Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Peugeot i Fiat? / Stellantis

Recommended Posts

1 hour ago, Elra said:

Sigurno. A koliko se razvoj odužio, sve je moguće. I da bude kvarljiva roba, a možda Stellantis iznenadi pa bude kvalitetan.

 

Samo neka nije CVT. Šta bi tek bilo da je PSA izabrao CVT Jatco kombinaciju :devil:

Ja se slatko navozah sa jednim Jatco proizvodom i rado ga se sećam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, N.N. said:

Pa motor je 2.2 Fiat već godinama, ništa Iveco.

Od kad to? Bio je 2.3 Fiat/Iveco. Vec 3 godine kako sam izasao iz FCA servisa... Znam da se neko vreme ugradjivao i 2.2 PSA i 2.2 Ford ( Puma oznaka ) sa cini mi se pogonom na lanac. Servisirao sam ih... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MiloshBg

 

2021. je zadnja godina proizvodnje Ducata sa 2.3 Iveco motorom.

 

Od tada pa do danas je Ducato sa 2.2 Fiat motorom.

2.2 poznat kao Family B ili Pratola Serra. Ista ona familija motora kao 1.6, 1.9, 2.0 i razni benzinci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uspjeli su prodati 50.000 primjeraka nove 3008ice. 25% BEV.

respekt

22 hours ago, N.N. said:

@MiloshBg

 

2021. je zadnja godina proizvodnje Ducata sa 2.3 Iveco motorom.

 

Od tada pa do danas je Ducato sa 2.2 Fiat motorom.

2.2 poznat kao Family B ili Pratola Serra. Ista ona familija motora kao 1.6, 1.9, 2.0 i razni benzinci.

Taj 2.3 FPT Iveco motor je bio pravi motor za LCV vozilo. Kako će se snaći 2.2 motor iz putničkog automobila vidjećemo.

Ne vidim ni poentu osamostaljivanja Iveca van Fiata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

30.000 naručenih e-C3 će morati da sačeka isporuku do kraja jeseni, zbog problema sa softwareom upravljanja baterijom i elektromotorom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam se vozio u novom Combu pozadi.

Kriminal, sjedi se pod 90 stepeni, malo prostora za noge, sjedi se visoko.

Stari Doblo 2 jeste bio neudoban ali je položaj sjedenja bio normalan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa rešetkom. Zar su različiti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prica o izboru licnog auta i dilemama prilikom kupovine, prebacena je u odgovarajucu temu:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/46612-večita-dilema-koji-auto-kupiti/&do=findComment&comment=1719745

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.klix.ba/auto/nedace-1-5-hdi-dizelasa-u-dva-cina-nakon-muka-s-lancem-stizu-problemi-sa-adblue-sistemom/240802188

 

Nisu htjeli da koriste znatno manje problematični 1.6 Multijet.

Da li je kod Euro6 verzije Mareli dobavljač dizni za 1.6 Multijet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Elra said:

Nisu htjeli da koriste znatno manje problematični 1.6 Multijet

Na zalost. Realno sto bi, cim istekne garancija sve to pada na teret vlasnika. Il ce on da resava za ozbiljne pare ili ce taj isti lom da dodje kod nas jer niko upucen nece kupovati taj auto sa izrazenim problemima. 

Realno si trebalo 1.6mjet da turaju jer je pouzadan, mada im verovatno to i ne odgavara. 

Realno su mogli i da poboljsaju eko norme starijih hdi motora i da ih zadrze lao sto radi (jos uvek) Reno sa 1.5 dci. Istina, nije isti kao od pre 10g ali je i dalje raga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Elra

Uvijek je bio Bosch šta se injektora tiče. To i je najproblematičniji dio većine 1.6 dizela, kao VAG tako i Fiat. Ali još je i dobro jer je solenoid, da je piezo tek bi bilo vraga.

 

@ISV_01

1.6 je kud i kamo teži motor jer nema aluminijski blok mada je bio plan ići na njega pa se odustalo. Možda bi bilo i izmjena na ovjesu sa tim da sumnjam kako stane u CMP auta. Puno toga ne stane u njih.

 

No za ove teretnjake, poluteretnjake, veća vozila. Po meni je Fiat dizel trebao biti i to se po meni cal trebalo forsirati 2.2, po mogućnosti aluminij blok za automobile. 

Takvo što postoji samo za ugradnju uzdužno.

 

 

 

Ma cijela po meni filozofija u politika ponude motora kod Stellantisa je pogrešna.

Mislim da je to Sergio donekle razumio, kasnije Manley i sada Tavareš da prostiš k ne razume.

 

Čak je Sergio donekle proročki sastavio listu motora za Giuliu i Stelvio. Kasnije je imao plan malo dopuniti, neki su kasniji sa razvojem. I tako...

 

Sad imamo što imamo. Jbg 

Edited by N.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N.Bosch i FPT su uvijek bili dobitna kombinacija. Kod VW 1.6 TDI dizne su Siemens i Delphi. 

Kod 1.6 HDI 68 KW je Bosch a 85 KW Siemens. BlueHDI je Siemens.

 

Mareli je bio korektan na 1.3 Mjet motoru u Euro 4 izvedbi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Elra said:

https://www.klix.ba/auto/nedace-1-5-hdi-dizelasa-u-dva-cina-nakon-muka-s-lancem-stizu-problemi-sa-adblue-sistemom/240802188

 

Nisu htjeli da koriste znatno manje problematični 1.6 Multijet.

Da li je kod Euro6 verzije Mareli dobavljač dizni za 1.6 Multijet?

Ranije je bilo reči da je problematični lanac za 16V kod 1,5 HDI modifikovan sa početkom 2020. godine, a i ja sam nedavno čuo da je konstrukcijska falinka otklonjena tek 2022. godine.

A problem sa AdBlue pumpom imaju od početka primene Euro 6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

Ide u pravilu zamjena AdBlue pumpe, tanka i svih cijevi.

Em skupo, ej treba vremena.

 

 

No pristojno bi bilo reći da svi manje ili više imaju problema sa Ad Blueom ali da je to kod 1.5 HDI na jednom većem/višem nivou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam negde 2019. godine u Pežo servisu ( kad sam dovezao moj 308 iz 2009. na redovan servis klime ) upitao jednog lika - servisera ( koga sam jako dugo znao ) upitao kako se u medjuvremenu pokazao 1,6 BlueHDI u 308 mk2 ( koji je sa tim motorom u Srbiji startovao tek 2015 ).

I on mi još tada reče da se kao najveći problem u medjuvremenu pokazala baš AdBlue pumpa, da je na vozilima pod garancijom ( bila je 4 godine ) menjaju bez troška, ali, da ima primeraka iz 2015. na kojima je to crklo, a izašli su iz garancije i da je rezervoar za AdBlue ( sa pumpom ) još tada imao cenu od 1.000 evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, N.N. said:

@moron

 

Ide u pravilu zamjena AdBlue pumpe, tanka i svih cijevi.

Em skupo, ej treba vremena.

 

 

No pristojno bi bilo reći da svi manje ili više imaju problema sa Ad Blueom ali da je to kod 1.5 HDI na jednom većem/višem nivou.

Ja sam se dopisivao privatno sa Bertolom i na moje pitanje 2.0 GME ili 2.2. Multijet on je odgovorio 2.2 Multijet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretpostavljam da je dizel kao motor znacajno izdrzljiviji, narocito od benzinske verzije sa 280ks.

Ali isto tako verujem da na dizelskoj varijanti ima vise stvari da krene po zlu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa 210/211 KS verzija je znala imati svojih problema.

 

Iako ne znam da je puno izdržljiviji, šta bi to na benzincu moglo krenuti naopako.

 

U svakom slučaju to su 2 motora koja nemaju veze jedan sa drugim.

 

Masa je slična, nešto sitno je dizel teži.

Tako da nije ono da se štedilo na materijalu kod benzinca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elkan je rekao da će se i Stellantis i Ferrari u budućnosti fokusirati i na hidrogen kao pogonsko gorivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači ako su dobre informacije ludost ide dalje.

 

Nama dadu dobri stari PureDreck, čak Amerima gurnu "nepoderivi" Prince, a čitam kako će u Južnoj Americi biti premijera Jeep Compassa sa 1.3 turbo Firefly PHEV 4xe modela. 

 

Ludilu stvarno nema kraja.

 

Za kraj će cijela gama motora u Južnoj Americi biti oko FireFly motora, BSG MHEV kao 12V, 48V, e-DCT 7, a bome i PHEV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blago se latinosima :) 

Znači i Ameri će nastradati od Princea. Da li to onda gase 2.0 GME motore?

Evropa će samo biti motorizovana sa 1.2 THP? Ništa drugo, osim struje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.6 PHEV ide već u 3008 III. Ali... Pogledaj masu vozila. Imamo plavetnog kita na cesti sa tim da je baterija koji kWh manja nego kod konkurenata.

 

 

E da, ovo je masa:

BEV 2 108

1.6 PHEV 1 905

1.2 MHEV 1 573

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...