Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobili na struju ne štite okolinu? / Električni automobili

Recommended Posts

Električni Bollinger B2 chassis cab

 

bollinger-b2 03.jpg

 

Bollinger Motors je ranije već predstavio električni pick-up model B2 (u single i crew cab verzijama), a sada je najavljeno da će u ponudi biti i chassis cab varijanta. Kupci Bollingera B2 chassis cab će moći da biraju modele sa 2 ili 4 vrata, sa različitim međuosovinskim rastojanjima i nosivošću do 2.268 kg, a tu su i hidropneumatsko oslanjanje i pogon na sva četiri točka.

 

bollinger-b2 02.jpg

 

Za pogon se brinu dva elektromotora sa ukupno 614 KS i 906 Nm, baterije su od 120 kWh a autonomija sa jednim punjenjem će biti oko 200 milja (322 km).

 

bollinger-b2 01.jpg

 

Cene za sada nisu saopštene, dok se prve isporuke očekuju krajem sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja električnih automobila u Evropi porasla za čak 57%

 

renault-zoe 01.jpg

 

Brojne zemlje širom sveta beleže drastične padove prodaje novih automobila zbog pandemije virusom Covid-19. Iako je već u martu zabeležen pad prodaje novih vozila od 45.9% u poređenju sa martom prošle godine, u prve tri nedelje aprila je zabeležen još drastičniji pad od čak 87.4%.

 

Dok skoro sve zemlje širom sveta beleže velike padove prodaje u automobilskoj industriji, jedna grana ima rast prodaje. Prodaja električnih automobila u Evropi je u stvari nikad bolja. Mnogi su očekivali da će zbog zatvaranja granica još više patiti prodaja električnih vozila jer baterije u većini slučajeva dolaze iz Kine. Ali priča je potpuno obrnuta. U prvom kvartalu 2020. godine, prodato je više od 127 hiljada električnih automobila u Evropi. Upravo takva statistika predstavlja rast prodaje od čak 57% u poređenju sa prvim kvartalom prošle godine. Ali, takav rast prodaje prikazuje jasne razlike između različitih električnih vozila. Naime, Tesla Model 3 pokazuje neverovatnu dominaciju nad drugim električnim automobilima sa prodatih 15.443 primeraka. Odmah iza njega je očekivano Renault Zoe, ali sa tek 4.298 primeraka. Najprodavaniji evropski automobil Volkswagen Golf je zadržao visoku poziciju čak i u ovom segmentu, pa se tako nalazi na trećem mestu sa prodatih 3.434 električnih primeraka. Mnoge je začudila i prodaja luksuznog Audija e-trona koji bez obzira na visoku cenu drži četvrtu poziciju as prodatih 3.373 primeraka.

 

U deset najprodavanijih električnih automobila su uključeni i redom Nissan Leaf, Hyundai Kona, BMW i3, Kia Niro, Volkswagen e-Up! i Mini. Iako su takvi prodajni rezultati i relativno očekivani za Teslin Model 3 i Renault Zoe, stručnjake čudi da električni Golf još uvek drži toliko visoko mesto, s obzirom na stariju tehnologiju od konkurenata. Zato bi se moglo očekivati da će Golfov električni naslednik ID.3 imati i znatno veću prodaju zbog potpuno novih tehnoloških rešenja. Isti je slučaj i za Teslin Model Y koji bi mogao da promeni sliku tržišta zbog svoje prostranosti, a svejedno slične cene kakvu ima i dominantni Model 3.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni BYD Han

 

202755-byd han 004.jpg

 

BYD Han je još jedan u dugačkom nizu električnih automobila iz Kine, pri čemu treba naglasiti da je dizajn realizovan pod komandom Wolfganga Eggera koji je nekada radio za Audi i Alfa Romeo.

 

202757-byd han 003.jpg

 

Han je dugačak 4980 mm, širok 1.910 mm, visok 1.495 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.920 mm.

 

202756-byd han 002.jpg

 

Uz paket asistencije vozaču (po nazivom DiPilot), BYD Han privlači pažnju i gamom ponuđenih verzija. Kupcima se naime nude tri verzije:

- jedan elektromotor (napred), 163 kW/222KS i 330 Nm, baterije 65 kWh, domet 506 km (po NEDC normama), težina 1940 kg, najveća brzina 185 km/h.
- jedan elektromotor (napred), 163 kW/222KS i 330 Nm, baterije 77 kWh, domet 605 km (NEDC), najveća brzina 185 km/h.
- dva elektromotora (napred sa 163 kW/222KS i 330 Nm, pozadi sa 200 kW/272KS i 350 Nm), baterije 77 kWh, domet 550 km (NEDC), najveća brzina 185 km/h, ubrzanje 0-100 km/h za 3.9 sekundi

BYD navodi i da se do 80% kapaciteta baterija može napuniti za oko 25 minuta.

 

byd han 001.jpg

 

Takođe, kasnije će se ponudi pridružiti i plug-in hybrid varijanta, i to sa kombinacijom 2.0 litarskog turbo benzinca, elektromotora i baterija od 15.2 kWh (autonomija samo na struju će iznositi 81 km).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: Test električni Zhi Dou D2

 

Neprevaziđeno rešenje za gradski saobraćaj ili skup auto za jeftinu vožnju?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beloruski inženjeri razvijaju električni automobil

 

Beloruski-roadster.jpg

 

Automobil je bio jedno od desetak perspektivnih električnih vozila koja su pokazana beloruskom predsedniku Aleksandru Lukašenku tokom posete test stazi Nacionalne akademije nauka u blizini Minska. Beloruski inženjeri izgradili su prototip novog roadstera, električnog dvoseda kabrioleta, za koji kažu da može da krstari brzinom do 170 km/h i dostigne do 270 km pre nego što je potrebno ponovno punjenje.

 

''Ovaj automobil - mi iskreno verujemo da može da se takmiči sa Teslom. Lako je, manevarsko je, koristimo ga za kritički razvoj sopstvenih motora i inženjerskih rešenja. Automobil ima pogon na zadnjim točkovima i ima posebnu osovinu'', rekao je inženjer razgovarajući sa beloruskim predsednikom, dok je obilazio stazu za test. Neimenovani roadster tek treba da dobije karoseriju, iako perspektivni dizajni na posterima iza automobila pokazuju mogući elegantan dizajn sličan sportskim automobilima iz 1940-ih.

 

Inženjeri su takođe pozvali predsednika da se vozi u novom autobusu na struju koji je izgradio MAZ, veliki beloruski proizvođač vozila koji je širom Istočne Evrope poznat po svojim kvalitetnim kamionima i autobusima. Lukašenko je naložio kompaniji da izgradi najmanje 10-12 novih autobusa i da ih isporuči regionalnim transportnim vlastima do sledeće godine. Druga vozila koja su prikazana Lukašenku su električni čistači ulica, oprema za izgradnju puteva, bicikli na električni pogon, mopedi, pa čak i kamion na električnu energiju, zajedno sa beloruskim električnim punjačima za benzinske pumpe i kućnu upotrebu.

Na izložbi je takođe prikazano nekoliko bespilotnih letilica za belorusku vojsku, uključujući Burevestnik (Petrel), dron fiksnih krila težak 350 kg koji je prošao državno testiranje, i jedinstveni bespilotni helikopter nazvan Eye-Sky.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audijev plug-in hibrid iz 1989. godine

 

audi duo 03.jpg

 

Ako mislite da su plug-in hibridni automobili relativno nova pojava, razmislite ponovo jer je Audi tu tehnologiju upotrebio još 1989. godine. U vreme kada su kasete bile popularne, a mobilni bili veličine cigle, Audi je uspeo da spoji benzinski i električni motor. Nemačka kompanija je na Sajmu automobila u Ženevi 1990. godine predstavila model Duo baziran na Audiju 100 Avant. Pokretao ga je 2.3 petocilindrični motor koji je razvijao 134 KS, a snaga se prenosila na prednje točkove. Međutim, tu je bio i Siemensov električni motor od 12 KS koji je napajala nikl-kadmijumska baterija postavljena ispod prtljažnika, a taj motor je pokretao zadnje točkove.

 

audi duo 02.jpg

 

Motori su većinom radili u tandemu, ali je Duo imao i specijalni električni mod koji je sprečavao pokretanje benzinskog motora. Moderni plug-in hibridi to omogućavaju pritiskom na dugme, dok je Duo morao da bude potpuno zaustavljen, a menjač prebačen u prazan hod.

 

audi duo 01.jpg

 

U električnom modu je Duo mogao da pređe do 40 km pri brzini do 50 km/h. Imao je sistem regeneracije energije kočenjem, kao i solarne panele na krovu koji su se koristili za punjenje baterije. Ukupno je Audi proizveo 10 primeraka namenjenih testiranjima, a jedan je čak korišćen i kao taksi vozilo u Ingolstadtu. Međutim, nijedan primerak nije prodat. Audi je 1997. godine ponudio A4 Duo za koji kompanija tvrdi da je prvi produkcijski plug-in hibrid. Ovaj automobil je pokretala kombinacija 1.9 dizel motora koji je razvijao 90 KS i elektičnog motora koji je isporučivao 29 KS. U električnom modu je mogao da se kreće kratko i sporije, a baterija se punila putem utičnice. Ipak, ovaj model je koštao dvostruko više od standardnog modela A4 Avant. Audi je očekivao da će prodavati oko 500 primeraka godišnje, ali je do okončanja proizvodnje 1999. godine napravio samo 60 primeraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropska unija kreira veliki plan za električne automobile

 

Corsa e 001.jpg

 

Evropska unija planira ozbiljna ulaganja u proizvodnju baterija za električna vozila. Po svemu sudeći, Evropska unija planira još snažnije investicije u električne automobile. Naime, u pripremi je ekonomska strategija EU u kojoj se pominje ulaganje do 100 milijardi evra u obnovljive izvore energije u automobilskoj industriji. Naravno, ubedljivo najveći deo budžeta će se odnositi na električne automobile. Uz niz manjih ulaganja, ključne stavke su 20 milijardi evra subvencija za kupovinu električnih automobila te od 40 do 60 milijardi evra za sve vrste istraživanja, širenje mreže punjača električnih automobila i slične projekte… Najvažnija investicija će se odvijati pod okriljem Evropske alijanse za baterije, čiji cilj je da već za dve godine ima milion zaposlenih radnika u sektoru proizvodnje baterija za električna vozila - kako bi se smanjio uticaj Kine u tom segmentu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia planira mali električni automobil kao rivala Citroenovom Amiju

 

203322-kia ev.jpg

 

Nedavno je već bilo reči o tome da će Kia tokom sledeće godine prikazati serijsku verziju električnog Imagine concepta, pri čemu će taj crossover biti samo jedan od njihovih 11 električnih noviteta koji nas očekuju do 2025. godine. Najnovija vest kaže da je u njihovom planu i jedan gradski električni dvosed, i to kao rival nedavno predstavljenom Citroenovom Amiju. Taj Ami inače sa subvencijama u Francuskoj startuje po ceni od 6.000 evra a može i da se iznajmi uz plaćanje mesečne rate od 19.99 evra.

 

Kijin šef za Evropu Emilio Herrera navodi da u kompaniji proučavaju planove i predloge o malom električnom vozilu, za koji smatraju da ima veliki potencijal među kupcima koji traže prevozno sredstvo u urbanim uslovima. Kako stvari sada stoje, ni Kijin mali električni model neće imati neku veliku autonomiju, ali će se raditi o pristupačnom vozilu koje će takođe moći da se iznajmi. Hyundai je nedavno najavio da će u saradnji sa američkom firnom Canoo razviti platformu za mala elekrična vozila, ali Emilio Herrera nije želeo da potvrdi da li će ta plaforma možda biti iskorišćena i za ovu malu električnu Kiu. U svakom slučaju, buduća mala električna Kia neće biti namenjena samo Evropi, već će se raditi o globalnom projektu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velika Britanija plaća vozačima da zamene benzince za EV?

 

elektro.jpg

 

Tržište automobila u Velikoj Britaniji primilo je udarce zbog pandemije poput većeg dela Evrope, ali premijer Boris Johnson možda računa da će ga električna vozila povratiti u život. Johnson-ov tim pravi planove koji bi vozačima dali do 6.000 funti (6.740 evra) ako zamene svoj automobil sa sagorevanjem za EV. Premijer bi to usmeno najavio 6. jula kao deo šireg plana za pomoć oporavka britanske ekonomije kako se mera izolacije budu popuštale. Ovo bi bio pragmatičan potez ako je tačan. Teoretski bi to podstaklo celokupnu britansku ekonomiju, a bilo bi posebno korisno za Jaguar, Mini i druge brendove koji u zemlji proizvode barem neke od svojih EV. Podsticanje razmene možda je čak potrebno da bi se ispunili dugoročni ciljevi.

 

Zabrana prodaje benzinaca i dizel automobila

Velika Britanija želi da zabrani prodaju novih automobila sa sagorevanjem do 2035. godine, a to može biti izazovno ako do tog trenutka ne postoji uspešno tržište EV. Nagrada za odustajanje od dizela i benzina mogla bi ubrzati to prihvatanje, posebno među kupcima koji razmišljaju o cenama kojima će se možda svideti niži troškovi održavanja EV-a, ali ne mogu da opravdaju veće cene za kupovinu. Može biti izazovno sprovođenje takvog plana. Dok infrastruktura za punjenje raste, nije jasno da li ima dovoljno stanica (ili dovoljno pripremljene električne mreže) da bi se mogao izdržati veliki porast potražnje. To takođe podrazumeva da su ljudi raspoloženi za kupovinu automobila u vreme kada pandemija i dalje ostaje dugotrajna pretnja. Ukoliko Velika Britanija nastavi sa idejom, njena strategija mogla bi da posluži kao obrazac drugim zemljama koje žele da pomognu životnoj sredini dok im se tržište automobila oporavlja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikola protiv Tesle

 

200509-nikola 02.jpg

 

''Nikola'', proizvođač električnih vozila, ozbiljno preti da ugrozi kompaniju ''Tesla''. Stručnjaci procenjuju da vrednost ''Nikole'' parira vrednosti etablirane kompanije Ford. Špekulanti se klade na veliko da kompanija Tesla neće biti jedina uspešna kompanija u budućnosti imenovana po srpskom pronalazaču Nikoli Tesli. CNBC piše da su deonice ''Nikola korporacije'', koja proizvodi vozila na baterije i vodonik, u utorak skočile za više od 20% nedugo po otvaranju. Kompanija je započela trgovinu 4. juna posle spajanja sa kompanijom VektoIK, javnom trgovinskom firmom za specijalnu namenu, a koju vodi bivši potpredsednik GM-a Stiven Girski. Dogovor o spajanju je najavljen početkom marta. Ukoliko se posmatra cena akcija nakon zatvaranja berze u utorak, ''Nikola'' vredi više nego Ford. Procenjuje se da je vrednost ''Nikole'' 28.799 milijarde dolara, dok Ford vredi 28.794 milijarde. Deo uzleta vrednosti akcija usledio je nakon što je direktor ''Nikole'' Trevor Milton najavio datum rezervacija za uzdanicu kompanije - kamion ''Bedžer''. Njegovom tvitu prethodilo je saopštenje kompanije da će joj trebati partner kako bi se ''Bedžer'' plasirao na tržište.

 

200510-nikola 01.jpg

 

Do uzburkavanja vrednosti akcija ''Nikole'' dolazi uprkos činjenici da se ne očekuje da kompanija ostvari prihode pre 2021. To, pokazuje koliko su investitori spremni da ulože u kompanije koje obećavaju vozila budućnosti. Iako godina još nije gotova i Tesla tek treba da ostvari profit, akcije te kompanije ove godine su porasle za čak 127%. I cene akcija proizvođača ćelija na vodonik, poput ''Plag Pauera'' i ''Blum Enerdžija'', skakale su u prošlosti zbog utrkivanja investitora u zelenije oblike energije.

''Nikola'' kompnija osnovana 2015. godine, navodi da su dosadašnje porudžbine već u visini od 10 milijardi dolara. Još uvek, međutim, ostaje da se vidi da li će te porudžbine zaista biti i realizovane. Tesla, GM i Ford još ranije su najavili da planiraju da proizvedu potpuno električne pikapove, ali je nejasno da li će im u dom poduhvatu trebati podrška drugih investitora. ''Nikola'' planira da 2021. godine na tržište izbaci ''Nikola Tre Class 8 BEV'', a zatim i ''Nikola Two Class 8 FCEV'' u 2023. godini. Do 2027. godine kompanija planira da proizvede 30.000 kamiona na električni pogon.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

PSA dozvoljava brendovima zasebnu elektrifikaciju

 

Peugeot-e-2008 strategija.jpg

 

PSA Grupa kaže da njeni brendovi mogu slobodno da biraju sopstvene strategije za elektrifikaciju - ali na poznatim platformama. Kako pišu Vrele Gume, PSA grupacija će rado dozvoliti svojim pojedinačnim brendovima da samostalno sprovode svoje planove za elektrifikaciju na način na koji smatraju da se to najbolje uklapa u njihovu strategiju razvoja. Prema rečima direktorke odeljenja za kontrolu emisije štetnih gasova, Anne-Lise Richard, marke kao što su Peugeot, Citreon (DS) i Opel (Vauxhall) imaju mogućnost odabira da li žele da koriste hibridne ili potpuno električne verzije svojih modela, posebno u C segmentu u kojem se planira nova ofanziva čitave grupacije:

 

''Unutar PSA automobili C-segmenta mogu se proizvoditi na dve platforme, eCMP ili EMP2, tako da bi te marke mogle da imaju izbor da to budu potpuno električni ili plug-in hibridni modeli'', izjavila je Richard. ''Odluka je na brendu da izabere najbolju opciju.'' Ona je dodala da su sva PSA vozila koja se takmiče u C segmentu dobro prilagođena i hibridnim i električnim pogonima: ''C segment je zaista u sredini. Može imati višestruku upotrebu. Ponekad je to jedini automobil u domaćinstvu, ponekad opcija za grad. Trenutno su i EV i priključni hibridi prilagođeni segmentu i mogli bi zadovoljiti potrebe kupaca sa više strana.''

 

Jedan od najvažnijih automobila C segmenta iz PSA grupacije svakako će biti sledeća generacija (ili restilizacija) Peugeota 308 koji će biti predstavljen sledeće godine. Ovaj model biće baziran na ažuriranoj verziji postojeće EMP2 platforme i prodavaće se u najmanje dve plug-in hibridne opcije. U isto vreme očekuje se da će Citroen prodavati potpuno novi model C segmenta u skroz električnoj varijanti, zajedno sa tradicionalnim benzinskim i dizel agregatnim opcijama. Richard je prokomentarisala i da ''ima dosta prostora za elektrifikaciju manjih automobile, odnosno modele A segmenta u ponudi PSA grupacije'', ali je i priznala da je vrlo teško uspostaviti pravi balans između cene i raspona ponude u tom slučaju. Bilo kako bilo, budućnost automobilske industrije, pa i PSA Grupacije koja će uskoro postati i duplo jača spajanjem sa FCA Grupom izgleda da je definitivno hibridno-električna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buick Velite 7

 

buick v 03.jpg

 

General Motors je još 2017. godine najavio novi električni crossover koji će se bazirati na platformi Chevroleta Bolt EV. Automobil će se u Kini prodavati kao Buick Velite 7, a radi se o vozilu dugačkom 4.264 mm i sa međuosovinskim rastojanjem od 2.675 mm.

 

buick v 02.jpg

 

Za sada nema mnogo detalja, sem informacije da elektromotor ima 130 kW/177KS kao i da će autonomija sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija od 66 kWh iznositi do 500 km (po NEDC ciklusu).

 

buick v 01.jpg

 

Za unutrašnjost su predviđeni digitalni instrumenti i 10-inčni ekran infotainment sistema. Ovaj model će se nuditi i na američkom tržištu, ali tamo pod nazivom Chevrolet Bolt EUV (Electric Utility Vehicle). Chevrolet verzija će dobiti nešto drugačiji prednji deo kao i snažniji elektromotor (sa 149 kW/203KS). Prodaja u Kini će početi još tokom ove godine, ali cena još nije poznata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekord za Renault Zoe: 10.000 registrovanih i još 11.000 naručenih primeraka u junu

 

Renault-Zoe 02.jpg

 

Samo u Francuskoj je u junu naručeno preko 7.000 primeraka, što je rast od 355% u odnosu na prošlu godinu, dok je u Nemačkoj zabeležen rast od 117%. Već u maju, obeleženim ponovnim pokretanjem komercijalnih aktivnosti u većini evropskih zemalja, Grupa Renault je zabeležila rast prodaje Renaulta ZOE za 56% u odnosu na prethodni mesec. U junu se taj rast nastavlja i potvrđuje novim rekordom. Grupa Renault je zabeležila ukupno 11.158 narudžbina modela ZOE u Evropi. U Francuskoj, koje je inače najveće tržište električnih vozila Grupe Renault, samo u prošlom mesecu je zabeleženo 7.050 narudžbina Renaulta ZOE, što je tri puta više (rast od +355%) u odnosu na isti period prošle godine. Prodaja raste i u ostatku Evrope, tako se u Nemačkoj broj narudžbina Renaulta ZOE povećao za 117% odnosno na 1.990 naručenih primeraka.

 

193577-Renault-Zoe 01.jpg

 

Osim rasta broja narudžbina, zabeležen je i rekordan broj registrovanih vozila sa 10.944 Renaulta ZOE u Evropi (privremeni podatak), odnosno 107% više u odnosu na jun prošle godine. Tom uspehu će se uskoro pridružiti i novi hibridni modeli Clio, Captur i Megane Grandtour.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prelazak Evrope na električne automobile se ubrzava

 

seat_mii_electric 001.jpg

 

Korona virus je pokvario poslovne planove širom sveta, ali navala Evrope na električne automobile nije među njima. Pre svega zahvaljujući delovanju država, prodaja automobila u EU sa pogonom na baterije i hibridnim, stoji bolje od ostalog tržišta i to usred duboko bolne recesije zbog pandemije.

 

Kako prenosi Beta, Evropska unija napreduje sa velikim zaokretom u prevozu što je deo njenih napora protiv klimatskih promena. Pod pritiskom propisa, proizvođači automobila izbacuju niz novih električnih modela tako da mogu ispuniti sve oštrija ograničenja zagađenja gasovima sa efektom staklene bašte koja stupaju na snagu iduće godine. Modeli sa pogonom na baterije sve su pristupačniji, pogotovo jer je kupovina podržana znatnim državnim subvencijama. Kako je prodaja automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem opala, potražnja za automobilima na baterije i hibridnim pogonom koji kombinuju električne motore s konvencionalnim, stabilna je ili čak i povećana, pokazuju nedavne statistike.

 

Tržišni udeo električnih i vozila s hibridnim pogonom naglo je porastao na glavnim evropskim tržištima tokom prve polovine ove godine, čak i kada je epidemija zatvorila auto-salone u martu i aprilu. Nemačka je zabeležila porast od 8.4% sa 3.4% godinu dana ranije, dok je ukupna prodaja svih vrsta automobila opala za 35%. U Francuskoj je tržišni udeo prodaje vozila na struju skočio na 9.0% odsto sa 2.5% lane. U  Švedskoj je rast prodaje tih vozila ove godine 25%, a prošle je bio 10%.

 

Kupci kažu da su električni automobili zabavni, brzi i tihi, a tehnološki modernizovani, sa dometom sa punim baterijama do oko 500 kilometara što je dovoljno za većinu potreba. Na auto-putevima u Nemačkoj i drugde sve je više stanica za punjenje baterija koje traje koliko treba da se protegnu noge i popije kafa. Kupce električnih automobila ipak pre svega privlače velike državne subvencije. Po najnovijem paketu nemačke vlade, naprimer, za kupovinu električnog automobila čija je cena ispod 40.000 evra dobija se subvencija od 9.000 evra, od čega 3.000 evra mora da plati proizvođač vozila.

 

skoda c 01.jpg

 

Kupci automobila sada imaju na raspolaganju 70 različitih akumulatorskih i hibridnih modela čija cena počinje ispod 20.000 evra, uz lokalne subvencije za Seat Mii, Renault Twingo ZE i Škodu CITIGOe IV.

 

renault-twingo e.jpg

 

Volkswagen, recimo, kaže da će do kraja godine početi da isporuje svoj ID3 na baterije počev od 30.000 evra.

 

196746-vw id3 slika.jpg

 

Neki od trgovaca su zato skoro u potpunosti odustali od konvencinalnih i prešli na električne modele koji čine čak do 90% njihove ukupne prodaje. Pored subvencija, kupcima su električni aurtomobili privlačni i jer je korišćenje znatno jeftinije od vozila na benzin ili dizel, a domet im je sve veći. Zato i Daimler kaže da će pojačati napore za smanjenje cene svojih modela.

 

Budući da proizvođači automobila moraju razviti vozila za prodaju širom sveta i pritom zadovoljiti raznolike, ali sve strože propise, neke kompanije vide budućnost samo u električnim automobilama. Generalna direktorka kompanije General Motors, Meri Bara, obećala je ććpotpuno električnu budućnostćć te kompanije koja razvija 20 električnih modela koje će izneti na tržište širom sveta pre 2023. godine. Suprotno EU, prošle godišne su proizvođači automobila u Sjedinjenim Američkim Državama prodali samo 236.000 potpuno električnih vozila, što je svega 1.3% od ukupno prodatih 17.3 miliona novih vozila. U Kini je smanjenje subvencija krajem prošle godine dovelo do usporavanja prodaje električnih vozila, ali država zaoštrava zahtev da vozila zagađuju sve manje, te su neizbežna električna vozila koja zasad u Kini čine samo 4.9% ukupnog broja četvrotočkaša.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski električni automobili bi mogli dominirati u celom svetu

 

kineski automobili na struju.png

 

Američki poslovni magazin Forbes smatra da je samo pitanje vremena kada će se ovo dogoditi. Kina je u koraku sa zapadnim svetom kada je u pitanju proizvodnja ove vrste vozila, pa čak i u nekim segmentima ga je premašila. U najmnogoljudnijoj zemlji sveta 2019. je bilo 2.58 miliona električnih automobila, u Evropi 970.000 i Sjedinjenim Američkim Državama 880.000, podaci su Međunarodne agencije za energiju. Osim toga, u Kini postoji najveći broj punjača za vozila u odnosu na ostatak planete. Taj broj se povećava i čini 82% od ukupnog povećanja broja punjača na svetu.

 

U ovoj državi proizvode se električni automobili vrhunskog kvaliteta i postali su vrlo konkurentni na tržištu. Kao primer za to može se navesti Xpeng P7 koji je sličan Teslinom Modelu 3. Do ''stotke'' P7 ubrzava za samo 4.7 sekundi i ima vrlo atraktivan dizajn. Njegova cena je 36.000 dolara (31.500 evra). Ovo nije jedini kineski električni automobil koji je konkurentan onima iz ostatka sveta. Tu su i drugi modeli koji su konkurencija u drugim automobilskim segmentima.

 

Manja cena, sve bolji kvalitet i atraktivniji dizajn nisu jedine prednosti kineskih automobila. Postoje i drugi faktori koji ih čine sve konkurentnijim. Jedan od njih je taj da je Kina najveći proizvođač litijuma na svetu - resursa potrebnog za proizvodnju baterija. Sjedinjene Američke Države proizvode samo 2% litijuma u odnosu na ostatak sveta. Forbes procenjuje da će sadašnja politika zapadnih zemalja onemogućavati dominaciju kineskih električnih vozila i u ovom delu planete. Ali, pitanje je kada će se to promeniti, odnosno koliko su održive protekcionističke politike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serijski Mercedes EQS sa autonomijom od 700 km stiže sledeće godine

 

mercedse eqs 2021.jpg

 

Mercedes je u septembru prošle godine na sajmu automobila u Frankfurtu prikazao i novo koncept vozilo Vision EQS, koji je deo njihovog EQ podbrenda električnih vozila. Ovo je u stvari najava za luksuzni EQS čija serijska verzija se po najnovijim informacijama očekuje tokom sledeće godine.

 

Kako bilo, EQS će biti napravljen na potpuno novoj, modularnoj EV platformi. U konstrukciji će biti upotrebljeni čelik, aluminijum i ugljenična vlakna, a sem EQS-a ovu platformu će koristiti i drugi električni modeli sa znakom trokrake zvezde. EQS će se proizvoditi zajedno sa sledećom generacijom regularne S klase, i to u novoj Mercedesovoj fabrici u Štutgartu (''Factory 56''), a jedan od rivala će mu biti električni Porsche Taycan. Za sada je poznato da će budući serijski EQS imati dva elektromotora, kao i pogon na sva četiri točka. Koncept je inače raspolagao sa 476KS i 760 Nm. I serijski model će sa jednim punjenjem baterija moći da pređe 700 km (po WLTP-u), a 80% kapaciteta baterija će moći da se napuni za manje od 20 minuta. Mercedes je još ranije zaštitio oznake EQS 350 do EQS 600, što znači da će se u gami ove buduće električne limuzine nalaziti više različitih verzija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW registrovao više imena za potencijalne buduće električne modele, uključujući e-Beetle

 

181638-vw beetle bugster 02.jpg

 

VW je u julu 2019. okončao proizvodnju nove Bube, nakon dve generacije ovog vozila. Jedan od razloga za gašenje ovog automobila bilo je i to što se on nije uklapao u Volkswagenovu električnu budućnost. Izgleda da su se stvari u međuvremenu promenile. Naime, nedavno je VW u Evropskoj kancelariji za zaštitu intelektualne svojine registrovao nekoliko imena za potencijalne buduće električne modele, a jedan od njih je e-Beetle. Da li to znači da nemački proizvođačl definitivno planira novu, električnu Bubu? Pa, ne mora da znači.

Uobičajena je praksa da auto-kompanije zaštite određene oznake koje bi možda mogle da koriste za neke nove modele u budućnosti, čak i ako u tom trenutku nemaju nameru da ih proizvode. A ime ''Beetle'' je toliko značajno za Volkswagenovu istoriju da ništa ne treba prepustiti slučaju. Jer, ko zna, možda sutra nekom novom rukovodstvu kompanije padne na pamet da lansira potpuno električu Bubu.

 

vw e-bugster 01.jpg

 

VW je još 2012. godine razmišljao o jednom takvom vozilu kada je predstavio, tada avangardni, koncept E-Bugster. Prikazani dvosed je bio opremljen električnim motorom snage 85 kilovata, odnosno 116 KS, i litijum-jonskim baterijema koje su automobilu dozvoljavale autonomiju od skromnih 180 kilometara. E-Bugster Concept je, međutim, ostao samo to što mu i ime kaže - koncept, budući da nikada nije ušao u serijsku proizvodnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni ORA R3

 

ora r3 5.jpg

 

Kineski Great Wall Motors se priprema da na tržište lansira još jedan električni model, i to kroz svoju ORA diviziju koja proizodi električna vozila.

 

ora r3 4.jpg

 

Na Chengdu Sajmu automobila je premijerno izložen električni model ORA R3 (ranije poznat pod kodnom oznakom ES11), dugačak 423 cm.

 

ora r3 3.jpg

 

ORA R3 ima elektromotor sa 142KS i autonomiju od oko 400 km (po NEDC ciklusu).

 

ora r3 2.jpg

 

Proizvodnja ORA R3 modela će početi u oktobru ove godine u Taizhou fabrici, dok na više detalja moramo još da sačekamo, uključujući i podatak o ceni.

 

ora r3 1.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault isporučio preko 300.000 električnih vozila za 10 godina

 

renault-zoe 01.jpg

 

Renault je prodao više od 300.000 električnih vozila širom Evrope i time još jednom potvrdio svoju poziciju u segmentu električnih vozila. Renaultov Z.E. asortiman nudi pet različitih modela, kako za putnička tako i za teretna vozila. Prvo Renault električno vozilo je lansirano 2010. uz kontinuirani rast prodaje iz godine u godinu, a samo se preko 100.000 ZOE modela vozi u Francuskoj. Upkos teškim tržišnim uslovima, snažna prva polovina 2020. je rezultirala povećanjem prodaje novog ZOE za gotovo 50% u poređenju s istim vremenskim periodom prošle godine sa 37.540.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U francuskom gradiću se vozi isključivo na električni pogon

 

appy 02.jpg

 

Stanovnici Appy-ja, jednog od najzabačenijih gradova u francuskom regionu Ariege, prelaze na električnu mobilnost uz pomoć Renaulta ZOE, koji će stanovnici dobiti na korišćenje na tri godine. Kako bi dokazao da baš svi mogu preći na električnu mobilnost, Renault je u saradnji s kompanijom Publicis odlučio da predstavi prvi francuski grad u kome se vozi isključivo na električni pogon. Reč je o gradiću Appy u kome će tokom sledeće tri godine stanovnici voziti novi električni Renault ZOE i deliti svoje utiske. Ako na električna vozila mogu preći stanovnici Appyja, jednog od najzabačenijih mesta u regionu, to će moći i drugi, poruka je iz Renaulta. Električna vozila nisu rezervisana samo za velegrade - zahvaljujući sve raširenijoj mreži stanica za punjenje, sada ih je moguće voziti svuda. Renault je poslednjih osam godina jedan od predvodnika tog rastućeg tržišta, što pokazuje i činjenica da je njihov ZOE, najprodavaniji električni model, do sada prodat u više od 100.000 primeraka.

 

appy 01.jpg

 

Renault je po prvi put odlučio da ustupi novi Renault ZOE i opremu za njegovo punjenje (kućne punionice) svim domaćinstvima u Appyju na sledeće tri godine. Uz domet od 395 km (prema WLTP-u), novi ZOE je savršeno vozilo za ovaj projekat. Kompanija će pratiti korisnike i olakšati im prelaz na potpuno električnu mobilnost. Tim planom Renault je sebi zadao pravi izazov: pomeriti granice i razbiti predrasude o električnoj mobilnosti. Stanovnici Appyja će tako postati slučajni ambasadori električne mobilnosti koji će dokazati da je prelazak na nju jednostavan i da ona ne čini život složenijim.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni poljski automobili EMP

 

emp 06.jpg

 

U svetu električnih automobila se pojavilo još jedno ime, a to je poljski EMP (''ElectroMobility Poland'').

 

emp 05.jpg

 

EMP je javnosti za sada predstavio dva prototipa novog brenda Izera, uz najavu da će serijski modeli krenuti u proizvodnju 2023. godine. Tada će krenuti prodaja u Poljskoj a ostaje da se vidi kada će početi izvoz.

 

emp 04.jpg

 

Kako bilo, promovisan je prototip SUV modela i jedan hatchback C segmenta. Za njihov izgled se inače pobrinuo italijanski dizajnerski studio Torino Design.

 

emp 03.jpg emp 02.jpg

 

Trenutno nema mnogo detalja, jedino je poznato da će modeli imati autonomiju od oko 400 km kao i da će ubrzanje od 0 do 100 km/h trajati oko 7-8 sekundi.

 

emp 01.jpg

 

Na kraju, EMP najavljuje da će modeli imati i povoljnu cenu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najnovija studija pokazuje da će do 2030. svaki treći automobil na svetu biti električni

 

ford-territory-ev 01.jpg

 

Prema studiji koju je sproveo Deloitte, trećina svih novih automobila prodatih širom sveta biće EV modeli. Najnovije istraživanje procenjuje da će se do 2030. prodati oko 31.1 miliona električnih vozila, te svake godine za 10 miliona više u odnosu na poslednju prognozu iz januara 2019. Zanimljivo je da se u studiji tvrdi i da je vrhunac prodaje benzinskih i dizelskih vozila najverovatnije već nastupio. Iako se ne očekuje da će se globalno tržište automobila vratiti na predpandemijski nivo do 2024. za prodaju električnih automobila se predviđa da će dostići 2.5 miliona prodatih primeraka samo ove godine. Ako primenite složene godišnje stope rasta od 29%, ta vrednost bi trebalo da se poveća na 11.2 miliona u 2025. a zatim na 31.1 milion do 2030. godine, kada bi električari predstavljali otprilike 81% vih prodatih novih elektrifikovanih automobila.

 

''Visoke cene električnih vozila još uvek ograničavaju masovniji prelazak na električne automobile, ali kako se njihov trošak sve više konvertuje sa benzinskim i dizelskim ekvivalentima, broj potencijalnih kupaca bi trebalo da se poveća'', rekao je Jamie Hamilton iz Deloittea. ''Šira paleta novih električnih vozila, u kombinaciji s rastućim tržištem polovnih, znači da će ''električari'' postati održiviji izbor za mnoge'', dodao je Hamilton. Dodatni faktori koji bi mogli dovesti do toga da vozači kupuju više električnih automobila uključuju podsticaje koje podupiru vlade, sve stroži propisi o emisijama štetnih gasova, kao i širi raspon modela dostupnih na tržištu - od gradskih modela, limuzina, kompakata, SUV-ova pa čak i hiper-automobila poput Rimčevog C-Two. Prema Deloitteu, jedino što još uvek zadržava kupce da počnu da razmišljaju o električnim automobilima jeste relativno mali domet sa jednim punjenjem (naspram benzina/dizela) i veliki nedostatak infrastrukture za punjenje. A, to bi opet, moglo biti ključno da se Deloitteova predviđanja uopšte i ne ostvare.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Test Renault Zoe R135

 

Najprodavaniji električni auto u Evropi. Vizuelno nema puno promena u odnosu na staru, ali je još kako unapređen...npr. svetla izgledaju isto ali daju 75% jaču osvetljenost.

Prave novosti su u kabini:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni HiPhi X

 

Human 03.jpg

 

Kineski HiPhi (deo kompanije Human Horizon) je prošle godine prvo predstavio koncept svog električnog crossovera, dok je sada prikazana i njegova serijska verzija. Nazvan HiPhi X, automobil privlači pažnju pre svega rešenjem otvaranja zadnjih vrata gde se donji deo otvara u suprotonom smeru od prednjih, a gornji deo u vidu galebovih krila.

 

Human 02.jpg

 

HiPhi X ima mesta za ukupno šest putnika (konfiguracija 2+2+2), pri čemu sedišta u prvom i drugom redu imaju i ventilaciju, grejanje i funkciju masaže.

 

Human 01.jpg

 

U vesti se navodi da će automobil biti dostupan u nekoliko verzija (za sada se ne navode podaci o snazi), u varijantama sa zadnjim i pogonom na sva četiri točka, kao i da će najsnažnija verzija do 100 km/h ubrzavati za 3.9 sekundi. U ponudi će biti i više paketa baterija, a sa onima od 96 kWh automobil će imati autonomiju do 610 km (po NEDC ciklusu). U najavi je i sistem autonomne vožnje nivoa 3, dok prodaja u Kini treba da startuje u prvoj polovini sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni BMW iX stiže sledeće godine

 

bmw ix 03.jpg

 

BMW je Vision iNEXT concept predstavio još u septembru 2018. godine, dok će serijski model u prodaju stići 2021. godine, i to pod drugim imenom. Nove informacije kažu da bi ovaj model trebalo da ponese oznaku BMW iX, a proizvodiće se od jula 2021. u fabrici Dingolfing u Nemačkoj (premijera bi mogla da bude održana do kraja ove godine). U međuvremenu, BMW nastavlja sa najavnom kampanjom pa je tako objavio i nekoliko novih slika maskiranog test primerka.

 

bmw ix 02.jpg

 

U svakom slučaju, stiže električni BMW-ov crossover, sa najnaprednijom opremom, pogonom na sva četiri točka, baterijama do 120 kWh i autonomijom do 580 km (po WLTP normama), ali više detalja nas tek očekuje. Nezvanične vesti kažu da će osnaovna verzija BMW-a iX raspolagati sa 316KS, srednja verzija će imati 515KS, a top varijanta 601KS. Jedan od zanimljivih noviteta je i električni višeugaoni volan, pri čemu će vozaču biti omogućeno da lako promeni mod vožnje iz aktivnog u veoma automatizovani.

 

194686-bmw inext 01.jpg

 

Takođe, iX će biti opremljen velikim zakrivljenim ekranom koji je okrenut prema vozaču. Očekuje se da će ovaj ekran preuzeti ulogu instrument table i centralnog ekrana, uz najavu da će ekran biti osetljiv na dodir i da će prikaz biti prilagodljiv.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...