Jump to content
Goran
neshaoct

Peugeot i Fiat? / Stellantis

Recommended Posts

Vala nije on jedini koji pljuje vec pomenute motore. Ima ih po eu kolilo hocete. 

A i jednog takvog na parkingu imao (3008) sa 1.5hdi, pukao lanac po kretanju sa parkinga (srecom). Zamenjen motor u ovlascenom jer je bio pod garancijom (ili bar dooobar deo istog). Ajd, sluzbeni je auto ali covek ga lepo vozi i brine o njemu (HORECA) i ladno mi kaze "Ma da, to je fabricka greska na motoru" (sto i jest istina) mrtav ladan. 

 

Dzaba im i kakav takav dizajn kad nude smece ispod haube.

 

Ono, ponekad mi zao sto nisam tip kojeg apsolutno ne interesuju pojedine stvari (ovde konkretno motorizacija), dal bi imao vise srece neg pameti il bih istresao gro love i zakleo se da FR smece necu nikad vise kupiti :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja firma je taj "HORECA" 3008 ? Ili, koji brend kafe ? :)

 

10 hours ago, Elra said:

jednim od najproblematičnijih PHEV pogona (1.6 THP + struja)

 

Izgleda da je PHEV iz kuće FCA ipak "živa vatra" :)

 

https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2024/10/01/stellantis-hitno-popravlja-194.000-jeep-plug-in-hibrida-zbog-opasnosti-od-pozara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bio glupost da su baterije iole veće...

Meni se dopadaju ovi što rade kao lokomotiva,rade na baterije i kada treba upale motor ( koji ne služi ničemu osim za dopunu baterije) i dopune baterije 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je prošlo od spajanja? Skoro 4 godine!?

 

I što imamo na PSA platformama? 5 modela iz putničkog programa. 3 CUV modela na CMP, 1 hatch na CMP i 1 piškit ću kakit ću na Smart Car platformi.

Još imam 2 vozila iz gospodarskog programa. Scudo i Doblo.

 

I di je sad problem ili kvaka.

 

Doblo je ionako bio blizu izlaska i izašao bi na Small Wide iz Turske da nije došla korona. Bio je i BEV u planu i sve to naravno sa Fiat motorima.

 

Onih 5 gore spomenutih.

To je trebala bit Mini Wide platforma. Baza kao za novi 500 samo širi i duži proizvodi.

 

Sve je trebao biti neki CUV, čak i Lancia.

 

I onda dođe PSA kako dali su nove produkte.

 

Jao koja prevara od firme.

 

Ostalo sve zamrznuto i sporo se kreće 

 

Oživljavaju mrtvu Lanciu.

 

Alfa i pogotovo Maserati nemaju ništa od njih a još manje mogu naučiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čitam članak, do 2028. će se znati sudbina neprofitabilnih brendova u Stellantisu.

 

Exor se pokazao kao glavni krivac sudbine FCA. Dok se dogovarao Stellantis mogli su reagirati. Kasnije kad je PSA preuzeo kormilo Stellantisa bilo je kasno. I Talijani su kivni na Elkana.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Talijani ne kupuju talijanska vozila...

 

To je glavni i osnovni problem.

 

Drugi problem same proizvodnje u Italiji je najveća cijena električne energije u EU. Više nego duplo s obzirom na Francusku ako se gleda cijena bez subvencija.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, N.N. said:

Talijani ne kupuju talijanska vozila...

 

To je glavni i osnovni problem.

Da, to se da primijetiti. Dacia je zastupljena u B segmentu, dalje Toyota, VW, BMW...

Ali, dok su bili svježi 500X se fino kupovao, Renegade, Tipo, išlo je to solidno. Compass je mislim bio najprodavaniji u klasi. Sad je već problem kada su ti modeli stari. A to je već zadnje 3 godine.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, Elra said:

Ali, dok su bili svježi 500X se fino kupovao, Renegade, Tipo, išlo je to solidno

Koliko se secam, cak i u najboljoj godini u Evropi, 500X nije prebacio preko 5 cifara.

Tipo je u Evropi imao pik u prvoj punoj godini sa oko 120.000 komada i iza toga poceo konstantno, cak i rapidno, da pada (one silne cifre su samo zahvaljujuci prodaji po Turskoj). Nisu pomogle ni znatno opremljenije MY21 verzije, Cross izvedbe, konkurentna cena...

Bas pisemo na drugoj temi da je njihov najprodavaniji model i najprodavaniji model van maticnog trzista (500), u najnovijoj elektricnoj iteraciji obustavljan sa proizvodnjom zbog manjka traznje. Pa onda stize i upitna "eko" Grande Panda... Onako, u zetokom su problemu sa modelima, a deluje mi da ce biti u jos vecem, u ovoj celoj prici sa strujom i PSA platformama i motorizacijama.

5 hours ago, Elra said:

do 2028. će se znati sudbina neprofitabilnih brendova u Stellantisu

Kako pojedini stoje, meni deluje i ranije. Od 14 brendova pod kapom Stellantisa, prica se prvo o prodaji Maseratija.

Pikovi za gasenje su DS i/ili Lancia. Dva brenda koji se preklapaju u grupaciji, jer gadjaju slican opseg kupaca (wanna be premium), a oba sa tankom ili nikakvom prodajom.

Alfa Romeo takodje ima rok da bude il' pukovnik il' pokojnik, sve ce zavisiti od rezultata prodaje.

I ono sto nedavno citam i sto je navodno pokrenulo strajkove preko bare - za gasenje se predvidja i nesto od Dodge/Chrysler/RAM/Jeep programa (za Jeep mi ta prica nekako ne pije vodu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grande Panda ima solidne šanse da bude ćorak. Prvo po dimenzijama to je automobil B segmenta, a Panda je asocijacija za A segment. Trebali su vratiti naziv Punto. Motorizacija nikakva, cijena visoka. Baterije u BEV verziji stara tehnologija. U Ita BEV ne prolazi a Francuzi će se odlučiti za eC3. 

Nema čisti ICE i MT, a to utiče na cijenu.

 

Uvodjenje Juniora na tržištima širom Evrope ide blago je reći traljavo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slušam reviews na Ytb za 600 Hybrid i taj model apsolutno ništa novo nije donio u poredjenju za 500X. Još mi 500X djeluje ozbiljniji automobil sa pravom motorizacijom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li u Stellantisu pripremaju novu generaciju Fiorina/Nema/Bippera?

Bili bi fora kao mali BEV dostavnjaci za gradske uslove. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.quattroruote.it/news/industria-finanza/2024/10/21/stellantis_obiettivo_2025_imparato_se_le_elettriche_non_si_vendono_produrremo_meno_termiche_.html

U Stellantisu kažu da moraju dostići propisane ciljeve za flotnu emisiju štetnih gasova za 2025. Penale neće plaćati. Ako ne budu pogli prodati dovoljno BEV vozila, smanjiće proizvodnju ICE i MHEV vozila. Moraju udvostručiti prodaju BEV vozila kako bi postigli definisane granice.

E sad, tamo gdje je BEV išao bez problema (Skandinavija, dijelom Njemačka, UK, Beneluks) prodaja Stellantis BEV automobila je bila beznačajna. Sada pokušavaju na silu da uvale BEV na tržištima Španije, Italije.

 

Kao što neko u komentarima reče, možda je to pravi razlog smanjenja proizvodnje Pandine, a ja ću dodati i ukidanje starog 500.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis to Close Arizona Proving Grounds in Cost-Cutting Move


Automaker Shifts Testing To Toyota's Arizona Facility As Part Of Efficiency Strategy...

https://moparinsiders.com/stellantis-to-close-arizona-proving-grounds-in-cost-cutting-move/

 

Da li je iko u upravi Stellantisa normalan i razuman?

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.affaritaliani.it/economia/stellantis-tavares-via-prima-del-previsto-buonuscita-record-da-100-milioni-e-quote-di-maserati-rumor-941955.html

Tavares vrlo je moguće ranije napusta kormilo Stellantisa od otpremninu od 100 miliona eura.

Aktuelni 500, dobija elektro pogon kao Grande Panda i isti hibridni sklop.

Nova generacija 500e i 2008e koji su trebali da se pojave 2027. godine odgođeni su za drugu polovinu 2029. godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

Šta će jadan čovek uz toliku otpremninu ...

I dionice Maseratia gratis...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jean-Philippe Imparato novi COO Stellantisa kaže da ako se udio BEV vozila Stellantisa 2025. ne podigne na 25% ukupno isporučenih Stellantis vozila na tržištu Evrope, da će to dovesti do porasta cijena ICE i MHEV vozila, odnosno manje proizvodnje. Takodje, prema njegovoj logici, treba porasti i cijena benzina kao pogonskog goriva zbog novih propisa o izduvnim gasovima. Stellantis u svakom slučaju neće plaćati penale prema EU birokratama.

Sve u svemu, za Stellantis će biti zanimljiva 2025. godina. Kako će uspjeti da svoja zastarjela a preskupa BEV vozila prodaju evropskim kupcima i to bez subvencija država osim Francuske i Španije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda, ali samo mozda nase drzave mogu delimicno da izbegnu ovaj novi Stellantisov pravac jer nismo deo Cafe programa. Samo je pitanje do kada i da li ce iz samog Stellantisa imati podrsku za to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...