Jump to content
Goran

Recommended Posts

21 minutes ago, Axic said:

@Ivan od ovih starijih mk2 moram reći HLX da ima izuzetan enterijer. Nije što ga imam ali za 11 godina mrdnuo nije štof na njemu, sedišta ista kao prvog dana.

Slazem se, mislim da su to oni bolji enterijeri sa debelim stofom, isli su i na Stilo Dynamic sa pocetka produkcije.

Obicni su bili slabijeg kvaliteta, cepali su se, odlepljivali tapaciri vrata i bez pranja, odlepljivalo nebo...

Sinonim toga mi je onaj Fiatov plavi enterijer od tanke tkanine, sa pocetka 2000-ih.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

I HLX koridora gde god stigne,a kamoli na elektrici izloženoj atmosferskih uticajima 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korodira gde i svaki Punto, standardno sajtne i to je to sto sam jednom odradio do sad. Ostatak limarije nije pokazao znake korozije. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Bio sam na tehnickom. Da mi provere kocnice. 

Proverene. Ravnomerno i dobro koce. Osim rucne. Auto bi prosao tehnicki ali za dlaku. 

Treba malo dotegnuti rucnu ili sta vec, da poboljsa kocenje. 

 

Ima li saveta DIY, ili da se obratim majtorima... 

 

Svaki savet dobrodosao

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za kvalitet za tehnički mora majstor,ali se to teško rešava bez valjaka.

Kod mene u okolini na tehničkom,ugase motor( da se ne vide stop svetla) i pritisnu nožnu kada mere ručnu na Puntu...Naučili da nema vajde...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/24/2024 at 7:31 PM, Reacher Gilt said:

ću slikam sutra majstoriju, drži rupica petnajsta godina, žimiti ! :D

Ustvari rupicE, zaboravih da su dve... :D

20240926_101205.thumb.jpg.2a39957f04b2b08dbe15e2960ddaa008.jpg20240926_101213.thumb.jpg.e06b931a260dc265ee652108af83f154.jpg  Kurafte tehnika! ;)

 

Uzgred, u pravu ste kolega @nemanja84bg, u levoj komori je primetna otežana evaporacija usled nedostatka otvora ventilacije, sanirati ćemo promptno ! :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlučio sam se za 10W40, a ovo je kao FAM, ali nije... jedno vreme sam kupovao FAM, ali sada ga nije bilo u toj prodavnici, pa uzeh ovo... po deklaraciji ispunjava potrebne standarde...

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, shuxx said:

Odlučio sam se za 10W40, a ovo je kao FAM, ali nije... jedno vreme sam kupovao FAM, ali sada ga nije bilo u toj prodavnici, pa uzeh ovo... po deklaraciji ispunjava potrebne standarde...

Nisu tu bitni standardi. U Punto možeš da sipaš ulje bilo kog standarda, ništa mu neće biti. To je motor koji nema nikakve zahteve i nikakvo opterećenje. 

Bez obzira na to, uvek bih sipao (i sipam u sva kola) bolje ulje a ovde je to bilo koje 5W-40. Posebno zbog gradske vožnje, hladnih startova,, verovatno zimi ne zna za garažu.... Svako sintetičko 5W-40 je mnogo bolje od 10W-40 a razlika u ceni i nije neka. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, stex_pb said:

Koji ti je stari filter klime? Oba ko nova :D

Dok se nisam preselio u prestonicu nisam znao šta znači zaprljan filter. Slikaću ga jednom

I ja sam se iznenadio čistoćom starog filtera, ali skoro sve vreme je vagradska vožnja. Rainije su bili tamniji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je zato sto ne koristite kompresor klime ;) jer svaka litrica je bitna jel? a naravno i koji konjic ;) :lol:

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, zarekg said:

Nisu tu bitni standardi. U Punto možeš da sipaš ulje bilo kog standarda, ništa mu neće biti. To je motor koji nema nikakve zahteve i nikakvo opterećenje. 

Bez obzira na to, uvek bih sipao (i sipam u sva kola) bolje ulje a ovde je to bilo koje 5W-40. Posebno zbog gradske vožnje, hladnih startova,, verovatno zimi ne zna za garažu.... Svako sintetičko 5W-40 je mnogo bolje od 10W-40 a razlika u ceni i nije neka. 

 

10W - 40 ACEA A3 /B4 12    SN ili SL

 

toga se ja pridržavam 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To su najuopšteniji zahtevi koji postoje i njih ispunjava bar 95 % ulja na tržištu. Čak i da Fiat propisuje neku svoju dodatnu normu kao što propisuje za sve novije motore to je za ovaj motor beznačajno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulje koje si kupio ne ispunjava zadate norme. Ako ćemo baš da teramo mak na konac ;).

Ništa mu neće faliti ni sa tim ulje koje si kupio. Ja samo kažem da za malo više novca može da se kupi mnogo bolje ulje što će motoru na duži vremenski period značiti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, zarekg said:

Ulje koje si kupio ne ispunjava zadate norme. Ako ćemo baš da teramo mak na konac ;).

Ništa mu neće faliti ni sa tim ulje koje si kupio. Ja samo kažem da za malo više novca može da se kupi mnogo bolje ulje što će motoru na duži vremenski period značiti. 

Gledaj, ulje je kupljeno i sipano. Može da se zameni za 5, 10, 15 000km. 

 

ALI, edukacije radi, reci mi šta ne ispunjava ovo kupljeno ulje...

 

Cenim ga da API SP, ACEA A3/B4-21 10W-40, ima sve što treba da ima..

 

pojasni bio bih ti zahvalan

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U uputstvu piše da treba da ispunjava i Fiat 9.55535-G2 specifikaciju. A to je "Qualification for gasoline engine lubricants with standard characteristics". U prevodu, ništa posebno. 

 

API je mnogo široka specifikacija pa proizvođači donose neke "svoje" posebne zateve, ograničenja i sl. Negde je to bitno a negde može bez problema i da se izbegne i koristi neko drugo ulje. Kao što si ti sada uradio i ništa se neće desiti motoru. I nemaš potrebe da ga menjaš pre nego što mu je vreme za zamenu. 

 

Puntov motor nije u cvetu mladosti. U to vreme su se koristila 10W-40 ulja pa to i piše u uputstvu. Mnogi proizvođači vremenom kako izlaze novi standardi menjaju i preporučena ulja za stare modele pa se lako može desiti da standardna preporuka umesto 10W-40 bude 5W-30 ili 0W-30 i sa strožijim standardima. 

 

Imaš PSA motore koji su pre mnogo decenija krenuli sa 15W-40 i karburatorom a onda kako se dodavala elektronika, razna ubrizgavanja... su završili sa 0/5W-30 uljem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne ispunjava taj Fiatov standard. Ne znam šta ti nije jasno ili ja ne znam na šta ti misliš?

Na kutiji piše koje standarde ispunjava. Fiatovog nema nigde.

IMG_20240929_155713.jpg

Edited by zarekg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...