Jump to content
FAS Goran
oktopod

Benzinci vs. Dizeli

Recommended Posts

4 hours ago, marko.jovanovic said:

O Bože, da neko navodi plinsku bocu kao prednost, to nisam još čuo. Stilo ima tvrđe vešanje od Maree, i verovatno su mu amortizeri loši. 

Nisi razumeo, komšija isto ima Mareu, samo JTD, a Stila sam pominjao u drugom kontekstu. Boca uvek malo smekšava ogibljenje i to sam i ovde video kad sam stavio plin, jer ga nije imao kad sam ga kupio. Ili da pričamo ovako - nikad nisi osetio da ti je auto nazad malo mekši kad sede troje nazad nego kad voziš sam?

2 hours ago, marko.jovanovic said:

Kako ne kapirate, vožnja na TNG i boca u gepeku, i rezervni točak u kabini, ili gepeku rešavaju sve probleme :D

Neke rešavaju, a neke druge stvaraju. Recimo vožnja uzbrdo po snegu je dosta teža. Na istom usponu na kom se vozač Stila karavan  JTD sa sličnim gumama popeo ja sam ostao na pola. On ima veću težinu napred, a ja nazad i to je presudilo. Šta da se radi. I inače smatram da su dizeli za zimsku vožnju bolji. Veća težina napred i bolji raspored obrtnog momenta prilično pomažu.

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Reci komšiji da popravi auto, sredi dizne, zamajac i nosače, pošto kad je sve ispravno i kad se auto održava kako treba, nije ni nalik kamionu  

Za te novce koliko ulozi u sve to, moze da kupi drugi auto koji je prešao masu km manje i ne mora da ulaze toliko para.. i onda eto jos jednog raspalog dizela na oglasima koji ce kupiti neko ko je slušao mit kako je jeftina eksploatacija polovnog turbo dizela i da troši 6 l/100km po gradu


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, voodoons said:


Za te novce koliko ulozi u sve to, moze da kupi drugi auto koji je prešao masu km manje i ne mora da ulaze toliko para.. i

 

Ne mora on ništa da ulaže, ja samo kažem da ne treba da se poredi pokvaren i raznjakan dizel sa ispravnim benzincem. U ispravnom dizelu koji je dobro održavan nema vibracija i buke kao u kamionu. Ako pak smatrate da je bučan, rastrešen i vibrirajući dizel nešto što je normalno i treba da se uzima kao standard u poređenju, hajde onda da uzmemo i benzine/plince koji dime plavo, trokiraju na svaki veći gas, detoniraju, smrde, i voze se sa raspalim auspusima, pošto je takvih 70% na ulicama. Jel to isto normalno?

 

Mogao sam i ja da uzmem primer benzinca Dobla kog sam vozio, ne znam ni šta je, 1.4 ili 1.6, neki tako krš sa plinom, pa ono kreneš sa semafora, hoćeš da prebaciš u drugu i kako god da prešaltaš, obrtaji odu još 500-1000rpm gore, ispadaš početnik, a ustvari ne valja plin. Smrdi van Dobla kao u gasnoj komori, prdi auspuh, auto ne da ne vuče, nego ne smeš da pomisliš da pretekneš nekog ili naglije kreneš sa semafora, što više daš gas on sve više usporava, a kad ga popuštaš, on kreće da vuče ali u slowmotionu. I tada ja treba da dođem ovde i objasnim zbog čega je moj JTD bolji? :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam rekao na konto onog "popravi ovo, ovo i ono" a bas te stvari se uzimaju da po defaultu fale polovnim dizelima pa ja onda kažem kad ulozi love da sve to popravi (a opet ispalo je da tom konkretno i ne treba sve to da se popravlja) ispada da je to skupa eksploatacija koja nema rezerve ni u potrošnji - jer na 100km realno troši vise od LPG varijante.. ja ovde vidim samo jednu prednost dizela a to je Nm koji nicemu ne sluzi koliko da moze sto vise kg da povuče... mene ne zanima koliko mi auto ide od 0 do 100, koliko od 60-120, koliko moze max da ide...
preticem vozila, kamione kad hocu, ne ulećem u rizična preticanja, ne plašim se da preteknem iako znam da bi sa 400nm izvucenih iz 1.9TDI recimo :p to uradio drasticno brze. Da li bih vozio bezbednije sa tim viskom Nm ne znam..
Mene sto zanima kod automobila je ugodjaj vožnje, celokupan, buka, vibracije i cena te vožnje..
sledeći auto koji uzimam je na metan iako za 5 godina koliko vozim na plin nisam imao problema, metan je jednostavno jeftiniji a VW ima odlican motor sa fabričkim metanom..
Sad sam radio re-atest plina. Trajalo je pola sata, 6000din manje u novčaniku ali tih 6000din ću brzo vratiti nazad...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neko vise voli crnke a neko plavuše... Tako i ovde i svako odabere ono što mu odgovara,  sada sto vecina nas "tera na svoju vodenicu" je donekle i normalno,  bitno da smo zadovoljni onim što imamo jer svaki od tih automobila ima svoje prednosti i svoje mane. 

 

Ali što kaže @Vule za saltanje, to dizanje obrtaja i mene mnogo nervira. 

 

Za 70 km dnevno ja se držim dizela.

Kada sam prelazio nekoliko kilometara dnevno,  vrlo brzo sam sahranio akumulator i zacadio usis... Prednosti i mane... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Vule said:

 

Ne mora on ništa da ulaže, ja samo kažem da ne treba da se poredi pokvaren i raznjakan dizel sa ispravnim benzincem. U ispravnom dizelu koji je dobro održavan nema vibracija i buke kao u kamionu. Ako pak smatrate da je bučan, rastrešen i vibrirajući dizel nešto što je normalno i treba da se uzima kao standard u poređenju, hajde onda da uzmemo i benzine/plince koji dime plavo, trokiraju na svaki veći gas, detoniraju, smrde, i voze se sa raspalim auspusima, pošto je takvih 70% na ulicama. Jel to isto normalno?

 

Mogao sam i ja da uzmem primer benzinca Dobla kog sam vozio, ne znam ni šta je, 1.4 ili 1.6, neki tako krš sa plinom, pa ono kreneš sa semafora, hoćeš da prebaciš u drugu i kako god da prešaltaš, obrtaji odu još 500-1000rpm gore, ispadaš početnik, a ustvari ne valja plin. Smrdi van Dobla kao u gasnoj komori, prdi auspuh, auto ne da ne vuče, nego ne smeš da pomisliš da pretekneš nekog ili naglije kreneš sa semafora, što više daš gas on sve više usporava, a kad ga popuštaš, on kreće da vuče ali u slowmotionu. I tada ja treba da dođem ovde i objasnim zbog čega je moj JTD bolji? :D 

Moja opaska oko kamiona je bila pre svega utisak nakon prelaska iz jednog u drugi, a ne da je sam po sebi loš. Uopšte nije, čak je prilično utegnut, rekoh već da s kvačilom nema problema i da vuče i pali lepo. Međutim, dizel mora da ima više buke i vibracija od benzinca u istom automobilu i tu nema pomoći. To sam video i na onim Golfovima koje sam pomenuo, akoji su bili potpuno novi. Inače nemam ništa protiv kamiona, vozio sam ih, čak i jedan s osmakom dizelom.

1 hour ago, voodoons said:

Ja sam rekao na konto onog "popravi ovo, ovo i ono" a bas te stvari se uzimaju da po defaultu fale polovnim dizelima pa ja onda kažem kad ulozi love da sve to popravi (a opet ispalo je da tom konkretno i ne treba sve to da se popravlja) ispada da je to skupa eksploatacija koja nema rezerve ni u potrošnji - jer na 100km realno troši vise od LPG varijante.. ja ovde vidim samo jednu prednost dizela a to je Nm koji nicemu ne sluzi koliko da moze sto vise kg da povuče... mene ne zanima koliko mi auto ide od 0 do 100, koliko od 60-120, koliko moze max da ide...
preticem vozila, kamione kad hocu, ne ulećem u rizična preticanja, ne plašim se da preteknem iako znam da bi sa 400nm izvucenih iz 1.9TDI recimo :p to uradio drasticno brze. Da li bih vozio bezbednije sa tim viskom Nm ne znam..
Mene sto zanima kod automobila je ugodjaj vožnje, celokupan, buka, vibracije i cena te vožnje..
sledeći auto koji uzimam je na metan iako za 5 godina koliko vozim na plin nisam imao problema, metan je jednostavno jeftiniji a VW ima odlican motor sa fabričkim metanom..
Sad sam radio re-atest plina. Trajalo je pola sata, 6000din manje u novčaniku ali tih 6000din ću brzo vratiti nazad...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ustvari rekao bih da su tvoje vozačke navike slične mojim. Oštrijim momcima više odgovara dizel i ja ih razumem. U BG recimo više JTD dolazi do izražaja zbog brdovitog terena. On ne samo da bolje vuče uzbrdo, nego zbog veće kompresije motor više koči kad pustiš gas, što je na nizbrdicama veoma zgodno svojstvo. Kad sam nekad vozio dizela bio sam u stanju da se spustim sa Tvrđave bez upotrebe kočnica. Za Beograđane - to je nizbrdica otprilike kao Balkanska ili možda za koji procenat manja. Rezultat - najviše što sam s jednim kompletom pločica na benzincu uspeo da pređem je upravo na ovoj Marei i to je bilo manje od 50.000km, dok sam recimo s dizelskom Asconom prelazio i preko 80.000, sve u gradu.

 

Pošto vidim da si iz NS, a i meni će uskoro trebati reatest - gde je najzgodnije da to uradim?

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi i to, nove dizele ne primetis ni kad upalis ni ugasis, al opet po tom pitanju ne mogu da budu ko benzinci nikad, mada, ako uporedjujemo sa "novim" resize benzincima sa 0,xxx cm3 ili troklipasima, tu je D cak i tisi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajmo ovako stilo 1.8 ben.plin trosi po gradu 13-14l plina zimi, stilo 1.9jtd trosi 8-9l nafte, ne racunajuci sto na mesecnom nivou potrosi minimum 2-3l benzina ja mislim da je tu potrosnja ista, benzinac brze zagrejavanje, dizel neki minut sporije (posto imam elekt.grejac za nekoliko minuta mi je vec toplo u kolima) tako da je po meni sigurnija voznja, mislim manje cimanja imam oko dizela nego oko benzin-plin. Trenutno imam samo jednog benz sa plinom a ostalo su mi dizeli I ako mi verujete nista mi nije jeftiniji za voznju ovaj na plin. Sve sto ustedim na gorivo ode na kraju na isparivace,plinske dizne, svecice duplo kraci vek na plinu a I kablovi takodje... Znaci ako uporedjujete potrosnju benzinca sa dizelom uporedjujte stila sa stilom a ne punta 1.2 8v sa stilom 1.9jtd. Tog punta 1.2 8v imam ja I kad cujem nekog da pretice ekstra sa njim kao I sa 1.9jtd jeza me hvata. Daj ljudi niste mali da lazete bas tako, mislim ne verujem sta sve necu procitati ovde. Znaci voznja 1.2 8v motora je kao kad vozite skuter od 50ccm a pored vas stane na semaforu neko sa Yamahom sta znam 600ccm I vi mu kazete a meni je ovo isto, isto preticem kao ti sa 600cmm hahaha ajde bre ljudi malo se smirite...

Послато са ALE-L21 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/24/2016 at 3:42 PM, nesa 169 said:

Valjda je to sređeno, šta li, ne znam kako uopšte to može da se maskira?

 

 

Ma sta sredjeno/maskirano, lik se nije ni trudio...otkljuca ti kola i stoji pored. Neko mi je ipak rekao da je izvukao od tog lika da je bila poplavljena do pola...

 

21 hours ago, nesa 169 said:

 ali čim sa ga upalio, kao da sam u kamion ušao. Buka, vibracije

 

Upravo ono sto je Vule rekao...dizne, zamajac, nosaci pa da vidis, mada mozda malo i do izolacije. Da budem potpuno iskren...moj bravo...niti vibracija, niti buke, cujes kako tandara tek ako si negde sam na parkingu ili tako negde, po gradu, gde ima saobracaja, ni ne primeti se. Stavim ruku na menjac - nista, pod dupetom - nista, zagledas se u retrovizor - ni najmanje vibracije...

17 hours ago, totti said:

 ali realno dizel se daleko tečnije i lakše vozi od benzinca. Čak je i idealaniji za početnike.

 

Ne slazem se nikako, nikako, nikako. Jedino ovo za pocetnike, tacno je da ce im se teze ugasiti - kada "zagusti" :D

Punta је bilo mnoooogo lakse voziti, ne volim kod dizela a ne znam precizno ni da objasnim bas, kada vozim regularno polako po gradu, vracam iz trece u drugu na dizelu i kao da obrtaju krecu "iz pocetka", dok kod punta kada vratim kao da spusti obrtaje i samo nastavi tu gde je...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polakooo, ti si nov, naučićeš
A i nisi ti za poređenje u odnosu na 80% drugih vozača. Svakom iole neiskusnijem i operisanijem od vožnje će dizel ići tečnije i mekše. I prilikom kretanja i prilikom šaltanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milutin misli na spustanje. I istina je da je nezgodnije spustati dizela recimo pred krivinu, tj raskrsnicu. Ukopa se. I onda se nadjes da izlazis sa 3. ili da pustas kvacilo da uhvati drugu u samoj krivini dok kocis. U nekoj opustenoj voznji, da kazem opustenijoj tu bec mozes da kalkulises.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milutine, tvoj Bravo je dvojka, je li tako? On je mnogo savremeniji, a ja sam poredio dva potpuno ista automobila, samo sa različitim motorom. Stajao sam pre neki dan pored novog Dobla RTV-a, multijet 90 jedva da sam čuo da radi. Ali to je 2 generacije posle onog dizela u Marei o kom sam pričao. Izolacija je ista valjda i kod mene i kod njega, a rekoh ti već, nije njegov auto neispravan, čak mislim da je i manje prešao od mog. Nije on sam po sebi loš, samo je benzinac u tom pogledu bolji. U nekim drugim stvarima nije.

Lakoća vožnje - dizel je meni bio lakši ako ga poredim s vožnjom na benzin, ali na plinu je upravo suprotno. Na plinu mogu čak bez problema na leru krećem iz mesta u drugoj bez gasa, dok na benzinu to ne ide. Nema gašenja. Motor je na plinu mnogo elastičniji nego na benzinu. Kad je skinut katalizator to se još poboljšalo. Druga strana medalje je da na benzinu osetno bolje povuče kad se pritisne gas do kraja, tako da bi u tom slučaju svakako na štopericu bio bolji, ali kao što rekoh - briga me za to. Na trke ne idem, osim ponekad kao gledalac. Znači plin mi je vratio tu lakoću koju sam imao s dizelom.

Jedino ako pod lakoćom podrazumevate mogućnost da se negde lakše pretekne ili ubaci, onda u redu.

5 hours ago, MS PK said:

Zavisi i to, nove dizele ne primetis ni kad upalis ni ugasis, al opet po tom pitanju ne mogu da budu ko benzinci nikad, mada, ako uporedjujemo sa "novim" resize benzincima sa 0,xxx cm3 ili troklipasima, tu je D cak i tisi :D

E, te poslednje što si pomenuo ne bih kupio nikad. Zovite me konzervativnim, ali motor po meni mora da ima bar 4 cilindra i tačka! Dizel, benzin, nebitno. Znam da oni mogu da srede da to fino šljaka kad je novo, ali da će taj trocilindraš moći tako da radi posle nekoliko stotina hiljada, u to niko ne može da me ubedi. A ako bi mi neko uperio cev u glavu i rekao da moram uzeti auto s turbom, onda bih svakako uzeo dizela.

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, MilanStilo said:

 Daj ljudi niste mali da lazete bas tako, mislim ne verujem sta sve necu procitati ovde. Znaci voznja 1.2 8v motora je kao kad vozite skuter od 50ccm a pored vas stane na semaforu neko sa Yamahom sta znam 600ccm I vi mu kazete a meni je ovo isto, isto preticem kao ti sa 600cmm hahaha ajde bre ljudi malo se smirite...

Послато са ALE-L21 уз помоћ Тапатока
 

 

Meni samo nije jasno gde vi to i koga pretičete po ceo dan? Ja znam da se vozim ceo dan po gradu i da nijednom nikoga ne preteknem od gužve. Što ne znači da sam bilo kome dozvolio da mene pretekne, da ne bude zabune.

 

Suština ove teme nije informacija šta je stvarno bolje nekome nego nametanje sopstvenog rešenja kao opravdanje za sopstvenu kupovinu i ulaganje u laž o tome da je najbolje ono što je neko upravo kupio. Da ne zaboravim ismejavanje svakoga ko vozi bilo šta ispod 116 KS bilo u JTD ili TDI.

 

Ponekad je bolje jednostavno prećutati i ne ulaziti u raspravu sa pojedinim balavanderima ovde (nisam mislio na Milana koga sam citirao, citiran je zbog prvog komentara). Isključim se sa teme i ćao.

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, Bingodalton said:

Milutin misli na spustanje. I istina je da je nezgodnije spustati dizela recimo pred krivinu, tj raskrsnicu. Ukopa se.

 

Upravo. Bravo. O tom ukopavanju pricam. Saltas nize, ukopa se pa ubrzavanje od "nule", ne bas naravno od nule ali to mi mnogo nedostaje jer je to kod benzin motora mnogo lepse, tecnije, jednostavnije...

 

 

29 minutes ago, nesa 169 said:

Milutine, tvoj Bravo je dvojka, je li tako?

 

Jeste, nuova bravo.
Ja sam vise hteo da kazem, pa i na svoje iznenadjenje da sa modernijim dizelima, ta neka buka i vibracije su smanjene na minimum, eto cak govorim i iz svog primera, nisam ni mislio da ce to toliko biti smanjeno, gledam recimo naspram 1.9jtd u stilu, 1.6hdi u 206, 1.4 tdci u fusionu itd. Da ne kazem recimo...komsa kupio 2011 A4 2.0 tdi, stojis pored njega, cuje se samo kako cakce, tandara tek kada pridjes maski napred...

Edited by Milutin-NS
napisao 1.9jtd u bravu, mislio sam stilu

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, Milutin-NS said:

 

Upravo. Bravo. O tom ukopavanju pricam. Saltas nize, ukopa se pa ubrzavanje od "nule", ne bas naravno od nule ali to mi mnogo nedostaje jer je to kod benzin motora mnogo lepse, tecnije, jednostavnije...

 

 

 

Jeste, nuova bravo.
Ja sam vise hteo da kazem, pa i na svoje iznenadjenje da sa modernijim dizelima, ta neka buka i vibracije su smanjene na minimum, eto cak govorim i iz svog primera, nisam ni mislio da ce to toliko biti smanjeno, gledam recimo naspram 1.9jtd u bravu, 1.6hdi u 206, 1.4 tdci u fusionu itd. Da ne kazem recimo...komsa kupio 2011 A4 2.0 tdi, stojis pored njega, cuje se samo kako cakce, tandara tek kada pridjes masci napred...

Obrati pažnju na Aurise i Korole sa D - 4D motorom. Nisam čuo tiši rad dizela i to taksi posle 400.000 km. Kažu da Mazde još bolje rade, ali nisam sreo dizelku novu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zna li neko razlog zbog čega u hibride uglavnom ubacuju benzince, a ne dizele?

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je zagadio prvo proizvodnjom baterija, pa posle skladistenjem ili reciklazom, najbolje jos sada da purnja kroz grad kao lokomotiva... :D to bi bio vrhunac i onako vec apsurda

 

Medjutim, verujem da ces dobiti primer kako to nije istina, kao ono kada se prica o dizel performansama pa se stavi YT klip sa onom crnom (plavom?) bmw alpinom i kazu Aha! Prc! Vidi! Gledaj! Opaaaa! Ide-moooo!

Edited by Milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Milutin-NS said:

Koliko je zagadio prvo proizvodnjom baterija, pa posle skladistenjem ili reciklazom, najbolje jos sada da purnja kroz grad kao lokomotiva... :D to bi bio vrhunac i onako vec apsurda

 

Medjutim, verujem da ces dobiti primer kako to nije istina, kao ono kada se prica o dizel performansama pa se stavi YT klip sa onom crnom (plavom?) bmw alpinom i kazu Aha! Prc! Vidi! Gledaj! Opaaaa! Ide-moooo!

 

Ja sam napisao ''uglavnom'', a ne ''isključivo'' da idu benzinci u hibride, što će reći da lično ne znam za primer da je neki dizelaš u toj varijanti, ali ne tvrdim da ga obavezno nema. U svako slučaju veoma retko, ako ga uopšte ima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi mi na pamet padaju DS5, Pug 3008 (2.0HDi od 163 KS + elektro od 37KS i 200Nm), koje je Bingo vec pomenuo.

PSA je tada izbacila prvi dizel-elektro hibrid na svetu, koliko ja znam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, nesa 169 said:

Zna li neko razlog zbog čega u hibride uglavnom ubacuju benzince, a ne dizele?

 

 

Zato što je filozofija vožnje hibrida ekologija a dizel i ekologija se baš i ne slažu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...