Zvezdo 1352 Posted September 25, 2024 Za 10godina će svi nestati. Mladi lavovi sa istoka dolaze. 1 sokratbg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 270 Posted September 25, 2024 https://www.motor1.com/features/734855/maserati-bad-marketing-issue-opinion/ Korektno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 270 Posted September 26, 2024 https://www.instagram.com/reel/DAYleWLozhn/?igsh=MTNwZG4wZnE2eDg4Nw== Tanko Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4458 Posted September 26, 2024 https://www.atvbl.rs/lat/auto-moto/fiat-obustavlja-prizvodnju-modela-500e-15-9-2024 Pa sad ako su pametni, nek vrate klasican sus motor ili bar hibrid. 1 alfini0507 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 270 Posted September 26, 2024 50 minutes ago, ISV_01 said: https://www.atvbl.rs/lat/auto-moto/fiat-obustavlja-prizvodnju-modela-500e-15-9-2024 Pa sad ako su pametni, nek vrate klasican sus motor ili bar hibrid. 2026. stiže hibrid. 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 270 Posted September 27, 2024 Fiona jedan od premium dobavljača za Maserati modele najavio je otpuštanje 1/3 svojih zaposlenika. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 18412 Posted September 27, 2024 Prsli su ako ubrzo ne urade nešto...Sent from my SM-A155F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 270 Posted September 27, 2024 Giulia QV završava karijeru na tržištu USA. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4458 Posted September 27, 2024 14 hours ago, Elra said: 2026. stiže hibrid. Kasno bas. Koliko ima trenutne ponude hibrida, kasno su se setili. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 270 Posted September 29, 2024 Stellantis počinje postepeno ukidanje dizel motora za komercijalna vozila http://www.klix.ba/clanak/240927178 Kada ih konkurencija pregazi, vratiće ih. Ili će prestati praviti Berlinga i ekipu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 270 Posted September 30, 2024 https://www.alvolante.it/news/stellantis-e-renault-lavorano-una-possibile-fusione-398317 Opet glasine o spajanju Renaulta i Stellantisa i demanti od strane Stellantisa. Spajanje navodno zagovara Macron kako bi se stvorila jaka francuska grupacija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
djunis82 218 Posted September 30, 2024 Revidirali naniže očekivanja profita i padoše akcije... 1 ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4458 Posted October 1, 2024 Pitam se ponekad koji je to toliko jak lobi da se počnu donositi odluke pogubne po preduzeća a kamoli skup proizvođača...ili su vrane mozak popile ovima sto prave dugorocne strategije. Kroz istoriju mali i jeftini automobili su spasavali velike proizvođače od sigurnog bankrota, a sad gledas trziste i nemas auto da valja ispod 14-18k, zavisno ko sta moze smatrati autom. Obzirom da vecina komponenti i sirovina je iz Kine i treba ovi iz Jevrope da propadnu. Ono, iscekujem da ce kinezi prvom prilikom da kupe neku fabriku koja će početi da radi sa smanjenim kapacitetom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 18412 Posted October 1, 2024 Isto mislim.... Kažu - proizvodnja malih automobila košta isto kao i velikih pa je profit manji... Quote Share this post Link to post Share on other sites
djunis82 218 Posted October 1, 2024 (edited) 1 hour ago, neshtry said: Isto mislim.... Kažu - proizvodnja malih automobila košta isto kao i velikih pa je profit manji... 7 hours ago, ISV_01 said: Pitam se ponekad koji je to toliko jak lobi da se počnu donositi odluke pogubne po preduzeća a kamoli skup proizvođača...ili su vrane mozak popile ovima sto prave dugorocne strategije. Kroz istoriju mali i jeftini automobili su spasavali velike proizvođače od sigurnog bankrota, a sad gledas trziste i nemas auto da valja ispod 14-18k, zavisno ko sta moze smatrati autom. Obzirom da vecina komponenti i sirovina je iz Kine i treba ovi iz Jevrope da propadnu. Ono, iscekujem da ce kinezi prvom prilikom da kupe neku fabriku koja će početi da radi sa smanjenim kapacitetom. I onda se svi naguraju u srodne segmente gde je konkurencija najjača, i to svuče profite po autu na isto kao kod malih automobila. To je strategija kako kad bi lanac supermarketa rekao da mu se ne isplati da prodaje Monin parizer, krem tablu sa rižom i šampon sa brezom, nego da prave pare leže u prodaji viskija, šunke od španskog praseta i Lindt čokolade. Pomere se u "profitabilnije" segmente, pa kad shvate da je tamo gužva, krenu da diferenciraju proizvod, pokušaju da kreiraju i pozicioniraju se u nišama podsegmenata. Ulože dosta u proizvodnju takvog efekta, stvarno potroše pare, naprave dobar automobil i onda se doživi ovo Edited October 1, 2024 by djunis82 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 18412 Posted October 1, 2024 Nije isto Za parizer ili šampon imaš jednostavne recepture ,pa neki od sastojaka izbegneš i bude jeftinije.I sve se pravi u kući.Potrebna su ti dva tehnologa i jedan iz marketinga. Kod automobila imaš stotine sistema i elemenata i svi se rade izvan kuće,kod komponentaša,dugo traje proces projektovanja, istraživanja i testiranja.Potrebne su stotine stručnjaka,čak i da uštineš negde kao Dacia 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 270 Posted October 1, 2024 Ovaj Citroen apsolutno nikakve šansa za uspjeh nije imao u Evropi. Platforma 408, reklamiran kao D segment, sa motorima iz A segmenta (1.2 THP) i jednim od najproblematičnijih PHEV pogona (1.6 THP + struja) i enterijerom skoro pa C/P iz C4 (koji je automobil B segmenta). Bez dizela, u toj klasi prodaja u Evropu još uvijek ne ide. 3 moron, Ivan and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 270 Posted October 1, 2024 https://autorepublika.com/2024/09/30/po-cemu-se-novi-1-2-puretech-razlikuje-od-stare-verzije/ Nova verzija 1.2 motora 1 italiano reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4465 Posted October 1, 2024 (edited) Meni lično taj tekst ( tehnički, a ni laički ) nije baš do kraja najjasniji u kom smislu je "novi 1,2T" zaista "novi", mada nesporno postoji i neka naznaka šta je navodno novo od pojedinačnih pozicija, a i uopštena kvalifikacija o navodno čak 70% novih delova u njemu. Čak i sam prevod pojedinih reči iz izvornog teksta kao da nije srećan. Ali, žalosno je da je i da je ta "treća generacija" pokazala probleme već na početku "tajne komercijalizacije" ( negde u periodu do januara 2024. ), pri čemu ne piše u tekstu šta se u vezi sa tim uočenim nedostacima kasnije tehnički uradilo. Da li je nešto promenjeno. Edited October 1, 2024 by moron Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 20275 Posted October 1, 2024 (edited) 2 hours ago, Elra said: Ovaj Citroen apsolutno nikakve šansa za uspjeh nije imao u Evropi. Platforma 408, reklamiran kao D segment, sa motorima iz A segmenta (1.2 THP) i jednim od najproblematičnijih PHEV pogona (1.6 THP + struja) i enterijerom skoro pa C/P iz C4 (koji je automobil B segmenta). Bez dizela, u toj klasi prodaja u Evropu još uvijek ne ide. Apsolutno se slazem, deluje mi slican pristup kao sto su imali i za DS5. Platforma, nominalni segment u koji je postavljen, svuda je po negde, a nije nigde - ni pravi Hatchback, ni pravi karavan, ni pravi Crossover. Sa C5X su krenuli na kartu "ili pukovnik ili pokojnik", s tim sto je u startu evidentno bilo da ce pre biti ovo drugo . Sa DS5 su bar imali neunistive 2.0 dizele (pogotovo vazi do BlueHDi), dizajn, i dan danas jedinstven avio-enterijer... Pa se ni on nije proslavio sa prodajom, naprotiv. U ovom pamfletu iznad, kazu da ce se Citroen vratiti mainstream-u. I da su Subcompacti i Compacti "the hearth of the brand". A upravo je suprotno. Jesu i oni imali 2CV, sa kojim su kao i drugi proizvodjaci posle WWII motorizovali naciju (Svabe Bubu, Zabari Ficka, itd.)... Ali je dusa brenda uvek bila tehnologija i inovacije - Type A, Traction Avant, legendarni i najpoznatiji DS sa gomilom tehnologije daleko ispred svog vremena, SM, CX... Sve dok nisu dosli pod sapu Peugeota i od kada vise to nije bilo to. Isto kao sto se desilo sa Alfom, kada je polovinom '80-ih dosla pod okrilje Fiata. Prva prava Alfa od tada je bila tek Giulia, posle pune 3 decenije. Ali posle 2 tehnicki odlicna modela i prava auta (Giulia/Stelvio), izgleda odose i oni putem bez povratka (crossoveri, elektrifikacija, tableti, gde ce ih Kinezi sve zgaziti, samo je pitanje kada). Svakako interesantne tendencije, jos pre 7-8 godina sam pisao kako mi deluje da ce evropski proizvodjaci zavrsiti pod pritiskom elektrifikacije, ako se ovako ekstremno odreknu SUS u bilo kom obliku. I koja je sve to utopija - na nivou sadasnje tehnologije baterija (strukture, proizvodnje, servisiranja, odlaganja), dometa vozila, infrastrukture, cena i troskova, a opet planirane masovnosti. Tada je sve bilo bajkovito, a polako se stvari o kojima sam pisao i otreznjenje (u vidu odgovora trzista kao i tehnickih mogucnosti) obistinjuju. Edited October 1, 2024 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 18412 Posted October 1, 2024 Tekst je tipa " ako ga zamumuljiš i umumuljiš tehničkim izrazima da niko ništa ne razume" svi će prihvatiti... 2 moron and ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4465 Posted October 1, 2024 Nije isključeno ni da je izvorni tekst tako "zamumuljen" i to ili sa razloga što su novinari koji su pisali izvorni tekst bili nedovoljno tehnički pismeni za one tehničke detalje o kojima je govorio predstavnika PSA ili sa razloga što je sam predstavnik PSA ( namerno ) govorio tehnički "zamumuljeno", a možda je i oboje ( a mislim da je baš to ). Jer, interes je PSA da pitanje nedostataka prve, druge i treće generacije 1,2 T ostane i dalje u domenu magle ( koliko god je to i dalje moguće ), ali i da istovremeno treću generaciju nahvale kao nešto napredno i nadnaravno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 18412 Posted October 1, 2024 Potpuno se slažem,da ljudi ako ovo bude dobro,zaborave na ranije...i ja se pitam,ako su skontali šta ne valja,je su li i rešili te probleme Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 270 Posted October 1, 2024 (edited) Jedan od poznatijih auto servisa u BiH: https://www.facebook.com/share/p/WjFbEqGWiSWimrHC/?mibextid=oFDknk Na stranu sva sprdnja ali danas, to jest unazad 7-8 godina, ubjedljivo najgori lineup pogonskih motora za svoje modele nudi Peugeot (Stellantis grupacija). Potkrijepiću to nepobitnim činjenicama. Opjevani 1.2 pureshit benzinac koji jede uljem natopljeni zupčasti remen uzrokujući mehaničku štetu u motoru uz problem sa potrošnjom ulja te pucanjem svjećica na istoj mašini. Toliko je opoziva bilo unazad par godina (pretpostavka do milion vozila iz čitavog koncerna) da je čak i domaća francuska udruga za zaštitu proizvođača tužila Stellantis zbog tog motora kao i Renault zbog šugavog 1.2 tce koji se također pokazao kao iznimno loš. Dalje, jako nepouzdani 1.6 thp benzinac koji muku muči otkako se pojavio na tržištu sa mnogim komponentama a najčešće sa visokotlačnom pumpom goriva. Šećer na kraju je 1.5 hdi dizelka kojoj masovno puca lanac što pogoni bregaste osovine uzrokujući veliku štetu u motoru. Svaki drugi Peugeot od 2017. godine i dalje koji je uvežen u BiH je bio sa puknutim lancem. Najčešće u trenutno popularnom polovnjaku 3008. Posljedica opravka je curenje ulja na sve strane a najviše sa kućišta bregastih osovina. Nije rijedak slučaj gdje se dio mora skidati par puta da bi se riješio problem. Ako želite znati da li je vaš motor imao havariju samo skinite plastični poklopac motora i tražite tragove diht mase koja "viri" na sastavu kućišta i glave motora, lako je za uočiti a vrlo vjerovatno ćete naći i trag curenja motornog ulja... Slike ispod - ispucali i potrošeni remen na 1.2 pureshit motoru sa nepunih 60k pređenih km u 2019. 2008 modelu te curenje ulja sa kućišta bregastih 1.5 hdi mašine kao posljedica saniranja zamjene lanca iz netom uveženog 2018. 3008 modela koji je zgazio 170k km (što je otprilike i standardna kilometraža na oglasima za prodaju raznih autokuća širom BiH). Opravak rađen u EU prije uvoza... Edited October 1, 2024 by Ivan Sadrzaj prebacen na FLCS server 3 1 2 1 Ivan, nemanja84bg, ISV_01 and 4 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanja84bg 2203 Posted October 1, 2024 (edited) Bagrameli je najjaci, mega car (u nekoj temi sam ga vec spomenuo ranije) eh da imamo takvog u bg-u ... i ne voli francuske igrackice haha Edited October 1, 2024 by nemanja84bg 2 1 ISV_01, moron and Elra reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites