Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Skinut DPF i novi strožiji tehnički?

Recommended Posts

Od polovine 2021. godine tehnička ispravnost automobila će zavisiti i od emisije gasova

 

198208-polovni automobili.jpg

 

Nadležni tek vagaju od kada će zabraniti uvoz starijih polovnih automobila, i za koja vozila će to važiti, ali je i onima koji uđu u Srbiju pre rampe - neizvesna sudbina, pišu ''Novosti''. Vlasnike četvorotočkaša sa dužim ''stažem'', koji su nedavno uvezeni ili će tek biti, pravi ispit čeka 2021. godine. Od 5. jula te godine tehnički pregled neće moći da prođu vozila koja ne ispunjavaju propise kad je reč o emisiji izduvnih gasova.

 

Za automobile uvezene posle 1. marta 2014. skale su daleko strože, pa je verovatno da ih mnogi ''evro 3'' motori neće ispunjavati. A vlasnike bi popravke mogle da koštaju skoro kao i ljubimac. Skale su propisane Pravilnikom o podeli motornih i priključnih vozila i njihovoj tehničkoj ispravnosti. Posebni limiti važe za automobile uvezene do marta 2014, a druge za one koji su stigli kasnije. Majstori na tehničkim pregledima i sada kontrolišu emisiju izduvnih gasova i o tome obaveštavaju vlasnike. Ona, međutim sada ne utiče na tehničku ispravnost. I sa gorim rezultatom mogu da se registruju.

 

''Mi od 5. jula 2018. godine merimo emisiju gasova i obaveštavamo vlasnika automobila. I to zato da bi imali vremena do jula 2021. godine da se pripreme i preprave automobile'' - objašnjava vlasnik jednog servisa koji radi tehnički pregled. ''Realno, auto sa evro3 motorom koji je 2001. godište i mnogo je prešao, a kasnije je uvezen, teško će proći te uslove. Ne izbacuje ih džabe Evropa sa svojih puteva. Oni zaista zagađuju.'' Teško je unapred procenjivati i predviđati koliko bi vozača moglo da košta prilagođavanje automobila propisanim ekološkim uslovima. ''Vlasnik bi mogao da zameni delove, ali je pitanje koliko se to isplati'', dodaje naš sagovornik. ''To može da zahteva zamenu katalizatora, ili dizni, sistema za napajanje gorivom, vazduhom, elektroniku ili ko zna šta još. Ako odgovara univerzalni katalizator, on košta oko 100 evra. Zamena filtera na dizni je od 70 do 100 evra, ali ako ona mora da se menja košta i 700 evra. Onom ko vozi auto od 1.500 evra to se sigurno ne isplati. Kod autombila sa evro 4 motorima je nešto drugačija priča. To su novija vozila, pa bi se popravke verovatno isplatile. Ukoliko su neophodne.''

 

Vremešni vozni park

U Srbijije registrovano oko 1.9 miliona automobila. Tokom poslednjih osam godina uvezeno je 800.000 polovnjaka. Prema podacima Asocijacije uvoznika automobila i delova 87 odsto njih je starije od deset godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

 

Pre par dana sam bio u auspuh servisu kod Bate u Petrovaradinu, jer je poceo da se oseca izduv u kabini.

Sredio mi je covek za 15 minuta problem. Na spoju su pukli srafovi i duvao je tuda u motorni prostor.

 

Medjutim, tada me je Bata obavestio da su mi izvadjeni DPF i katalizator. Kucista su tu, ali su suplja.

Kupio sam auto u martu i stvarno ovo nisam znao, a stariji gospodin od kojeg sam kupio auto mi nije rekao, jer verovatno nije ni on znao.

 

Generalno, u startu nisam bio odusevljen dizelasem. Prilikom kupovine auta sam hteo benzinca, ali me je privukla Delta svojim dizajnom, enterijerom i "magicnom" konjskom snagom.

I dalje nisam preterano odusevljen dizelom. Zvuk motora mi jako smeta, bas ga ne volim,a s obzirom na celu ovu pricu o kontroli izduvnih gasova i tehnickom pregledu od 05.07.2021, nisam siguran sta da radim.
Da li da podvucem crtu i resavam se auta ili da cutim i uzivam?

 

Sta biste vi uradili?

 

 

Edited by neshaoct
preciziran naslov teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto je tehnicki podforum u pitanju, a svaki topic u njemu se bavi jednom temom, tacno definisanom u naslovu - ovo treba da bude prica o resenom problemu sa izduvom, prica o DPF filteru ili prica o kupoprodaji vozila :D ? Posto uglavnom o svemu imamo vec postojece teme, pa da vidimo da li i sa cim da spajamo.

1 hour ago, yoxa said:

Sta biste vi uradili?

Odgovor na ovo pitanje najbolje znas iskljucivo ti, u zavisnosti od tvojih potreba i zelja :) . Svako od nas ce ti dati neko svoje vidjenje situacije, a bio sam u identicnoj dilemi pre poslednje kupovine pre skoro 2 godine. Mozda generalni savet (posto se ama bas nista pouzdano ne zna oko tih normi za tehnicki za iducu godinu) - da ako nisi zadovoljan dizelasem, prodajes to sto pre. Bez daljih ulaganja i dok je situacija sa dizelasima jos uvek stabilna, bez nekog talasanja za prodaju. Mozda se ne desi nista (vrlo verovatno), a mozda bude i nekih rezova i detaljnih provera ako odluce da nas rebnu po dzepu. A znamo da su u tim situacijama nasi "strucnjaci" veci katolici od pape, npr. videli smo svi odlicno kada su im na tapetu bile folije. Delta je i ovako retko trazena na trzistu, em ih ima malo, em pojedini primerci stoje bukvalno godinama na oglasima. Ne treba ti jos to kockanje da li ce neke potencijalno nove norme dodatno otezati prodaju, ako vec u startu nisi zadovoljan. Ako "moze da prodje" za tvoje potrebe - sto ti kazes, cuti i teraj :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@yoxa

 

Glavna pretpostavka koju imaš je da auto kome je skinut DPF sigurno pada na tehničkom jer će mu izmeriti ko zna šta od izduvnih gasova. Ta pretpostavka nije tačna. Već su išli na tehnički ljudi kojima je izvađen DPF, zatvoren EGR, i izmereno im je manje nego što norme za njihov auto traže. Pogledaj ovde. Ali, moraju da budu dobre dizne, moraju senzori da budu ispravni kako komp ne bi nalivao više nafte...pa sve dotle da creva treba da budu kako treba (nikako naprslo ili puklo npr. usisno crevo) - prosto, mora da bude ispravan auto. Idi izmeri da vidiš gde si.

 

Ako ti ne odgovara dizel kao takav, onda nema potrebe da tražiš neki drugi izgovor - prodaj auto koji ti već ne odgovara, kao što kaže Ivan.

Ali, ako bi ga prodavao samo i jedino zato što misliš da sigurno padaš test izduvnih gasova - prvo to proveri, nemoj po automatizmu misliti da svaki auto koji nema DPF automatski pada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Identicno razmisljam... Posto je coveku polazna stavka bila:

2 hours ago, yoxa said:

Generalno, u startu nisam bio odusevljen dizelasem. Prilikom kupovine auta sam hteo benzinca

I dalje nisam preterano odusevljen dizelom. Zvuk motora mi jako smeta, bas ga ne volim

a tek zadnje pomenuta stavka (da se doda jos nesto kao argument :D) je bila kontrola izduva. Sto se slazem da nikako ne treba da bude glavni razlog koji treba da prevagne, ako sve ostalo kod konkretnog dizelasa odgovara potrebama.

Licno bih opet zbog odlicnih iskustava kupio i turbo-dizel i turbo-benzin, tako da ne navijam ni na jednu stranu. Samo sto cu sa trenutnom benzinjarom vrlo verovatno ipak sacekati jos tih godinu dana za najavljene nove regulative (jedino ako ne utrci opet neki interesantan benzinac). Pa kada vidim kako stvari stoje oko dizelasa, definitivno potvrditi koji ce to tacno turbak biti sledeci. A vrlo verovatno i da se nista nece ni promeniti :D , po tom pitanju.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, lomim se jako.

Auto je super. Luksuz za male novce.

Jedino mi je gepek malo mali. Ocekivano jer hatchback.

 

Zao mi je sto, kad sam kupovao, nije bilo verzije 1.8 Turbo benzin sa 200ks, jer bih nju odmah uzeo.

Bila je na prodaju jedna do juce, ali vidim da je vise nema.

Sa druge strane, gradska potrosnja mi je sada 7.5l, a benzincu je preko 11l, pa je dizel ispunio makar ta ocekivanja.

 

Pretpostavljam da ce prodaja biti mukotrpna i zato mi se ne ni krece u sve, nego se lepo vencam Deltom dok nas smrt ne rastavi. :)
Vozim dok vozim, a posle u garazu kao projekat...

 

U narednih par dana cu da prelomim i zato se savetujem i sa vama, da vidim sta mislite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odes na bolji tehnickih pa izmeris izduvne gasove i vidis za koju crvenu tacnu situaciju ako ti je to prelomni faktor umesto da lupas glavom u prazno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/19/2020 at 8:01 PM, MS PK said:

Imas na forumu dobru deltu 1.8t

Da, to je ta. LE tablice. Prodata je. :)

Iskreno, zapalio sam se za 159-ku jos pre kupovine Delte i vratio sam se na taj model.

Videcu kako ce mi ici prodaja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve su ti vec rekli, ako je automobil ispravan - usis, dizne, senzori - nemas brige. Proci ces bez problema.

 

Kako sam citao engleski tehn. pregled koji je svakako rigorozniji od naseg - nema nacin da skonta da li je dpf na autu ili ne...naravno opet je uslov da je na autu sve ok. Sto dalje implicira da ce auto pre pasti na pregledu ako dizne ne valjaju nego ako dpf nije prisutan.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno preterana galama oko novog nacina merenja i dizelasa. Nema nacina da mere partikularne cestice, a sve i da mere, ako odete na tehnicki sa zagrejanim (i kao sto je vec napisano - ispravnim) autom, onda on nece ni emitovati veci broj tih cestica, nego sto je dozvoljeno. 


Dizelasi ostaju, samo ce se njihov udeo smanjiti i njihova upotreba racionalizovati :) 

 

Krajnji izlaz, cak i za neispravne aute, moze da bude ugradnja mape sa znacajno smanjenom snagom (koja bi se aktivirala tempomatom ili nekim drugim dugmetom), i prosto pred odlazak na tehnicki se 'aktivira' mapa koja daje, lupam, ~50 ks, izuzetno malo goriva (da nema sta da ne sagori) i eto, cist auto, a nakon izlaska sa trake, stisak dugmeta vraca prvobitnu mapu, i samo vatra :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Većina linija tehničkih pregleda će biti spremna naredne godine za kontrolu izduvnih gasova

 

tehnicki 2018.jpg

 

Sve linije tehničkih pregleda u Srbiji moraće najkasnije do 5. jula 2021. godine da budu osposobljene za pregled vozila po važećem pravilniku koji je na snagu stupio u julu 2018., pišu ''Novosti''. ''Suštinski se ništa nije promenilo od onda. Čekamo uputstva države'', kaže Trifun Stojanović, predsednik Udruženja tehničkih pregleda Srbije (UOTP). Jasno je da se ovo odnosi najviše na merenje izduvnih gasova.

 

Stojanović objašnjava da su i do sada merili količinu izduvnih gasova na automobilima, ali da to nije bio faktor koji bi oborio vozilo na ovom ispitu ispravnosti. Prema važećem pravilniku, svi tehnički pregledi će od 5. jula 2021. (a ima nekih koji očekuju i da država malo ubrza taj rok zbog aktuelne situacije) morati da se opreme potrebnim aparatima kojima će precizno moći da izmere emisiju štetnih gasova. ''Nije u pitanju samo oprema za merenje izduvnih gasova'', kažu iz jednog beogradskog preduzeća koje se bavi i tehničkim pregledima. ''Postoji 51 tačka koju linije tehničkih pregleda moraju da ispune da bi mogle da nastave delatnost. Uz izduv, kontrolisaće se i voltaža, broj obrtaja motora, snaga pedala kočnica, ovalnost diskova...''

 

Ipak, najviše će muke vlasnicima starijih vozila zadavati merenje količine izduvnih gasova jer, mnogi majstori tvrde da se popravka (dovođenje vozila u zadate parametre po pitanju gasova) ne isplati. ''Mnogo je kola starijih od 15, pa i 20 godina. Nemaju ispravne, ili uopšte nemaju katalizatore. Univerzalni katalizator košta najmanje 100 evra, pa dizne, elektronika, DPF filteri, drugi filteri. Kad ta brojka dostigne polovinu vrednosti vozila, a to će biti veoma lako, jasno je da se vlasnicima neće isplatiti i da će završiti na otpadu'', kažu iz jednog poznatog beogradskog auto-servisa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

==========

 

Nisu ovde pominjali detaljno, ali izmene koje moraju da urade linije tehničkog su sveobuhvatne....od građevinskih stvari pa do kupovine nove opreme za nove testove, i novog načina obavljanja nekih starih testova. Npr. prostor u kome sede vlasnici automobila na tehničkom će fizički morati da bude odvojen od prostora za zaposlene. Ili, test kočnica više neće biti linearan (auto na valjcima, pritisak na pedalu full do patosa i neophodnost dostizanja određene vrednosti), nego pritisak na pedalu (ne do kraja nego do vrednosti kako grafikon traži), pa se onda drži tako pedala par sekundi, pa onda nastavak u vidu pritiskanja pedale do patosa i opet držanje tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali update...

 

Nisam se još odlučio na prodaju auta.

 

Prvo sam ga postavio na prodaju, pa se posle nedelju dana javio čovek da se raspituje, ali kada mi je rekao da mu treba auto za porodicu i da ima dvoje dece, bilo mi je neizmerno žao da mu ne kažem za DPF, a žao mi je i mog novčanika, pa sam auto skinuo sa prodaje. :(

 

Generalno, jako retko "čepam" gas do kraja i tek sam pre par dana primetio da mi auto dimi gadno na 4000+ rpm.

Redovnom vožnjom do 3000rpm mi se ovo ne javlja.

Ne znam da li ću proći tehnički zbog ovoga, pa mislim da ću probati da vratim sve u fabričko stanje.

 

Nije ni samo do tehničkog.

Lično sam uvek "mrzeo" kada automobili ispred mene dime kao pobesneli i sada se loše osećam što sam ja sad "taj", pa hoću da popravim.

 

Potreban mi je savet.

Da li znate gde bih mogao da kupim DPF za moj auto?

I da proverim, da li neko zna da li je OVAJ DPF odgovarajući za moj motor?

 

Vidim da je ovaj sa 2.0mJet, a ja imam 1.9 mJet 16v TwinTurbo

 

Da li mislite da je uopšte dobra ideja da krećem u sav taj posao?

Računam da će me izaći minimum 1000 evra sva ta zezancija, ali isto tako sam već izgubio 1000 evra sa cene auta, jer bih rekao kupcu za DPF. Ne želim nikog da zeznem kao što su mene zeznuli...

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, yoxa said:

Ne znam da li ću proći tehnički zbog ovoga, pa mislim da ću probati da vratim sve u fabričko stanje.

Što ne odeš da ti izmere izduvne gasove? :) Idi, izmeri, vidi rezultat. Sve ostalo je samo tvoja pretpostavka, naročito ako si noću gledao ima li dima iza tebe. Hoćeš da ulaziš u investiciju na bazi pretpostavke da ti sigurno treba. Inače, nije izmišljen dizel motor koji ne zadimi na punom gasu na 4.000 obrtaja. Zato poenta nije da li zadimi, nego koliko dugo to traje i da li iza sebe ostavlja trag kao lokomotiva ili ne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se danas vratio sa Zlatibora... Prijatelj iza mene vozio 70% puta... 1.9mJet 110kw u Cromi sa ugasenim DPFom i EGRom... Po povratku ga pitah da li je primetio da mi auto jace dimi na uzbrdici i pri preticanju kaze, "jok, nisam video da purnja..."

Ja bih poslusao kolegu gore koji ti je savetovao da odes i proveris izduvne gasove... Kad budes isao idi sa zagrejanim motorom pa nam javni rezultat
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, neshaoct said:
Inače, nije izmišljen dizel motor koji ne zadimi na punom gasu na 4.000 obrtaja.


Ovo jednostavno nije tacno. To je cista zabluda. Dim je pokazatelj potrosenosti i odstupanja od fabrickog stanja.

Razlog zbog kojeg se uglavnom stariji dizel automobili vidjaju da dime pri punom gasu jeste potrosenost raznih elemenata, a skroz mi je razumljivo da je neisplativo da se remontuju sve 4 dizne i slicno.

 

Dim se javlja kada ima nesagorelog goriva, sto moze biti zbog raznih stvari, od prljavih/neispravnih senzora koji ne detektuju pravi pritisak goriva ili vazduha, dizni koje su izgubile na maksimalnom kapacitetu atomizacije goriva, pritiska goriva, turbine koja ne pravi trazeni pritisak vazduha usled pohabanosti od kilometraze, kompresije motora, egr ventila, neispravnog dpfa na novijim autima itd.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vagenovac

 

Nisam rekao dimi, nego zadimi. Ili, evo jasnije da istaknem na šta sam mislio...na sve one situacije kada ''pljucne'' malo dima kojeg posle više nema. Ovo o čemu ti pričaš je situacija kada će konstantno dimiti i to je sve naravno tačno, ali to nije ono na šta sam mislio. Video sam gomilu novih auta koji na potapanju gasa pljucnu malo i onda više ne dime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, i taj kratkotrajni "pljuc" dima je tu dok se ne uskladi količina ubrizganog goriva sa steady-state dotokom vazduha u cilindre. Inicijalno zbog velike razlike u dolaznoj masi/pritisku auta, nakon velike promene u usisnoj grani, MAF i MAP jave veće vrednosti nego što su one neposredno nakon postizanja termodinamičkog ekvilibrijuma, pa ECU nešto duže od potrebnog daje komandu za više goriva, dok se sve ne ustali. Skoro da je neizbežno, osim ako je u mapi definisano naglo čepanje gasa nakon mirne vožnje na <2000 rpm i slično.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam pa video gomilu novijih auta i to još na stranim tablama koji ne da pljucnu malo dima vec zapurnjaju pod opterecenjem kako na uzbrdici tako i na ravnom pri potapanju gasa... Sta cemo sad?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toga na mladim i skroz ispravnim autima nema, ni pljuc, nista, ne racunam neke anomalije, jer ima tako i dizela od po 20 godina koji ne izbace ni pljuc dima, ali to nije pravilo.

To sto neki model izgleda novo i skupo, a zapravo ima 5, 10g i vise stotina hiljada km, dovoljna devijacija od fabrickog stanja da se javi taj pljuc.

 

Kondenz i vodenu paru moze da izbacuje uvek, pogotovo ako je vlazno vreme, ali crno da se pojavljuje i u tragovima, ne mora ni pod tackom razno.

Da ne kacim sada klipove, gde se testiraju i trkaju razni noviji dizeli i nijedan nije ni pljucnuo, a kamoli zapurnjao.

 

Mislim da je stvar, da bode oci kada se to desi na novijem autu, pa se primeti i zapamti, a stotine drugih koje ne bacaju ni trag dima nikad i nikako se ne primeti, jer nema sta da se primeti.

To ili psiholoski lakse da se umiri savest sto meni dimi, kada eto drugima i na novim autima ne dimi :D 

 

Dakle video sam i ja u par navrata dim kod novijih auta, ali je problem uglavnom bio tehnicke prirode, prljav egr, dpf itd.

A video sam i gomilu starijih auta i na domacim tablicama koji ne dime uopste ;) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@yoxa - vozi taj auto i uzivaj. Ne guraj sebe (mozda) potpuno nepotrebno u troskove. Ako ce ti biti lakse idi izmeri izduvne gasove pa vidi gde si.


Dim moze biti od svega toga sto su ti kolege u prethodnih par postova rekle, a ti stavis DPF i taj dim koji je mozda do recicemo "dizni" ce ti opet ubiti DPF, i eto regeneracije redovno na ~150km.
Taj DPF tamo negde preko je verovatno i izvadjen zbog nekog problema, recimo preterane ucestalosti regeneracije. Jedini covek koji je izvadio DPf a da nije imao problem je... JA :D  tako da verujem da je ipak...smetao, pa je odleteo

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...