Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Peugeot i Fiat? / Stellantis

Recommended Posts

Već su u prodaji za 600... Ali za neka tržišta , uglavnom tila Njemačke i Nizozemske.

 

Za Avenger su najavili kao 4xe. Također i za Junior. 

 

Junioru je to i jedini motor da nije BEV.

 

 

Inače nešto drugo sam htio reći.

 

Ako papir ne laže. Tonale 1.5 MHEV 130 KS ima točno 30kg manje od 3008 III 1.2 136 KS. Osim 30kg manje ima i 1 cilindar više i ozbiljniji mjenjač.

 

0-100 ako imam točne podatke je 9.6 za Tonale, 10.1 za 3008.

Vmax je 200 odnosno 201 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Treba sačekati 3 god da se vidi kako će se u praksi pokazati 1.2 eDCT kombinacija.

 

Možda i više jer je i 1.5 MHEV još relativno nepoznat.

 

Koliko sam vidio Avenger 4xe će pozadi imati multilink?

Da li baterija (tip baterije, kapacitet...) može biti uzrok veće mase 3008ice?

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pričam o MHEV modelima... Ne znam o čemu pričaš. Ajde da je PHEV.

 

No to je i jako velik auto. Doduše njima i treba kako su im sve platforme jako neefikasne šta se tiče ponude prostora za noge. Doduše 3008 je i baš ekstremno širok.

 

3 godine za vidjet kakav je motor? Pa tko to više ima? Pitanje šta će i kakav bit u proizvodnji za 3 godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Htio sam reći, obzirom da je to PSA proizvod ne treba ga kupovati prve 3 godine, dok se ne utvrde eventualne fabričke greške, kao kod BlueHDI, PureTech i Prince motora. U eDCT pogodu, ti troškovi uslijed fabričkih propusta mogu biti samo mnogostruko skuplji, nakon 2 godine garancije.

 

U Sarajevu sam u salonu ulazio u Tonale, pozadi i djelovao mi je uzak. Stvarne mjere i poređenje sa novim 3008 stvarno ne znam.

 

Amerikanci su mnogo ljuti na Tavaresa

 

Dal numero uno di UAW dure accuse al CEO di Stellantis Carlos Tavares

In un video pubblicato venerdì, Fain ha intensificato le tensioni già emerse durante i difficili colloqui di contrattazione collettiva dell’anno scorso. Ha dichiarato: “C’è qualcosa che non va in Stellantis, le vendite e i profitti sono in calo, mentre gli stipendi dei CEO restano estremamente alti. Il problema non è il mercato, come dimostrano le vendite in crescita di GM e Ford e nemmeno i lavoratori dell’auto. Il problema è Carlos Tavares”.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Navodno, Stellantis hoće da se riješi Chryslera i BYD je zagrizao. E sad kako li oni misle da to američka vlast odobri :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čekaj malo. Ovde se na forumu par puta pisalo da je baterija za Fiatov 1,5 MHEV 2.500 funti, a na onom linku piše da je baterija za Renoov klasičan hibrid 1,6 oko 3.500 evra.

Baterija za Fiatov blagi hibrid košta skoro kao i baterija za Reno klasičan hibrid !

Pri čemu faktički nemaš bilo kakve razlike u načinu i "težini" života baterija u te dve tehnologije. U obe tehnologije baterije se dopunjavaju svaki put kada si otpustio gas (ili pritisnuo kočnicu), a baterije se prazne svaki put kada si dotakao papučicu gasa radi ubrzanja.

 

Što se tiče EV Clinic, generalno, ja mislim da oni veoma dobro ( najviše i prvenstveno ) vode računa o svom interesu pri pisanju, kao i pri izvodjenju svih intervencija koje nude.

O tome ( o pobudama) čovek mora da vodi računa kada ceni njihova mišljenja i savete.

Da su nekim čudom alturisti i da rade besplatno, verovao bih im možda i bezrezervno.

Ovako - ne bez rezerve ! To nikako !

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 hour ago, moron said:

Što se tiče EV Clinic, generalno, ja mislim da oni veoma dobro ( najviše i prvenstveno ) vode računa o svom interesu pri pisanju, kao i pri izvodjenju svih intervencija koje nude.

Ono što je sigurno je da su MHEV i PHEV vozila nešto najgore što se pojavilo u auto industriji nakon isteka garancije. Previše skupih popravni već nakon 100k km. To treba izbjegavati dok se može. 

Stoga, odluka Stellantisa da ne nudi klasični ICE kod Grande Pande, dok zakonski okviri dozvoljavaju, veoma čudi.

 

E sad ko je spreman na rizik, možda baterije budu jeftinije za 5-10 godina.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaki brend je u prošlosti imao po neki motor koji je bio teški promašaj, a pri tome nije bio elektrifikovan :)

Ne možeš unapred tako suditi da će svaki MHEV, HEV i PHEV svog vlasnika ekonomski zaviti u crno kada izadje iz garancije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elektromotor integrisan u mjenjač, baterija...su sigurni elementi za skupe popravke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanemaruješ činjenicu da se proizvodjač "obraća" samo prvom kupcu. Samo on je njegova ciljna grupa.

A taj prvi kupac ima garanciju, koja danas za hibridne sklopove raznih vrsta (MHEV, HEV i PHEV), pa i za baterije kao deo tog sklopa, uglavnom iznosi 8 godina ili 160.000 km ( kod Toyote i do 10 godina ili do 200.000 km).

Malo koji prvi kupac će da razmišlja o "desetoj godini".

Ali. nesporno, drugi i svaki sledeći kupac bi mogao da se "češe po glavi" te "desete godine" oko cene neki komponenti tog sklopa. Na isti način kao što na 10 godina starom dizelu može da "zvekne" dosta toga, čija se cena sanacije kreće i u hiljadama evra. A nekada crkava i daleko pre toga.

Očekivanja ljudi su jedno, a stvarnost je nešto drugo. A svakakvih ljudi i očekivanja imaš. Recimo, aa sam 2020. godine prodao 308 SW dizel (sa 185 kkm) koji sam kupio 2009. godine. Znam današnjeg vlasnika tog vozila ( zet je mog prijatelja) i čovek mi se pre par dana žali kako mu je otišla letva volana ( gubi ulje ) i da mora da plati remont letve 250 evra ( kola su sada sa 100.000 km više nego kada sam ih prodao ). I pita me "da nisam ja u nešto udario sa točkom dok je bio kod mene?" Pa da je ovo sada valjda posledica toga ... Pri čemu zaista jesam 2019. udario u kamen i pukla mi je alu felna, a i iskrivio se i kraj letve (pa sam menjao ležaj točka, kuglu, kraj letve i produžetak kraja letve ). Što je sve to taj čovek pri kupovini tih kola i znao da se desilo. Hteo sam da puknem od smeha kako to sve izgleda iz perspektive onog kasnijeg vlasnika ... Da ga je zajebao prvi vlasnik.

 

Elem, ova hibridna vozila (raznih vrsta ), naravno da će da posle isteka garancije da tadašnjem vlasniku ( bio on prvi, peti ili deseti ) da prave potencijalno i neki trošak raznih sanacija vezanih za elektrokomponente. Ali, drugi i svaki sledeći vlasnik to i ne mora uopšte da kupi (kao što je onaj prvi "morao", jer je prosto samo "želeo" ). Može taj drugi i sledeći da kupi i neko vozilo sa motorom bez ikakve hibridizacije. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidiš,kod Amera se i post retail računa prilikom kupovine vozila ...koliko dobro može da ga proda posle korišćenja... Čak redovno izlaze i liste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bar prednost hibridnog auta je sto ti, ako nista drugo, ostane SUS motor a ostalo povadis i pogasis i teraj :) Kad vec ne moze da se uradi swap (kao kod amera i posle ga legalno vozis sa V6 u priusu, npr) kod nas ce bracala da pogase sve greske na elektronici i da iscupaju baKteriju, tipa stave varalicu ili slicno. 

Verovatno jos niko nije dosao u situaciju da mora menjati bateriju od 3-7-10k eura na autu od 12k eura pa da trazi resenje, ali...cenim da ce zabari, poljaci, spanci i ofc balkanska bratija prvi izaci sa nekim hakovanim resenjem. 

 

Mislim da previse turaju te elektromotore svuda. Da, najveci rizik nosi drugi-treci kupac i gledajuci njihovu zamenu. Mada, vec ti hibridi iole boljih marki koji su odsluzili ili uskoro odsluzuju svoj garantni rok (5-7-10g) ce se naci u ovom delu Evrope..RU, BG, RS i slicni..nece njega svaba drzati kod sebe i opravljati, skupo mu je a i takse da se ratosilja takvog auta su velike kod njih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uff Xantia mi je oduvek bila prelepa i oduvek bio izazov. Ali isto tako kazu da je specifican i prilicno kvarljiv u odnosu na prethodnike. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada je navodno neizvijesna i budućnost fabrike Stellantis Atessa gdje se proizvodi Ducato. Lokalni političari su se digli, traže garancije od Tavaresa. 

Da li će i proizvodnja Ducata biti izmještena u Poljskoj?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...