Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Skinut DPF i novi strožiji tehnički?

Recommended Posts

Pošto su sledeći izbori već 2022. godine (ako dobro pratim ), ja ne verujem da će od jula iduće godine doći do primene najavljenog (a i propisanog) "merenja" izduvnih gasova. Vlast neće hteti/smeti da potencijalno time ljuti glasače.

Tako da ćemo svi još dugo nastaviti da se "davimo" i u "dimu" vozila koja su očigledno neispravna po pitanju "emisije". Što je, naravno, loše.

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct mozda si nekad primetio neki automobil iako na leru ne dimi, kada se potopi gas i dignu obrtaji u istom tom leru izbaci dim, a i potrosnja goriva na bordu u leru, ode sa recimo 0.5l/h na 20l/h u momentu :)  

 

Verovali ili ne, primetio sam da neki automobili turiranjem na leru izbacuju dim :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vagenovac

 

Mislim da je malo bezveze priča po kojoj je to davanje gasa u leru na tehničkom ustvari test sa opterećenjem. Eto, iscimali se bezveze i oni iz SAT-a da pokažu gde se ustvari vidi ta razlika sa i bez DPF-a, tj. da pokažu šta je zaista test sa opterećenjem.

 

Ili, evo sam razmisli:

- 2007. Nuova Bravo 1.9 MJet 16v 150KS - nema DPF fabrički.

- 2007. Croma ili Alfa 159 sa istim tim motorom i istom konjažom - ima DPF, ali je npr. naknadno skinut kod oba auta.

Sva tri auta treba da ispune istu euro normu jer su isto godište.

 

U čemu je razlika prilikom testa na tehničkom (u leru, davanje gasa, bez spoljašneg opterećenja) za sva tri auta? Ima li je? Isti motor, bez uticaja spoljašneg opterećenja, na sva tri auta nema DPF-a. Motor očigledno ispunjava euro normu koju treba u Bravu i bez DPF-a.

Ali, kad se taj isti motor stavi u 200-300 kilograma teži auto, sagoreće više nafte na svakih 100 kilometara nego u Bravu, više će zagađivati i onda eto potrebe za DPF-om kod tih auta koji čine veće spoljašne opterećenje tom istom motoru. Međutim, kako će to veće spoljašne opterećenje (koje ima taj motor kad je pod haubom Crome ili 159-ke, u odnosu na Bravo) da se vidi kad se test radi davanjem gasa u leru za sva tri auta? Nikako.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vagenovac

 

Pa šta ako nekome i zadimi na potapanju gasa u leru jer to traje prvih pola sekunde i samo na prvom potapanju, nakon toga dima nema...

Ne dimi konstantno dok se drži gas u leru iako nema DPF...jer da tako radi dimio bi i kod Brava sa tim istim motorom koji nema DPF fabrički. Kod onih kod kojih dimi konstantno u leru ne pomaže ni DPF jer su to neispravni auti. To si i ti rekao:

On 6/30/2020 at 10:40 PM, vagenovac said:

stvarno mislim da mora biti bas neispravno da dimi i cadi, jer gledao sam alfica nije bacila dima vidljivog ni u blokadi kad ju cepnu.

Tvoja je imala DPF.

 

Uostalom, nema šta da ''razmišljamo'' oko toga kad su ljudi bez DPF-a na svojim autima išli na tehnički, i napisali iskustvo u temi na kojoj smo, kao npr.:

- Lancia Nuova Delta 1.9 TT, bez DPF-a, bez katalizatora, sa ugašenim EGR-om, straight pipe:

Quote

Prosek posle kojeg ne puštaju je 1.5

Pre servisa je prosek bio 1.25 i išao je do 1.7.

Posle remonta turbini je prosek 0.6, a maximalno je dosegao 1.1 i to posle prvog turiranja. Znači, dok nije isterao čađ napolje iz auspuha.

To je mnogo važnije od tvog ili mog razmišljanja. :) 

Ako su iole ispravni auti prolaze iako nemaju DPF. Ima još primera, da ne tražim sada po temi/forumu... :thumbup: 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

MIslim da ce mnoooge vratiti koji dime cak i sa malo dima. Prvih par meseci ce najebati svi oni koji se potrefe da moraju da rade tehnicki u tom periodu a nemaju dpf + imaju dim jer ce kao i za sve nasi tehnicki pregledi gledati da se ograde od pustanja sumnjivih dizelasa da ih ne bi zatvorili. Kada se na to doda par novinarskih tesktova i vesti, krece panika :D

Sad da kupujem dizelasa prvo bih gledao u kakvom mu je stanju DPF pa onda sve ostalo :D

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas me zanima kakvi su ti zamenski DPF u praksi, ne znam nikog da je stavio, tj. da li bi radio posao makar upola kao fabricki, neka izgura recimo minimum 100k ili 5 godina i super.

Uvek strah od nepoznatog, zapravo kad razmislim ne znam nikog ni da je stavljao nov original dpf, ne racunam automobile iz uvoza koji su dosli sa zamenjenim dpfom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam nosio DPF na čišćenje pre neki dan, od 508-ice. Ovaj ga otvara, detaljno očisti, pa zavari kućište. Slao mi je slike pre i posle. 90€ je standardna cena, 70€ za servisere i češće mušterije.

 

IMG-1b445df36b2ad792c7f5dff2a9ff38f0-V.jpg IMG-857c57ddf737e9595afadaa62b829b35-V.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto razmisljam...

Kao sto je drug Staljin rekao -"Nije bitno ko glasa, vec ko broji glasove", tako isto i -ovde- tj u ovom slucaju dosta zavisi od toga da li onaj tamo na tehnickom patosira do kraja ili ga samo dize do tipa 3000.

Bio sam na tehnickom krajem septembra...covek se uopste nije trudio, seo, par puta podigao gas tako mislim do jedno 3000, moooozda malo preko. Niti je on sta rekao, niti sam ja sta pitao...

 

Verujem da uvek neko zna nekoga ko zna nekoga ko nece zakucati jbnu blokadu u leru, ne bi li rekao "opa bajoni nista od ovoga, sa sve kvarnim osmehom..."

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, rkoma1986 said:

Meni je na leru blokada na 2.500 obrtaja.. kako ce tu da rade merenje?

 

Recimo...

Cak verujem da je vrlo izvodljivo da se i kod mene namesti isto, iako nije tako fabricki...

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Milutinac said:

 

Recimo...

Cak verujem da je vrlo izvodljivo da se i kod mene namesti isto, iako nije tako fabricki...

I ranije sam razmisljao o ovome iz vise razloga... A sad je jedan vise. Svakako cu pitati majstora (ima i dijagnostiku) da li je ovo izvodljivo i koliko moze da se pomeri. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam bas koliko se to radi uobicajenom dijagnostikom... Mozda pre uredjaji za menjanje mapa...

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, rkoma1986 said:

Meni je na leru blokada na 2.500 obrtaja.. kako ce tu da rade merenje?

Meri ga na 2500 okretanja. Svaki noviji vagen ima tu blokadu i tehnički to znaju. Drugar ispitivač i auto entuzijasta pitao na seminaru za to i za dve ili više cevki auspuha i rečeno mu je.  Stisne se papučica gasa do kraja i to je to. Ako ima više od jedne cevi završetka auspuha.

Imate jednu sondu i stavite je gde hoćete. 

Dakle kao i svi propisi kod nas i ovaj ima mnogo rupa! 

Dakle na fabriku dima na točkovima se stavi neka blokada i još koja cev auspuha  i sav dim ako ga i bude na tim okretajima se meri na jednoj cevi završetka auspuha a na preostale 3 ne. Dakle logično bi bilo da na jednoj cevi bude 1/4  dima koji auto proizvede. 

Sećam se vremena kada je đački džeparac bio nedovoljan za sav benzin koji motocikl može da potroši. Problem se je rešavao smanjenjem potrošnje goriva! Dakle u diznu se ubaci licna i ograniči protok goriva... Nadam se da nitko neće stavljati licne u dizelske dizne ili pumpe. Ali možda se nešto može napraviti ako se skine konektor dizne sa nekog cilindra? Neki auti isključuju cilindre na malom opterećenju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Recimo...
Cak verujem da je vrlo izvodljivo da se i kod mene namesti isto, iako nije tako fabricki...
Sad sam se raspitao... Definitivno moze ali nista tipa ELM32 i sl vec alatima za upisivanje mapa i sl... Ti bese vozis kao i ja 1.9 110kw?

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Zvezdo said:

Dakle na fabriku dima na točkovima se stavi neka blokada i još koja cev auspuha  i sav dim ako ga i bude na tim okretajima se meri na jednoj cevi završetka auspuha a na preostale 3 ne. Dakle logično bi bilo da na jednoj cevi bude 1/4  dima koji auto proizvede. 

Hm, ako sam ja dobro razumeo, meri se u procentima. Znaci svejedno je koliko auto ima izduvnih cevi i na koliko ih meri, on ce gledati % dima (ili vec koje supstance gledaju) u odnosu na to sto je izaslo. Pa ako ima samo 1 cev - to je to, ako ima 4 onda se sve (i dim i ispravan ostatak) mnozi sa 4, pa opet proporcija ispadne ista! 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...