Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

@Dule 021, @OMP, vi uvozite automobile za prodaju? Imate negde sajt, link, ili kako funkcionisete? Izvinjavam se ako je vec negde pisano, nisam primetio, a voleo bih da pogledam sta imate u ponudi, pogotovo zato sto se prica o modelima koji me interesuju :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auf, kako mi je ovo promaklo, nije mi jasno, jedino ako sam u brzini mislio da je to u stvari tema za predstavljanje automobila, koju sam takodje pregledao, posebno GP, Bravo i Evo modele. A preleteo sam komplet forum, bukmarkovao nekoliko tema za temeljno citanje kad ugrabim vreme (U planu je i ova komplet tema ili bar nekih 50-70% nje, i brdo nekih drugih).

 

PS: Izvinjavam se ako nekad postavim nepotrebno pitanje, trudim se da iscitam teme i tako saznam neke stvari o kojima je vec pisano, ali jos uvek mi je nov forum i uhodavam se sa mnostvom informacija na njemu.

Edited by horvat
skinut citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikakav problem, tu smo da se pomazemo. I jos samo mala molba da odgovaras sa "reply" a ne "quote", odnosno da ne citiras post koji je odmah iznad :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/2/2022 at 8:16 PM, Dule 021 said:

Moze da zadovolji ali taj sa 75ks je isti djavo kao i sa 84 ako je euro5 a cifra od 5000 je svakako za mladje primerke tako da se neces usreciti sa tim motorom ali...postoji i taj auto sa 1,6 JTDM motorom koji je odlican i jos vise ce te zadovoljiti. Jeste redak ali ga ima. 

Hvala na odgovoru, nazalost u mom kraju (BiH) ima samo jedan taj 1.6 JTDM i to igrom slucaja prodaje ga jedan poznanik, uvoz iz Svajcarske.. Auto zaista izgleda ocuvano, medjutim preslo je 300 000 km, a u servisnoj i nema bas previse da je nesto radjeno, jel ima smisla tako auto voziti na neku provjeru kod majstora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ako je ocuvan uzimaj. 

Ljudi se plase kilometara i nwce da pogledaju auto a kupuju one sa laznih 180k km. 

Ja sam bratu rodjenom prodao auto sa 315k km i kukao je a onda provozao i odusevio se i sad ima 400k km i nema sanse da ga proda. Za svo to vreme maltene da nije imao vanrednog ulaganja tako da je vaznije kako je vozen i odrzavan. 

To sto nema istoriju sta je radjeno sta te to briga? Ako je sad dobar ti mu uradi veliki servis sto je oko 200€ za taj motor i miran si. 

Preci ce jos toliko sigurno a imaces mozda nekad turbinu sto je 200€ i kvacilo ali sve ce to biti na rate.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi koji motor, nije svaki motor dobar sa 300 ili vise hiljada km a takodje je bitno znati da li je i kako odrzavan i vozen, nije isto 300k km ubiti po lokalu i na otvorenom, nije isto dal je ulje menjano na 10k ili 30k km, koje je ulje korsceno, itd, itd. sve su to stvari koje treba znati prilikom kupovine auta sa mnogo km jer dzabe ako on izgleda lepo na oko i trenutno lepo ide i radi, pitanje sta ce te sacekati za par hiljada ili mozda manje. Ovako kad imas neku istoriju lakse je proceniti da li se upustati u tu pricu ili ne. Takva kola je najbolje kupovati od nekog poznatog gde znas istoriju, naravno svaka kola je najbolje kupovati tako ali nije uvek i realno.

 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brate ako radi sad lepo,ne zvizdi turbina,dobro kvacilo onda ima da radi i dalje. 

Nemoj starom vuku da pricas ove pocetnicke price. Bar sam se ja nagledao svega i svacega a bilo je kola sa duplo vecim kilometrima koja su bila bolja. Istorija je ok za vas koji gledate papir a za nas koji gledamo auto nista nam ne znaci jer mi gledamo auto. Sta ti vredi istorija ako je turbina pocela da zvizdi? Sta ti vredi istorija ako su dizne u k? 

Gleda se trenutno stanje a na 300k km lako moze da se desi a uglavnom i jeste tako da je promenjeno dosta toga i to sa originalnim delovima jer u toj Svajcarskoj ne krpe nego rade sa pravim delovima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

da ja gledam papir :D sto se mehanike tice nisam siguran da mozes sa mnom da se takmicis ali nebitno, eto za turbinu si vec pogresio, to uopste nije znak da turbina nece da strada......pricam za ljude koji nisu toliko upuceni u tematiku, naravno da ce njima biti bitna km i papiri, a neko ko se razume znace sta i kako da gleda nece ni traziti odgovore po forumima....sad je od jednom u CH sve najbolje od kad si poceo da valjas kola odatle, a ne secam se da si tako pricao ranije ;) 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jon Stewart Popcorn GIF

 

 

koega @OMP ne konta da je na 300k auto nov, sve zamenjno između 180-250kkm, znači taman razrađen...

 

neka kolega @Dule 021 iznese svoju disertaciju i otvoti oči zalutaloj ovčici

 

 

Edited by andreja.micovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citao sam vec te disertacije nema potrebe ponavljati ih :)   

 

Naravno da moze biti dobar auto i sa 300-400k km nije to sporno ali niko nije vidovit niti neke stvari mogu da ukazuju tog trenutka na problem koji moze da se desi ubrzo, sto opet nije iskljuceno ni kod kola sa manje km ali daleko je od toga da je sve tako prosto, oslusnes motor, turbinu, stisnes kvacilo i auto top, kupuj i vozi.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ako na papiru ne pise da je auto odrzavan ne vredi ga ni gledati. 

Da se ne raspravljamo dalje. :rolleyes:

Po toj logici ako se sad nista ne cuje a da ce uskoro da se cuje najbolje je otici i kupiti nov auto. Prosto i jednostavno jer naravno da ce se kad tad cuti ali ja evo za prodatih 1040 automobila nikad ni jednu turbinu nisam morao da remontujem. 

Verovatno se i ja pomalo razumem? 

I gde se to vidi da ja hvalim Svajcarce? Lepo je covek napisao da mu poznanik prodaje auto iz Svajcarske a to je zemlja gde bude lepih i odrzavanih kola ali meni su i dalje najbolja italijanska kola kad su dobra i to ce potvrditi svaki prodavac kola. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mom bravu turbina zvižduće od kad sam ga kupio, koliko otprilike vremena-kilometara prođe dok ne odsvira svoje? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi kakav zvuk pravi, nije svaki zvuk turbine znak i da je losa kao i sto ne potice svaki zvuk bas od turbine, prvo treba to rascicstiti, kakav je zvuk i da li dolazi bas od turbine. Da bi video neko znacajnije stanje turbine treba pregledati luft osovine i impelera i eventualna ostecenja na imepleru kao i da li ima i koliko ulja oko impelera i u crevu. 

Radijalni luft nije problem da postoji, sve do granice dok impeleri ne pocnu da grebu o kuciste , sto se i vidi na samim imppelerima i na kucistu a takodje mora se cuti i po zvuku grebanja ali aksijalni luft ne sme. Ne znam koliko je to pristupacno na tvom motoru, kod mene recimo na Tjet se lako proveri, kad sam uzeo punta prvo sam to pogledao, i turbina je u top stanju, cak mislim i da je menjana, deluje prilicno cisto i novo. Na prethodnom autu 1.6 hdi motor isto je bilo lako proverljivo, kad sam skinuo crevo i video kolki je luft odmah sam zvao drugara koji radi turbine da mu saljem na remont, nisam smeo onako da vozim. Turbina se nije cula uopste, dima nije bilo a potrosnju ulja ne znam jer samo sto sam uzeo auto. Jako lose stanje turbine, drugar konstatovao da je vidjao i gore koje su se vozile ali da svakako nije dobra i da mora da se remontuje.

 

Edit, evo dva klipa 

 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledam ove priloge na YT o Punto Evo koji se proizvodio za tržište u Indiji. Baš šteta što taj model i ta verzija nema u Evropi i što ga nisu proizvodili i u Evropi, odnosno za naše tržište. Meni se baš sviđa kako izgleda automobil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isla je kod njih i klasicna verzija gp-a samo su Evo izmenili ali meni se ne svidja uopste. Napred mi vise lici na nekog kineza ili korejanca nego na fiat, pozadi je isti sem onog dodatka sa hromom na braniku sto mi opet jeftino izgleda a iz nekog razloga imaju veci klirens od evropskih puntica, cak i abarth verzija, sto dodatno ruzno izgleda.

Jedino ona verzija aventura bi i mogla da prodje, cudi me da nije tako nesto radjeno za evropu obzirom da konkurencija ima takve modele.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi, imam jednu dilemu koja me muči od pre par dana. Naime, planiram da pređem sa starog Puntića mk1 1.1 na Grande Punto ili Evo (videćemo koliko ću para na kraju izdvojiti, nisam siguran), i inicijalna ideja mi je bila da uzmem kompaktan, manji gradski auto, ali koji može i da bez mučenja ide i na duže relacije. Neki uži izbor mi je bio GP, Fiesta i Fusion (poslednji otpao jer ženi deluje kao "radnički auto"). GP/Evo ima prednost u odnosu na Fiestu pre svega zbog malo manjih troškova održavanja i činjenice da imam dobrog majstora za Fiat automobile kojeg ne bih menjao. Majstor nije Goran, ali ima veze sa njim, tj. odatle je potekao, koliko znam sa foruma. 

E sad, moj proces razmišljanja išao je ovako: neću dizel jer 1) ne znam da li će proći tehnički ako za godinu, dve uvedu najavljene izmene, 2) održavanje je mnogo skuplje i milion skupih potencijalnih kvarova koji ne postoje kod atmosferaca benzinaca i 3) vezano za 2, neću da gledam da mi svetle razne lampice, tipa za EGR, čak i kad auto "pali, ide" (drugar ima tu situaciju i nijedan majstor ne može da mu reši, sem kratkotrajno, čišćenjem - Astra H, Isuzu dizel).

Dakle, atmosferski benzinac it is. Pošto sam hteo da motor bude solidno jači od sadašnjeg 1.1, a računajući i da je GP 150-200kg teži od mog mk1 Punta, ideja je bila pod broj jedan 1.4 16V 95ks model. Druga opcija je bila eventualno taj Turbo T-jet (znam da nije atmosferac, ali sam čuo da ima neke specifičnosti u odnosu na druge turbaće), a možda ozbiljnija opcija od prethodne je 1.4 77ks 8v. Zašto sam tražio malo jače motore - moja upotreba je negde 90% vremena po gradu, ali npr. jednom mesečno možda neko turističko putovanje od 200, 300, 500 ili 700km (računam i nazad), pa to u kilometrima dođe pola-pola ili 60:40 za otvoreni put.

Onda rešim da svratim kod majstora čisto da mi pogleda nešto 5 minuta i usput da ga pitam šta on misli (i najavim proveru vozila u bliskoj budućnosti). Objasnim mu moj tok misli, on mi odmah kaže za modele od 95ks i 120 ks da ih preskočim (rekao sam mu da su kriterijumi pouzdanost, da me ne ostavi nikad na putu, posebno ne dužem, da se što manje družim sa njim sem redovnih servisa i da se ne muči mnogo na autoputu na 130). Inače, da dodam, sadašnji auto piči svuda, trpi i autoput, ali vidim da mu nikako ne prija 120-130 kmh, dok magistrale već pegla lepo. 

E sad, šta je rekao dalje - kaže da su najbolje opcije dve: 1) dizel 1.3 mjet 75ks (koji i on poseduje) i 2) 1.4 benzin 77ks 8v. Reče da mi je ipak pouzdaniji dizelaš, da me pre neće ostaviti negde na dugom putovanju i to mi je sad ubacilo crva. Naravno, da mu dovezem auto,, da ga pregleda, kad uzmem da odradi veliki i mali servis (lanac) i neće da boli glava, kaže. 

Zaboravio sam da ga pitam za ponašanje na autoputu ovog 1.3 mjet 75ks, pa ako može neko poređenje sa 1.4 77ks. Iskreno, ne razumem one torque krive što kačite, samo ako može poređenje kako bi se ponašao jedan i drugi na 120-130kmh, koliko obrtaja, koji će se manje drati i naprezati motor. Zaboravio sam i da ga pitam za problematiku merenja izduvnih gasova u bliskoj budućnosti, pa bih voleo mišljenje forumaša o tome da li imam razloga za bojazan. Takođe, mišljenje o tome da li se zaista isplati dizelaš na oko 10.000 km godišnje (može da bude i 14.000 - stvarno ne znam precizno gde bih sve išao), kombinovane grad/magistrale /autoput vožnje? 

Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voleo bih objasnjenje od tog strucnjaka zasto 1.4 16v i Tjet nisu dobri ? Istu pricu cujem juce od lika kome sam prodao gp kao samo 1.4 8v dolazi u obzir oni drugi ne valjaju a da kaze sta ne valja kod drugih ne zna nego tako je cuo. Isto jedan koji me je juce zvao kaze ja samo 8v trazim, reko sto, kaze pa ne znam tako sam cuo :) Ok reko od sad samo taj motor uvozim posto vidim da svi bas njega zele :)

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kojih elemenata? konkretno poredeci sa 16v nema razlike a na Tjet imas turbinu i plivajuci dodatno.... na 1.3 mjet imas vise toga sto moze da strada.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OMP

Stric koji je mehaničar mi je spominjao prošle godine isto da je 8v bolji, ali ne mogu da se 100% setim zašto, nešto mi kao da je glavu ili ventile spominjao da su problematični, nisam siguran. On mi je rekao iz iskustva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, OMP said:

Kojih elemenata? konkretno poredeci sa 16v nema razlike a na Tjet imas turbinu i plivajuci dodatno.... na 1.3 mjet imas vise toga sto moze da strada.

 

Pa npr. majstor reče da se ventili kod 1.4 8v ne skrše ako ode zupčasti, a kod 16v se to dešava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo kakav je to majstor kad to smatra manom motora, on umesto da ti kaze da treba da odrzavas auto , radis v.servis na vreme i sl. on te plasi pucanjem kajisa. Nece on sam od sebe da pukne ako je dobar to je jako glup razlog da te neko ubedi da ne kupis neki auto. Ako ne menjas ulje i filtere mozes i ceo motor da s*ebes, isto posledica nemara kao i za zupcasti a ne fabricka mana.

A sto ti nije rekao uradis veliki servis i miran si kad ti je vec rekao na 1.3 mjet da zamenis lanac i miran si?  Pritom ni ti zameniski setovi lanca nisu vecni hoce i oni da puknu pre nego zupcasti, mnogi misle lanac je vecna stvar nema odrzavanja. To je problem u narodu a ne u konstrukciji motora, nista nije vecno i sve mora da se odrzava, zato menjas zucasti na vreme i nece skrsiti ventile, menjas ulje i motor ce trajati, itd. 

Jedino kod Tjet motora moze biti sporna IHI turbina, Garet je bolja opcija ali i redja, ali i turbina se reparira danas ili se kupi druga, nije to vise ne znam koja cifra. I potrosnja goriva je veca kod Tjet nego kod 8v ako je to nekom bitno ali zato i auto ide neuporedivo bolje, sve ima svoje.

Isto mi kazu 16v vise trosi ulja, pa i da trosi kakve veze ima, dolivas i vozis, trosi i gorivo koje je mnogo skuplje pa svi sipamo i vozimo, mnoga kola fabricki deklarisana na potrosnju ulja, nista cudno. 

 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...