Jump to content
FAS Euroauto Goran
n1k

Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - povećana potrošnja ulja?

Recommended Posts

Meni je posle nesto vise od 6000 km potrosio malo manje od litre ulja. U upustvu auta stoji da ce se potrosnja ulja stabilizovati posle te kilometraze.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obično je oko litar od crte do crte. Dok ne mora da se doliva između zamena, nije strašno. 

 

 

Edited by neshaoct
usklađeno sa pismom foruma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja proveravam redovno. Kada spadne ispod pola dolijem skoro do gornje crte. Po uputstvu sada bi trebalo da se smanji potrosnja ulja.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/23/2019 at 8:29 PM, branik said:

Obično je oko litar od crte do crte. Dok ne mora da se doliva između zamena, nije strašno. 

Na ovom 1.4 ne verujem da je i pola litre od crte do crte. U taj motor neide ni 3 litre ulja sa filterom,tako  da ta dodatna litra i nije neki trošak na 15 hiljada.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

500l ima taj motor pa mozes o njemu da pročitaš iskustva vlasnika,proveriš ulje na 2-3 hiljade i to je to,burazer ga vozi u 500l i otprilike 1l na 15 hiljada. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda je takav motor konstrukcijski, možda je zbog toga dugotrajan, ne vidim zašto je bauk ako se jednom u 2000 ili 5000km mora dici hauba.

Svašta vozim i svašta sam vozio i kod novijih auta sa digitalnim očitavanjem nivoa ulja imam naviku da svakih hiljadu dve tri pogledam nivo ulja, to je 20s, čak i na autu koji je kupljen nov i vozim ga 100.000km i ne troši ulje.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osnovna kultura je proveravati ulje na šipci, zato i postoje. Ali je meni fascinantno, kako na novom motoru nestane litar ulja?

Zašto bi neko konstruisao motor sa mogućnošću trošenja ulja?

Dakle auto star 26 godina, motor prešao skoro 500000km, potrošnja ulja na 10000km 100gr. I sad treba neko da me uveri da je na novom motoru konstrukcijsku mlađem tri decenije normalno da troši ulje.

Ajd razumem isparenja i ostali minorni gubici ali 0.5l i više.... Pa to je 10-25% gubitka ulja!?

Naravno ako se uzme u obzir da nema curenja.

Čista logika, loša konstrukcija! Nema tu drugog opravdanja.

 

 

Ja na hidraukičkim mašinama koje imaju kapacitete rezervoara za ulje 800 litara, nemam potrošnju od par procenata. Na ovim sa manjim rezervoarima takođe. A rade 24/7. Zamene ulja i kontrole se rade na hiljadama radnih sati.

Dakle, princip je isti, podmazivanje u teškim uslovima na visokim temperaturama plus kompresija koju ulje trpi.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne radi se o lenjosti ili odsustvu tehničke kulture ili znanja. Naprotiv! 

Kao što knezevic76 kaže, u najmanju ruku je čudno. Nije to samo do konstrukcije. To je ipak do preciznosti izrade i tolerancija unutar motora. Kod nekih proizvođača ne postoji ni period uhodavanja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije konstrukcija motora (u tom smislu troškarenja ulja) vezana za starost motora, tj dal je on savremen ili onaj od pre 30 godina. Poenta je u smanjenju trenja unutar motora, pa ajd da kažemo namerno se naprave mikronski veći luftovi. Svaki proizvođač ima svoju filozofiju konstrukcije. Na papiru bi oni koji troškare ulje trebalo da budu dugotrajniji, jer je smanjeno trenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 1.2 motoru 8v potrošnja ulja gledano po šipci skoro neprimetna,a ovaj 1.4 ume lepo da potroši. Nemogu da se setim da je neko pominjao potrošnju ulja na 1.4 turbo na Alfi ili Lanci ili grešim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj 1.4 motor ni ne treba karter! Sipati u benzin kao dvotaktol!

U 35 godina vozačkog staža ulje su mi jedino trošili dvotaktni motori. Nikada u životu nisam nosio kanticu ulja u gepeku. Alfe boxer su išle kao nevreme a nisu trošile ulje!

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, knezevic76 said:

I sad treba neko da me uveri da je na novom motoru konstrukcijsku mlađem tri decenije normalno da troši ulje.

Sto se konstrukcije tice, u pitanju je matori, provereni FIRE atmosferac koji je isao u gomilu motora ;) .

 

1 hour ago, dach@ said:

a ovaj 1.4 ume lepo da potroši. Nemogu da se setim da je neko pominjao potrošnju ulja na 1.4 turbo na Alfi ili Lanci ili grešim

Koliko sam se naslusao prica o 1.4 generalno, bio sam spreman da cu morati uvek da imam litar ulja u gepeku. Doduse, uvek sam ga imao i u JTD za ne daj Boze, ali nikada nisam dosipao.

Za nekih 60% servisnog intervala, na 1.4 MultiAir motoru (koji je na istom 1368 ccm bloku, uz dodatak turba, IC i MultiAir jedinice) - ulje je oseglo mozda 1.5-2 dl. Sto se kolicine tice, ide malo vise u odnosu na FIRE, oko 3.5l zbog pomenutog dodatnog MA hidro-razvoda. Uglavnom ga vozim u opsegu nesto iznad obrtaja dizelasa, ponekad ga zavrtim u obrtaje za dusu i da se produva. Tako da ocekujem da potrosnja za nekih 10-12000 km nece ici preko par deci. Toliko se posle svih prica "opterecujem" sa potrosnjom ulja, da od maja nisam ni kupio taj dodatni litar, a pored ostalog isao i na more. Kod Gorana je na velikom servisu sipan Shell Helix HX7 ECT 5-40, koji ide i u obican FIRE (to je naravno i na Shell Oil Selectoru). Mada mozda za sledeci servis planiram Selenia K PureEnergy 5-40, koja je bas fabricki specificirana za MultiAir motore, takodje i za FIRE:

 

petronas-selenia-K-PE.thumb.jpg.58eb01b345f16c67f752fd923a0f7e44.jpg

 

PS: Valjda kontrola nivoa na nekom intervalu predstavlja i neko zadovoljstvo kad se ima vremena :) . Sto rece kolega, takodje sam imao digitalni merac nivoa ulja, pa volim da s vremena na vreme vikendom podignem haubu i proverim merac i sve ostalo... To mu dodje neko uzivanje u klasici, kao npr. cajgeri u hromiranim, dubokim kucistima ;) .

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel  tačno da Fiat,motore i menjače sklapa u Italiji pa se onda šalju po fabrikama ? Za Kragujevac znam da dobijaju motore i menjače,da li je tako i za Poljsku i Tursku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Store se tiče potrošnje ulja. Pa je li itko od vas vidio kako je twincharger volio popit? Poznati 1.4 od vau vau.

 

 

Što se tiče proizvodnje motora. FCA grupa je ima u Brazilu, Meksiku, SAD-u, Italiji, Poljskoj, Indiji i Kini. 

Sada ovisi što se gdje radi. 

Recimo za Tipa 1.6 atmosferac dolazi iz Brazila, 1.4 su iz Italija kao i 1.6 dizel, a 1.3 dizel je iz Poljske.

 

Mjenjači se u Europi proizvode samo u Italiji. FCA kupuje neke mjenjače.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, ali onda ovde dolazimo do apsurda, stari FIRE motori u auto proizveden sada!?
Pa još veća je neozbiljnost da usled silnog razvitka i napretka tehnologija, materijala i svega što uz to ide oni modifikuju staru konstrukciju koja i dalje troši ulje.

Staru konstrukciju motora su koristili mnogi proizvođači. Navešću samo da je isti mitsubishijev motor korišćen decenijama od prvobitnog atmosferca do turbo verzija koje su išle u lancera evolution predzadnje generacije . Dakle , stari blok i osnova su pretrpele brdo izmena i adaptacija, ali trošenje ulja je minimalno i to kod verzija EVO!

Naravno da ima još brendova sem fiata sa motorima koji kao novi troškare ulje, opel npr, ali po meni i mom skromnom mišljenju, kao jednog mašinca, to je neozbiljno!
@totti
To što si naveo u vezi tolerancija i trenja itd može da se protumači na više načina.
Mnogo je teže napraviti takvu konstrukciju, namenski, da namerno tropškari ulje na nekom sklopu a da upravo na tom mestu u jednom trenutku ne dođe do havarije.
Nultu toleranciju je vrlo teško , gotovo nemoguće postići.
Ali upravo u tome je poenta, tu se vidi ko jr majstor a ko šegrt.

Lično, razumljivo mi je da kupim auto sa velikom kilometražom i da računam na neku potrošnju ulja a još bolje je kad je nema.
Ali da kupim NOV auto i da mi troši ulje u startu, neće da može. Ne pričamo o izuzetku, gde se desi po neki slučaj, već o pravilu, gde skoro svaki tropškari.

Pa šta da očekujem kroz 50—100000km.

Pa kako se oseća vlasnik novog Fiće (10ak hiljada€) sa tim motorom kad stane pored vlasnika neko starog JTDa (1-2hiljade €) koji ne doliva ulje!

Izvinjavam se ako sam zagušio temu novim vlasnicima, ne bih da ih bedačim, to je samo neki moj stav, jer čitajući teme o FIAT 500 i sitnicama koje prijavljuju, od menjača , ulja itd, samo sam malo razočaran u brend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma svi proizvođači imaju neke loše motore, menjače itd, i reeetko koji uradi pošteni recall, nego i posle otkrića propusta nastavljaju da štancuju smeće. 

Koga zanima BMW, neka samo nađe na youtube Krešimira Mustapića, lik je fijuk, ali sve što kaže je tačno. 

Pošto sam u porodicu primo famozni "fau ve", i to barem na Balkanu ozloglašeni Golf 5 2.0tdi BKD PD 140ks. svestan sam šta sam uzeo, i šta može da me snađe, i koje je đubre prema kupcima ispao VW. 

Da skratim, taj BKD motor je sa 16 ventila, u prvoj seriji, 2003-2004g je glava bila revizije A, sve su imale problem, tj pukle su, i treba da su reklamacije rešene u garanciji. 

Moj je revizija B, kraj 2005, tu je bio mali procenat reklamacija. 

Posle je usledila revizija C gde nije bilo pucanja glava. 

Na automobilima sa podužno postavljenim motorima, kao što su passat i Audi A4 je pored pucanja glava problem i sa vratilom za gašenje vibracija uljne pumpe, gde u suštini svaki mali servis treba da se menja osovinica koja košta 7eur u autokomercu sada. Naravno, to je malo ko radio, jer se nije znalo za to, a i stvarno je idiotizam da treba da se vodi računa o tome. Dosta ih je zakovalo zbog toga. 

Kao šlag na tortu mu dođu čuvene Siemens piezo električne dizne na Passatima od 140ks i 170ks, i na Golfu GTD od 170ks. Mislim da su na većini tih motora pocrkale dizne. Kad crkne jedna dizna auto se ugasi i ćao, ajmo na šlep. Neki su uspeli da zamene dizne u recall akciji. 

Naravno, kod nas u Srbiji ljudi misle da je bolji izbor 2.0tdi 140ks sa 8 ventila, ali avaj, i taj ima porozne glave, koje su rađene u Poljskoj i Mađarskoj, ima DPF, i mali turbo koji je isti kao na 1.9TDi od 105ks, pa im turbine mnogo češće crkavaju, a i slabo se čipuje. 

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj nn je stvarno nekad smesan, jel sada ta potrosnja ulja manji problem ako i neki vw trosi ulje. Od svih mogucih razloga zasto nije strasno da motor potrosi nesto ulja najgluplji je zato sto eto i nekom tamo drugom trosi ulje. Stvarno klinacki i nezrelo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...