moron 3645 Posted November 4, 2020 (edited) Pošto su sledeći izbori već 2022. godine (ako dobro pratim ), ja ne verujem da će od jula iduće godine doći do primene najavljenog (a i propisanog) "merenja" izduvnih gasova. Vlast neće hteti/smeti da potencijalno time ljuti glasače. Tako da ćemo svi još dugo nastaviti da se "davimo" i u "dimu" vozila koja su očigledno neispravna po pitanju "emisije". Što je, naravno, loše. Edited November 4, 2020 by moron Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted November 4, 2020 @neshaoct mozda si nekad primetio neki automobil iako na leru ne dimi, kada se potopi gas i dignu obrtaji u istom tom leru izbaci dim, a i potrosnja goriva na bordu u leru, ode sa recimo 0.5l/h na 20l/h u momentu Verovali ili ne, primetio sam da neki automobili turiranjem na leru izbacuju dim Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted November 4, 2020 (edited) @vagenovac Mislim da je malo bezveze priča po kojoj je to davanje gasa u leru na tehničkom ustvari test sa opterećenjem. Eto, iscimali se bezveze i oni iz SAT-a da pokažu gde se ustvari vidi ta razlika sa i bez DPF-a, tj. da pokažu šta je zaista test sa opterećenjem. Ili, evo sam razmisli: - 2007. Nuova Bravo 1.9 MJet 16v 150KS - nema DPF fabrički. - 2007. Croma ili Alfa 159 sa istim tim motorom i istom konjažom - ima DPF, ali je npr. naknadno skinut kod oba auta. Sva tri auta treba da ispune istu euro normu jer su isto godište. U čemu je razlika prilikom testa na tehničkom (u leru, davanje gasa, bez spoljašneg opterećenja) za sva tri auta? Ima li je? Isti motor, bez uticaja spoljašneg opterećenja, na sva tri auta nema DPF-a. Motor očigledno ispunjava euro normu koju treba u Bravu i bez DPF-a. Ali, kad se taj isti motor stavi u 200-300 kilograma teži auto, sagoreće više nafte na svakih 100 kilometara nego u Bravu, više će zagađivati i onda eto potrebe za DPF-om kod tih auta koji čine veće spoljašne opterećenje tom istom motoru. Međutim, kako će to veće spoljašne opterećenje (koje ima taj motor kad je pod haubom Crome ili 159-ke, u odnosu na Bravo) da se vidi kad se test radi davanjem gasa u leru za sva tri auta? Nikako. Edited November 4, 2020 by neshaoct dopuna Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted November 4, 2020 Razmisli samo jesi li nekad video da dizel bez dpfa zadimi u leru prilikom turiranja i da li taj dim moze imati uticaj na merenje dima Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted November 4, 2020 (edited) @vagenovac Pa šta ako nekome i zadimi na potapanju gasa u leru jer to traje prvih pola sekunde i samo na prvom potapanju, nakon toga dima nema... Ne dimi konstantno dok se drži gas u leru iako nema DPF...jer da tako radi dimio bi i kod Brava sa tim istim motorom koji nema DPF fabrički. Kod onih kod kojih dimi konstantno u leru ne pomaže ni DPF jer su to neispravni auti. To si i ti rekao: On 6/30/2020 at 10:40 PM, vagenovac said: stvarno mislim da mora biti bas neispravno da dimi i cadi, jer gledao sam alfica nije bacila dima vidljivog ni u blokadi kad ju cepnu. Tvoja je imala DPF. Uostalom, nema šta da ''razmišljamo'' oko toga kad su ljudi bez DPF-a na svojim autima išli na tehnički, i napisali iskustvo u temi na kojoj smo, kao npr.: - Lancia Nuova Delta 1.9 TT, bez DPF-a, bez katalizatora, sa ugašenim EGR-om, straight pipe: Quote Prosek posle kojeg ne puštaju je 1.5 Pre servisa je prosek bio 1.25 i išao je do 1.7. Posle remonta turbini je prosek 0.6, a maximalno je dosegao 1.1 i to posle prvog turiranja. Znači, dok nije isterao čađ napolje iz auspuha. To je mnogo važnije od tvog ili mog razmišljanja. Ako su iole ispravni auti prolaze iako nemaju DPF. Ima još primera, da ne tražim sada po temi/forumu... Edited November 4, 2020 by neshaoct dopuna Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfini0507 1653 Posted November 4, 2020 Na tehnicki se ide sa ful zagrejanim motorom koji je prethodno malo ostrijom voznjom iskasljucao dobar deo crnila... 3 neshaoct, MS PK and silenci reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 4818 Posted November 4, 2020 (edited) MIslim da ce mnoooge vratiti koji dime cak i sa malo dima. Prvih par meseci ce najebati svi oni koji se potrefe da moraju da rade tehnicki u tom periodu a nemaju dpf + imaju dim jer ce kao i za sve nasi tehnicki pregledi gledati da se ograde od pustanja sumnjivih dizelasa da ih ne bi zatvorili. Kada se na to doda par novinarskih tesktova i vesti, krece panika Sad da kupujem dizelasa prvo bih gledao u kakvom mu je stanju DPF pa onda sve ostalo Edited November 4, 2020 by dekirs 1 Grafit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfini0507 1653 Posted November 4, 2020 I njemu pada cena... Eno za oko 30 iljadarki za 1.9mJet Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted November 4, 2020 Bas me zanima kakvi su ti zamenski DPF u praksi, ne znam nikog da je stavio, tj. da li bi radio posao makar upola kao fabricki, neka izgura recimo minimum 100k ili 5 godina i super. Uvek strah od nepoznatog, zapravo kad razmislim ne znam nikog ni da je stavljao nov original dpf, ne racunam automobile iz uvoza koji su dosli sa zamenjenim dpfom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted November 4, 2020 Ja sam nosio DPF na čišćenje pre neki dan, od 508-ice. Ovaj ga otvara, detaljno očisti, pa zavari kućište. Slao mi je slike pre i posle. 90€ je standardna cena, 70€ za servisere i češće mušterije. 3 djomla, Woodoo and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted November 4, 2020 Koliko si sada "miran" posle tog čišćenja DPF-a? I kako je to čišćeno, koja tehnika? Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted November 4, 2020 Za tehniku nemam pojma. Najbolje radi neki lik iz Pančeva i on daje garanciju od 60.000 km, ali je kod njega kompletna cifra 200€. 2 1 moron, djomla and Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted November 5, 2020 Nesto razmisljam... Kao sto je drug Staljin rekao -"Nije bitno ko glasa, vec ko broji glasove", tako isto i -ovde- tj u ovom slucaju dosta zavisi od toga da li onaj tamo na tehnickom patosira do kraja ili ga samo dize do tipa 3000. Bio sam na tehnickom krajem septembra...covek se uopste nije trudio, seo, par puta podigao gas tako mislim do jedno 3000, moooozda malo preko. Niti je on sta rekao, niti sam ja sta pitao... Verujem da uvek neko zna nekoga ko zna nekoga ko nece zakucati jbnu blokadu u leru, ne bi li rekao "opa bajoni nista od ovoga, sa sve kvarnim osmehom..." Quote Share this post Link to post Share on other sites
rkoma1986 1080 Posted November 5, 2020 (edited) Meni je na leru blokada na 2.500 obrtaja.. kako ce tu da rade merenje? Edited November 5, 2020 by rkoma1986 1 totti reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted November 5, 2020 Moz ga on zakuca u blokadu na leru al ce istog momenta da dobije preko nosa 2 alfini0507 and djomla reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Flex 1778 Posted November 5, 2020 Isto sam pomislio. Ako ga zakuca u blokadu bice zakucavanja. 1 djomla reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted November 5, 2020 4 hours ago, rkoma1986 said: Meni je na leru blokada na 2.500 obrtaja.. kako ce tu da rade merenje? Recimo... Cak verujem da je vrlo izvodljivo da se i kod mene namesti isto, iako nije tako fabricki... Quote Share this post Link to post Share on other sites
rkoma1986 1080 Posted November 5, 2020 Pa sta ce, da ga turira do 2.500? nema problema sto se mene tice, neka roka baja papucicu do kraja Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfini0507 1653 Posted November 5, 2020 Milutinac provali kako pa da odradim i ja... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 3997 Posted November 6, 2020 8 hours ago, Milutinac said: Recimo... Cak verujem da je vrlo izvodljivo da se i kod mene namesti isto, iako nije tako fabricki... I ranije sam razmisljao o ovome iz vise razloga... A sad je jedan vise. Svakako cu pitati majstora (ima i dijagnostiku) da li je ovo izvodljivo i koliko moze da se pomeri. Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfini0507 1653 Posted November 6, 2020 Ne znam bas koliko se to radi uobicajenom dijagnostikom... Mozda pre uredjaji za menjanje mapa... Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfini0507 1653 Posted November 6, 2020 Poslao sam upit jednom tuneru u vezi magicne granice od 2500rpm Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 931 Posted November 6, 2020 16 hours ago, rkoma1986 said: Meni je na leru blokada na 2.500 obrtaja.. kako ce tu da rade merenje? Meri ga na 2500 okretanja. Svaki noviji vagen ima tu blokadu i tehnički to znaju. Drugar ispitivač i auto entuzijasta pitao na seminaru za to i za dve ili više cevki auspuha i rečeno mu je. Stisne se papučica gasa do kraja i to je to. Ako ima više od jedne cevi završetka auspuha. Imate jednu sondu i stavite je gde hoćete. Dakle kao i svi propisi kod nas i ovaj ima mnogo rupa! Dakle na fabriku dima na točkovima se stavi neka blokada i još koja cev auspuha i sav dim ako ga i bude na tim okretajima se meri na jednoj cevi završetka auspuha a na preostale 3 ne. Dakle logično bi bilo da na jednoj cevi bude 1/4 dima koji auto proizvede. Sećam se vremena kada je đački džeparac bio nedovoljan za sav benzin koji motocikl može da potroši. Problem se je rešavao smanjenjem potrošnje goriva! Dakle u diznu se ubaci licna i ograniči protok goriva... Nadam se da nitko neće stavljati licne u dizelske dizne ili pumpe. Ali možda se nešto može napraviti ako se skine konektor dizne sa nekog cilindra? Neki auti isključuju cilindre na malom opterećenju. 1 alfini0507 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfini0507 1653 Posted November 6, 2020 Recimo... Cak verujem da je vrlo izvodljivo da se i kod mene namesti isto, iako nije tako fabricki...Sad sam se raspitao... Definitivno moze ali nista tipa ELM32 i sl vec alatima za upisivanje mapa i sl... Ti bese vozis kao i ja 1.9 110kw? Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted November 6, 2020 (edited) 2 hours ago, Zvezdo said: Dakle na fabriku dima na točkovima se stavi neka blokada i još koja cev auspuha i sav dim ako ga i bude na tim okretajima se meri na jednoj cevi završetka auspuha a na preostale 3 ne. Dakle logično bi bilo da na jednoj cevi bude 1/4 dima koji auto proizvede. Hm, ako sam ja dobro razumeo, meri se u procentima. Znaci svejedno je koliko auto ima izduvnih cevi i na koliko ih meri, on ce gledati % dima (ili vec koje supstance gledaju) u odnosu na to sto je izaslo. Pa ako ima samo 1 cev - to je to, ako ima 4 onda se sve (i dim i ispravan ostatak) mnozi sa 4, pa opet proporcija ispadne ista! Edited November 6, 2020 by horvat 1 rkoma1986 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites