Jump to content
FAS Goran
oktopod

Benzinci vs. Dizeli

Recommended Posts

Ima i hibrida dizela. Samo da se setim koji, a da nije e-hdi.

Mercedes, Audi, Range Rover, Volvo...

Čisto samo konstatacija, e-hdi je oznaka da ima start/stop sistem. Nije vezano za hibrid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaju onaj Hybrid4, pogresna oznaka :)

Audi Q7 E-Tron, nisam ispratio bas sve, vise je benzinaca naravno. 

Nekako mi i taj spoj prirodniji jel elektro pogon nadoknadjuje manjak obrtnog momenta na nizim obrtajima kod benzinaca, sto kod dizela nije slucaj. Tu deluje i suvisno, vise kao neki ECO friendly dodatak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je zaista nepojmljivo tolko često pominjanje "slabog grejanja" u automobilima sa dizel motorom.

I meni je, kao i mnogima, bio pokvaren termostat na 1.9 JTD. I jeste, bilo je hladno, nisi mogao da se ugreješ. Ali, to stanje se karakteriše kao "pokvaren termostat".

Sad, kad je stanje "ispravan termostat", (tj. kad sam zamenio termostat), počinje da duva mlako bukvalno posle 3 minuta vožnje, a duva toplo posle 5 minuta vožnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je sasvim ok. Meni doduše na benzincu ugreje brže, ali ne mnogo. Ne mislim da grejanje treba nekom da bude razlog zašto ne bi uzeo dizela.

19 hours ago, totti said:

Mercedes, Audi, Range Rover, Volvo...

Čisto samo konstatacija, e-hdi je oznaka da ima start/stop sistem. Nije vezano za hibrid.

Sve su to veći automobili i mislim da je pre svega vic u gabaritima. Gledam recimo Fiat 1,4 motor i 1,3 multijet. Ovaj drugi zbog turba, interkulera i ostalih igračkica zauzima dosta više mesta iako ima manju radnu zapreminu. Kod hibrida je prostor problem. Uvek sam se pitao zašto je Toyota u Prius stavila benzinac 1,8 umesto svog odličnog dizelaša 1,4. Mislim da je prostor najlogičniji odgovor. Treba strpati još i elektromotor, baterije ...

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

A težina ? Ona igra najveću ulogu, mada je to po meni promašena investicija. Baterije su teške više desetina kg, imaju ograničen broj punjenja, vozilo prepuno elektronike koja to reguliše. Ne smem ni da pomislim šta bih radio kada dođe vreme da se baterije menjaju ili se nešto pokvari.
Pa koliko nas stavlja termostate od R4, remontuje viljuške i spone, sipa najjeftinije ulje, gleda gde je gorivo povoljnije, o velikom servisu da i ne govorimo (3-5 god).
Nismo mi za te EKO varijante, Srbija je ovo. BRE !

Послато са HTC Desire 626G dual sim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hibridi su glupost, sa njima kompanije spustaju svoj co2 prosek game vozila, ispunjavaju neke kvote, odredbe, izbegavaju zabrane.
Pa cak je I markione rekao da pritom I gube pare na svakom.

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Više mi se sviđa zvuk Scanie V8, fabrike koja je nesumnjivo majka turbodizela, čipovanja i svih tih stvari, ali dobro.

17 hours ago, vicent said:

A težina ? Ona igra najveću ulogu, mada je to po meni promašena investicija. Baterije su teške više desetina kg, imaju ograničen broj punjenja, vozilo prepuno elektronike koja to reguliše. Ne smem ni da pomislim šta bih radio kada dođe vreme da se baterije menjaju ili se nešto pokvari.
Pa koliko nas stavlja termostate od R4, remontuje viljuške i spone, sipa najjeftinije ulje, gleda gde je gorivo povoljnije, o velikom servisu da i ne govorimo (3-5 god).
Nismo mi za te EKO varijante, Srbija je ovo. BRE !

Послато са HTC Desire 626G dual sim
 

Održavanje je za njih jezivo skupo, ali na Zapadu imaju mnogo veće plate i olakšice za takve aute, pa ih kupuju mnogo jeftinije nego mi. Danas videh hibridnog Yarisa, nisam ni znao da se to pravi. Naše table, vlasništvo jedne firme.

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pošto vidim da si iz NS, a i meni će uskoro trebati reatest - gde je najzgodnije da to uradim?

AMSS... preko puta merkatora.. na licu mesta odradiš, pola sata..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala. :D

 

Atest mi je rađen kod onog koji mi je ugradio, ali to sad više tamo ne može.

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, nesa 169 said:

Gledam recimo Fiat 1,4 motor i 1,3 multijet. Ovaj drugi zbog turba, interkulera i ostalih igračkica zauzima dosta više mesta iako ima manju radnu zapreminu. Kod hibrida je prostor problem.

1.3 JTD je nastao na osnovu FIRE motora tako da su osnovi sami blok i dimenzije istog jako slični. Sve dalje je do nečeg drugog. No kada sam već kod bloka. Čak najmanji FIRE je ista osnova kao ovaj 1.4, više se razlikuju 8v i 16v verzije. 

20 hours ago, vagenovac said:

Hibridi su glupost, sa njima kompanije spustaju svoj co2 prosek game vozila, ispunjavaju neke kvote, odredbe, izbegavaju zabrane.
Pa cak je I markione rekao da pritom I gube pare na svakom.
 

Onda kada budu hibridi u većoj mjeri dostupni, pogotovo mislim na one PHEV tipa, će samo punjenje vjerojatno postati dosta velik problem. Trenutno nitko o tome ne razmišlja.

Marchionne je rekao i nešto drugo. Da će i onako kada to sve bude na većem stupnju razvoja svi dijelove uzimati od istih dobavljača, nitko neće imati značajnu prednost.

Po meni su najveća budućnost mild-hybridi. Prvo kod skupih automobila pa kasnije i kod jeftinijih. I električni turbo ide tu u priču, a 48V sustav barem kao dodatni pored 12V je skoro kao obaveza. Najveći pomak će biti kada takvi mild hybridi budu mogli ići od 0 do nekih 10 ili 15 km/h skroz na električni pogon pa da se nakon toga upali motor. Mislim da je takvo što već najavio Mercedes u novom nadolazećem rednom šestaku koji će biti dostupan za nekih 9 mjeseci u redizajnu aktualne S-klase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Milutin-NS

To opet nije finalni korak u evoluciji, električni turbo + 48V + još to. OK ovo rješenje će teško ikada biti u najmanjim automobilima, a to iz Toyote bi i moglo biti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, N.N. said:

Po meni su najveća budućnost mild-hybridi. Prvo kod skupih automobila pa kasnije i kod jeftinijih. I električni turbo ide tu u priču, a 48V sustav barem kao dodatni pored 12V je skoro kao obaveza. Najveći pomak će biti kada takvi mild hybridi budu mogli ići od 0 do nekih 10 ili 15 km/h skroz na električni pogon pa da se nakon toga upali motor. 

Dobra budućnost su plug-in hybridi kodkojih može da se pređe minimum 40-50 km a da se nijednom ne upali benzinski motor, ili skroz električna vozila, sve ostalo je:

 

 

CixNB7OWsAA7d7W.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Woodoo

Spomenuo sam PHEV i rekao kako je lako sada kada ih je malo. Nitko ne zna kako će biti kada budu šire dostupni. U biti zna se ako će električna mreža biti kao sada. Ne piše im/nam se dobro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se opasno svideo sistem na Golfu GTE, kada covek hoce ekonomicno vozi na struju i to je taman kuca - posao, a kada zatreba snage tu je opasan benzinac, pa po potrebi. Jedino je cena problem, kosta kao da je od zlata pravljen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da ću penziju ipak dočekati s benzinom ili naftom, a vi mlađi vidite šta ćete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dao pun gas i nestao u oblaku dima!

 

159414-dim.jpg

 

Nisu svi kamioni-tegljači spori i ''kočničari'' saobraćaja! Ovog ''monstruma'' teško da i automobil može da prati. Ako ste vozač, sigurno ste se nebrojeno puta našli zaglavljeni iza kamiona, naročito tegljača, koji jedva da se vuče putem i samo stvara kolonu iza sebe. E, pa nisu svi kamioni (i kamiondžije!) isti, što potvrđuje i ovaj snimak, gde jedan tegljač ima itekako snage, a bogami, zna i da ''pegla'' autoputem! Oblak crnog dima koji izlazi ovaj put nećemo komentarisati… na našim putevima viđamo i mnogo gore trovače od ovog monstruma!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kontam da cu pre naci dizela sa dobrom zvucnom izolacijom, da bude tih i udoban, a benzinca koji ce da potegne na uzbrdici kao dizel i pri tome isto potrosi, malo teze....
Ovo kazem zato sto sada vozim Stila multijet, a kao sto znate, on bas ne vazi za najtise :D
Sve mi se cini da cu voziti neki hdi...ili tdci...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/6/2016 at 6:53 PM, aleksa_indjija said:

Potpuno nebitno benzin/dizel, ako ima 3000 kubika.:D

 

Slazemo se u potpunosti...

 

Jos automatik, pa nema ni ukupovanja kad saltas u manju brzinu, ni sporog polaska sa semafora...:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Američki kamiondžija koristi blagodeti odsustva limitera i tahografa na njihovim kamionima. Evropski kamioni nisu ništa slabiji, samo im brzina već više pd 20 godina mora biti elektronski ograničena na 90. Ranije se to nekako zaobilazilo, ali tahografi najnovije generacije su navodno nemogući za to.

 

Evo očigledno tjuniranog FAP - u sličnoj akciji:

 

 

Ovaj što ga prati izgleda vozi Libru JTD.

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...