Jump to content
FAS Goran
moron

Honda Jazz Crosstar, dostojan naslednik za 500L ?

Recommended Posts

@shuxx

 

Ne da sam ih koristio, nego kad bi znao koliko su se puta ove čarape popele samo na stazu Konjarnik ... :) Ali, slagao sam u prethodnom postu, molim za milost :) Ovo su zapravo čarape od 308 SW, koje je nasledio 500L.

Na 308 SW sam ih koristio barem 15-20 puta, ako ne i više. Na 500L samo jednom.

 

Fantastična je to stvar.

 

Veoma lako se stavljaju ( taman da si najveći degenerik, 2 minuta najviše ), veoma su udobne ( uopšte ne tresu ni na tvrdom ), sa njima do 50 km/h bez problema, a i izuzetno su izdržljive ( nisam siguran, ali, eto, ove imaju možda i 8-9 godina redovne upotrebe - uz redovno pranje :) ).

 

Obezbedjuju relativno dobru dodatnu trakciju ( u snegu ne kao lanac - sigurno, ali, na ledu verujem i bolju ), ne razbijaju trapove, ne oštećuju felne, a ni karoseriju ( rubove/obrve, kao lanac kada pukne ), ne opterećuju kvačilo u meri kao lanac.

 

Dva puta mi se desilo da nisam uspeo da prodjem sa ovim čarapama ( jednom u Bugarskoj i jednom na Brdu Preko ( put Golijska reka - Odvraćenica ( tu je i napravljena fotografija koju ovde koristim kao avatar )).

 

Oba puta sam naknadno stavio lance. I nisam ni sa njima uspeo da prodjem.

 

Ako imaju manu, to je da kada ih skineš, one su NEKADA prepune snega i bljuzge i kada ih staviš u gepek ili pod noge, kada se to istopi, imaš malu poplavu u kolima :) O tome čovek mora da vodi računa. Kao i o njihovom redovnom pranju posle upotrebe, jer so koja se posipa po putu lako može da vrlo brzo nagrize i uništi "lastiš" koji ih drži ... I to mora da se pere negde napolju, kao i kola :) Jednom sam ih neiskusno uneo u stan i oprao ih u kadi i kud me žena nije preklala ...

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislio sam da su kratkog veka. Osetljive. Cepaju se brzo.

Pozitivno sam iznenadjen..

Dobar izbor

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ove "žute" čarape ( BOTTARI )  su možda 2 - 2,5 puta skuplje od "crvenih" ( MATTE ). Ne znam da li su bolje i da li duže traju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mada je skoro mesec dana pre isteka, juče i danas uplatih sve za (prvo) produženje registracije za Jazz-a

 

Pošto za ovo produženje nema tehničkog, a za hibride ni poreza za upotrebu vozila, pri čemu su za obavezno osiguranje preneli premijski stepen sa Fiata, ispade sve zajedno nešto manje od 17.000 dinara.

 

A neki dan za pet godina staru poslovnu Fobiju prvo produženje registracije posle isteka lizinga ( a uz formalnu promenu vlasnika ) sa uslugom agencije platismo skoro 34 hiljade. Luda zemlja ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kako je prosao prenos premijskog stepena sa starog vozila? Da li ste morali da idete u udruzenje osiguravaca ili kako vec ti rekose? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prenos premijskog stepena sam uradio u poslovnici tog osiguravača. Srećom, nije mi daleko. Ali, zbog nekih tehničih gafova jeste malo potrajalo, opisah to u temi "registracija, osiguranje ..."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazz je juče (ponovo) bio na Fruškaću, da udahne malo svežeg vazduha, gde je maltene dočekao i mrak :) 

 

Uveče sam bio veoma umoran i pospan ( više zbog veoma obilatog ručka u Andrevlju, nego li od oko 13 km lagane šumske šetnje sa suprugom ), a što se u povratku odrazlo i na prosečnu potrošnju ... 

 

viber_image_2023-03-19_20-23-39-633.jpg

viber_image_2023-03-19_20-24-31-013.jpg

viber_image_2023-03-20_09-42-13-144.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas odradjen prvi redovan servis u "Delti" ( ulje i svi filteri ).

 

Cena 21.400.

 

Inače, svaki treći redovan servis u "Delti" je sa popustom od 50% i pitaše me danas ( pošto sam sa CRV-om imao dva redovna servisa ) da li želim da za Jazz-a na današnji servis ( kao "treći") dobijem 50% popusta ili ću taj popust da iskoristim za sledeći servis CRV-a. I ostavih to za CRV-a (on će na servis za nedelju dana), tj. rekoh im da (što se mene tiče) mogu to i ubuduće odvojeno da broje, za svako vozilo posebno.

 

@shuxx

"Blesimetar" je u odlasku pokazao 4,2, a u povratku 3,4, ali je taj "povratni rezultat" posledica moje sporije vožnje i pospanosti.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazz je u mom posedu je nešto malo više od 3 meseca, „od rodjenja“ je prešao oko 7.700 km ( a otprilike, pola od toga kod mene, pola kod prethodnog vlasnika).

 

Praćenjem usutih litara od kada je kod mene, zaključio sam da bord (dugoročno) ne laže ( ali, ako se toči neka manja količina, javi se nekada razlika do plus/minus 0,1).

 

Po blesimetru ( ali i realno ), „od rodjenja“ je ukupan prosek potrošnje 4,2 i brzine 28 km/h.

 

Pošto je hibrid ( pa je kod njega sa prosečnom potrošnjom sve naopako u odnosu na nehibrid ) gradska vožnja mu dodje kao ubedljivo najekonomičniji režim vožnje ( i onda u gradskoj vožnji „popravljam“ prosek potrošnje u odnosu na onaj van grada ). Za taj režim je po WLTP deklarisan sa 3,6 litara ( i ako nije debeli minus ) i to je dosta lako ostvarivo (pa i pobedivo ).

 

Van grada se čovek sa njim ( u pravilu ) neće ovajditi sa nekom uštedom ( poteraj ga magistralno ili auto putem i ima da troši kao bilo šta drugo ).

 

Ono što sam primetio ove zime, kada su bili „minusi“, ako bi kola prenoćila napolju ( pa je i LiIon baterija zbog toga bila hladna), menjao bi se algoritam rada hibridnog sklopa. Prosto, veoma hladna Li-Ion baterija (dok je hladna) menja svoje osobine u odnosu na onu koja nije hladna i to ima za posledicu da u hibridnom sklopu SUS radi češće i/ili duže u odnosu na normalne uslove.

 

I, naravno, to utiče na prosečnu potrošnju dok je baterija tako veoma hladna ( dok je „u minusu“ ). Voleo bih da mogu precizno da vam kažem za koliko je podiže, ali, bojim se, slagao bih šta god da napišem. U najboljoj veri mogu reći da je to možda za 1-1,5 litar ( zavisno od raznih uslova ). Možda to u litrama i nije mnogo ( jer, iz iskustva znam ja koliko 1,6 Mj ili 1,6 ili 2,0 HDI zna da „troši kao šupalj“ po gradu u uslovima velika hladnoće ), ali, ako kažem da kada je napolju normalno toplo, po gradu troši i ispod 3,5 litra ( često bude i samo 3,3 ), a kada je veoma hladno ( „u minusu“ ) da to nekada zna i da prebaci 5 litara ( na veoma kratkim deonicama zna da bude i lošiji rezultat ), to u procentima uopšte nije mali rast potrošnje zbog „hladne baterije“.

 

Ono što meni smeta ( po tim velikim hladnoćama ) nije rast potrošnje (sve je to i dalje jako smešna potrošnja), već ta sama promena algoritma rada hibridnog sklopa u gradskim uslovima. Jer,u normalnim okolnostima, u gradu ćete sa hibridom provesti više od 50% ukupnog vremena u EV režimu ( neki tvrde da je to čak do 80% ) i za to vreme ćete se voziti krajnje bešumno i opušteno. Ali, kada je taj „debeli minus“, veći deo vremena u urbanoj upotrebi će SUS da radi. I da „drnda“ ... I taj (zvučni) detalj mi baš (mentalno) smeta, dok ta ’ladnoća traje i moje stanje nirvane za to vreme nestaje ...

 

Oni dokoni mogu na sajtu Toyote za Srbiju da pročitaju upustvo za upotrebu za bilo koji hibrid i videće tamo dosta upozorenja i obaveštenja ... A jedno od njih glasi i da pri spoljnoj temperturi od -30 ( ili niže ) nije uopšte moguće pokrenuti hibridni sklop. Zbog „hladne baterije“. Ali, „čim dodje proleće“, sve bude u redu ... :) 
 
Inače, kada sam počeo da uočavam tu osobinu hibrida ( oko hladnoće i baterije i algoritma rada ) kontaktirao sam više vlasnika hibrida ( Toyoti i Hondi, raznih modela  ) i svi imaju to isto iskustvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uz izvinjenje zbog debelog kašnjenja da čestitam na novom vozilu. I  zbog folte japanaca u posedu komotno možeš nck da promeniš u Šogun.

Ne znam da li je za utehu neki moji poznanici koju utekli davnih dana  u USofA na istočnu obalu i legli su na rudu kupovine pune elektro verzije su zimus hteli da se samospale sve sa EV kada su grunile one hladnoće. Ni makac. Sreća pa su im je drugi auto "ogavna" benzinjara, Jbg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je hladno, minus 5 do 10 C. Da li sve vreme radi u tom ne ekonomicnom rezimu. Ili dok postigne temperaturu baterija.

Koja mu je kriticna temperatura, iznad koje temperature se "normalno" ponasa. Ono...baterije i ekonomija....

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja gore pišem o načelnoj osobini Li Ion baterija ... Da ako živite na Pešterskoj visoravni da u hladna zimska jutra sa -30 možda nećete moći "da upalite" hibrid (ako je prenoćio napolju ) :) 

 

A Li Ion baterije imate odavno i u svim MHEV motorima ( benzincima i dizelima ).

 

Šta mislite koje baterije ima Fiat 500 sa 1,0 MHEV od 70 ks ? :) Bilo koji blagi hibrid ... Pa bio on Fiatov najnoviji 1,5 MHEV ili onaj mazdin dizel šestak od 3,3 litra ili novi BMW-om V8 od 4,4 litra ... Sve.

 

Na kojoj temperaturi se menja algoritam rada ? Ja bih rekao "oko nule".

 

Ali, probajte i sami. Ubacite vaš mobilni telefon u frižider (ili zamrzivač) na par sati, izvadite i vidite posle kako radi dok je hladan. :) 

 

Inače, u vožnji i veoma hladna baterija ( koja je noćila na minusu ) se vremenom zagreje.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, Zakeralo said:

I  zbog folte japanaca u posedu komotno možeš nck da promeniš u Šogun.

Nemoj tako. Imam suvlasnički udeo i u ovoj "lepotinji" :) Doduše, u fazi sam njene prodaje ...

 

@shuxx

 

Nemam precizne odgovore na tvoja pitanja.

Ali, "energetski posmatrano", u zimsko godišnje doba sam ušao sa ukupnim ( "životnim" ) prosekom potrošnje od 4,2, a sa istim ukupnim ( "životnim" ) prosekom potrošnje sam i danas. Tako da u smislu zakona velikih brojeva ti "hladni dani" nisu ništa promenili u odnosu na potrošnju. Jesu samo u smislu "količine tišine" tokom urbane upotrebe dok je bilo veoma hladno, jer je sam EV režim u toj gradskoj vožnji tokom minusa trajao kraće.

viber_image_2023-04-04_11-25-36-649.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zar te ne interesuje da resetuješ potrošnju, da uzmeš samo svoj "uzorak", a ne da ti učestvuje i bivši vlasnik. Ja bih zabeležio starog vlasnika, i odmah resetovao da vidim kako ja stojim u celoj priči.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislis, dva auta, tri parking mesta. Zbog ovakvih bahatih je, pored ostalog, i manjak parking mesta po gradu :D .

Mogao bi ovaj @moron na neki dodatni kurs... Svako poprecno parkiranje - auto nije u svom polju :P .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...