N.N. 592 Posted August 18 Već su u prodaji za 600... Ali za neka tržišta , uglavnom tila Njemačke i Nizozemske. Za Avenger su najavili kao 4xe. Također i za Junior. Junioru je to i jedini motor da nije BEV. Inače nešto drugo sam htio reći. Ako papir ne laže. Tonale 1.5 MHEV 130 KS ima točno 30kg manje od 3008 III 1.2 136 KS. Osim 30kg manje ima i 1 cilindar više i ozbiljniji mjenjač. 0-100 ako imam točne podatke je 9.6 za Tonale, 10.1 za 3008. Vmax je 200 odnosno 201 km/h. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 244 Posted August 19 (edited) Treba sačekati 3 god da se vidi kako će se u praksi pokazati 1.2 eDCT kombinacija. Možda i više jer je i 1.5 MHEV još relativno nepoznat. Koliko sam vidio Avenger 4xe će pozadi imati multilink? Da li baterija (tip baterije, kapacitet...) može biti uzrok veće mase 3008ice? Edited August 19 by Elra 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 592 Posted August 19 Pričam o MHEV modelima... Ne znam o čemu pričaš. Ajde da je PHEV. No to je i jako velik auto. Doduše njima i treba kako su im sve platforme jako neefikasne šta se tiče ponude prostora za noge. Doduše 3008 je i baš ekstremno širok. 3 godine za vidjet kakav je motor? Pa tko to više ima? Pitanje šta će i kakav bit u proizvodnji za 3 godine. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 244 Posted August 19 (edited) Htio sam reći, obzirom da je to PSA proizvod ne treba ga kupovati prve 3 godine, dok se ne utvrde eventualne fabričke greške, kao kod BlueHDI, PureTech i Prince motora. U eDCT pogodu, ti troškovi uslijed fabričkih propusta mogu biti samo mnogostruko skuplji, nakon 2 godine garancije. U Sarajevu sam u salonu ulazio u Tonale, pozadi i djelovao mi je uzak. Stvarne mjere i poređenje sa novim 3008 stvarno ne znam. Amerikanci su mnogo ljuti na Tavaresa Dal numero uno di UAW dure accuse al CEO di Stellantis Carlos Tavares In un video pubblicato venerdì, Fain ha intensificato le tensioni già emerse durante i difficili colloqui di contrattazione collettiva dell’anno scorso. Ha dichiarato: “C’è qualcosa che non va in Stellantis, le vendite e i profitti sono in calo, mentre gli stipendi dei CEO restano estremamente alti. Il problema non è il mercato, come dimostrano le vendite in crescita di GM e Ford e nemmeno i lavoratori dell’auto. Il problema è Carlos Tavares”. Edited August 19 by Elra Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4214 Posted August 19 Dobih jutros ovo na mail od jednog poznanika iz DE: https://www.manager-magazin.de/unternehmen/autoindustrie/stellantis-aktionaere-verklagen-autobauer-in-den-usa-a-d30fc74f-63c1-4802-a5aa-93f03ea1c385?xing_share=news Akcionari u Americi podneli tuzbu protiv Stelantisa zbog obmane! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 244 Posted August 20 (edited) https://www.instagram.com/p/C-3ct8NSq6Y/?igsh=MzMzNGIzeHNmdmxn Mogao bi biti sličan. Korekto Edited August 20 by Elra Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 244 Posted August 21 Navodno, Stellantis hoće da se riješi Chryslera i BYD je zagrizao. E sad kako li oni misle da to američka vlast odobri Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7667 Posted August 21 Jednom davno administratori ovog forume se obrušili na mene što sam pisao na ćirilici jer eto, ovo je multi bla bla forum, al zato tekstovi na italijanskom, švapskom itd mogu, jer naravno, to svi razumeju Sent from my SM-A546E using Tapatalk 1 3 Dzimbo, italiano, Zakeralo and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 244 Posted August 21 https://www.facebook.com/share/MwnEt6pUZdEtTUBo/?mibextid=oFDknk To su ti hibridi. Bukvalno za posjedovanje samo doj traje garancija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4214 Posted August 21 Čekaj malo. Ovde se na forumu par puta pisalo da je baterija za Fiatov 1,5 MHEV 2.500 funti, a na onom linku piše da je baterija za Renoov klasičan hibrid 1,6 oko 3.500 evra. Baterija za Fiatov blagi hibrid košta skoro kao i baterija za Reno klasičan hibrid ! Pri čemu faktički nemaš bilo kakve razlike u načinu i "težini" života baterija u te dve tehnologije. U obe tehnologije baterije se dopunjavaju svaki put kada si otpustio gas (ili pritisnuo kočnicu), a baterije se prazne svaki put kada si dotakao papučicu gasa radi ubrzanja. Što se tiče EV Clinic, generalno, ja mislim da oni veoma dobro ( najviše i prvenstveno ) vode računa o svom interesu pri pisanju, kao i pri izvodjenju svih intervencija koje nude. O tome ( o pobudama) čovek mora da vodi računa kada ceni njihova mišljenja i savete. Da su nekim čudom alturisti i da rade besplatno, verovao bih im možda i bezrezervno. Ovako - ne bez rezerve ! To nikako ! 2 Zakeralo and knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 592 Posted August 21 @moron Fiat kapacitet 0.8 kWh, Renault 1.2 kWh. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 244 Posted August 21 (edited) 1 hour ago, moron said: Što se tiče EV Clinic, generalno, ja mislim da oni veoma dobro ( najviše i prvenstveno ) vode računa o svom interesu pri pisanju, kao i pri izvodjenju svih intervencija koje nude. Ono što je sigurno je da su MHEV i PHEV vozila nešto najgore što se pojavilo u auto industriji nakon isteka garancije. Previše skupih popravni već nakon 100k km. To treba izbjegavati dok se može. Stoga, odluka Stellantisa da ne nudi klasični ICE kod Grande Pande, dok zakonski okviri dozvoljavaju, veoma čudi. E sad ko je spreman na rizik, možda baterije budu jeftinije za 5-10 godina. Edited August 21 by Elra Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4214 Posted August 21 Svaki brend je u prošlosti imao po neki motor koji je bio teški promašaj, a pri tome nije bio elektrifikovan Ne možeš unapred tako suditi da će svaki MHEV, HEV i PHEV svog vlasnika ekonomski zaviti u crno kada izadje iz garancije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 244 Posted August 21 Elektromotor integrisan u mjenjač, baterija...su sigurni elementi za skupe popravke. 1 Zakeralo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4214 Posted August 22 Zanemaruješ činjenicu da se proizvodjač "obraća" samo prvom kupcu. Samo on je njegova ciljna grupa. A taj prvi kupac ima garanciju, koja danas za hibridne sklopove raznih vrsta (MHEV, HEV i PHEV), pa i za baterije kao deo tog sklopa, uglavnom iznosi 8 godina ili 160.000 km ( kod Toyote i do 10 godina ili do 200.000 km). Malo koji prvi kupac će da razmišlja o "desetoj godini". Ali. nesporno, drugi i svaki sledeći kupac bi mogao da se "češe po glavi" te "desete godine" oko cene neki komponenti tog sklopa. Na isti način kao što na 10 godina starom dizelu može da "zvekne" dosta toga, čija se cena sanacije kreće i u hiljadama evra. A nekada crkava i daleko pre toga. Očekivanja ljudi su jedno, a stvarnost je nešto drugo. A svakakvih ljudi i očekivanja imaš. Recimo, aa sam 2020. godine prodao 308 SW dizel (sa 185 kkm) koji sam kupio 2009. godine. Znam današnjeg vlasnika tog vozila ( zet je mog prijatelja) i čovek mi se pre par dana žali kako mu je otišla letva volana ( gubi ulje ) i da mora da plati remont letve 250 evra ( kola su sada sa 100.000 km više nego kada sam ih prodao ). I pita me "da nisam ja u nešto udario sa točkom dok je bio kod mene?" Pa da je ovo sada valjda posledica toga ... Pri čemu zaista jesam 2019. udario u kamen i pukla mi je alu felna, a i iskrivio se i kraj letve (pa sam menjao ležaj točka, kuglu, kraj letve i produžetak kraja letve ). Što je sve to taj čovek pri kupovini tih kola i znao da se desilo. Hteo sam da puknem od smeha kako to sve izgleda iz perspektive onog kasnijeg vlasnika ... Da ga je zajebao prvi vlasnik. Elem, ova hibridna vozila (raznih vrsta ), naravno da će da posle isteka garancije da tadašnjem vlasniku ( bio on prvi, peti ili deseti ) da prave potencijalno i neki trošak raznih sanacija vezanih za elektrokomponente. Ali, drugi i svaki sledeći vlasnik to i ne mora uopšte da kupi (kao što je onaj prvi "morao", jer je prosto samo "želeo" ). Može taj drugi i sledeći da kupi i neko vozilo sa motorom bez ikakve hibridizacije. 2 Zakeralo and Elra reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 16818 Posted August 22 Vidiš,kod Amera se i post retail računa prilikom kupovine vozila ...koliko dobro može da ga proda posle korišćenja... Čak redovno izlaze i liste Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4331 Posted August 22 Bar prednost hibridnog auta je sto ti, ako nista drugo, ostane SUS motor a ostalo povadis i pogasis i teraj Kad vec ne moze da se uradi swap (kao kod amera i posle ga legalno vozis sa V6 u priusu, npr) kod nas ce bracala da pogase sve greske na elektronici i da iscupaju baKteriju, tipa stave varalicu ili slicno. Verovatno jos niko nije dosao u situaciju da mora menjati bateriju od 3-7-10k eura na autu od 12k eura pa da trazi resenje, ali...cenim da ce zabari, poljaci, spanci i ofc balkanska bratija prvi izaci sa nekim hakovanim resenjem. Mislim da previse turaju te elektromotore svuda. Da, najveci rizik nosi drugi-treci kupac i gledajuci njihovu zamenu. Mada, vec ti hibridi iole boljih marki koji su odsluzili ili uskoro odsluzuju svoj garantni rok (5-7-10g) ce se naci u ovom delu Evrope..RU, BG, RS i slicni..nece njega svaba drzati kod sebe i opravljati, skupo mu je a i takse da se ratosilja takvog auta su velike kod njih. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 244 Posted August 22 Malo istorije https://www.instagram.com/p/C-2h-LTCAHL/?igsh=bjdyYXgzMG5pejR6 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 16818 Posted August 23 @Elra ovo je prava istorija Sa hidro pneumatikom 2 Elra and MiloshBg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1319 Posted August 23 Uff Xantia mi je oduvek bila prelepa i oduvek bio izazov. Ali isto tako kazu da je specifican i prilicno kvarljiv u odnosu na prethodnike. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 244 Posted August 26 Sada je navodno neizvijesna i budućnost fabrike Stellantis Atessa gdje se proizvodi Ducato. Lokalni političari su se digli, traže garancije od Tavaresa. Da li će i proizvodnja Ducata biti izmještena u Poljskoj? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 244 Posted September 4 https://www.autonews.com/executives/stellantis-names-bob-broderdorf-lead-jeep-north-america Promjene u Sjevernoj Americi gdje opasno ne štima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 244 Posted September 12 https://www.detroitnews.com/story/business/autos/chrysler/2024/09/11/stellantis-u-s-dealers-call-out-ceo-tavares-for-damaging-brands/75180762007/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 16818 Posted September 12 Tavares jednostavno ne ume... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 244 Posted September 12 I tako to...ne ide https://www.instagram.com/p/C_0s1dQzfWN/?igsh=ZXA4bXQxdTZzeWp5 Quote Share this post Link to post Share on other sites