Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Skinut DPF i novi strožiji tehnički?

Recommended Posts

Bio danas na tehničkom.

Tek sada mi ništa nije jasno.

 

Kada ga je "očepio", merač je otišao u 1.7 vrednost. 1.5 je max za vozila uvezena posle 1. marta 2014.

 

Posle toga je momak resetovao mašinu i krenuo ispočetka, ovaj put malo lakše.

 

Prosek je bio 1.25 što je više nego pre servisa dizni, a pre je bio 1.17 i tada su ga propisno gazili.

 

Rekoše mi da nije dobro i da je pitanje da li ću proći sledeće godine.

 

E sad, zbog čega bi mogao da dimi kao lud otkad sam uradio dizne?

Otkad sam spustio fabričku mapu ne dimi više do ~3500rpm, a posle toga krene bas momacki.

Do spustanja mape je stalno purnjao posle servisa dizni.

 

Mene ovo sve navodi na zaključak da ipak turbina nije dobra i to bih rekao velika (ona kreće na višim ovrtajima). Možda ne sama turbina, ali neki ventili, zaptivke i slično...

 

Plan mi je da probam onaj pre-emission aditiv, pa da vidim. Ako posle toga bude ok, onda je samo nagomilano čađi, a ako odmah nastavi da purnja pošto potrošim rezervoar, postoji neki problem.

 

Logike ima, ali ako neko zna nešto o ovome, neka slobodno dopiše. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel su ti snimali neki log na valjcima kad si bio na vracanju fabricke mape?

Ako kojim slucajem nisu, mozda je najbolje da krenes od toga, na praznom putu da snimis parametre turbine dijagnostikom...

Dim znaci vise goriva/manje vazduha. Tako da ne mora da bude do dizni, mozda negde "odlazi" taj vazduh ili ga turbina ne naduva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi li proverio nekad uzubljenje? Radio mozda veliki servis?
Jesi li proveravao creva interkulera, vakume i sl...?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam radio ni jedno, ni drugo.

 

NovaSpeed u Veterniku nema valjke, pa ništa od toga...

Voziću ga na valjke uskoro.

Sigurno ubacuje više goriva, jer se ovo nije u ovoj meri dešavalo dok su dizne bile u lošijem stanju.

 

Veliki servis je odradio prethodni vlasnik, a ja sam samo nastavio.
Provereno je urađen veliki servis, pa zato verujem da je tako.
Moj i njegov mehaničar se znaju godinama.

E sad, da li je dobro nazubljen...

 

Što se tiče creva, gledao ih je mehaničar i nije video problem.

 

Proveriću parametre. Nabavio sam kabl za dijagnostiku i nabavio narodnu verziju MultiEcuScan-a, pa ću proveriti šta kaže.

 

Hvala na sugestijama. Ako neko ima još neku ideju, slobodno neka uskoči.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da dodam...

Već sam naveo da mi je ovo prvi auto sa dizel motorom u životu i da sam ga kupio samo zbog KS.

 

Posle svega ovoga je i zadnji :D

Nikad ne reci nikad, ali ću se jako truditi da izbegavam dizelaše u daljoj "karijeri". :)

 

Atmosferski benzinac :heart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemi uvek mogu da se zadese, pa i na atmosferskom. Eto kad se setim svog Stila 1.6, cak po stranu sto mi je progoreo dihtung, te nece da pali vruc, pa map senzor, pa bobine, pa ler gas zeza nesto, itd... A gde je jos prica o internalima koji su ipak na dizelima robustniji... 

 

Mislim da postoje dobri motori i losi motori... i to je to :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpuno si u pravu. Imao sam ja gadnih problema i sa mojom Feliciom 1.6 i VW AEE motorom, ali ništa ovavke prirode.

 

Ovo nije loš motor ni u kom slučaju. Rekao bih da je loš primerak zbog chipovanja koje odrađeno na njemu.

 

Javim rezultate daljeg rada, kada ih budem imao. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pre svega mislim da postoje održavani automobili i ovi drugi. 

Izgleda da je tebe zapao "ovi drugi". 

 

Malo je bzv ovde reći tako za fiatov 1.9 motor u bilo kojoj izvedbi pošto se nas gomila navozala sa tim motorom, neki se i dalje voze. To što je neko uništio auto pre tebe, a ti takav kupio... Polovan auto - mačka u džaku uvek bilo. 

 

A eto, ako sad središ sve i bude kako treba, verujem da ćeš se navozati pošteno i biti zadovoljan. Uvek je teže ispravljati tuđe greške.

 

 

I opet, kupio si deltu 1.9tt pre oko godinu dana, možda si i naveo koliko si platio, ali takvi primerci u pristojnom stanju su u to vreme koštali 10000+ EUR negde napolju (znam jer sam gledao za sebe). Kod nas se možda pojavio 1 ili 2 primerka da su bili vredni gledanja i da nisu sa slika na PA delovali sumnjivo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako, mnogo zavisi i od primerka, sad si pod utiskom, jbg. Za bilo koji 1.9 mislim da je suvisno trositi reci.

S druge strane, bilo koji moderniji motor nema sanse da bude tako pouzdan kao ti stariji. Jednostavno se tako danas prave, verujem i sa namernim konstrukcijskim "greskama", pogledati premium proizvodjace... Trece, i noviji benzinci su sve komplikovaniji, uz pricu iz prethodne recenice.

Ja sam imao zescu glavolomku i kod prethodne kupovine pre 2 godine. A zamisli tek sada kada gledam vozila stara 3-4-5 godina.

Apropo teme, puno ce zavisiti od toga kako ce se najavljena pravila primenjivati od iduce godine. Te tri godine su se za cas istopile u jos jednu "fore". Mozda ostane samo na prici, a mozda i krenu da rebraju, kao sto su i krimi-folije istrebljene sa ulica (a nazalost ispastali smo i mi sa smesnih 65%). U tom slucaju ce ne malo "mo's ovo da tera" vlasnika morati da stavi prst na celo. Uostalom, videcemo vrlo brzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam rekao nista lose konkretno za taj motor, nego za dizele generalno, a čak ni tada nisam rekao ništa konkretno loše nego da mene neće gledati. :)

U svakom slučaju, zaključio sam u sledećem postu da je na motoru napravljen problem chipovanjem i to je to.

 

Auto sam platio 5000, bio je oglašen na 5300. Generalno, prosečna cena u Srbiji za ovaj auto u tom momentu. Uporedio sam i sa ostalima u vreme kupovine.

 

Žao mi je što je iko ostao uvređen posle mog posta, jer baš pažljivo biram šta ću da napišem, kako ne bi došlo do baš ove situacije.

Izvini Andreja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D ma kakvi uvređen, nego uglavnom kod ljudi ispadne tako kad se u početku nisu dobro informisali. A video sam post, bukvalno smo u 10s dopisali obojica.

 

Kao što sam i napisao, naše tržište nije merodavno za delte, dolaze sve krševi kod kvazi prodavaca i placeva. I ja sam se dvoumio kada sam kupovao ovu svoju jer znam koliko koštaju preko i pre svega sam išao na to da uzmem od dugogodišnjeg vlasnika u Srbiji koji je makar servise radio redovno. 

 

Kažem ti, kad središ i mapu i dim, navozaćeš se prilično i ovo će otići u zaborav. Pritom, ja nikako ne bih vraćao DPF i čačkao egr. Kad po Evropi voze tako i prolaze tehnički, proći će i kod nas 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema ovo veze sa dizelom, vec pre svega sa autom od 190ks i egzotikom, ja sam hteo uzeti 325d biturbo, privlaci me snaga, ali jok, 320d ima ko pleve, a 325d nema ni novih ni polovnih delova (za one stvare koje su specificne).

 

A i sve se vise zgrazavam cipovanja iako sam dosta cipovao jer sam hteo jos snage, ali kada si zadovoljan sa snagom stock auta, fabrika je majka :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, Ivan said:

Trece, i noviji benzinci su sve komplikovaniji, uz pricu iz prethodne recenice.

Pominjah u jednom postu da je jedan moj poznanik nedavno uzeo novu karavansku BMW trojku M Performance ( 374 ks). Zbog upaljenog Check Engine posle samo 800 km (gradske vožnje) je završio u ovlašćenom servisu - na prinudnoj regeneraciji GPF-a (PPF-a). Tako da koliko god DPF može da "zeza" dizele, tako danas savremene benzince, zavisno od uslova vožnje, može da "zeza" i GPF.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo sam radio na autu juče.


Prvo sam kupio Contact cleaner i očistio MAF (protokomer) koji je bio onako...

Rešetka pre njega je imala bubu u sebi i bila je masna.

Mislio sam da će mi čišćenje ovoga rešiti problem, ali ne.

 

Takođe, iskoristio sam šansu dok je crevo bilo otkačeno i probao auto bez filtera, tj. bez komplet kućišta kako bih bio 100% siguran da nije blokada tu negde.

Nije bila.

 

Posle vraćanja svega na mesto sam opet probao i motor je i dalje dimio.

Znači, nije ni do protokomera. Doduše, ovo nije 100% sigurno dok ga ne zamenim, ali bih da probam neke stvari koje koštaju manje, pre nego što odem i kupim protokomer.

 

Na kraju sam zakačio auto na dijagnostiku.

 

 

Malo samo kao pozadina.

 

Radim na nivou kućnog mehaničara.

U životu sam menjao pakne, diskove, kočionu tečnost, radim sam svoj mali servis i osnovne stvari - znači nisam neko ko ima previše iskustva sa automobilima, ali na osnovu rezultata dijagnostike iznosim sledeće zaključke:

  • Sa turbom je sve u redu, jer je Boost u granicama očekivanog (druge dve crvene vrednosti na snimku) - ovo se više nadam :D
  • Verovatno imam negde problem sa vakuumom u usisu, jer skoro duplo manje vazduha ulazi u motor nego što je očekivano (stoga i crni dim. Prebogata smeša.)

Na dijagnostici se tačno vidi da do ~630mg/i usisava lepo i onda stane, što (nekom logikom) indikuje da negde pušta vakuum.

Kao ono kada duvaš balon koji ima rupu, pa se naduva do jednog momenta i onda neće dalje koliko god duvao... :) 


Pregledao sam malo creva i nisam nigde našao da je neko crevo puknuto.

Ovde opet dolazi u igru protokomer, jer možda on pokazuje da premalo vazduha ulazi i onda računar pravi lošu smešu.

 

Oslušnuo sam malo oko motora i čini mi se da se čuje šištanje, ali koliko možeš da čuješ od zvuka dizela je baš upitno. :blink:

 

Znam da imam problem sa curenjem na vakuum pumpi (loš dihtung), ali ne znam da li to može da bude izvor mojih problema, jer (koliko znam) ova pumpa nije u vezi sa usisom, nego sa kočionim sistemom.

Što se dihtunga za pumpu tiče, ne mogu da nađem dihtung u slobodnoj prodaji, prodaje se samo u kompletu sa vakuum pumpom.

Ako neko zna gde mogu da nabavim ovaj dihtung, neka javi.

 

Elem, vozim auto u četvrtak kod mehaničara, pa ćemo da vidimo.

 

Možda je ovaj problem sa'ranio DPF, pa je on zato i izvađen.

Naravno, osim ako nije izvađen u okviru tuninga, ali to nikada nećemo saznati. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dihtung svaki mozes da napravis po uzorku pa cak i za glavu motora. Ima ljudi koji se time bave.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbina prepunjava, a fali kolicine vazduha, neki od senzora los (MAP ili MAF) ili gubi vazduh negde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako mu se vec cini da cuje šištanje negde onda verovatno negde izlazi vazduh, eventualno ako malo pusta na pletenici pa ga to vara ali po opisu problema bas ukazuje da negde gubi vazduh.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jos jednom molba na ovoj temi, da se drzimo tematike iz naslova. A to je DPF i tehnicko-pravni aspekt buducih tehnickih pregleda.

Od teme opet pravimo "kupusaru" gde pisemo o svemu, i koja se pretvorila u temu o detaljima popravke konkretnog auta. U postovima iznad opet o turbu, boostu, protokomeru, vakuumima, dihtunzima, curenju ulja, ranije o mapama i sve je to vec prebacivano par puta.

Znam da su neke stvari vezane, ali molba da se koliko-toliko drzimo tema (imamo teme i o turbu, vakuumima, MAF, cipovanju, drugim problemima...). Poslednji off o Swirl Flaps i usisnoj grani na 1.9 motorima prebacen je u postojeci topic ;):  https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/68990-usisna-grana-kod-19-mjet-16v-motora-150-ks-i-20-mjet-16v-165-ks-vađenje-klapni/&do=findComment&comment=1547505

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesam.

Samo sam dobio check engine koji sam morao da resetujem, a dim je bio isti.

 

S obzirom da je ovo sada vec izvan mog dometa znanja, nasao sam coveka koji ce probati da mi nadje problem. Inace se ne bavi mehanikom nasiroko, vec samo u specijalnim slucajevima.

Deltu vozim u ponedeljak kod njega i nadam se najboljem.

Postujem rezultate posle ovoga.

 

@Ivan

Stvarno se trudim da odrzim tematiku, ali jako lako odemo u off. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super. Hvala na ponudi.

Ako mi bude trebalo, cimacu te. :)

 

Hahaha, a meni frka da kupim jedan MAF; da se ne baci :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo sta sto je iole egzoticno u nekom aspektu je pakao za odrzavanje i majstori zaziru od toga. Izuzetaka ima da se ogradim, da mi ne uleti sad neko :)

 

Drugar se jadan napatio sa mazdinim 2.3 turbobenzincem, nije se nesto kvario, ali i za gluposti niko ne zna sta je, delova nema, porucujes i cekas.

 

Meni je npr. najozbiljniji kvar na puntu bilo puknuto crevo interkulera, pre nepune decenije su 1.9mjet grande bili ultra retki i specificnih delova za njih nije bilo, doneo mi drugar iz italije drugo crevo da ne bi cekao preko mesec dana.

 

Takodje recimo ranije je drugar imao e60 535d, ajde na stranu sto su neke specificne stvari znacajno skuplje nego za 530d, nego recimo kada mu je crkla dizna, za 535d se ne repariraju dizne, vec mora nova, a niko nema ni novu vec porucivanje.

 

Nikad ne reci nikad, ali mene egzotika tesko da ce gledati :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas bio po auto. Na kraju ništa; bar neko vreme, dok se malo ne skrpim sa novcima.


Mali turbo sporije spooluje i zato dimi. I to dimi samo na leru. Očigledno, jer je turbo već spoolovan. :)

U vožnji ne dimi, tj. ne dimi ništa dramatično, pa nije vidljivo golim okom.

 

U principu, da nije strožijeg tehničkog - vozi miško još dvesta 'iljada.

 

Trebao bih da pošaljem turbine na pregled/remont.

 

U principu, ako sam raspoložen mogu na ovo i da vratim DPF, bez brige da će se zapušiti i umreti prevremeno.

Svi vodovi za DPF su mi ostavljeni i prisutni. Samo bih ga trebao naći i ugraditi.

 

S obzirom na to da mi je registracija u aprilu, faktički imam do aprila 2022. da rešim problem, jer se pravila primenjuju od juna/jula 2021.

 

Da rezimiramo:

  • Urađene dizne - 200 evra
  • Vraćena fabrička mapa - 150evra (mapa+dpf delete+egr delete)

Ceh: 350evra

 

Turbo:

  • Ruke za skidanje/vraćanje - 70-90 evra
  • Remont - nepoznato, a zavisi od opsega remonta. ~100evra rešavanje sitnih problema (tako su mi bar rekli ljudi koje sam do sada zvao), a komplet remont niko ne zna dok ne uzme da radi.

DPF (Opciono):

  • Bio je pre nekog vremena DPF na prodaju za 200evra
  • Mašinsko čišćenje istog - ~100evra
  • Montaža i uključivanje DPF-a - minimum 100 evra

Ceh: mašala :D

U najboljem slučaju 1000 evra sve ukupno.

 

Kontam da zamotam Deltu u 200evra, pa se neko možda zezne i odnese je? :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...