Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Peugeot i Fiat? / Stellantis

Recommended Posts

Auti se u grupaciji razlikuju po dizajnu i malo set-upu ovjesa, ništa značajno u mehanici.

 

Treba poslušati FY2020 Earnings Conference Call. Sve najbolje o PSA, tek tu i tamo spomene FCA. Ono kao da je PSA inženjerska super kompanija, a ne da nude 1.2 i 1.6 turbo benzince koji su uz to i problematični. Da ne govorim o samim platformama.

 

PSA ima jednu veliku prednost. Francuzi su za razliku od Talijana veliki nacionalisti u vezi automobila. Automobil mora biti francuski dok je u Italiji isto kao kod nas da mora biti njemački.

 

Carlos Tavares je pravi nasljednik Carlosa Ghosna u dosta pogleda, a u nekima je još i gori.

Inače za one koji su čitali u vezi WC-a u talijanskim tvornicama i slično. Carlos je generalnog mišljenja da FCA tvornice puno troše. Ne talijanske nego FCA. Samo što je sa talijanskima to izašlo u javnost.
Dao je iznos koji moraju uštediti po proizvedenom automobilu, fiksni trošak, a na menadžerima u tvornici je kako će do toga doći. Dio je i na razvoju.
Recimo Tonale 3000 eura.
Tvornica u Cassinu gdje se rade Giulia i Stelvio 1000 eura.
Melfi gdje su Compass, 500X i Renegade treba uštedjeti samo 300 eura po automobilu.

 

U Americi je prosjek 700 dolara. Konkretno za jednu tvornicu što sam vidio je to 99 milijuna dolara godišnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nebitno imenovanje. To su menadžerske pozicije. I sam tekst je pogrešan. Scott Krugger je bio tu do 1. mjeseca 2020., a došao je negdje u 4. mjesec 2015. On je zaslužan za Tonale, barem sa menadžerske strane. No on je već duže vrijeme, od 1. mjeseca 2020., Head of Design za Dodge i Maserati. Zato je gore spomenuti Talijan, svima valjda nebitan, držao Alfa poziciju za Head of Design za EMEA regiju kroz posljednjih 12 mjeseci, a ukupno 6 će biti interim Head of Design dok Španjolac ne dođe.

 

Ono bitno ili malo više važno je o Alfinom Head of Exterior Design, a on je isti zadnjih 10 godina ako ne i više. Riječ je o Allesandru Maccoliniu. 

 

Meni je više strah što je top menadžer za talijanski dizajn Francuz Ploue. Francuzi, PSA barem, mi ne ulijevaju povjerenje po pitanju dizajna. Previše ekstravagantnog dizajna koji Alfi koja je tradicionalna marka nikako ne paše. Pogotovo me strah dizajna interijera jer kod PSA je to grozno, usability 0 bodova. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je u novom 308 automatski mjenjač proizvođača Aisin?

1.5 BlueHDi 130k EAT8i

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis najavio investicije u Alfa Romeo i Lanciu

 

Giulia_GTAm_Etna_Red_01.jpg

 

Otkad su se Fiat-Chrysler Automobiles i PSA spojili da bi formirali Stellantis, ljudi se pitaju da li ima mesta za 14 različitih marki pod istim korporativnim kišobranom. To je odlično pitanje s obzirom na to da postoji dosta problematičnih kompanija, uključujući Alfa Romeo, Lanciu, DS Automobiles i Chrysler.

 

Kako podseća Motor1, generalni direktor Stellantisa Carlos Tavares je već potvrdio da trenutno ne postoje planovi za ukidanje bilo koje od ovih marki, jer tri evropske marke rade zajedno na novim automobilima koji dolaze 2024. Chrysler sa svoja ukupno dva modela je takođe tu da ostane u eri Stellantisa jer glavni čovek konglomerata '''želi da ovom brendu pruži budućnost''. U stvari, svi proizvođači automobila će dobiti 10 godina da dokažu svoju vrednost i imaće koristi od investicija.

 

Tavares je obećanje dao ranije ove nedelje tokom samita Financial Times-a o Budućnosti automobila:

''Pružamo svakom priliku, dajemo vremenski okvir od 10 godina i finansiraćemo tih 10 godina za izradu strategije modela. Izvršni direktori moraju da budu jasni u obećanjima za brend, kupcima, ciljevima i komunikaciji o brendu. Svakom brendu se daje šansa da uradi nešto drugačije i privuče kupce.'' Dakle, Stellantis ne samo da zadržava sve brendove, već daje svakom priliku da procveta kroz deceniju investicija. Od četiri ranije pomenuta brenda koja se bore, za sada se čini da svetliju budućnost ima samo Alfa Romea, jer će se Giuliji i Stelviu pridružiti kompaktni Tonale i manji Brennero crossover. DS Automobiles takođe širi svoju liniju lansiranjem DS 4 hečbeka/krosovera i luksuznog DS 9, u osnovi produžene verzije Peugeota 508.

 

lancia y 2021 05.jpg

 

Biće zanimljivo kako će Lancia rasti u narednim godinama s obzirom da trenutno nudi jedan model - stari Ypsilon supermini - a aktivan je samo kod kuće u Italiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis menja svoju prodajnu taktiku

 

214447-fiat 500 ev.jpg

 

Kad je moćna Stellantis grupacija napokon zvanično stvorena početkom 2021. godine, bilo je očigledno da dolaze nova vremana. Međunarodni koncern najavljuje da će obnoviti mrežu distributera automobila. Čelnika koncerna Stellantis Carlosa Tavaresa ponekad nazivaju vizionarom evropske automobilske industrije. Međutim, on nije sanjar. Savršeno dobro zna da su velike prilike i veliki izazovi. Prvo je najbolje iskoristiti potencijal svojih marki: Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Abarth, Citroen, Peugeot, DS, Opel, Dodge, Jeep i RAM. Očigledno je da to nije moguće bez savršeno funkcionalne prodajne mašinerije. I ovde je koncern odlučio da zaigra poker.

 

Prema zvaničnoj najavi, Stellantis će raskinuti sve ugovore koji su trenutno na snazi između pojedinih marki koncerna i prodajnih mesta. Dvogodišnji period otkaza će omogućiti evropskom divu da osigura kontinuitet prodaje. Koncern će odmah nakon slanja saopštenja započeti razgovore sa onim firmama koje će u budućnosti želeti da sarađujuu s njim. Koncern Stellantis želi da ojača model prodaje u Evropi. Promene se, između ostalog, odnose na novu Uredbu o zajedničkim izuzećima (BER), koja se trenutno dogovara na evropskom nivou. Regulisaće poslovne odnose i koncern mora da prilagodi ugovore sa trgovcima budućim zahtevima koji će se primenjivati od 2023.

 

Koncern namerava da promoviše model distribucije zasnovan na lokalnoj distribucijskoj mreži visokih performansi, efikasnoj i sa više robnih marki. Poslovni partneri Stelantis imaće novi efikasni poslovni model i koristiće se sinergijama, optimizacijom troškova distribucije i nuđenjem dodatnih poslovnih prilika, uključujući korišćenje potencijala širokog spektra robnih marki unutar grupe. To će, između ostalog, značiti da će odabrana predstavništva moći da prošire svoju ponudu novim markama. To će osigurati razvoj prodajnih i postprodajnih usluga i povećati nivo zadovoljstva kupaca koji će moći iskoristiti ponudu više robnih marki i višekanalni pristup širem spektru usluga, uključujući internetsku prodaju i mobilnost, povezane usluge i moderna finansijska rešenja.

 

Novi model distribucije će takođe uzeti u obzir promene u okolini, uključujući transformaciju modela vodeće marke automobilske industrije u elektrifikaciju. U tom kontekstu, postojeći ugovori o uslugama i prodaji za sve marke Stellantis će raskinuti sa dvogodišnjim otkaznim rokom, koji se podudara sa stupanjem na snagu novih zakonskih zahteva (BER) 2023. godine. Nova distribucijska mreža će se odabrati na bazi objektivnih pokazatelja. Do sredine jula marke će obavestiti poslovne partnere o tome ko će biti deo buduće distribucijske mreže, ko ne, a ko će morati da ispunjava dodatne uslove.

U razgovorima sa budućim dilerima najvažniji će biti trenutni prodajni rezultati, stabilnost kompanije ili mogućnost delovanja na polju sinergije između marki koncerna. Moguće je da će i od Stellantisa postojati neka očekivanja u vezi sa uticajem delatnosti trgovaca na okolinu. Za sada je, međutim, prerano o tome govoriti.

 

Promene u zastupničkoj mreži koncerna Stellantis će takođe odgovoriti na brzo razvijajuće automobilsko tržište. Prema planovima međunarodnog diva u Evropi, do 2025. godine 98% modela Stellantis biće elektrifikovani, a očekuje se da će svi modeli to učiniti do 2030. godine. Takođe će se dogoditi velike promene u željama kupaca. Do 2025. godine očekuje se da će vozila sa niskim emisijama iznositi 35% prodaje Stellantisa, a do 2030. već 70%. U svom portfelju Stellantis nema tako snažnu marku kao ''perjanice'' Volkswagena ili Toyote. Međutim, ne namerava da položi oružje. Lokalni trgovci će takođe morati da odigraju važnu ulogu u borbi za budućeg kupca. Hteli oni to ili ne.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Elra said:

Samo dosta je toga krivo napisano osim ako im se neće preklapati djelokrug ili će možda neki od njih promijeniti R&D centar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Četiri nova modela za Melfi od 2024., ne spominju koji su. Ja sam već ranije rekao da su to Lancia C-SUV, sljedeća generacija Jeep Compassa, sljedeća generacija Opel Grandlanda i sljedeća genracija DS 7 Crossbacka.

 

Platforma je STLA Medium.

 

https://www.quattroruote.it/news/industria-finanza/2021/06/15/stellantis_produzione_melfi.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

5. i 6. model bi se mogli pridružiti. Peugeot 408 i Lancia D-SUV. Ovaj Peugeot je long wheelbase Coupe-CUV verzija novog 308. Da ne bi tko pomislio što drugo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfe odobrene od strane Francuza se interno zovu Alfetta, Duetto i Giulia X. :D

 

Alfetta je nova generacija Giulietta, a Giulia X nekakav crosswagon D segmenta i to je model koji je nadopuna Giuliji i Stelviu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N.

 

Zna li se šta je ''Duetto''?

 

Ne znam zašto ne naprave klasičnu Giuliu karavan ako već tako nešto žele...već odmah idu sa fancy karavanom...mada, i Volkswagen je sa restajlingom Arteona ponudio njegovu Shooting Brake varijantu, možda se i tu dešava promena kod kupaca da su spremni da kupuju te ''našminkanije'' karavane, pa fabrike zato tako reaguju...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, neshaoct said:

@N.N.

 

Zna li se šta je ''Duetto''?

 

Ne znam zašto ne naprave klasičnu Giuliu karavan ako već tako nešto žele...već odmah idu sa fancy karavanom...mada, i Volkswagen je sa restajlingom Arteona ponudio njegovu Shooting Brake varijantu, možda se i tu dešava promena kod kupaca da su spremni da kupuju te ''našminkanije'' karavane, pa fabrike zato tako reaguju...

Za Duetto kažu sportski model, ali to je FWD platforma. Znači mogao bi biti žešći fail. Još je vjerojatnost da je samo kao BEV,

 

Ako je to to. Ne sviđa mi se.

 

Ne sviđa mi se ni Giulia X. Daj lijepo novu generaciju Giulie i Steve.

 

Ne, Giulia X nije klasičan shooting brake. Ne znam sa čime bih usporedio. Prije sa Audi Alltrack modelima ili kako li se već zovu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lancia priprema tri nova modela

 

lancia b suv 02.jpg

 

Lancia trenutno u svojoj paleti ima samo jedan model (Ypsilon koji je dostupan u Italiji), ali to će se promeniti pošto Stellantis ima velike planove za ovaj brend.

Automotive News piše da će Lancia predstaviti trio potpuno novih modela između 2024. i 2027. godine: gradski automobil, kompaktni crossover i kompaktni hatchback. Kako prenosi Carscoops, glavni direktor Stellantisa za dizajn Jean-Pierre Ploue biće odgovoran za dizajn, nakon što se obavezao da će stvoriti novi identitet Lancije inspirisan njenom slavnom 115-godišnjom istorijom.

 

Trenutna generacija Lancia Ypsilon će možda imati dobre rezultate u smislu prodaje na svom domaćem tržištu sa više od 3 miliona prodatih primeraka za 35 godina, ali sve starija platforma neće izdržati još dugo. Model baziran na Fiat 500 je premijerno prikazan pre više od 10 godina, na salonu automobila u Ženevi 2011. godine. Od tada je doživeo seriju specijalnih izdanja i ažuriranja, uključujući facelift 2015. godine, uz dodavanje blago hibridne verzije 2020. godine i još jedan diskretan facelift 2021. godine.

 

Prema najnovijem izveštaju, Lancia je već započela razvoj potpuno novog gradskog automobila koji će zameniti Ypsilon, pri čemu je nejgova premijera zakazana za sredinu 2024. godine. Baziraće se na novoj verziji CMP/eCMP platforme koju trenutno koriste modeli kao što su Peugeot 208 i 2008, Opel Corsa i Mokka i DS3 Crossback. To znači da će to biti prvi Lancijin potpuno električni model, ali će biti dostupan i sa benzinskim motorom kao alternativom.

 

Drugi novi model uslediće u prvom kvartalu 2026. godine u obliku potpuno električnog kompaktnog crossovera. Ovaj će se bazirati na STLA Medium platformi koja će se takođe koristiti i za nekoliko budućih modela iz portfelja brenda Stellantis.

 

I na kraju, na pomolu je još jedan projekat, iako ovaj još uvek nije dobio zeleno svetlo. Glasine kažu da će to biti kompaktni hatchback koji bi potencijalno mogao da oživi ime Delta. Ako Lancia osigura da će biti dovoljno potražnje za ovim segmentom, hatchback će biti predstavljen krajem 2027. godine. Stellantis je odbio da komentariše izveštaj, ali ne bismo bili iznenađeni ako se budući strateški plan objavi narednih meseci. U svakom slučaju, izvršni direktor Stellantisa, Carlos Tavares, obezbedio je deset godina investicija za Lanciju, Alfu Romeo i DS Automobiles. Tokom tog perioda, tri premium brenda grupe treba da definišu svoju viziju, naprave putokaz, podele troškove razvoja i dokažu da mogu biti dugoročno održivi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naslednik Fiat (Grande) Punta stiže 2023. godine

 

fiat punto 2022.jpg

 

Nakon prestanka proizvodnje Punta, Fiat trenutno u Evropi nema predstavnika u B segmentu. Kako bi rešili taj problem, Fiat će iskoristiti platformu francuske PSA grupe sa kojom su ranije ove godine formirali Stellantis grupu. Ipak, sada je iz Stellantisa i zvanično potvrđeno da će naslednik Punta na tržište stići tokom 2023. godine.

CMP platformu između ostalog već koriste nova Opel Corsa, Peugeot 208 i DS3 Crossback, a koji osim SUS motora imaju i potpuno električne verzije. Mogući izgled novog Punta je pokazan na ovom nezvaničnom renderu koje objavljuje Auto Bild, pri čemu je kao baza poslužila nova Opel Corsa, uz dodatak prednjeg dela po uzoru na Fiat Argo koji se prodaje u Južnoj Americi. Takođe, budući da se nova Opel Corsa i Peugeot 208 nude i u potpuno električnoj verziji, i novi Punto bi kasnije trebalo da dobije električnu varijantu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je Aisin i dalje dobavljač automatskih mjenjača za PSA (novi 308, 3008, Astra...)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro, što se tiče pozdanosti novi Aisin je vrlo dobar. Za polovnjaka je to najbitnije. 

Kineski Punch bi mogao biti problematičan kroz eksploataciju, eto srećom ga još nema. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...