Jump to content

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

FAS Euroauto Goran Vlada

vicent

Members
  • Content count

    2467
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Reputation Activity

  1. Like
    vicent got a reaction from PremieRacing in Lancia Delta 1.9 twin turbo - dimi posle skidanja DPF-a   
    Ne mora da ide slabije ako su kompresione karike dobre. Cak moze da ide i bolje.

    Poslato sa Honor 8X pomoću Tapatoka


  2. Like
    vicent reacted to Ivan in F1: Brazil 2019   
    Zamisli Gasly i Sainz na podijumu, a Toro Rosso i McLaren u delirijumu  . Steta sto to nismo videli. Nije bitno za koga navijamo, ali to je potrebno danasnjoj F1, bila je toliko predvidiva i dosadna, da sam je neko vreme pratio samo rezultatima. Ili mozda jednostavno pamtim vreme pre '94., koje je za mene bilo zlatno doba pravog, muskog trkanja u F1.
    Zato mi je i drago kada vidim dobre rezultate Honde (RB, TR) ili McLarena - to su istinske legende ovog sporta, zao mi je sto je Williams trenutno tu gde jeste. Rekoh vec da su za mene jedine prave F1 ekipe sa tradicijom Ferrari, McLaren i Williams.
    Apropo toga, a zaboravio sam da pomenem u prethodnom postu... Da dopustis da u timu imas dva vozaca koji imaju dozvolu da se medjusobno trkaju, a da od toga benefit ima i tim - mozes samo ako imas tehnicki izrazito dominantan bolid. Kao sto je to recimo bio McLarenov MP4/4 iz 1988., sa Hondinim RA168E V6 turbakom. Vazi za nadominantniji F1 bolid svih vremena, jer je u toj sezoni pobedio na svim trkama sem jedne, i osvojio sve pol-pozicije sem jedne. Onda su i Senna i Prost u njemu mogli da pruzaju to sto su nam pruzali - jedno od najvecih rivalstava u istoriji F1 (koje je kasnije samo nastavljeno prelaskom Prosta u Ferrari na 2 sezone, pa u Williams u kome je titulom zavrsio vozacku karijeru). Koliko toliko blizu MP4/4 sa procentom pobeda bio je Merc W07 iz 2016. A cak ni oni svih ovih sezona totalne dominacije sebi ne dopustaju luksuz da u se u timu ne zna ko od pilota vozi traktor, a ko otvara kapiju.
     
  3. Hvala
    vicent got a reaction from neshaoct in Fiat Stilo JTD / Nuova Bravo MJet - čudan zvuk iz motornog prostora   
    @choka
     
    A remenica alternatora. I ona je plivajuca ?
     


     
  4. Like
    vicent got a reaction from bit in Gde sa starim uljem?   
    A sta je sa deponijom smeca u Vinci. Imate li predstavu koliko miliona tona smeca gori vec 10 dana. Sve sto nam serviraju oko njiva, automobila, kukuruza, pasulja i sl. su bajke brace Grim.

    Poslato sa Honor 8X pomoću Tapatoka


  5. Like
    vicent reacted to skile86 in Gde sa starim uljem?   
    To naravno nigde nije moglo da se cuje ili procita.
    Slucajno sam negde naletao na tekst o tome.
     
  6. Like
    vicent got a reaction from MS PK in Gde sa starim uljem?   
    Moj drugar reciklira preradjeno ulje kroz neku karakondzulu od kotla za etaz grejanje. Bure, slobodan pad u fritezu, nivo regulise vodokotlic, nekakav gorionik to sagoreva.
    Krstio sam se i levom i desnom rukom kada sam video izum i aparaturu.

    Poslato sa Honor 8X pomoću Tapatoka

  7. Like
    vicent reacted to radomir.g in Varijabilna turbina - šta je to?! Primer Garrett GT1749V   
    Eto igrom slucaja na polici mi se vuce Garrett turbo sa mog Granda 1.9 mutlijeta, pa reko ajde da se malo poigram i da vidim sta je taj famozni turbo.
    Dakle motor je klasican 1.9 JTD, ali je multijet ubrizgavanjem i varijabilnom turbinom malo odskocio sa snagom u odnosu na starije unijet JTD. No to je sada manje bitno.. idemo redom.
    Pre svega osnova:
     

     
    Dakle izduvni gasovi kao i na svakom motoru izlaze iz glave motora i idu u izduvnu granu.. Ti gasovi prolaze kroz topli deo turbine gde pokrecu kompletnu osovinu sa impelerima (ili ti ga turbo propeler kako ga mi u narodu nazivamo). Kako se preko izduvnog impelera pokrece kompletna osovina i na drugoj strani impeler na hladnoj strani turba, odmah izbacite iz glave onu pricu "turbo mi se PALI na 2200 obrtaja". Znaci kako se motor upali tako se ceo sistem zavrti i tacka. Idemo dalje..
     
    Po 5 srafova sa svake strane i eto ga turbo je vec prepolovljen.

     
    Srce svakog turba.. Naravno od modela do modela se razlikuju velicine impelera, ali osnova je ovakva:
     

     
    Kroz samo telo prolazi ulje, a na nekim drugim modelima turba i antifriz gde je naravno sistem povezan sa hladjenjem motora.
     

     
    Sad dolazimo do famoznog sistema varijabilne geometrije. To su u stvari lopatice u toplom delu turba koje kontrolisu protok gasova, a samim tim i brzinu okretanja impelera. Sad da se ne ponavaljam sa wikipediom mozete prouciti o kojim obrtajima se radi. Dolazimo do jednostavnog logicnog resenja da sto vise obrtaja - dobijemo vise boosta ili ti ga pritiska.
    Sistem lopatica pokrece mali pin pored toplog impelera (vidi se na poslednjoj slici gore), dok njega pomera aktuator koji je povezan vakumom. Dakle crevo krece gore sa vakum pumpe do razvodnika -> aktuator povlaci polugu -> krilca se zakrecu i to je to. Sad tu je taj problem sto kazu - glavi geometrija, turbo odlazi u overboost itd. Sasvim normalna stvar kod normalne voznje - vozite se do 3000 obrtaja, krilca tek jedva da se malo pomere, taman kad pocne da pravi boost vi ga opet saltate u sledecu brzinu i spustane obrtaja i naslage se vremenom samo skupljaju. Ako zaglavi u otvorenom položaju za cas moze da nastane haos jer sistem ne moze da se "zastiti" od overboosta, pa turbo moze da odleti u ogromne obrtaja i jednostavno sve da se razleti. U slucaju da glavi u zatvorenom polozu, jednostavno gasovi ne pokrecu dovoljno impeler da bi se ostvarila dovoljna brzina obrtanja za pravljenje pritiska i gasovi odlaze direktno u izduvnu granu.
     
    Aj da ne davim vise mozda ce bolju sliku u glavi stvari koja slika:
     


     
    Kod nekih turbo kompresoraa sistem zastite resen je wastagete-om. Posao koji se obavlja je isti, znaci aktuator povlaci polugu i otvara se dodatni kanal pored impelera gde izduvni gasovi odlaze direktno u auspuh i samim tim ne dolazi do teranja osovine turba u ne dozvoljene obrtaje. Ovde svaki drugi ima problem boost leak-a jer pregrada izmedju zna biti poprilicno tanka pa se naglim zagrevanjem i forsisanjem na hladno za cas naprave pukotine.
     

     
    No sad sve ovo vise nema veze sa turbom sa Grande Punta tako da ode spavati
    Nadam se da je nekom bilo zanimljivo ubiti 10 min zivota citajuci ovaj post.

    PS - Nemojte se uhvatiti nekog termina ako se nisam dobro izrazio, ja sam ekonomista nisam turbo majstor
  8. Like
    vicent reacted to danijel55 in Fiat Stilo 5v 1.9 JTD 2004   
    Nisam jedini maler sa gumama u januaru  Meni u preticanju zvekne zadnja leva,pri tome ga malo ziznuo samo auto krenu da baca levo-desno.Stanem,da montiram copavac,kad mesto na kome treba da udje sapa od dizalice,zaledilo,obijaj led,stavi copovac ,do vulkanizera,nema spasa gumi.
  9. Like
    vicent reacted to vagenovac in Delta 1.75 turbo benzina   
    Koliko moras biti napacen na dizel da ne mozes ni da cestitas kupovinu auta benzinca coveku koji vozi samo benzince, a da ne pljucnes u prolazu na dizele
  10. Like
    vicent got a reaction from PremieRacing in Delta 1.75 turbo benzina   
    Pridruzujem se cestitkama i jedva cekam da cujem utiske.

     
  11. Like
    vicent got a reaction from neshtry in Kolika vam je potrošnja goriva?   
    Nova Panda, 2017god, sa predjenih 10-11 hkm, u nenormalnim uslovima voznje, gore nego taxy, trosi 8,5- 9 lit/100km.
    Kod tebe nesto nije u redu.

    Poslato sa Honor 8X pomoću Tapatoka


  12. Hvala
    vicent got a reaction from neshaoct in F1: Rusija 2019   
    Jeste Neso. Menjao telefone, mail adrese, nece da se uloguje. To sam ja.

     
  13. Like
    vicent got a reaction from neshtry in F1: Rusija 2019   
    Da baba ima onu stvar, bila bi deda !

     
  14. Like
    vicent reacted to totti in F1: Rusija 2019   
    I šta sad Leklerovci imate da kažete na ove naredbe?

    Četvorostruki šampion nikad nije za potcenjivanje. Ovaj drugi to tek treba da postane, a možda i neće nikad.
     
  15. Like
    vicent got a reaction from neshtry in F1: Rusija 2019   
    Mislim da ce Fetel da napadne i uspe da obidje Luisa jer ovaj krace na zutim gumama. E sad, sta ce biti posle, ostaje da vidimo.

    Poslato sa Honor 8X pomoću Tapatoka


  16. Like
    vicent got a reaction from neshtry in Fiat Stilo JTD   
    Od opreme mi treba klima, elektropodizaci i daljinsko zakljucavanje. Motor je primarna stvar kao i odrzavanje, a multimedije, blue me, tempomati,munje, sarme, to me uopste ne zanima.

    Poslato sa Honor 8X pomoću Tapatoka


  17. Like
    vicent got a reaction from neshtry in Fiat Stilo JTD   
    Od opreme mi treba klima, elektropodizaci i daljinsko zakljucavanje. Motor je primarna stvar kao i odrzavanje, a multimedije, blue me, tempomati,munje, sarme, to me uopste ne zanima.

    Poslato sa Honor 8X pomoću Tapatoka


  18. Like
    vicent got a reaction from neshtry in Fiat Stilo JTD   
    Od opreme mi treba klima, elektropodizaci i daljinsko zakljucavanje. Motor je primarna stvar kao i odrzavanje, a multimedije, blue me, tempomati,munje, sarme, to me uopste ne zanima.

    Poslato sa Honor 8X pomoću Tapatoka


  19. Like
    vicent got a reaction from neshtry in Fiat Stilo JTD   
    Od opreme mi treba klima, elektropodizaci i daljinsko zakljucavanje. Motor je primarna stvar kao i odrzavanje, a multimedije, blue me, tempomati,munje, sarme, to me uopste ne zanima.

    Poslato sa Honor 8X pomoću Tapatoka


  20. Like
    vicent got a reaction from neshtry in Fiat Stilo JTD   
    Od opreme mi treba klima, elektropodizaci i daljinsko zakljucavanje. Motor je primarna stvar kao i odrzavanje, a multimedije, blue me, tempomati,munje, sarme, to me uopste ne zanima.

    Poslato sa Honor 8X pomoću Tapatoka


  21. Like
    vicent got a reaction from neshtry in Fiat Stilo JTD   
    Od opreme mi treba klima, elektropodizaci i daljinsko zakljucavanje. Motor je primarna stvar kao i odrzavanje, a multimedije, blue me, tempomati,munje, sarme, to me uopste ne zanima.

    Poslato sa Honor 8X pomoću Tapatoka


  22. Like
    vicent reacted to marko.jovanovic in Više nije bitan motor, nego displej?   
    Ja bih zabranio ekrane u automobilima, kao i upotrebu telefona i drugih elektronskih sranja. Svaki dan u saobraćaju srećem debile koji nešto kuckaju ili pričaju, i naravno ili voze 20km/h, i/ili voze kao pijani ili drogirani. 
  23. Like
    vicent got a reaction from dach@ in Moto GP: Počinje nova sezona   
    Koja je pi*cka ovaj Markez. Ne sporim njegovo vozacko umece ali ljudski kvaliteti su mu mizerni.

     
     
     
     
  24. Like
    vicent got a reaction from Ivan BG in Alfa Romeo 159 SW JTDm 16v 150 hp   
    Uživaj u 159-ki, da te lepo služi.

     
  25. Like
    vicent got a reaction from horvat in F1: Italija 2019   
    Merc samo 0,3 sec.na žutim gumama iza Ferarija na crvenim gumama.
    Ne liči na dobro .
     
    Послато са LG-G5
     
     
     
     
×