Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Interesantno. Bravo t-jet je sa istih 120 konja, na istim obrtajima (~3200), za 10 km/h brži ... iako je teži, tj. ima veću masu.

 

 Kako je to moguće ? Aerodinamika ? Veličina točkova ? Ili možda raadi povećana inercija,  zbog već spomenute veće mase ? 

 

edit: a možda je i do menjača, il' pomalo od svega ...

Edited by Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sam i ja prvo pomislio, al' trenutno je na njemu zimski set koji je 195/65 R15, tako da izgleda (samo) do toga nije ... :ermm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi od Punta kao da ocekujete da je drumska krstarica, a ne mali Subcompact :) . Ciji je dominantno predvidjen teren snalazenje po gradu i magistrala - znaci kraci stepeni prenosa i vrlo cesto samo petostepeni menjaci. Posto pricate o benzincima, u GP je u startu 6-stepeni menjac imao samo obicni 16v atmo od 95 KS (standardni C514.6).

T-Jet je isao sa C510.5 menjacem, slicno kao i vise verzija 1.3 MultiJet (samo sa kracom finalnom 5. brzinom).

2 hours ago, Rasta said:

Bravo t-jet je sa istih 120 konja, na istim obrtajima (~3200), za 10 km/h brži

Meni je fascinantnije da su cak i u jos jacu 135 KS verziju MultiAir u Puntu, pogadjate - gurali isti taj C510.5 petobrzinac :D (iako su imali sveze razvijen C635). 

Kod mene se u tezem Bravu, slican motor od 140 KS (doduse i sa skoro 30 Njutna vise), sa tim novijim C635 menjacem - na 130 km/h vrti na samo 2700 rpm. Na 140 km/h je trunku ispod 3000 rpm.

Pa uporedi i sam - koliko bi laganiji i manji auto kao sto je Punto, lako nosio takvu karoseriju na autoputu i manje trosio, bio primetno manje bucan... Samo da su stavili duzi menjac sa 6. brzina koji su vec imali.

A da stvar bude jos ludja, u MultiAir atmosferac od 105 KS, pakovali su sestobrzinac, kao sa izbacenog FIRE 16v od 95 KS... Totalna papazjanija.

Vise puta ponavljam da su po mom licnom misljenju, od Eva u toj klasi potpuno uke*ali ponudu i benzinaca i dizela i menjaca... Nije ni cudo sto su na kraju posle skoro deceniju i po "cedjenja" suve drenovine i ugasili model, bez ikakve naznake o nasledniku. Secate se prodaje Punta Mk1 naovamo i sta je svojevremeno znacio u svojoj klasi. Sami su sebe pokopali u vecini segmenata, nazalost.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, nov sam na forumu. 

E ovako. Za moj prvi auto sam razmatrao Audi A3, Golf 5 ili Fiat EVO. Izbor će biti EVO. Znam da nisu iste klase automobila. E sad dvoumim se između verzije od 1.4 105ks ili 1.4 135ks. Znam da MultiAir treba da bude jedan od prioriteta kod provere auta. Nisam puno našao negativnih recenzija za ovaj automobil kao na primer za Audi i Golf. Koju varijantu Fiat Evo-a biste mi preporučili. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto smo ovde i entuzijasti, a ne samo neko ko dolazi da se "ogrebe" i nestane :) ... Nije me mrzelo da izvucem grafikoncic prodaje Punta od njegovog nastanka, apropo price iznad. Naravno da je sada situacija drugacija, mnogo veca konkurencija, dominacija Crossovera, naravno da prodajne cifre nece biti ni blizu nekadasnjim... Ali evo kako se Puntic kotirao u poredjenju sa npr. Polom. Koji nikada nije bio best-seller (kao Golf u svojoj Compact klasi), ali se uvek muvao tu negde pri vrhu Subcompact segmenta. I vidi se kako je to sa legendarnim Puntom Mk1 islo od maltene 600.000 vozila... Pa onda Grande (kao i Bravo) saseca SEKA, a od Eva polako krece drasticnije nizbrdo... Sve do, nazalost, konacnog gasenja modela pre neku godinu:

 

Untitled.thumb.png.eb7072981c2d904a488bb47e02bb1669.png

 

Takodje, apropo price iznad - ponuda motorizacija/menjaca u Grandeu (prva slika) i u Evu/MY12 (druga slika). Imate tu sve detaljno o cemu smo caskali - koji tacno menjaci idu sa kojom motorizacijom, koji su prenosni odnosi, itd.:

 

Untitled.png.2f7f7bfb4c6b44adc66aefb1a022c1e5.thumb.png.07b8f0f9fd4d4478cb14caec3b86543d.png Untitled1.png.8798894ab5e457cbfc2a22b5520959dc.png.24c156a98d66235f7647f4661c518779.thumb.png.119b69b47156369681c76345c73a5caa.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, Mustang600 said:

Pozdrav, nov sam na forumu. 

E ovako. Za moj prvi auto sam razmatrao Audi A3, Golf 5 ili Fiat EVO. Izbor će biti EVO. Znam da nisu iste klase automobila. E sad dvoumim se između verzije od 1.4 105ks ili 1.4 135ks. Znam da MultiAir treba da bude jedan od prioriteta kod provere auta. Nisam puno našao negativnih recenzija za ovaj automobil kao na primer za Audi i Golf. Koju varijantu Fiat Evo-a biste mi preporučili. 

Pozdrav, dobrodosao. Spojio sam ti pitanje sa postojecom temom o kupovini Grande Punta/Evo. U ovoj temi mozes mnogo toga da procitas. 

 

Moja preporuka je 1.4 135 ks. On je turbo motor i odlicno ide, dok je 105 ks atmosferska verzija koja ne ide tako dobro.

 

Srecna kupovina i boravak na forumu :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1, takodje sam stava ako se vec ulazi u "komplikaciju" sa MA jedinicom, onda bar da se vozis kao covek :D . U verziji MA 105 je obicni atmosferac samo sa varijabilnim usisom, performansama je neznatna dobit u odnosu na stari i zamenjeni FIRE 16v od 95 KS. Doduse, uz 10-15% nizu potrosnju (ali i MA problematiku).

Turbo varijanta pored 30 KS vise, ima i +76 Njutna (sto je bitnije, to je cak 60% vise obrtnog). Uz istu ili cak nizu potrosnju u nekim uslovima, isto redovno odrzavanje, i regu skuplju samo 1700 din.

Dodatni benefit je sto MA 135 verzije uglavnom stizu iz Svice, u prilicno bogatoj opremi. Nelogicnost MA 135 na Puntu je petobrzinski menjac. Na ovoj temi je sve vec detaljno pisano, samo treba iscitati ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, horvat said:

Pozdrav, dobrodosao. Spojio sam ti pitanje sa postojecom temom o kupovini Grande Punta/Evo. U ovoj temi mozes mnogo toga da procitas. 

 

Moja preporuka je 1.4 135 ks. On je turbo motor i odlicno ide, dok je 105 ks atmosferska verzija koja ne ide tako dobro.

 

Srecna kupovina i boravak na forumu :) 

Hvala,verovatno će biti taj od 135. Ima pristojnih primeraka,ali ništa dok ga ne vidim uživo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mom EVU 1,4 8V CNG je menjac 514,5 a vidim da su mu odnosi jos manji u odnosu na druge sa tim menjacem.

To znaci da ce imati jos vise obrtaja kad se vozi pri nekoj brzini? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kraci prenos vise obrtaja pri istoj brzini ali i manja maksimalna brzina.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Dule 021 said:

Na mom EVU 1,4 8V CNG je menjac 514,5 a vidim da su mu odnosi jos manji u odnosu na druge sa tim menjacem.

To znaci da ce imati jos vise obrtaja kad se vozi pri nekoj brzini? 

Obrnuto ;) . Manji prenosni odnos znaci zargonski receno "duzu" brzinu.

Ali tu imas i jos jednu stvar koja utice na finalni prenos (pored odnosa u menjacu koje sam gore ostavljao) - a to je prenos u samom diferencijalu. Predstavlja poslednju redukciju broja obrtaja motora, zato i nosi naziv "rear axle ratio", a ukupan odnos menjac+diferencijal "final drive ratio". Tako da nije lose i to proveriti, konkretno za Grandea imam neki stari eLearn.

Prenosni odnosi u menjacu (kao na slikama iznad):

 

Untitled.thumb.png.a1aa5bd63804ff1e120155aaf8477db9.png

 

Prenosni odnosi u diferencijalu (rear axle i final drive ratio). Lepo se vidi da se na verzijama sa manjom snagom i obrtnim momentom, menjac i diferencijal konstruisu sa vecim final drive:

 

Untitled1.thumb.png.fd36ae63b6cab45ebb1e5e75dfc92e25.png

 

Nemam eLearn za Evo pa da se uporedi diferencijal za 1.4 8v na cist benzin sa onim na CNG. Ali ako mu je menjac trunku duzi, vrlo moguce da CNG verzija zbog manje snage i obrtnog ima veci rear axle, samim tim i final drive ratio. Koliko se secam, taj podatak o diferencijalu, pored eLearn postoji i na automobile-catalog.com .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Ivan said:

Vi od Punta kao da ocekujete da je drumska krstarica, a ne mali Subcompact

Od punta ne, ali od grandea da, jer je grande jbg. :thumbup: 

 

Ali sad ozbiljno, GP bije glas da pruža osećaj u vožnji bliži kompakt nego subkompakt klasi kojoj pripada. Nekoliko puta sam ovde to pročitao. E sad, ima tu sigurno i dosta do osobnog dojma, ali verovatno nije samo do toga ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, Rasta said:

Ali sad ozbiljno, GP bije glas da pruža osećaj u vožnji bliži kompakt nego subkompakt klasi kojoj pripada. Nekoliko puta sam ovde to pročitao. E sad, ima tu sigurno i dosta do osobnog dojma, ali verovatno nije samo do toga ... 

Citava ta generacija B segmenta je tih godina dohvatila duzinu od 4m (cini mi se Clio bio prvi?) i zajedno sa tim su napravili neki iskorak u tom konstrukcionom/limarijskom smislu i moguce da svi kolektivno odaju utisak ozbiljnijih auta nego sto jesu, nisam ih sve vozio pa ne mogu da tvrdi. Ali bez obzira na to, mislim da je taj utisak mozda bio dominantan tih godina kada je to sve bilo aktuelno, sada je vec to postalo nebitno, jer je sve toliko uznapredovalo, da su ovi opet 'adekvatno' udaljeni od ostalih vecih auta. 

 

Druga stvar, mislim da kada pricamo o ~10 godina starim autima, najvise igra ulogu konkretno stanje, ne samo da li je ispravan trap ili ne, nego i kakvim komponentama su menjani potrosni delovi, u kojoj "fazi raspada" su trenutno, itd. 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako moze misljenje za sledece primerke:

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/19176698/fiat-grande-punto-13 (jel mi se cini ili ima neko ostecenje s desne strane na sajtnama)

 

Screenshot_1.thumb.png.29b0017c8c728a2cf5999ab3660e45bc.png

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/19163908/fiat-grande-punto-13-amore (veoma lose slike, ali ne deluje lose sam auto, koliko se vidi)

 

Screenshot_2.thumb.png.1d590257976c5615abb835b2377b8c1e.png

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/19415905/fiat-evo?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0 (vidim pise Euro 5 - da li su svi Evo-i Euro 5, cak i model sa 75ks kao ovaj, i da li to znaci da ima DPF filter za razliku od starijih, ali ne i plivajuci zamajac?)

Screenshot_3.thumb.png.510116a7a228b9c9ab65b1d59b504790.png

 

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/19253086/fiat-evo?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0 (ovo nije vlasnik, deluje kao preprodavac i sakrio je iz nekog razloga tablice na svim osim na jednoj slici:lol:)

Screenshot_4.thumb.png.47477e438500248b5b7c3f576888b34b.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, horvat said:

nego i kakvim komponentama su menjani potrosni delovi, u kojoj "fazi raspada" su trenutno, itd. 

... da l' su kajle drenove ili od leske ... :thumbup:

 

U pravu si naravno, fakat ti nekada mali subkompakti narastoše listom, iz generacije u generaciju ... pre neki dan prolazim pored novog klia, ono k'o da je miniSUV jbt. 

Ili sa ženom skoro komentarišemo jedan C3, mislim da je cactus, beli sa šarenim detaljima ... ista priča ...

 

@pilgrim011 Koliki čovek treba da bude fucktard da postavi ovako rotirane fotke na oglas ? I to uredno sve, od prve do poslednje ... 

:respect: 

Inače taj mi se čini najbolji od postavljenih ...

Edited by Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pilgrim011

1) Moze biti ostecenje ili se nije sagnuo da mu opere sajtnu kao i na prednjem delu iste strane. 

 

2) Taj obrnuti ima ostecenje krila na 4.toj slici i zapitaj se zasto ima jastuke na oba sedista (puna pepeljara), rucica menjaca izgleda kao da je presao bar 300.000....

Suvozaceva strana, prednje krilo lose upasovano ili je far pobegao. 

 

3) Da, svi euro 5 dizeli imaju DPF filter fabricki i da svi EVO modeli sa dizelom imaju plivajuci (mislim cak i 75km, uzeti VIN pa proveriti u eper). 

 

4) Tom je sajtna ostecena sa suvozaceve strane, blize vratima putnika. Prednji branik mu nije dobro upasovan sa suvozaceve strane (kao da je malo izbacen iz lezista - mozda vara, gledam preko fona) kod fara - spoj sa krilom. 

Slikati sveze opran i ne obrisan auto je dobra fora da se ogrebotine zamaskiraju. Ko jos vozi auto bez prednje patosnice...ili je bar ne vrati posle pranja... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Rasta said:

Ali sad ozbiljno, GP bije glas da pruža osećaj u vožnji bliži kompakt nego subkompakt klasi kojoj pripada.

2 hours ago, horvat said:

Citava ta generacija B segmenta je tih godina dohvatila duzinu od 4m (cini mi se Clio bio prvi?) i zajedno sa tim su napravili neki iskorak u tom konstrukcionom/limarijskom smislu i moguce da svi kolektivno odaju utisak ozbiljnijih auta nego sto jesu

Rekao bih da nije stvar toliko u duzini auta, koliko u medjuosovinskom. Grande je tada dohvatio 2.51m, dok su recimo za broj veci Stilo pa Bravo bili na 2.6 m.

Sa nekom slicnom motorizacijom, Grande je skoro 200 kg tezi od prethodnika Mk2, a opet za toliko laksi od pomenutih Compacta. Ono sto je moj utisak za Grande je odlicna duzina kabinskog prostora, tj. duzina od pedala do naslona zadnje klupe, prilicno mesta pozadi za taj segment (a gde je recimo Bravo tanak zbog padajuce linije krova). Ono gde se vidi manja klasa bas na prvu, posledica je manje platforme - a to je sirina auta, manje komocije za putnike po sirini i naravno ono gde je to bas evidentno, gepek. Uzi trag tockova, nestabilniji auto, nervozniji na neravninama... Ali svakako primetan pomak u odnosu na Mk2, gabaritima, materijalima, pedantnije sastavljen, o dizajnu da ne pricamo. Meni licno jedan od najlepsih gradskih autica tog vremena. A Italijani su za taj segment (bar bili) velemajstori da naprave smekerski autic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad citam kakve sve diskusije se vode i sto vise saznajem o samim modelima, sve me je vise strah da se ne zeznem i izaberem los automobil, odnosno los primerak :D. A nije bas lep osecaj :D. A da treba kompjuter od nule da se sastavi, to bi mi bila igrarija...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ISV_01 said:

zasto ima jastuke na oba sedista (puna pepeljara)

Nisu mu loša sedišta, vide se bez jastučića na 11. fotki. Pepeljaru sam tek sad registrovao, valjda zato što nisam zainteresovan lično za auto, ali da jesam, to bi mi prvo upalo u oči.

 

Inače svaka čast za opažanja oko limarije! Eto, tebe nije omelo to što su fotke rotirane ... :respect:

Edited by Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Pepeljaru sam tek sad registrovao, valjda zato što nisam zainteresovan lično za auto, ali da jesam, to bi mi prvo upalo u oči.

A sto je toliko bitna ta pepeljara, i sam sam pusac, pa mi ne deluje to strasno(istina, ne drzim pikslu u kolima:))? I da je progoreo negde sediste, ne znam da li to treba da racunam u nekakvu posebnu manu...

@ISV_01, po ovome sto sam procitao, po tebi prvi deluje najbolje na oko, pod uslovom da ono nije ostecenje sajtne sto se vidi?

Edited by pilgrim011

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako mi deluje. E sad, otici i videti je drugo. Znas, meni su gume na jednoj fotki bile kao slik za trke jer je fon ukljucio automatski filter za bore pa ono... Izbrisao ih. 

Taj sa prvog linka ima i malo zagreban zadnji branik na prvoj slici (resi se nekim poliranjem ili ultra cut-om od turtla) i mislim da je zadnji branik sa suvozaceve strane malo lose upasovan sa zadnjim krilom suvozaceve strane. 

Nista strasno ako je naslanjan ali ispod sta je treba videti. 

Ne znam da li je ugao takav ali kaseta kod suvozaca malo zjapi. Moze biti granicnik. 

Ovako deluje ok auto. 

 

A i ta sajtna da se sredi je ono... Mizeran trosak ako je auto u dobrom stanju. 

1 hour ago, Rasta said:

Inače svaka čast za opažanja oko limarije! Eto, tebe nije omelo to što su fotke rotirane

Jes, evo ukocio sam se, zena pola sata pokusava sa po litre rakijskih obloga da me vrati u zivot... Slaba vajda :D

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što onomad reče jedna sestrica mome cimeru dok sam malko lež'o na jednom odeljenju, neka uzme oralno ... :lol:

 

Pre par godina reši drugarev tast da proda auto, i opere ga drugar detaljno i usisa, nađemo ekstra mesto, sačekamo pravo svetlo za fotkanje, ja turim CPL filter, i ispadne dva'es' godina star Saxo NOV, NOV, A.L.I. NOV ! :D

 

I tako je stajao na oglasima mesecima, kontali ljudi da je neka pre%ebuvačka, sve dok nije doš'o prvi da ga pogleda. I odma' ga iskeširao... I uzgred nabacio da je mislio da je preprodavac jer je auto uglancan a fotke profi ... B)

 

@OMPZato ne valja ni previše dobre fotke postavljati ... ;)

 

edit II : jbg, dva puta već pokušavam da razdvojim post jer sam u drugom delu odgovorio na OMP-ov koji je simultano pisao ... al' ne ide, spajaju se uporno, tako da ću tagovati kolegu ...

Edited by Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...