treba napomenuti da će stići i njegova serijska verzija, ali je ona planirana za 2025. godinu.

 

Suzuki eVX 03.jpg

 

Suzuki je objavio da je eVX dugačak 4.300 mm, širok 1.800 mm i visok 1.600 mm, kao i da sa jednim punjenjem baterija od 60 kWh može da pređe oko 550 km.

 

Suzuki eVX 02.jpg

 

Suzuki u saopštenju ističe da eVX kombinuje Suzukijev 4×4 DNK sa najnaprednijim karakteristikama električnih automobila najnovije generacije.

 

Suzuki eVX 01.jpg

 

Takođe, eVX ima za cilj da prenese 4x4 nasleđe marke u novo električno doba kako bi ponudio autentično iskustvo vožnje Suzukijevog SUV-a.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domet, punjenje i povlačenje subvencija hladi entuzijazam za električne automobile

 

138558-bosch 01.jpg

 

Tranzicija na električni pogon je važna stavka u zaokretu prema klimatskoj neutralnosti. Međutim, prodaja e-automobila se suočava s preprekama i usporava se. Nedavno objavljeno istraživanje je pokazalo da su potrošači oprezni zbog ograničenog dometa baterije i manjkave infrastrukture za punjenje.

Prema istraživanju konsultantske kuće Deloitte, danas je samo 16% nemačkih građana spremno da sledeći automobil koji kupe bude električni. To je jedan procentni bod manje nego 12 meseci ranije, na kraju 2021. godine. Ključni argumenti za kupovinu e-automobila su niži troškovi i državne subvencije. ''Struja je sada drastično skuplja, a subvencije se postepeno smanjuju do 2025. i tada ističu. To će potisnuti prodaju električnih automobila'', rekao je stručnjak Deloittea Harald Proff. Tokom jeseni 2022. Deloitte je anketirao oko 26.000 potrošača u 24 zemlje, uključujući 1.506 u Nemačkoj.

 

Za nemačke potrošače jeftina vožnja je najvažniji motiv pri odlučivanju o kupovini e-automobila, ispred zabrinutosti zbog klimatskih promena i subvencija. Pritom 57% potencijalnih kupaca obeshrabruje domet, a 47% tanka mreža punionica te 45% vreme punjenja i nedostatak mogućnosti punjenja iz kućne mreže. Četvrtina ispitanih želi automobil s dometom od najmanje 500 kilometara, a trećina njih s dometom od najmanje 600 kilometara. Dalje, kada bi klimatski neutralno e-gorivo bilo dostupno, polovina sada zainteresovanih bi radije kupila vozilo s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Velika većina ispitanika, njih 75%, kaže da želi da svoj e-automobil puni iz kućne mreže - to je 5% više nego pre godinu dana. Međutim, prema Deloitteu, to je obično nemoguće u gradovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni automobili u EU dostigli rekordno učešće

 

audi q4 2021 3.jpg

 

Među novim automobilima prodatim u EU prošle godine 12.1% je bilo električnih, što je tri procentna boda više nego godinu pre i najviše do sad - podaci Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA). Rast prodaje električnih automobila je posebno primetan u Nemačkoj.

Prošle godine je u EU prodato više od 1.1 milion električnih vozila, koja 2035. planira da zabrani prodaju automobila sa benzinskim ili dizel motorima. Rast prodaje je bio posebno značajan u Nemačkoj; pogotovo pred kraj godine, kad su kupci navalili pre isteka nekih subvencija. U poslednjem kvartalu u Nemačkoj je zabeležen rast prodaje od 66,1% u odnosu na isti period prethodne godine. Prodaja električnih automobila je pala samo u Italiji za 26.9%. Udeo hibrida među prodatim novim automobilima je prošle godine dostigao 22.6%. U Norveškoj koja nije članica EU, 2022. je 79% prodatih novih automobila bilo električno, što je novi rekord.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Vanwall Vandervell

 

231193-vanwall 04.jpg

 

Nemački trkački tim Vanwall najavljuje novi električni drumski automobil sa dizajnom koji odaje počast engleskom nasleđu Vanwall imena. Vanwall Vandervell je sportski hečbek sa četvoro vrata i naglaskom na aerodinamici. Bazna verzija S ima pogonom na sva četiri točka i 320KS, do 100 km/h stiže za 4.9 sekundi, dok domet iznosi 450 km.

 

231194-vanwall 03.jpg

 

U ponudi će se naći i snažnija varijanta Plus, sa 560KS, a koja do 100 km/h ubrzava za 3.4 sekunde i sa jednim punjenjem prelazi do 420 km.

 

vanwall 02.jpg

 

U planu je ograničena serija od samo 500 primeraka Vandervella, sa cenama koje startuju od 128.000 evra (u Nemačkoj, bez poreza). Isporuke bi po sadašnjim najavama trebalo da počnu u trećem kvartalu 2023. Težina praznog vozila nije objavljena, dok su točkovi od 22 inča.

 

vanwall 01.jpg

 

Kako se navodi, automobil se odlikuje ''izvanrednom ergonomijom'' i ''posebnom pažnjom'' posvećenom položaju za vožnju. Još uvek nije objavljena nijedna slika unutrašnjosti, ali je potvrđeno da sadrži izložena ugljenična vlakna i kožu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže i električni Volvo MPV

 

zeekr 009 2023 03.jpg

 

Kako prenose pojedini mediji, Volvo za kinesko tržište planira i novi električni MPV.

 

Prema izveštaju CarNewsChina, Volvo će svoj novi MPV bazirati na postojećem modelu Zeekr 009 (na slici). Kineski Geely inače poseduje oba brenda. Volvo će usvojiti Zeekr platformu za električna vozila SEA i njegov pogonski sklop. Međutim, Volvo će novom modelu podariti jedinstveni dizajn eksterijera. Zeekrova elegantna i moderna kabina bi mogla da pretrpi neke skromne promene u stilu kako bi se uskladila sa drugim Volvo modelima. Zeekr 009 je dugačak 5.209 mm, širok 2.024 mm i visok 1.867 mm, a težak je 2.830 kilograma. Pogon sa dva motora ima kombinovanih 544KS, pa ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 4.5 sekundi. Slične performanse se očekuju i za budući Volvo model.

Sa baterijama od 140 kWh Zeek 009 ima domet od 822 kilometra, doduše po kineskom CLTC ciklusu. Volvo će novi MPV predstaviti u trećem kvartalu ove godine kao ''polu-koncept'', dok će serijska verzija biti lansirana u poslednjem kvartalu 2023. Za sada nije poznato da li Volvo planira da izvozi ovaj miniven.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon smanjenja subvencija znatno slabija prodaja električnih automobila u Nemačkoj

 

vw e up0.jpg

 

U Nemačkoj je prošlog meseca registrovano nešto manje novih automobila nego 12 meseci ranije, ali istovremeno daleko manje e-automobila nego u decembru 2022. Više od 100.000 novih potpuno električnih vozila je registrovano u decembru, u poređenju sa samo 18.100 u januaru ove godine, prema podacima Savezne službe za motorna vozila od petka. Istovremeno, broj novoregistrovanih plug-in hibrida je pao sa 70.000 na manje od 9.000 u odnosu na prethodni mesec. U odnosu na januar prošle godine registracije novih vozila iz te dve kategorije su manje za 13.2% odnosno 53.2%.

 

Pad nije neobjašnjiv: nemačka vlada je od Nove godine u potpunosti prestala da subvencioniše hibride i smanjila je subvencije na električna vozila i vozila na vodonik. Tako od 1. januara kupci električnih vozila čija maloprodajna cena je do 40.000 evra mogu da dobiju subvenciju od najviše 4.500 evra, 1.500 manje nego do sada. Za vozila do 60.000 evra subvencija sada iznosi maksimalno 3.000 evra, umesto 5.000. Premije će od sledeće godine biti još niže. Ukupno je prošlog meseca u Nemačkoj registrovano nešto više od 179.000 automobila, 2.9% manje nego u januaru prošle godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford i Red Bull rade na novom ''strateški važnom'' električnom vozilu

 

ford red bull 21.jpg

 

Već je bilo reči o saradnji Forda i Red Bulla u Formuli 1, pri čemu će Ford od 2026. godine isporučivati motore Red Bullu. Podsećanja radi, dve kompanije će početi da rade na novom agregatu u skladu sa novim tehničkim propisima. To uključuje potrebu za električnim motorom od 350 kWh u kombinaciji sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Ali, partnerstvo Red Bull Forda se tu ne završava.

 

Izvršni direktor Forda Džim Farli je za američlke medije rekao da Ford takođe radi na električnom vozilu sa Red Bull-om. Na pitanje MotorTrenda o Fordovom interesu za Formulu 1, Farli je rekao: ''Bio sam na nedavnoj recenziji sa našim verovatno najvažnijim strateškim električnim vozilom, i obratio sam se svom timu koji ovo razvija u tajnosti, i pitao sam, 'Hej, ko radi aerodinamiku na ovome?' I dobio sam odgovor 'O, oni iz Red Bula. Formula jedan.'' Taj odgovor je otvoren za tumačenje. ''Strateški važan EV'' može da znači mnogo stvari; možda potpuno novi model, novi koncept ili čak demonstrator performansi EV. Ford u međuvremenu navodno već priprema sportski F-150 Lightning visokih performansi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norveška: Ne žele da prevoze električne automobile u svojim brodovima

 

havila.jpg

 

Ultramoderni i klimatski prihvatljivi brodovi norveške kompanije Havila Kystruten neće prevoziti električne ili hibridne automobile na svojim putničkim i turističkim linijama. Iz bezbednosnih razloga, na celoj deonici između Bergena i Kirkenesa dozvoljen je samo prevoz automobila sa SUS motorima, bez hibridnih opcija. 

 

Prema saopštenjju za javnost Havile Kystruten, Proactima AS je sprovela analizu rizika takvog prevoza automobila. Na bazi toga, Havila Kystruten je odlučila da se samo automobili i motorna vozila koja koriste fosilna goriva mogu prevoziti na brodovima te kompanije, u odabranim lukama duž obalske rute. To znači da se u brodovima ne mogu prevoziti električni, hibridni automobili i automobili na vodonik. Paradoksalno, brodovi kompanije Havila Kystruten su opremljeni najvećim baterijskim paketima na svetu na putničkim brodovima i ekološki su najprihvatljiviji brodovi koji plove obalskom rutom. Izvršni direktor Havila Kystruten, Bent Martini, razume da se mogu postaviti pitanja zašto se ekološki prihvatljivija vozila ne mogu prevoziti u vozilu. ''Reč je o čistoj bezbednosnoj proceni, a zaključak analize rizika pokazuje da će eventualni požar na benzincima i dizelašima moći podneti sistemi i posada koju imamo na brodu. Mogući požari na električnim, hibridnim ili automobilima na vodomik zahtevaće dodatne spoljašnje napore spašavanja i mogli bi ugroziti ljude na brodu i same brodove. Bezbednost shvatamo ozbiljno i to je naravno rizik koji ni pod kojim okolnostima nismo voljni preuzeti'', kaže Martini.

 

Norveška je država u kojoj više od 50% tržišta novih automobila čine električna vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors razmatra električni pick-up

 

230084-chevrolet montana 01.jpg

 

Prema pisanju pojedinih američkih medija, General Motors razmatra da u svoju gamu ubaci manji pick-up sa elektropogonom. Američki proizvođač trenutno pokazuje prototip odabranoj grupi kupaca kako bi prikupio povratne informacije o modelu pre nego što rukovodioci odluče o njegovoj sudbini.

Izvori ovaj model opisuju kao ''manji od Ford Mavericka i Hyundai Santa Cruza'', pri čemu je dizajn opisan kao futuristički i sportski. Takođe, navodi se da prototip ima samo dvoja vrata i ''nisku liniju krova''. Ako dobije zeleno svetlo, ovaj još neimenovani pick-up bi se plasirao kao ''pristupačni'' EV sa osnovnom cenom ispod 30.000 dolara. Za sada nema reči o tome kada bi mogao da uđe u proizvodnju ni gde bi mogao da se proizvodi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Volkswagenu strah od električne tranzicije leče posetom Escape Room-u

 

vw room.jpg

 

Volkswagen traži od zaposlenih da posete sobe za besktvo (Escape Rooms) sa prikladnim igrama i zagonetkama da bi ublažili anksioznost koja ih tišti zbog prelaska na električne automobile i posledičnog straha od gubitka radnih mesta.

VW će potrošiti 89 milijardi evra na električnu tranziciju do 2026. i koristi projekat eMotionRoom u svom sedištu u Volfsburgu da bi pomogao prebacivanje oko 22.000 radnika na proizvodnju električnih vozila. Po četiri zaposlena treba da reše zagonetke dok se kreću kroz prostore uređene na temu električne energije i baterijske tehnologije, krećući se od dnevne sobe iz 1860-ih do današnjih i budućih scenarija koji zahtevaju tehničke veštine za razbijanje kodova i pronalaženje tragova u ormarićima. Razloga za anksioznost definitivno ima jer električna tranzicija zahteva manje radnika. Ford je, na primer, najavio da ukida 3.800 radnih mesta u Nemačkoj zbog prelaska na proizvodnju električnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masovno tržište pristupačnih električnih automobila neće se uskoro dogoditi

 

227183-kia ray.jpg

 

Paul Philpott, direktor Kie u Velikoj Britaniji rekao je da je proizvođačima automobila ''ekonomski vrlo teško'' proizvesti pristupačna manja vozila zbog previsokih cena baterija. U razgovoru za Times, Philpott je izjavio da je ''uprkos zabrani novih benzinskih i dizelskih automobila koja preti 2030. elektrifikacija malog automobila teška i neizvesna''.

''Masovno tržište pristupačnih električnih automobila neće se uskoro dogoditi zbog komercijalno neisplative osnove'', naveo je Philpott. Philpott je priznao da bi skori dolazak jeftinijih kineskih marki na britansko tržište mogao da bude katalizator promena. ''Dok su evropski i azijski proizvođači pojačavali proizvodnju električnih vozila, koncentrisali su se na skuplje modele da bi mogli da ostvare zdrave profitne marže na elektrifikovanim sistemima. Baterija je najskuplja komponenta električnog automobila. Što je automobil manji, to je veći udeo baterije u njegovoj proizvodnoj ceni'', završio je Philpott.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault i R-Fit konvertuju klasike u električna vozila

 

renault 4 rf 02.jpg

 

Renault i francuski R-Fit su ostvarili saradnju koja je rezultirala elektrifikacijom klasičnih Renaultovih modela.

Električni automobili su prikazani na Renaultovom štandu na sajmu starih automobila Retromobile. R-Fit će ponuditi konverzije za tri Renaultova automobila: 4, 5 i Twingo. Prvo će biti dostupna električna četvorka, od septembra sledi klasični R5 EV, a kasnije stiže i električni Twingo prve generacije.

 

renault 4 rf 01.jpg

 

R-Fit se bavi celokupnom konverzijom i ne prodaje komponente za ''uradi sam'' opciju. U vesti se ne navodi sa koliko snage raspolažu električni motori u ovim automobilma, ali R-Fit navodi da je njihova snaga uporediva sa fabričkim modelima. Baterije su od 10.7 kWh (R-Fit procenjuje domet na 80-90 kilometara), a vreme punjenja je oko tri i po sata na punjaču od 220V. Kompletna konverzija, uključujući delove i instalaciju, košta 11.900 evra. R-Fit takođe ima komplete za elektrifikaciju Citroena 2CV.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo planira najmanje šest novih električnih vozila do 2026. godine

 

volvo ex90 06.jpg

 

Volvo se sprema da transformiše sve svoje glavne modele u električna vozila i da predstavi luksuzni električni MPV sa ciljem da poveća prodaju u Aziji, navode osobe upoznate sa planovima ovog proizvođača. Očekuje se da će Volvo (u 82% vlasništvu kineske kompanije Zhejiang Geely Holding Group), lansirati najmanje šest novih električnih vozila do 2026. godine. Volvo je najavio cilj da svoju kompletnu liniju učini potpuno električnom do 2030. godine. Filijala kompanije za Australiju je saopštila da planira da prodaje samo električna vozila na tom tržištu od 2026. godine. Transformacija Volvoa sledi iz većeg fokusa na trendove kupaca u Aziji i nastojanja da se tamo poveća prodaja, kažu izvori koji su zamolili su da ne budu imenovani jer kompanija nije objavila detalje. Geely je odbio da komentariše ove navode.

 

Među novim električnim automobilima koji se planiraju za naredne četiri godine je MPV marke Volvo koji će biti baziran na vozilu Zeekr 009 koji se prodaje u Kini. Volvo je preselio razvojne radove na limuzinama i budućem MPV modelu u svoj istraživačko-razvojni centar u Šangaju, navode izvori. Drugi električni automobili u pripremi između ostalog uključuju električne verzije krosovera XC60, novi EX30, kao i limuzine S60 i S90. Ovi glavni automobili će pratiti ustaljene, jednostavne dizajnerske linije Volvoa, ali novi MPV će ciljati kupce u Kini i drugim tržištima sa ''emotivnijim'' dizajnom koji se bazira na modelu Zeekr 009.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...