Jump to content
FAS Goran
moron

Honda Jazz Crosstar, dostojan naslednik za 500L ?

Recommended Posts

1 hour ago, moron said:

Ostali Honda hibridi ( CRV, HRV i Civic ), nemaju na "menjaču" položaj "B", ali zato imaju iza volana one polugice (kao "šamaraljke") i pomoću njih možeš da brzo izabereš jedan od četiri dostupna nivoa regenerativnog kočenja. I kod njih , ako želiš da se zezaš ( a nemaš nikoga "u dupetu" ), ti maltene ne treba nožna kočnica, jer

Ali ako sam razumeo prethodni pasus da su kapaciteti baterije relativno ma tj. namenjeni češćeš punjenju i pražnjenju onda ovo i nema nekog smisla na jakim i dugim nizbrdicima jer će se baterija napuniti svakako, jedino ako kod vozila više klase nisu i veći kapaciteti baterija? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U granicama skromnoga iskustva i još skromnijeg znanja ... :)

 

Kod Honda hibrida, garancija na sam hibridni sklop je 8 godina ili 160 hiljada km ( i to obuhvata: "Stator elektro motora, Rotor elektro motora, Nadzorni modul za stanje akumulatora, Pretvarački modul snage motora, Sklop akumulatora, Kontrolna jedinica motora, Kontrolna jedinica akumulatora i AC/DC pretvarač" ).

No, za samu bateriju posebno piše da je "garacija 5 godina/145.000 kilometara, šta pre istekne."

 

Oko pitanja koji element hibridnog pogona je u kom trenutku u funkciji ( EM i/ili SUS ), da li SUS ( kada jeste u funkciji ) radi u tom trenutku samo kao generator struje ili i kao pogon, kao i da li se baterija u kom trenutku samo troši ili se puni ( a ako se puni, da li je puni SUS ili regenerativno/inercijalno usporenje  ), to lako može i bez greške da se prati ako se "bleji" u instrumente :) 

 

Primera radi, ja sam juče npr. "upalio" u garaži kola ( ostala je tišina, SUS se nije aktivirao, jer je pokazivalo da je baterija ostala puna na skoro 60% od prethodne vožnje ) i krenuo sam samo na struju, izašao iz garaže kod "Arene" i krenuo na auto put u smeru ka ZG ( onom saobraćajnicom što povezuje dva kružna toka  ) i tu sam samo na struju lagano ubrzao do oko 60 km/h kada se prvi put "upalio" SUS ( jer je za to vreme baterija "spala" na 20% napunjenosti ).

Dalje je radio i SUS, išao sam 80-90 u početku, prvih 1-2 km, sve dok se nisam na auto putu popeo negde u nivo Toyota "MAG" centra, do kog trenutka je baterija došla do oko 60%, a kako sam se i dalje kretao brzinom od oko 90 km/h ( jer je bila gužva ), SUS se ugasio na nekih 600-700 metara, za koje vreme je opet išao samo na struju ... Da sam zadržao isti ritam ( konstantih 80-90 km/h ) to bi dalje išlo kao u filmu Dan mrmota. Malo samo na struju, malo istovremeno na SUS i na struju, pa opet malo samo na struju i tako u krug.

 

Pri većim brzinama i dok je pod gasom SUS se nije gasio, jer posle brzine od oko 90 km/h on postaje i neposredan pogon.

 

Dakle, po meni, na samom auto putu (dok god je brzina konstatntna ) nikakvog energetskog benefita od hibrida. On u tim uslovima troši slično benzina kao i moj 500L dizela.

 

Ali, bilo kakvo privremeno otpuštanje papučice gasa stvara regerenaciju i proizvodi struju, baterija se tako puni i onda EM tu struju upotrebi za ispomoć u pogonu vozila.

 

Baš zato "u gradu" on troši smešno malo. Jer imaš stalno naizmenično usporenje i ubrzanje.

I tako "besplatno" proizvodi struju pri svakom usporenju, koju iskoristi za svako naredno ubrzanje ( a da uopšte ne upotrebi SUS ). Prešao sam "zbog testa" i za svoju dušu oko 50-60 km samo po gradu ( prošle nedelje, dok je baš bila gužva na ulicama pred NG praznike) i prosek je bio samo 3,6.

 

A slično malo ( pa i manje ) mi je juče trošio od Crvenog Čoota do Iriškog venca po Grebenskom putu ( oko 12 km ). Ono stalno naizmenično gore-dole ( po 11-12% ) je za hibrid idealno.

Tu svaki SUS (zbog onih velikih uspona) troši u proseku više goriva nego uobičajeno ( probajte tek tuda da vozite bicikl :) ), a hibrid na toj svakoj kratkoj nizbrdici regeneratvno dopuni bateriju 10-20-30% (kako kada) i onda uzbrdo deo prvog sledećeg uspona predje samo na struju.

 

Dakle, neko ko živi u Vojvodini i vozi se samo van grada, ne bi se po pitanju potrošnje baš ovajdio od hibrida, za razliku od nekoga ko živi na Debelom brdu ili se vozi slično brdovitim i krivudavim putevima :)

 

Na kraju, bilo je pitanje oko kapaciteta baterije. Već sam pominjao da je kod Jazz-a 0,8 kwh, a veća i teža HEV vozila imaju nešto veću bateriju ( obično do 1 - 1,2 kwh ).

 

Laik sam, ali mislim da ne bi bilo koristi da Jazz (ili slično HEV vozilo) ima bateriju većeg kapaciteta.

Jer, nju treba i napuniti, a menadžment baterije je takav da se mora obezbediti da joj napunjenost nije nikada manja do 20% i to je donja granica kada se u svakom slučaju upali SUS ( da bi je dopunio do najviše oko 60% ) - osim ako su uslovi vožnje bili takvi da se ona (umesto radom SUS-a) dopunjuje regenerativnim kočenjem  , a na koji način jedino i može da se dopunjava i izmedju onih 60 i 100%.

Dakle, da Jazz ima, recimo, dva puta veću bateriju ( uz svoju relativno malu masu vozila od oko 1330 kg ), onda kada uslovi saobraćaja ne omogućavaju punjenje baterije regeneracijom, SUS bi morao nepotrebno duže da radi da bi je napunio od 20 do 60%. I ekonomičnot bi bila manja.

Barem ja to tako vidim.

Naravno, da Jazz umesto 1.330 ima 1.830 kg, tada bi regeneracijom proizvodio više struje, ali bi onda i njegov EM trošio više struje na ubrzanje tolike mase, i zato teža HEV vozila i imaju baterije većeg kapaciteta.

 

 

Ako sam šta propustio da odgovorim, "praštajte" :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/4/2023 at 3:43 PM, moron said:

Baš zato "u gradu" on troši smešno malo. Jer imaš stalno naizmenično usporenje i ubrzanje.

 

kod svih elektro motora u vozilima je tako. Potrosnja im je mnogo manja u gradu nego na otvorenom

Obrnuto od SUS motora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opipljivu korist od te niže potrošnje po gradu će imati samo taksisti.

Običan čovek, kada sve sabere, kupovinom hibrida tokom perioda neke uobičajene eksploatacije verovatno neće uštedeti ni za žvake :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoće itekako, ako vozi 5.0 V8 hibrid. I po gradu i na otvorenom    B)

IMG_20190427_170942_1.jpg   IMG_20190424_163020.jpg

 

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kačio je ovde negde na forumu neko iskustvo taksiste koji vozi korolu hibrid. Nešto oko 3.5l mu je bila potrošnja po BG, što je super. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, PremieRacing said:

Hoće itekako, ako vozi 5.0 V8 hibrid. I po gradu i na otvorenom    B)

IMG_20190427_170942_1.jpg   IMG_20190424_163020.jpg

 

 

Uh, muka je i sa tim golemim automobilima :)  Pa i kada puno troše, mada i puno koštaju ... :) Uvek muke ... Moj drugar čeka X7 40i, pri čemu je motor te iste snage imao i u prethodnom M340i.

Kada sam ga iskreno upitao šta je bila falinka prethodnika ( da mora tako mlad da bude odsterljen ), "mrtav hladan" reče ( izmedju ostalog) i "skupa registracija". Jer, ovaj novi je blagi hibrid, pa se za njega ne plaća i onaj poseban porez pri registraciji.

Ali, svestan je i da će po gradu da malo više troši nego dizel verzija iste zapremine motora ( koja je, opet "falična" jer ima dve trubine, a benzinac samo jednu, pri čemu su mu na X5 dizelu crkle obe turbine na ispod 100.000 km ), ali, kaže da će to da reši tako što će da kupi i jedan EV.

Tako je to uvek sa kolima. Nema idealnih, šta god da uzmeš. Jer, kako god da izabereš - kajaćeš se u nečem  :)

Isto kao i ovaj moj Jazz. U nečem je dobar, u nečem je loš.

 

5 minutes ago, darkman14 said:

Kačio je ovde negde na forumu neko iskustvo taksiste koji vozi korolu hibrid. Nešto oko 3.5l mu je bila potrošnja po BG, što je super. 

 

To sam ja kačio ovde, a našao sam zakačeno na Toyota forumu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, darkman14 said:

Isčitao sam sve što je napisaNo i shvatio da bi kupovina hibrida bila promašaj za mene koji imaM 80% vožnje otvorenog puta. 

 

Evo sredio sam ti to   :P

 

A možda i ne bi ako uzmeš hibrida sa benziskim motorom velike zapremine, kao moronov drugar... zbog takse. Ja bi tako  :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, darkman14 said:

Isčitao sam sve što je napisao i shvatio da bi kupovina hibrida bila promašaj za mene koji ima 80% vožnje otvorenog puta. 

 

Sa tolikom udelom vangradske kilometraže, bila bi "grubi promašaj" ako bi ti primarni cilj bila ušteda na gorivu. Bez dileme ... :) 

Ali, sve zavisi kuda čovek i koliko vozi.

Ja npr. moj CRV vozim 99% van grada, dok ovaj lik koji mi je prodao Jazz-a, svog CRV-a hibrida dosta vozi i po gradu.

Totalno različiti uslovi upotrebe. Meni životno prosek brzine oko 60, njemu oko 30.

Prešli smo skoro istu kilometražu ( oko 32 holjade svaki).

A i prosečna potrošnja nam je gotovo identična. 

Ali, da ja vozim CRV-a po gradu koliko i on, meni bi moj CRV bio promašaj, kao što bi njemu bio proašaj da je kupio kao moj, a vozio ga 99% van grada.

Inače, razlike cene njegovog i mog CRVa ( koji su iste opreme) je bila  6.000 ( a bila bi 4.000, da je moj sa AT ).

Dakle, sve to oko eventualne uštede na gorivu (ako je to primarni cilj sa hibridom), je totalno individualno.

Ja ovog Jazz-a zaista nisam uzeo zbog "štednje" na gorivu ( za dva života ne mogu to sa njim da uštedim :) ), već neki drugi razlozi ...  :) Dok me oni drže. A kada me prodju - "ćao-zdravo" :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti si toliko hvalio 500L, a tako malo si presao sa njim. Bas me iznenadi koliko si presao sa CRVom..

Bravo. ....

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

500L je uzet prevashodno za jednu namenu, za koju je ubrzo po isporuci postalo jasno da se nikada neće ostvariti. Ali je ostao, jer se svima u porodici dopao, ali je smešno malo je prelazio ( za prvih 5 godina jedva 30 kkm ), jer sam paralelno mnogo više vozio 308 SW, a često i "službena" kola. Čak i CRV se suviše malo vozi u odnosu na vreme kada sam ga kupovao, ali, prosto, sve se menja, pa i potrebe. Jedan drug mi nedavno kaže (lepo i pošteno ): "Jeble te te obe Honde! Koji će ti one i uopšte sva ta kola? Dosta ti je i samo taj Fiat ..." Dobro i kaže. Bez dileme.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogi bi se zadovoljili sa jednim autom. Ali, srecom po nas koji kupujemo polovnjake, ima i onih kojima treba a mogu da priuste, dva ili vise auta. Tako da, odlicno po tebe, dobro po nas

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, moron said:

"Jeble te te obe Honde! Koji će ti one i uopšte sva ta kola? Dosta ti je i samo taj Fiat ..." Dobro i kaže. Bez dileme.

 

Meni kad su klinci izašli iz kolica a kasnije i silnih džidža bidža što smo nosili usput, noša itd, mi možemo da se spakujemo u Colta, stavimo gore kofer od 400-450L i odemo na more nekh 600-700km bez da trepnemo ali eto, potrošačko društvo nas hebe

 

 

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kačio je ovde negde na forumu neko iskustvo taksiste koji vozi korolu hibrid. Nešto oko 3.5l mu je bila potrošnja po BG, što je super. 
Ovi nasi voze priuse 1 i 2 , hibridi + 1.5b ili 1.8b motor + tng i kazu da trose nekih 7l plina na 100km :D Po njihovoj prici, taj prius se izuzetno dobro pokazao po ovalitetu motora i tog el.sklopa, ne kvari se, dosta prelazi i te celije mogu da se repariraju posebno, tipa 50e reparacija po komadu a ima ih dosta, dok vidim da pisu za ova nova vozila da su uzasna po tom pitanju i da ispada cak da si na ogromnom gubitku kupovinom hibrida u odnosu na obican sus a jos vise u odnosu na obican ev...

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako kad naš zakon ne poznaje 3 vida pogonskog goriva? 

Ovo je lik koji je Reno 5 prepravljao da bude ev/benzin/plin komentarisao da zbog toga nije mogao da registruje auto. Nisu mogli u saobraćajnoj da upišu da je sve to pogonsko gorivo.

Možda su u međuvremenu ispravili to...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto je ova tema delom posvećena i poredjenju 500L i Jazz-a, evo još jedne od razlika.

 

U upustvu za upotrebu Fiatovog "naftaša" nećete naći sve ono što piše u upustvu za upotrebu hibrida, pa tako ni deo teksta koji glasi:

 

"While the High Voltage battery level is full, or the High Voltage battery temperature is low, regenerative braking may become less effective."

 

Dakle, "mašinsko kočenje" može da bude ugroženo u dva slučaja.

 

1/  Što se tiče uticaja potpune napunjenosti baterije na intenzitet mašinskog kočenja, to sam empirijski spoznao. Na Fruškoj gori. Pri veoma dugom "spustu" ( i to krećući se od "Norceva" ka Banstolu, na onoj strminu pre samog skretanja za Manastir Velika Remeta ). Najpre sam mislio da sanjam. To je bilo prvi put. Kada sam posle nedelju dana doživeo to isto, videh da nisam lud, pa sam malo istraživao. A i pročitao u upustvu :) Mada tamo i nije detaljno objašnjeno.

 

A radi se o tome da baterija, ako je pri veoma dugoj vožnji nizbrdo došla do toga da se regenerativnim kočenjem napunila do 100%, tada više ne može "da primi struje". I samim time, kada baterija "počne da preliva" ( :) ), jer je puna, glavni ( pogonski) elektromotor od 109 ks ( koji je istovremeno i generator čim se otpusti papučica gasa ), nema više onaj intenzitet usporenja kao dok baterija nije puna. Nije baš da se vozilo počne ponašati kao da ste mu menjalč "izbacili u ler", ali, bez dileme, kao da odjednom SUS "zaurla" ( akustički, kao kada bi klasičan MT prešaltali odmah dva stepena prenosa niže ), ali, to "urlanje" kao da više ne ostvaruje efeketa kočenja kao pre toga. :) 


2/  O mogućem uticaju spoljne temperature na temperatu baterije ( u nekim uslovima ), a tada i o uticaju na njenu funkcionalnost, ne treba trošiti reči. Svakome je to valjda ( makar iskustveno ) jasno ako je ikada neki baterijski uredjaj koristio pri niskoj spoljnoj temperaturi.

 

Pa zato valjda i ne treba da čudi da npr. u upustvu za hibridnu Corollu piše da na spoljnim temperaturama ispod -30 stepeni C zbog ohladjenosti Li-Ion baterije postoji rizik da nećete moći startovati motor ( sve dok temperatura malo ne poraste ). Tako nešto ne piše decidno u upustvu za bilo koji Honda hibrid (pa ni za ovaj Jazz ), ali, kako svi oni koriste Li-Ion baterije, jasno je da je situacija ista.

 

Zašto to pominjem? Pa, zato što ako sa ovim hibridom po hladnom vremenu ( pri spoljim temperaturama oko nule ) "hladno startujete" vozilo koje je bilo duže vreme parkirano napolju ( pa je i baterija "ohladjena" ), a vozite kraće gradske relacije, posle 5 ili 10 km neće biti ista prosečna potrošnja goriva kao kada ste ga "hladno startovali" prethodno parkiranog u toploj garaži. Pošto Jazz ima dosta toplu garažu ( a u njoj ima oko 18 stepeni uvek ), testirao sam malo ovih "hladnih dana" tu razliku gradske potrošnje na istim relacijama od oko 10 km, zavisno da li je bio prethodno duže parkiran u toploj garaži ili na hladnoj ulici. I razlika postoji. Iz tople garaže od "Arene" do Vuka i nazad ostvari oko 3,5-4, a ako je bio parkiran napolju, bude oko litar više. Bez greške. Prosto, hladna baterija ( dok se ne zagreje ) ne omogućava optimalan rad hibridnog sklopa.

 

No, ako je verovati upustvu za upotrebu, veoma hladna baterija može da ima za posledicu i slabije "mašinsko kočenje" ( dok je tako hladna ).

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...