Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada
katarina stankovic

Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - povećana potrošnja ulja?

Recommended Posts

Uputstvo kaze 400g na 1000 km da je normalno, sto bi na tu km doslo skoro 6L, sto tesko da ce prihvatiti, ali opet, previse je da bi se ignorisalo.

Jako nezgodno.

Kako se koristi auto? Da li su pretezno gradske voznje ili autoput?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pih, to je 1l na 10.000km, takoreći zanemarljivo. Ja se ne bih uzbuđivao, ali bi radio male servise na 10.000km, ionako je košta smešno za taj motor (ne kod ovlašćenih neznalica i derača).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav i s moje strane!!!

 

Moj Tipo 1.4 16v sa nešto malo više od 7k pređenih kilometara troši 2 dcl ulja na hiljadu kilometara. Inače auto pristojno vuče, miran je, sve djeluje da je OK, al' da podmazuje, brate podmazuje :D Ima li još takvih iskustava?

 

Da još dodam, zadnjih 1500 km je vožen isključivo po gradu i to na kratkim relacijama i na tih 1500 km je potrošio okruglo 3 dcl (znači 2 dcl na 1k km). Prije toga dosta otvorene ceste i autoputa, ali koliko sam upratio, potrošnja je bila isto tu negdje. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li taj PCV (separator uljnih isparenja) ventil ?
Nebi bilo loše da postaviš sliku dekle motora, onako bez poklopca.
Ako nema vidnih tragova ulja u prostoru motora i na auspuhu, moguće da bude PCV problem.

sa TT

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Mijailović P. said:

Ima li taj PCV (separator uljnih isparenja) ventil ?
Nebi bilo loše da postaviš sliku dekle motora, onako bez poklopca.
Ako nema vidnih tragova ulja u prostoru motora i na auspuhu, moguće da bude PCV problem.

sa TT
 

Iskreno ne znam da li ima PCV, ali mislim da bi trebalo da ima, moram pitati u servisu. Što se motornog prostora tiče, suv je k'o barut, a auspuh nisam gledao... Dakle, vi smatrate da ovo baš i nije normalna potrošnja ulja za ovaj motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to strašno i negde je u okvirima fabrike. Posebno što je gradska vožnja u pitanju sa malo otvorenog puta.

Generalno, ovi motori kada uđu viši opseg obrtaja srknu malo ulja.

Da bi predupredili nekontrolisanu potrošnju ulja treba voditi računa i o PCV ventilu, ako ga ima.

 

sa TT

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno. Bolje da ga ebe zamajac i turbo, milina jedna. :D

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, Flex said:

Bolje da ga ebe zamajac i turbo

I promaja, ako otvori prozore!!

:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, bane1321 said:

I promaja, ako otvori prozore!!

:D:D:D

HAHAAHAHAHAHAHAHAHAHA

To ona dva "P" kojih se Srbin najviše plaši :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto 1.2 8v, presao oko 130.000km, nov kupljen, trosi od prvog dana 2 deci na 1000km. Radi besprekorno motor, uz to dosipanje. Vise trosi na otvorenom, nego u gradu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mislim da 1L na 10000km nije ništa naročito, kupi kanticu od npr 5L, ( ne znam koliko ti treba za mali servis) i povremeno proveri nivo ulja. Meni Z10 balavi na poklopcu ventila, ali mi je lakše da dolijem ulje i da znam da je osveženo, nego da menjam zaptivku. Mislim sve to do prve majstorije oko motora, pa ću je tada promeniti. Kupim kanticu od 4L, i pretekne , za dolivanje do sledeće zamene ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/23/2020 at 10:33 PM, Jim9 said:

I meni troši oko 150ml na 1000. Sipam jednom mesečno i ne razmišljam

Sent from my Mi 9T using Tapatalk
 

Znači to je manje-više to. Prije Tipa sam nešto više od 12 godina vozio Grande Punto 1.4 8v (takođe nov kupljen) I on mi je trošio cca 1 dcl na 1000 km, a min-max mu je bilo 1 litar, tako da je kod njega bila fora - ne razmišljaj 5k km, a onda pogledaj nivo i malo dospi. Kod ovoga je očito drugačije, budući da "pije" 2 dcl, a min-max mu je pola litre, tako da kod Tipa moram pogledati nivo na, najdalje 1.5k - 2k km, što je dosta često, al' šta da se radi... 

 

Inače, sa automobilom sam jako zadovoljan i bez razmišljanja bih ga opet kupio, tako da ni u kom slučaju ne spadam u klasu nezadovoljnih kupaca, naprotiv, al' se na ovu, očito osobinu 1.4 16v motora treba malo navići, čisto da se ne desi da ulje "padne" prenisko... 

 

Btw, znate li da li se u Stilo sa ovim motorom sipalo 10w40 ili isto 5w40 ulje? Možda je i u tome caka...

 

Elem, za nekih nedelju dana ću da palim do Niša (iz Banjaluke) i nazad, pa ćemo da vidimo kako sada stoje stvari. Budući da sam prešao svega 7500 km, moguće da se ta potrošnja malo i smanji sa vremenom. Ja bih, da budem iskren, bio jako zadovoljan sa 1 dcl, ali ako i ostane 2 dcl, ne smatram da će biti kraj svijeta, budući da je to očito dosta čest red veličine potrošnje kod benzinskih motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi!!! Evo, vratih se iz Niša. Kad sam išao u Niš, manje-više sam cijelo vrijeme išao "na tempomatu" na 130 km/h na 3500 obrta u šestoj. Kad sam se vraćao, bila je em kiša, em gužva na cesti, tako da sam često usporavao i ubrzavao i šaltao u nižu, tako da je bilo više vožnje u visokim obrtajima. Ukupna kilometraža od prethodnog dolijevanja na maksimum je bila 1400 km, od čega 250 km gradske vožnje. Za tih 1400 km mi je potrošio 2-2.5 dcl ulja. Dosuo sam danas 2 dcl na ugrijanom motoru i ostalo je možda 1 mm do maksimuma. Dakle, potrošnja ulja je trenutno između 1.5 i 2 dcl na 1000 km. Očito da je nešto manje ulja trošio na autoputu, bez obzira na više brojeve obrta nego što troši u gradu. Kad se ta potrošnja ulja normira na potrošnju goriva, to ispada negdje cca 0.2% od potrošnje goriva, što mislim da je OK. Vidjećemo hoće li se šta smanjiti kako se kilometraža bude povećavala, trenutno na tahou imam 8500 km ali, mislim da je to i ovako sasvim OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uglavnom se kod nas u taj motor sipa Selenia K P.E. 5-40 ili Shell Helix HX-7 ECT 5-40. Ocigledno je i iz ranije price vlasnika novih 500L sa istim motorom, da on konstrukcijski po malo troskari ulje. Fora je sto ga staje kolicinski manje i to treba redovno kontrolisati, za svaki slucaj. Ono sto mene buni je da kod mene Euro 5 motor sa istim tim 1368 ccm blokom, koji koristi isto lje (doduse kolicinski vise zbog MA jedinice), trosi na servisnom intervalu onoliko koliko kolega kaze da mu je sad potrosilo na 1400 km. Kacio sam i ranije slike, na cca 10k km, u pitanju je takodje Shell Helix HX-7 ECT 5-40:

 

190520196610.jpg.83932bb4cb2ade919529acc445bd8f31.thumb.jpg.4e8fc2c4218ea88e72ff2087233c366a.jpg

 

5 hours ago, Skundra said:

manje-više sam cijelo vrijeme išao "na tempomatu" na 130 km/h na 3500 obrta u šestoj.

Odgovor delom moze da bude i ovde - kratke brzine, da bi koliko-toliko nadoknadile 95 KS i 127 Nm, na tezinu tolike karoserije. Samim tim, kratka i 6. brzina i motor se na cruising brzinama autoputem vec vrti na prilicnim obrtajima. Evo bas poredim, kod mene je po satu na 120 km/h na okruglo 2500 rpm, a na ovih 130 km/h na 2700 rpm i prilicno mirno radi. Sigurno da tu atmosferac srkne vise, moguce da se slicno desava i po gradu ako se vozi zustrije.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio sam Tipa 1.4 16v 2 godine starog. Naravno ne planiram ga odrzavati kod ovlastenih derikoza, sta god znacila ta njihova garancija. Prethodni vlasnik mi je spomenuo potrosnju ulja, odnosno kako dosipa svakih 3-4000 km.

Ja sam nasuo pre 3000 km ulje Liqui Moly 5w40 i ne primecujem potrosnju na meracu. On je verovatno sipao seleniju pre toga.

Auto se svakodnevno vozi. Grad otvoreno 50-50.Ulje je cak dosta zuto nakon 3000 km.

Sto se tice auta, koliko para toliko muzike. Puno je nedostataka, ali opravdava cenom mozda to.

Motor je zaista veliki potrosac a ne ide bas tako :).

Ja sam ga platio sa predjenih 25000 km 6800e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Fora je izgleda, između ostalog, baš u količini ulja koje ide. Razgovarao sam sa Kićom V&B na tu temu i kaže da ga u 1.4 16V brzo "sagori", jer nešto ispod 3 litre staje i da ga zato dodatno troškari.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ta kolicina ulja dodje kao neki prosek za te kubikaze.

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih za pocetak promenio ulje.

Mislim da je Selenia upitno ulje. To samo Fiat forsira iz svog razloga...

Ako ulje zadovoljava standard Fiata, zasto mora biti Selenia?!

Dok sam vozio JTD nikad nisam sipao Seleniu, a slusao sam kako samo to pase Fiatu zato sto ima neki "specijalni sastojak".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro, to smo vec odavno prezvakali na temi o uljima... Selenia je korporacijsko ulje, pa kako ko misli da treba. Opet kazem, potrosnja ulja nije nesto sto iskljucivo govori o njegovom kvalitetu. Recimo, slicna prica oko kvaliteta/cene je vazila za Seleniu WR na dizelima (koja nije imala potrosnju) - ali je recimo to ulje je imalo TBN 11, kao svojevremeno retko koje. A parametar izuzetno vazan za ocuvanje motora i apsorpciju kiseline iz naseg goriva bogatog sumporom. Liqui Moly vazi za dobro ulje, sigurno korisno iskustvo :thumbup: (posto ga retko ko koristi), dopisi se i na intervalu servisa.

1 hour ago, totti said:

Fora je izgleda, između ostalog, baš u količini ulja koje ide. Razgovarao sam sa Kićom V&B na tu temu i kaže da ga u 1.4 16V brzo "sagori", jer nešto ispod 3 litre staje i da ga zato dodatno troškari.

Jbm li ga, ne vidim tu bas veliku veliku razliku u odnosu na 3.5l koliko staje kod mene, a isti taj blok je u pitanju (na njega jos MultiAir, turbo i Intercooler).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...