Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Ja sam nasao sledece tumacenje za M+S, MS, M/S, M&S oznake:

Ako ima ove oynake na sebi, to znaci da guma ispunjava preporuke Udruzenja proizvodjaca guma (RMA) gume za blato i sneg. Preporuke se odnose SAMO na geometrijske zahteve koje guma treba da ispunjava, ukratko: kanali da idu od ivice gazeceg sloja do sredine gume i da ih je minimum 25% od povrsine gazeceg sloja. Ideja je da se oblikom sare da gumi koliko toliko prijanjanje po snegu. Ova oznaka ne ukljucuje nikakvo testiranje gume po blatu ili snegu.

Gume sa pahuljom na sebi moraju da prodju test Americkog udruzenja za testiranje i materijale, da bi se videlo da imaju dovoljno prijanjanja u ostrim zimskim uslovima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To za 7 stepeni celzijusa su izmislili gumari po ispitivanju Autocajtunga ako je suv asvalt prosecna letnja guma ima bolje drzanje do minus 10 ispod te temperature bolja je meka zimska guma,naravno kad je sneg led i lapavica onda je bolja zimska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisu u pitanju gumari nego silika...dodatak gumi da ne gubi elasticnost na niskim temperaturama.... :thumbsup:

The use of silica can also improve wet skid performance. By incorporating silica in their winter tyre range, Vredestein claim to have improved wet skid performance by as much as 15%, substantially improving braking distances at the same time.

Silica also provides substantial benefits in winter tyres and all-season tyres. Compounds using silica are more elastic and flexible at lower temperatures allowing better grip and braking during wintry weather.

Edited by mane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je mishelin energy saver letnja guma i ima cetvrtu generaciju silike,kao sto vidis nije zimska guma a i nije meka izdrava veliku kilometrazu. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je mishelin energy saver letnja guma i ima cetvrtu generaciju silike,kao sto vidis nije zimska guma a i nije meka izdrava veliku kilometrazu. :whistle:

The use of silica can also improve wet skid performance. By incorporating silica in their winter tyre range, Vredestein claim to have improved wet skid performance by as much as 15%, substantially improving braking distances at the same time.

Silica also provides substantial benefits in winter tyres and all-season tyres. Compounds using silica are more elastic and flexible at lower temperatures allowing better grip and braking during wintry weather.

ne citas pazljivo....

Edited by mane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da Tigar Wintera ili Sava Eskimo imaju siliku hvalili bi se na sva usta.

Citiram:U sastavu gumene smese gazećeg sloja primenjena Silica Nova 7°C što joj daje izvrsne karakteristike na mokrom i klizavom putu

Edited by fandjo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinoć sam nešto podešavao na forumu (nešto potpuno nebitno) i gledam one naše banere na glavnoj strani kad ono KVRC!!! Kvrcne mi nešto u glavE :D da pogledam kako se kreću cene TOYO zimskih guma u AP Sportu jer kod njih imamo 10% popusta. Pregledao sam samo par dimenzija koje mene interesuju i zaključio da su im redovne cene (bez popusta) u rangu sa Tigrom, Savom i drugim gumama te klase... kada se uračuna popust budu još jeftinije. A nešto kontam, ipak je TOYO malo viša klasa od gorenavedenih i zaista deluje povoljno. Treba samo proveriti da to nije možda neka prošlogodišnja zaliha, ali u suštini i da jeste meni ne smeta jer će meni trajati možda 3-4 sezone što je sasvim ok...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo objasnjenja za M&S gume

citiram...M+S, M&S ili M.S. To znači, da se sve gume s tim oznakama, uključujući i neke letnje, mogu smatrati odgovarajućim zimskim gumama. to je deo teksta tvog objasnjenja M+S...

takodje tvoja guma za ustedu goeriva pravi se samo do 15 ,.....ozbiljne letnje gume ...(Bridgestone Potenza RE 050,Continental ContiSportContact 3,Dunlop SP SPORT MAXX,Goodyear EAGLE F1 GSD3,Michelin PILOT SPORT PS2,Pirelli PZERO ASIMMETRICO,Toyo PROXES T1-S,Yokohama C-drive ) tesko da ces moci da ih vozis na -10 kao kad da ih vozis leti.... a tvoje ocigledno mogu zbog silike i spadaju u grupu letnjih guma koje po navodima tvoga citiranog sajta mogu da se voze i zimi....chemu onda zimske gume :thumbdown:

S druge starne ako ti smatras da je guma za ustedu goriva exemplar letnje gume samo zato sto je ti vozis.....protiv tog argumenta nemam kontra argument...

P.S sta bih ja trebao da kazem kad su mi zimske gume u 15 sava eskimo 3 a sve letnje 17 i njedne nisu za ustedu goriva...

Da Tigar Wintera ili Sava Eskimo imaju siliku hvalili bi se na sva usta.

Citiram:U sastavu gumene smese gazećeg sloja primenjena Silica Nova 7°C što joj daje izvrsne karakteristike na mokrom i klizavom putu

Molio bih te zaista da pre nego sto das bilo kakavu licnu izjavu na satav guma prvo procitas o tim gumama nesto...

...The Sava eskimo s3 is a winter passenger car tire – a fitment for reliable and comfortable journey in difficult winter conditions. The unique winter tread design featuring numerous wavy blades in combination with the special silica compound provides an outstanding performance particularly on wet and snowy roads.

... toliko o savi i siliki :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa lepo pise u objasnjenju da je to to ali opet ne mora da znaci 100% i naveden je razlog zbog cega i sad se raspravljati oko toga... ne znam sta nije tacno u mom postu o M&S gumama a opet i da sam pogresio pa sta? Ovo je forum a ne kviz. :thumbup:

Eto ima silike u Energy Saver a ima i u prednjim Fulda Carat Progresso koja je isto letnja guma.Za Savu nisam znao da ima siliku a te su mi zimske gume.Za njih iz iskustva znam da su odlicne za mokar asvalt posle otopljenog snega i kise a i posto su zimske i ima takve sare naravno da su dobre za sneg. U testovima su ove Energy Saver bolje od Toyo PROXES cf1 i Yokohama C-drive u istoj dimenziji i obicno su Energy Saver u prve tri rangirane gume u testu.

Autocajtung je vrsio testove na zimskim temperaturama po suvom asvaltu i dosao do tog zakljucka da je tih 7C markentiski trik fabrika guma a ti ako im neverujes lepo testiraj za dva meseca kad bude uslova za to i dokazi im da lazu,nemam nista protiv. :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nije brate u pitanju kviz( niti sam ja Oliver Mlakar) ali se radi o tome da si se uhvatio autocajtunga ko pijan plota , pa procitaj nesto drugo, nadji drugi izvor, i onda neces davati izjave tipa.... Da Sava ima siliku...., a ona ima siliku.... sa druge strane uvek ce proizvodjaci guma da se hvataju za prodajne marketinske trikove ustede goriva , pa da su te gume perfektne pravili bi ih i u 17, 18 19 i vecim dimenzijama a one su karak terisane kao gume za mala i srednja vozila( na sajtu koji si ti naveo takodje ) i naravno da ce biti bolje u testovima na hladnom od vrhunskuh letnjih guma jer poseduju sta... pa siliku....koja omogucuje sta ... pa mogiucnost da guma ne gubi svoje performanse cak ispod +7c tako da je izjava u autocajtungu (ako zaista tako pise) apsurdna....

Da rekapitalizujemo ....Autocajtung tvdi da perfomanse guma nemaju veze sa 7 c a onda na test za gume posalje gumu koja poseduje siliku i uporedjuje je sa gumama bez silike na -10 i sta time dokazuje... da imaju shizofrenichara koji prevodi autocajtung... :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel mogu da ulozim Kviska :rofl:

Autocajtung je vrsio uporedni test letnjih x i zimskeh y gume na -10 i dosao do tih rezultata a ADAC je vrsio testove letnjih guma na 25C i uporedjivao razlicite marke letnjih guma istih dimenzija to radi iz sezone u sezonu i to ti je verovatno vec poznato.Znaci Autocajtung nije testirao Mishelin Energy saver vec sam je ja pomenuo zato sto ista ima siliku a nije zimska guma.Naveo sam je kao primer a ne zbog toga da bi se hvalio na forumu a uzeo sam ih jer su te gume kao sto si i sam naveo za mala i srednja vozila.Fiat Brava je niza srednja klasa odnosno kompakt ili C klasa vozila tako da su te gume bas za moj auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre neko vreme pojavio se interesantan članak u glasilima i nije na odmet da ga pročitamo. Mislim da bi mogao neko vreme da stoji na forumu, a posle radi zapremanja prostora na serveru i da se obriše. Imajte strpljenja i pročitajte:

Čini mi se da automobili imaju previše točkova. Sve ove kombinacije sa propisima i gumama zbunjuju vozače.

19147456704c98c1ca8b587619233178_extreme.jpgTekst i foto: Nemanja Pantelić

Posle izjave ministra Mrkonjića zvanično je potvrđen kiks da se sredinom septembra naredi obavezna upotreba zimskih guma na svim točkovima od 1. novembra. Mi jednostavno nemamo infrastrukturu koja bi to podnela: nemamo toliko guma u prodavnicama, nemamo toliko dizalica i vulkanizera a vozači nemaju toliko novca u tako kratkom periodu.

Sada je stupanje pravilnika odloženo za 1. maj 2011. godine što znači da će vozači imati još jednu sezonu da skijaju sa minimalno dve zimske gume na pogonskim točkovima. Pustolovi mogu da se opredele da zimi voze sa sve četiri letnje gume, ali samo ako su dobre.

Pre svega, u ovom razgovoru želim da se ogradimo od političkog aspekta čitave situacije. Mislim da od toga nema koristi na sajtu Automobila. Moja ideja je da vidimo kako da se organizujemo, šta sa čim sme da se kombinuje i kako da ne potrošimo previše novca do proleća. Jedna opcija je da odmah kupite nove gume, druga je da plaćate kazne, treća je da plaćate auto-limara.

Ova situacija se čini veoma teško rešivom iz bilo kog ugla da je posmatramo.

Vožnja ne treba da bude luksuz, ali ne treba ni da ugrožava bilo čije živote jer je neko odlučio da bude neodgovoran. Kao što zimi ne nosimo japanke dok se šetamo po snegu, tako ni automobil zimi ne možemo voziti bez bilo kakvih prilagođavanja.

Sudeći prema komentarima koje sam čitao u proteklih nekoliko dana, svi želimo da vozimo kola tokom čitave godine i ništa nas u toj nameri ne može sprečiti. Ni policija, ni kazne ni propisi. Jedini problem je taj što nemamo novca za to.

Bilo bi idealno kada bismo imali u ponudi neku stimulaciju ili subvenciju države ili osiguravajućih društava prilikom prilagođavanja naših automobila EU standardima, ali njih nema, pa moramo da se snalazimo sami.

Kada se nešto nameće kao obavezno, normalno je da će mnogi imati otpor prema tome. Verovatno bi se mnogi bunili i da se antifriz proglasi obaveznim.

Nekoliko činjenica o gumama svako treba da zna. Bez obzira na to koliko je dobar vaš auto, ukoliko ima nepodobne gume, sva tehnologija i snaga su beskorisni. Postoji sigurno petnaestak vrsta guma ali da se mi ograničimo na letnje, zimske i all-season. Polovne ne računam. Njih nemojte kupovati.

Proizvođači automobila i proizvođači guma savetuju da na svim točkovima uvek imate iste gume.

Evo situacije, došao je decembar, veoma su loši uslov za vožnju, kolovoz je prljav i vlažan, temperatura vazduha je oko 3 stepena.

Različite vrste guma na jednom autu pružaju različite performanse ali to saznajete tek u situaciji u kojoj ćete jednog kišnog dana pokušati da izbegnete pešaka koji ispred autobusa upravo započinje nepropisan prelazak ulice, a vi ga ne vidite. Ovo je samo jedna, u moru situacija, vi sami možete zamislitu neku drugu iz vašeg dosadašnjeg iskustva (automobil koji se nepropisno uključuje, neko će naglo zakočiti ispred vas...)

Ukoliko se ulicom krećete brzinom između 45 i 50 km/h po opisanoj podlozi a na točkovima imate montirane letnje gume, jak pritisak na papučicu kočnice u trenutku u kojem ugledate pešaka učiniće da vaš automobil svom silom prokliza, najverovatnije, napred, bez mogućnosti da lako povratite kontrolu. Letnje gume u zimskim uslovima jednostavno ne rade onako kako ste vi zamislili. Pešak će prvo lupiti u vašu haubu, zatim u vetrobran a onda će se odbiti od vašeg automobila nazad na ulicu.

Zamislite taj prasak i taj jezivi trenutak u kojem vam se čini kao da je vreme stalo. Sva ta pitanja koja će vam se motati u glavi dok pokušavate da otkopčate pojas i da otvorite vrata rukama koje nekontrolisano drhte. Šta vas čeka po izlasku iz auta?

Veoma iskusni i veoma spretni vozači (nismo svi takvi, ni približno) mogu da brzim popuštanjem i dodavanjem kočnice simuliraju efekat ABSa u ovim situacijama i da uspešno izbegnu sve prepreke koje izleću u toj sekundi koja vam može čitav život promeniti. Zaustavni put će i dalje biti duži nego sa zimskim gumama.

Pokušaj izbegavanja pešaka, koji želi da pretrči ulicu, oštrim skretanjem levo ili desno takođe je jako opasan jer takvim manevrom izbegavanja možete završiti u suprotnoj traci ili udariti auto u traci pored vaše, koji niste stigli da vidite, i da time pričinite još veću štetu i još jedan prekršaj.

Vožnja letnjim gumama po snegu komplikuje parkiranje, pokretanje, vožnju uzbrdo i nizbrdo i zaustavljanje. Pored svega pomenutog, da li je ostalo još nešto?

Moguće je uspešno voziti i kočiti motorom dokle god ne pravite nagle pokrete.

Pre nekoliko godina, na parkingu ispred B92, jedan gospodin sa bosanskim tablicama i letnjim gumama nije uspeo da se zaustavi niti da izbegne moj Volvo. Njegov auto je jednostavno klizao do mog i slupao se u moj zadnji deo. Ovo se sve dešava na parkingu, dakle, ne brže od 10 km/h. Kada je izašao iz auta rako mi je: "Izvini, ba, zanijelo me".

Kada sam u januaru 2009. godine kupio novi auto, stigao je sa letnjim gumama. Mislio sam da nema potrebe kupovati zimski set odmah jer će zima uskoro biti gotova. Gradska vožnja po suvom nije bila problem ali kada je pao sneg auto je bio potpuno neupotrebljiv. Ni najsavremeniji sistemi protiv proklizavanja i blokiranja točkova, asistencija prilikom upravljanja... ništa nije radilo. Gomila lampica i alarma uključivala bi se pri svakom kočenju, dodavanju gasa ili skretanju. Posle toga više nisam vozio nova kola, sve dok se uslovi nisu prilagodili mojim gumama.

Druga zakonski prihvatljiva opcija je da jedan set zimskih guma instalirate na pogonske točkove. Po snegu će ova kombinacija moći da radi, ali samo ako imate pogon na prednjim točkovima. Lako ćete se uparkirati, isparkirati i ubrzavati. Problemi nastaju prilikom kočenja ili skretanja. Različiti nivoi prijanjanja različitih guma mogu dovesti do zanošenja zadnjeg dela auta. Ova pojava će se dešavati i na magistralnim putevima i u gradu.

Stavljanje zimskih guma samo na pogonske točkove kod automobila koji ima zadnju vuču je veoma opasna radnja. Snaga motora će moći da se prenosi na podlogu ali letnje gume napred neće omogućiti upravljanje autom.

Zimske gume na svim točkovima u ovakvim trenucima preneće svo vaše vozačko umeće i sve tehničke karakteristike vozila na asfalt i vrlo verovatno vas izvući iz nevolje. Neophodne su i pri niskim temperaturama, a ne samo po snegu, kako ljudi često misle. Ukoliko nemate terasu ili garažu, vulkanizeri nude uslugu skladištenja guma u njihovim magacinima. Cena je 100 dinara mesečno po točku.

All-season gume su kompromis između letnjih i zimskih guma ali ne daju vrunske performanse ni u jednim uslovima vožnje. Ove gume najčešće imaju oznaku M+S (Mud+Snow) ali ređe imaju utisnutu pahulju na svom boćnom zidu. Pročitao sam da su performanse all-season guma bolje u letnjim nego u zimskim uslovima vožnje.

Snađite se na bilo koji legalan način da zimi ne vozite sa letnjim gumama.

I dalje ostajemo zarobljeni između potrebe za vožnjom i potrebe da vožnju preživimo. Mislim da se prilično kockamo sa izborima koje pravimo po ovom pitanju a da rizik nismo najbolje sagledali.

Višedecenijsko dopuštanje svega i svačega u saobraćaju dovelo je do toga da danas ljudi misle da imaju pravo na sve. Jure kolima kao da su jedini na ulici, ne poštuju prvenstvo prolaza, pričaju mobilnim u toku vožnje, odbijaju da pruže prvu pomoć... Sa druge strane, putevi su nam jako loši iako plaćamo razne poreze i takse. Ako svi stavimo zimske gume, to znači da ulice i dalje moraju da se čiste od snega. Upali smo u začarani krug iz kojeg ne možemo izaći ako svako nastavi da radi po svome.

Mislim da to mora da prestane. Došli smo do faze u kojoj dugoročna vožnja u Srbiji skraćuje život, iako vam se ne desi nešto loše za volanom. Ako se još uvek dvoumite da li da kupite zimske gume ili ne, stavite na papir imena ljudi koje ćete zimus voziti pa onda razmislite ponovo.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se još uvek dvoumite da li da kupite zimske gume ili ne, stavite na papir imena ljudi koje ćete zimus voziti pa onda razmislite ponovo.

Ovim je sve receno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Kada se nešto nameće kao obavezno, normalno je da će mnogi imati otpor prema tome. Verovatno bi se mnogi bunili i da se antifriz proglasi obaveznim."

Sve je receno... :coffee:

G-dine Damjanovicu svaka cast za txt! :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pažljivo uporedite ponašanje vozila sa "All season" gumama i zimskim gumama.....

E sad, u Beogradu baš ovakvog snega nema, ali se desi jednom u tri zimska meseca. Dovoljno....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo bi razumnim ljudim trebalo da bude dovoljno.... :thumbsup:

Edited by mane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz licnog iskustva, samo 4 zimske, nista po pola. Guma glavu cuva!!! I nema varijanti vozicu 40km/h jer tih 40 zacas se pretvori u nekontrolisanih 60km/h, a to uopste nije prijatna situacija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinoć sam nešto podešavao na forumu (nešto potpuno nebitno) i gledam one naše banere na glavnoj strani kad ono KVRC!!! Kvrcne mi nešto u glavE :D da pogledam kako se kreću cene TOYO zimskih guma u AP Sportu jer kod njih imamo 10% popusta. Pregledao sam samo par dimenzija koje mene interesuju i zaključio da su im redovne cene (bez popusta) u rangu sa Tigrom, Savom i drugim gumama te klase... kada se uračuna popust budu još jeftinije. A nešto kontam, ipak je TOYO malo viša klasa od gorenavedenih i zaista deluje povoljno. Treba samo proveriti da to nije možda neka prošlogodišnja zaliha, ali u suštini i da jeste meni ne smeta jer će meni trajati možda 3-4 sezone što je sasvim ok...

Bio danas u AP sportu, i na zalost, nemaju Toyo zimske gume u dimenziji 185/60 R14

Neso, sta je sa novom temom u Partneri kluba vezanom za prodaju guma? post #571

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja vec iskoristio usluge otvorene teme i veoma sam zadovoljan uslugom i krajnjim proizvodom :) jos samo da tom krajnjem proizvodu nadjem felne... :realmad::unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...