Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Alfa Romeo 159 - iskustva, saveti pre kupovine

Recommended Posts

Nikad nisam voleo automatik. Onda je u porodicu stigao prvi automatik. Dizel od 2200ccm i 170hp. Mogu samo reći - čovek se vrlo brzo i lako navikne na lepse i bolje :)

Kad se uvalis u kozu, odaberes comfort ili sport pa ti lepo i po volji...

 

Najbolje je na auto putu-puknes tempomat i bukvalno ga vozim na tempomat i ubrzavam i usporavam....i takvom voznjom, toliki motor i toliki auto postize neverovatno niske potrosnje!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da napišem par redova sa mojim dosadašnjim iskustvom sa Alfom 159 limuzina 1.9JTDm 120hp.

Kupio sam je pre godinu dana, pre toga sam vozio Fiat Tipo 1.4ie, Fiat Punto 1.9D mk2, Fiat Stilo 1.9JTD, Mini Cooper 1.6 i onda sam postao vlasnik Alfe 159.

O izgledu ne treba mnogo pričati, time me je i kupila.

Hajde prvo mene:

1. Servisi, dok sam vozio Fiat znalo se ili kod Mikija ili kod Gorana se održavao auto, do sada sam Alfu održavao kod Deše i dobar je majstor mada mišljenja sam da menja stvari i koje ne bi trebalo, a posebno što se forsiraju samo najskuplji delovi jer za neke jeftinije nema preporuku, ali dobro. Mana je srvis jer još nisam našao nekoga kao što su Miki i Goran gde možeš da oteraš auto i da ne brineš, drugi razlog vezan za servis je cena, sve je barem 50% skuplje nego za Stila, od filtera goriva koji sam plaćao oko 6000 din do krsta poluosovine koji je oko 20000 dinara. Sve u svemu ne možeš izaći iz servisa bez 50000 ceha.

2. Loša plastika u enterijeru, meni se prilično ogulila na rukohvatima i delimično na centralnoj konzoli, takođe je kožni volan i ručica menjača lošijeg kvaliteta od Stilovog, koža je na prvom mestu lošija.

3. Mnogo je nizak, ako imate Alfu 159 odmah zaboravite da auto penjete na bilo kakav trotoar jer jednostavno to nije moguće, znači samo idealno parking mesto birajte što za ovoliki auto predstavlja problem.

Sada vrline:

1. Izgled je za desetku, savršen dizajn i pošto je moja Alfa crne boje onda je čini mi se još lepša.

2. Odlično je upravljiva i imate savršen osećaj za volanom naročito u krivinama, komande su takođe savršeno pozicionirane, jednostavno je sve prilagođeno vozaču.

3. Potrošnja na otvorenom je vrlo mala, oko 5 litara.

4. Ako vozite 160 km/h imate osećaj da ne idete više od 80 km/h, što je i dobro a i nije.

Pitajte ako vas još nešto zanima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čudna ta tvoja Alfa. :-) Kvalitet plastike ne mogu da komentarišem jer je vrlo malo ima u enterijeru, kod mene je tu dijagonalno rezbaren aluminijum. Održavanje jeste skuplje neko kod Gorana, ali je i kvalitetnije. Auto detaljno pregledaju za slabosti koje su poznate, tj ne moraš sam da budeš stručnjak za kola i ne treba da im crtaš šta treba da se radi na autu. Da sam majstor sam bih popravljao kola. Posto nisam, nego plaćam tuđu stručnost, hoću sve da mi nađe na kolima što može da mi pokvari dan ili još gore ugrozi bezbednost mene i ljudi koji se voze sa mnom. Na žalost, ja to nisam imao dok sam vozio Stila, iako ne mogu da kažem da mi nije urađeno korektno sve što sam nacrtao majstorima u sitna crevca. Srećom, veoma dobro umem da prepoznam da nešto nije u redu sa kolima, pa je auto bio uvek odlično odrađen. Kad ga je preuzela sestra, morao sam da promenim servis, jer su počeli pehovi.

Detaljan pregled troši vreme, a to mora malo više da košta. Ja verujem da za vreme koliko jedna Alfa provede kod Deše, kod Gorana prođe bar 3 Fiata. Sasvim je normalno i da bude jeftinije u drugom slučaju.

Koža je takođe mnogo kvalitetnija nego na Fiatu. Mnogo svakakvih Alfi sam vozio, raznih starosti i svuda je volan perfektan ako nisu zgazile baš mnogo kilometara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
cxcb61071.jpg  cxcb61072.jpg

 

Prva slika je iz mog auta, a druga je ta centralna konzola, plasticna je i lako se guli, na alfa forumu sam video da dosta njih ima taj problem, sam Desa mi je rekao da je on u svojoj 159-ci farbao sve ove plasticne delove jer su loseg kvaliteta, druge resenje je da se lepi folija. Za Desu i Gorana se ne bih slozio, tu nam se misljenja i iskustva razlikuju, Desa jeste temeljan ali je i Goran. Kozu na volanu i rucici menjaca sam menjao pa ne mogu da ti slikam i pokazem, bela koza je bila i skroz pohabana, jedino ako je moja Alfa presla 500000 pa da to bude normalno, na satu stoji 220000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Horor film. Ovako nesto sam video samo na belim pandurkama i pojedinim službenim vozilima. Ok, sredi se to, samo imaj na umu da si kupio primerak daleko ispod proseka, možda najgori koji sam video sudeći po slikama. Pretpostavljam da je i cena bila korektna s obzirom na trošno stanje automobila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne slazem se da je 159-ka skupa za odrzavanje,mali servis je cenovno oko 100 eur dok mi je ista cena bila punta classic-a mjet.Jedino je majstor Desa skup,po meni neopravdano.Niti su mu delovi ekstra kvaliteta niti opravdava toliko hvalospeva.Delove nabavlja u AP sport-u ili KIT KOMERC-u,dakle isti kanal gde i mi obicni smrtnici mozemo da dodjemo do istog.Jedino osporava kvalitet tog istog dela ako ga licno doneses.Sto se odrzavanja Alfe uopste tice mnogo bolja solucija je Ivan tj Kica VB servsi ili Toma iz Resnika.Obojca radila u Delti,prosli sve moguce obuke za novije Alfe,puno pristupacniji i misljenja sam kvalitetniji.

Ja sam prvi auto drzao kod Dese a ovaj kod Tome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se auto redovno odrzava i ne izadje tako skupo za bilo koji automobile. E, sad ako neko kupi auto za kojeg se ne zna kako je odrzavan, koliko je presao i kako je vozen, onda cene odrzavanja postaju nenormalno skupe,jer naravno kada se vidi sta je sve na autu zrelo za zamenu,racun postane dug. Uglavnom za bivsa sluzbena i taxi vozila sa pola miliona km... :) (jedno vreme su bila uvozena vozila iz Spanije,skidana sa taksija, crni sa zutim vratima barselona, a beli sa crvenom trakom Madrid,naravno ovde lepo ofarbana. i to uglavnom ove malo vece limuzine, neretko sa preko 600-700.000km,bilo ih par i na autoplacevima ovde u Subotici,pa sam video uzivo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam stavio 2 stavke koje sam menjao i koje su znatno skuplje od delova za Stila, jer to mogu da upoređujem, oba sam kod dobrih majstora održavao.

Moj auto je po rečima Deše u savršenom mehaničkom stanju, jedine mane koje ima su u enterijeru, po rečima Deše to je za Alfu 159 2005. godište normalna pojava, kaže da je sve plastike unutra i on farbao na svojoj Alfi, takođe bela koža na volanu i ručici menjača je vrlo loša i primetio sam da u mlađim 159-kama nisu beli volani, verovatno je to greška koju su ispravili u hodu. Ne znam koja je stvarna kilomertaža, na satu stoji 220000. Znam da je akumulator bio fabrički i da  mi je Deša izvadio DPF, po njegovim rečima nije mnogo ili uopšte više od brojke na satu prešla, mada to sada nije ni bitno, sve šljaka i nema većih kvarova. 

Sve gore napisano su moja iskustva sa Alfom 159, ne preterujem i ne navlačim da je to loš auto, jer da je loš ne bih ga više vozio, podvlačim da sam zadovoljan ali da auto ima svojih mana.

Ja sam moju Alfu kupio u Bariču od nekog policajca koji je uvezao iz Svajcarske, on je vozio i uvezao je za sebe.

Edited by zaki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enterijer mi je crveno beo  :harhar:


:up: Super izgleda,crna boja ima neverovatan sjaj.

Hvala :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste skuplja od Stila, jer za neke stvari nema zamenskih delova. Mehanika je isto skuplja, odnosno neke stvari su tu negde, neke su skuplje. Plehovi, delovi vešanja, kod kvačila druk ležaj i slično.

Ruku na srce, najmanje za toliko je bolji auto u pitanju i viša klasa. Očekivano je da ne može da se poredi sa šampionom klase u ceni održavanja. Sa Stilom mnogi drugi automobili iz C segmenta ne mogu da se mere po tom pitanju

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

cxcb61071.jpg 

 

Sunce ti tvoje , koliko su puta morali da promene vozača kada su toliko oštetili rukohvat i oko dugmeta za retrovizore. A vozačev prozor koliko je otvaran bolje da su stavili rajber.

Inače Alfica baš muški izgleda , stavi još neku sliku.

 

cxcb61073.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ova plastika se vrlo lako sredi. Ako je samo to i koza na volanu problem, onda to i nije problem. Koza se presvuce za 30-50 evrica, a ovo se resava sa malo smirgle, plastik primerom i sprejem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam jednu 159 sw za vikend 1.9/16v, bila je na prodaju...

Sta ja znam, Lepo lezi na putu i u krivinama, lepo i ubrzava, mada nisam primetio neko lepljenje za sediste u odnosu na mog stila 120ks. polozaj za volanom je naravno mnogo sportskiji :D. Inace auto za put, za akanje po gradu def. nije- tu je Stilo car. Dpf konstantno prijavljuje zacepljenje a iz trapa se cuje lupkanje, sad dal je napred ili pozadi nisam uspeo da definisem...

Menjac je kod ove bio odlican, za razliku od mnogih drugih nije pustao nikakve zvuke i lepo je saltao. Cuveni opelov M32, al po zlu.... toga se najvise i bojim. U garazi mi vec dve nedelje stoji raspali burazerov  6-brzinac od grande punta, uspeo je da nabavi polovan za 300eur.... :thumbdown:

Sad mi se bas ne isplati sa totalno ispravnog Stila preleziti na nesto sto ne znam gde ce me odvesti. Bolje sacekati dogodine pa dotreati iz Njemacke 2.0mjet. bilo u 159 ili Delti bar ce se naci model u boljem stanju nego ovde.

Edited by hansf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...