Jump to content
Goran
neshaoct

Peugeot i Fiat? / Stellantis

Recommended Posts

4 hours ago, Elra said:

Da li će biti revizija platformi? Ispravljanja greški?

 

Vjerujem da Stelvio i Giulia idu na LP1 ili LP2. Moraju da shvate, da kupac mora da ima širinu izbora ako misle nešto da prodaju. Alfa Romeo nije Tesla, odnosno Tesla je Apple autoindustrije, jedna jedina.

LP2 nema smisla jer je to prednji pogon.

 

LP3 je takva kakva je i mogu se frigat. Neko je imao fetiš na BEV only proizvode.

 

Svi premium proizvođači imaju problem sa prodajom BEV proizvoda. Maserati Folgore je fijasko. Za sada je Porsche Macan isto teški fijasko, ovaj novi BEV only.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Italiji samo 7 prodatih BEV Maseratia ukupno. Katasfrofa. 

Nadamo se da će neko imati pameti da Stelvio i Giuliu prebaci na LP1 onda. PHEV (koliko god to bio fijasko sa aspekta održavanja, kako kažu EV Clinic i iskustva vlasnika) i MHEV su prosto pod moranje za Giuliu i Stelvio. 

Ako samo bude BEV, od prodaje nema ništa. Mogu staviti odmah katanac.

 

3008 i 5008 su ta STLA MED platforma? Na njoj neće biti Fiata i Alfi koliko znam... Lancia Gama je nebitna, to svakako neće uspjeti pa da je i pozlaćena.

 

 

 

Kriminalna izvedba enterijera. Šarafima koji se vide montirana oplata vrata, plastičnim zabicama obloga krova, obloge blatobrana... Ovako jeftino ni Logan 1 nije bio izveden.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svako sa iole 2 grama mozga je mogao da vidi u kom smeru ce ici prica sa BEV only vozilima, pogotovo kod evropskih i pogotovo kod Premium proizvodjaca. Pisah jos pre ko zna koliko godina i evo polako se ostvaruje.

Opet kazem, daleko od toga da imam bilo sta protiv, ali suludo mi je bilo kakvo "silovanje" samo te ponude i nametanje sumanutih rokova za realizaciju. A pogotovo u ovakvoj trenutnoj konstelaciji tehnologije baterija, punjenja, dometa, mreze punjaca, gabarita i tezine najcescih SUV vozila, nacina obezbedjivanja struje i komponenti da bi to zaista bila "zelena" tehnologija...

Naravno da prica pije vodu u nekim situacijama koje apsolutno podrzavam (manja gradska vozila koja ce imati svoj kucni punjac), ali daleko od toga da je opravdana i primenjiva svuda, kako se pokusava da se predstavi. Na kraju krajeva, "ponesto" se pitaju i kupci, koji i u praksi imaju svoje ocigledne zakljucke.

Kao sto i tada rekoh, bilo kakvo "silovano" izbacivanje SUS motora i hibrida ce se pogotovo Evropljanima obiti o glavu. Em zbog zelja, potreba i konkretnih iskustava kupaca, em ih sa BEV vec tu iza coska "na penalu" cekaju Kinezi koji su na tom polju mnogo dalje odmakli.

 

Zbog kretanja prodaje nizbrdo ili cak i zaustavljanja prodaje pojedinih modela, (kasno) se polako javljaju glasovi razuma, da ne kazem vapaja u evropskoj auto industriji.

Svakako ce biti interesantno ispratiti kako ce se prica dalje odvijati. Ko ce preziveti, a ko stavljati katanac ili prodavati brend Kinezima kao sto su neki vec uradili. Ako oni uopste nadalje budu i zainteresovani za ovu poslednju opciju, u slucaju BEV pogotovo gde oni uveliko grade svoje ime. Kao sto neko rece, Tesla je opet tu fenomen i svet za sebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.italpassion.fr/en/fiat/fiat-registration-figures-november-2024-brazil-hides-poor-results/

 

Na 2 od 3 Fiat glavna tržišta, Fiat stoji katastrofalno. Italija i Turska su izgubljeni naredne 2 godine, Turska možda i do daljeg. Brazil se dobro drži i primjer je dobrog rada FCA ekipe.

U Francuskoj i Njemačkoj su vratili Tipo dizel u ponudi.

 

 

Stelvio BEV i 1.6 PHEV. To je izgleda to, bez kardana.

https://www.italpassion.fr/en/alfa-romeo/new-alfa-romeo-stelvio-suv-what-we-know-just-a-few-months-before-its-unveiling/

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Nisam duže ulazio na forum ali ta stranica sa koje stavljaš link ne sa razlogom blokirana na nekim talijanskom forumima. Čovik baš puno štrapa. Naravno onda nekad pogodi.

 

Bio je plan za Italiju ima koji dan, službeni plan. Naravno nisu sve naveli.

 

Ali onako između redaka se navode 4 Alfe. 2 izričito i 2 onako ako neko ima neku insajd info. A tu se krije i peta nova Alfa.

 

Ukratko, njih 3 na raznim verzijama STLA Large platforme, 1 na STLA Small, i ona koja uopće ne piše je STLA Medium što bi bio novi Tonale. Ali ta tvornica ima 4 ili 5 modela i bez nje. 

 

Potvrdili su da su hibridi za Giuliu/Stelvio pod razmatranjem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čekaj, STLA Small - to je neki novi Mito? Jer STLA Small je 208, 2008 i ekipa?

Šta planiraju sa nasljednikom Tonalea, ako neće ići na STLA Medium?

https://www.italpassion.fr/en/alfa-romeo/alfa-romeo-le-junior-saves-the-brand-le-tonale-breathless-figures-november-2024/

Još ovog puta :) 

Izgleda da Junior neće biti promašaj na tržištu.

Tonale, ipak ne može sakriti svoje porijeklo i godine.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Opet ista stranica. :wallbash:

 

Ne znam hoće li biti uspjeh ili ne.

 

Mene zanima i šta ovi modeli nude za cijenu, a nude jako malo. Mislim na CMP trio.

Više se radi o tome kako će i na koji način zavarati kupce.

 

Tonale je po meni puno ozbiljniji proizvod. Samo Tonale je ubijen sa izborom dodatne opreme i prije svega mogućnostima boja interijera i motora.

 

Zašto bi ja recimo kupio Junior pored Renault Captura? Moram platiti nekih 5000 eura više za sličnu motorizaciju. Dobijem auto koji je unutra tijesan što u širinu što straga prostorom za noge. Jbg ali meni je to tako.

 

Ide nekako za Italiju:

STLA Large u raznim verzijama za Giuliju, Stelvio i E-CUV

STLA Medium za novi Tonale 

STLA Small za Giuliettu

 

Izgleda da će STLA Medium biti za milion SUV klonova u C segmentu, nešto malo D segment i premium modeli kao i mini bus u vidu 5008.

 

Amerikanci će se uglavnom oslanjati na STLA Large u raznim podverzijama.

Vidit ćemo hoće li njima STLA Medium ići za išta više od Compassa. Ja tamo vidim mogućnost za maksimum još 2-3 modela na toj platformi, realno 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam mislio da će STLA Small biti samo za B segment.

Ovako, imam percepciji Škoda Scala platforme. Na silu rastegnuta MQB platforma. 

Giulietta zaslužuje kombinaciju multilink, McPherson ovjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

Junior ti ima u jednoj općini straga je jednostavan multilink. To je ona Q4 verzija šta ima električni motor straga.

 

Mi sad u firmi imamo službene Scale i Golfove 8. Ne ja doduše, za mene je i20 1.0 turbo.

 

Pa je, vidi se da je razvučena. Slažem se. Malo je uža unutra.

 

No ovo je problem. STLA Medium je radi raznih rezanja troškova izašla van u samo jednoj jedinoj verziji koja je široka oko 1.9 metara. Složit ćeš se da je to puno previše za nekakav normalan C segment.

 

Inače ako si gledao testove što CMP što Smart Car auta. Malo su uža unutra recimo u usporedbi sa CMF-B od Renaulta.

Mislim da je Renault što se platforme tiče tu. Spravio najbolji posao.

 

Vidit ćemo kakva će biti STLA Small.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li sada i obični 1.2 PureTech ima lanac, kao u hibridnoj varijanti?

Npr motor 100 KS iz Citroena C3 ili 130 KS iz 308ice?

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lanac može biti samo 100 ili 136.

 

Samo neki automobili da nisj MHEV imaju lanac. Recimo novi C3, Mokka je imala, još neki.

 

Gore u članku je tablica. Za Avenger je pogrešna. No lako se vidi i po motoru, nisu isti. Poklopac motora i mjesto čepa ulja nisu isti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čakaj, da li na kraju Grande Panda dolazi i kao čisti SUS? Piše Fiat Grande Panda 1.2 100 i Fiat Grande Panda 1.2 Hybrid 100 DCT6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni sada nemaju svi puretech lanac, video sam i ja tabelu negde...baš su čudni...

Drago mi je ako su se predomislili u vezi Grande Panda

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshtry said:

Ni sada nemaju svi puretech lanac, video sam i ja tabelu negde...baš su čudni...

Drago mi je ako su se predomislili u vezi Grande Panda

Ma...

 

Još im je u proizvodnji i nova i stara verzija.

 

Jednostavno su u Peugeotu amateri koju nisu u stanju dignuti razinu proizvodnje za taj novi motor kao i za lažni DCT mjenjač.

 

A nije da nisu imali u novoj grupaciji opcija, samo te opcije su Fiat i često skuplje u proizvodnji.

1 hour ago, italiano said:

Naravno da ce biti benzinska verzija B)

Goli benzinac bez automatizirankmog mjenjača i koji nije MHEV nije trenutno u planu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Njih su već počeli sklapati tamo. Ali tragično je u tom kombiju nuditi 1.5 BlueHDI motor. Sve ispod 2.0 ne ide. To je ukapirao i Renault, kada je u Talenta/Trafica umjesto 1.6 dCi počeo ugrađivati 2.0 dCi.

Nego, navodno će se u Bursi praviti Panda XCross, Fastback kako god. Tresemeiopodcast, na instagramu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroen-Basalt-2-758x505.jpg

Ovaj Basalt je baš ružan. Ako na ovom fonu bude Grande Panda X Cross/Fastback bolje da je ne prodaju.

Nisam znao da su Smart Car platformu razvili PSA i Tata grupa

 

Quote

The Smart Car Platform is an electric iteration of the CMP platform, developed by Tata Consultancy Services for the PSA Group

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

"The 2008 Latin America Only available with Fiat 1.0 T200 130 engine, at least in Brazil There would be an mHEV version of this same block as well as a 1.3 T270 175 ..."

https://www.media.stellantis.com/br-pt/peugeot/press/novo-peugeot-2008-design-magnetico-com-atitude-sofisticacao-e-tecnologia?adobe_mc_ref=

Share this post


Link to post
Share on other sites

B92 uz kafu nedeljom ujutro...

Setih se replike iz jednog filma: "Moral nam je na visini, tonemo sve dublje!"

 

I italijanska auto-industrija pred kolapsom

 

Italijanski sindikati nazvali su 2024. crnom godinom za domaću automobilsku industriju.

 

I italijanska auto-industrija pred kolapsom

 

Evropski automobilski div Stellantis, koji objedinjuje marke Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Chrysler i Jeep, našao se u teškoj krizi zbog pada prodaje.

Kako bi povećali proizvodnju, iz kompanije su najavili da će ove godine uložiti dve milijarde evra u italijanske fabrike, a šest milijardi biće namenjeno lancima snabdevanja.

Sve italijanske fabrike automobilskog koncerna, koji je nastao 2021. spajanjem francuske grupe PSA i italijansko-američke kompanije Fiat Chrysler, godinu su završile u minusu.

Dojučerašnji ponos italijanske auto-industrije, Fiatova fabrika Mirafiori u Torinu lane je proizvela gotovo 70 odsto manje automobila, nešto manje od 26.000 u odnosu na gotovo 86.000 vozila 2023.

 

Prema podacima koje su prikupili italijanski sindikati, poslednji put kada je italijanska automobilska industrija, danas okupljena u gigantu Stellantis, proizvela tako malo vozila, bilo je 1956. godine.

 

Kvartal od samo desetak radnih dana
"Ne skrivamo da će 2025. biti teška. Ali sve italijanske fabrike će nastaviti s radom, i to mnogo više", rekao je sredinom decembra direktor evropskih operacija Stellantisa Žan Filip Imparato.

Privremeni prekidi u proizvodnji prošle godine su pogodili sve italijanske fabrike, a u Maseratiju u Modeni, na primer, u poslednjem kvartalu su radili samo desetak dana.

"Za sada nema činjenica, imamo samo predviđanja. Situacija u fabrikama je ozbiljna, mnogi radnici su na čekanju", rekao je sindikalni predstavnik Uilma Roko Palombela.

Stellantis je 2023. godine, prema podacima kompanije, bio četvrti najveći proizvođač automobila u svetu po prodaji – iza japanske Tojote, nemačkog Folksvagena i korejskog Hjundaija.

 

Preuzeto sa: b92.net

 

Edited by Ivan
Sadrzaj prebacen na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno je i bilo za ocekivati, pisemo o tome sigurno deceniju unazad.

Em su pukli sa ponudom modela vec tih 10-ak godina unazad, neizbacivanjem noviteta. A i to sto su imali je bila zastarela gama, u nekim slucajevima podgrevana i po 15 godina. Tehnicko zaostajanje za konkurencijom i budget modeli, gasenje kompletnih klasa u kojima su ranije bili dominantni. Em nedostatak pravih Crossover modela u trenutku najvece pomame za njima. Na to dolazi brak sa PSA i deljenje njihovih platformi, isforsirana ugradnja problematicnih PSA motora (iako su imali svoje razvijene turbo benzince), itd.

I kao slag na tortu, forsiranje iskljucivo elektricnih vozila (tipa 500e, Grande Pande) - a opet potpuno ocekivano vidimo kako trziste reaguje na njih i bilo kakvo nametanje.

Dosli su do toga da od legendi tipa prethodnih 500 i Pande koji su "ubijali" sa prodajom, naprave elektricne modele kojima se zaustavlja proizvodnja zbog slabe traznje.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...