Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Pa kad su ti stavljene nove zimske, sta udaras glavom od zid :) Ma nisu matore, mozda ima neka fora u indexu brzine ili sl. Trap je perfektan. Niti vuce niti je ukosen. sve je centrirano u stoti deo. Gume balansirane. Stare par meseci. Proizvedene su pocetkom 2010 ne znem tacno koja nedelja.

Svakako da nece da skripe ako idem sporije. Ali ja samo hocu da kazem da ranije u istim uslovima nisu skripale! E sad moguce da je zbog novog asfalta koji je na tom delu puta stavljen. Pa recimo ja sa nekim dayton koje imaju index 240km/h nisam imao tu blagu skripu, kao ni sam energy saver-om. Verovatno je BFGoodrich malo drugacija guma, pa kad se na to doda novi crni asvalt, eto skripe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti si baš poranio :)

Ma posaljem zenu u eurogumu da samo kupi gume jer je jos rano za montazu,medjutim oni joj i namontiraju na kola kao zbog garancije da vide da li je dobra guma prilikom balansiranja.Napunili su azotom da se kao ne ostete do zime-manje se habaju.A da li su punili azotom gume ne znam jer su kapice ventila crvene a ne zelene,pozovem ih telefonom da pitam ko koga ovde ...kazu da su potrosili zelene kapice pa moraju da stave crvene. :wallbash:

Nego, poceli su da stavljaju tegove na alu felne koji se ukucavaju,kazu da oni koji se lepe hoce da otpadnu,e sad pitam se kako ce da izgleda alu felna ako se stalno skida i stavlja teg,svaki put osteti vizuelno felnu

Naraucenje:zene slati samo u piljarnicu nikako u soping za auto :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh da crvrčeće gume.

Pre dve nedelje kad sam prelazio Frušku Goru kako to već obično biva: dve trake u jednom smeru, milicije nema, amlo sam mu dao leba :rolleyes: .

Prvo nisam obraćao pažnju ali bilo je primetno da mi gume cvrče u svakoj krivini pri umereno oštroj vožnji. Nisam gubio kontakt ali cvrče i to sve 4 iako nije bilo pretoplo. Mishelin Pilot 225/45-17.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno je stari asvalt bolje drzao,gume su bolje kada skripe da najave gubljenje adhezije nego da cute pa da zaskripe kad si se vec zaneo.Verovatno je do kvaliteta asvalta,novi je klizaviji a koliki ti je pritisak u gumama?

Edited by fandjo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da su sve gume na 2 bara, mozda na 2.2 ne znam tacno. Ma daleko je to od gubljenja kontakta... Sto Kole rece umereno ostra voznja, bez proklizavanja pogonskih tockova, a ni ESP se ne oglasava uvek! Asfalt, nov i crn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proverite trap... hoće gume da cvrče ''bez razloga'' kada točkovi malo beže svaki u svoju stranu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jok bre :) Provereno laserski... sve po normama. Steta sto nemam priliku na nekom drugom putu da probam pa da uporedim, mislim na neki drugi slican put bez saobracaja, pandure :) Ma dobro,sad ce jos malo zimske gume pa cu da probam sa njima da vidim kakva je situacija... E da, skripe samo u krivinama :) Doduse auto drzi ekstra pravac... Ma otom potom, necemo se zamarati time, videcu vec vremenom sta je bilo. nego ovo me samo zaintresovalo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti si baš poranio :)

Ma posaljem zenu u eurogumu da samo kupi gume jer je jos rano za montazu,medjutim oni joj i namontiraju na kola kao zbog garancije da vide da li je dobra guma prilikom balansiranja.Napunili su azotom da se kao ne ostete do zime-manje se habaju.A da li su punili azotom gume ne znam jer su kapice ventila crvene a ne zelene,pozovem ih telefonom da pitam ko koga ovde ...kazu da su potrosili zelene kapice pa moraju da stave crvene. :wallbash:

Nego, poceli su da stavljaju tegove na alu felne koji se ukucavaju,kazu da oni koji se lepe hoce da otpadnu,e sad pitam se kako ce da izgleda alu felna ako se stalno skida i stavlja teg,svaki put osteti vizuelno felnu

Naraucenje:zene slati samo u piljarnicu nikako u soping za auto :no

koga ja onda da saljem po gume kad sam ja zensko ???? a koga u piljarnicu ? :lol::harhar:

Bas tako, blato i sneg... Blato nekadzna da bude gore od snega... A razlika na oko vidljeva je na kilometar, nema sanse das se omase zimska i letnja...

Nego, imam ja jedno glupo pitanje! Zasto meni gume skripe mnogo u krivinama? Nemojte mi sad samo reci da vozim kao blesav! Naime, isti put, samo nov asvalt stavljen, uslovi voznje manje vise isti, put je dosta krivudav, pa nije u pitanju neka velika brzina vec samo malo vece naginjanje auta... Brzina ide imedju 40 i 70 km/h ima i par lakat krivina, ali mi se ranije nisu cule gume. U pitanju su letnje gume, pa sad ne znam da li su mi ove BF goodrich bolje ili mnogo losije od prethodnih koje se nisu cule? Ili je do novog asfalta...

ja na stilu imam BF goodrich 205|55|16 i ne skripe ni na starom ni na novom asfaltu , ni letnje ni zimske , ni kad se voze svaler gasom ni kad divljam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sto posto ti je bio otvoren prozor pa si cuo,leti kad su velike vrucine zatvoris prozor i ukljucis klimu i od ventilatora ne cujes da skripe.Ako je neka ostra krivina malog radiusa ne mora da bude velika brzina da bi skripale,recimo u drugoj a ostra krivina i ranije dodas jaci gas ima odmah prednji deo da ti vuce ili u drugu traku ili izvan puta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mom autu se jos nije nasla guma koja nije ''vristala''... Ali continental je najjaci, taj kad proskripi znaci ''smiruj dozivljaje'' jer je ubedljivo guma koja je najbolje drzala od svih koje sam probao.... :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja na stilu imam BF goodrich 205|55|16 i ne skripe ni na starom ni na novom asfaltu , ni letnje ni zimske , ni kad se voze svaler gasom ni kad divljam

Onda ti ne znaš da divljaš.

Pa hebiga mozda je i to, em zensko em plavo , sta ja znam sta je divljanje , za ovih 18 godina koliko vozim , eto nemam pojma , a mozda mi smetaju i stikle :harhar:

A auto sam kupila zato sto mi se slagala boja uz tasnu i haljinu i pojma nemam ni o cemu :harhar:

ja na stilu imam BF goodrich 205|55|16 i ne skripe ni na starom ni na novom asfaltu , ni letnje ni zimske , ni kad se voze svaler gasom ni kad divljam

:rofl:

A tebi je nesto smesno ??Pa daj podeli sa ostalima da vidimo cemu se tako ceris

Share this post


Link to post
Share on other sites

Continental premium contakt a i premium coktakt2 imaju cvrste bokove manje se uvijaju i zato dobro drze u krivini,jedino ih je tesko naci ja kad sam trazio letnje gume nije ih bilo. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da je M+S oznaka za Mud+Snow ili sam se istripovao i ne mora da bude zimska

da .... mud a pogotovo snow ne ukazije na zimske gume.... :thumbsup:

a uuuu sve shkripachi guma hahahaha :rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mane, oznaka M+S nije oznaka za zimske gume. :thumbup:

Jedino ako pored te oznake (ili i bez nje) ima pahulju, onda je to zimska guma.

Moja guma ima oznaku M+S...i odeš na sajt Pirelija, pogledaš taj model i piše ''letnja guma sa posebnim osvrtom na kišu'', tj. malo je otpornija na aquaplaning...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi Neso ... ako M+S svuda na zapadu( sem kod srpkih gumara) zanci mud and snow ja zaista ne znam koja je razlika izmedju glume za blato i sneg i gume koja pored M+S-a ima nacrtanu pahuljicu da je za sve sezone verovatno bi pisalo AS.

na kraju krajeva.... uzmi novu gumu m+s i uporedi sa gumom s pahuljicom a onda obe gume uporedi sa bilo kojom letnjom ... rezutat je zapanjujuci... M+S i pahulja su iste po gradji i po sharama kako i dubini istih gok se obe dijametralno razlikujuod letnje gune i po dubini shara i po gradji istih a tvrdocu gume ne bih komentarisao.

...bem li ga mozda je samo razlika u siliki... :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

svaler gasom

Da se razumemo ! Ja sam vedre naravi i shvatam da ako sam ja nesto video ne znaci da to i drugi vide ! Nisam ovaj izraz jako dugo cuo i posto spadam u onu malo

stariju generaciju , prosto me je iznenadilo ! Naravno , sve u superlativu !

Jednostavno mi je simpaticno !

Nadam se da ce mo se upoznati pa ce VAM biti jasnija slika !

Izvinjavam se ako sam nekog nehoticno povredio !

Ja sam ovde prvenstveno da bih nesto naucio i opusteno zabavio ! Ako cu pri tome nekogta uvrediti, nenamerno , ja cu se odjaviti !

Hvala na razumevanju ! :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi Neso ... ako M+S svuda na zapadu (sem kod srpkih gumara) zanci mud and snow ja zaista ne znam koja je razlika izmedju glume za blato i sneg i gume koja pored M+S-a ima nacrtanu pahuljicu da je za sve sezone verovatno bi pisalo AS.

Vidi Mane...naveo sam ti primer svoje gume i njene oznake...i toga šta kaže Pireli koji joj je stavio tu oznaku.

Šanse nema da ti, ja ili bilo ko drugi zna bolje za šta je ta guma, od onoga koji ju je napravio... :thumbup:

Ovo je njena šara:

28L8i.jpg

Ima M+S na sebi...i nije zimska guma. Po ponašanju po snegu se to naročito vidi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi se i po sari da nije zimska... A dobro onda, hoce li nam neko razjasniti sta znaci to M+S. Ja u kojoj god radnji i koga god sam pitao, svi kazu isto blato + sneg.

Nije Nesa jedini kod koga se moze naci takav slucaj, video sam ih jos dosta... Ali i dalje ostaje nejasno sta je M+S. Inace skoro videh gumu koja ima M+S nema pahuljicu ali je zimska guma. Vidi se i po sari, a i u imenu ima neki "zimsk" naziv...

Share this post


Link to post
Share on other sites

M+S, or M&S:

Mud and Snow; all-weather tires, with above-average traction in muddy or very light snowy conditions, and for low ambient temperatures. Not a winter tire unless it has the snowflake and mountain symbol.

The M+S (also displayed as M&S or M-S) indicates the tire has all season capabilities. You will find this on almost all all season and winter tires...For a tire to get this designation, it must have a specified tread-to-void ratio, however it does not mean that the tire has passed any actual tests for it effectiveness in severe conditions.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo šta kaže Wikipedia:

Mud and snow

Mud and Snow, (or M+S, or M&S), is a classification for specific winter tires designed to provide improved performance under low temperature conditions, compared to all-season tires. The tread compound is usually softer than that used in tires for summer conditions, thus providing better grip on ice and snow, but wears more quickly at higher temperatures. Tires may have well above average numbers of sipes in the tread pattern to grip the ice.

Dedicated winter tires will bear the "Mountain/Snowflake Pictograph" if designated as a winter/snow tire by the American Society for Testing & Materials. Winter tires will typically also carry the designation MS, M&S, or the words MUD AND SNOW (but see All-season tires, below).

Studded, highly-siped, winter tire

Some winter tires may be designed to accept the installation of metal studs for additional traction on icy roads. The studs also roughen the ice, thus providing better friction between the ice and the soft rubber in winter tires. Use of studs is regulated in most countries, and even prohibited in some locales due to the increased road wear caused by studs. Typically, studs are never used on heavier vehicles. Studded tires are used in the upper tier classes of ice racing[24] and rallying.

Other winter tires rely on factors other than studding for traction on ice, e.g. highly porous or hydrophilic rubber that adheres to the wet film on the ice surface.

Some jurisdictions may require snow tires or tire chains on vehicles driven in certain areas during extreme weather conditions.

Mud tires are specialty tires with large, chunky tread patterns designed to bite into muddy surfaces. The large, open design also allows mud to clear quickly from between the lugs. Mud terrain tires also tend to be wider than other tires, to spread the weight of the vehicle over a greater area to prevent the vehicle from sinking too deeply into the mud. However in reasonable amounts of mud and snow, tires should be thinner. Due to them having a thinner wheel base, the tire will have more pressure on the road surface, thus allowing the tires to penetrate the snow layer and grip harder snow or road surface beneath. This does not compensate when the snow is too deep for such penetration.

All season

The All Season tire classification is a compromise between one developed for use on dry and wet roads during summer and one developed for use under winter conditions. The type of rubber and the tread pattern best suited for use under summer conditions cannot, for technical reasons, give good performance on snow and ice. The all-season tire is a compromise, and is neither an excellent summer tire nor an excellent winter tire. They have, however, become almost ubiquitous as original and replacement equipment on automobiles marketed in the United States, due to their convenience and their adequate performance in most situations. All-Season tires are also marked for mud and snow the same as winter tires but rarely with a snowflake. Owing to the compromise with performance during summer, winter performance is usually poorer than a winter tire.

Po meni, M+S ni Bog sami ne zna šta je... kad proizvođač nešto smisli i ne zna koju oznaku da stavi oni lupe M+S i vozi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne znam u cemu je problem?Svi ste culi da postoje univerzalne gume za sva cetiri godisnja doba nesto izmedju letnje i zimske tvrda je ko letnja a ima sare kao zimska.To M&S je i rezervisano za njih ali opet ne znaci sigurno jer na primer proizvodjaci kao sto je vec pomenut Toyo je stavio pahuljicu da bi mogle zimi da se voze u Americi zbog nekog njihovog glupog zakona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi Neso ... ako M+S svuda na zapadu (sem kod srpkih gumara) zanci mud and snow ja zaista ne znam koja je razlika izmedju glume za blato i sneg i gume koja pored M+S-a ima nacrtanu pahuljicu da je za sve sezone verovatno bi pisalo AS.

Vidi Mane...naveo sam ti primer svoje gume i njene oznake...i toga šta kaže Pireli koji joj je stavio tu oznaku.

Šanse nema da ti, ja ili bilo ko drugi zna bolje za šta je ta guma, od onoga koji ju je napravio... :thumbup:

Ovo je njena šara:

28L8i.jpg

Ima M+S na sebi...i nije zimska guma. Po ponašanju po snegu se to naročito vidi...

Vaistinu nije zimska guma nista mi nije jasno, koja je onda razlika izmedju light snow-a i snega uopste, , nije mi jasno ako letnji pneumatik menja svoje karakteristike ( prijanjanje, put kocenja) ispod +7C tj guma postaje tvrdja, plastichnija da kazem, zimske gume imaju siliku koja onemogucava gubitak prijanja i ispod 0 , cemu onda sluzi M+S

i koja joj je ta karakteristika da moze po lakom snegu (sta god to bilo) a ne moze po zimi, logicno je da sneg pada od +2... sto opet iskljucuje gumu bez silike , nemam blage veze.... :wallbash:

Edited by mane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...